abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 7 juli 2014 @ 14:27:38 #51
45722 Dromer
Zo veel letters Zo weinig ruim
pi_142004784
quote:
11s.gif Op maandag 7 juli 2014 13:26 schreef Catch22- het volgende:

[..]

met alt + printscreen met je een screenshot van je actieve venster ;)
En gebruik imgur. Zoveel rustiger voor de ogen. ;)
I am just a dreamer, but you are just a dream
  † In Memoriam † maandag 7 juli 2014 @ 17:16:07 #52
230491 Zith
pls tip
pi_142010612
Xiaomi mi3 binnen, zaterdag verstuurd via DHL :)

Hmm, de verkoper heeft alleen zelf de ROM erop gezet (telefoon is wel verifieerbaar authentiek) waardoor ik niet kan updaten.... dus eerst factory reset doen.
I am a Chinese college students, I have a loving father, but I can not help him, he needs to do heart bypass surgery, I can not help him, because the cost of 100,000 or so needed, please help me, lifelong You pray Thank you!
pi_142012018
Vandaag, nadat de orderstatus van m'n bestelde DG550 bij BIC vijf dagen op 'packaging' stond, heb ik toch automatisch een refund gekregen inclusief het volgende bericht;

quote:
This is an email from Buyincoins.com
I am so sorry to tell you that there is no stock for 5.5" DOOGEE DG550 Octa Core Android 4.4 Smartphone 1GB 16GB 13MP Rear GPS IP. Although we tried our best to maintain the stock,but we did not expect it sells so well and our supplier cannot provide stock to us in a short time. In order not to waste your time,we can only refund you now,please check it within 48 hours.
For the deep apology for it, we will give you a 5% coupon code.
Ik zou er absoluut begrip voor hebben als ze, kort na het plaatsen van mijn bestelling, even gemaild hadden dat er een foutje met het invoeren van de prijs gemaakt was. Dat gebeurt vaker en in zo'n geval is een refund natuurlijk terecht. Maar dit vind ik eigenlijk onacceptabel, zeker aangezien het product bij meerdere shops direct leverbaar is en ook Doogee via social media laat weten dat het product gewoon beschikbaar is. Daarnaast is dit al de tweede keer in zeer korte tijd is dat BIC zich van haar slechtste kant laat zien. Eerder bleek hun 'laagste prijs garantie' namelijk al pure onzin te zijn. Ik had interesse in een smartwatch die elders ruim 25 dollar voordeliger was en maakte hier via de website melding van. Volgens hun eigen voorwaarden verlagen ze dan de prijs (indien aan alle voorwaarden wordt voldaan. Echter werd er nooit op mijn aanvraag gereageerd, tot ik een mailtje stuurde. Na veel heen- en weer gemail weigerden ze de prijs te matchen en werd mij een 5% kortingscode aangeboden. Dat kwam neer op zo'n 6,5 dollar korting.. :') (daarnaast had ik al een 10% coupon die ik graag wilde gebruiken)

Uiteraard komt dit allemaal omdat ik de gierige Hollander aan het uithangen ben en een product zo voordelig mogelijk probeer aan te schaffen. Maargoed, beloftes hoor je wel gewoon na te komen vind ik. Erg jammer dit.
pi_142012192
quote:
0s.gif Op maandag 7 juli 2014 17:48 schreef UntoldStories het volgende:
Vandaag, nadat de orderstatus van m'n bestelde DG550 bij BIC vijf dagen op 'packaging' stond, heb ik toch automatisch een refund gekregen inclusief het volgende bericht;

[..]

Ik zou er absoluut begrip voor hebben als ze, kort na het plaatsen van mijn bestelling, even gemaild hadden dat er een foutje met het invoeren van de prijs gemaakt was. Dat gebeurt vaker en in zo'n geval is een refund natuurlijk terecht. Maar dit vind ik eigenlijk onacceptabel, zeker aangezien het product bij meerdere shops direct leverbaar is en ook Doogee via social media laat weten dat het product gewoon beschikbaar is. Daarnaast is dit al de tweede keer in zeer korte tijd is dat BIC zich van haar slechtste kant laat zien. Eerder bleek hun 'laagste prijs garantie' namelijk al pure onzin te zijn. Ik had interesse in een smartwatch die elders ruim 25 dollar voordeliger was en maakte hier via de website melding van. Volgens hun eigen voorwaarden verlagen ze dan de prijs (indien aan alle voorwaarden wordt voldaan. Echter werd er nooit op mijn aanvraag gereageerd, tot ik een mailtje stuurde. Na veel heen- en weer gemail weigerden ze de prijs te matchen en werd mij een 5% kortingscode aangeboden. Dat kwam neer op zo'n 6,5 dollar korting.. :') (daarnaast had ik al een 10% coupon die ik graag wilde gebruiken)

Uiteraard komt dit allemaal omdat ik de gierige Hollander aan het uithangen ben en een product zo voordelig mogelijk probeer aan te schaffen. Maargoed, beloftes hoor je wel gewoon na te komen vind ik. Erg jammer dit.
Mij hebben ze niet eens gemaild. Overigens is die 5% lachwekkend als je hiervoor gebruik kon maken van 8%.
pi_142015590
quote:
0s.gif Op maandag 7 juli 2014 17:48 schreef UntoldStories het volgende:

[..]
..zeker aangezien het product bij meerdere shops direct leverbaar is en ook Doogee via social media laat weten dat het product gewoon beschikbaar is. ..
De Doogee Dagger DG550 (maar ook de Valencia GSMs) zijn wellicht pas weer donderdag of vrijdag leverbaar!
  maandag 7 juli 2014 @ 20:14:54 #56
370568 ManageTheAnger
It is, as it is.
pi_142017888
Hebben jullie ook het probleem dat als je de G4S aan de computer/laptop koppelt dat verkenner wel eens vastslaat?

Plus wacht ik nog op antwoord met betrekking tot de mailapplicatie.
Meer mensen er last van dat tijdens het toevoegen van een bestand/foto in de mail de app vastloopt?
YouTube
Holding on to anger is like grasping a hot coal with the intent of throwing it at someone else; you are the one who gets burned.
pi_142036761
Kan het zijn dat het GPS gedeelte bij een Doogee dg350 niet geweldig werkt in Nederland? Heb een app geinstalleerd die tijdens het fietsen de km's etc bijhoud maar het GPS signaal was continu te zwak voor de app.
pi_142036921
Tot nog toe is mijn ervaring dat geen enkele MTK smartphone GPS goed is.
Op zijn best redelijk bruikbaar.
Het kan zijn dat de app die jij gebruikt alleen de GPS activeert wanneer een positie update nodig is en daarvoor is deze GPS te traag.
Via Mobileuncle kan je instellen dat de GPS op de achtergrond actief blijft, misschien gaat dat beter.
Ook navigatie app Navigator blijft actief indien niet echt afgesloten.
Ik heb pas een losse bluetooth GPS tracker gekocht voor 36$, kan je met een app gebruiken op je telefoon en dat werkt vele malen beter.
  † In Memoriam † dinsdag 8 juli 2014 @ 09:59:27 #59
230491 Zith
pls tip
pi_142037130

I am a Chinese college students, I have a loving father, but I can not help him, he needs to do heart bypass surgery, I can not help him, because the cost of 100,000 or so needed, please help me, lifelong You pray Thank you!
pi_142037214
quote:
de Mi3? ziet er wel mooi uit ^O^
  † In Memoriam † dinsdag 8 juli 2014 @ 10:06:47 #61
230491 Zith
pls tip
pi_142037304
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 juli 2014 10:03 schreef mschol het volgende:

[..]

de Mi3? ziet er wel mooi uit ^O^
Ja, 64GB versie.. WCDMA versie.

dinsdag 8 juli 2014 @ 10:25:34 #62
195885 shiz
¯¯¯¯¯
pi_142037788
Pretty sweet dude! B-)

15e komt de MT6595 met 4G/LTE. Hopelijk rollen binnenkort de phones ermee uit... :9
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
  dinsdag 8 juli 2014 @ 11:24:58 #63
388071 funky_fart
What do I smell here?
pi_142039190
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 juli 2014 09:39 schreef Questular het volgende:
Kan het zijn dat het GPS gedeelte bij een Doogee dg350 niet geweldig werkt in Nederland? Heb een app geinstalleerd die tijdens het fietsen de km's etc bijhoud maar het GPS signaal was continu te zwak voor de app.
Werkte bij mij prima op de wielrenfiets, in de auto afdoende maar ik heb al in-dash satnav dus de smartphone hoeft dat voor mij niet -goed- te kunnen
pi_142039894
Nieuw bericht van Dino over de levering van mijn bestelde g4s:

=====
Thank you for your email.
We have checked this product with our supplier, and today they gave us an answer that the mainboard is still out of stock now.
We asked them to give us an exact time and they said they are not sure too.
Sorry you have wait for such a long time.We do aplologize for our delay.
You can chose to wait or you can search a replacement on our website http://www.dinodirect.com/.
If you do not either, we can refund you.
Please give us a reply.
=====

Klinkt niet goed :(
Ik twijfel erg wat te doen, refund of wachten, bleeggh
  dinsdag 8 juli 2014 @ 11:58:18 #65
195885 shiz
¯¯¯¯¯
pi_142040100
Sowieso refund toch. Dan bestel je 'em als 'ie wel in stock is.
Heb je ook een reset op je 45 dagen PayPal-bescherming.
En als een ander 'em wél op voorraad krijgt, haal je 'em daar zonder dat je elders nog een order hebt openstaan.
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
  dinsdag 8 juli 2014 @ 12:23:21 #66
423269 l0lownkill
SjinaSjopper
pi_142040928
Eerst zei antelife dat ze niet wisten wanneer g4s zou restocken, en vroegen ze of ik voor dezelfde prijs een andere telefoon wou. Toen ik mailde dat ik mijn geld terug wou, stuurden ze me dit:
quote:
Dear customer,

Thanks for your email.
Sorry for the delay cause to u, but we will restock these week,so would you like to wait for a few days?
Proberen ze me hier aan het lijntje te houden, of zou dit waar zijn? Ik heb ze een ultimatum gegeven, als hij deze week niet verstuurd wordt wil ik mijn geld terug.
You can't be late if you don't show up.
  dinsdag 8 juli 2014 @ 12:42:02 #67
195885 shiz
¯¯¯¯¯
pi_142041675
Who knows.
  dinsdag 8 juli 2014 @ 16:30:01 #68
388071 funky_fart
What do I smell here?
pi_142051044
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 juli 2014 12:23 schreef l0lownkill het volgende:
Eerst zei antelife dat ze niet wisten wanneer g4s zou restocken, en vroegen ze of ik voor dezelfde prijs een andere telefoon wou. Toen ik mailde dat ik mijn geld terug wou, stuurden ze me dit:

[..]

Proberen ze me hier aan het lijntje te houden, of zou dit waar zijn? Ik heb ze een ultimatum gegeven, als hij deze week niet verstuurd wordt wil ik mijn geld terug.
Tuurlijk houden ze je het liefst aan het lijntje, maar wat me opvalt is dat ze heel concreet 'this week' noemen, ipv 'x tot y dagen'.

Als ik in jouw schoenen stond, hield ik m'n order overeind. Nu toch maar ergens anders bestellen is vrij zinloos, dan kom je daar onderaan de lijst.

Dan kun je beter deze bestelling voorlopig aanhouden, elders óók bestellen (liefst een webshop met een wat duidelijker kwaliteitsimago: BG/BIC/PW) en gewoon kijken wie als eerste shipped. Blaas je vervolgens de laatste overgebleven order af.
  dinsdag 8 juli 2014 @ 16:31:00 #69
195885 shiz
¯¯¯¯¯
pi_142051079
Gewoon meteen wachten op de MT6595 met 4G/LTE. :P
  dinsdag 8 juli 2014 @ 16:36:41 #70
388071 funky_fart
What do I smell here?
pi_142051330
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 juli 2014 16:31 schreef shiznuts het volgende:
Gewoon meteen wachten op de MT6595 met 4G/LTE. :P
Is ook n optie. :7
pi_142057345
Voor de geinteresseerden; de Doogee DG350 (Pixels) is nu tijdelijk slechts $65.57 bij Aurabuy! Prima aanbieding, maar beperkt beschikbaar dus wees er snel bij. Prima toestel, zeker voor dat bedrag!

Zelf heb ik vorige maand een Smartwatch bij Aurabuy besteld. Werd snel en goed verpakt geleverd via Singapore Post. De aftersales vallen wel behoorlijk tegen; op supportmailtjes reageren ze niet.
pi_142057842
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 juli 2014 19:17 schreef UntoldStories het volgende:
Voor de geinteresseerden; de Doogee DG350 (Pixels) is nu tijdelijk slechts $65.57 bij Aurabuy! Prima aanbieding, maar beperkt beschikbaar dus wees er snel bij. Prima toestel, zeker voor dat bedrag!

Zelf heb ik vorige maand een Smartwatch bij Aurabuy besteld. Werd snel en goed verpakt geleverd via Singapore Post. De aftersales vallen wel behoorlijk tegen; op supportmailtjes reageren ze niet.
Out of stock melding. Had weer graag met je meegedaan.
  dinsdag 8 juli 2014 @ 19:51:37 #73
45722 Dromer
pi_142058855
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 juli 2014 19:30 schreef Shefkee het volgende:

[..]

Out of stock melding. Had weer graag met je meegedaan.
Idioot lage prijs ook. Ik vraag me af of het wel gewerkt heeft. Er staat 'in stock', maar als je hem wil toevoegen is ie 'out of stock'. :P
pi_142080733
Grote vrienden van mij! Ik ben van plan de ThL T11 Smartphone MTK6592 2GB 16GB 5.0 Inch FHD Gorilla Glass 8MP camera Black te kopen. Ja een hele mond vol, laten we het maar op ThL T11 houden.

8 MP Camera, 2 GB Ram, 16 GB Rom, grote batterij (2750 geloof ik) en 5.0 inch screen. Kortom, prima specs voor een prijs van zo'n 160 euro. Inclusief douane, inklaring en btw zou ik dan rond de 220 euro uitkomen schat ik, is dit een realistische schatting? Ook ben ik nog op zoek naar de specifieke webshop waar ik deze zou kopen. Bij de webshop van ThL is hij niet al te duur, namelijk 220 dollar + 5 dollar voor Shipping Damage Insurance.http://www.thlmobilestore(...)mp-camera-black.html.

Ik kan hem echter ook bij een Aliexpress partner kopen, hier zijn er meerdere van. Ik heb echter geen zin in om 15 tot 60 dagen te wachten op mijn bestelling, 30 is toch wel echt de max voor mij. Vandaar dat ik bij de volgende als beste optie uitkwam, gratis verzending via DHL en al in huis na 6 tot 11 dagen. Dat is nog korter dan bij de online store, namelijk 15 t/m 25 dagen. Ik zou in dat geval 230 dollar betalen. De 5 dollar extra ben ik absoluut bereid te betalen om hem zo snel in huis te hebben, ik vraag me echter af of ik hier ook standaard zo'n shipment insurance heb en of shop betrouwbaar is. Heeft proberen korting te bedingen bovendien zin? Kan iemand met verstand van dergelijke shops er a.u.b. naar kijken? Mijn dank zou groot zijn. http://www.aliexpress.com(...)reen/1059172887.html

Het wordt niet alleen mijn eerste Chinaphone maar ook mijn eerst smartphone, na jaren lang met een gejailbreakte iPod touch door het leven te gaan.

Wat zouden jullie doen? En is 220 euro een realistische schatting bij een aankoopbedrag van 160 tot 170 euro?

Met vriendelijke groet,

Thomas
  woensdag 9 juli 2014 @ 07:33:04 #75
388071 funky_fart
What do I smell here?
pi_142082344
quote:
Wat zouden jullie doen? En is 220 euro een realistische schatting bij een aankoopbedrag van 160 tot 170 euro?

Met vriendelijke groet,

Thomas
Na 5% korting (zie OP, spoiler 'discount') heb je hem ook bij Pandawill = gerenommeerde shop.

http://www.pandawill.com/(...)42-black-p87192.html

Edit: bij Dinodirect nu 205 dollar (1 dollar erbij en je mag ook gratis terugsturen igv problemen met het toestel). http://www.dinodirect.com(...)d-4-2-p42071365.html

Zeker als je met DHL doet is extra verzekering overbodig. Ik zou die 5 dollar van die insurance hoe dan ook in m'n zak houden trouwens, het spul wordt goed ingepakt!

[ Bericht 6% gewijzigd door funky_fart op 09-07-2014 07:41:30 ]
pi_142082516
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 juli 2014 19:17 schreef UntoldStories het volgende:

Nu wel half geld. Doen of niet? ;)
  woensdag 9 juli 2014 @ 08:21:58 #77
45722 Dromer
pi_142082694
quote:
0s.gif Op woensdag 9 juli 2014 07:58 schreef remcosw het volgende:

[..]

Nu wel half geld. Doen of niet? ;)
Het lijkt nu idd te werken. Als je een telefoon nodig hebt, zou ik het zeker doen. Ik heb er één gehad en hij beviel prima! (heb hem alleen weggedaan omdat ik alweer een andere gekocht had in de tussentijd. :P)
pi_142082741
Gewoon weer besteld die DG350, dit keer in zwart. Maar nu voor ¤57 inclusief dhl shipping ipv ¤67 inclusief Singapore post bij Focalprice ooit
mag het weten
  woensdag 9 juli 2014 @ 08:28:28 #79
45722 Dromer
pi_142082745
Ik ben nog aan het twijfelen. Superprijsje, maar weet er ff niks mee te doen. :o
Voor de handel vind ik zo'n gedoe. (en als de douane hem onderschept, blijft er weinig winst over)
pi_142082798
Ik had mijn eerdere DG350 weggedaan in de verwachting een Mi2s gerepareerd terug te krijgen. Dat liep wel even anders. Dus nu weer eentje teruggekocht omdat die ZTE Blade het nu echt niet veel langer gaat uithouden.
mag het weten
  woensdag 9 juli 2014 @ 08:41:17 #81
45722 Dromer
pi_142082835
Hij is al uitverkocht! Morgen misschien weer?
(eigenlijk wel goed.. had 'm bijna gekocht terwijl ik er geen bestemming voor heb)
pi_142089640
Nu de g4s niet leverbaar lijkt op korte termijn kijk ik naar een thl t11 of een thl t100s beide telefoons zien er niet verkeerd uit maar ergens in m'n achterhoofd blijft knagen dat een 2ehands htc one m7 of een sony experia z1 ook prima opties zijn.

twijfel twijfel twijfel.....
pi_142091191
quote:
1s.gif Op woensdag 9 juli 2014 07:33 schreef funky_fart het volgende:

[..]

Na 5% korting (zie OP, spoiler 'discount') heb je hem ook bij Pandawill = gerenommeerde shop.

http://www.pandawill.com/(...)42-black-p87192.html

Edit: bij Dinodirect nu 205 dollar (1 dollar erbij en je mag ook gratis terugsturen igv problemen met het toestel). http://www.dinodirect.com(...)d-4-2-p42071365.html

Zeker als je met DHL doet is extra verzekering overbodig. Ik zou die 5 dollar van die insurance hoe dan ook in m'n zak houden trouwens, het spul wordt goed ingepakt!
Heel erg bedankt, die bij dinodirect lijkt me voordelig! Heb je ook enig idee hoeveel ik als bijkomende kosten moet rekenen. Eerst het bedrag plus verzending, ongeveer 152 euro, keer een factor voor douanerechten. Hoeveel is deze factor? Daarna dat bedrag nog keer 1,21 en als laatste nog inklaringskosten erop (13 euro). Hoop hem voor 200 tot 210 euro binnen te hebben.
  woensdag 9 juli 2014 @ 15:09:46 #84
388071 funky_fart
What do I smell here?
pi_142094093
quote:
0s.gif Op woensdag 9 juli 2014 14:00 schreef RudeTumTum het volgende:

[..]

Heel erg bedankt, die bij dinodirect lijkt me voordelig! Heb je ook enig idee hoeveel ik als bijkomende kosten moet rekenen. Eerst het bedrag plus verzending, ongeveer 152 euro, keer een factor voor douanerechten. Hoeveel is deze factor? Daarna dat bedrag nog keer 1,21 en als laatste nog inklaringskosten erop (13 euro). Hoop hem voor 200 tot 210 euro binnen te hebben.
Gewoon dit even lezen, zul je zien dan je lager uitkomt dan je nu denkt volgens mij

http://www.belastingdiens(...)a_hoe_bereken_ik_dat

En beter nog, uit onze supervolledige OpeningsPost:
spoiler: Importeren: verzending, tracking en douane
Verzending (carrier)
Voor het verzenden kan vaak gebruiktgemaakt worden van verschillende carriers. Bij free shipping bestaat de keuze eigenlijk tussen Hong Kong Post (HK) of China Post (CN). Er bestaat ook een andere mogelijkheid, namelijk Singapore Post (SG), maar deze wordt weinig/niet gebruikt.
Voor de premium carriers moet vaak worden bijbetaald. Dit bedrag verschil per webshop maar zit meestal tussen de 15 en 35 dollar. De meest gebruikte premium carriers zijn: DHL, UPS en FedEx.

China Post
China Post (CN) is in principe de gehele weg te traceren. Traceernummers van CN zijn te herkennen door de volgende opbouw: RA[cijfers]CN .
Nadeel van tracking bij CN is dat het vaak niet werkt (site offline, loopt achter, etc).
Mocht het werken dan zijn dit de verschillende statussen die een pakketje kan doorlopen:

- Posting = zending is aangemeld
- Arrival outward office of exchange = in het postsysteem
- Departure outward office of exchange = vertrek vanaf luchthaven
- Arrival inward office of exchange = aankomst bij douane
- Held by costums (optie) = apart gelegd door de douane
- Depature inward office of exchange (niet zeker of deze er is) = weg bij douane
- Failed delivery (optie) = PostNL kon het pakketje (nog) niet in ontvangst nemen
- Arrival at delivery office = geaccepteerd door PostNL; wordt de eerstvolgende bezorgdag aangeboden (niet maandag)
- Out for delivery = onderweg
- Failed delivery = briefje in de brievenbus achtergelaten; af te halen bij het postkantoor
- Delivered = enjoy!
Doorlooptijd: normaal tussen de 8 en 20 dagen (exclusief douaneklaring)

Hong Kong Post
Hong Kong Post (HK) is te traceren tot aan het verlaten van het land. Traceer nummers van HK Post zijn te herkennen door de volgende opbouw: RA[cijfers]HK.
Hier kun je dus alleen zien wanneer een pakketje het land heeft verlaten, meer info komt hier niet te staan (site is vaak wel up-to-date).
Doorlooptijd: Normaal tussen de 6 en 20 dagen (exclusief douaneklaring) (vaak sneller dan CN).

Traceren binnen Nederland
Mocht de tracking van CN niet werken of heeft het pakketje van HK ondertussen een dag 4 á 5 geleden China verlaten hebben dan kun je proberen om PostNL te bellen/twitteren om je buitenlandse tracking om te laten zetten in een 3GS-code.
Dit kun je doen via Twitter of 0900-0990 (0,10 EUR p/min).
Kunnen ze de code nog niet omzetten dan kan je het na een dag of wat weer proberen. Mocht je een code krijgen dan kun je zien of deze bij de douane is en/of wanneer deze bezorgd gaat worden.

Premium shipping
DHL, UPS en FedEx zijn premium carriers. Je betaalt hier tussen de 15 en 35 dollar meer voor dan bij free shipping, maar dat is dan ook de merken aan de snel- en betrouwbaarheid. Zo zijn de pakketjes de gehele weg prima te traceren en is het in de regel binnen 5 werkdagen op plaats van bestemming. Kans op belastingtoeslag is vrij groot (kijkt vooral naar de factuur), maar de douane-afhandeling zorgt in de regel niet voor vertragingen.

Tracking
http://www.17track.net/IndexEn.html (17Track | Onsite multitrack)
http://www.17track.net/SingleEn.html (17Track | Single official)
http://intmail.183.com.cn/item/itemStatusQuery.do?lan=0 (China Post | CN)
http://app3.hongkongpost.com/CGI/mt/enquiry.jsp (Hong Kong Post | HK)
http://www.packagetrackr.com/ (Packagetrackr)
http://www.faranow.com/ (Faranow)
http://www.sao.cn/en/index/home.jsp (Sao)

[1] Het duurt een paar werkdagen voordat je trackingcode werkt (of alles ligt plat en doet het sowieso niet)
[2] Tracking is vrij onnauwkeurig/-berekenbaar en ga ervan uit dat je er weinig aan hebt

Douane
Het importeren van een smartphone uit China brengt mogelijk 'verborgen' kosten met zich mee; kosten waar je in eerste instantie geen rekening mee had gehouden. Deze kosten zijn verbonden aan het importeren van goederen uit het buitenland waar een waardebeperking op berust voor het belastingvrij importeren. Zodra je deze waardebeperking overschrijdt dien je dan importbelasting af te dragen over de zending.

De verkoper van je telefoon is verplicht een douaneverklaring (custom declaration) bij je pakketje te doen. Vaak is dit in de vorm van een simpele groene sticker met wat vakjes voor onder andere 'omschrijving', 'type zending' en de 'waarde'. Zorg dat de verkoper deze juist invult, zodat de douane weet wat ze ermee aanmoeten. Ontbreekt de douaneverklaring of is deze niet (correct) ingevuld, dan kan de douane mogelijk je pakketje openen ter controle en zelf de waarde schatten of ze sturen je een brief of je alsnog details (uitdraai van een bestelling/rekening/afschrijving) kunt doorgeven.

• http://www.belastingdiens(...)a_hoe_bereken_ik_dat | Site Douane
Met onder meer de regeling voor importeren uit het buitenland en rekenvoorbeelden
http://gebruikstarief.douane.nl | Douanerechten
Vind je goederencode. Het tarief staat vermeld bij 'Douanerecht derde landen' onder 'Invoer / doorvoer'
http://www.invoercalculator.nl | Invoercalculator
Hiermee kun je de totaalkosten uitrekenen die je in totaal kwijt bent voor het importeren van je zending

Let op! De postservice brengt zelf ook kosten in rekening zodra je pakket belastbaar is.
Bij PostNL gaat dat om zo'n 13 EUR.

Voor meer informatie over zendingen kun je hier een kijkje nemen: Topicreeks: Chinese Webshops .
pi_142094685
quote:
1s.gif Op woensdag 9 juli 2014 15:09 schreef funky_fart het volgende:

[..]

Gewoon dit even lezen, zul je zien dan je lager uitkomt dan je nu denkt volgens mij

http://www.belastingdiens(...)a_hoe_bereken_ik_dat
Een bedrag net boven de 150 euro, dus zowel douanerechten als omzetbelasting. 152 keer een percentage douanerecht (zal 5% ofzo zijn?) maakt 160. 160 keer 1,21 maakt 193,6. Dan nog inklaringskosten (ongeveer 13%) erop maakt 206,60. Volgens mij is dit het.
pi_142094892
quote:
0s.gif Op woensdag 9 juli 2014 15:22 schreef RudeTumTum het volgende:

[..]

Een bedrag net boven de 150 euro, dus zowel douanerechten als omzetbelasting. 152 keer een percentage douanerecht (zal 5% ofzo zijn?) maakt 160. 160 keer 1,21 maakt 193,6. Dan nog inklaringskosten (ongeveer 13%) erop maakt 206,60. Volgens mij is dit het.
Nee dus niet ofzo. Het staat duidelijk vermeldt hoe hoog dat percentage is.
pi_142095530
quote:
0s.gif Op woensdag 9 juli 2014 15:26 schreef thethoryd het volgende:

[..]

Nee dus niet ofzo. Het staat duidelijk vermeldt hoe hoog dat percentage is.
Ah, 3.7% dus. Dat brengt bij een aankoopbedrag van $204.69 mij op een totaal van 201 euro. Top!
  woensdag 9 juli 2014 @ 15:45:04 #88
388071 funky_fart
What do I smell here?
pi_142095854
quote:
0s.gif Op woensdag 9 juli 2014 15:40 schreef RudeTumTum het volgende:

[..]

Ah, 3.7% dus. Dat brengt bij een aankoopbedrag van $204.69 mij op een totaal van 201 euro. Top!
Je zit iig veilig als je alles meerekent O-)
pi_142095855
quote:
0s.gif Op woensdag 9 juli 2014 15:40 schreef RudeTumTum het volgende:

[..]

Maar je hebt het over 13% inklaringskosten. Volgens mij bedoel je ¤13? Want dat zijn de administratiekosten van de douane.
pi_142095932
quote:
0s.gif Op woensdag 9 juli 2014 15:45 schreef thethoryd het volgende:

[..]

Maar je hebt het over 13% inklaringskosten. Volgens mij bedoel je ¤13? Want dat zijn de administratiekosten van de douane.
Oh ja ik bedoelde 13 euro, typfoutje ^^
pi_142095981
quote:
0s.gif Op woensdag 9 juli 2014 15:45 schreef funky_fart het volgende:

[..]

Je zit iig veilig als je alles meerekent O-)
Jaa hij kost 152 euro, zat bijna onder de 150 zodat ik geen douanekosten zou moeten betalen. Heb zelfs een 6% kortingcoupon maar dat kan helaas niet in combinatie.
pi_142100827
quote:
0s.gif Op woensdag 9 juli 2014 15:47 schreef RudeTumTum het volgende:

[..]

Jaa hij kost 152 euro, zat bijna onder de 150 zodat ik geen douanekosten zou moeten betalen. Heb zelfs een 6% kortingcoupon maar dat kan helaas niet in combinatie.
Ik zou als ik jou was het douane-verhaal nogmaals lezen.
pi_142101107
quote:
1s.gif Op woensdag 9 juli 2014 17:16 schreef Shefkee het volgende:

[..]

Ik zou als ik jou was het douane-verhaal nogmaals lezen.
152 euro is meer dan de 150,dus komt er nog belasting op en wordt het 201 euro.

Edit: Maar mis ik iets?
pi_142101261
quote:
0s.gif Op woensdag 9 juli 2014 17:22 schreef RudeTumTum het volgende:

[..]

152 euro is meer dan de 150,dus komt er nog belasting op en wordt het 201 euro.

Edit: Maar mis ik iets?
Je betaalt vanaf 22 euro al belasting. Dus je pakketje kan ook met een waarde van 150 euro opeens ong. 200 worden.
pi_142102067
quote:
1s.gif Op woensdag 9 juli 2014 17:25 schreef Shefkee het volgende:

[..]

Je betaalt vanaf 22 euro al belasting. Dus je pakketje kan ook met een waarde van 150 euro opeens ong. 200 worden.
Ja het pakket is duurder dan 22 dus ik betaal btw over het volledige bedrag, volgens mij geef ik dat aan in mijn eerdere posts?

Edit: en er worden eerst douanekosten verrekend en daarna over dat bedrag pas btw.
  woensdag 9 juli 2014 @ 17:45:13 #96
195885 shiz
¯¯¯¯¯
pi_142102075
Overigens...

Douanerechten boven de 150 euro zijn toch factor 0.00 (voor smartphones). Dus dan:
quote:
Bestelbedrag in euro’s
¤ 152,13
Invoerrechten bedrag
¤ 0 (tot ¤150,- vrij van invoerrechten)
BTW bedrag
¤ 31,95
Totale bijkomende kosten
¤ 44,95
Totaalbedrag
¤ 197,07 (+29,55%)
Als ze je zending er dus überhaupt al uitpikken.
pi_142102121
quote:
0s.gif Op woensdag 9 juli 2014 17:44 schreef RudeTumTum het volgende:

[..]

Ja het pakket is duurder dan 22 dus ik betaal btw over het volledige bedrag, volgens mij geef ik dat aan in mijn eerdere posts?
quote:
0s.gif Op woensdag 9 juli 2014 17:45 schreef shiznuts het volgende:
Overigens...
[ afbeelding ]
Douanerechten boven de 150 euro zijn toch factor 0.00 (voor smartphones). Dus dan:

[..]

Als ze je zending er dus überhaupt al uitpikken.
0,0? Ik kwam 3.7% tegen toen ik zocht op mobiel en telefoon, maar 0,0 zou helemaal mooi zijn natuurlijk.
  woensdag 9 juli 2014 @ 17:48:15 #98
195885 shiz
¯¯¯¯¯
pi_142102179
quote:
Goederencode:
8517 1200 90
andere
Afdeling XVI:
MACHINES, TOESTELLEN EN ELEKTROTECHNISCH MATERIEEL, ALSMEDE DELEN DAARVAN;
TOESTELLEN VOOR HET OPNEMEN OF HET WEERGEVEN VAN GELUID, VOOR HET OPNEMEN OF HET WEERGEVEN VAN BEELDEN EN GELUID VOOR TELEVISIE, ALSMEDE DELEN EN TOEBEHOREN VAN DEZE TOESTELLEN
Hoofdstuk 85:
Elektrische machines, apparaten, uitrustingsstukken, alsmede delen daarvan;
toestellen voor het opnemen of het weergeven van geluid, toestellen voor het opnemen of het weergeven van beelden en geluid voor televisie, alsmede delen en toebehoren van deze toestellen

8517 Telefoontoestellen, daaronder begrepen telefoontoestellen voor cellulaire netwerken of voor andere draadloze netwerken;
andere toestellen voor het zenden of ontvangen van spraak, van beelden of van andere gegevens, daaronder begrepen toestellen voor de overdracht in een kabelnetwerk of in een draadloos netwerk (zoals een lokaal netwerk of een uitgestrekt netwerk), andere dan die bedoeld bij de posten|8443, 8525, 8527|en 8528
- 8517 11 telefoontoestellen, daaronder begrepen telefoontoestellen voor cellulaire netwerken of voor andere draadloze netwerken
- - 8517 12 telefoontoestellen voor cellulaire netwerken of voor andere draadloze netwerken
- - - 8517 1200 90 andere
~ http://gebruikstarief.douane.nl/8517120090
pi_142102245
quote:
Je bent een held ^O^

Verder iemand nog ervaringen/meningen over de ThL T11 zelf?
pi_142102310
quote:
0s.gif Op woensdag 9 juli 2014 17:44 schreef RudeTumTum het volgende:

[..]

Edit: en er worden eerst douanekosten verrekend en daarna over dat bedrag pas btw.
Heb je niet goed begrepen, denk ik.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')