abonnement Unibet Coolblue
  woensdag 2 juli 2014 @ 12:59:51 #26
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_141812340
quote:
0s.gif Op woensdag 2 juli 2014 12:56 schreef bechirti het volgende:

[..]

Ik weet niet waar je dat vandaan haalt, maar ondanks de verschillende theorien betreffende de oorsprong komt overal toch wel een beetje naar voren dat de neanderthaler het zwakbegaafde(maar sterkere) broertje van de homo sapien was met een geist onvergelijkbaar als de mens.
Men denkt nu dat Neanderthaler zijn voedsel ook kookte, en er zijn sterke aanwijzingen dat Neanderthalers en mensen zich ook onderling voortplantten.
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_141812703
quote:
0s.gif Op woensdag 2 juli 2014 12:56 schreef bechirti het volgende:

[..]

Ik weet niet waar je dat vandaan haalt, maar ondanks de verschillende theorien betreffende de oorsprong komt overal toch wel een beetje naar voren dat de neanderthaler het zwakbegaafde(maar sterkere) broertje van de homo sapien was met een geist onvergelijkbaar als de mens.
Zo lang hoef ik hiervoor niet te zoeken hoor. :)
http://www.refdag.nl/acht(...)e_zijn_eten_1_661929
  woensdag 2 juli 2014 @ 13:11:22 #28
367642 Jackie-Treehorn
treats objects like women
pi_141812752
Denken dat elke moslim de koran voor 100% uit het hoofd kent. :')
Refill?
-Does the Pope shit in the woods?
pi_141813410
quote:
0s.gif Op woensdag 2 juli 2014 13:10 schreef ATON het volgende:

[..]

Zo lang hoef ik hiervoor niet te zoeken hoor. :)
http://www.refdag.nl/acht(...)e_zijn_eten_1_661929
Ondanks dat ik sceptisch tegen dit soort sensatieartikelen aankijk,( uit het feit dat ze vuur maakte wordt gelijk de conclusie getrokken dat ze creatief kookten) zal ik onderontwikkelt anders formuleren. De neanderthalers hebben met de dieren gemeen dat ze elkaar hielpen en slecht gedrag, gedrag gebaseerd op het slechter worden ervan(het unieke kenmerk van de mens) komt niet voor ,het zorgen voor een ander zonder er zelf beter van te worden – een teken dat iemand een geweten heeft ontwikkeld – is van meer recente datum--> en dat is nou de essentie van de Koran/Bijbel noem maar op.
pi_141814439
quote:
5s.gif Op dinsdag 1 juli 2014 23:41 schreef spambot31 het volgende:
Hoezo was er nog geen geld?
Toen dat geloof bedacht werd was dat er vast al hoor.
Oh ja. dat is een sterk argument.

Geld was er toen alleen in handel als in ruilhandel = dieren en hun vacht uitwisselen.

Zo ging dat in die tijd. Pas bij de Grieken of Romeinen dacht ik ontstond het wat wij dan muntgeld noemen.Maar dat laatste weet ik niet helemaal zeker.
pi_141814502
quote:
0s.gif Op woensdag 2 juli 2014 13:26 schreef bechirti het volgende:

[..]

Ondanks dat ik sceptisch tegen dit soort sensatieartikelen aankijk,( uit het feit dat ze vuur maakte wordt gelijk de conclusie getrokken dat ze creatief kookten) zal ik onderontwikkelt anders formuleren. De neanderthalers hebben met de dieren gemeen dat ze elkaar hielpen en slecht gedrag, gedrag gebaseerd op het slechter worden ervan(het unieke kenmerk van de mens) komt niet voor ,het zorgen voor een ander zonder er zelf beter van te worden – een teken dat iemand een geweten heeft ontwikkeld – is van meer recente datum--> en dat is nou de essentie van de Koran/Bijbel noem maar op.
Sorry, wát is de essentie van de Bijbel/Koran/etc?
pi_141815460
quote:
0s.gif Op woensdag 2 juli 2014 13:55 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Sorry, wát is de essentie van de Bijbel/Koran/etc?
Verschil tussen goed en kwaad
pi_141817404
quote:
0s.gif Op woensdag 2 juli 2014 13:26 schreef bechirti het volgende:
Ondanks dat ik sceptisch tegen dit soort sensatieartikelen aankijk,( uit het feit dat ze vuur maakte wordt gelijk de conclusie getrokken dat ze creatief kookten) zal ik onderontwikkelt anders formuleren.
Dit is een artikel gebaseerd op ernstig wetenschappelijk onderzoek hoor ! En waarom denk je dat men enkel door vuur te maken de conclusie trok dat er ook koken bij hoorde ? Bang dat er een tweede Adam en een tweede Eva uit de kast komt ?
quote:
De neanderthalers hebben met de dieren gemeen dat ze elkaar hielpen en slecht gedrag, gedrag gebaseerd op het slechter worden ervan(het unieke kenmerk van de mens) komt niet voor ,het zorgen voor een ander zonder er zelf beter van te worden
De Neanderthaler verschilde hiermee niet met de Homo sapiens en beiden werkten en leefden ze in groep zoals andere dieren die in groep leven.
quote:
een teken dat iemand een geweten heeft ontwikkeld is van meer recente datum--> en dat is nou de essentie van de Koran/Bijbel noem maar op.
De mens is voortdurend in ontwikkeling. Wat dacht je, dat we nog betreft cultuur nog op gelijke voet staan met mensen van pakweg 15.000 jaar geleden ? En daar heeft de Koran/Bijbel totaal niks mee te maken.
pi_141817584
quote:
15s.gif Op woensdag 2 juli 2014 13:54 schreef Iwanius het volgende:

[..]

Oh ja. dat is een sterk argument.

Geld was er toen alleen in handel als in ruilhandel = dieren en hun vacht uitwisselen.

Zo ging dat in die tijd. Pas bij de Grieken of Romeinen dacht ik ontstond het wat wij dan muntgeld noemen.Maar dat laatste weet ik niet helemaal zeker.
Munten zijn uit de 7e eeuw v.C. ( China en Klein Azië )
pi_141817653
quote:
0s.gif Op woensdag 2 juli 2014 14:21 schreef bechirti het volgende:
Verschil tussen goed en kwaad
Kennen alle roedeldieren. Goed en kwaad is niks meer dan het al dan niet naleven van de gedragscodes van de roedel, net zoals bij de mens.
  woensdag 2 juli 2014 @ 15:34:43 #36
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_141818076
quote:
0s.gif Op woensdag 2 juli 2014 13:26 schreef bechirti het volgende:

[..]

Ondanks dat ik sceptisch tegen dit soort sensatieartikelen aankijk,( uit het feit dat ze vuur maakte wordt gelijk de conclusie getrokken dat ze creatief kookten) zal ik onderontwikkelt anders formuleren. De neanderthalers hebben met de dieren gemeen dat ze elkaar hielpen en slecht gedrag, gedrag gebaseerd op het slechter worden ervan(het unieke kenmerk van de mens) komt niet voor ,het zorgen voor een ander zonder er zelf beter van te worden – een teken dat iemand een geweten heeft ontwikkeld – is van meer recente datum--> en dat is nou de essentie van de Koran/Bijbel noem maar op.
compleet onzin
  donderdag 3 juli 2014 @ 11:44:53 #37
130830 hoatzin
begint, eer ge bezint...
pi_141846728
quote:
0s.gif Op woensdag 2 juli 2014 14:21 schreef bechirti het volgende:

[..]

Verschil tussen goed en kwaad
Het zijn tegenpolen maar daar is ook alles mee gezegd. Als ik de bijbel lees krijg ik absoluut geen goed beeld over wat goed en kwaad is.

Zo beschouwt God uit Genesis kennis van goed en kwaad als een ongewenste eigenschap. Hij wil niet dat de mens goed en kwaad kent.

Over "kwaad" gesproken: de eerste moord op deze wereld werd (volgens genesis) door God zelf gepleegd. In het paradijs nog wel... :o
pi_141848834
quote:
0s.gif Op woensdag 2 juli 2014 14:21 schreef bechirti het volgende:

[..]

Verschil tussen goed en kwaad
Dus eigenlijk gewoon een oud opinie-stuk 8-)
Conscience do cost.
  vrijdag 4 juli 2014 @ 09:45:42 #39
430601 belijder
de enige juiste mens
pi_141879898
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 juli 2014 23:56 schreef Jigzoz het volgende:
Als je dan toch aan wil komen met een puntje voor moslims...

Als de islam zo vreselijk perfect is, waarom kunnen moslims het er dan niet over eens worden?

[..]

Ook vrij belangrijk inderdaad.

Denk aan de balk in eigen oog, als ge de splinter in die van een ander ziet.
9 Maar het is zoals geschreven staat: ‘Wat het oog niet heeft gezien en het oor niet heeft gehoord, wat in geen mensenhart is opgekomen, dat heeft God bestemd voor wie hem liefheeft.’
pi_141881963
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 juli 2014 09:45 schreef belijder het volgende:

[..]

Denk aan de balk in eigen oog, als ge de splinter in die van een ander ziet.
Wijs me die balk even aan dan.
pi_141882310
De OP moet wel het slechtste argument tegen de Islam ooit zijn?
  zondag 6 juli 2014 @ 18:33:51 #42
384601 HCFeestbeest
Behoort tot het patriciaat
pi_141975462
Hoe kon de koran er al zijn bij het ontstaan van de mens als Mohammed pas miljoenen jaren later de wil van God ontving?

[ Bericht 3% gewijzigd door HCFeestbeest op 06-07-2014 18:39:21 ]
Gr gr. de KLB Keizer
  zondag 6 juli 2014 @ 18:34:52 #43
384601 HCFeestbeest
Behoort tot het patriciaat
pi_141975491
quote:
12s.gif Op dinsdag 1 juli 2014 23:49 schreef spambot31 het volgende:

[..]

Dat heb je met gelovigen hè.
Niet met mij hoor.
Gr gr. de KLB Keizer
pi_141975547
quote:
0s.gif Op zondag 6 juli 2014 18:33 schreef HCFeestbeest het volgende:
Hoe kon de koran er al zijn bij het ontstaan van de mens als Mohammed pas duizenden miljoenen jaren later de wil van God ontving?
  zondag 6 juli 2014 @ 18:36:56 #45
384601 HCFeestbeest
Behoort tot het patriciaat
pi_141975553
quote:
0s.gif Op woensdag 2 juli 2014 00:14 schreef sturmpie het volgende:

[..]

wat is dat voor flauwekul jonge
neanderthaelers konden alleen oeh oeh zeggen en waren volledig analfabeet.

moslims zijn zoals alle religieuzen psychiatrisch. religie is een waanstoornis. ze praten en beweren wartaal. zijn niet serieus te nemen. bomgordel.
Je beweert dat jij wel serieus te nemen bent?
Gr gr. de KLB Keizer
  zondag 6 juli 2014 @ 18:39:13 #46
384601 HCFeestbeest
Behoort tot het patriciaat
pi_141975616
quote:
0s.gif Op zondag 6 juli 2014 18:36 schreef Triggershot het volgende:

[..]

ik zal het veranderen
Gr gr. de KLB Keizer
pi_141999321
quote:
0s.gif Op woensdag 2 juli 2014 12:32 schreef bechirti het volgende:
Dit is pure onzin natuurlijk. Ts baseert zijn mening op 2 onwetenden. Volgens de koran is rond 600 de laatste openbaring van ALLAH/GOD/JHW gegeven. Het is allemaal dezelfde god, en vanaf de eerste mensen zijn er altijd boodschappers geweest. Ook staat in de koran dat degenen die eventueel daarvoor leefden(neanderthalers, apen en allerlei andere soorten niet ontwikkelde mensen) geen blaam treffen(net als gehandicapten overigens), aangezien zij A niet konden geloven B onderontwikkeld waren.
hoe kunnen ze de zelfde God zijn?
terwijl christen Jezus zien als de zoon van God en de moslims juist ontkennen dat God een zoon heeft?
I'm no longer a slave of fear.
I am a child of God
God is not dead.
pi_141999386
quote:
0s.gif Op maandag 7 juli 2014 11:34 schreef sjoemie1985 het volgende:
hoe kunnen ze de zelfde God zijn?
terwijl christen Jezus zien als de zoon van God en de moslims juist ontkennen dat God een zoon heeft?
Even grote verschillen zie je zelfs tussen christelijke strekkingen. Hebben die dan ook allemaal hun eigen godje ?
pi_141999970
nee, zou niet zo moeten zijn anders zijn dat geen ware christenen.
als zij iets of iemand anders als god zien.
I'm no longer a slave of fear.
I am a child of God
God is not dead.
pi_142000000
quote:
0s.gif Op maandag 7 juli 2014 11:34 schreef sjoemie1985 het volgende:

[..]

hoe kunnen ze de zelfde God zijn?
terwijl christen Jezus zien als de zoon van God en de moslims juist ontkennen dat God een zoon heeft?
Dat komt omdat christenen niet snappen dat met zoon van God een mens bedoeld wordt die doet zoals God het zou willen. Die leeft naar zijn geboden.

Even serieus, hoe kan GEEST nou een Zoon hebben, en dan nog wel een mens als Zoon? Daar hebben de christenen de drie-eenheid voor "bedacht", die ze wel geheel en al verkracht hebben. En voor de rest is het geloven. "Bij God kan alles, dus dit ook".

Een van de weinig goede zaken die de islam heeft, overigens.
"Bettler aber sollte man ganz abschaffen! Wahrlich, man ärgert sich ihnen zu geben und ärgert sich ihnen nicht zu geben."
Friedrich Nietzsche
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')