Welk ministerie gaan we hier verantwoordelijk voor maken? Hoeveel extra ambtenaren moeten hiervoor ingezet worden? Wil je de hondenscholen onder staatstoezicht stellen? Hoeveel denk je dat de hondenscholen gaan rekenen voor een cursus als dit opeens verplicht word?quote:Op dinsdag 1 juli 2014 10:58 schreef Bram_van_Loon het volgende:
(verplicht examen om een vergunning te krijgen, verplichte hondenschool),
Dat hoeft allemaal niet zo moeilijk te worden gemaakt. Gewoon de gemeente dit laten uitvoeren door de vergunning te koppelen aan het examen en dat beetje extra werk voor ambtenaren te betalen via de hondenbelasting. Nog een voordeel van zo'n vergunning: mensen die betrapt worden op het niet opruimen van hun stront kan je de vergunning afpakken.quote:Op dinsdag 1 juli 2014 18:08 schreef Chewie het volgende:
[..]
Welk ministerie gaan we hier verantwoordelijk voor maken? Hoeveel extra ambtenaren moeten hiervoor ingezet worden?
Welpjes? Bedoel je kittens?quote:Op dinsdag 1 juli 2014 18:05 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Er is geen reden om het niet te doen.
[..]
Minstens. Dat geldt natuurlijk ook voor andere huisdieren. Alleen bij een kat kan weinig fout gaan zolang je het beestje maar juist voedt (de meeste katten krijgen teveel eten).
Veel van die mensen die niet met zo'n dier kunnen omgaan dumpen ook nog eens het welpje of de puppy. Zelf heb ik al eens een welpje van straat moeten halen, iemand anders die ik ken heeft het ook een keer gedaan (bos). Enorm zielig, die welpjes zijn kansloos als ze te vroeg op straat komen. Beide welpjes waren dan ook ernstig ondervoed en uitgedroogd.
Ik gebruik niet graag onnodig Engels.quote:Op dinsdag 1 juli 2014 19:06 schreef Sick_Little_Monkey het volgende:
[..]
Welpjes? Bedoel je kittens?
Op sommige plaatsen wel ja. Gelukkig is het wel relatief droge poep.quote:Op dinsdag 1 juli 2014 18:48 schreef robin007bond het volgende:
Irrelevant, maar ook heel ergerlijk vind ik de paardenpoep die altijd in mooie bossen te vinden is.
En puppy dan?quote:Op dinsdag 1 juli 2014 19:07 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Ik gebruik niet graag onnodig Engels.
Ik gebruik ook niet graag twee woorden als er een volstaat, puppy is bovendien vernederlandst.quote:Op dinsdag 1 juli 2014 19:09 schreef Sick_Little_Monkey het volgende:
[..]
En puppy dan?Zeg dan jong hondje.
Jij mag het een kitten noemen, ik noem het een welpje, dat is correct Nederlands (zoek het maar op in de van Dale) en in mijn ogen beter Nederlands dan het incorrect uitgesproken kitten.quote:Een jong katje heet in het Nederlands ook gewoon een kitten.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |