Laatste nieuws:quote:De exacte vindplaatsen zijn op verschillende locaties aangegeven in de media.
Op dit moment zijn er 3 mogelijke vindplaatsen.
Wie op Google Earth/BING wil invoeren, hier de coordinaten (niet exact, bij benadering):
1 - NOS/RTL/Volkskrant/1Vandaag - Rio Culubré - vlakbij stuwdam ~ 09° 08' 25.26" N ; 82° 30' 12.51" W
2 - User otto op dit forum en StaceySinger - Rio Playita ~ 08° 58' 53.10" N ; 82° 26' 16.50" W
3 - FOK!kers miura en El_Matador - Rio Culebra ~ 08° 52' 59.15'' N ; 82° 24' 20.37" W
• Mirador - uitzichtpunt - ongeveer, precieze locatie onbekend - 8° 50' 57.75" N ; 82° 25' 02.14" W
• Finca Lorenzo - mogelijk de laatste waarneming van Kris en Lisanne, tijd onbekend - 8° 49' 31.04" N ; 82° 25' 18.84" W
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.• (es) Video van de trail, ook 's nachts
• Uitzending 1Vandaag op 2 juli - KAART VINDPLAATS KLOPT NIETSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.• In de tijd ná de verdwijning van Kris en Lisanne, die dinsdagmiddag 1 april 2014, zijn er minstens twee vermissingen van lokale Panamezen gemeld:
• Alexander Méndez (9) - sinds 29 mei 2014
• Soledad Carrera (26) - sinds 5 juni 2014
• Link naar artikel Volkskrant d.d. 28 juni KAARTJE KLOPT NIET!
• Filmpje over de plek van NOS
1 - De rugzak zat vastgeklemd tussen de rotsen langs de rivier. - NOS
2 - De rugzak is woensdag gevonden langs de rivier de Culebra in de struiken - nu.nl
Kris Kremers (21) - RIP - Lisanne Froon (22) - RIP
Vindplaatsen sporen Zaak Lisanne en Kris, Boquete:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Algemene foto's:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
El Pianista trail en locaties vindplaatsen (rugzak en resten) gezien vanaf Mirador (zuid)
Tijdlijn:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Betrokkenen (getuigen dan wel verdachten):
• Volgens Panamese media zijn er (nog) géén verdachten ("nadie en investigación")SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Flora, fauna en klimaat:
• Dierentuin
• 36 graden overdag, 22 's nachts in Boquete
• zon op: 6:27, zon onder: 18:40
• 1 april - maan op: 7:52, maan onder: 20:34
• 2 april - maan op: 8:42, maan onder: 21:27
• Nieuwe Maan was op 30 maart 13:45
• Op vrijdag 4 april, 3 dagen na de verdwijning van Kris en Lisanne begon het noodweer in het gebied
Informatie op video:
• Filmpje over de plek van NOS
• John van den Heuvel, kort interview bij RTL Boulevard
• 26 mei 2014 - John van den Heuvel vanuit Panama - meisjes zouden een hele steile helling beklimmen, niet doorgegaan maar teruggekeerd en 'vermoedelijk' een of meerdere verkeerde personen tegengekomen
• (es) Video waar Feliciano Gonzalez en de getuige langs de El Pianista aan het woord komen
- interessant, grootste deel heb ik kunnen vertalen:
Bekijk de video en lees de tekst ernaast, het is niet moeilijk te begrijpen, Spaans.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Nieuwslinks & ouder nieuws:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.+++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++
Wat kan er gebeurd zijn?
Er zijn 4 opties:
• Resten in situ (op dezelfde plaats als waar ze omgekomen zijn) - rugzak niet in situ (getransporteerd)
• Resten in situ, rugzak in situ - meiden zijn van rugzak weggelopen omhoog en omgekomen op de plek waar ze gevonden zijn (de schoen kan op een ander moment verloren zijn of door beesten verplaatst)
• Resten niet in situ (hogerop verplaatsen kan alleen door dieren, lagerop kan ook door de rivier en regens) rugzak in situ - meiden nog steeds van de rugzak weggelopen
• Resten niet in situ, rugzak niet in situ (beide getransporteerd door rivier -rugzak- en beesten -resten)
Filmpje van Panamezen op zoek naar het spookkasteel (18 april 2014), een paar km westelijk van de El Pianista trail die Kris en Lisanne 's middags laat op 1 april nog gelopen moeten hebben:
[ Bericht 1% gewijzigd door El_Matador op 03-07-2014 09:39:28 ]The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia
Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog![]()
Waarom schrijf je dan:quote:Op woensdag 2 juli 2014 02:11 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Ja. ~ 2,9 km volgens Stanceys kaartjeDat kan dan namelijk nietquote:Ofwel dichtbij en daar omgekomen (resten) ofwel verder hogerop en de resten stroomafwaarts verspreid door de rivier.
By the way: betreffende user mat in een rechte lijn (schreef ze ook in het vorige topic) en niet aan de hand van het pad of de rivier.
PS ik moest het nieuwe topic openen toch?"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin![]()
Ik bedoel; hogerop gekomen en weer stroomafwaarts van die plek gedreven maar nog steeds stroomopwaarts van de rugzak terechtgekomen.quote:Op woensdag 2 juli 2014 02:16 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Waarom schrijf je dan:
[..]
Dat kan dan namelijk niet
PS ik moest het nieuwe topic openen toch?
Ja, op dat kaartje van dat forum staat het aangegeven, ik denk langs de rivier gemeten, iets van 3,5 km.The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia
Je bedoelt teruggelopen naar El Mirador?quote:Op woensdag 2 juli 2014 02:18 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Ik bedoel; hogerop gekomen en weer stroomafwaarts van die plek gedreven maar nog steeds stroomopwaarts van de rugzak terechtgekomen.
Zie ook mijn edit in de vorige post overigens."He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin![]()
Rest mij nog 1 vraag voor het slapen gaan.
Oliva de Kam zag ze om 16.15 uur naar boven gaan. Daarna zouden ze dus alleen nog zijn gezien door de boer van de finca? Vind deze getuigenis nogal vaag. Zo te zien woont die man 100 meter van het pad en heeft ie een tuin waarvan mn vrouw zou zeggen: wordt het niet tijd om t gras eens te gaan maaien?!" Maw stel deze laatste getuigenis is kul. Bestaat er dan een kans dat ze de Pianistentrail helemaal niet opgegaan zijn?![]()
Ga je nu niet erg ver? Dan kun je de verklaring van Oliva ook wel wegwuiven.quote:Op woensdag 2 juli 2014 02:19 schreef jackie12 het volgende:
Oliva de Kam zag ze om 16.15 uur naar boven gaan. Daarna zouden ze dus alleen nog zijn gezien door de boer van de finca? Vind deze getuigenis nogal vaag. Zo te zien woont die man 100 meter van het pad en heeft ie een tuin waarvan mn vrouw zou zeggen: wordt het niet tijd om t gras eens te gaan maaien?!" Maw stel deze laatste getuigenis is kul. Bestaat er dan een kans dat ze de Pianistentrail helemaal niet opgegaan zijn?
En misschien kan dat ook wel, ooggetuigen staan niet als betrouwbaar te boek, maar dan nog.. Je kunt niet álles in twijfel gaan trekken om naar een "gewenst" scenario toe te redeneren he?"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin![]()
Dat is Lorenzo, die is geen boer (de NOS vertaalt finca als boerderijquote:Op woensdag 2 juli 2014 02:19 schreef jackie12 het volgende:
Oliva de Kam zag ze om 16.15 uur naar boven gaan. Daarna zouden ze dus alleen nog zijn gezien door de boer van de finca? Vind deze getuigenis nogal vaag. Zo te zien woont die man 100 meter van het pad en heeft ie een tuin waarvan mn vrouw zou zeggen: wordt het niet tijd om t gras eens te gaan maaien?!" Maw stel deze laatste getuigenis is kul. Bestaat er dan een kans dat ze de Pianistentrail helemaal niet opgegaan zijn?), maar gids. Ja, misschien ook boertje, maar gids lijkt me wel belangrijker. Hij zegt ook dat ie het niet zeker weet.
Dus ja, die kans bestaat.
Maar hoe komen ze dan in onherbergzaam gebied aan de andere kant van de berg terecht?
De foto's zullen uitsluitsel geven over die vraag. Lijkt me wel sterk dat er geen nieuws komt dat ze NIET de El Pianista zijn gaan doen, als ze die foto's aan het analyseren zijn...
The only limit is your own imagination
Welke foto's? En waarom zouden die uitsluitsel geven?quote:Op woensdag 2 juli 2014 02:22 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Dat is Lorenzo, die is geen boer (de NOS vertaalt finca als boerderij), maar gids. Ja, misschien ook boertje, maar gids lijkt me wel belangrijker. Hij zegt ook dat ie het niet zeker weet.
Dus ja, die kans bestaat.
Maar hoe komen ze dan in onherbergzaam gebied aan de andere kant van de berg terecht?
De foto's zullen uitsluitsel geven over die vraag. Lijkt me wel sterk dat er geen nieuws komt dat ze NIET de El Pianista zijn gaan doen, als ze die foto's aan het analyseren zijn..."He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin![]()
Lekkerding van me... ik heb de mogelijke uitleg hiervoor al miljarden keren uitgelegd, als het een serie-moordenaar is die erop kickt (op overmeesteren en moorden) of puur op verkrachten uit is, dan speelt het geld geen enkele rol. Ook áls het organen-scenario klopt, voor organen worden daar bakken met geld betaald, nou dan laten ze 80 dollar wel liggen hoor, aangezien het weggooien ervan enkel in hun voordeel kan werken.quote:Op woensdag 2 juli 2014 02:02 schreef El_Matador het volgende: Ik ben in zoverre van gedachten veranderd dat ik een misdrijf minder onwaarschijnlijk acht dan ervoor. Dezelfde bezwaren als eerst blijven; hoe kan je een ongeschonden rugzak met 83 (of 89) dollar aan contanten erin niet meenemen als je toch gaat moorden (en verkrachten?).
Want júist als resten gevonden worden terwijl de spullen spoorloos zijn, automatisch zal dat sneller doen overkomen als misdrijf/beroving, men zal dus zoeken naar daders, het weggooien van die waardevolle spullen kon dus júist in hun belang zijn, om het weg te zetten als ongeluk. Want tja, als het geld gevonden word, dan kán het onmogelijk een misdrijf zijn zullen velen denken, dat was dan meegenomen. Men vergeet daders ook niet dom zijn, die weten héél goed wat achteraf in hun nadeel of voordeel kan werken onderzoektechnisch. Zeker als die daders dit al eerder op hun geweten hebben, weten ze héél goed hoe zo'n recherche-onderzoek eraan toe gaat en hoe ze moeten handelen met dwaalsporen om het achteraf te ontlopen.
Daarnaast: niemand weet met zekerheid hoeveel geld ze bij zich hadden, voor hetzelfde geld was het honderden euro's, en hebben ze een bedrag laten liggen ter dwaalspoor. Was het overigens Panamees geld, dollars of euro's? Want dollars of euro's moeten die Panamezen dan alsnog wisselen, luiheid of het idee dat ze daar niks aan hadden.![]()
Nee die wuif ik niet weg. geloof dat wel. Maar stel ze zouden even daarna denken van ach laten we toch maar terug gaan (wat ik overigens niet denk) dan kunnen er hele andere scenario's zijn (bv de vaak genoemde "rode auto")![]()
Nee, naar een punt hoger dan waar de resten nu gevonden zijn. De schoen van Kris lag "een paar kilometer" (wat op die schaal nog best veel is!) stroomopwaarts van die van Lisanne.quote:Op woensdag 2 juli 2014 02:19 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Je bedoelt teruggelopen naar El Mirador?
Zie ook mijn edit in de vorige post overigens.
Hogerop kunnen alleen dieren doen, lagerop kan ook de rivier zijn.The only limit is your own imagination
Die van de meiden natuurlijk.quote:Op woensdag 2 juli 2014 02:23 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Welke foto's? En waarom zouden die uitsluitsel geven?
Die tonen de route tot de batterijen opwaren. Dan zie je gelijk of het de Boquetekant of de Bocaskant van de berg was.
De kans dat ze NIET de El Pianista zijn gaan doen acht ik te klein, want hoe komen ze dan aan de andere kant? In het donker?
Als je de El Pianista doet, in 2 uurtjes tot de Mirador, dan kan dat nog voor het donker. Elke andere route is later, want je moet er nog aan beginnen.The only limit is your own imagination
Organen wegnemen heeft alleen zin als die nog bruikbaar zijn he? Als je er grof geld voor wil ontvangen tenminste. Daar is een jungle-omgeving ver van de bewoonde wereld niet geschikt voor. En de lichamen daar later naar toe brengen ook niet. Dat is niet bepaald een eenvoudige manier om ze te "dumpen" (excusez le mot).quote:Op woensdag 2 juli 2014 02:23 schreef Jezus9 het volgende:
[..]
Lekkerding van me... ik heb de mogelijke uitleg hiervoor al miljarden keren uitgelegd, als het een serie-moordenaar is die erop kickt (op overmeesteren en moorden) of puur op verkrachten uit is, dan speelt het geld geen enkele rol. Ook áls het organen-scenario klopt, voor organen worden daar bakken met geld betaald, nou dan laten ze 80 dollar wel liggen hoor, aangezien het weggooien ervan enkel in hun voordeel kan werken.
Want júist als resten gevonden worden terwijl de spullen spoorloos zijn, automatisch zal dat sneller doen overkomen als misdrijf/beroving, men zal dus zoeken naar daders, het weggooien van die waardevolle spullen kan dus júist in hun belang zijn, om het weg te zetten als ongeluk. Want tja, als het geld gevonden word, dan kán het onmogelijk een misdrijf zijn zullen velen denken. Zeker als die daders dit al eerder op hun geweten hebben, weten ze héél goed hoe zo'n recherche-onderzoek eraan toe gaat en hoe ze moeten handelen met dwaalsporen om het achteraf te ontlopen.
Daarnaast: niemand weet met zekerheid hoeveel geld ze bij zich hadden, voor hetzelfde geld was het honderden euro's, en hebben ze een bedrag laten liggen ter dwaalspoor. Was het overigens Panamees geld, dollars of euro's? Want dollars of euro's moeten die Panamezen dan alsnog wisselen, luiheid of het idee dat ze daar niks aan hadden.
En een seriemoordenaar die daar op de loer gaat liggen? En zeker op dat tijdstip? In de hoop dat er 1 of meer meiden zonder gids en/of mannelijk gezelschap voorbij komen? Hoogst onwaarschijnlijk..
En waarom niet al het geld jatten en die tas gewoon meenemen en verbranden oid? Dwaalspoor? Waarom? Nergens voor nodig
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin![]()
Panama heeft de Balboa, maar iedereen betaalt met dollars. Die dollars hoef je niet te wisselen.quote:Op woensdag 2 juli 2014 02:23 schreef Jezus9 het volgende:
[..]
Lekkerding van me... ik heb de mogelijke uitleg hiervoor al miljarden keren uitgelegd, als het een serie-moordenaar is die erop kickt (op overmeesteren en moorden) of puur op verkrachten uit is, dan speelt het geld geen enkele rol. Ook áls het organen-scenario klopt, voor organen worden daar bakken met geld betaald, nou dan laten ze 80 dollar wel liggen hoor, aangezien het weggooien ervan enkel in hun voordeel kan werken.
Want júist als resten gevonden worden terwijl de spullen spoorloos zijn, automatisch zal dat sneller doen overkomen als misdrijf/beroving, men zal dus zoeken naar daders, het weggooien van die waardevolle spullen kon dus júist in hun belang zijn, om het weg te zetten als ongeluk. Want tja, als het geld gevonden word, dan kán het onmogelijk een misdrijf zijn zullen velen denken, dat was dan meegenomen. Maar men vergeet daders ook niet dom zijn, die weten héél goed wat achteraf in hun nadeel of voordeel kan werken onderzoektechnisch. Zeker als die daders dit al eerder op hun geweten hebben, weten ze héél goed hoe zo'n recherche-onderzoek eraan toe gaat en hoe ze moeten handelen met dwaalsporen om het achteraf te ontlopen.
Daarnaast: niemand weet met zekerheid hoeveel geld ze bij zich hadden, voor hetzelfde geld was het honderden euro's, en hebben ze een bedrag laten liggen ter dwaalspoor. Was het overigens Panamees geld, dollars of euro's? Want dollars of euro's moeten die Panamezen dan alsnog wisselen, luiheid of het idee dat ze daar niks aan hadden.
Dwaalspoor, zou kunnen ja. De gave staat van die rugzak met inhoud na 72 dagen in de stromende regen, wind en uitdijende rivieren vind ik ook verdacht.
Het is alleen zo raar, zo onwerkelijk.
De natuurlijke gevaren 's nachts in de wildernis zijn gewoon veel groter dan de kans op toevallig die ene seriemoordenaar.The only limit is your own imagination
En hoe komen ze dan zo ver in de jungle (terug)? Nogmaals, dat is geen makkelijke manier van "dumpen" (wederom excuses voor het woordgebruik).quote:Op woensdag 2 juli 2014 02:24 schreef jackie12 het volgende:
Nee die wuif ik niet weg. geloof dat wel. Maar stel ze zouden even daarna denken van ach laten we toch maar terug gaan (wat ik overigens niet denk) dan kunnen er hele andere scenario's zijn (bv de vaak genoemde "rode auto")"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin![]()
Staat het vast dat er foto's gemaakt zijn dan (nadat ze de trail opgegaan zijn)? En dat er ook maar iets op die foto's staat wat ook maar een aanwijzing kan zijn ipv een vogel of een mooi landschap (lees: een foto die overal geschoten kan zijn in dat gebied)?quote:Op woensdag 2 juli 2014 02:26 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Die van de meiden natuurlijk.
Die tonen de route tot de batterijen opwaren. Dan zie je gelijk of het de Boquetekant of de Bocaskant van de berg was.
De kans dat ze NIET de El Pianista zijn gaan doen acht ik te klein, want hoe komen ze dan aan de andere kant? In het donker?
Als je de El Pianista doet, in 2 uurtjes tot de Mirador, dan kan dat nog voor het donker. Elke andere route is later, want je moet er nog aan beginnen."He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin![]()
Dit blijft inderdaad het meest mysterieus, sommigen zeggen weliswaar dat de tas slecht uitzag maar heb de foto nog eens uitermate goed bekeken en die tas ziet er echt wel schoon uit... al helemaal als je het vergelijkt met de vieze schoenen. Met regen, het klimaat (én al helemaal als die tas door de rivier was meegesleurd) dan was er gewoon viezigheid op die tas te zien.quote:Op woensdag 2 juli 2014 02:29 schreef El_Matador het volgende: Panama heeft de Balboa, maar iedereen betaalt met dollars. Die dollars hoef je niet te wisselen. Dwaalspoor, zou kunnen ja. De gave staat van die rugzak met inhoud na 72 dagen in de stromende regen, wind en uitdijende rivieren vind ik ook verdacht. Het is alleen zo raar, zo onwerkelijk.
![]()
het is 1 groot mysterie. voor alle scenario's valt wat te zeggen maar zijn er ook argumenten die dat zelfde scenario juist weer keihard onderuit halen. Dat maakt de zaak zo intrigerend.
Hoop dat de ouders snel meer duidelijkheid krijgen want zij moeten door een hel gaan.
Mn wekker gaat zo om 730 dus ga nu echt slapen. Welterusten allemaal en geen ruzie maken![]()
![]()
Dus dan is die tas er later neergezet? Als dwaalspoor? En dan zou het de vinders en de onderzoekers niet opvallen dat dat niet klopte (dat die tas er te "schoon" uitzag)? Lekker "dwaalspoor" dan..quote:Op woensdag 2 juli 2014 02:33 schreef Jezus9 het volgende:
[..]
Dit blijft inderdaad het meest mysterieus, sommigen zeggen weliswaar dat de tas slecht uitzag maar heb de foto nog eens uitermate goed bekeken en die tas ziet er echt wel schoon uit... al helemaal als je het vergelijkt met de vieze schoenen. Met regen, het klimaat (én al helemaal als die tas door de rivier was meegesleurd) dan was er gewoon viezigheid op die tas te zien."He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin![]()
Wees gerust, ik zal me gedragen speciaal voor jou Jackie! Haha, en droom ze!quote:Op woensdag 2 juli 2014 02:35 schreef jackie12 het volgende: Hoop dat de ouders snel meer duidelijkheid krijgen want zij moeten door een hel gaan.Mn wekker gaat zo om 730 dus ga nu echt slapen. Welterusten allemaal en geen ruzie maken : Z
![]()
Trustequote:Op woensdag 2 juli 2014 02:35 schreef jackie12 het volgende:
het is 1 groot mysterie. voor alle scenario's valt wat te zeggen maar zijn er ook argumenten die dat zelfde scenario juist weer keihard onderuit halen. Dat maakt de zaak zo intrigerend.
Hoop dat de ouders snel meer duidelijkheid krijgen want zij moeten door een hel gaan.
Mn wekker gaat zo om 730 dus ga nu echt slapen. Welterusten allemaal en geen ruzie maken![]()
En zolang je niet overal een onderbouwd (of iig zeer plausibel) antwoord op kunt geven heb je de oplossing nog niet gevonden
Niet dat die op dit forum gevonden gaat worden, maar dat terzijde
Nou...krijg toevallig terwijl ik dit topic doorlees reclame over paragnosten en helderziendenquote:Op woensdag 2 juli 2014 02:37 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Truste![]()
En zolang je niet overal een onderbouwd (of iig zeer plausibel) antwoord op kunt geven heb je de oplossing nog niet gevonden
Niet dat die op dit forum gevonden gaat worden, maar dat terzijde![]()
![]()
![]()
quote:Op woensdag 2 juli 2014 02:39 schreef ntm het volgende:
[..]
Nou...krijg toevallig terwijl ik dit topic doorlees reclame over paragnosten en helderzienden![]()
Ach, we hebben hier al speculaties scenario's gehad adhv dromen
Truste jack!quote:Op woensdag 2 juli 2014 02:35 schreef jackie12 het volgende:
Mn wekker gaat zo om 730 dus ga nu echt slapen. Welterusten allemaal en geen ruzie makenThe only limit is your own imagination
Dumpenquote:Op woensdag 2 juli 2014 02:30 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
En hoe komen ze dan zo ver in de jungle (terug)? Nogmaals, dat is geen makkelijke manier van "dumpen" (wederom excuses voor het woordgebruik).![]()
Forum Opties Forumhop: Hop naar: