Het is klaagbaak , moet ik zelf met een oplossing komen?quote:
Denk dat ik maar even moet netwerken , maar ja ik ben ook benieuwd hoe hij deze ''nieuwe'' functie voor ogen heeft,quote:Op woensdag 2 juli 2014 16:48 schreef Rezania het volgende:
Optie 1 als je nog geen ander en beter werk hebt, anders optie 2, duh.
Ja lui stuk aids hebbend vreten.quote:Op woensdag 2 juli 2014 16:50 schreef Systeembeheerder het volgende:
[..]
Het is klaagbaak , moet ik zelf met een oplossing komen?
Biedquote:Op woensdag 2 juli 2014 16:46 schreef Systeembeheerder het volgende:
Klacht : Directeur bied mij 2 mogelijkheden aan
Backoffice , administratieve afhandeling... notuleren die bende etc etc offertes maken.... goh lijkt wel secretaresse werk en FOK!-en offcourse my horsequote:Op woensdag 2 juli 2014 16:57 schreef Henno het volgende:
Wat moet je gaan doen dan, toiletten schoonmaken? Dan 5 maanden betaald FOK!ken imo
Rondkijken kan geen kwaad en ja studie sluit aan op mijn huidige functie.quote:Op woensdag 2 juli 2014 16:57 schreef ADQ het volgende:
me contract???
Optie 1 terwijl je zoekt naar een andere baan, ervan uitgaande dat je voor je huidige functie geleerd hebt.
Oh persoonlijke vragenquote:Op woensdag 2 juli 2014 17:55 schreef JoPiDo het volgende:
Ben je echt systeembeheerder? En een goede of een halfslachtige ambtenaar?
Optie 5: zorg dat alles op de laatste werkdag niet meer werkt. Versleuteling waarvan jij alleen het wachtwoord weet, zoekgeraakte backup, server die niet meer aan gaat enz. Mooi werk.quote:Op woensdag 2 juli 2014 16:57 schreef JoPiDo het volgende:
Optie 3; bied aan voor 3 of 4 maandsalarissen nu al weg te gaan, genoeg tijd om iets nieuws te vinden en je hoeft niet voor janlul op je werkplek te zitten
Dat. Don't get mad, get even.quote:
Mijn broer probeerde dat bij de belastingdienst.quote:
Per slot van rekening zet jouw baas je onder druk met ontslag als een van de opties, dus daar kan je je best ziek voor melden.quote:Op woensdag 2 juli 2014 17:05 schreef Fox. het volgende:
Als jouw baas jou wil naaien, naai je hem toch gewoon terug? Meld je overspannen en ga paar maanden geld trekken. Ondertussen genoeg tijd om een fatsoenlijke werkgever te vinden die jouw inzet wel waardeert.
Daar zeg je zowat, maar informatie gijzelen wordt vaker gedaan dan je denkt.quote:
Maar dan belt zo een nieuwe werkgever voor een referentie naar mijn huidige werk?quote:Op donderdag 3 juli 2014 00:16 schreef vogeltjesdans het volgende:
[..]
Per slot van rekening zet jouw baas je onder druk met ontslag als een van de opties, dus daar kan je je best ziek voor melden.
Bij een van mijn vorige werkgevers heb ik ook wel eens wat uitgehaald toen ik te horen kreeg dat ik weg moest hoor (was nog een oude functie). De lopende administratie (facturen die naar klanten moesten, werkvoorbereidingen, incl. alle dossiers enz) in mappen van bijvoorbeeld 1986 geduwd
Het zelfde als mogelijkheid twee maar dan in verkapte vorm vermomd als kutsmoesje.quote:Op woensdag 2 juli 2014 16:46 schreef Systeembeheerder het volgende:
1 . Met behoud van salaris een totaal andere functie in het bedrijf en de mogelijkheid dat daarna gewoon me contract zal worden verlengd
En wie of wat geeft hem de garantie dat ie binnen dat tijdbestek een nieuwe baan vind?quote:Op woensdag 2 juli 2014 16:57 schreef JoPiDo het volgende:
Optie 3; bied aan voor 3 of 4 maandsalarissen nu al weg te gaan, genoeg tijd om iets nieuws te vinden en je hoeft niet voor janlul op je werkplek te zitten
quote:Op donderdag 3 juli 2014 00:37 schreef mtchel112 het volgende:
TS je wordt gewoon bij je bedrijf eruit gewerkt, een bekend trucje. Succes
Wat denk je dat je voor referentie krijgt als je nu tegen je zin die andere functie aanneemt?quote:Op donderdag 3 juli 2014 00:20 schreef Systeembeheerder het volgende:
[..]
Maar dan belt zo een nieuwe werkgever voor een referentie naar mijn huidige werk?
Nee meneer systeembeheerder zit al 3 maanden lang te fappen en fok!-en
Niet iedereen heeft een pauper-opleiding, er bestaan heus nog mensen die kunnen kiezen waar ze willen werken.quote:Op donderdag 3 juli 2014 00:42 schreef Werkman het volgende:
[..]
En wie of wat geeft hem de garantie dat ie binnen dat tijdbestek een nieuwe baan vind?
Plus dat ie dan geen recht heeft op WW of bijstand omdat het zijn eigen voorstel is om zelf vroegtijdig op te rotten.
Briljant, echt briljant!
Flikker toch op man met je pauperopleiding.quote:Op donderdag 3 juli 2014 08:21 schreef JoPiDo het volgende:
[..]
Niet iedereen heeft een pauper-opleiding, er bestaan heus nog mensen die kunnen kiezen waar ze willen werken.
goede systeembeheerders bijvoorbeeld
Ik had het ook niet over hoog of laag opgeleid, maar over een opleiding met baankansen. Systeembeheerder is MBOquote:Op donderdag 3 juli 2014 08:34 schreef Werkman het volgende:
[..]
Flikker toch op man met je pauperopleiding.
Alsof iedereen die hoog opgeleid is het werk voor het oprapen heeft en immuun is voor gebrek aan werkgelegenheid.
Als je de rij bij het uitkeringsloket bekijkt is het voor 50% hoger opgeleiden en ook ik op mijn werk krijg ze voortdurend in de schoot geworpen terwijl ze de hele dag lopen te janken dat ze ''beneden hun niveau'' moeten werken.
Ook dat is klinkklare onzin.quote:Op donderdag 3 juli 2014 08:37 schreef JoPiDo het volgende:
[..]
Ik had het ook niet over hoog of laag opgeleid, maar over een opleiding met baankansen. Systeembeheerder is MBO
Sorry als dat niet duidelijk is, zo bedoelde ik het niet met "pauper"-opleiding...
Ik ben hoog geleid en shit!!11quote:Op donderdag 3 juli 2014 08:37 schreef JoPiDo het volgende:
[..]
Ik had het ook niet over hoog of laag opgeleid, maar over een opleiding met baankansen. Systeembeheerder is MBO
Sorry als dat niet duidelijk is, zo bedoelde ik het niet met "pauper"-opleiding...
oh sorry, dat is helaas wel een pauperopleidingquote:Op donderdag 3 juli 2014 08:48 schreef Systeembeheerder het volgende:
[..]
Ik ben hoog geleid en shit!!11
Nee ik heb de hbo system and network engineering voltooid.
Maar ik koos voor de gebruikersnaam Systeembeheerder omdat bachelor of information & communication technology te lang was.
Hoe dan ook raad ik je toch af om het hierboven gegeven advies op te volgen om zelf vroegtijdig op te stappen.quote:Op donderdag 3 juli 2014 08:48 schreef Systeembeheerder het volgende:
[..]
Ik ben hoog geleid en shit!!11
Nee ik heb de hbo system and network engineering voltooid.
Maar ik koos voor de gebruikersnaam Systeembeheerder omdat bachelor of information & communication technology te lang was.
quote:Op donderdag 3 juli 2014 09:19 schreef ZarB het volgende: mocht je kiezen om te blijven dan kan het alleen maar meevallen als je contract toCh verlengd wordt (en je hebt niks anders gevonden).
quote:Op donderdag 3 juli 2014 08:54 schreef Werkman het volgende:
[..]
Hoe dan ook raad ik je toch af om het hierboven gegeven advies op te volgen om zelf vroegtijdig op te stappen.
Die strop past namelijk ook om HBO-nekken.
quote:Op donderdag 3 juli 2014 09:19 schreef ZarB het volgende:
Ik zou het thuis zitten na een paar weken toch wel zat gaan raken dus ik weet niet of ik direct voor optie 2 zou kiezen. Ik zou iig eerst goed overleggen hoe die nieuwe functie eruit komt te zien. Ik zou, zoals de rest al zegt, er maar niet vanuit gaan dat je contract daarna wel verlengd wordt. Misschien is het een slim spelletje van je baas, maar misschien ook niet. Laat het daar gewoon niet vanaf hangen en bedenk voor jezelf wat NU de beste optie voor je is (andere functie tijdelijk?/thuis zitten/thuis zitten en vrijwilligerswerk weet ik veel). Opzoek naar een andere baan moet je waarschijnlijk toch wel dus kies ervoor hoe je de resterende tijd wilt invullenmocht je kiezen om te blijven dan kan het alleen maar meevallen als je contract toCh verlengd wordt (en je hebt niks anders gevonden).
quote:Op donderdag 3 juli 2014 09:30 schreef Kiid het volgende:
Ik heb het even verplaatst naar mijn situatie. Ik ben nu chef palletsorteerder, maar wanneer het bedrijf mij achter de productielijn zet omdat mijn huidige werk komt te vervallen dan zou ik eieren voor mijn geld kiezen. Dus TS, kiezen voor optie 2 en op zoek naar een andere baan.
Maar dit is mijn idee tot dusver.quote:
Ik zeg dus niet dat hij moet blijven om daar op te gaan zitten wachten want het gaat waarschijnlijk niet gebeuren. Maar stel nou dat die nieuwe functie best leuk is en ts heeft geen zin om maanden thuis te zitten, dan kan hij toch voor die optie kiezen? En evengoed opzoek naar wat anders.quote:
Als je maar in de gaten houd dat je met geen enkele verkeerde stap je opgebouwde rechten vergooit.quote:Op donderdag 3 juli 2014 09:34 schreef Systeembeheerder het volgende:
Gaat werkgever daar niet mee akkoord ..... dan ligt de route naar een nieuwe baan open.
En ga ik die-hard FOK!-en
Zolang hij me maar ´´ontslaat´´ en ik niet vrijwillig besluit weg te gaan want dan verlies ik mijn recht op WW.quote:Op donderdag 3 juli 2014 09:36 schreef Werkman het volgende:
[..]
Als je maar in de gaten houd dat je met geen enkele verkeerde stap je opgebouwde rechten vergooit.
idkquote:Op donderdag 3 juli 2014 09:40 schreef Pharkus het volgende:
Maar wie gaat er nu de systemen beheren?
In deze economie heb je dat zelf niet in de hand tegenwoordig.quote:Op donderdag 3 juli 2014 09:38 schreef Systeembeheerder het volgende: Al moet ik zeggen en laat ik dat afkloppen .. ik heb nog nooit werkloos thuis gezeten.
Ik denk dat je alle vragen zelf wel kunt bedenken, het komt er eerder op aan dat je een beetje door de antwoorden heenkijkt.quote:Op donderdag 3 juli 2014 11:08 schreef Systeembeheerder het volgende:Vanmiddag een gesprek met mijn directeur om hem het een en ander te vragen.
Zijn er vragen die ik sowieso moet stellen?
Geeft niet, wij weten ook dat je geen hoogstaande vragensteller bent.quote:Op donderdag 3 juli 2014 11:08 schreef Systeembeheerder het volgende:
Ik weet dat jullie geen hoogstaande adviseurs zijn
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |