abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_141774467
Beste Allemaal,

Al een tijdje lees ik blij en vrolijk mee op FOK, nu wil ik jullie vakkundige kennis over de volgende case laten schijnen.

Al een aantal jaar sport ik bij een sportschool. Nu verhuist deze sportschool per 1 augustus (vanaf gister aangegeven d.m.v. een poster in de gym) naar een adres 2 kilometer verderop, waar zij gebruik maken van het pand van een andere, al bestaande, sportschool. (Groepslessen e.d. fuseren dus)

Nu is de afstand voor mij geen probleem, maar heb ik het niet zo op de huidige leden van de andere sportschool. Er is bij mij weinig behoefte te trainen tussen 17 jarige kickbockers van een niet nader te noemen afkomst.

Is het voor mij en mijn sportgenoten mogelijk tussentijds het contract te beëindigen? en op welke grond kan dit?

Zoja, dan de volgende vraag, aan het begin van het trainen heb ik een borg van 16,75 voldaan. Mondeling is mij vertelt dat deze bij opzeggen functioneert als een laatste of extra maand. En dat deze niet gecrediteerd wordt. Wat kan ik hiermee? Dit is niet in de algemene voorwaarden opgenomen. Heb wel een betaalbewijs met de nadrukkelijke term borg, 16,75 erop.

Ik heb zelf het gevoel dat opzeggen geen probleem kan zijn, maar kan de documentatie hiervan helaas niet vinden.

Voor het geval de volgende zaken uitmaken noem ik deze nog even: De huidige rechtsvorm is een eenmanszaak, contributie blijft betaalt worden aan de huidige eigenaar (contractvoortzetting) En hij betaalt waarschijnlijk per lid een bijdrage aan de eigenaar van de nieuwe sportschool. Op deze wijze wordt hij letterlijk slapend rijk, hetgeen hij goed bekeken heeft :)

Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen!
-
pi_141774577
Wat staat er in de algemene voorwaarden?
  PR/Manusje van alles dinsdag 1 juli 2014 @ 18:49:32 #3
148800 crew  Surveillance-Fiets
Toezicht is gezond!
pi_141774859
Waarom trappen mensen hier nog steeds in. Zulke constructies met sportscholen. :{ Een soort van borg betalen wat eigenlijk totaal geen borg is.

Ik zou kenbaar maken dat je het niet zo ziet zitten en liever stopt. Dan kijken wat hij zegt.
Ik denk meer dat je als nieuwsposter een geile egocentrische narcist moet zijn, die een flinke stijve krijgt van alle berichten die ie van zijn eigen hand ziet op de FP, zo! ©yvonne
Beste nieuwsbericht ooit op de FOK!frontpage!
pi_141774919
Niets over verhuizing o.i.d. , ik kan de algemene voorwaarden eventueel wel even via foto's hier plaatsen, moet ik alleen even uitzoeken hoe dit werkt. Heeft dit meerwaarde?
-
pi_141775054
Wat voor contract heb je? En wat zegt je contract + algemene voorwaarden over opzegging? Inderdaad is misschien een foto of overtypen handig. En heb je enige vorm van bewijs dat je die 16.75 betaalt hebt?
Oh.
pi_141775130
@surveillace-fiets ,de borg is niet zozeer het probleem, die 40 cent die het dan per maand extra zou hebben gekost. Meer de voortzetting van het contract..

De eigenaar zelf denkt dat hij dit op deze wijze kan doen, behalve als iemand zwaarwegende bezwaren heeft. (Hij gaf zelf het voorbeeld dat iemand slecht ter been is en nu verder moet reizen bijvoorbeeld). De eigenaar doet zelf wel meer in het grijze gebied, en soms duidelijk de normale wetten niet in acht nemend,daarom heb ik de documentatie nodig..
-
pi_141775231
Staat de locatie als adres in de AV? Zo ja, dan worden de AV gewijzigd en kun jij opzeggen.
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
pi_141775434
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 juli 2014 18:56 schreef spijkerbroek het volgende:
Staat de locatie als adres in de AV? Zo ja, dan worden de AV gewijzigd en kun jij opzeggen.
Dat ligt er een beetje aan hoe dat omschreven staat natuurlijk. Maar TS, je sport al 'jaren' daar. Ben je begonnen met een jaarcontract en heb je nu onbepaalde tijd? Dan heb je waarschijnlijk sowieso een opzegtermijn van een maand.
Oh.
  dinsdag 1 juli 2014 @ 19:03:58 #9
137360 mrPanerai
Bekende Belg!
pi_141775658
TS sport al aantal jaar dus kan sowieso tussentijds opzeggen.
pi_141775900
http://uploadenfoto.nl/pi(...)aff500f4b8eb9dbb.jpg
http://uploadenfoto.nl/pi(...)9108e417355649c6.jpg

Wat betreft de voorwaarden het volgende, het adres staat op de overeenkomst, waar de volgende voorwaarden onder genoemd worden, dus letterlijk op het zelfde document als de voorwaarden.

Ik heb na 1 jaar iedere keer met een halfjaar verlengt (met kortingen e.d. ) om een lagere prijs te laten lopen. Indien je niet verlengde ging het tarief omhoog naar een maandabonnement. (Bedenk me net pas dat dit juridisch waarschijnlijk niet kan. Maar andere optie was simpelweg daar stoppen met sporten.)

Edit: Wat betreft de juridische kennis van de eigenaar, punt 3 bijvoorbeeld, de landelijke incasso wetgeving gaat boven algemene voorwaarden en zit heel ander in elkaar. Met wat documentatie heeft een vriend van mij hier bijvoorbeeld ook met succes bezwaar tegen gemaakt.
-
pi_141776139
In dit geval wijzigt de sportschoolhouder eenzijdig het contract/algemene voorwaarden (locatie waar gesport wordt). In dat geval mag de abonnementhouder altijd het abonnement zonder opzegtermijn opzeggen.

https://www.acm.nl/nl/ond(...)lgemene-voorwaarden/
quote:
Wat zijn de regels als een ondernemer de algemene voorwaarden tussentijds wil wijzigen?

Overeenkomsten gelden soms voor langere tijd, zoals bij een abonnement. Wil een ondernemer de algemene voorwaarden tijdens de looptijd van een overeenkomst veranderen? Dan kan dat alleen als hij dat in zijn voorwaarden bepaald heeft.

De ondernemer moet de gewijzigde voorwaarden opsturen naar de consument. Dat moet omdat hij een informatieplicht heeft. Een vermelding in de krant of de mededeling aan de consument dat de voorwaarden gewijzigd zijn, is niet voldoende. Zijn de nieuwe voorwaarden nadelig voor de consument? Dan kan hij deze afwijzen of de overeenkomst per direct ontbinden.
Jij hoeft dus niet aan te tonen dat je zwaarwegende bezwaren hebt; je hoeft alleen maar aan te tonen dat jij vindt dat het in jouw nadeel is. 2 km is in jouw nadeel, andere doelgroep sporters ook. En dat tonen betekent niet meer dan het zeggen.
pi_141778691
Ja, de locatie uit het contract of de algemene voorwaarden wijzigt. Bij wijziging van de algemene voorwaarden mag je opzeggen. Zo simpel is het.

Gewoon schriftelijk melden melden dat je niet meeverhuisd en dat je daarom per verhuisdatum je abonnement opzegt.

Vermeldt meteen schriftelijk dat je de laatste maand pas betaald nadat de sportschool jou de onrechtmatig geďnde borg heeft terugbetaald. Een borg mag namelijk alleen gevraagd worden als jij goederen in je beheer krijgt, en dat is bij een sportschoolabonnement niet van toepassing tenzij je bepaalde sportattributen mee naar huis krijgt.
  dinsdag 1 juli 2014 @ 19:54:38 #13
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_141778908
buiten contract wijziging, kun je toch "gewoon" opzeggen, ik mis het probleem?
  dinsdag 1 juli 2014 @ 20:09:47 #14
189403 Mickytjuh
Flip flap floep
pi_141779992
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 juli 2014 19:51 schreef Ivo1985 het volgende:
Ja, de locatie uit het contract of de algemene voorwaarden wijzigt. Bij wijziging van de algemene voorwaarden mag je opzeggen. Zo simpel is het.

Gewoon schriftelijk melden melden dat je niet meeverhuisd en dat je daarom per verhuisdatum je abonnement opzegt.

Vermeldt meteen schriftelijk dat je de laatste maand pas betaald nadat de sportschool jou de onrechtmatig geďnde borg heeft terugbetaald. Een borg mag namelijk alleen gevraagd worden als jij goederen in je beheer krijgt, en dat is bij een sportschoolabonnement niet van toepassing tenzij je bepaalde sportattributen mee naar huis krijgt.
Ik geloof dat er voor een pasje wel borg gerekend mag worden maar zekerweten doe ik het niet.

quote:
0s.gif Op dinsdag 1 juli 2014 19:12 schreef Ouder1 het volgende:
In dit geval wijzigt de sportschoolhouder eenzijdig het contract/algemene voorwaarden (locatie waar gesport wordt). In dat geval mag de abonnementhouder altijd het abonnement zonder opzegtermijn opzeggen.

https://www.acm.nl/nl/ond(...)lgemene-voorwaarden/

[..]

Jij hoeft dus niet aan te tonen dat je zwaarwegende bezwaren hebt; je hoeft alleen maar aan te tonen dat jij vindt dat het in jouw nadeel is. 2 km is in jouw nadeel, andere doelgroep sporters ook. En dat tonen betekent niet meer dan het zeggen.
Dit is ook wat ik altijd begrepen heb.
Op donderdag 23 mei 2024 23:36 schreef DerRabbit het volgende: Ja oké, daar heb je gelijk in.
pi_141780297
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 juli 2014 20:09 schreef Mickytjuh het volgende:

[..]

Ik geloof dat er voor een pasje wel borg gerekend mag worden maar zekerweten doe ik het niet.

Alleen als het pasje herbruikbaar is voor toekomstige sportschoolgebruikers, dus een niet-persoonsgebonden pasje waarmee je de deur kunt openen.

Een bedrukt pasje met je naam en/of pasfoto mag geen borg voor gevraagd worden. Uiteraard wel vervangingskosten als je jouw pasje bent kwijtgeraakt.
  dinsdag 1 juli 2014 @ 20:20:18 #16
189403 Mickytjuh
Flip flap floep
pi_141780773
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 juli 2014 20:13 schreef Ivo1985 het volgende:

[..]

Alleen als het pasje herbruikbaar is voor toekomstige sportschoolgebruikers, dus een niet-persoonsgebonden pasje waarmee je de deur kunt openen.

Een bedrukt pasje met je naam en/of pasfoto mag geen borg voor gevraagd worden. Uiteraard wel vervangingskosten als je jouw pasje bent kwijtgeraakt.
Ja, klinkt logisch.

Ik heb zo'n algemeen pasje, staat niks op, alles staat op de computer via de chip, die gegevens kunnen ze zo wissen en weer iets nieuws aan linken.
Op donderdag 23 mei 2024 23:36 schreef DerRabbit het volgende: Ja oké, daar heb je gelijk in.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')