SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Speciale Bewoners: T-REX, Utokat & Knijntje (die het haasje is)![]()
![]()
Standaard POLL's in de spoilerSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.De nominatie- en eliminatie data van juli:
DI 8-7 Nominatie.
WO 9-7 Entree 2 nieuwe bewoners.
ZO 13-7 Exit 1 nieuwe bewoner.
MA 14-7 Exit 1 genomineerde.
Hier kun je de agenda vinden: UTO / Utopia AgendaSOONY
Waarom doet ze dat? Gaat ze de concurrentie aan met de naturisten?quote:Op vrijdag 4 juli 2014 22:03 schreef Dotteke het volgende:
Dan sta je toch voor lul als je doet wat Billy nu doet
Ze zal en moet de meeste aandacht krijgen gok ik zoquote:Op vrijdag 4 juli 2014 22:05 schreef Disana het volgende:
[..]
Waarom doet ze dat? Gaat ze de concurrentie aan met de naturisten?
Geen idee waarom ze dat doet, net boos op Ruud, dus denk dat ze hem terug wil pakken of zo,quote:Op vrijdag 4 juli 2014 22:05 schreef Disana het volgende:
[..]
Waarom doet ze dat? Gaat ze de concurrentie aan met de naturisten?
Godverdomme wat een zwakzinnigheid weer.quote:
Vies asociaal profocerend gedrag.. !! Haal dan zelf je arm weg ... Schamen omfat je niets hebt ... dat weet heel NL toch al lang..quote:Op vrijdag 4 juli 2014 22:05 schreef BoonDockSaint het volgende:
Vieze Billy wilt toch tv momentje pakken
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt."Oh shut up, silly woman," said the reptile with a grin
"You knew damn well I was a snake before you took me in."
Grote meid als ze haar tietjes laat zienquote:
quote:Op vrijdag 4 juli 2014 22:05 schreef afdelinggezondverstand het volgende:
Bil is echt een hypocriete tv geile aandachtshoer
Zeker weer jaloers.quote:Op vrijdag 4 juli 2014 22:06 schreef Dotteke het volgende:
[..]
Geen idee waarom ze dat doet, net boos op Ruud, dus denk dat ze hem terug wil pakken of zo,
En een heel platte afgezakte reet.quote:Op vrijdag 4 juli 2014 22:08 schreef Chanel5 het volgende:
Deze heeft nog minder dan Bil
[ link | afbeelding ]
Het zijn polen!! via Polnedquote:Op vrijdag 4 juli 2014 22:09 schreef Pannenkoekenmix het volgende:
[..]Ze moesten wel geïmporteerd worden.
Twister....quote:Op vrijdag 4 juli 2014 22:09 schreef 5thencounter het volgende:
En nu gezelliiii campingspelletjes doen.. ballegooie enzo![]()
[ afbeelding ]
Hangwangenalertquote:Op vrijdag 4 juli 2014 22:09 schreef 5thencounter het volgende:
[ afbeelding ]
Tafeltennis...Volleyballen..quote:Op vrijdag 4 juli 2014 22:09 schreef 5thencounter het volgende:
[ afbeelding ]
Toch fleurt zo'n programma er helemaal van opquote:Op vrijdag 4 juli 2014 22:09 schreef Pannenkoekenmix het volgende:
[..]Ze moesten wel geïmporteerd worden.
Die andere figuranten zijn morgen weg.. geld tellen.. Billie moet nog 6 maandenquote:Op vrijdag 4 juli 2014 22:09 schreef DeKenau het volgende:
[..]
Bedekt ze nou met een krop sla de doperwten?
quote:
IN de Cos.quote:Op vrijdag 4 juli 2014 22:09 schreef Punkman het volgende:
Wel moeilijk voor de mod's nu.
Geslachtsdelen mochten niet op de COS.
Maar nu is het gewoon On-Topic.
En nu
Keizersnee bij Bob.quote:
Expres geselecteerd. Kan bil tegen ruud zeggen dat die van haar groter zijn.quote:Op vrijdag 4 juli 2014 22:08 schreef Chanel5 het volgende:
Deze heeft nog minder dan Bil
[ link | afbeelding ]
zit je naar negerpiemels te gluren Rene ?quote:Op vrijdag 4 juli 2014 22:11 schreef renevanlaaren het volgende:
het is de donker kan die man niet zien
Jezus!! wat een druipgrotten bahquote:
Ja jammerquote:Op vrijdag 4 juli 2014 22:11 schreef renevanlaaren het volgende:
het is de donker kan die man niet zien
O ja zeker weten, en Ruud kan dit ook niet hebben hoorquote:
Op de Cos heeft nooit bestaan.quote:Op vrijdag 4 juli 2014 22:13 schreef Punkman het volgende:
[..]
Op de Cos weer afgeschaft ?![]()
Je hebt gelijk, een mens neemt gauw dingen over blijkbaar.
quote:Op vrijdag 4 juli 2014 22:12 schreef Michiro het volgende:
Die tepels![]()
Zo bruin als een stuiver en zo groot als een knaak
zijn net sigarenpeukenquote:Op vrijdag 4 juli 2014 22:12 schreef Michiro het volgende:
Die tepels![]()
Ik ben die koppen nu al vergeten.quote:Op vrijdag 4 juli 2014 22:11 schreef DKUp het volgende:
Hoe diep kan je zinken om je zelf naakt op tv te zetten
Van mij mogen ze best naakt lopen, maar dit is Tv-geil zijn
kijken of het klopt wat ze zeggenquote:Op vrijdag 4 juli 2014 22:12 schreef japie1971 het volgende:
[..]
zit je naar negerpiemels te gluren Rene ?![]()
![]()
ik wel... zag niet iets waar de dames heel hard van gaan rennen volgens mij
Nico zo weer aan het huilenquote:Op vrijdag 4 juli 2014 22:11 schreef Kaleddi het volgende:
[..]
Wat staat Billy die doperwten nou te verschuilen? Alsof we die nog niet gezien hebben
Ik word er niet warm of koud van!............................................................................beetje koud wel trouwensquote:
Rene heeft de filmpjes van vanmorgen en vanmiddag waar ze iets ander zeidenquote:Op vrijdag 4 juli 2014 22:11 schreef Urb het volgende:
Ruud "Zullen we effe douchen Bil, ik krijg er wel zin in op deze manier..."
Dat is hier dan wel weer leuk aan. Verder kan dat lelijke bloot me gestolen worden.quote:Op vrijdag 4 juli 2014 22:13 schreef Dotteke het volgende:
[..]
O ja zeker weten, en Ruud kan dit ook niet hebben hoor
Mooi onder een dun wit t-shirtquote:Op vrijdag 4 juli 2014 22:12 schreef Michiro het volgende:
Die tepels![]()
Ah jôh.morgen nog vóór het kakkerlakkenontbijt zijn die acteurs alweer weg.. áángekleedquote:Op vrijdag 4 juli 2014 22:11 schreef DKUp het volgende:
Hoe diep kan je zinken om je zelf naakt op tv te zetten
Van mij mogen ze best naakt lopen, maar dit is Tv-geil zijn
vertellllquote:Op vrijdag 4 juli 2014 22:14 schreef DKUp het volgende:
[..]
Rene heeft de filmpjes van vanmorgen en vanmiddag waar ze iets ander zeiden
Slechte figurantenquote:Op vrijdag 4 juli 2014 22:13 schreef afdelinggezondverstand het volgende:
[..]
Ik ben die koppen nu al vergeten.
Joh, die incasseren morgen en lachen.
Echt, alsof ze iets totaal anders zouden doen dan de geklede kampeerder. Wat heeft die jongen toch een beperkte visie.quote:Op vrijdag 4 juli 2014 22:14 schreef Pearlbitch het volgende:
Ruud: "Wat doen jullie meestal op zo'n camping? Gewoon zuipen of zo? "
jammer dat hij niet lachtquote:Op vrijdag 4 juli 2014 22:14 schreef HiDiHo het volgende:
Voor de dames...en sommige heren
[ afbeelding ]
Twister is leuk op een wappartyquote:
En dan terugkaatsen tegen Ruud : "Nee, we zoeken eerst een paar kleine kinderen of zo om ons mee te vermaken"quote:Op vrijdag 4 juli 2014 22:14 schreef Pearlbitch het volgende:
Ruud: "Wat doen jullie meestal op zo'n camping? Gewoon zuipen of zo? "
Ik ook, kan 'r niet meer horen en zien. Wat een teef.quote:
Dat meent ze echt hoor.quote:Op vrijdag 4 juli 2014 22:15 schreef PoezeligDing het volgende:
Billy: Ik vind het hartstikke bijzonder dat jullie hier zijn.
fabeltje dusquote:Op vrijdag 4 juli 2014 22:14 schreef HiDiHo het volgende:
Voor de dames...en sommige heren
[ afbeelding ]
Ivan ziet 6x per dag alleen een kleedje, daar heb je niets aanquote:Op vrijdag 4 juli 2014 22:16 schreef Urb het volgende:
En te bedenken dat Ruud en Billy hier nog het meest op tegen waren. Beneiuwd wat Rienk en mss Ivan daar van denken.
Die van die blonde vind ik mooier dan die opblaasprammen van een Lot of Robin.quote:Op vrijdag 4 juli 2014 22:12 schreef Michiro het volgende:
Die tepels![]()
Ja, dit hoort helemaal bij de Ramadan !quote:Op vrijdag 4 juli 2014 22:16 schreef Urb het volgende:
En te bedenken dat Ruud en Billy hier nog het meest op tegen waren. Beneiuwd wat Rienk en mss Ivan daar van denken.
ik ookquote:Op vrijdag 4 juli 2014 22:17 schreef Pearlbitch het volgende:
[..]
Die van die blonde vind ik mooier dan die opblaasprammen van een Lot of Robin.
Echtquote:Op vrijdag 4 juli 2014 22:17 schreef Urb het volgende:
Billy "We levuh in FOK!king 2014 waar HEBBEN we ut over?"
Tsja he?
Je bedoelt waarschijnlijk haar tepelhoven.quote:Op vrijdag 4 juli 2014 22:12 schreef Michiro het volgende:
Die tepels![]()
Plus de aanname dat je op een camping standaard aan comazuipen doet.quote:Op vrijdag 4 juli 2014 22:15 schreef mootie het volgende:
[..]
Echt, alsof ze iets totaal anders zouden doen dan de geklede kampeerder. Wat heeft die jongen toch een beperkte visie.
tegen ruud?quote:Op vrijdag 4 juli 2014 22:17 schreef Urb het volgende:
Billy "We levuh in FOK!king 2014 waar HEBBEN we ut over?"
Tsja he?
Die dikke vent met die blonde en die donker jongen met Bobby. Of er is een trioquote:
Word je aardig duizelig van gok ik zo..quote:Op vrijdag 4 juli 2014 22:18 schreef Gert het volgende:
[..]
Dat is stream 4. De andere 3 streams zien er wèl normaal uit.
[ afbeelding ]
Was gister ook zo Gert.quote:Op vrijdag 4 juli 2014 22:18 schreef Gert het volgende:
[..]
Dat is stream 4. De andere 3 streams zien er wèl normaal uit.
[ afbeelding ]
quote:Op vrijdag 4 juli 2014 22:17 schreef japie1971 het volgende:
ben er in principe alweer op uitgekeken...
2 met mierentietjes
eentje met mooie billen
1 playmobil vrouwtjes met uiers waar bief en stuk schande van spreken en een uitgezakt lichaam
het zou verboden moeten worden
Apart...quote:
Ja, naturist of niet. Zo wil je toch echt niet de rest van je level op internet te bewonderen zijn. Dacht ik. Toch.. Of ben ik nou gek. Denk het laatste. Nou ja, dan maar liever gek.quote:
Waarom heeft zij een elastiek om haar buik??quote:
Je bedoeld denk ik de zender ?quote:Op vrijdag 4 juli 2014 22:21 schreef brabomiep het volgende:
[..]
Waarom heeft zij een elastiek om haar buik??
Ze is ook live te 'bewonderen'.quote:Op vrijdag 4 juli 2014 22:21 schreef RodeVos het volgende:
[..]
Ja, naturist of niet. Zo wil je toch echt niet de rest van je level op internet te bewonderen zijn. Dacht ik. Toch.. Of ben ik nou gek. Denk het laatste. Nou ja, dan maar liever gek.
Da's denk ik een soort maagband voor financieel minder draagkrachtigen..quote:Op vrijdag 4 juli 2014 22:21 schreef brabomiep het volgende:
[..]
Er waren regels volgens Isa dat ze niet in de loods naakt mochten, maar voor de rest welquote:
nee 5 cm boven haar venusheuvelquote:
Het is toch 2014 he.. Waar hebben we het over....quote:Op vrijdag 4 juli 2014 22:23 schreef 5thencounter het volgende:
[..]
Rijst met kakkerlakken, dan wel vliegenpoep, nou én?
Anders struikeld ze bij elke stapquote:Op vrijdag 4 juli 2014 22:21 schreef brabomiep het volgende:
[..]
quote:Op vrijdag 4 juli 2014 22:22 schreef RodeVos het volgende:
[..]
Da's denk ik een soort maagband voor minder financieel minder draagkrachtigen..
De betaalde, dat zijn die iets zeggen mogen, hebben een zender omquote:Op vrijdag 4 juli 2014 22:22 schreef RodeVos het volgende:
[..]
Da's denk ik een soort maagband voor minder financieel minder draagkrachtigen..
UItwendige maagbandquote:Op vrijdag 4 juli 2014 22:21 schreef brabomiep het volgende:
[..]
Nu lijkt het of Utopianen naakte mensen komen kijken met Billy als semi boegbeeld ...quote:Op vrijdag 4 juli 2014 22:23 schreef DKUp het volgende:
[..]
Er waren regels volgens Isa dat ze niet in de loods naakt mochten, maar voor de rest wel
quote:
Als ik mannenborsten wil zien kijk ik wel in de spiegel, niet naar Billy.quote:Op vrijdag 4 juli 2014 22:25 schreef chufi het volgende:
[..]
Nu lijkt het of Utopianen naakte mensen komen kijken met Billy als semi boegbeeld ...
yepquote:Op vrijdag 4 juli 2014 22:25 schreef Urb het volgende:
Billy vind het ineens weer een intressante discussie en Ruud begint toch weer over dat ie het met seks in verbinding brengt maar ook over vieze mannetjes en vrouwtjes.
Dus eigenlijk zegt ie dat ie zelf zon vies mannetje is?
Ruud is echt de ultieme idiootquote:Op vrijdag 4 juli 2014 22:25 schreef Ransjih het volgende:
ruud: ik associeer het toch met seks
en in de sauna komen ook veel vieze mannetjes
Gebeurd altijd iets vlak voor de stemming.quote:Op vrijdag 4 juli 2014 22:26 schreef DKUp het volgende:
Ik denk dat Marjet met deze actie stemmen kan verwachten.
Hypocriet net als Ruuhd
B&B is bezet ... bij de koeien ,,, werkt stimulerendquote:Op vrijdag 4 juli 2014 22:27 schreef Dotteke het volgende:
"Krijg je een harde piemel", vraagt Bil lachend aan Ruud
"Ja,ik denk gewoon hoe ik je ga doen".
Hoe dan vraagt Bil
Van achter zegt Ruud
Ja, als ik die zie kan ik me haar goed voorstellen op de Keileweg enkele jaren geleden.quote:Op vrijdag 4 juli 2014 22:27 schreef Ransjih het volgende:
en billy loopt maar te paraderen/ koketteren met haar blaadjes
En dan zijn nudisten vies. Nouja, deze wel. Maar niet in het algemeen natuurlijk.quote:Op vrijdag 4 juli 2014 22:28 schreef Chanel5 het volgende:
Dat wordt weer seks onder de douche, het vieze mannetje Ruud heeft zich weer flink op staan te geilen buiten.
Daarmee weerleg ik de uitspraak van Ruud dat Nudisten voor hem, per definitie, viezerikken zijn, hij is zelf de grootste.quote:Op vrijdag 4 juli 2014 22:29 schreef Baconbus het volgende:
[..]
En dan zijn nudisten vies. Nouja, deze wel. Maar niet in het algemeen natuurlijk.
Ja, want Lot is vandaag minder irritant qua gedrag en roddelen ( ze heeft wel wat gejat waarschijnlijk)quote:Op vrijdag 4 juli 2014 22:28 schreef Punkman het volgende:
[..]
Gebeurd altijd iets vlak voor de stemming.
Misschien om de stemmen op Vanessa en Lot wat te verminderen ?
Ik snapte je. Fuck Ruud.quote:Op vrijdag 4 juli 2014 22:31 schreef Chanel5 het volgende:
[..]
Daarmee weerleg ik de uitspraak van Ruud dat Nudisten voor hem, per definitie, viezerikken zijn, hij is zelf de grootste.
Maar toch wel leuke gesprekken.quote:Op vrijdag 4 juli 2014 22:31 schreef HiDiHo het volgende:
Die Gio en Joey
lopen met harde plasser rond
jaja...zeggen van niet hé
Nou nou nou.quote:Op vrijdag 4 juli 2014 22:33 schreef Chanel5 het volgende:
[..]
Een hele grote neger zou hem eens onderhanden moeten nemen ja.
Echt hè, vanaf dat ze d'r ogen smorgens open doet tot savonds voor het slapen staat diequote:
Hangt er van af wat je mooi vind....quote:Op vrijdag 4 juli 2014 22:35 schreef oma-Nijn het volgende:
Zo dames en heren, heb ik nog een mooie piemel gemist
Hoezo? Ze doet toch nog steeds mee aan die ramadantoestand?quote:
Prima, maar geen Uitlegvreten pleasequote:Op vrijdag 4 juli 2014 22:36 schreef Pearlbitch het volgende:
[..]
Hoezo? Ze doet toch nog steeds mee aan die ramadantoestand?
Weinigquote:
BiColly heeft weer een andere verslaving in Utopia gebrachtquote:Op vrijdag 4 juli 2014 22:36 schreef Urb het volgende:
Gio heeft nu ook zo'n rook-pen gepakt en doet mans mee....
Daar heb je dus het bewijst dat die meuk contra werkt.
Ah, stream 4 dus.quote:Op vrijdag 4 juli 2014 22:38 schreef oma-Nijn het volgende:
[..]
Weinigen heb nu 6 dubbel beeld... en dat ligt niet aan de drank (denk ik)
Wees blij. Heb je 6 x de beelden voor de prijs van 1 xquote:Op vrijdag 4 juli 2014 22:38 schreef oma-Nijn het volgende:
[..]
quote:Op vrijdag 4 juli 2014 22:35 schreef oma-Nijn het volgende:
Zo dames en heren, heb ik nog een mooie piemel gemist
Ja oma dat zegt Vanes ook altijd.quote:Op vrijdag 4 juli 2014 22:38 schreef oma-Nijn het volgende:
[..]
Iedereen is daar crimineelquote:Op vrijdag 4 juli 2014 22:38 schreef Kaleddi het volgende:
[..]
Kun je niet een zwart balkje over je UI maken? Ze is tenslotte een crimineel
Dat lichaam ik zie daar een hondenkop in.quote:
Met moeite. Heeft dan wel heel grote flaporenquote:Op vrijdag 4 juli 2014 22:40 schreef Poezewoes het volgende:
[..]
Dat lichaam ik zie daar een hondenkop in.
Ja!quote:Op vrijdag 4 juli 2014 22:40 schreef Poezewoes het volgende:
[..]
Dat lichaam ik zie daar een hondenkop in.
En haar stem is misdadig irritant.quote:Op vrijdag 4 juli 2014 22:41 schreef DKUp het volgende:
[..]
Die vermoord groentes en eet bedorven voedsel
Walgelijkquote:Op vrijdag 4 juli 2014 22:41 schreef DKUp het volgende:
[..]
Die vermoord groentes en eet bedorven voedsel
Jaaa, nice!quote:
Eindelijk als filmpjequote:
Die heeft het alang doorquote:Op vrijdag 4 juli 2014 22:42 schreef Lady-night het volgende:
Toch vind ik het sociaal van Nico dat ze mee doet met de ramadan. Vind haar leuk met Iwan. Jammer dat Rienk er steeds bijzit
Conference Call met haar nieuwe werkgeverquote:Op vrijdag 4 juli 2014 22:42 schreef 5thencounter het volgende:
Aike heeft een TV-dinner
[ afbeelding ]
Ze zeggen er bewust niets over en gaan door of er niets aan de hand is,quote:
Jep...gelukkig ontgaat niets onsquote:Op vrijdag 4 juli 2014 22:45 schreef Dotteke het volgende:
[..]
Ze zeggen er bewust niets over en gaan door of er niets aan de hand is,
Zou Rob geus hier ook mee lezen?
wat nemen lau en vanas op het laatst de laptop sneaky mee naar buitenquote:
Dacht ik ook eerst ha ha haquote:
Krijgen we weer heel dat gejank van Vanfles en dan heeft Nico weer alles gedaanquote:Op vrijdag 4 juli 2014 22:45 schreef Mylene het volgende:
Het eten van Nicolien past zoveel meer bij Utopia. Zij moet juist een restaurant runnen.
Ik kijk nu even SG-U terug.. Aike heeft echt een Dr Rush act.. vreten/zuipen/geachtenloos jajaneuhh ohja.. en intussen werken als een gek op d'r platjequote:Op vrijdag 4 juli 2014 22:44 schreef DKUp het volgende:
[..]
Conference Call met haar nieuwe werkgever
Nee, op die ene keer na, toen bil zij dat ze er tot oktober in bleef.quote:
quote:
Eens.quote:
Gooi het op zijn twitter accountquote:Op vrijdag 4 juli 2014 22:45 schreef Dotteke het volgende:
[..]
Ze zeggen er bewust niets over en gaan door of er niets aan de hand is,
Zou Rob geus hier ook mee lezen?
Tis er een die je onder het struikgewas moet zoeken. Met een vlooienkam als je echt pech hebt.quote:
Waarschijnlijk een nieuwe bekentenis voor naturist.quote:Op vrijdag 4 juli 2014 22:51 schreef 5thencounter het volgende:
De Utopinaakten zijn al naar tent? slapen ook naakt?
Er is ruim vreten ineensquote:Op vrijdag 4 juli 2014 22:52 schreef LekkerSimpel het volgende:
Waarom mag die achterbakse gereformeerde verkrachter eigenlijk mee-eten?
Hijis toch gestopt met de ramadan?
Of is hij bang dat Nicoline meer voor Ivan gaat voelen, wat vandaag wel een beetje zo leek.
Zou wel beter passenquote:Op vrijdag 4 juli 2014 22:52 schreef LekkerSimpel het volgende:
Of is hij bang dat Nicoline meer voor Ivan gaat voelen, wat vandaag wel een beetje zo leek.
Dat dus.quote:Op vrijdag 4 juli 2014 22:52 schreef LekkerSimpel het volgende:
Ben zeker al geen \3 jaar meer op mijn twitter geweest, doe er helemaal niets mee.quote:
er zijn er meer die vinden dat hoe meer olijfolie hoe beterquote:Op vrijdag 4 juli 2014 22:54 schreef formule het volgende:
Nico eet echt omdat het gezond is daarom blijft ze maar eten Hoe meer groente en olijfolie hoe gezonder het is Vindt zij
Jan Klaasen en Katrijn.quote:
De Puppeteers gaat Utopia de afgrond in werken en Ron vertrekt een paar dagen later met de eliminatiequote:
Olijfolie gebruiken ipv 'harde' vetten. is gezonder, maar een overdaad is alsnog slechtquote:Op vrijdag 4 juli 2014 22:56 schreef oma-Nijn het volgende:
[..]
er zijn er meer die vinden dat hoe meer olijfolie hoe beter
Zijn ze weer met nieuwe verhaallijnen bezigquote:Op vrijdag 4 juli 2014 22:56 schreef Urb het volgende:
Ron zei net "Ik moet even op mn beurt wachten"
Nu luisterde en klopte hij even en ging ZK in.
Loopt weer storm met die medische noodgevallen.
ze vergeet alleen dat ze veel te veel nitriet rijke groenten eet dat is niet zo gezondquote:Op vrijdag 4 juli 2014 22:54 schreef formule het volgende:
Nico eet echt omdat het gezond is daarom blijft ze maar eten Hoe meer groente en olijfolie hoe gezonder het is Vindt zij
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |