abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_141804979
Door dit topic vindt er iets plaats dat helaas bij Kris en Lisanne miste; reflectie.

Bij ons is het; wat is waar en welke informatie kan je vertrouwen, bij hen was het; je plannen doorspreken met anderen voordat je dat soort ondernemingen uitvoert en er geen ervaring mee hebt.
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_141805126
Arme arme dames. Wie zouden zulke schattige gezichtjes pijn willen doen? Gaat bij mij niet in...
  woensdag 2 juli 2014 @ 03:59:59 #28
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_141805129
quote:
19s.gif Op woensdag 2 juli 2014 03:33 schreef El_Matador het volgende:
Door dit topic vindt er iets plaats dat helaas bij Kris en Lisanne miste; reflectie.

Bij ons is het; wat is waar en welke informatie kan je vertrouwen, bij hen was het; je plannen doorspreken met anderen voordat je dat soort ondernemingen uitvoert en er geen ervaring mee hebt.
Dat gaat me echt veel te ver..
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
  woensdag 2 juli 2014 @ 04:01:20 #29
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_141805135
quote:
0s.gif Op woensdag 2 juli 2014 03:59 schreef WTrang het volgende:
Arme arme dames. Wie zouden zulke schattige gezichtjes pijn willen doen? Gaat bij mij niet in...
:? Wie zegt dat het een misdrijf is? En al mocht dat zo zijn: welke moordenaar heeft zich ooit door een lief gezichtje laten tegenhouden?
pi_141805150
quote:
0s.gif Op woensdag 2 juli 2014 03:59 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Waarom?

De school bood een "gekuiste" versie van de Lonely Planet (waarvan ik vermoed dat de dames die hadden, wie gaat zonder op reis?).

Op basis daarvan moesten ze gedacht hebben; "och kan wel". Niet: "we hebben een gids nodig, kunnen niet zonder naar die Mirador".

Er zijn geen getuigenverslagen bekend van mensen die hen gesproken hebben die zeggen dat die meiden dat zouden gaan doen en dat zij dat afgeraden hebben, wel? Op een roepende en voor de meiden onverstaanbare Oliva na. Zowel, is dat goede informatie.

Uit het beeld blijkt dat de vriendinnen vooral op elkaar vertrouwden en niet veel met andere mensen socializeden om hun plannen door te spreken.

Nogmaals, dat beeld is te ontkrachten met getuigenverslagen van zij die hen gesproken hebben over "zonder gids -'s avonds- de El Pianista 'even op, naar de Mirador en dan in het donker terug'".

De eerste fundamentele vraag is: waarom nog omhoog zo laat? Zonsondergang op de Mirador lijkt me het meest plausibel, maar ik sta open voor andere logische verklaringen. :)
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

woensdag 2 juli 2014 @ 04:09:09 #31
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_141805160
quote:
19s.gif Op woensdag 2 juli 2014 04:06 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Waarom?

De school bood een "gekuiste" versie van de Lonely Planet (waarvan ik vermoed dat de dames die hadden, wie gaat zonder op reis?).

Op basis daarvan moesten ze gedacht hebben; "och kan wel". Niet: "we hebben een gids nodig, kunnen niet zonder naar die Mirador".

Er zijn getuigenverslagen bekend van mensen die hen gesproken hebben die zeggen dat die meiden dat zouden gaan doen en dat zij dat afgeraden hebben, wel? Zowel, is dat goede informatie.

Uit het beeld blijkt dat de vriendinnen vooral op elkaar vertrouwden en niet veel met andere mensen socializeden om hun plannen door te spreken.

Nogmaals, dat beeld is te ontkrachten met getuigenverslagen van zij die hen gesproken hebben over "zonder gids -'s avonds- de El Pianista 'even op, naar de Mirador en dan in het donker terug'".

De eerste fundamentele vraag is: waarom nog omhoog zo laat? Zonsondergang op de Mirador lijkt me het meest plausibel, maar ik sta open voor andere logische verklaringen. :)
Waarom? Omdat ik niet zo hou van "blame the victim" (en nee ik bedoel NIET dat er een misdrijf is gepleegd).

Daarbij staan ze op de foto met "nieuwe bekenden" (kookcursus, kaarten). Ze kwamen dus zeker wél onder de mensen..
pi_141805171
quote:
0s.gif Op woensdag 2 juli 2014 04:09 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Waarom? Omdat ik niet zo hou van "blame the victim" (en nee ik bedoel NIET dat er een misdrijf is gepleegd).
Analyseren hoe die meiden, beiden met een psychologie-achtergrond, tot deze vreemde stap gekomen zijn, is toch niet 'blaming the victim'?

Waarom rust er een 'taboe' op het bediscussieren van hun plannen? :?
quote:
Daarbij staan ze op de foto met "nieuwe bekenden" (kookcursus, kaarten). Ze kwamen dus zeker wél onder de mensen..
Ik zie ze ook niet als mensenschuw of niet sociaal ofzo, maar meer; met mensen praten om die trail op te lopen, zo laat nog.

Met Feliciano hadden ze al tours geboekt. Hebben ze hem niet gevraagd naar El Pianista? En dachten ze op basis van wat hij zei "och, kan wel, fftjes, 2 uur naar boven en 2 uur terug (op het licht van 2 smartphones)"?

woensdag 2 juli 2014 @ 04:14:39 #33
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_141805177
quote:
11s.gif Op woensdag 2 juli 2014 04:11 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Analyseren hoe die meiden, beiden met een psychologie-achtergrond, tot deze vreemde stap gekomen zijn, is toch niet 'blaming the victim'?

Omdat je ze afdoet als "domme dozen" etc (eerder) en nu weer doet alsof dat zo is (niet letterlijk, maar toch). Ze waren niet volkomen wappie hoor.. En je weet NIET wat er gebeurd is en of daar nog een aannemelijke verklaring voor opduikt.
  woensdag 2 juli 2014 @ 04:16:12 #34
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_141805182
quote:
11s.gif Op woensdag 2 juli 2014 04:11 schreef El_Matador het volgende:

[..]

[..]

Ik zie ze ook niet als mensenschuw of niet sociaal ofzo, maar meer; met mensen praten om die trail op te lopen, zo laat nog.

Met Feliciano hadden ze al tours geboekt. Hebben ze hem niet gevraagd naar El Pianista? En dachten ze op basis van wat hij zei "och, kan wel, fftjes, 2 uur naar boven en 2 uur terug (op het licht van 2 smartphones)"?
Nogmaals: je weet NIET wat er gebeurd is. Wellicht is het in retrospectief allemaal wél logisch of "te begrijpen".
pi_141805188
quote:
0s.gif Op woensdag 2 juli 2014 04:14 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Omdat je ze afdoet als "domme dozen" etc (eerder) en nu weer doet alsof dat zo is (niet letterlijk, maar toch). Ze waren niet volkomen wappie hoor..
Sja, ik kan er niks aan doen dat mensen dingen in mijn woordgebruik zien en daar helemaal "wappie" op gaan.

Ik ben duidelijk genoeg geweest in mijn respect voor de meiden en hun familie.

Dat staat helemaal los van hun keuzes proberen te begrijpen. Daar begon het mee, met Halcon, een deel of 25 terug...

quote:
En je weet NIET wat er gebeurd is en of daar nog een aannemelijke verklaring voor opduikt.
Nee, natuurlijk weten we dat niet, dat proberen de speculeerders (en jij met je nachtelijke deelname bent een grote bijdrager :* ) juist te achterhalen. :D

woensdag 2 juli 2014 @ 04:17:39 #36
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_141805189
Sorry voor de caps lock overigens. Niet lullig bedoeld, maar ter onderstreping.
pi_141805190
quote:
0s.gif Op woensdag 2 juli 2014 04:16 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Nogmaals: je weet NIET wat er gebeurd is. Wellicht is het in retrospectief allemaal wél logisch of "te begrijpen".
Nee, natuurlijk weten we NIET wat er gebeurd is. Dat proberen we nu net uit te vogelen. :D

woensdag 2 juli 2014 @ 04:21:17 #38
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_141805197
quote:
19s.gif Op woensdag 2 juli 2014 04:17 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Sja, ik kan er niks aan doen dat mensen dingen in mijn woordgebruik zien en daar helemaal "wappie" op gaan.

Ik ben duidelijk genoeg geweest in mijn respect voor de meiden en hun familie.

Dat staat helemaal los van hun keuzes proberen te begrijpen. Daar begon het mee, met Halcon, een deel of 25 terug...

[..]

Nee, natuurlijk weten we dat niet, dat proberen de speculeerders (en jij met je nachtelijke deelname bent een grote bijdrager :* ) juist te achterhalen. :D
Slijmen helpt je niet. :N :P

Ik heb niks tegen je, maar ik probeer eerlijk te oordelen over posts en de vragen te stellen die tijdens het lezen bij me opkomen, en dat blijf ik doen ook :Y. Zonder aanziens des persoons. En zonder de bedoeling te hebben die persoon aan te vallen. Wel de "theorie" uiteraard. Gewoon neutrale vragen. "Klopt het wel wat je zegt" "Was dit al niet uitgesloten" "Is dat niet heel erg vergezocht". Dat soort dingen.

[ Bericht 1% gewijzigd door Whiskers2009 op 02-07-2014 04:26:37 ]
pi_141805236
quote:
0s.gif Op woensdag 2 juli 2014 03:59 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Ik ga niet eindeloos lang mee speculeren hoor. Ik zeg alleen dat dat een goed waarschijnlijke mogelijkheid is. Alle andere optimistische verwachtingen ten spijt. Helaas.
  woensdag 2 juli 2014 @ 04:33:42 #40
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_141805244
quote:
1s.gif Op woensdag 2 juli 2014 04:30 schreef WTrang het volgende:

[..]

Ik ga niet eindeloos lang mee speculeren hoor. Ik zeg alleen dat dat een goed waarschijnlijke mogelijkheid is. Alle andere optimistische verwachtingen ten spijt. Helaas.
Prima, maar het verhaal rammelt.
pi_141805246
Stacey, ik heb je kaartje even uit de OP gehaald. De locatie van de rugzak is veel verder dan we eerst via Miura hadden (Alto Romero), en kan dus niet kloppen als we consistent zijn:

Kun je de mogelijke route van de meiden nog met de juiste rugzaklocatie plotten?

woensdag 2 juli 2014 @ 04:36:11 #42
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_141805253
quote:
19s.gif Op woensdag 2 juli 2014 04:34 schreef El_Matador het volgende:
Stacey, ik heb je kaartje even uit de OP gehaald. De locatie van de rugzak is veel verder dan we eerst via Miura hadden (Alto Romero), en kan dus niet kloppen als we consistent zijn:

[ afbeelding ]

Kun je de mogelijke route van de meiden nog met de juiste rugzaklocatie plotten?
Bron? Basis? Iets van een argument?

Wil je best geloven, maar post een onderbouwing ;)
pi_141805255
quote:
0s.gif Op woensdag 2 juli 2014 04:33 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Prima, maar het verhaal rammelt.
Zo te zien rammelen al de speculatieverhalen. Zelfs het bewijsmateriaal rammelt. Tja, dan is het einde zoek.

Nee, bedankt.
  woensdag 2 juli 2014 @ 04:37:03 #44
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_141805258
quote:
1s.gif Op woensdag 2 juli 2014 04:36 schreef WTrang het volgende:

[..]

Zo te zien rammelen al de speculatieverhalen. Zelfs het bewijsmateriaal rammelt. Tja, dan is het einde zoek.

Nee, bedankt.
Of je houdt het open (met je eigen overtuiging als basis)...

Nogmaals: als er geen onderbouwd of (zeer waarschijnlijk) antwoord is te geven op ALLE vragen heb je de oplossing niet :N
pi_141805264
quote:
0s.gif Op woensdag 2 juli 2014 04:36 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Bron? Basis? Iets van een argument?

Wil je best geloven, maar post een onderbouwing ;)
De kaart van Miura is Alto Romero, waar de resten en rugzak zijn gevonden.

De kaart van Stacey toont een plek veel lager stroomafwaarts langs de Changuinola (niet bij de kruising met de lokale Culebra (zie miura's plaatje OP).

pi_141805265
quote:
0s.gif Op woensdag 2 juli 2014 04:37 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Of je houdt het open (met je eigen overtuiging als basis)...
Ik denk dat dat eerder voor de forensische onderzoekers is. Dit is niks anders dan een roddelkanaal. We worden hier niet wijzer van.
pi_141805268
quote:
0s.gif Op woensdag 2 juli 2014 04:37 schreef Whiskers2009 het volgende:
Nogmaals: als er geen onderbouwd of (zeer waarschijnlijk) antwoord is te geven op ALLE vragen heb je de oplossing niet :N

A - die komt er nooit
B - die heeft niemand
C - die claimt hier niemand

woensdag 2 juli 2014 @ 04:40:35 #48
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_141805271
quote:
1s.gif Op woensdag 2 juli 2014 04:39 schreef WTrang het volgende:

[..]

Ik denk dat dat eerder voor de forensische onderzoekers is. Dit is niks anders dan een roddelkanaal. We worden hier niet wijzer van.
Zie edit. En "we" komen hier idd niet tot een oplossing.
  woensdag 2 juli 2014 @ 04:41:37 #49
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_141805274
quote:
19s.gif Op woensdag 2 juli 2014 04:39 schreef El_Matador het volgende:

[..]

De kaart van Miura is Alto Romero, waar de resten en rugzak zijn gevonden.

De kaart van Stacey toont een plek veel lager stroomafwaarts langs de Changuinola (niet bij de kruising met de lokale Culebra (zie miura's plaatje OP).
De "resten" en de rugzak zijn zeer verspreid gevonden he?
  woensdag 2 juli 2014 @ 04:44:33 #50
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_141805282
Maar ik duik mijn mandje ook maar eens in :W
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')