Het moet wel een heel vies wijf zijn geweest dan.quote:Op maandag 7 juli 2014 11:51 schreef snakelady het volgende:
[..]
Volgens mij heeft er ook geen een een harde dus zo spannend zullen ze het niet gevonden hebben.
Nam iedereen maar het leven zo serieus als jij. Dan zouden we een veel leukere wereld hebben. Toch?quote:Op maandag 7 juli 2014 13:56 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Als ik het al hoop, wat ik niet doe, dan doe ik dat tegen beter weten in. Mensen die nog steeds denken dat de wereld 1 grote vrolijke wereld is met bosviooltjes, vlindertjes en fluitende vogeltjes waarin iedereen lief voor elkaar is moeten eens wakker worden en door gaan krijgen dat het leven niet eerlijk is, er niemand is die je leven voor je gaat leiden en je zelf verantwoordelijk bent voor de keuzes die je maakt in het leven. Hoe eerder iedereen dat door gaat krijgen, hoe sneller we als maatschappij verder gaan komen.
Ik ken iig 1 iemand die het leven niet zo serieus nam, en die staat nu bekend als de Pijpende Slet van Spanje, met naam en adres, op internet. Laat me dan maar het leven serieus nemen, daar kies ik liever voor.quote:Op maandag 7 juli 2014 13:57 schreef SpecialK het volgende:
[..]
Nam iedereen maar het leven zo serieus als jij. Dan zouden we een veel leukere wereld hebben. Toch?
Verklaar je nader?quote:Op maandag 7 juli 2014 13:51 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]
Er is niets mis met seksuele vrijheid, maar dit gaat tegen alle fatsoensnormen in.
Zij vond het blijkbaar leuk, die mannen vonden het leuk. Ik zie alleen maar nut.quote:Op maandag 7 juli 2014 13:56 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Hetzelfde nut als 23 lullen pijpen voor een drankje, dat niveau. Hoeveel nut heeft dat gehad denk je?
We zijn niet allemaal even veel bezig moet hoe elke actie ons hele leven zal beinvloeden. Sommige mensen doen maar, of zijn onder invloed van drank/drugs of andere dingen. Of hebben zoiets van... je leeft maar 1x. Wat haar motief ook was daar volgt niet per se uit: "en dus ga ik haar naam en adres op het internet zetten zodat mensen haar lekker kunnen lastig vallen".quote:[..]
Misschien had de knuppelgever even na moeten denken voordat ze aan 23 lullen ging zuigen in een openbare plek waar iedereen haar kon filmen...
Dat de meeste mensen het bijzonder ongepast vinden om vierentwintig penissen te zuigen in ruil voor een fles drank van drie euro.quote:
Ik vind het super leuk voor je dat je aan het eind van je leven kan zeggen: "nou heb ik toch even lekker bijna al die risico's slim ontweken en schadeloos geleefd". Dat is jouw leven. Andere mensen willen gewoon wat dingen meemaken. Dat maakt hen niet beter of slechter dan jij.quote:Op maandag 7 juli 2014 14:00 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Ik ken iig 1 iemand die het leven niet zo serieus nam, en die staat nu bekend als de Pijpende Slet van Spanje, met naam en adres, op internet. Laat me dan maar het leven serieus nemen, daar kies ik liever voor.
Geen idee. Maar waarom geef je mensen de munitie om dit te doen? Dat snap ik dan weer niet zo goed. Waarom werkt vanzelfsprekendheid om iets wel of niet te doen trouwens maar 1 kant op? Mevrouw mag aan 23 lullen zuigen das geen enkel probleem, maar niemand mag haar naam neerzetten op internet, want dan is het onfatsoenlijk? Beetje meten met 2 maten, het fatsoen was ook al ver te zoeken bij haar actie.quote:Op maandag 7 juli 2014 14:01 schreef SpecialK het volgende:
Die vanzelfsprekendheid snap ik niet zo goed. Nogmaals. Filmpje online zetten... prima. Kunnen we er allemaal van genieten. Maar privegegevens? Why?
Boeien?quote:Op maandag 7 juli 2014 14:02 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]
Dat de meeste mensen het bijzonder ongepast vinden om vierentwintig penissen te zuigen in ruil voor een fles drank van drie euro.
Prima, maar dan ook niet huilen als er minder leuke dingen gebeuren aan de hand van de acties die je zelf onderneemt he. Dan moet je gewoon op de blaren zitten, iets met een vent/vrouw zijn enzovoorts.quote:Op maandag 7 juli 2014 14:03 schreef SpecialK het volgende:
[..]
Ik vind het super leuk voor je dat je aan het eind van je leven kan zeggen: "nou heb ik toch even lekker bijna al die risico's slim ontweken en schadeloos geleefd". Dat is jouw leven. Andere mensen willen gewoon wat dingen meemaken. Dat maakt hen niet beter of slechter dan jij.
Ja. Wat de gemeenschap vindt, lijkt me wel relevant als er sociale controle wordt uitgevoerd.quote:Op maandag 7 juli 2014 14:03 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Boeien?
Ga je nu serieus dat argument gebruiken?
Nee, maar als jij ethiek zo gaat versimpelen dan is een discussie verloren moeite.quote:Op maandag 7 juli 2014 14:04 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]
Ja. Wat de gemeenschap vindt, lijkt me wel relevant als er sociale controle wordt uitgevoerd.
Om eerlijk te zijn. Elk ding wat je doet is potentieel munitie . Jij zal vast wel ergens een controversiele niet-politiek-correcte mening over hebben. Die jij wellicht deelt met een vriendin een kroeg. Waar iemand anders even een filmpje van heeft gemaakt.quote:Op maandag 7 juli 2014 14:03 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Geen idee. Maar waarom geef je mensen de munitie om dit te doen? Dat snap ik dan weer niet zo goed.
Leg dat eens uit, want ik snap het niet. Hoe versimpel ik ethiek, en waarom is een discussie dan verloren moeite?quote:Op maandag 7 juli 2014 14:05 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Nee, maar als jij ethiek zo gaat versimpelen dan is een discussie verloren moeite.
Het is inderdaad niet zo netjes, maar uiteindelijk is het toch haar eigen schuld?quote:Op maandag 7 juli 2014 14:05 schreef SpecialK het volgende:
[..]
Om eerlijk te zijn. Elk ding wat je doet is potentieel munitie . Jij zal vast wel ergens een controversiele niet-politiek-correcte mening over hebben. Die jij wellicht deelt met een vriendin een kroeg. Waar iemand anders even een filmpje van heeft gemaakt.
Volgende dag twitter hashtags over jouw gesprek, iemand heeft je adres even toegevoegd. Leuk man.
Ik kan minder begrip opbrengen voor iemand die privegegevens loopt te posten dan iemand die 23 mannen op 1 avond pijpt terwijl ik tegelijkertijd onderken dat beide partijen het recht hadden te doen wat ze hebben gedaan.
Dat ik mijn fiets met een zwaar slot in het centrum vast had moet zetten neemt niet weg dat diefstal gewoon een vervelend fenomeen is waar (nadat we klaar zijn met het zeiken op mijn onvoorzichtigheid) ook wel eens over gepraat mag worden.quote:Op maandag 7 juli 2014 14:04 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Prima, maar dan ook niet huilen als er minder leuke dingen gebeuren aan de hand van de acties die je zelf onderneemt he. Dan moet je gewoon op de blaren zitten, iets met een vent/vrouw zijn enzovoorts.
Je argumentum ad populum is belachelijk.quote:Op maandag 7 juli 2014 14:06 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]
Leg dat eens uit, want ik snap het niet. Hoe versimpel ik ethiek, en waarom is een discussie dan verloren moeite?
Nee. Het zijn 2 aparte discussies. Door ze samen te voegen en volledig op haar bord te gooien raak je de kans kwijt om ander onwenselijk gedrag te bespreken. Namelijk "naming & shaming".quote:Op maandag 7 juli 2014 14:07 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Het is inderdaad niet zo netjes, maar uiteindelijk is het toch haar eigen schuld?
Zij is degene die zo nodig 23 man op een avond moest gaan pijpen. De verantwoording ligt toch echt bij haar.
Je stelt nu de daad van het onthullen van de naam gelijk aan die van een criminele actie, we weten beiden dat die vergelijking mank gaat. Je kan het beter vergelijken met iemand die hard roept dat je fiets niet op slot staat. Niet fatsoenlijk? Klopt. Crimineel? Nee.quote:Op maandag 7 juli 2014 14:07 schreef SpecialK het volgende:
[..]
Dat ik mijn fiets met een zwaar slot in het centrum vast had moet zetten neemt niet weg dat diefstal gewoon een vervelend fenomeen is waar (nadat we klaar zijn met het zeiken op mijn onvoorzichtigheid) ook wel eens over gepraat mag worden.
Jij lijkt die 2e discussie absoluut niet eens te willen horen van andere mensen.
Ooooh flikker op, word wakker en kom die Hello Kitty kamer uit. Weet je hoe de wereld werkt? Als iemand iets walgelijks doet dan reageren mensen daarop. Zo werkt dit spelletje muts. Als jij massaal gaat lopen pijpen op de dansvloer voor een goedkoop drankje en helemaal yolo gaat krijg je dit over je heen, simpel. Is ook nodig om de samenleving en al die sletten in bedrang te houden. Naming en shaming is part of the game, wil je geen slachtoffer worden?quote:Op maandag 7 juli 2014 13:15 schreef Forbry het volgende:
[..]
Mensen, die (in dit soort gevallen) "naming and shaming" goed pratenX oneindig
Ik heb het over diefstal niet vanuit het criminele aspect maar vanuit het aspect van "onwenselijk gedrag"quote:Op maandag 7 juli 2014 14:10 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Je stelt nu de daad van het onthullen van de naam gelijk aan die van een criminele actie, we weten beiden dat die vergelijking mank gaat.
Waarom? dat kan toch per situatie bekeken worden?quote:Op maandag 7 juli 2014 14:09 schreef SpecialK het volgende:
[..]
Nee. Het zijn 2 aparte discussies. Door ze samen te voegen en volledig op haar bord te gooien raak je de kans kwijt om ander onwenselijk gedrag te bespreken. Namelijk "naming & shaming".
Die discussie zou je dus nooit meer kunnen voeren omdat naming & shaming altijd achteraf is aan een feit waar je niet aan voorbij mag?
Wat ik eerder al schreef dus: het ene kan je onfatsoenlijk vinden, het doet in wezen verder niemand kwaad. Het andere wel, namelijk het meisje in kwestie. Geen meten met twee maten dus.quote:Op maandag 7 juli 2014 14:03 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Geen idee. Maar waarom geef je mensen de munitie om dit te doen? Dat snap ik dan weer niet zo goed. Waarom werkt vanzelfsprekendheid om iets wel of niet te doen trouwens maar 1 kant op? Mevrouw mag aan 23 lullen zuigen das geen enkel probleem, maar niemand mag haar naam neerzetten op internet, want dan is het onfatsoenlijk? Beetje meten met 2 maten, het fatsoen was ook al ver te zoeken bij haar actie.
Waarom zijn de 2 gedragingen in dit geval 1 verhaal waar zij volledig verantwoordelijk voor is en in een ander verhaal ineens 2 dingen die apart bekeken moeten worden?quote:Op maandag 7 juli 2014 14:11 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Waarom? dat kan toch per situatie bekeken worden?
Ze is gewoon erg dom geweest, en nu moet ze de consequenties maar dragen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |