Sorry maar ik vind het echt een artikel van niets, geschreven door een wijnboer die vast last heeft van de concurrentie van goedkopere wijnen. Er zijn genoeg voorbeelden waarbij tijdens een blinde test goedkope wijnen als erg goed worden beoordeeld dus dat gaat echt niet altijd op.quote:Op zaterdag 5 juli 2014 21:22 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Reken gewoon eens uit wat de verpakking kost voor de wijnboer, fles, kurk, etiket, kartonnen doos.
[ afbeelding ]
Lees ook dit
http://www.volkskrant.nl/(...)edkope-slobber.dhtml
Je snapt het punt niet helemaal, trusten had het over de marge die wijnvoordeel maakt, ik laat zien dat dit erg weinig of negatief is, gezien de kostprijs die er voor staat.quote:Op zaterdag 5 juli 2014 21:35 schreef Niek. het volgende:
[..]
Sorry maar ik vind het echt een artikel van niets, geschreven door een wijnboer die vast last heeft van de concurrentie van goedkopere wijnen. Er zijn genoeg voorbeelden waarbij tijdens een blinde test goedkope wijnen als erg goed worden beoordeeld dus dat gaat echt niet altijd op.
Wijnvoordeel verpest het voor zichzelf (lange termijn) en voor concurrenten (korte termijn) en de consument is hierbij de lachende derde, totaal geen probleem mee om hier uitgebreid gebruik van te maken.
Ik begrijp wel dat ze op 1,15 per fles inclusief verzendkosten geen winst maken, ik bedoelde meer de marge op hun wijn buiten deze actie om (mede gezien hun exclusieve deals wijnproducent en die 'normaal xx euro' prijzen zijn sowieso vaak heel hoog)quote:Op zaterdag 5 juli 2014 21:37 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Je snapt het punt niet helemaal, trusten had het over de marge die wijnvoordeel maakt, ik laat zien dat dit erg weinig of negatief is, gezien de kostprijs die er voor staat.
Vergelijk de "normale" prijzen van ze eens met een supermarktquote:Op zaterdag 5 juli 2014 21:56 schreef Trusten het volgende:
[..]
Ik begrijp wel dat ze op 1,15 per fles inclusief verzendkosten geen winst maken, ik bedoelde meer de marge op hun wijn buiten deze actie om (mede gezien hun exclusieve deals wijnproducent en die 'normaal xx euro' prijzen zijn sowieso vaak heel hoog)maar goed, als ze er een probleem mee zouden hebben hadden ze de actie allang gestaakt
Daarmee vergelijk ik ze juist....;) die wijnen die voor 'normaal 8,99 staan vind je voor 5 euro bij de slijter/supermarktquote:Op zaterdag 5 juli 2014 23:30 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Vergelijk de "normale" prijzen van ze eens met een supermarkt
Ach, nu worden ze gratis aan de deur gebracht voor een nog lager bedragquote:Op zaterdag 5 juli 2014 23:45 schreef Trusten het volgende:
[..]
Daarmee vergelijk ik ze juist....;) die wijnen die voor 'normaal 8,99 staan vind je voor 5 euro bij de slijter/supermarkt
Dat lijkt mij een goede samenvatting van deze actie, want we bestellen toch wel.quote:Op zondag 6 juli 2014 01:51 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
Alles wat niet mijn smaak is komt toch wel op bij een avondje borrelen met vrienden. Altijd wel iemand die wijn drinkt.
Ze hebben mijn favoriete wijn helaas niet. Maar wie weet kom ik door deze actie wel iets nieuws tegenquote:Op zondag 6 juli 2014 01:55 schreef APK het volgende:
[..]
Dat lijkt mij een goede samenvatting van deze actie, want we bestellen toch wel.
En misschien na al de kortingsacties ook, wie weet?
http://www.nrc.nl/ik/2014/07/05/rose/quote:Rosé
Ik besluit mijn ongemak op deze fundraisingbijeenkomst tussen de fine fleur van Enschede te verlichten met een glas rosé. Ik neem een slok, frons mijn wenkbrauwen en neem een tweede. Sterk overheersende tonen van grapefruit, zou de oenoloog zeggen. Ik ga terug naar de toog en vraag het meisje naar de herkomst van het bocht.
Ze toont me een halfvolle fles met een etiket waarop staat: Pamplemousse.
„Grapefruitsap”, zeg ik tegen haar.
„Maar dat schenk ik de hele avond al. Niemand heeft er wat van gezegd.”
Een geschrokken tooggenoot snelt naar een geparkeerde auto en keert terug met een doos Kaapse Rosé. Met een nieuw glas speur ik om mij heen naar aan roze glazen nippende fine fleur.
Max Schulte
Ik vind hem niet lekker. De goedkoopste uit de supermarkt smaakt beter.quote:Op zondag 6 juli 2014 10:29 schreef dopfles1 het volgende:
is deze een beetje te doen?
https://www.wijnvoordeel.(...)non-Blanc::3282.html
Hoe kan dat nouquote:Op zondag 6 juli 2014 12:15 schreef CrashO het volgende:
[..]
Ik vind hem niet lekker. De goedkoopste uit de supermarkt smaakt beter.
Jou wansmaak is hierbij bevestigdquote:- Berliner Wine Thropy 2014 - Goud
- Bacchus 2014 - Goud
- Vinalies Internationales 2014 - Goud
- Catavinum World Wine & Spirtis 2014 - Zilver
- Mundus Vini 2014 - Zilver
- Concours International Lyon 2014 - Zilver
- Challenge International du Vin 2014 - Zilver
Want omdat die wijn van 65 cent per fles volgens de "marketing bollocks" een krat met medailles heeft gewonnen. Is het een lekkere wijn?quote:Op zondag 6 juli 2014 12:26 schreef danos het volgende:
Hoe kan dat nou
Jou wansmaak is hierbij bevestigd
oh 12 flessen besteld hiervanquote:Op zondag 6 juli 2014 12:15 schreef CrashO het volgende:
[..]
Ik vind hem niet lekker. De goedkoopste uit de supermarkt smaakt beter.
Postkantoor doen ze niet (online de bezorgdatum veranderen kan wel, maar ondanks dat gaat het toch retour).quote:Op zondag 6 juli 2014 17:20 schreef Skv het volgende:
Mijn pakje zou aangeboden zijn (niks gehoord of gezien). Nu zie ik in de app dat het pakje morgen opnieuw wordt aangeboden, en wel tussen 8.30 en 21.30. Er staat onder 'na twee pogingen gaat hij direct retour'. Ik werk morgen overdag en de buren zijn er ook niet. Kan ik dit pakje niet op het postkantoor laten bezorgen? En hoe gaat het anders, mijn geld retour oid?
Wat gek, met dat retour sturen. Alle andere pakjes die PostNL hier bezorgt kan ik na 1 mislukte bezorgpoging op het postkantoor neer laten leggen. En het tijdsframe 8.30-21.30 kan ik natuurlijk ook niet veel mee.quote:Op zondag 6 juli 2014 17:28 schreef APK het volgende:
[..]
Postkantoor doen ze niet (online de bezorgdatum veranderen kan wel, maar ondanks dat gaat het toch retour).
Mailtje sturen naar wijnvoordeel, dan versturen ze het nogmaals.
Bij mij hebben ze het overigens teruggestuurd en een andere doos wel bezorgd toen ik thuis was en ze denken nu dat de retour gestuurde doos al bezorgd is
Omdat goedkoopquote:Op zondag 6 juli 2014 17:36 schreef 0ne_of_the_few het volgende:
[..]
Waarom zou je 12 wijn bestellen als je de wijn niet kent?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |