quote:Memphis Depay krijgt tijdens de kwartfinale van Nederland tegen Costa Rica een opvallende rol. Bondscoach Louis van Gaal zal de vleugelaanvaller van PSV als aanvallende linksback gebruiken. Dat betekent dat Dirk Kuyt naar de rechterkant verhuist.
Van Gaal denkt dat Costa Rica weinig zal aanvallen over de rechterkant. Dat zou betekenen dat Depay genoeg ruimte gaat krijgen om gevaar te stichten. Eerder stond aan die kant Kuyt gepositioneerd. De Katwijker neemt als rechtsback de plek van Paul Verhaegh over, zo meldt Voetbal International.
Ook tegen Costa Rica zal het Nederlands elftal in een 5-3-2-formatie aantreden. De winnaar gaat door naar de halve finale en ontmoet Argentinië of België in de volgende ronde.
Vermoedelijke opstelling Oranje: Cillessen; Kuyt, De Vrij, Vlaar, Martins Indi, Depay; Wijnaldum, Blind, Sneijder; Robben en Van Persie.
Je bent gewoon jaloers op zijn strakke body en voetbalkwaliteiten. Homo dat je loopt.quote:Op zaterdag 5 juli 2014 09:58 schreef eend112 het volgende:
Snap die hype on depay sowieso niet. Schiet een bal vanaf 25 meter op doel en vliegt er toevallig in. Nou goed hoor.
http://www.vi.nl/nieuws/v(...)llende-rol-depay.htmquote:
quote:Op zaterdag 5 juli 2014 08:17 schreef OnePlusOne het volgende:
Een linksback op VM, een linksbuiten op linksback en een rechtsbuiten op rechtsback.![]()
Van Gaal denkt echt dat alles wat hij verzint in goud veranderd. Maar goed, we gaan het meemaken.
Ik word er een beetje moe van.quote:Op zaterdag 5 juli 2014 08:17 schreef OnePlusOne het volgende:
Een linksback op VM, een linksbuiten op linksback en een rechtsbuiten op rechtsback.![]()
Van Gaal denkt echt dat alles wat hij verzint in goud veranderd. Maar goed, we gaan het meemaken.
Kuijtquote:Op zaterdag 5 juli 2014 09:55 schreef MakkieR het volgende:
Het kan natuurlijk zo zijn dat Depay getraind heeft om op andere posities te spelen, zoals bij Dirk Kuijt.
Hoezo? Van Gaal speelt 3-5-2 dus heb je meer aan Kuijt en Depay.quote:Op zaterdag 5 juli 2014 12:52 schreef theunderdog het volgende:
Ik geloof er niets van, lijkt mij een duidelijke hoax..
Het is een hoax of Van Gaal heeft serieuze hoogmoedswaanzin.quote:Op zaterdag 5 juli 2014 12:59 schreef Nober het volgende:
[..]
Hoezo? Van Gaal speelt 3-5-2 dus heb je meer aan Kuijt en Depay.
Dit!quote:Op zaterdag 5 juli 2014 13:06 schreef Scorpie het volgende:
Slim, de rechtsback van Costa Rica is hun zwakke plek. Depay gaat hem shaken
Dit is precies de manier van spelen die ik graag van van Gaal had willen zien juist! Je zag hoe het vorige week bij Mexico uitpakte. Mexico had zich helemaal ingetraind op het 2-3-5 systeem en zette Nederland daarin goed vast.... toen Nederland plots de switch maakten naar het nieuwse systeem wisten ze er geen raad meer mee.quote:Op zaterdag 5 juli 2014 13:09 schreef Loveless85 het volgende:
Flikker op, speel dan gewoon 4-3-3, als je zo aanvallend wil spelen, niet 5-3-2 en dan steeds gekkere capriolen uithalen met aanvallers als back, etc.
Had dan gewoon Kuyt CVM gezet, Blind linksback en Janmaat rechtsback, die komen beide ook genoeg op.
Dat is niet eeuwig recyclebaar ofzo, en Costa Rica gaat lang niet zo aanvallend spelen als Mexico, of zelfs Australië. Daarom kan je net zo goed in 4-3-3 beginnen, je moet ook wel een béétje durven voetballen...quote:Op zaterdag 5 juli 2014 13:15 schreef NaturalScience het volgende:
[..]
Dit is precies de manier van spelen die ik graag van van Gaal had willen zien juist! Je zag hoe het vorige week bij Mexico uitpakte. Mexico had zich helemaal ingetraind op het 2-3-5 systeem en zette Nederland daarin goed vast.... toen Nederland plots de switch maakten naar het nieuwse systeem wisten ze er geen raad meer mee.
Dit is een gouden tactiek!
ga nou niet doen of je het beter weet dan van gaal manquote:Op zaterdag 5 juli 2014 13:17 schreef Loveless85 het volgende:
[..]
Dat is niet eeuwig recyclebaar ofzo, en Costa Rica gaat lang niet zo aanvallend spelen als Mexico, of zelfs Australië. Daarom kan je net zo goed in 4-3-3 beginnen, je moet ook wel een béétje durven voetballen...
En Janmaat moet er eerst uit omdat hij teveel drang naar voren had, nou zoekt hij een back met drang naar voren, en dan wordt hij gepasseerd door een 34-jarige afgeserveerde aanvaller?
Ik doe niet alsof, ik wéét het beter.quote:Op zaterdag 5 juli 2014 13:23 schreef Jahr00n het volgende:
[..]
ga nou niet doen of je het beter weet dan van gaal man
Nou Depay is wel meer dan een schot van 25 meter op doel alleen hoorquote:Op zaterdag 5 juli 2014 09:58 schreef eend112 het volgende:
Snap die hype on depay sowieso niet. Schiet een bal vanaf 25 meter op doel en vliegt er toevallig in. Nou goed hoor.
Dat is wel de valkuil van Van Gaal ja. Ondanks al zijn successen snakt hij nog steeds elke dag naar erkenning, en de neiging is bij hem dus groot om weer met iets ""geniaals" op de proppen te komen.quote:Op zaterdag 5 juli 2014 13:26 schreef Loveless85 het volgende:
[..]
Ik doe niet alsof, ik wéét het beter.
Nee zonder gein, iedereen mag toch z'n mening erover hebben, ik denk dat na 2 tegenstanders verrassen met die switch het effect wel een beetje tanende gaat zijn, en je tegen duidelijk zwakkere tegenstanders ook gewoon 4-3-3 moet durven spelen.
Louis heeft een aantal geniale tactische zetten gehad, ook wissels, maar op een gegeven moment gaat hij dan denken dat iedere brainfart wel geniaal gaat zijn, en voor je het weet speelt volgende wedstrijd Depay linksback, Kuyt rechtsback, Lens, van Persie, en Huntelaar centraal verdedigend, en Vlaar op de plek van van Persie, want dan kan je vroeg de opbouw onderbreken.
quote:Op zaterdag 5 juli 2014 13:43 schreef Gert het volgende:
[..]
Dat is wel de valkuil van Van Gaal ja. Ondanks al zijn successen snakt hij nog steeds elke dag naar erkenning, en de neiging is bij hem dus groot om weer met iets ""geniaals" op de proppen te komen.
Maar dat moet een middel zijn en geen doel.
..
Tegen NEC kan dat wel ja. Tegen de grote jongens komt hij qua positiespel en als 'bijtertje' te kort op die positie.quote:
Klopt, en Bogarde was een 10 en het feit dat hij bij Sparta aanvallend dat niveau aankon betekent automatisch dat je hem op een WK zo op de plek van Bergkamp of Kluivert had neer kunnen zetten.quote:
http://www.goal.com/nl/ne(...)kan-linksback-spelenquote:Voor Depay lonkt wellicht een rol als supersub, zoals zijn vriend Eljero Elia had op het WK van 2010. Of heeft Louis van Gaal nog een verrassing in petto voor Depay. Een basisplek als linksback voor de man in vorm? De bondscoach opperde dit al eerder. Depay zou er geen moeite mee hebben. “Natuurlijk doe ik dat”, zegt hij met overtuiging. “Een WK is het hoogste. Dan speel ik overal. Of overal, keeper dan weer niet.”
Heel gek vindt Depay de gedachte ook niet, spelend aan de linkerkant in een 5-3-2- of 3-5-2-systeem. “Als Van Gaal dat zegt, zou dat kunnen. Ik kom tijdens een wedstrijd voorin en achterin. Dan verdedig ik ook mee. Bij PSV heb ik ook veel meeverdedigd. Dus in die zin heb ik al geoefend. Ik zou dat geen probleem vinden. Op een WK doe ik dat.”
Dat zagen we idd tegen Barcelonaquote:Op zaterdag 5 juli 2014 14:12 schreef Gert het volgende:
[..]
Tegen NEC kan dat wel ja. Tegen de grote jongens komt hij qua positiespel en als 'bijtertje' te kort op die positie.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |