Je kan ook overdrijven Gewoon klein beginnen (bijvoorbeeld accu vervangen ofzo), de tijd nemen, en dan steeds een tikkie verder gaan. Als je vantevoren de Haynes bestudeert en niet het idee hebt dat het regelrechte hokuspokus is moet het wel lukken.quote:Op vrijdag 4 juli 2014 14:05 schreef Yreal het volgende:
Ja, ik wil niet dood. Zelf beunen is een nono
Ik heb een grote van een halve meter die van 28Nm tot 210Nm gaat, en sinds afgelopen jaar heb ik er ook een kleine bij, voor alle kleinere boutjes die juist moeten worden vastgedraaid. Die gaat van 3Nm tot 15Nm, en kan tot 0.2Nm nauwkeurig worden afgesteld.quote:Op vrijdag 4 juli 2014 15:24 schreef mennes2000 het volgende:
Gebruiken jullie altijd een momentsleutel en zo ja welke heb je dan? Ik ben nu een beetje aan het oriënteren, maar vanwege de grote range heb je er wss altijd meerdere nodig. Bijvoorbeeld 5-30 Nm en 30-150 Nm. Wat is jullie ervaring?
Inderdaad een boutje wat op 6.5Nm moet niet met een sleutel voor 5-210Nm gaan aanhalen. Ik heb er één voor 4-24 en één voor 20-210. Die laatste komt trouwens bij de Aldi vandaan. Is gewoon een rebranded Gedore sleutel. Kost dan maar 19 euro. Prima handel.quote:Op vrijdag 4 juli 2014 15:24 schreef mennes2000 het volgende:
Gebruiken jullie altijd een momentsleutel en zo ja welke heb je dan? Ik ben nu een beetje aan het oriënteren, maar vanwege de grote range heb je er wss altijd meerdere nodig. Bijvoorbeeld 5-30 Nm en 30-150 Nm. Wat is jullie ervaring?
Er bestaan mensen met twee linkerhanden .quote:Op vrijdag 4 juli 2014 15:39 schreef Dekatria het volgende:
[..]
Je kan ook overdrijven Gewoon klein beginnen (bijvoorbeeld accu vervangen ofzo), de tijd nemen, en dan steeds een tikkie verder gaan. Als je vantevoren de Haynes bestudeert en niet het idee hebt dat het regelrechte hokuspokus is moet het wel lukken.
Goed, dat kan natuurlijk. Maar het beginnen aan iets wat je nog nooit gedaan hebt is vaak de grootste horde denk ikquote:Op vrijdag 4 juli 2014 16:18 schreef Anne het volgende:
[..]
Er bestaan mensen met twee linkerhanden .
Ik zou ook nooit zelf aan mijn eigen motor knutselen, al staat er wel zoiets op mijn 101-doelenlijstje:
073. Pleeg zelf onderhoud aan je motor (onder toezicht)
En dat laatste staat er dus niet voor niks bij .
DO WANT!quote:Op vrijdag 4 juli 2014 11:15 schreef OuweBaas het volgende:
zo ff een tweetal foto's van mijn brommert :
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Content unavailablequote:Op vrijdag 4 juli 2014 21:42 schreef ManageTheAnger het volgende:
Weet niet of jullie dit kunnen zien, het het net geupload op facebook:
Wie van de Fok!kers is dit zootje ongeregeld?
https://www.facebook.com/(...)t=vb.100002645288359
vanaf 00:40s
Probeer nog eensquote:
't Is geen Rusland, maar erg sjiek is het niet. Snap sowieso niet waarom je zo zou gaan lopen slingeren met een passagier achterop.quote:
Nja en verderop dus ook nog ff met een gangetje van veel te snel tussen auto's doorquote:Op vrijdag 4 juli 2014 21:48 schreef Nero22 het volgende:
[..]
't Is geen Rusland, maar erg sjiek is het niet. Snap sowieso niet waarom je zo zou gaan lopen slingeren met een passagier achterop.
Respect. Deze knutselkneus kan niet eens een IKEA kast in elkaar schroeven zonder planken verkeerd om erin te douwen.quote:Op zaterdag 5 juli 2014 18:24 schreef Dekatria het volgende:
[ afbeelding ]
Zo, de koppeling is eruit.
Goed bezigquote:Op zaterdag 5 juli 2014 18:24 schreef Dekatria het volgende:
[ afbeelding ]
Zo, de koppeling is eruit. Er was een gigantische momentsleutel (ligt op de grond @ foto) + stofzuigerbuis als extra hefboom voor nodig, maar uiteindelijk was de centrale slotmoer los.
Het was sowieso al een hele toer om de koppelingsdeksel eraf te krijgen - ding is er waarschijnlijk sinds de fabriek niet af geweest, dus zelfs na alle bouten eruit te hebben gehaald zattie nog muurvast. Paar klappen met een rubberen hamer deed wonderen.
De platen waren toch aardig ver heen, goeie beslissing geweest om ze te vervangen. Morgen nog de laatste pakkingsresten wegschrapen, en dan kan de boel weer in elkaar gezet worden.
Jup, performance pakket en dus de Akraquote:Op vrijdag 4 juli 2014 17:45 schreef Nero22 het volgende:
[..]
DO WANT!
Is dit nou het performance pack en dus Akra?
Whehe, ik zeg niksquote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op zondag 6 juli 2014 01:09 schreef Maegrim het volgende:
CBtje gaat maandag voor een grote beurtUhmzz volgens mij kost dat onderhoud meer dan die waard is?? Kun je dat niet zelf doen?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Of zitten er een zooi kappen op etc?Ik zwaai naar dieren.
Ohw ik dacht een oude cb500 ofzo weet ik veelquote:Op zondag 6 juli 2014 01:26 schreef Maegrim het volgende:
Meer dan dat ie waard is? Kocht em voor 5k vorig jaar
quote:Op zondag 6 juli 2014 01:09 schreef Maegrim het volgende:
CBtje gaat maandag voor een grote beurtEhm, wat is er mee dan? grote beurt kost niet zoveel toch? Heeft 'ie meer circuitschade als je dacht?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
Hmm, dan kom je wat te kortquote:Op zondag 6 juli 2014 01:27 schreef Geerd het volgende:
[..]
Ohw ik dacht een oude cb500 ofzo weet ik veel
kleppen stellen er ook bij denk ik, iig speling controleren, goedkoop is het dan nooitquote:Op zondag 6 juli 2014 01:40 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Ehm, wat is er mee dan? grote beurt kost niet zoveel toch? Heeft 'ie meer circuitschade als je dacht?
quote:Op zondag 6 juli 2014 01:09 schreef Maegrim het volgende:
CBtje gaat maandag voor een grote beurtFilters en vloeistoffen horen daar toch ook bij? Kan wel veel schelen als je die zelf doet denk ik.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Astie kleppen moet tsjekke moeten zij ook de tank eraf halen, dus die pitten zijn dan 5 minuten werk..quote:Op zondag 6 juli 2014 02:30 schreef Dekatria het volgende:
Pitjes, vloeistoffen en filters zou toch wel moeten kunnen, zelf zeker als je die andere dingen erbij hebt zal het een slok op een borrel schelen lijkt me.
Je hebt toch zo'n brandstofselectiehendeldingetje?quote:Op zondag 6 juli 2014 11:16 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Astie kleppen moet tsjekke moeten zij ook de tank eraf halen, dus die pitten zijn dan 5 minuten werk..
Ik zit net te kijkuh, maar die tank erafrukken is nog wel effe een klussie; moet goffedomme leeg want er zit geen kraantje op
of desnoods slangetje afklemmen lijkt me?quote:Op zondag 6 juli 2014 11:52 schreef Erasmo het volgende:
[..]
Je hebt toch zo'n brandstofselectiehendeldingetje?
Of een plugje erin.quote:Op zondag 6 juli 2014 11:53 schreef kepler het volgende:
[..]
of desnoods slangetje afklemmen lijkt me?
nopequote:Op zondag 6 juli 2014 11:52 schreef Erasmo het volgende:
[..]
Je hebt toch zo'n brandstofselectiehendeldingetje?
Boutje erin en afknelleb met slangenklemquote:Op zondag 6 juli 2014 11:16 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Astie kleppen moet tsjekke moeten zij ook de tank eraf halen, dus die pitten zijn dan 5 minuten werk..
Ik zit net te kijkuh, maar die tank erafrukken is nog wel effe een klussie; moet goffedomme leeg want er zit geen kraantje op
Waar is die kabel voor dan?quote:Op zondag 6 juli 2014 12:44 schreef Dekatria het volgende:
[ afbeelding ]
En ik me maar afvragen waar die stukkies staaldraad in m'n voeten vandaan kwamen
Koppelingskabel. Moest los voor het vervangen van de koppeling... en toen zag ik ineens ditquote:Op zondag 6 juli 2014 13:59 schreef Geerd het volgende:
[..]
Waar is die kabel voor dan?
[ afbeelding ]
Dat zou hier verboden zijn...quote:Op zondag 6 juli 2014 15:30 schreef Nero22 het volgende:
Ik kom dit nu tegen op het internet. Goeie rondonte wel
Logisch wel.quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |