Dat de bevolking exponentieel groeit is een feit. Alle andere "feiten" uit het boek zijn vooral om het verhaal spannend te maken en niet bewezen. Fictie dus. Verder wordt de pest in het boek aangehaald, toch een best effectief virusje. Heeft op de bevolkingsgroei nauwelijks effect gehad. Hooguit een rimpeltje. Ebola is veel minder effectief.quote:Op woensdag 2 juli 2014 20:08 schreef Shadowkid053 het volgende:
[..]
Tuurlijk, echter kun je niet ontkennen dat er wel een kern van waarheid in het verhaal zit.
Met de kern van waarheid doelde ik dus ook op; De wereldbevolking groeit dus hard :|quote:Op woensdag 2 juli 2014 20:23 schreef Opa.Bakkebaard het volgende:
[..]
Dat de bevolking exponentieel groeit is een feit. Alle andere "feiten" uit het boek zijn vooral om het verhaal spannend te maken en niet bewezen. Fictie dus. Verder wordt de pest in het boek aangehaald, toch een best effectief virusje. Heeft op de bevolkingsgroei nauwelijks effect gehad. Hooguit een rimpeltje. Ebola is veel minder effectief.
Maar er is geen enkele aanwijzing dat we ook maar in de buurt van dat punt aan het komen zijn. En dat is de basis van je hele theorie. Waar dus 0,0 bewijs voor is.quote:Op woensdag 2 juli 2014 20:25 schreef Shadowkid053 het volgende:
[..]
Met de kern van waarheid doelde ik dus ook op; De wereldbevolking groeit dus hard :|
Ik ga er dan ook van uit dat we op een punt komen dat er zoveel mensen zullen zijn dat niet iedereen *zoals nu eigenlijk ook al het geval is* in de behoefte kan worden voorzien op het gebied van voedsel, huisvesting en medische zorg.
Dan moet je een volgende keer eens duidelijk zeggen waar je op doelt want nu is het alsof ik met een twaalfjarige zit te discussiëren. Je haalt een inefficiënt virus aan om Afrikanen even te bashen terwijl in bijvoorbeeld Amerika de hoeveelheid ongeplande zwangerschappen net zo goed ongekend zijn. Verder het "argument" dat de wereld niet kan voorzien in onze behoeften is een aanname die je doet op basis van het boek, dat maakt het nog geen feit. Feit en Fictie. Als je daar moeite mee blijft houden kan je inderdaad beter de Donald Duck gaan lezen zoals iemand al eerder opperde. Daar zijn je ongepaste smilies ook beter op zijn plaats.quote:Op woensdag 2 juli 2014 20:25 schreef Shadowkid053 het volgende:
[..]
Met de kern van waarheid doelde ik dus ook op; De wereldbevolking groeit dus hard :|
Ik ga er dan ook van uit dat we op een punt komen dat er zoveel mensen zullen zijn dat niet iedereen *zoals nu eigenlijk ook al het geval is* in de behoefte kan worden voorzien op het gebied van voedsel, huisvesting en medische zorg.
De basis van mijn hypothese is; De wereldbevolking groeit hard.quote:Op woensdag 2 juli 2014 20:29 schreef zovty het volgende:
[..]
Maar er is geen enkele aanwijzing dat we ook maar in de buurt van dat punt aan het komen zijn. En dat is de basis van je hele theorie. Waar dus 0,0 bewijs voor is.
Nergens bash ik afrikanen. Dat doet de rest in dit topic. *survival of the fittest daargelaten maar die geef ik ook als flauwe opmerking op een reactie waarom juist die bevolkingsgroep getroffen wordt*quote:Op woensdag 2 juli 2014 20:33 schreef Opa.Bakkebaard het volgende:
[..]
Dan moet je een volgende keer eens duidelijk zeggen waar je op doelt want nu is het alsof ik met een twaalfjarige zit te discussiëren. Je haalt een inefficiënt virus aan om Afrikanen even te bashen terwijl in bijvoorbeeld Amerika de hoeveelheid ongeplande zwangerschappen net zo goed ongekend zijn. Verder het "argument" dat de wereld niet kan voorzien in onze behoefte is een aanname die je doet op basis van het boek, dat maakt het nog geen feit. Feit en Fictie. Als je daar moeite mee blijft houden kan je inderdaad beter de Donald Duck gaan lezen zoals iemand al eerder opperde. Daar zijn je ongepaste smilies ook beter op zijn plaats.
Ah, ok.quote:Op woensdag 2 juli 2014 20:35 schreef Shadowkid053 het volgende:
[..]
De basis van mijn theorie is; De wereldbevolking groeit hard.
Verder vraag ik of de wereld vol is (aangepast in de TL'DR).
Ik heb wel een theorie dat de wereld zichzelf verlost van de overbevolking. Dit baseer ik niet op feiten en is dus ook een theorie (goh).
Oh sorry, hypothese. Is dat ook uit de wereld.quote:Op woensdag 2 juli 2014 20:39 schreef zovty het volgende:
[..]
Ah, ok.
Je weet niet wat een theorie is.
Dat verklaart een hoop van de spraakverwarring.
Dat is niet wat een theorie is, integendeel.quote:Op woensdag 2 juli 2014 20:35 schreef Shadowkid053 het volgende:
[..]
Dit baseer ik niet op feiten en is dus ook een theorie (goh).
quote:Op woensdag 2 juli 2014 20:43 schreef OllieWilliams het volgende:
[..]
Dat is niet wat een theorie is, integendeel.
quote:Op woensdag 2 juli 2014 20:40 schreef Shadowkid053 het volgende:
[..]
Oh sorry, hypothese. Is dat ook uit de wereld.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |