Niet perse natuurlijk. Het helpt altijd mee idd, maar elftallen met hele goede spelers die wedstrijden op basis van individuele kwaliteiten winnen hoeven niet altijd heel hecht te zijn. Integendeel: er kan zelfs best een kutsfeer hangen met verschillende 'kampen' binnen het elftal. Dat valt alleen niet op, omdat er (al is het maar uit onderlinge concurrentiestrijd of eigen ego) enigszins gepresteerd wordt.quote:
Dachten we dat 4 jaar geleden ook niet in deze fase van het toernooi? 'Dan maar nu!'quote:Op zondag 6 juli 2014 11:29 schreef TheStranger1158 het volgende:
Ze stralen wel uit dat het echt goed zit. Als het een keer kan is het wel dit jaar, daarna nooit meer.
Oh, zo. Toen was ik nog niet geboren. Heb de OP ook niet gelezen.quote:Op zondag 6 juli 2014 11:39 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Serieus?
Om dan maar een debiel simpel voorbeeld te pakken, 1990 terwijl 1988 ook al kan
Omdat Krul stiekem 7 weken heeft getraind voor de strafschoppen en Cilissen is voorgelogen over de voorkeur van de coach om niet ingezet te worden tijdens de penalty's.quote:
Ik volg Oranje op het WK al vanaf 1974. Het Oranje van 2014 is een van de zwakste selecties ooit maar zonder meer het hechtste collectief van wat ik tot nu toe heb gezien.quote:Op zondag 6 juli 2014 08:21 schreef erik013 het volgende:
Wat vinden jullie? Is dit Oranje het sterkste team (niet de sterkste selectie dus, maar qua collectief) dat we ooit hadden, of is dat toch te overdreven en kan het na 1 klein relletje ook omslaan?
Das natuurlijk onzin, na 2010 zeiden we ook dat we de komende 30 jaar niet meer zo dicht bij een WK-titel zouden komen. Nu zijn we er alweer 1 wedstrijd van verwijderd. Én we hebben voor het eerst sinds ik het me kan herinneren een keer met penalty's op een WK gewonnen, alleen dat al is toch veelzeggend als je naar het zelfvertrouwen in deze selectie kijkt. Wat deze redelijke tot middelmatige spelers gisteren voor elkaar kregen, lukte de sterren Stam, Seedorf, De Boer, Cocu etc. niet. Meerdere malen zelfs niet.quote:Op zondag 6 juli 2014 11:29 schreef TheStranger1158 het volgende:
Ze stralen wel uit dat het echt goed zit. Als het een keer kan is het wel dit jaar, daarna nooit meer.
Op de een of andere manier was de sfeer, hoewel niet slecht, niet zo goed als nu.quote:Op zondag 6 juli 2014 11:36 schreef Luigi het volgende:
[..]
Dachten we dat 4 jaar geleden ook niet in deze fase van het toernooi? 'Dan maar nu!'
Met dit soort elftallen heeft Duitsland meerdere EK en WK-titels gewonnen. Het was echt niet zo dat die vaak echt een beter elftal dan Nederland hadden, kwalitatief gezien. Wij hadden vaak qua spelers betere elftallen, met o.a. Van Hanegem, Cruijf, Gullit, Van Basten, Bergkamp etc. in. Het verschil zat hem in het collectief en de enorme discipline van het elftal. Nu hebben wij een keer de type Dirk Kuijts, Ron Vlaars, de Jongs, etc. in het elftal.quote:Op zondag 6 juli 2014 12:38 schreef Lastpost het volgende:
Nederland heeft ook in jaren niet zo'n kwalitatief 'matig' elftal gehad. Een paar oudjes die weten dat ze niet al teveel kansen meer krijgen op een prijs met hun land en veel jeugdige gasten die nog geen sterallures hebben en een enkeling die blij mag zijn überhaupt uit te mogen komen voor Nederland. Ideale mix om gezeik te voorkomen.
Sneijder krijgt de laatste maanden juist volop het vertrouwen van de trainer. Is die überhaupt al een keer gewisseld dit WK?quote:Op zondag 6 juli 2014 12:59 schreef MakkieR het volgende:
Alles maak je en wordt gebroken bij een wedstrijd uitslag. Naar buiten toe lijkt alles hecht maar daar binnen gebeurt heus wel het een of ander.
te denken aan
*Van Persie onze nummer 1 die zijn meerdere moet erkennen aan Robben?
*Huntelaar die alleen goed is voor invalbeurten terwijl hij Nederland naar de kwart finale heeft geloodst.
*Nieuwe affaires rondom krul en Cillessen. ik ben nog helemaal niet zeker van dat dit goed afloopt.
*Sneijder die contant onder zware druk mag presteren met de wantrouwen van de trainer.
*Verdediging altijd voeding voor critici.
*Kuijt moet zijn multifunctionele rol ook maar waarmaken.
Het is niet allemaal vanzelfsprekend de sfeer hangt samen met de vorm, uitslag en hoe je in je vel zit.
Daarom was ik wel aangenaam verrast dat vrouw en kinderen mee zijn. Ik denk dat dit afleidt van de intense druk. Een goede zet van de coach.
Idd niet te vergelijken met zo'n team met 'de kabel' , die zich constant tekort gedaan voelden en nauwelijks een doelpunt met een medespeler wilden vieren als die gescoord had. Of met (langer geleden) elftallen waarin de Ajacieden en Feyenoorders nog samen de 'boertjes' van PSV pestten.quote:Op zondag 6 juli 2014 13:08 schreef Old_Pal het volgende:
[..]
Ik volg Oranje op het WK al vanaf 1974. Het Oranje van 2014 is een van de zwakste selecties ooit maar zonder meer het hechtste collectief van wat ik tot nu toe heb gezien.
En het belangrijkste: het is ook daadwerkelijk gemeend allemaal. Spelers zeggen wel vaker dat ze het met het hele team moeten doen en blabla, maar vervolgens zie je dat aan het spel en de lichaamshouding in de praktijk niet terug.quote:Op zondag 6 juli 2014 13:11 schreef Loekie1 het volgende:
Uit interviews blijkt steeds weer dat ze allemaal goed de kwaliteiten van de anderen zien en dat is belangrijk. Hopelijk weet Van Gaal het helemaal goed te maken met Cilessen.
Ja.quote:Op zondag 6 juli 2014 13:38 schreef erik013 het volgende:
[..]
Sneijder krijgt de laatste maanden juist volop het vertrouwen van de trainer. Is die überhaupt al een keer gewisseld dit WK?
Lul nietquote:Op zondag 6 juli 2014 12:31 schreef happinessfordogs het volgende:
[..]
Omdat Krul stiekem 7 weken heeft getraind voor de strafschoppen en Cilissen is voorgelogen over de voorkeur van de coach om niet ingezet te worden tijdens de penalty's.
Wat een onzin, Cillessen weet dat hij geen goede penaltykiller is terwijl Krul dat wel is. Bovendien, Krul is het type mens dat geniet van de spanning, terwijl Cillessen er meer last van heeft.quote:Op zondag 6 juli 2014 12:33 schreef Loekie1 het volgende:
Van Gaal wilde Cilissen scherp houden.
Communicatie is alles IMO dus ik vind het niet zo'n goeie beslissing. Het kan bij Cilissen gepieker brengen tijdens de volgende wedstrijd waardoor hij zijn koppie er niet bij heeft misschien.
Inderdaad.quote:
Ga gewoon koken als je het niet snaptquote:Op zondag 6 juli 2014 17:07 schreef Loekie1 het volgende:
Ik begrijp niet waarom dat niet tegen Cillessen gezegd is. Wat is ertegen om dat wel te zeggen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |