quote:Op donderdag 3 juli 2014 14:41 schreef 1_Direction__xx het volgende:
Hallo,
Ik ben een meisje van 15 jaar en heb een probleem.
dat heeft ieder meisje van 15
Mijn vader wordt heel erg snel boos. Je hoeft maar je vork te laten vallen en hij is al boos.
is lichtelijk een wat overdreven reactie van jou vader
Nu is het proefwerkweek en ik doe het niet zo goed. Ik weet ook niet echt waar dat aan ligt maar mijn vader is nu dus nog erger.
beter leren, minder 1D luisteren, gewoon beter je best doen dus. school is belangrijk!!
Ik ben iedere dag na de proefwerken bang om naar huis te gaan, bang dat hij weer gaat schreeuwen omdat ik een onvoldoende heb gehaald.
wederom wat overdreven maar ik snap je vader zijn bezorgdheid
Hij heeft ook de neiging om overal mee te dreigen. Zoals het 1D concert vorige week. Als ik nog 1 onvoldoende haalde mocht ik niet gaan.
blijkbaar is je vader radeloos om je te motiveren blijkbaar helpt niks anders want je blijft onvoldoendes halen
Nu heb ik dat ook niet gedaan en kon ik gaan maar nu die proefwerkweek weer is heb ik slechte punten en gaat hij nu weer dreigen dat ik niet naar een feest mag aankomende maandag.
beetje logisch he? Slechte cijfers betekent geen leuke dingen.
Dit begrijp ik wel maar dit is het laatste feest voordat mijn klas uit elkaar gaat dus ik wil heel graag gaan. Hij kon ook een andere straf geven want die verdien ik eigenlijk wel maar hij hoeft toch niet meteen overal mee te dreigen.
wie zijn billen brand moet op de blaren zitten
En als ik er met hem over praat wordt hij boos en zegt hij dat het allemaal aan mij ligt. Dit helpt dus ook niet.
Wat moet ik doen?
beter je best doen op school, en aan je vader vertellen dat je beloofd het beter te doen volgend jaar
jawel je hele leven draaid om schoolquote:Op donderdag 3 juli 2014 14:50 schreef 1_Direction__xx het volgende:
Maar het is toch niet zo dat mijn hele leven om school draait. En hij dreigt ook best vaak om mijn telefoon af te pakken. En dit moest het eindfeest van mijn klas worden en nu kan ik daar niet bij zijn
en ja
One Direction
gewoon elke dag wat aan je huiswerk doen. en in de klas niet met vriendinnen ouwehoeren maar gewoon opletten. die docent staat er niet voor niks.quote:Op donderdag 3 juli 2014 14:51 schreef 1_Direction__xx het volgende:
ja kijk ik doe mijn best alleen het lukt niet altijd en dan heb ik problemen
in deze periode is het vaak wel gebruikelijk dat je minder daglicht ziet dan kamerlichtquote:Op donderdag 3 juli 2014 14:51 schreef 1_Direction__xx het volgende:
voordat ik dat beantwoordquote:Op donderdag 3 juli 2014 14:56 schreef lady-wrb het volgende:
en hoeveel kinderen heb jij, mokkiemok?
En, ook niet irrelevant, hoeveel aandacht heeft hij zelf aan school besteed? Gezien de spelling kan dat ook beterquote:Op donderdag 3 juli 2014 14:56 schreef lady-wrb het volgende:
en hoeveel kinderen heb jij, mokkiemok?
gewoon, interesse. ik vind jouw antwoorden typisch voor iemand zonder kinderen in die leeftijdquote:Op donderdag 3 juli 2014 14:57 schreef mokkiemok het volgende:
[..]
voordat ik dat beantwoord
waarom vraag je dit?
ja want spelling op het fok forum is zo belangrijk...quote:Op donderdag 3 juli 2014 14:57 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
En, ook niet irrelevant, hoeveel aandacht heeft hij zelf aan school besteed? Gezien de spelling kan dat ook beter
quote:Op donderdag 3 juli 2014 14:58 schreef mokkiemok het volgende:
[..]
ja want spelling op het fok forum is zo belangrijk...
ik ben lekker beetje aan het typen, tussen het werk door.
excuus dat ik niet alles naloop op grammaticale fouten
wat is dat toch emt mensen die zich altijd zo druk maken om spelling op forums
ik schijf hier geen brief aan de koning
nee ik ben al wel een heel stukje ouder dan TSquote:Op donderdag 3 juli 2014 14:57 schreef lady-wrb het volgende:
[..]
gewoon, interesse. ik vind jouw antwoorden typisch voor iemand zonder kinderen in die leeftijd
sterker nog, ik kan me niet aan de indruk onttrekken dat je de leeftijd van ts net achter je hebt liggen
Je vader klinkt nogal overspannen zoals je het brengt. Kan je niet eerst met je moeder praten over het gedrag van je vader? Misschien luistert hij dan wel.quote:Op donderdag 3 juli 2014 14:41 schreef 1_Direction__xx het volgende:
Hallo,
Ik ben een meisje van 15 jaar en heb een probleem. Mijn vader wordt heel erg snel boos. Je hoeft maar je vork te laten vallen en hij is al boos. Nu is het proefwerkweek en ik doe het niet zo goed. Ik weet ook niet echt waar dat aan ligt maar mijn vader is nu dus nog erger. Ik ben iedere dag na de proefwerken bang om naar huis te gaan, bang dat hij weer gaat schreeuwen omdat ik een onvoldoende heb gehaald.
Hij heeft ook de neiging om overal mee te dreigen. Zoals het 1D concert vorige week. Als ik nog 1 onvoldoende haalde mocht ik niet gaan. Nu heb ik dat ook niet gedaan en kon ik gaan maar nu die proefwerkweek weer is heb ik slechte punten en gaat hij nu weer dreigen dat ik niet naar een feest mag aankomende maandag. Dit begrijp ik wel maar dit is het laatste feest voordat mijn klas uit elkaar gaat dus ik wil heel graag gaan. Hij kon ook een andere straf geven want die verdien ik eigenlijk wel maar hij hoeft toch niet meteen overal mee te dreigen. En als ik er met hem over praat wordt hij boos en zegt hij dat het allemaal aan mij ligt. Dit helpt dus ook niet.
Wat moet ik doen?
tijd van de maand?quote:
Maar je geeft nou ook niet echt het goede voorbeeld aan TS.quote:Op donderdag 3 juli 2014 14:58 schreef mokkiemok het volgende:
[..]
ja want spelling op het fok forum is zo belangrijk...
ik ben lekker beetje aan het typen, tussen het werk door.
excuus dat ik niet alles naloop op grammaticale fouten
wat is dat toch emt mensen die zich altijd zo druk maken om spelling op forums
ik schijf hier geen brief aan de koning
Ik vind juiste spelling op een forum zoals fok ook niet bijster belangrijk.quote:Op donderdag 3 juli 2014 15:01 schreef trovey het volgende:
[..]
Maar je geeft nou ook niet echt het goede voorbeeld aan TS.
Tuurlijk is school belangrijk, maar het zo af doen is veel te kort door de bocht. Het ligt ook aan haar vader, en misschien is het juist wel door haar vader dat ze slecht presteerd. Zulk gedrag van een vader legt veel te veel druk op een 15 jarige.quote:Op donderdag 3 juli 2014 15:00 schreef mokkiemok het volgende:
[..]
nee ik ben al wel een heel stukje ouder dan TS
maar probeer gewoon TS een beetje te helpen.
is goed bedoeld
wat ik haar probeer duidelijk te maken is dat school belangrijk is en dat haar vader blijkbaar radeloos is over hoe hij haar moet stimuleren om beter haar best te doen
Jammer.quote:Op donderdag 3 juli 2014 15:02 schreef mokkiemok het volgende:
[..]
Ik vind juiste spelling op een forum zoals fok ook niet bijster belangrijk.
als ik thuis ben en alle tijd heb wil ik me er nog wel eens druk over maken.quote:
En misschien is TS beter af op een niveau lager, wat geen schande zou hoeven zijn, maar wat het wel is voor haar vader.quote:Op donderdag 3 juli 2014 15:02 schreef Snakey het volgende:
[..]
Tuurlijk is school belangrijk, maar het zo af doen is veel te kort door de bocht. Het ligt ook aan haar vader, en misschien is het juist wel door haar vader dat ze slecht presteerd. Zulk gedrag van een vader legt veel te veel druk op een 15 jarige.
Mmm, okee. Hem een brief schrijven waarin je uitlegt dat zijn boze gedrag je erg dwars zitten, bv?quote:Op donderdag 3 juli 2014 15:03 schreef 1_Direction__xx het volgende:
Heb ik al gedaan maar mijn vader wordt net zo boos op mijn moeder als op mij.
Nee in normale weken doe ik het gewoon goed. Daarom zit ik nog op dit niveau. Maar in de proefwerkweken gaat het fout en dan krijg ik de problemen thuis.quote:Op donderdag 3 juli 2014 15:04 schreef Chai het volgende:
[..]
En misschien is TS beter af op een niveau lager, wat geen schande zou hoeven zijn, maar wat het wel is voor haar vader.
en waar heb je dan precies moeite mee ?quote:Op donderdag 3 juli 2014 15:06 schreef 1_Direction__xx het volgende:
[..]
Nee in normale weken doe ik het gewoon goed. Daarom zit ik nog op dit niveau. Maar in de proefwerkweken gaat het fout en dan krijg ik de problemen thuis.
school is absoluut belangrijk, maar in plaats van dat vader woest wordt, zou hij zich eens kunnen verdiepen in de reden waarom het niet goed gaat op school.quote:Op donderdag 3 juli 2014 15:00 schreef mokkiemok het volgende:
[..]
nee ik ben al wel een heel stukje ouder dan TS
maar probeer gewoon TS een beetje te helpen.
is goed bedoeld
wat ik haar probeer duidelijk te maken is dat school belangrijk is en dat haar vader blijkbaar radeloos is over hoe hij haar moet stimuleren om beter haar best te doen
Dat is het juist ik weet niet waar ik moeite mee heb. Ik denk dan dat het goed ging en dan krijg ik weer een 5 terug.quote:Op donderdag 3 juli 2014 15:07 schreef mokkiemok het volgende:
[..]
en waar heb je dan precies moeite mee ?
misschien ergens bijles in krijgen een idee?
welke vakken zijn dat?quote:Op donderdag 3 juli 2014 15:09 schreef 1_Direction__xx het volgende:
[..]
Dat is het juist ik weet niet waar ik moeite mee heb. Ik denk dan dat het goed ging en dan krijg ik weer een 5 terug.
kan iemand je overhoren thuis? heb je sowieso hulp bij het maken van je huiswerk? misschien leer je wel op de verkeerde manierquote:Op donderdag 3 juli 2014 15:09 schreef 1_Direction__xx het volgende:
[..]
Dat is het juist ik weet niet waar ik moeite mee heb. Ik denk dan dat het goed ging en dan krijg ik weer een 5 terug.
Ja hoor het blijft bij schreeuwen. Hij zou me nooit slaan omdat hij zelf vroeger is geslagen door zijn vader en dat wil hij zijn kinderen nooit aandoenquote:Op donderdag 3 juli 2014 15:08 schreef mokkiemok het volgende:
TS misschien een ietwat rare vraag maar blijft het wel gewoon bij schreeuwen?
Hij is vroeger geslagen, dat zou wel een rede kunnen zijn voor zijn gedrag van nu. Praat hier eens met je moeder over.quote:Op donderdag 3 juli 2014 15:12 schreef 1_Direction__xx het volgende:
[..]
Ja hoor het blijft bij schreeuwen. Hij zou me nooit slaan omdat hij zelf vroeger is geslagen door zijn vader en dat wil hij zijn kinderen nooit aandoen
Misschien aangeven dat hij je ook "pijn" doet door middel van het geschreeuw.quote:Op donderdag 3 juli 2014 15:12 schreef 1_Direction__xx het volgende:
[..]
Ja hoor het blijft bij schreeuwen. Hij zou me nooit slaan omdat hij zelf vroeger is geslagen door zijn vader en dat wil hij zijn kinderen nooit aandoen
quote:Op donderdag 3 juli 2014 15:10 schreef lady-wrb het volgende:
[..]
kan iemand je overhoren thuis? heb je sowieso hulp bij het maken van je huiswerk? misschien leer je wel op de verkeerde manier
Overhoren alleen zin bij vakken zoals Frans maar natuurkunde kun je simpelweg niet afvragen. Mijn huiswerk doe ik niet heel vaak, ik maak thuis alleen samenvattingen van de stof die we op school hebben gedaan tijdens de les. En het zou kunnen dat ik verkeerd leer, alleen ik weet niet hoe ik het dan beter zou moeten doen.quote:Op donderdag 3 juli 2014 15:10 schreef lady-wrb het volgende:
[..]
kan iemand je overhoren thuis? heb je sowieso hulp bij het maken van je huiswerk? misschien leer je wel op de verkeerde manier
vraag aan klasgenoten hoe hun dat doen.quote:Op donderdag 3 juli 2014 15:16 schreef 1_Direction__xx het volgende:
[..]
[..]
Overhoren alleen zin bij vakken zoals Frans maar natuurkunde kun je simpelweg niet afvragen. Mijn huiswerk doe ik niet heel vaak, ik maak thuis alleen samenvattingen van de stof die we op school hebben gedaan tijdens de les. En het zou kunnen dat ik verkeerd leer, alleen ik weet niet hoe ik het dan beter zou moeten doen.
quote:Op donderdag 3 juli 2014 15:13 schreef _Joy_ het volgende:
Ik denk dat je vader het beste met je voor heeft, maar dat hij echt zo boos wordt lijkt mij toch niet normaal. En dat hij ook op je moeder boos wordt...
Is hij altijd al zo geweest, of is het iets van de laatste tijd? Is er misschien iets gebeurd, op zijn werk of zo?
nee hij lijkt op zijn vader, zonder het slaan dan. Hij is altijd zo geweest.quote:Op donderdag 3 juli 2014 15:13 schreef _Joy_ het volgende:
Ik denk dat je vader het beste met je voor heeft, maar dat hij echt zo boos wordt lijkt mij toch niet normaal. En dat hij ook op je moeder boos wordt...
Is hij altijd al zo geweest, of is het iets van de laatste tijd? Is er misschien iets gebeurd, op zijn werk of zo?
huiswerkbegeleiding vragen aan je vader lijkt mij een top planquote:Op donderdag 3 juli 2014 14:51 schreef 1_Direction__xx het volgende:
dit is ook een egt sneu verhaal, en ik heb ook niet het idee dat dit meisje ook maar ergens steun kan krijgen.quote:Op donderdag 3 juli 2014 15:21 schreef _Joy_ het volgende:
Heb je niet een opa oma oom tante of zo, waar je je hart bij kunt luchten en dat die een gesprek met jou en je vader aangaat? Of een mentor op school aanspreken?
Ik vind het echt sneu voor jou.
Je maakt je huiswerk niet...... en je vraagt je af waarom je slechte cijfers haalt?quote:Op donderdag 3 juli 2014 15:16 schreef 1_Direction__xx het volgende:
[..]
[..]
Overhoren alleen zin bij vakken zoals Frans maar natuurkunde kun je simpelweg niet afvragen. Mijn huiswerk doe ik niet heel vaak, ik maak thuis alleen samenvattingen van de stof die we op school hebben gedaan tijdens de les. En het zou kunnen dat ik verkeerd leer, alleen ik weet niet hoe ik het dan beter zou moeten doen.
Jawel maar niemand woont dichtbij en mijn mentor doet er toch niks aan.quote:Op donderdag 3 juli 2014 15:21 schreef _Joy_ het volgende:
Heb je niet een opa oma oom tante of zo, waar je je hart bij kunt luchten en dat die een gesprek met jou en je vader aangaat? Of een mentor op school aanspreken?
Ik vind het echt sneu voor jou.
Van mijn opa en oma maar die wonen niet dichtbij. 20 minuten rijden met de auto dus daar kan ik ook niet echt snel naartoequote:Op donderdag 3 juli 2014 15:23 schreef mokkiemok het volgende:
[..]
dit is ook een egt sneu verhaal, en ik heb ook niet het idee dat dit meisje ook maar ergens steun kan krijgen.
Ik zit in de 3e en heb al een profiel gekozen. Hij is net weer boos geworden en ik heb mijn telefoon in moeten leveren voor een maand. Ook mag ik nergens meer naartoe komende tijd. Ik weet niet meer wat ik moet doen. Ik kan toch niet de hele tijd thuis zitten. Het is bijna vakantie.quote:Op donderdag 3 juli 2014 15:51 schreef Miezziej het volgende:
Heb je met bepaalde vakken extra moeite?
Ik weet niet in welke klas je zit (2e, 3e?) en welk niveau en of je dus al een profiel hebt gekozen? Ik had ook moeite met bepaalde vakken op de middelbare school (bijv. scheikunde), maar na het kiezen van een profiel ging het veel beter.
Misschien kan je eens met je vader praten of hij je wilt helpen met leren bijvoorbeeld (overhoren, proeftoetsen nakijken, huiswerkopgaven nakijken? (mbv het boek eventueel) in plaats van te schreeuwen tegen je. Als je steeds bang bent kan je je ook niet goed concentreren natuurlijk.
Sta je voor alle vakken zwak tot slecht? Dan blijf je denk ik ook zitten?quote:Op donderdag 3 juli 2014 15:59 schreef 1_Direction__xx het volgende:
[..]
Ik zit in de 3e en heb al een profiel gekozen. Hij is net weer boos geworden en ik heb mijn telefoon in moeten leveren voor een maand. Ook mag ik nergens meer naartoe komende tijd. Ik weet niet meer wat ik moet doen. Ik kan toch niet de hele tijd thuis zitten. Het is bijna vakantie.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ook al kan ik tomaatje nooit vergeten.. ;) toch getrouwd met een andere meneer O+
quote:Op donderdag 3 juli 2014 16:06 schreef Dottey het volgende:
[..]
Sta je voor alle vakken zwak tot slecht? Dan blijf je denk ik ook zitten?
Ik zou maar eens een rustig gesprek proberen aan te gaan met je ouders om een soort van plan op te stellen. Hulp bij je GEMAAKTE huiswerk nakijken. Afspraken maken dat als je minstens zessen haalt dat je iets extra's mag doen... of iets in die geest.
Vroeger moest ik afspraken maken met mijn leraren (dat kan zijn bijles, of ergens anders in de klas zitten, of een andere practicum partner voor natuurkunde).. wat zeggen die er van dat je zo matig tot slecht presteert voor hun vakken?nee ik sta overal een 6 minimaal voor. Door de proefwerkweek gaan mijn punten van een 7 naar een 6.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik ben niet aan het trollen. Ik denk dat ik dan eerst maar eens mijn opa en oma ga bellen.quote:Op donderdag 3 juli 2014 16:09 schreef Dottey het volgende:
Overigens mocht je niet trollen...
Dan zou ik eens een kijkje gaan nemen bij een jongerencentrum bij jou in de buurt.
Je kunt spreken met een jongerenwerker die daar voor is.
Je kunt bijvoorbeeld zeggen dat je problemen hebt met je school en dat je de sfeer thuis niet fijn vind. Dat je niet goed weet wat je er aan kunt doen. Ze kunnen je helpen bij het vinden van een oplossing.
Als je dat niet prettig vind kan je altijd nog je opa/oma of tante opbellen ipv er heen te rijden.
Ik heb een zoon van 13 en ik zeg hem altijd; als hij ergens mee zit moet hij erover praten en het aangeven, als hij het niet met mij en/of mijn man durft te bespreken, dan met opa, oma, of de vertrouwenspersoon op school of zo.quote:Op donderdag 3 juli 2014 16:19 schreef 1_Direction__xx het volgende:
[..]
Ik ben niet aan het trollen. Ik denk dat ik dan eerst maar eens mijn opa en oma ga bellen.
Ik zou eens met de bus op bezoek bij opa en oma gaan en de situatie bespreken.quote:Op donderdag 3 juli 2014 15:59 schreef 1_Direction__xx het volgende:
[..]
Ik zit in de 3e en heb al een profiel gekozen. Hij is net weer boos geworden en ik heb mijn telefoon in moeten leveren voor een maand. Ook mag ik nergens meer naartoe komende tijd. Ik weet niet meer wat ik moet doen. Ik kan toch niet de hele tijd thuis zitten. Het is bijna vakantie.
Op jouw leeftijd wel. Je kan niets anders toch?quote:Op donderdag 3 juli 2014 14:50 schreef 1_Direction__xx het volgende:
Maar het is toch niet zo dat mijn hele leven om school draait. En hij dreigt ook best vaak om mijn telefoon af te pakken. En dit moest het eindfeest van mijn klas worden en nu kan ik daar niet bij zijn
en ja
One Direction
Dit topic gaat over jouw leven.quote:Op zaterdag 5 juli 2014 13:48 schreef Gravereaper het volgende:
Dit kan niet anders dan een troll topic zijn.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |