quote:
quote:Op zondag 6 juli 2014 12:53 schreef controlaltdelete het volgende:
Verschrikkelijk ik zou het niet doen. Krijg het maar weer es lang als je het niks vindt. Kom je je hele kop aan het scheren om het weer gelijk te krijgen.
Eerste indruk is belangrijk.quote:Op zondag 6 juli 2014 13:01 schreef IkStampOpTacos het volgende:
Waarom niet? Alsof je alleen in een mantelpakje met paardenstaart kan functioneren op je jobba.
Omdat de realiteit iets anders functioneert dan dat idealiter het geval is.quote:Op zondag 6 juli 2014 13:01 schreef IkStampOpTacos het volgende:
Waarom niet? Alsof je alleen in een mantelpakje met paardenstaart kan functioneren op je jobba.
Natuurlijk is het mogelijk om zo te gaan solliciteren, je kan ook gaan solliciteren met een hanenkam maar of je aangenomen wordt? Ligt aan de organisatie/werkgever natuurlijk.quote:Op zondag 6 juli 2014 13:00 schreef Fok-it het volgende:
[..]
[..]
Ze vraagt toch niet om jullie mening? Ze vraagt of ze ermee kan solliciteren.
Ik denk dat het zeker mogelijk is.
Dit.quote:Op zondag 6 juli 2014 13:08 schreef Lienekien het volgende:
Ik vind het niet zo'n schokkend kapsel. Als je je 'normaal' kleedt, zie ik het probleem niet voor een administratieve functie.
Godzijdank is niet iedereen in het stijve jaren 50 gedachtegoed blijven hangen voor wat betreft uiterlijk.quote:Op zondag 6 juli 2014 13:03 schreef Jojoortje het volgende:
[..]
Eerste indruk is belangrijk.
Ik vind het er asociaal uit zien.
In twente blijkbaar nietquote:Op zondag 6 juli 2014 13:14 schreef IkStampOpTacos het volgende:
[..]
Godzijdank is niet iedereen in het stijve jaren 50 gedachtegoed blijven hangen voor wat betreft uiterlijk.
Het verkleint dus wel kansen op de arbeidsmarkt. Zeker in deze tijd waar tig mensen solliciteren dus keuze zat uit kandidaten.quote:Op zondag 6 juli 2014 13:12 schreef manifold het volgende:
Los van smaak, want volgens mij vraagt TS daar niet om, is het inderdaad afhankelijk van het soort bedrijven waar je solliciteert. Kan me genoeg jonge bedrijven of creatieve bedrijven voorstellen waar een dergelijk kapsel geen enkele belemmering is. De tijd dat je alleen aangenomen wordt in een mantelpakje en met opgestoken haar is gelukkig voorbij.
Mja, met een jaar of 94 is het misschien ook niet zo raar.quote:Op zondag 6 juli 2014 13:15 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
In twente blijkbaar niet
VoornaamJojoortje
GeslachtVrouw
WoonplaatsTwente
Geboortedatum16-03-1920
Vooral al die jongens inderdaad.quote:Op zondag 6 juli 2014 13:16 schreef andersdenkende het volgende:
Ik denk niet dat je niet wordt aangenomen vanwege je kapsel.... je ziet tegenwoordig sowieso iedereen met opgeschoren kapsels lopen.
Nou ja genoeg meiden/vrouwen ook. Het kan gewoon in deze tijden. Zal meer afhankelijk zijn van het bedrijf, dat wel, maar of ze je nou direct weigeren vanwege een kapsel dat lijkt me sterk. Ik heb eigenlijk altijd een stuk opgeschoren gehad en nog nooit ben ik niet aangenomen. Dus daar wordt echt niet naar gekeken is mijn ervaring.quote:Op zondag 6 juli 2014 13:18 schreef IkStampOpTacos het volgende:
[..]
Vooral al die jongens inderdaad.
Maar zoals ik zei zijn er genoeg bedrijven die zich totaal niet door een dergelijk kapsel laten afschrikken dus dan geeft het je geen enkele achterstand op andere kandidaten.quote:Op zondag 6 juli 2014 13:17 schreef controlaltdelete het volgende:
[..]
Het verkleint dus wel kansen op de arbeidsmarkt. Zeker in deze tijd waar tig mensen solliciteren dus keuze zat uit kandidaten.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |