Dat ligt er een beetje aan hoe dat omschreven staat natuurlijk. Maar TS, je sport al 'jaren' daar. Ben je begonnen met een jaarcontract en heb je nu onbepaalde tijd? Dan heb je waarschijnlijk sowieso een opzegtermijn van een maand.quote:Op dinsdag 1 juli 2014 18:56 schreef spijkerbroek het volgende:
Staat de locatie als adres in de AV? Zo ja, dan worden de AV gewijzigd en kun jij opzeggen.
Jij hoeft dus niet aan te tonen dat je zwaarwegende bezwaren hebt; je hoeft alleen maar aan te tonen dat jij vindt dat het in jouw nadeel is. 2 km is in jouw nadeel, andere doelgroep sporters ook. En dat tonen betekent niet meer dan het zeggen.quote:Wat zijn de regels als een ondernemer de algemene voorwaarden tussentijds wil wijzigen?
Overeenkomsten gelden soms voor langere tijd, zoals bij een abonnement. Wil een ondernemer de algemene voorwaarden tijdens de looptijd van een overeenkomst veranderen? Dan kan dat alleen als hij dat in zijn voorwaarden bepaald heeft.
De ondernemer moet de gewijzigde voorwaarden opsturen naar de consument. Dat moet omdat hij een informatieplicht heeft. Een vermelding in de krant of de mededeling aan de consument dat de voorwaarden gewijzigd zijn, is niet voldoende. Zijn de nieuwe voorwaarden nadelig voor de consument? Dan kan hij deze afwijzen of de overeenkomst per direct ontbinden.
Ik geloof dat er voor een pasje wel borg gerekend mag worden maar zekerweten doe ik het niet.quote:Op dinsdag 1 juli 2014 19:51 schreef Ivo1985 het volgende:
Ja, de locatie uit het contract of de algemene voorwaarden wijzigt. Bij wijziging van de algemene voorwaarden mag je opzeggen. Zo simpel is het.
Gewoon schriftelijk melden melden dat je niet meeverhuisd en dat je daarom per verhuisdatum je abonnement opzegt.
Vermeldt meteen schriftelijk dat je de laatste maand pas betaald nadat de sportschool jou de onrechtmatig geďnde borg heeft terugbetaald. Een borg mag namelijk alleen gevraagd worden als jij goederen in je beheer krijgt, en dat is bij een sportschoolabonnement niet van toepassing tenzij je bepaalde sportattributen mee naar huis krijgt.
Dit is ook wat ik altijd begrepen heb.quote:Op dinsdag 1 juli 2014 19:12 schreef Ouder1 het volgende:
In dit geval wijzigt de sportschoolhouder eenzijdig het contract/algemene voorwaarden (locatie waar gesport wordt). In dat geval mag de abonnementhouder altijd het abonnement zonder opzegtermijn opzeggen.
https://www.acm.nl/nl/ond(...)lgemene-voorwaarden/
[..]
Jij hoeft dus niet aan te tonen dat je zwaarwegende bezwaren hebt; je hoeft alleen maar aan te tonen dat jij vindt dat het in jouw nadeel is. 2 km is in jouw nadeel, andere doelgroep sporters ook. En dat tonen betekent niet meer dan het zeggen.
Alleen als het pasje herbruikbaar is voor toekomstige sportschoolgebruikers, dus een niet-persoonsgebonden pasje waarmee je de deur kunt openen.quote:Op dinsdag 1 juli 2014 20:09 schreef Mickytjuh het volgende:
[..]
Ik geloof dat er voor een pasje wel borg gerekend mag worden maar zekerweten doe ik het niet.
Ja, klinkt logisch.quote:Op dinsdag 1 juli 2014 20:13 schreef Ivo1985 het volgende:
[..]
Alleen als het pasje herbruikbaar is voor toekomstige sportschoolgebruikers, dus een niet-persoonsgebonden pasje waarmee je de deur kunt openen.
Een bedrukt pasje met je naam en/of pasfoto mag geen borg voor gevraagd worden. Uiteraard wel vervangingskosten als je jouw pasje bent kwijtgeraakt.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |