abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_141813233
Nachtelijke beschieting van Kramatorsk opgenomen:

Igor Strelkov commentaar: howitzers en 'Grad's toegepast bij beschieting van dit burgergebied

http://rusvesna.su/news/1404253644

Dit is dus een 'Grad'

Elk weldenkend mensen begrijpt dat je hiermee massa's aan ongewilde burgerslachtoffers kunt maken. Gelukkig hebben de meeste mensen hun toevlucht gezocht tot oude sovjet-bunkers.
pi_141813328
quote:
0s.gif Op woensdag 2 juli 2014 13:21 schreef Autodefensa het volgende:
Nachtelijke beschieting van Kramatorsk opgenomen:

Igor Strelkov commentaar: howitzers en 'Grad's toegepast bij beschieting van dit burgergebied

http://rusvesna.su/news/1404253644

Dit is dus een 'Grad'

[ afbeelding ]

Elk weldenkend mensen begrijpt dat je hiermee massa's aan ongewilde burgerslachtoffers kunt maken. Gelukkig hebben de meeste mensen hun toevlucht gezocht tot oude sovjet-bunkers.
Wordt tijd dat die Russen zich niet langer verstoppen achter burgers dus. Al zal dat wel niet helemaal in hun belang zijn.
pi_141813568
DNR troepen geven zich over van UKr-staatszender:

(Bovenstaande video schijnt fake te zijn, wat wel vaker het geval is met Ukr media...

"Pure theater. Open field that makes no sense as a position, Ukrs moving like it's training in clean pressed cammies and hardly any tactical gear (but with a camera), no swearing or getting physical. "

"By posting such obvious fakes you really not making good job in attaining credibility."

http://www.militaryphotos(...)ewfull=1#post7254336)

"Aaaand, real photo of ukrainian forces treatment with enemy combatants:"

pi_141813734
Sprake van gevechten bij Novoazovsk (het lijkt er op dat ze een nieuwe front openen)

------

Ter illustratie, de mate van desinformatie door Ukr-media:

1000 (!!) rebellen gedood tijdens hervatting van ATO

http://www.unian.net/poli(...)e-1000-boevikov.html

----

Lugansk vandaag:

Nieuw luchtafweergeschut 'binnengekomen'

---
pi_141814064
In Kiev is er een overheidsinitiatief om de straat waar de Russische ambassade is te hernoemen naar 'Prospect Stepan Bandera'.

http://www.vesti.ru/doc.html?id=1752132&cid=520

Stepan Bandera in beter tijden:

En op de Maidan waren ze hem ook niet vergeten....

pi_141814134
quote:
0s.gif Op woensdag 2 juli 2014 12:59 schreef Autodefensa het volgende:

[..]

De realiteit wijkt sterk af van het beeld dat jij hier wilde neerzetten. Utopisch gepraat over in welk licht men de gebeurtenissen moet zien of in welke richting de demografische ontwikkeling wellicht, hypothetisch zou kunnen gaan, heeft dat weinig mee te maken.

Een sterk federatieve oplossing is de enige vreedzame realistische oplossing die nu voorhanden is. Nu blijkt dat jij er tegen bent houdt in dat jij het land het liefst richting het Joegoslavi scenario ziet afglijden. Het is een nogal extremistisch en alle behalve humanistisch wereldbeeld. De gevolgen van dit scenario zijn ons allen bekend.

Wereldpolitiek is vies. Grote spelers denken in termen van "acceptabele mensenlevenverlies" en ecnomische impact. Rusland daarin is geen uitzondering. Alle grote (en kleine) spelers maken zich hier schuldig aan. Je bent hypocriet als je het tegendeel beweert.

Jouw redenatie voor je standpunt, "Rusland vertrouw ik niet", impliceert een totaal gebrek aan empathie met bewoners van Oekraine enerzijds en dogmatisme in je denkprocessen anderzijds. Het staat nu buiten kijf vast dat jij alles behalve genuanceerd of onbevooroordeeld bent. Ik hoop dat andere posters jouw 'nieuws updates' nu in een ander licht zien.
nee, dat doe ik iig niet.
Our business in the field of fight, Is not to question, but to prove our might.
[TK] enkele Blu-ray films (in seal)
pi_141814310
quote:
------

Ter illustratie, de mate van desinformatie door Ukr-media:

1000 (!!) rebellen gedood tijdens hervatting van ATO

http://www.unian.net/poli(...)e-1000-boevikov.html

----

laten we hopen dat deze aantallen kloppen.
pi_141814322
quote:
0s.gif Op woensdag 2 juli 2014 13:46 schreef Sharpdressedman het volgende:

[..]

nee, dat doe ik iig niet.
Het zijn de enige nieuws-updates die ik doorgaans lees eerlijk gezegd. Russisch promotiemateriaal heb ik niet zo heel veel belang bij.
pi_141814340
Goed nieuws uit Moskou:

quote:
Basmanny district court of Moscow has arrested in absentia the Governor of east-central Ukraine’s Dnipropetrovsk Region Ihor Kolomoyskyi on Wednesday. The court has satisfied a request from detectives to this effect.

Russian law enforcement agencies accuse Kolomoyskyi of masterminding murders and use of banned ways and methods of warfare. He was put on international wanted list on June 21.
http://en.itar-tass.com/russia/738628

Kolomoisky schijnt achter de massaverbrandingen in Odessa, 2 mei, te zitten.

---

Krym nieuws:

Crimea risks losing 35% of export market on EU sanctions

http://en.itar-tass.com/russia/738637

---

Commentaar op Kramatorsk bombardementen:

quote:
The city of Kramatorsk, the north of Ukraine’s eastern Donetsk region, has come under artillery fire. About 100 houses have been burnt down, militia’s representative told ITAR-TASS on Wednesday.
http://en.itar-tass.com/world/738648

---
pi_141814365
quote:
0s.gif Op woensdag 2 juli 2014 13:51 schreef Solstice1 het volgende:

[..]

Het zijn de enige nieuws-updates die ik doorgaans lees eerlijk gezegd. Russisch promotiemateriaal heb ik niet zo heel veel belang bij.
ik ook niet, ik lees nog liever een sprookjesboek. Die zijn nog meer op waarheid gebasseerd.
pi_141814411
OVSE bekritiseert Ukr-overheid:

quote:
President of the Parliamentary Assembly (PA) of the Organisation for Security and Co-operation in Europe (OSCE) Ranko Krivokapic has expressed concern over the fact that the ceasefire regime in Ukraine, initiated by Ukrainian President Petro Poroshenko, was not prolonged.
http://en.itar-tass.com/world/738540
pi_141814463
quote:
0s.gif Op woensdag 2 juli 2014 13:53 schreef Autodefensa het volgende:
expressed concern
in welk woordenboek is expressed concern --> bekritiseren?
pi_141814515
quote:
0s.gif Op woensdag 2 juli 2014 13:52 schreef Sharpdressedman het volgende:

[..]

ik ook niet, ik lees nog liever een sprookjesboek. Die zijn nog meer op waarheid gebasseerd.
Vraag me wel af wat ze d'rmee proberen te winnen, beetje wanhopig gedoe.
pi_141814555
Waterbevoorrading voor Donetsk regio gestopt

http://novorossia.su/ru/node/3410
  woensdag 2 juli 2014 @ 13:57:59 #91
312994 deelnemer
ff meedenken
pi_141814605
quote:
0s.gif Op woensdag 2 juli 2014 12:59 schreef Autodefensa het volgende:

[..]

De realiteit wijkt sterk af van het beeld dat jij hier wilde neerzetten. Utopisch gepraat over in welk licht men de gebeurtenissen moet zien of in welke richting de demografische ontwikkeling wellicht, hypothetisch zou kunnen gaan, heeft dat weinig mee te maken.

Een sterk federatieve oplossing is de enige vreedzame realistische oplossing die nu voorhanden is. Nu blijkt dat jij er tegen bent houdt in dat jij het land het liefst richting het Joegoslavi scenario ziet afglijden. Het is een nogal extremistisch en alle behalve humanistisch wereldbeeld. De gevolgen van dit scenario zijn ons allen bekend.

Wereldpolitiek is vies. Grote spelers denken in termen van "acceptabele mensenlevenverlies" en ecnomische impact. Rusland daarin is geen uitzondering. Alle grote (en kleine) spelers maken zich hier schuldig aan. Je bent hypocriet als je het tegendeel beweert.

Jouw redenatie voor je standpunt, "Rusland vertrouw ik niet", impliceert een totaal gebrek aan empathie met bewoners van Oekraine enerzijds en dogmatisme in je denkprocessen anderzijds. Het staat nu buiten kijf vast dat jij alles behalve genuanceerd of onbevooroordeeld bent. Ik hoop dat andere posters jouw 'nieuws updates' nu in een ander licht zien.
Ik heb niets met het gespin en het gebruikelijke machtsspel. De gewone bevolking is daar niet bij gebaat. Dat grote spelers denken in termen van "acceptabele mensenlevenverlies" en ecnomische impact is de filosofie van 'might is right'. DAT HOUD NOOIT OP.

Net zoals je eindeloos kan doorkletsen over de volksaard, dat Oekraine geen land is of kan zijn, zo kun je ook eindeloos strategisch doorkletsen over de zet van de ene partij, en hoe je die pareert met een tegenzet. Maar in feite geef je gehoor aan de suggestie dat de sentimenten van het machtsspel het juiste kader vormen, terwijl het simplistische dierlijke sentimenten zijn, die nooit leiden tot een consistente oplossing, hooguit tot bevroren conflicten.

Zo zie je alle partijen in Oekraine gebruik maken van het vernederen van de opponent, van gedwongen knielen, half naakt in beeld brengen, intimideren etc. Dat is typisch voor een samenleving die nog zeer autoritaire verhoudingen kent. De mate waarin dit soort sentimenten daar leven, is geen positief teken. Ook verbaal kun je inspelen op de sentimenten van hierarchievorming. Daarmee kun je overal de bevolking gemakkelijk ophitsen. Dat kan ik niet waarderen.

Sommige mensen kunnen nooit ergens naar kijken, anders dan door de bril van strategie en belangen. Maar niet iedereen doet dat in dezelfde mate. Naar mijn gevoel zijn de mensen die het meest strategisch denken, vaak degene die die soort conflicten creeren. Enige zelfreflectie kan mensen ertoe brengen, meer uit die sentimenten van hierarchievorming en strategie te blijven. Dat is beter.

Poetin laat duidelijk zien dat hij tot zijn nek in dit strategische machtsdenken zit. Dat maakt iemand gevaarlijk. Zelf heb ik geen sterke partijdigheid in dit conflict, behalve een weerzin tegen de hitsers binnen alle partijen, inclusief Fokkers die partij kiezen, opgaan in het machtsconflict en mee gaan hitsen.

[ Bericht 0% gewijzigd door deelnemer op 02-07-2014 19:02:21 ]
The view from nowhere.
pi_141814656
quote:
0s.gif Op woensdag 2 juli 2014 13:54 schreef Sharpdressedman het volgende:

[..]

in welk woordenboek is expressed concern --> bekritiseren?
quote:
“This crisis has tested the most important international principles. The situation in Ukraine remains uncertain. Military actions have claimed hundreds of lives. The use of heavy arms has become a heavy burden on the people and cities. The number of killed and displaced persons has increased, there are thousands of them. Each day of the unresolved conflict undermines the very principles of our organisation. That’s why we should act promptly,” Krivokapic said.
pi_141814713
quote:
0s.gif Op woensdag 2 juli 2014 13:58 schreef Autodefensa het volgende:

[..]

[..]

en dus? het is dus jouw oordeel dat er kritiek wordt geleverd.
  woensdag 2 juli 2014 @ 14:00:47 #94
421524 SadPanda
#FreePalestine #FreeBahrain
pi_141814724
PaulaSlier_RT twitterde op woensdag 02-07-2014 om 12:33:55 #UKRAINE:ATO forces waged artillery fire @ #Kramatorsk overnight. Several residential houses caught fire.3ppl from the same family killed. reageer retweet
Anti-Turkije
pi_141814783
quote:
0s.gif Op woensdag 2 juli 2014 13:57 schreef deelnemer het volgende:

[..]

Ik heb niets met het gespin en het gebruikelijke machtsspel. De gewone bevolking is daar niet bij gebaat. Dat grote spelers denken in termen van "acceptabele mensenlevenverlies" en ecnomische impact is de filosofie van 'might is right'. WANT DAT HOUD NOOIT OP.

Net zoals je eindeloos kan doorkletsen over de volksaard, dat Oekraine geen land is of kan zijn, zo kun je ook eindeloos strategisch doorkletsen over de zet van de ene partij, en hoe je die pareert met een tegenzet. Maar in feite geef je gehoor aan de suggestie dat de sentimenten van het machtsspel het juiste kader vormen, terwijl een simplistische dierlijke sentimenten zijn, die nooit leiden tot een consistente oplossing, hooguit tot bevroren conflicten.

Zo zie je alle partijen in Oekraine gebruik maken van het vernederen van de opponent, van gedwongen knieel, half naakt in beeld brengen, intimideren etc. Dat is typisch voor een samenleving die nog sterk autoritaire verhoudingen kent. De mate waarin dit soort sentimenten daar leven, zijn geen positief teken. Ook verbaal kun je inspelen op de sentimenten van hierarchievorming. Daarmee kun je overal de bevolking gemakkelijk ophitsen. Daar kan ik niet waarderen.

Sommige mensen kunnen nooit ergens naar kijken, anders dan door de bril van strategie en belangen. Maar niet iedereen doet dat in dezelfde mate. Naar mijn gevoel zijn de mensen die het meest strategisch denken, vaak degene die die soort conflicten creeren. Enige zelfreflectie kan mensen ertoe brengen, meer uit die sentimenten rond hierarchievorming en strategie te blijven. Dat is beter.

Poetin laat duidelijk zien dat het tot zijn nek in dit strategische machtsdenken zit. Dat maakt iemand gevaarlijk. Zelf heb ik geen sterke partijdigheid in dit conflict, behalve een weerzin tegen de hitsers binnen alle partijen, inclusief Fokker die partij kiezen, opgaan in het machtsconflict en mee gaan hitsen.
Hier kan ik mij bij aansluiten. Blijkbaar geeft elk van ons er een andere uiting aan.

Om mijn standpunt te verduidelijken. De steun voor Putin komt bij mij voort uit mijn walging voor de Amerikaanse hegemonie en de desastreuze gevolgen daarvan voor de mensheid. Maar dat is een andere discussie op zich. ;)

---

Beelden uit Donetsk gisteren:

[ Bericht 7% gewijzigd door Autodefensa op 02-07-2014 14:07:29 ]
  woensdag 2 juli 2014 @ 14:14:36 #96
312994 deelnemer
ff meedenken
pi_141815212
quote:
0s.gif Op woensdag 2 juli 2014 13:16 schreef Autodefensa het volgende:
Artilleriebeschieten in Severodonsk (doelwit? een school-internaat...)
Ik denk dat ze dat echt een school-internaat als doel hebben uitgekozen. Ze kwamen bij en zeiden wat is nu een nooit te beschieten. En iemand kwam met de fantastische suggestie: een school-internaat.

Of doe jij hier aan suggestief taal gebruik?
The view from nowhere.
pi_141815464
quote:
0s.gif Op woensdag 2 juli 2014 14:14 schreef deelnemer het volgende:

[..]

Ik denk dat ze dat echt een school-internaat als doel hebben uitgekozen. Ze kwamen bij en zeiden wat is nu een nooit te beschieten. En iemand kwam met de fantastische suggestie: een school-internaat.

Of doe jij hier aan suggestief taal gebruik?
Wat bedoel je precies? En waar heb je het over?

In de titel van de video staat toch duidelijk "Shkola-internat"? als je dat door google.translate gooit krijg je kostschool, internaat of pensionaat.

https://translate.google.(...)80%D0%BD%D0%B0%D1%82
  woensdag 2 juli 2014 @ 14:24:24 #98
312994 deelnemer
ff meedenken
pi_141815559
quote:
0s.gif Op woensdag 2 juli 2014 14:22 schreef Autodefensa het volgende:

[..]

Wat bedoel je precies? En waar heb je het over?

In de titel van de video staat toch duidelijk "Shkola-internat"? als je dat door google.translate gooit krijg je kostschool, internaat of pensionaat.

https://translate.google.(...)80%D0%BD%D0%B0%D1%82
Doel betekent dat het beoogd is. Maar weet je de toedracht?

[ Bericht 1% gewijzigd door deelnemer op 02-07-2014 19:07:45 ]
The view from nowhere.
pi_141815903
quote:
0s.gif Op woensdag 2 juli 2014 14:24 schreef deelnemer het volgende:

[..]

Doel beteken dat het beoog. Maar weet je de toedracht?
Ik ga af op wat er in de bron staat, mensen die daar daadwerkelijk waren. Heb jij de bron gelezen? Heb jij ukr-bronnen die het tegendeel bewijzen? Zo niet gaarne deze topic niet met je twijfels vullen.

Jouw hoofdbron, Kyivpost is alles behalve accuraat. De door mij geposte video over zogenaamde overgave door 'terroristen' staat ook op Kyivpost. :') Tevens hebben zij het over 100-en dode rebellen, wat ook gewoon onzin is.
  woensdag 2 juli 2014 @ 14:36:30 #100
312994 deelnemer
ff meedenken
pi_141815982
Het is deze vorm van propaganda, die mij de afgelopen maanden heeft overtuigd dat Rusland echt niet
deugd. Domweg interpretaties koppelen aan gebeurtenissen zoals het je uitkomt, en dan net doen alsof een feit de heel interpretatie bewijst.
The view from nowhere.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')