quote:
Op zondag 6 juli 2014 10:43 schreef erik013 het volgende:[..]
Je haalt (EK/WK-)ervaring en leeftijd door elkaar nu. Vlaar b.v. is even oud als Sneijder en Robben, maar qua interland-ervaring zijn die laatste 2 toch even 10 keer verder.
[..]
Omdat ze nu pas hun 1e grote toernooi hebben gespeeld (en toch boven Nederland staan op de wereldranglijst). Mertens en Vertonghen e.d. zijn idd geen wereldtoppers, maar zijn De Guzman en Vlaar dat wel?
Ik ben het wel met je eens dat het echte verschil gemaakt moet gaan worden door de jonge spelers die er nu aan gaan komen. Maar wat daar omheen staat, kan prima mee met wat er b.v. bij Nederland, Frankrijk, Italië en Duitsland staat. Of ze een WK of EK kunnen gaan winnen? Dat weet ik niet. Maar als wij met deze elftallen 2 keer op rij tot (minimaal) de beste 4 kunnen komen, kan België dat met deze selectie straks ook. Bekijk voor de lol eens de verdediging waarmee we 4 jaar terug de WK-finale speelden

Precies ja. Nederland is in 2010 bijna wereldkampioen geworden en toen speelden er ook genoeg matige spelers mee (met matig bedoel ik dan Europese subtop of nog een niveau daar onder): Braafheid, Heitinga, Joris Mathijsen, vd Wiel, Ooijer (!), Boularouz, De Zeeuw, Elia. Ook Babel en Schaars zaten nog bij de selectie. Van Bronckhorst speelde al een tijdje weer bij Feyenoord en was met zijn afscheid bezig, Stekelenburg zat nog bij Ajax.
Als je tactisch sterk staat, het zit niet tegen met blessures, arbitrage en loting en je hebt de juiste mentaliteit, kun je een heel eind komen. Verder moeten je beste spelersnet op het juiste moment pieken (bijvoorbeeld Sneijder in 2010, Robben nu). Als je van België een echt team maakt, één van die spitsen ontwikkelt zich goed en Hazard is net op het juiste moment wel in vorm, dan kun je ook gewoon de halve finale of de finale halen.
Dan moet je alleen niet zo'n kleinzielige instelling hebben zoals in de wedstrijd tegen Argentinië. Je zag al toen België van Nederland won in een oefenwedstrijd twee jaar geleden, en ook tijdens kwalificatie, dat ze veel te hard aan het juichen waren. Als je zo blij bent dat je überhaupt mee mag doen, ga je echt geen wereldkampioen worden...
Vergelijk dat eens met Robben na de 1-5 tegen Spanje.... Iedereen had het over revanche, maar wat zegt hij zelf nadat hij Casillas twee keer voor lul heeft gezet?
Voor een finale kun je geen revanche nemen.