abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 5 juli 2014 @ 02:00:20 #31
3542 Gia
User under construction
pi_141918321
Waren er huwelijkse voorwaarden?
Zo nee, dan telt dat 'eigen geld', volgens mij, helemaal niet mee.
Indien gehuwd in gemeenschap van goederen, is het 50-50, ongeacht erfenissen, enz.

Waren er huwelijkse voorwaarden, betreffende dit punt, dan betaal je de vraagprijs en krijgt zij, hun zoon en jouw vriend, verhoudingsgewijs, terug, wat zij tegoed hadden.
Indien dit, als zodanig in de huwelijkse voorwaarden is opgenomen.

Zo niet, dan is het eerlijk delen, en.....is een gang naar de rechter misschien wel lucratief.

Er zijn op dit punt duidelijke wetten en regels. Ga es praten met een advocaat, misschien brengt dat meer op dan het kost.
  zaterdag 5 juli 2014 @ 09:55:55 #32
189403 Mickytjuh
Flip flap floep
pi_141922133
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 juli 2014 02:00 schreef Gia het volgende:
Indien gehuwd in gemeenschap van goederen, is het 50-50, ongeacht erfenissen, enz.

Waren er huwelijkse voorwaarden, betreffende dit punt, dan betaal je de vraagprijs en krijgt zij, hun zoon en jouw vriend, verhoudingsgewijs, terug, wat zij tegoed hadden.

Zo niet, dan is het eerlijk delen, en.....is een gang naar de rechter misschien wel lucratief.

Er zijn op dit punt duidelijke wetten en regels. Ga es praten met een advocaat, misschien brengt dat meer op dan het kost.
Ja er waren huwelijksvoorwaarden, en het huis is na het huwelijk gekocht dus dat is notarieel allemaal in orde gemaakt.
Op donderdag 23 mei 2024 23:36 schreef DerRabbit het volgende: Ja oké, daar heb je gelijk in.
  zaterdag 5 juli 2014 @ 10:49:38 #33
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_141922897
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 juli 2014 02:00 schreef Gia het volgende:

Volgens mij zijn erfenissen bij gemeenschap van goederen uitgezonderd van die gemeenschap, als de erflater dit heeft bepaald.

http://www.echtscheiding-wijzer.nl/gemeenschap-van-goederen.html
The love you take is equal to the love you make.
  zaterdag 5 juli 2014 @ 15:47:18 #34
3542 Gia
User under construction
pi_141930754
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 juli 2014 10:49 schreef Lienekien het volgende:

Volgens mij zijn erfenissen bij gemeenschap van goederen uitgezonderd van die gemeenschap, als de erflater dit heeft bepaald.

Maar als je met geld uit een erfenis je hypotheek financiert, dan wordt dat geld een deel van de hypotheek.
Dan moet in de huwelijkse voorwaarden zijn opgenomen dat dit hypotheekdeel bij verkoop aan de man toehoort.

Als je je erfenis besteedt, is het niet langer een erfdeel.
Lijkt me.
  zondag 6 juli 2014 @ 02:51:31 #35
323439 HetKlusKonijn
Hoard, collect, file, index
pi_141958270
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 juli 2014 10:08 schreef Mickytjuh het volgende:
We willen vermijden dat we naar de rechter moeten, aangezien naar de rechter ons, maar ook haar veel geld kost.
Er bestaat zoiets als een toevoeging, oftewel een bijdrage voor de gerechtelijke en/of advocaatkosten. Ga in ieder geval naar het Juridisch Loket om je hieromtrent te laten informeren.

Als je er samen niet uitkomt, is de gang naar de rechter toch echt de enige oplossing en als ik e.e.a. zo lees hier, vrees ik dat dat toch echt het geval is, aangezien de situatie verdomd ingewikkeld lijkt, in ieder geval te ingewikkeld voor een eenvoudige boedelscheiding in onderling overleg waarbij beide partijen zich tevreden kunnen stellen met het resultaat...
Ik vrees dat dit er niet inzit in de onderhavige situatie, er speelt behalve een koophuis/hypotheek kennelijk ook nog eens een erfenis, enz. - M.a.w. -> regel een advocaat! :{
VDGG - Steven Wilson - Jacco Gardner - Pussy Riot - Malala Yousafzai - René Goscinny (RIP)
"The Least We Can Do, Is Wave To Each Other!"
  zondag 6 juli 2014 @ 13:54:57 #36
189403 Mickytjuh
Flip flap floep
pi_141966452
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 juli 2014 10:49 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Dit klopt.

quote:
1s.gif Op zaterdag 5 juli 2014 15:47 schreef Gia het volgende:

[..]

Maar als je met geld uit een erfenis je hypotheek financiert, dan wordt dat geld een deel van de hypotheek.
Dan moet in de huwelijkse voorwaarden zijn opgenomen dat dit hypotheekdeel bij verkoop aan de man toehoort.

Als je je erfenis besteedt, is het niet langer een erfdeel.
Lijkt me.
Dit klopt niet helemaal. Als je kan aantonen dat dat geld in het huis is gegaan kun je het er ook weer uithalen, daarom is dit ook opgenomen via notariële akte omdat het huis na het huwelijk is aangekocht.
Door de rechter is ook al bevestigd en ook door advocaat tegenpartij dat dit wel degelijk mijn vriend toekomt. Over dat bedrag is dus ook geen onenigheid in principe.
quote:
0s.gif Op zondag 6 juli 2014 02:51 schreef HetKlusKonijn het volgende:

[..]

Er bestaat zoiets als een toevoeging, oftewel een bijdrage voor de gerechtelijke en/of advocaatkosten. Ga in ieder geval naar het Juridisch Loket om je hieromtrent te laten informeren.

Als je er samen niet uitkomt, is de gang naar de rechter toch echt de enige oplossing en als ik e.e.a. zo lees hier, vrees ik dat dat toch echt het geval is, aangezien de situatie verdomd ingewikkeld lijkt, in ieder geval te ingewikkeld voor een eenvoudige boedelscheiding in onderling overleg waarbij beide partijen zich tevreden kunnen stellen met het resultaat...
Ik vrees dat dit er niet inzit in de onderhavige situatie, er speelt behalve een koophuis/hypotheek kennelijk ook nog eens een erfenis, enz. - M.a.w. -> regel een advocaat! :{
Dit weten wij. We hebben al 7 rechtszaken/VoVo/Hoger beroepen achter de rug met deze ex.
Omdat ik veel werk en samenwoon met mijn vriend en hij ook veel werkt hebben wij hier helaas geen recht meer op. Ex heeft hier sowieso geen recht op omdat haar aandeel in het huis sowieso meer dan tienduizend is.
Het gaat ons niet alleen om de kostenpost voor ons, maar ook voor ex. Ex moet dit meteen betalen, maar heeft hier eigenlijk niet meteen geld voor, omdat haar geld in het huis zit.

We denken wel dat jullie allemaal gelijk hebben en dat er uiteindelijk niks anders op zit dan wederom naar de rechter te gaan.
Hier wachten we mee tot we de hypotheek officieel weer aan kunnen (vast contract is me al wel toegezegd maar krijg ik pas over een jaar)
Hopelijk is het dan niet meer nodig en schikt ze in.
Op donderdag 23 mei 2024 23:36 schreef DerRabbit het volgende: Ja oké, daar heb je gelijk in.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')