abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 9 juli 2014 @ 15:45:22 #51
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_142095873
quote:
0s.gif Op woensdag 9 juli 2014 15:37 schreef 2NutZ het volgende:

[..]

Voor de rechtstaat zou dit niet uit moeten maken. Maar blijkbaar werkt het in NL anders. gezien de reactie van leandra.
Of iemand wel of niet vreemdgaat, zegt in principe niets over zijn of haar geschiktheid als ouder.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  woensdag 9 juli 2014 @ 15:48:58 #52
39632 ikbeneenkiwi
De fruitigste
pi_142096079
Wow. Dat is een nare situatie! Ongelooflijk... Ik wens je veel sterkte, het ziet er naar uit dat je met deze vrouw/ex nog een hoop gedoe voor de boeg hebt...
[b]Op dinsdag 10 februari 2004 14:36 schreef Malawi het volgende:[/b]
Het in den oren stoppen van kiwi's is dus een probaat tijgeraanvalafweermiddel
  woensdag 9 juli 2014 @ 15:50:42 #53
64831 2NutZ
Non-profit paardenstylist.
pi_142096182
quote:
0s.gif Op woensdag 9 juli 2014 15:45 schreef Leandra het volgende:

[..]

Of iemand wel of niet vreemdgaat, zegt in principe niets over zijn of haar geschiktheid als ouder.
In andere landen denken ze daar anders over. En ik zelf ook wel een beetje. Als iemand zijn/haar partner zo makkelijk weg zet na 22 jaar zonder te praten... dan mankeert je geestelijk toch wel echt wat.
* Je mag wel een iets normalere toon aanslaan. Realiseer je goed dat dit slechts jouw mening is.
pi_142097905
quote:
0s.gif Op woensdag 9 juli 2014 15:31 schreef kan_niet_meer het volgende:
Ouder1: bedankt voor je reply.
Ik weet dat de kinderen ook naar mijn kijken en daar ook op reageren.
Dat was ook een van de redenen om te vragen om niet meer door te geven als hij er was, of als ze samen iets gingen doen.
Omdat ik dan verdrietig van wordt en zij dat dan weer zien.

Maar wat jij aankaart omtrent het accepteren van die man.

Kan je nu al vertellen dat dat een onmogelijk taak gaat worden.
Ik zal nooit en te nimmer iemand die 4 jaar gelden achter mijn vrouw aanging, en dan 2 kaar later haar met zogenaamd toevallig ontmoetingen over al tegen kwam wat er voor gezorgd is dat ze er voor gaat, kunnen accepteren.

Ik kan respect vinden voor mensen die misbruik maken van situaties (wetend dat mijn vrouw in dubio stond wat onze huwelijk betreft) , niet eerlijk kan zijn (mijn nummer vragen om later af te spreken, om dan via haar door te geven dat ik niet mag sms, of appen).

Dus weinig kans dat ik ooit in de buurt van hem zal komen. En als mijn kinderen daardoor ook een hekel aan hem krijgen, dan is daar een taak voor hun moeder om er zo goed mogelijk uit te komen.

Mijn deur zal altijd open voor ze blijven mochten ze uiteindelijk voor mij kiezen.
O jee.. Door dat soort dingen aan je kinderen te vragen en zo op hen te reageren dwing je ze in een loyaliteitsconflict. Het is echt heel erg belangrijk dat je de kinderen de ruimte geeft om normaal met jou om te gaan.

Daarbij komt dat JIJ die vriend niet hoeft te accepteren (als jij al iets te accepteren hebt) maar dat jij zult moeten leren te accepteren dat je kinderen contact met hem hebben.

Al zijn je emoties heel begrijpelijk; je kinderen zijn belangrijker dan jij. Je bent hen aan het beschadigen nu.

Ga naar die website, schrijf je in (kost geen drol) en zoek daar hulp!!

En begin in Godsnaam naam niet over kiezen. Wil je je kinderen kapot maken of zo? Een kind KAN NIET KIEZEN maar wil BEIDEN en heeft beiden NODIG!!
pi_142129415
Ik weet dat ze niet moeten kiezen.

Gister avond nogmaals contact gehad met haar en nu hoor ik dat onze oudste gister bij haar stond te huilen omdat hij het wel gezellig had met hem en leuk vond.
Maar dit niet aan mij durfde te vertellen. Blijkbaar is hij dus wel degelijk in een conflict.

Moet morgen in het huis zijn, en zal hem dus vertellen dat het niet erg is om hem leuk te vinden.
Wil niet dat ze ongelukkig worden omdat ik dat ben.

Zal een groot een zwaar stap voor me zijn, want het voelt alsof ik mijn kinderen ook afgenomen worden.
pi_142129528
quote:
0s.gif Op donderdag 10 juli 2014 09:26 schreef kan_niet_meer het volgende:

Gister avond nogmaals contact gehad met haar en nu hoor ik dat onze oudste gister bij haar stond te huilen omdat hij het wel gezellig had met hem en leuk vond.
Maar dit niet aan mij durfde te vertellen. Blijkbaar is hij dus wel degelijk in een conflict.

Moet morgen in het huis zijn, en zal hem dus vertellen dat het niet erg is om hem leuk te vinden.

Zal een groot een zwaar stap voor me zijn, want het voelt alsof ik mijn kinderen ook afgenomen worden.
De tering.

Sterkte man.
  donderdag 10 juli 2014 @ 09:43:10 #57
166390 shifto
Kirby Shizzle
pi_142129712
quote:
0s.gif Op woensdag 9 juli 2014 15:45 schreef Leandra het volgende:

[..]

Inderdaad. In dit geval misschien wel wat meer, maar als iemand vreemdgaat omdat hij/zij jaren lang misbruikt of mishandeld is in een relatie, dan zie ik niet hoe dat in verhouding staat tot het kunnen opvoeden. (Die hypotetische mishandeling zal daar meer invloed op hebben).

quote:

Maar dat is natuurlijk niet zo. Het blijven jouw kinderen en jij blijft hun pappa, ook al hebben ze het wel eens gezellig met die andere meneer. En dat is ook niet erg.

Denk dat je je om genoeg kan drukmaken en dit even niet 1 van de dingen is waarvover je dat nu moet doen.
Thinking about thinking of you.
  donderdag 10 juli 2014 @ 10:05:02 #58
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_142130081
quote:

Mijn dochters hebben een enorme goede band met mijn vriend, maar ook met de vriendin van hun vader.
Maar hun vader zal altijd hun vader blijven, en ik blijf altijd hun moeder.
Je moet je dus niet bedreigd voelen door hem, hij neemt jou de kinderen niet af, hij zal jouw plek nooit in kunnen nemen.
Maar wat wel belangrijk is is dat ze een goede band met hem krijgen, aangezien hij wel een grote rol in hun leven gaat spelen.

Ik sta ook aan de andere kant, de ex van mijn vriend maakt mij zwart tegenover hun zoontjes die vrij enthousiast over mij waren/zijn sinds de vakantie vorig jaar waar we veel plezier hebben gehad en ik ook met de jongens op de foto sta waarbij we knuffelen, mag ze mij niet meer.
Met als gevolg dat de oudste zich nu van zijn moeder gaat afzetten, omdat die ziet dat ik niet zo ben als dat zijn moeder mij doet laten lijken.

Mijn ex en ik hebben beide nieuwe partners geaccepteerd en ik merk dat dat een goed effect heeft op de kinderen, ze durven mij te vertellen dat ze een leuke tijd met haar hebben gehad en daar ben ik blij mee.
Zij is niet mijn vijand, mijn ex is niet mijn vijand, wat er ook is gebeurd tussen ons en wat er ook tussen hun is gebeurd tijdens ons huwelijk, dat is het verleden en het enige wat belangrijk is is het heden en de toekomst.
"One cries because one is sad. For example, I cry because others are stupid, and that makes me sad."
pi_142130478
quote:
0s.gif Op donderdag 10 juli 2014 10:05 schreef snakelady het volgende:
Mijn dochters hebben een enorme goede band met mijn vriend, maar ook met de vriendin van hun vader.Maar hun vader zal altijd hun vader blijven, en ik blijf altijd hun moeder.Je moet je dus niet bedreigd voelen door hem, hij neemt jou de kinderen niet af, hij zal jouw plek nooit in kunnen nemen.Maar wat wel belangrijk is is dat ze een goede band met hem krijgen, aangezien hij wel een grote rol in hun leven gaat spelen.
Dit idd. Je raakt je kinderen niet kwijt omdat zij ook andere volwassenen in hun leven krijgen. Een kinderhart is groot en biedt ruimte voor moeder, vader, stiefmoeder, stiefvader, broertjes en zusjes en stiefbroertjes en stiefzusjes enz.

Daarnaast kan een stiefouder een belangrijke rol in het leven van een kind spelen maar de échte ouder zal altijd de échte ouder zijn. Je kinderen zullen het uitermate waarderen als je hen de ruimte geeft om ook anderen in hun hart te sluiten. Daarbij hoef jij die persoon niet in jouw hart te sluiten maar het alleen volledig te accepteren dat je kinderen dat wel doen. Vermijd daarbij ook die verleidelijke vragen als: "Wie vind je liever/leuker/ben je liever bij?" Wordt je onzeker.. houd het dan bij jezelf: "Ik houd van jou, houd jij van mij?" zonder die ander daarin te betrekken.

TOP!! dat je dit nu inziet. ^O^ Ben trots op mijn mede Fok-ker!
pi_142130712
quote:
0s.gif Op donderdag 10 juli 2014 10:05 schreef snakelady het volgende:
Ik sta ook aan de andere kant, de ex van mijn vriend maakt mij zwart tegenover hun zoontjes die vrij enthousiast over mij waren/zijn sinds de vakantie vorig jaar waar we veel plezier hebben gehad en ik ook met de jongens op de foto sta waarbij we knuffelen, mag ze mij niet meer.Met als gevolg dat de oudste zich nu van zijn moeder gaat afzetten, omdat die ziet dat ik niet zo ben als dat zijn moeder mij doet laten lijken
Ik weet niet hoe oud die oudste is.. maar jij kan hier een belangrijke rol in spelen: Leg het kind uit (als die op een leeftijd is waarop dit te volgen is) dat de moeder het moeilijk heeft en heel veel van het kind houdt en daarom zo doet - bang is het kind aan jou te verliezen. Geef het kind de tip mee dat wanneer de moeder zo spreekt te reageren met "ik houd van jou en jij bent en blijft mijn moeder ook al vind ik Snakelady een aardige vrouw"..
  donderdag 10 juli 2014 @ 10:36:37 #61
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_142130761
quote:
0s.gif Op donderdag 10 juli 2014 10:34 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

Ik weet niet hoe oud die oudste is.. maar jij kan hier een belangrijke rol in spelen: Leg het kind uit (als die op een leeftijd is waarop dit te volgen is) dat de moeder het moeilijk heeft en heel veel van het kind houdt en daarom zo doet - bang is het kind aan jou te verliezen. Geef het kind de tip mee dat wanneer de moeder zo spreekt te reageren met "ik houd van jou en jij bent en blijft mijn moeder ook al vind ik Snakelady een aardige vrouw"..
De oudste is 10.
Zijn vader heeft het inderdaad al op een soortgelijke manier uitgelegd maar het blijft moeilijk voor hem, het weekend komen hij en zijn broertje hier voor 3 weken en daar kijken ze enorm naar uit maar durven dat niet tegen hun moeder te zeggen.
Het is gewoon jammer, ik heb geen behoefte om haar plek in te nemen, ik wil gewoon een leuke toevoeging zijn in hun leven.
"One cries because one is sad. For example, I cry because others are stupid, and that makes me sad."
pi_142131134
quote:
0s.gif Op donderdag 10 juli 2014 10:36 schreef snakelady het volgende:

[..]

De oudste is 10.
Zijn vader heeft het inderdaad al op een soortgelijke manier uitgelegd maar het blijft moeilijk voor hem, het weekend komen hij en zijn broertje hier voor 3 weken en daar kijken ze enorm naar uit maar durven dat niet tegen hun moeder te zeggen.
Het is gewoon jammer, ik heb geen behoefte om haar plek in te nemen, ik wil gewoon een leuke toevoeging zijn in hun leven.
Ik ben dus zelf ook gescheiden met kinderen én ik ben zelf kind van gescheiden ouders.

Ik kan eigenlijk beter overweg met de vriendin van mijn ex dan met mijn ex en dat is weleens handig als er onenigheden zijn. En ik ben erg blij dat zij zijn scherpe kantjes eraf haalt voor mijn kinderen. Ik ben dus misschien nog wel blijer met haar dan de kinderen LOL

De nieuwe vrouw van mijn vader daarentegen.. Breek me de bek niet open. Zo'n 40 jaar lang heb ik alles geprobeerd om een beetje normaal contact met haar te hebben maar dat is gewoon onmogelijk en ik heb het als laatste van de kinderen maar opgegeven.

Ergo; Het is voor alle partijen het beste als een stief zijn/haar plaats weet en iedereen zich normaal gedraagt. In de eerste plaats nog wel voor de kinderen.
pi_142134181
Ik heb hem vanmorgen gebeld en gezegd dat het niet erg is om hem aardig te vinden en het leuk te hebben.
heb wel gezegd dat ik het erg vind dat hij gaat liegen om mij niet verdrietig te maken.

Ben niet kwaad op hem, dat heb ik duidelijk gezegd. Hij moet gewoon zijn gevoel volgen. Als die zegt dat hij aardig is dan is dat zo.

Mn zoon moest wel huilen maar begreep het wel
pi_142134479
quote:
0s.gif Op donderdag 10 juli 2014 12:44 schreef kan_niet_meer het volgende:
Ik heb hem vanmorgen gebeld en gezegd dat het niet erg is om hem aardig te vinden en het leuk te hebben.
heb wel gezegd dat ik het erg vind dat hij gaat liegen om mij niet verdrietig te maken.

Ben niet kwaad op hem, dat heb ik duidelijk gezegd. Hij moet gewoon zijn gevoel volgen. Als die zegt dat hij aardig is dan is dat zo.

Mn zoon moest wel huilen maar begreep het wel
En nu ook tegen je andere kinderen zeggen. Bij het ene kind komt het er eerder en duidelijker uit.. maar ze hebben er allemaal last van.
En benadruk niet jouw verdriet maar dat jij graag wil dat zij gelukkig zijn..
pi_142135514
quote:

Jouw kinderen worden niet afgenomen, een ander kan jouw plaats niet innemen, jij bent papa, die andere man is gewoon een man die wel aardig is misschien. Op ten duur zullen ze daar ook wel een band mee krijgen, maar dat gaat nooit de band worden die jij hebt met je kinderen.

Maar wat vervelend dat het ventje zich zo verscheurd voelt, goed van je dat je daar even met hem over gaat praten en daarin even je eigen emotie's aan de kant zet.
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
pi_142140196
Vind het verschrikkelijk.
Gister waren ze met zn alle bij hem voetbal aan het kijken.
Geeft mij het gevoel of mn hele familie overgenomen is, en ik gewoon vergeten ben.

Kan er echt moeilijk mee omgaan
pi_142140607
Ik vind het veel verschrikkelijker dat je kind staat te huilen omdat hij het leuk heeft gehad met iemand.
Hoog tijd om je eigen gevoel hierin wat meer onder controle te krijgen en je te richten op wat het beste is voor je kinderen.
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
pi_142141150
Daarom heb ik hem ook gebeld. Wil niet dat hij zich schaamt om die persoon leuk te vinden.
Heeft me moeite gekost maar heb het wel gedaan ondanks dat het me veel pijn doet.
pi_142141361
quote:
0s.gif Op donderdag 10 juli 2014 15:58 schreef erodome het volgende:
Ik vind het veel verschrikkelijker dat je kind staat te huilen omdat hij het leuk heeft gehad met iemand.
Hoog tijd om je eigen gevoel hierin wat meer onder controle te krijgen en je te richten op wat het beste is voor je kinderen.
Dat wordt al anderhalf topic geroepen, maar TS kan het niet loslaten, en nog alleen denken aan wat z'n ex uitspookt met hem, hoe gemeen en vals het is, hoe heel z'n leven in één keer stuk is, etc. etc. etc.

Allemaal helemaal waar, maar aan medelijden heb je op een gegeven moment niks meer, herpak je (voor je kinderen, als je het niet voor jezelf wil doen), ga als volwassenen met je ex en haar minnaar om, en richt de blik op de toekomst. Denk niet bij ieder uurtje dat ze alleen met hem is "oh god, dat wordt weer een snelle wip". Kappen met dat iedere keer 'ja ik probeer het wel, maar mn hele leven is overgenomen boehoe, dan zie ik hem daar zitten achter de tv :'( '. Dit gaat echt heel verkeerd aflopen als je je emoties niet onder controle leert te krijgen.

Lijkt me een heel helder signaal wat je nu krijgt van je kinderen, je hebt je gevoel niet genoeg in bedwang en dit werkt door naar hun, tot op het punt dat ze er kapot van zijn dat ze t leuk hebben met mama's nieuwe vriend. En of je het nou leuk vindt of niet; als hij een blijvertje is zullen je kinderen toch een band met hem opbouwen, dus dat kan maar beter een goede zijn dan.
pi_142148446
quote:
0s.gif Op donderdag 10 juli 2014 15:47 schreef kan_niet_meer het volgende:
Vind het verschrikkelijk.
Gister waren ze met zn alle bij hem voetbal aan het kijken.
Geeft mij het gevoel of mn hele familie overgenomen is, en ik gewoon vergeten ben.

Kan er echt moeilijk mee omgaan
Hoe gaat zijn ex om met die emoties, praten jullie met elkaar ?
Zij is in feite ook vervangen door jouw ex-vrouw die nu gezellig TV kijkt in haar oude huis met haar en jouw kinderen.
  donderdag 10 juli 2014 @ 20:19:47 #71
429912 Dr.Kloothommel
Trollen moet mogen
pi_142148564
Op enig moment moet het zelfmedelijden stoppen. Als je kinderen het naar hun zin hebben bij die lul en die snol, dan is dat toch prima. Ga gewoon lekker doen waar je zelf zin in hebt. Koop een motor, neem een vriendin, ga naar de hoeren, ga op vakantie, leef er op los. Ga lekker hard werken, zorg dat je geld krijgt.

Je eerste leven is voorbij. Nu begint je tweede leven. Mooi toch. Hou op met janken en maak er wat moois van.
pi_142163701
quote:
0s.gif Op donderdag 10 juli 2014 20:16 schreef tjolder het volgende:

[..]

Hoe gaat zijn ex om met die emoties, praten jullie met elkaar ?
Zij is in feite ook vervangen door jouw ex-vrouw die nu gezellig TV kijkt in haar oude huis met haar en jouw kinderen.
Ik spreek haar niet zo vaak meer omdat ze zelf ook natuurlijk bezig is met hun scheiding.
Maar weet wel dat ze er niets om geeft. Zij was natuurlijk al weg dat het uitkwam.
Ze is al lang blij van hem af te zijn.
  vrijdag 11 juli 2014 @ 10:42:59 #73
92279 N.icka
Windforce 11
pi_142163770
quote:
0s.gif Op donderdag 10 juli 2014 20:19 schreef Dr.Kloothommel het volgende:
Op enig moment moet het zelfmedelijden stoppen. Als je kinderen het naar hun zin hebben bij die lul en die snol, dan is dat toch prima. Ga gewoon lekker doen waar je zelf zin in hebt. Koop een motor, neem een vriendin, ga naar de hoeren, ga op vakantie, leef er op los. Ga lekker hard werken, zorg dat je geld krijgt.

Je eerste leven is voorbij. Nu begint je tweede leven. Mooi toch. Hou op met janken en maak er wat moois van.
Dit is zo waar !
pi_142163853
Dat klopt. Maar daar kan ik echt pas aan beginnen zodra ik mn eigen plek heb.
Rond zwerven tussen familie, vrienden en hotels is niet echt een de plek om tot rust te komen en aan je toekomst te werken.

Het komt wel, heeft alleen tijd nodig.
pi_142164884
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 juli 2014 10:47 schreef kan_niet_meer het volgende:
Dat klopt. Maar daar kan ik echt pas aan beginnen zodra ik mn eigen plek heb.
Rond zwerven tussen familie, vrienden en hotels is niet echt een de plek om tot rust te komen en aan je toekomst te werken.

Het komt wel, heeft alleen tijd nodig.
Je kunt je echter weldegelijk gaan richten op jezelf en je kinderen ipv je druk te blijven maken om hem en haar. Daar heb je echt geen eigen plek voor nodig. Sterker nog; je hebt zonder eigen plek eigenlijk wel wat anders aan je hoofd dan of zij nu seks hebben of niet.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')