quote:Je leest nu veel over het smerige ISIS-tuig in Irak en Syrië. Maar ik heb die lui doodleuk op Koningsdag in Den Haag zien flyeren (Schilderswijk en Centrum). Categorie pluisbaardige twintigers, semi-intellectuele brilletjes, slecht passende jurkbroek.
Allemaal droegen ze schoudertassen met dit logo:
Ik vond ze er toen al eng uitzien, stelletje moslimpiraten, maar ik kon het logo niet lokaliseren. Nu herken ik het..
Mag dat gewoon? Wat gebeurt er eigenlijk als je met een swastika op je jas uittreksels van Mein Kampf uitdeelt op straat? Dan is dit toch ongeveer hetzelfde?
Ik ben niet zo voor haatzaaien en hard ingrijpen, maar ik zie geen andere mogelijkheid met dit soort mensen. Maar het liefst zou ik ze deporteren naar het land waar zij zo trots op zijn. Ik snap niet zo goed wat ze hier moeten als wij zo verwerpelijk zijn. Dan ben je gewoon niet gewenst.quote:Op dinsdag 1 juli 2014 11:35 schreef Loekie1 het volgende:
Met geestelijk dode mensen begin je niets. Opruimen is het enige wat werkt. Eens zal het gezonde deel van de mensheid dit inzien.
Het hoeft ook niet te werken, het is om randfiguren uit de samenleving te houden.quote:Op dinsdag 1 juli 2014 11:34 schreef Mystikvm het volgende:
[..]
Denk dat bij mensen als Mohammed B. TBS ook niet werkt. Extremistisch geloof is natuurlijk een waanidee, denken dat je na je dood beloond wordt voor je daden. Dat stamp je er niet uit met jaren TBS. En waarom zou je dat ook willen? Worden ze ooit productieve modelburgers die niet gevoelig zijn voor dit soort haatpraat?
Dan kun jue ze net zo goed om het leven brengen. Als iemand nooit meer aan de samenleving kan deelnemen, waarom ze dan "behandelen"? En dan valt het voor andere "geesteszieken" nog te verdedigen dat er misschien nog hoop aan de horizon gloort, of dat ze kwaliteit van leven kunnen hebben in de beperkingen van TBS. Maar een haatzaaier die vindt dat alle ongelovigen dood moeten en verwacht dat er een hiernamaals is waarin hij wordt beloond voor het vermoorden van die ongelovigen, die wil je toch zelfs niet in TBS hebben?quote:Op dinsdag 1 juli 2014 11:45 schreef Specularium het volgende:
[..]
Het hoeft ook niet te werken, het is om randfiguren uit de samenleving te houden.
Nogmaals, mensen gaan totaal voorbij aan het feit dat een aanzienlijk deel van ISIS aanhangers in het westen uit mislukkelingen, TBS gevallen en opportunisten bestaat. ISIS acties zijn wereldwijd meermaals veroordeeld door Salafistische 'denk-tanks' en ISIS is nu in een bloedige strijd met Al-Nusra (een al-Kaida offshoot) verwikkeld.quote:Op dinsdag 1 juli 2014 11:43 schreef Mystikvm het volgende:
[..]
Ik ben niet zo voor haatzaaien en hard ingrijpen, maar ik zie geen andere mogelijkheid met dit soort mensen. Maar het liefst zou ik ze deporteren naar het land waar zij zo trots op zijn. Ik snap niet zo goed wat ze hier moeten als wij zo verwerpelijk zijn. Dan ben je gewoon niet gewenst.
Ik snap ook niet dat er mensen zijn die dit soort lui willen laten terugkeren. Wat moeten we er mee?
Als in georganiseerd oppakken en executeren?quote:Op dinsdag 1 juli 2014 11:35 schreef Loekie1 het volgende:
Met geestelijk dode mensen begin je niets. Opruimen is het enige wat werkt. Eens zal het gezonde deel van de mensheid dit inzien.
Omdat wij hebben besloten hier geen mensen voor straf af te maken.quote:Op dinsdag 1 juli 2014 11:48 schreef Mystikvm het volgende:
[..]
Dan kun jue ze net zo goed om het leven brengen. Als iemand nooit meer aan de samenleving kan deelnemen, waarom ze dan "behandelen"? En dan valt het voor andere "geesteszieken" nog te verdedigen dat er misschien nog hoop aan de horizon gloort, of dat ze kwaliteit van leven kunnen hebben in de beperkingen van TBS. Maar een haatzaaier die vindt dat alle ongelovigen dood moeten en verwacht dat er een hiernamaals is waarin hij wordt beloond voor het vermoorden van die ongelovigen, die wil je toch zelfs niet in TBS hebben?
Dan trek je dus uiteindelijk aan het kortste eind.quote:Op dinsdag 1 juli 2014 11:49 schreef Specularium het volgende:
[..]
Omdat wij hebben besloten hier geen mensen voor straf af te maken.
Daar zit ook het grote verschil met ISIS.
Spuitje geven. Of sluit ze anders op, op een afgelegen eiland waar ze niks kunnen uitrichten. Risico is wel dat ze dan bevrijd worden door medestanders.quote:Op dinsdag 1 juli 2014 11:49 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Als in georganiseerd oppakken en executeren?
quote:Op dinsdag 1 juli 2014 11:43 schreef Mystikvm het volgende:
[..]
Ik ben niet zo voor haatzaaien en hard ingrijpen, maar ik zie geen andere mogelijkheid met dit soort mensen. Maar het liefst zou ik ze deporteren naar het land waar zij zo trots op zijn. Ik snap niet zo goed wat ze hier moeten als wij zo verwerpelijk zijn. Dan ben je gewoon niet gewenst.
Ik snap ook niet dat er mensen zijn die dit soort lui willen laten terugkeren. Wat moeten we er mee?
Ze hebben het hier in alle opzichten veel beter dan daar.quote:Ik snap niet zo goed wat ze hier moeten als wij zo verwerpelijk zijn.
Daar ben ik het helemaal mee eens. Echter, hoe vaker ik nadenk over wat te doen met moslimextremisten, hoe meer ik tot de conclusie kom dat de enige optie is om ze om het leven te brengen, want je kunt niet met ze redeneren. Dan kun je ze wel een level lang opsluiten in beperkingen, maar dan nog bestaat het gevaar dat ze iemand anders om het leven brengen omdat ze denken daarvoor beloond te worden in het hiernamaals.quote:Op dinsdag 1 juli 2014 11:49 schreef Specularium het volgende:
[..]
Omdat wij hebben besloten hier geen mensen voor straf af te maken.
Daar zit ook het grote verschil met ISIS.
Ik heb het over die jongens die hier terugkeren.quote:Op dinsdag 1 juli 2014 11:50 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
[..]
Dan trek je dus uiteindelijk aan het kortste eind.
Er valt niet te praten met moslimfanaten.
Dat snap ik, maar dit is toch niet cultuurgebonden? Waarom gaan psychotische blanke Nederlanders dan niet massaal naar Syrië? Of sluiten ze zich massaal aan bij een maffe christelijke sekte?quote:Op dinsdag 1 juli 2014 11:49 schreef Autodefensa het volgende:
[..]
Nogmaals, mensen gaan totaal voorbij aan het feit dat een aanzienlijk deel van ISIS aanhangers in het westen uit mislukkelingen, TBS gevallen en opportunisten bestaat. ISIS acties zijn wereldwijd meermaals veroordeeld door Salafistische 'denk-tanks' en ISIS is nu in een bloedige strijd met Al-Nusra (een al-Kaida offshoot) verwikkeld.
Deze zogenaamde 'extremisten' gebruiken de ISIS dekmantel om uiting te geven aan hun psychotische tendenties en hun socio-economisch falen in het westen te maskeren.
Wat mij betreft wel maar mooi alternatief : gewoon onmiddellijk levenslang opsluiten zonder kans op vroegtijdige vrijlating, verlof of gratie.quote:Op dinsdag 1 juli 2014 11:55 schreef Specularium het volgende:
[..]
Ik heb het over die jongens die hier terugkeren.
Die kun je niet zomaar een spuitje gaan geven.
In sommige gevallen lijkt mij die optie de beste.quote:Op dinsdag 1 juli 2014 11:49 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Als in georganiseerd oppakken en executeren?
Mee eens.quote:Op dinsdag 1 juli 2014 11:49 schreef Autodefensa het volgende:
[..]
Nogmaals, mensen gaan totaal voorbij aan het feit dat een aanzienlijk deel van ISIS aanhangers in het westen uit mislukkelingen, TBS gevallen en opportunisten bestaat. ISIS acties zijn wereldwijd meermaals veroordeeld door Salafistische 'denk-tanks' en ISIS is nu in een bloedige strijd met Al-Nusra (een al-Kaida offshoot) verwikkeld.
Deze zogenaamde 'extremisten' gebruiken de ISIS dekmantel om uiting te geven aan hun psychotische tendenties en hun socio-economisch falen in het westen te maskeren.
Hoe kom jij daarbij?quote:Op dinsdag 1 juli 2014 11:56 schreef Mystikvm het volgende:
[..]
Dat snap ik, maar dit is toch niet cultuurgebonden? Waarom gaan psychotische blanke Nederlanders dan niet massaal naar Syrië? Of sluiten ze zich massaal aan bij een maffe christelijke sekte?
Volgens de definitie van extremist ben jij zelf een extremist.quote:Op dinsdag 1 juli 2014 11:54 schreef Mystikvm het volgende:
Echter, hoe vaker ik nadenk over wat te doen met moslimextremisten, hoe meer ik tot de conclusie kom dat de enige optie is om ze om het leven te brengen, want je kunt niet met ze redeneren.
Iedereen is welkom bij ISIS, je moet alleen hun ideologie te delen.quote:Op dinsdag 1 juli 2014 12:00 schreef Mystikvm het volgende:
[..]
Doen ze dat wel dan? Ik weet het echt niet hoor, maar ik heb er nog niet veel over gehoord.
Dat is dan maar zo, denk ik. Ik heb er goed over nagedacht en zie geen andere optie.quote:Op dinsdag 1 juli 2014 12:00 schreef Charismatisch het volgende:
[..]
Volgens de definitie van extremist ben jij zelf een extremist.
Iemand met zeer radicale opvattingen, vooral op politiek [..] gebied.
Wat is het probleem met radicale ideeën?quote:Op dinsdag 1 juli 2014 12:01 schreef Mystikvm het volgende:
[..]
Dat is dan maar zo, denk ik. Ik heb er goed over nagedacht en zie geen andere optie.
Heb jij een beter voorstel? Waardoor deze mensen hun radicale ideeën laten varen en toch normaal kunnen deelnemen aan de maatschappij zonder haar jegens democratie? En zonder dat ze de illusie hebben dat ze beloond worden voor hem ombrengen van ongelovigen in het hiernamaals?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |