abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_141960628
Natuurlijk is het als het meezit makkelijker om een goede sfeer binnen een team vast te houden, maar je kan het in het geval van Oranje op dit WK denk ik wellicht ook omdraaien: het is juist de goede sfeer die er voor zorgt dat het meezit. Ik blijf me verbazen over hoe zelfs heel de reservebank na een goal of winst nog bijna blijer reageert dan hun spelende teamgenoten.
In al de jaren dat ik Oranje nu volg (zo'n 25 jaar) heb ik nog nooit zo'n hecht Oranje zonder ego's en zonder relletjes of jaloezie/afgunst gezien. Zelfs Sneijder lijkt bijna een ander mens geworden, die zichzelf totaal wegcijfert in dienst van het elftal en Robben zag ik vandaag opeens in de verdediging meehelpen. Iedereen wil er gewoon bij horen, in welke rol of op welke positie dan ook. De Jong heeft een enorme tegenvaller gehad en heeft alle reden om zich zwaar chagrijnig terug te trekken maar lijkt dat helemaal vergeten.

Dit elftal is bijna Duitser dan Duitsland zelf qua teamspirit en de absolute wil om hoe dan ook samen met een prijs naar huis te gaan. Hoewel we in b.v. 1998 veel beter speelden was er toen niet dat gigantische doorzettingsvermogen en het elkaar wat gunnen zoals dat er nu is.
Ik wil het ook weer niet teveel overdrijven, maar ik heb zelden zo'n Oranje-team als dit gezien.
Wellicht komt '88 dan nog het dichtst in de buurt, ook toen was er wel strijdlust.

Wat vinden jullie? Is dit Oranje het sterkste team (niet de sterkste selectie dus, maar qua collectief) dat we ooit hadden, of is dat toch te overdreven en kan het na 1 klein relletje ook omslaan?

[ Bericht 3% gewijzigd door erik013 op 06-07-2014 08:28:59 ]
  zondag 6 juli 2014 @ 08:26:52 #2
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_141960647
Als je wint heb je altijd een hecht elftal.
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_141960703
quote:
0s.gif Op zondag 6 juli 2014 08:26 schreef Caland het volgende:
Niet perse natuurlijk. Het helpt altijd mee idd, maar elftallen met hele goede spelers die wedstrijden op basis van individuele kwaliteiten winnen hoeven niet altijd heel hecht te zijn. Integendeel: er kan zelfs best een kutsfeer hangen met verschillende 'kampen' binnen het elftal. Dat valt alleen niet op, omdat er (al is het maar uit onderlinge concurrentiestrijd of eigen ego) enigszins gepresteerd wordt.
pi_141960716
En ow ja, lees de eerste zin in de OP nog eens ;) De goede sfeer is in mijn ogen op dit moment meer de oorzaak achter het succes dan het gevolg, hoewel dit elkaar natuurlijk steeds weer versterkt.
pi_141962626
Ze stralen wel uit dat het echt goed zit. Als het een keer kan is het wel dit jaar, daarna nooit meer.
pi_141962671
Het zat erg goed maar op dit punt aangekomen moet je oppassen dat het haantjesgedrag niet bovenkomt. Iedereen wil scoren op een WK, daarmee prijs je jezelf goed in de markt. Met als gevolg dat er te snel wordt geschoten (naast en op de paal), dat een opbouw niet goed wordt uitgespeeld, waarmee kansen verloren gaan.
pi_141962702
EK 2008
pi_141962734
quote:
0s.gif Op zondag 6 juli 2014 08:26 schreef Caland het volgende:
Dit.
Erg naïef, TS.
  zondag 6 juli 2014 @ 11:36:06 #9
37295 Luigi
mario pls
pi_141962777
quote:
0s.gif Op zondag 6 juli 2014 11:29 schreef TheStranger1158 het volgende:
Ze stralen wel uit dat het echt goed zit. Als het een keer kan is het wel dit jaar, daarna nooit meer.
Dachten we dat 4 jaar geleden ook niet in deze fase van het toernooi? 'Dan maar nu!'
pi_141962799
quote:
0s.gif Op zondag 6 juli 2014 11:34 schreef Anoonumos het volgende:

[..]

Dit.
Erg naïef, TS.
Nee jij doet een beetje dom
pi_141962801
Als Nederland verliest blijft het een hecht team.
pi_141962824
quote:
1s.gif Op zondag 6 juli 2014 11:36 schreef opgebaarde het volgende:

[..]

Nee jij doet een beetje dom
Vertel.
pi_141962842
pi_141962859
quote:
10s.gif Op zondag 6 juli 2014 11:37 schreef Anoonumos het volgende:

[..]

Vertel.
Serieus?
Om dan maar een debiel simpel voorbeeld te pakken, 1990 terwijl 1988 ook al kan
pi_141962918
quote:
1s.gif Op zondag 6 juli 2014 11:39 schreef opgebaarde het volgende:

[..]

Serieus?
Om dan maar een debiel simpel voorbeeld te pakken, 1990 terwijl 1988 ook al kan
Oh, zo. Toen was ik nog niet geboren. Heb de OP ook niet gelezen.
Maar stel je voor dat Nederland de penaltyserie had verloren, Cillessen en Huntelaar kom er maar in!
pi_141962941
quote:
0s.gif Op zondag 6 juli 2014 11:38 schreef Anoonumos het volgende:
[ afbeelding ]
Waarom doet hij dit
pi_141964091
quote:
1s.gif Op zondag 6 juli 2014 11:43 schreef 0108daniel het volgende:

[..]

Waarom doet hij dit
Omdat Krul stiekem 7 weken heeft getraind voor de strafschoppen en Cilissen is voorgelogen over de voorkeur van de coach om niet ingezet te worden tijdens de penalty's.
pi_141964161
Van Gaal wilde Cilissen scherp houden.
Communicatie is alles IMO dus ik vind het niet zo'n goeie beslissing. Het kan bij Cilissen gepieker brengen tijdens de volgende wedstrijd waardoor hij zijn koppie er niet bij heeft misschien.
  zondag 6 juli 2014 @ 12:38:26 #19
198417 Lastpost
Rotterdammert!
pi_141964278
Nederland heeft ook in jaren niet zo'n kwalitatief 'matig' elftal gehad. Een paar oudjes die weten dat ze niet al teveel kansen meer krijgen op een prijs met hun land en veel jeugdige gasten die nog geen sterallures hebben en een enkeling die blij mag zijn überhaupt uit te mogen komen voor Nederland. Ideale mix om gezeik te voorkomen. :D
pi_141964406
De teamspirit is te vergelijken met 4 jaar geleden. Maar nu zonder Van Bommel wat een slok op een borrel scheelt, De Jong die zich volwassener gedraagt en Robben die duidelijk stappen heeft gemaakt als persoon sinds het winnen van de CL.
Op woensdag 25 april 2018 20:45 schreef Ronald-Koeman het volgende:
7e minuut Robben eraf met spierblessure.
pi_141964920
Alles maak je en wordt gebroken bij een wedstrijd uitslag. Naar buiten toe lijkt alles hecht maar daar binnen gebeurt heus wel het een of ander.

te denken aan

*Van Persie onze nummer 1 die zijn meerdere moet erkennen aan Robben?
*Huntelaar die alleen goed is voor invalbeurten terwijl hij Nederland naar de kwart finale heeft geloodst.
*Nieuwe affaires rondom krul en Cillessen. ik ben nog helemaal niet zeker van dat dit goed afloopt.
*Sneijder die contant onder zware druk mag presteren met de wantrouwen van de trainer.
*Verdediging altijd voeding voor critici.
*Kuijt moet zijn multifunctionele rol ook maar waarmaken.

Het is niet allemaal vanzelfsprekend de sfeer hangt samen met de vorm, uitslag en hoe je in je vel zit.
Daarom was ik wel aangenaam verrast dat vrouw en kinderen mee zijn. Ik denk dat dit afleidt van de intense druk. Een goede zet van de coach.
  zondag 6 juli 2014 @ 13:04:29 #22
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_141965085
quote:

[..]

Dit.
Erg naïef, TS.
Deze RTL4-mening _O-. Mensen die dat zeggen hebben nooit een team-sport gedaan.
  zondag 6 juli 2014 @ 13:08:04 #23
418547 Old_Pal
Meningfabriek
pi_141965184
quote:
0s.gif Op zondag 6 juli 2014 08:21 schreef erik013 het volgende:

Wat vinden jullie? Is dit Oranje het sterkste team (niet de sterkste selectie dus, maar qua collectief) dat we ooit hadden, of is dat toch te overdreven en kan het na 1 klein relletje ook omslaan?
Ik volg Oranje op het WK al vanaf 1974. Het Oranje van 2014 is een van de zwakste selecties ooit maar zonder meer het hechtste collectief van wat ik tot nu toe heb gezien.
"Vroeger toen alles beter was, was alles slechter"
pi_141965282
Uit interviews blijkt steeds weer dat ze allemaal goed de kwaliteiten van de anderen zien en dat is belangrijk. Hopelijk weet Van Gaal het helemaal goed te maken met Cilessen.
pi_141965642
quote:
0s.gif Op zondag 6 juli 2014 11:29 schreef TheStranger1158 het volgende:
Das natuurlijk onzin, na 2010 zeiden we ook dat we de komende 30 jaar niet meer zo dicht bij een WK-titel zouden komen. Nu zijn we er alweer 1 wedstrijd van verwijderd. Én we hebben voor het eerst sinds ik het me kan herinneren een keer met penalty's op een WK gewonnen, alleen dat al is toch veelzeggend als je naar het zelfvertrouwen in deze selectie kijkt. Wat deze redelijke tot middelmatige spelers gisteren voor elkaar kregen, lukte de sterren Stam, Seedorf, De Boer, Cocu etc. niet. Meerdere malen zelfs niet.
pi_141965688
quote:

[..]

Dit.
Erg naïef, TS.
Lees nog eens beter ;)
pi_141965709
quote:
5s.gif Op zondag 6 juli 2014 11:36 schreef Luigi het volgende:

[..]

Dachten we dat 4 jaar geleden ook niet in deze fase van het toernooi? 'Dan maar nu!'
Op de een of andere manier was de sfeer, hoewel niet slecht, niet zo goed als nu.
pi_141965818
quote:
17s.gif Op zondag 6 juli 2014 12:38 schreef Lastpost het volgende:
Nederland heeft ook in jaren niet zo'n kwalitatief 'matig' elftal gehad. Een paar oudjes die weten dat ze niet al teveel kansen meer krijgen op een prijs met hun land en veel jeugdige gasten die nog geen sterallures hebben en een enkeling die blij mag zijn überhaupt uit te mogen komen voor Nederland. Ideale mix om gezeik te voorkomen. :D
Met dit soort elftallen heeft Duitsland meerdere EK en WK-titels gewonnen. Het was echt niet zo dat die vaak echt een beter elftal dan Nederland hadden, kwalitatief gezien. Wij hadden vaak qua spelers betere elftallen, met o.a. Van Hanegem, Cruijf, Gullit, Van Basten, Bergkamp etc. in. Het verschil zat hem in het collectief en de enorme discipline van het elftal. Nu hebben wij een keer de type Dirk Kuijts, Ron Vlaars, de Jongs, etc. in het elftal.
pi_141966013
quote:
0s.gif Op zondag 6 juli 2014 12:59 schreef MakkieR het volgende:
Alles maak je en wordt gebroken bij een wedstrijd uitslag. Naar buiten toe lijkt alles hecht maar daar binnen gebeurt heus wel het een of ander.

te denken aan

*Van Persie onze nummer 1 die zijn meerdere moet erkennen aan Robben?
*Huntelaar die alleen goed is voor invalbeurten terwijl hij Nederland naar de kwart finale heeft geloodst.
*Nieuwe affaires rondom krul en Cillessen. ik ben nog helemaal niet zeker van dat dit goed afloopt.
*Sneijder die contant onder zware druk mag presteren met de wantrouwen van de trainer.
*Verdediging altijd voeding voor critici.
*Kuijt moet zijn multifunctionele rol ook maar waarmaken.

Het is niet allemaal vanzelfsprekend de sfeer hangt samen met de vorm, uitslag en hoe je in je vel zit.
Daarom was ik wel aangenaam verrast dat vrouw en kinderen mee zijn. Ik denk dat dit afleidt van de intense druk. Een goede zet van de coach.
Sneijder krijgt de laatste maanden juist volop het vertrouwen van de trainer. Is die überhaupt al een keer gewisseld dit WK?

Van Persie krijgt ondanks z'n tegenvallende spel in de laatste wedstrijden ook nog steeds het vertrouwen van Van Gaal. Die baalt eerder over zichzelf dan over Robben ofzo.

Ik snap de verhalen over Krul en Cillessen ook niet, Cillessen stond van alle spelers zo'n beetje het hardst te juichen van allemaal volgens mij toen Krul die penalty stopte.

Huntelaar zegt nu al dat z'n invalbeurt het mooiste moment uit z'n carrière was. Zet dat eens af tegen de Huntelaar van 2 jaar geleden, die het vliegtuig naar huis wou pakken als ie niet meer speeltijd kreeg.
pi_141966084
quote:
0s.gif Op zondag 6 juli 2014 13:08 schreef Old_Pal het volgende:

[..]

Ik volg Oranje op het WK al vanaf 1974. Het Oranje van 2014 is een van de zwakste selecties ooit maar zonder meer het hechtste collectief van wat ik tot nu toe heb gezien.
Idd niet te vergelijken met zo'n team met 'de kabel' , die zich constant tekort gedaan voelden en nauwelijks een doelpunt met een medespeler wilden vieren als die gescoord had. Of met (langer geleden) elftallen waarin de Ajacieden en Feyenoorders nog samen de 'boertjes' van PSV pestten.
pi_141966093
Waarom wil je zo graag dat het een hecht team is. :')
Je overdrijft elk punt sterk.
pi_141966160
quote:
0s.gif Op zondag 6 juli 2014 13:11 schreef Loekie1 het volgende:
Uit interviews blijkt steeds weer dat ze allemaal goed de kwaliteiten van de anderen zien en dat is belangrijk. Hopelijk weet Van Gaal het helemaal goed te maken met Cilessen.
En het belangrijkste: het is ook daadwerkelijk gemeend allemaal. Spelers zeggen wel vaker dat ze het met het hele team moeten doen en blabla, maar vervolgens zie je dat aan het spel en de lichaamshouding in de praktijk niet terug.
Dit keer wel. Geen rotte appels bij de selectie die lopen te mokken. Wat dat betreft misschien goed dat zo'n v.d. Wiel er niet bij is, die zich alleen maar met z'n koptelefoon op afzonderde in 2012.
pi_141968621
Gelukkig zit er ook geen Van Bommel tussen die zijn agressie niet kon beteugelen.
pi_141969309
Het is toch geweldig dat een selectie met zoveel Eredivisie spelers een reele mogelijkheid heeft om wederom een WK finale te mogen spelen, had je dan n jaar terug gezegd werd je in n dwangbuis gestopt _O_ w/
"You can call me Susan if it makes you happy"
  zondag 6 juli 2014 @ 15:53:54 #35
39333 Zelva
Fortunate observer of time
pi_141969551
quote:
0s.gif Op zondag 6 juli 2014 13:38 schreef erik013 het volgende:

[..]

Sneijder krijgt de laatste maanden juist volop het vertrouwen van de trainer. Is die überhaupt al een keer gewisseld dit WK?
Ja.
pi_141971057
quote:
0s.gif Op zondag 6 juli 2014 12:31 schreef happinessfordogs het volgende:

[..]

Omdat Krul stiekem 7 weken heeft getraind voor de strafschoppen en Cilissen is voorgelogen over de voorkeur van de coach om niet ingezet te worden tijdens de penalty's.
Lul niet
pi_141971281
De redenen dat het een hecht team is:

1) De hiërarchie is duidelijk.. paar toppers en de rest jonkies
2) Overwinning op Spanje gaf een boost
3) Lowie die heeft geleerd van het verleden en meer ruimte geeft voor ontspanning
4) Weinig tegenslagen tot nu toe
  zondag 6 juli 2014 @ 16:46:05 #38
88831 Shreyas
De beste
pi_141971362
quote:
0s.gif Op zondag 6 juli 2014 12:33 schreef Loekie1 het volgende:
Van Gaal wilde Cilissen scherp houden.
Communicatie is alles IMO dus ik vind het niet zo'n goeie beslissing. Het kan bij Cilissen gepieker brengen tijdens de volgende wedstrijd waardoor hij zijn koppie er niet bij heeft misschien.
Wat een onzin, Cillessen weet dat hij geen goede penaltykiller is terwijl Krul dat wel is. Bovendien, Krul is het type mens dat geniet van de spanning, terwijl Cillessen er meer last van heeft.

Maar je kan een keeper niet beoordelen of meten op basis van hoe goed hij penalties kan stoppen. Over het algemeen is Cillessen een veel betere allround keeper, dat weet hij, Krul, Van Gaal en Frans Hoek. Voor Cillessen is het wel prettig nu hij weet dat zo een keeperswissel tot de mogelijkheden hoort, dan kan hij zich daar alvast op instellen.
Op vrijdag 15 januari 2016 23:58 schreef Ajacied422 het volgende:
Feitelijk heeft Shreyas gewoon gelijk.
  zondag 6 juli 2014 @ 16:53:44 #39
195276 S95Sedan
No, not really...
pi_141971636
quote:
0s.gif Op zondag 6 juli 2014 16:39 schreef 0108daniel het volgende:

[..]

Lul niet
Inderdaad.

Cillessen heeft allang zijn excuses aangeboden aan iedereen voor die 'begrijpelijke' trap tegen die waterzak. Van Gaal heeft ook allang duidelijk gemaakt dat hij gewoon de volgende wedstrijd weer op het veld staat, Cillessen dus.

Krul is gewoon beter bevonden door Hoeks en daardoor is die wissel geweest, omdat het kon en omdat er een wissel 'over' was.
pi_141971733
Clasie gaat er nog voor zorgen dat we geen wereldkampioen worden.
pi_141972131
Ik begrijp niet waarom dat niet tegen Cillessen gezegd is. Wat is ertegen om dat wel te zeggen.
  zondag 6 juli 2014 @ 17:28:35 #42
88831 Shreyas
De beste
pi_141973003
quote:
0s.gif Op zondag 6 juli 2014 17:07 schreef Loekie1 het volgende:
Ik begrijp niet waarom dat niet tegen Cillessen gezegd is. Wat is ertegen om dat wel te zeggen.
Ga gewoon koken als je het niet snapt :W
Op vrijdag 15 januari 2016 23:58 schreef Ajacied422 het volgende:
Feitelijk heeft Shreyas gewoon gelijk.
  Overall beste user 2022 zondag 6 juli 2014 @ 18:14:33 #43
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_141974841
Zo goed en mooi speelde Nederland in 1988 nou ook niet. Alleen de laatste twee wedstrijden waren toen goed.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')