quote:Op donderdag 14 augustus 2014 20:00 schreef Poesopstokje het volgende:
[..]
Hoi Moass![]()
Stap 1 is toch echt erkennen van je defectje, anders kom je niet verderPDD is niet het einde van de wereld, je kunt er prima mee leven, maar je moet toch echt even weten hoe je de boel onder controle moet houden. En daar kun je hulp voor zoeken, bij een GGZ of een ander soort instantie. Of als je daar geen behoefte aan hebt, dan praat je lekker met ons mee in dit topic. Want wij zijn de échte FOK!autisten
Ik heb ook geen zolderkamerquote:Op donderdag 14 augustus 2014 20:01 schreef ToT het volgende:
[..]Ik ben maar een nepperd; ik zit in de woonkamer!
Ik wel, en groot ook, met vaste trap, maar slecht geïsoleerd, en dan zou ik al het interieur van de woonkamer daar naar toe slepen en er nooit meer van af komen!quote:Op donderdag 14 augustus 2014 20:02 schreef Poesopstokje het volgende:
[..]
Ik heb ook geen zolderkamer
Vroeger ging ik wel met het OV, en precies zoals jij het omschreef.. alles uitgeplanned. Maar als er dan iets niet klopt dan wordt ik al gek, de drukte in de bus vind in verschrikkelijk, zo dicht op elkaar zitten met vreemden vind ik verschrikkelijk, het verdwijnen van de strippenkaart vind ik een ramp en een schande.quote:Op donderdag 14 augustus 2014 19:58 schreef Poesopstokje het volgende:
[..]
Weet je. Mijn eerste keer met het OV? Ik heb op internet mijn routes uitgezocht, welke lijn, welk perron, welk tijdstip. Alles uitgeprint, ruim een half uur van te voren stond ik op het station. Nóg zweten van de zenuwen, want oh jee, zou dit wel goed komen.. En dan overstappen, dikke paniek. Gauw zoeken om de juiste halte/perron, hartkloppingen tot en met.
Mij ging het meer dáár om, dat ik alles precies uitgestippeld moest hebben. Niet zozeer om de mensen.
Maar het went, het lukt, heus.
Volgens mij heb ik geen nadelige bijwerkingen.. behalve misschien toch qua gewicht.. Ik weeg 116 kilo dat moet ik weer naar 88 kilo zien te krijgen. Maar ik sport ook niet meer, dat gaat lastig vanwege de agorafobie, ik wil graag weer fietsen. Mjah, we zijn er mee bezig, gedragstherapeut en zo, begeleiding, etc. Het komt allemaal wel weer goed.quote:Op donderdag 14 augustus 2014 20:01 schreef Poesopstokje het volgende:
[..]
Dan zou ik het gewoon blijven gebruiken, het is jouw gemoedstoestand want telt hè. Ik weet niet of je er verder nadelige dingen aan ondervindt?
Yoki in de tent! Altijd gezelligquote:Op donderdag 14 augustus 2014 20:03 schreef Poesopstokje het volgende:
Zijn we zo weer 50 posts verder![]()
Ik durf nu ook niet meer, ik weet niet hoe de OVchip werkt.quote:Op donderdag 14 augustus 2014 20:05 schreef YokiKater het volgende:
[..]
Vroeger ging ik wel met het OV, en precies zoals jij het omschreef.. alles uitgeplanned. Maar als er dan iets niet klopt dan wordt ik al gek, de drukte in de bus vind in verschrikkelijk, zo dicht op elkaar zitten met vreemden vind ik verschrikkelijk, het verdwijnen van de strippenkaart vind ik een ramp en een schande.
En de laatste keer dat ik in de bus zat kreeg ik een paniekaanval en ben ik de bus uitgevlucht.
[..]
Volgens mij heb ik geen nadelige bijwerkingen.. behalve misschien toch qua gewicht.. Ik weeg 116 kilo dat moet ik weer naar 88 kilo zien te krijgen. Maar ik sport ook niet meer, dat gaat lastig vanwege de agorafobie, ik wil graag weer fietsen. Mjah, we zijn er mee bezig, gedragstherapeut en zo, begeleiding, etc. Het komt allemaal wel weer goed.
Ook dit is erg herkenbaar...zelf sinds februari dit jaar mijn rijbewijs pas gehaald..maar mijn god..wat een opluchting op vele vlakken!quote:Op donderdag 14 augustus 2014 20:09 schreef Poesopstokje het volgende:
[..]
Ik durf nu ook niet meer, ik weet niet hoe de OVchip werkt.Ik ben blij dat ik een auto heb, want god jezus, anders weet ik het niet hoor.. Ik raak al in paniek bij het idee!
116 kgKut medicatie toch.. bah.. Ik hoop dat je het tzt het er weer af krijgt!
Woon je toevallig bij Nijmegen in de buurt? Het Radboud kan ik aanraden voor goede therapieën!quote:Op donderdag 14 augustus 2014 20:11 schreef Moass het volgende:
Dank jullie allemaal voor de reacties hier, voelt goed!
Momenteel sta ik wel onder behandeling GGZ, maar gek genoeg heb ik niet het gevoel dat hier mijn probleem doelgericht aangepakt wordt..en ja..ook dat is weer iets waar ik mij ongelofelijk druk om maak..en dan is de cirkel weer zo'n beetje rond..olé..
YokiYoki alvast gefeliciteerd vriendje!quote:Op donderdag 14 augustus 2014 20:12 schreef YokiKater het volgende:
En morgen ben ik jarig, daarom ben ik nu hyperdepiep. Morgen komt 1 van mijn begeleidsters langs met een gebakje en daarna ga ik naar mijn ouders.
Als 1 ding mij echt goed geholpen heeft dan is het wel inzicht krijgen (zelf zoeken) in het Autistisch Spectrum en vooral lotgenotencontact. Ik post hier in deze reeks al sinds mijn diagnose, dat was in 2009 en ondere een andere nickname. Ik heb enorm veel gehad aan deze topicreeks doordat ik A) mijn verhaal kwijt kon en B) je herkenning en erkenning en advies vind.quote:Op donderdag 14 augustus 2014 20:11 schreef Moass het volgende:
Dank jullie allemaal voor de reacties hier, voelt goed!
Momenteel sta ik wel onder behandeling GGZ, maar gek genoeg heb ik niet het gevoel dat hier mijn probleem doelgericht aangepakt wordt..en ja..ook dat is weer iets waar ik mij ongelofelijk druk om maak..en dan is de cirkel weer zo'n beetje rond..olé..
quote:Op donderdag 14 augustus 2014 20:12 schreef YokiKater het volgende:
En morgen ben ik jarig, daarom ben ik nu hyperdepiep. Morgen komt 1 van mijn begeleidsters langs met een gebakje en daarna ga ik naar mijn ouders.
het is wel herkenbaar..ben nu zelfs al een tijd op het punt dat ik bewust geen vriendschappen meer toelaat..bang voor de tegenslagen..quote:Op donderdag 14 augustus 2014 20:13 schreef Poesopstokje het volgende:
Moasssssss;
Wat betreft het niet kunnen onderhouden van vriendschappen. Alle autisten zijn anders, dus ik kan niet voor jou spreken, dus dan maar even mijn ervaring, misschien herken je jezelf er in
Ik kon dat vroeger ook niet. Zodra iemand iets verkeerd deed in mijn ogen was het al gauw ''dikke doei'' einde vriendschap. De hele wereld draaide om MIJ en iedereen moest zich maar naar MIJ schikken. Kwestie van niet kunnen inleven in een ander.
Inmiddels heb ik geleerd wat sociaal wenselijk gedrag is en pas ik dit ook toe bij mijn vriendschappen. Ik geef en ik neem. Ik kan me moeilijk inleven, máár ik begrijp wel dat vriendschappen van 2 kanten moeten komen. Dus dat het gesprek niet altijd over mij moet gaan, maar dat ik ook interesse moet tonen in een ander en moet vragen hoe het met hem/haar gaat etc etc. Gaan de weg is dit steeds natuurlijker geworden en nu gaat dat vanzelf.
Het is dus een kwestie van het accepteren van je autisme en het inlezen ervan. Ga eens googlen op PDD en lees gewoon. Zoek op wat de ''tekortkomingen'' zijn van een PDD-er en zorg dat jij juist het tegenovergestelde doet, dat is sociaal wenselijk gedragHet is niet natuurlijk voor ons, het kost klauwen vol energie, maar het LOONT. Want zo houd je vriendschappen in stand!
Ik heb nu een aantal hele dierbare vrienden, die mij ook heel erg liefhebben. Daar ben ik trots op, dat heb ik toch maar mooi voor elkaar gekregen
Lotgenotencontact is goud waard!quote:Op donderdag 14 augustus 2014 20:14 schreef YokiKater het volgende:
[..]
Als 1 ding mij echt goed geholpen heeft dan is het wel inzicht krijgen (zelf zoeken) in het Autistisch Spectrum en vooral lotgenotencontact. Ik post hier in deze reeks al sinds mijn diagnose, dat was in 2009 en ondere een andere nickname. Ik heb enorm veel gehad aan deze topicreeks doordat ik A) mijn verhaal kwijt kon en B) je herkenning en erkenning en advies vind.
Dankewol!!quote:Op donderdag 14 augustus 2014 20:14 schreef Poesopstokje het volgende:
[..]
YokiYoki alvast gefeliciteerd vriendje!![]()
![]()
![]()
Thnxs!quote:
quote:Op donderdag 14 augustus 2014 20:16 schreef Moass het volgende:
[..]
het is wel herkenbaar..ben nu zelfs al een tijd op het punt dat ik bewust geen vriendschappen meer toelaat..bang voor de tegenslagen..
helaas niet, maar ben er zelf niet eens achter of ik de 'hulp' eigenlijk wel toelaat op het moment..quote:Op donderdag 14 augustus 2014 20:14 schreef ToT het volgende:
[..]
Woon je toevallig bij Nijmegen in de buurt? Het Radboud kan ik aanraden voor goede therapieën!
Oh mèn, die stress van te voren.. Ik word er naar van, nu zelfs, nu we het er over hebben.. Bah..quote:Op donderdag 14 augustus 2014 20:14 schreef ToT het volgende:
[..]Alvast feli!
En @ auto: ik heb er gelukkig ook eentje. Openbaar vervoer en ik gaan niet goed samen!
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |