dat kost veulquote:Op maandag 30 juni 2014 17:25 schreef BlueEyes het volgende:
Dettol brand wat minder in denk ik ipv chloor
quote:Op maandag 30 juni 2014 17:42 schreef Amsel het volgende:
Kleertjespraat
Ik vond eerst niets leuk en sloeg dicht als ik in de prenatal naar kleertjes ging kijken. Tot ik op een dag opeens een jurkje (ja shoot me) vast had en er na een half uur achter kwam dat het me niet lukte om het los te laten
Dus dat moest gekocht worden en daarna ging ik opeens los en nu hebben we echt veel te veel. Maar dat jurkje is nog steeds m'n lievelings
Als eerste pakje doen we gewoon iets simpels en comfortabels aan, maar zodra het kan hijs ik dr mooi in dr jurkquote:
Ik denk dat ze een cocosnoot in het omhulsel (zoals ie aan de boom hangt) bedoelen misschien, die zijn wel echt groot ...quote:Op maandag 30 juni 2014 17:31 schreef Stormqueen het volgende:
de enige fruitvergelijking die ik nièt snap is de kokosnoot met 35 weken. In mijn beleving is een kokosnoot best klein namelijk. Vergeleken met een durian of een bloemkool ofzo.
Volgens mij een watermeloenquote:Op maandag 30 juni 2014 18:17 schreef BlueEyes het volgende:
Wat zit er in met 40 weken dan?
Of hou ik dan spontaan m'n benen bij elkaar de komende weken?
Dat zegt ie van mij 'al' bij de 39 wekenquote:
Watermeloen is wel lekker!quote:Op maandag 30 juni 2014 18:34 schreef geppie het volgende:
[..]
Dat zegt ie van mij 'al' bij de 39 weken![]()
Bij de 40 een jackfruit ik sla weer aan het googlen
Ja heerlijk!...als het via een andere route naar binnen komt dan waar deze eruit moetquote:
quote:Op maandag 30 juni 2014 18:48 schreef Zolena het volgende:
Fruitbaby's![]()
Mijn app is ongezelliger. Vorige week formaat tandenborstel...
Zou de afdeling gynaecologie ff bellen, wij hadden daarna wel direct een afspraak bij de gyn.quote:Op maandag 30 juni 2014 18:56 schreef AwayTL het volgende:
Vraagje, de vorige keer ben ik op 10 juni bij de vk geweest. Nu moet ik overstappen op de gyn en hebben wij de 20 weken echo op 18 juli. Telt de echo als een afspraak? Of moet ik ook nog een afspraak maken bij de gyn?
De echo wordt niet door de gyn gedaan, maar door een echobureau dat in het ziekenhuis zit.
Radyhyn een jongen!
Doordat jullie het allemaal zo snel al weten, kan ik ook bijna niet wachten!
Ik had 6 mei bij de gyn controle, toen 6 juni 20w echo bij iemand anders, 18 juni voorlichting bij de verpleegkundige en 7 juli pas weer bij de gyn. Dus denk dat je bij je 20w echo en afspraak voor een maand later moet maken met de gyn. En wellicht nog meer afspraken alvast vooruit (ik heb alle afspraken tm 7 juli in maart gemaakt)quote:Op maandag 30 juni 2014 18:56 schreef AwayTL het volgende:
Vraagje, de vorige keer ben ik op 10 juni bij de vk geweest. Nu moet ik overstappen op de gyn en hebben wij de 20 weken echo op 18 juli. Telt de echo als een afspraak? Of moet ik ook nog een afspraak maken bij de gyn?
De echo wordt niet door de gyn gedaan, maar door een echobureau dat in het ziekenhuis zit.
Radyhyn een jongen!
Doordat jullie het allemaal zo snel al weten, kan ik ook bijna niet wachten!
De eerste was met de geboorte maar 2,5 kg, bij een termijn van 39,2.quote:Op maandag 30 juni 2014 18:58 schreef Stormqueen het volgende:
ATL, de 20 weken echo geldt niet als een controle voor zover ik weet
Waarom ben jij ook al weer overgedragen?
Ik heb een Windows telefoon hij heet gewoon zwangerschap.quote:Op maandag 30 juni 2014 18:57 schreef Amsel het volgende:
Welke app is dat Zolena? Ik zat een keer op een website waar ze vergeleken met laptops, boormachines en andere gebruiksvoorwerpen. Stukken begrijpelijker, ook voor mannen. Maar heb die site nooit terug kunnen vinden.
Zeker ook bedacht door een manquote:
ja dat telt niet, je kunt bij Henka ook niet t tuutje eruit trekkenquote:Op maandag 30 juni 2014 19:24 schreef Stormqueen het volgende:
Ik vind de sprong van lunchbox naar heel brood ook nogal heftig
Een beach ball kun je het tuutje nog uit trekken
zoietsquote:Op maandag 30 juni 2014 19:27 schreef BlueEyes het volgende:
Ik vind het plaatje van Amsel wel een leuke voor in de OP
Nee, wij wachten tot de 20 weken echo. Mijn innerlijke Scrootch vind pretecho's te duur hier in het oosten des lands.quote:Op maandag 30 juni 2014 19:22 schreef Radyhyn het volgende:
Yeah! Nu ongeveer zo groot als een Ben en Jerry's ijs emmer! Lekkeerrrrrr!
... Of zo groot als een paprika... hmmm.. doe mij dat ijs maar
Away, ga jij wachten tot de 20 weken echo om te kijken of ze kunnen zien of het een jongetje of meisje is? Of heb je van te voren nog een pretecho gepland?
vragen kan altijd toch? Nee heb je, Ja kun je krijgen.quote:Op maandag 30 juni 2014 19:48 schreef LaLouchi het volgende:
Zou ik trouwens kunnen vragen bij de VK donderdag of ze me de week erop wil strippen? Moet dan 8 juli weer en dan ben ik 39+5. Ik kan namelijk niet veel meer vanwege de BI en heb steeds hele pijnlijke voorweeën. En slapen gaatook niet zo goed.. is het dan heel raar als ik vraag of ze wil strippen?
Die yoghurt heb ik nog helemaal niet geprobeerd! Goed excuus om volgende keer eens mee te nemen bij de winkelquote:Op maandag 30 juni 2014 19:40 schreef AwayTL het volgende:
[..]
Nee, wij wachten tot de 20 weken echo. Mijn innerlijke Scrootch vind pretecho's te duur hier in het oosten des lands.
Scheelt ook dat ik de baby veel voel, wat voor mij een bevestiging is dat het wel goed zit.
Een B&J beker.. Ik hoop op frozen yoghurt, of is die er niet in het groot?
Heeft ze al gevoeld of er iets van verweking was?quote:Op maandag 30 juni 2014 19:56 schreef BlueEyes het volgende:
Ik word morgen misschien gestript![]()
In het kader van kindje is groot genoeg, bloeddruk schommelt zo en om 'erger' te voorkomen.
Geheel en al in overleg, initiatief kwam wel van de vk.
Maar wel, mits is al wat verweking heb en niet met de garantie dat het perse aanzet tot een bevalling.
Ze komt morgen hier aan huis.quote:Op maandag 30 juni 2014 20:00 schreef LaLouchi het volgende:
[..]
Heeft ze al gevoeld of er iets van verweking was?
Ooh en het wordt steeds leuker het bewegen als kint groter wordt en beter voelbaar als ze schuift in je buik. Echt van die bobbels die dan gaanquote:Op maandag 30 juni 2014 20:02 schreef Stormqueen het volgende:
Mijn kint is echt belachelijk druk vandaag. Ik denk dat ze nog geen drie kwartier aan 1 stuk stil heeft gelegen
dat is een afgeleide van hontquote:Op maandag 30 juni 2014 20:15 schreef Roomsnoes het volgende:
Zeg, rare vraag hoor, maar ik heb een kind in mijn buik Hoe hebben jullie? Een kint? Wasdat?
quote:Op maandag 30 juni 2014 20:08 schreef BlueEyes het volgende:
[..]
Ooh en het wordt steeds leuker het bewegen als kint groter wordt en beter voelbaar als ze schuift in je buik. Echt van die bobbels die dan gaan![]()
Daar kan ik zo intens blij van worden en ga ik bewust voor liggen in bed om het te voelen en te beleven.
nee, hont is een FOK-dingetje. Net als "ik heb m toch gekocht" en dat soort grollenquote:Op maandag 30 juni 2014 20:20 schreef Roomsnoes het volgende:
[..]
Whuuut SQ heeft een hontachtige in haar buik
SQ heeft een kint, verder gewoon kinderen hier hoorquote:Op maandag 30 juni 2014 20:15 schreef Roomsnoes het volgende:
Zeg, rare vraag hoor, maar ik heb een kind in mijn buik Hoe hebben jullie? Een kint? Wasdat?
Ah, mijn zobyzo!quote:Op maandag 30 juni 2014 20:26 schreef Stormqueen het volgende:
Maar goed, als ik kint, hooft, soberso en dergelijke gebruik is dat dus opzettelijk en komt in de meeste gevallen voort uit FOK-historie
quote:Op maandag 30 juni 2014 19:27 schreef BlueEyes het volgende:
Ik vind het plaatje van Amsel wel een leuke voor in de OP
Ja, maar als we alles moeten benoemen, komen we in een visueuze circel hoor!quote:
en als je een rijger ziet bel je een famfare want die kost twee keer de helft, dus maar 25%. toch?quote:Op maandag 30 juni 2014 20:22 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
nee, hont is een FOK-dingetje. Net als "ik heb m toch gekocht" en dat soort grollen
quote:Op maandag 30 juni 2014 20:43 schreef kwakz0r het volgende:
[..]
en als je een rijger ziet bel je een famfare want die kost twee keer de helft, dus maar 25%. toch?
Haha! Door dit berichtje ging ik ook eens rustig naar m'n buik zitten staren, en jawel hoor: beweging!quote:Op maandag 30 juni 2014 20:09 schreef Heliotrope het volgende:
Wat fijn BlueEyes. En spannend ook!
Leuk zo'n druk kind Stormqueen!
Mijn vriend en ik zagen net samen mijn buik bewegenen vlak erna voelde hij het eerste schopje ook
Jaaa automagisch een goeden garp makenquote:Op maandag 30 juni 2014 20:50 schreef snoenk het volgende:
Owh en foktaal. Ik kan het woord automatisch niet meer uitspreken. Dat word automagisch automagisch
Stuur m eens doorquote:Op maandag 30 juni 2014 20:50 schreef BlueEyes het volgende:
Mijn vriend is druk aan het stofzuigen door het hele huis.
De wc's zijn schoongemaakt en het aanrecht wordt as we speak gepoetst met chloor.
Nesteldrang?
Ooo herkenbaar dit.quote:Op maandag 30 juni 2014 20:52 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
[..]
Stuur m eens door
Mijn man heeft op mijn verzoek gestofzuigd vandaag maar hij heeft stukjes overgeslagen... En ik durf er niet over te klagen...
ja ookquote:Op maandag 30 juni 2014 20:51 schreef BlueEyes het volgende:
Ik vind opgelost slotje altijd moeilijk voor me te houden irl
+1quote:Op maandag 30 juni 2014 20:51 schreef BlueEyes het volgende:
Ik vind opgelost slotje altijd moeilijk voor me te houden irl
Nou ik doe t normaal dan ook maar zelf, maar dat gaat niet meer, Gelukkig komt mn ma woensdag en die neemt ieder hoekje wel meequote:Op maandag 30 juni 2014 20:53 schreef AwayTL het volgende:
[..]
Ooo herkenbaar dit.
Ik pak dan meestal maar gewoon zelf weer de stofzuiger.. Alleen in dit geval raad ik dit niet aan!! Rusten met die bekken.
ohhh wat mooi geworden!quote:Op maandag 30 juni 2014 20:55 schreef Stormqueen het volgende:
Oh trouwens!
[ afbeelding ]
Nu nog knoppies en dan klaarrrrr
Hier zeer beperkt hoor!quote:Op maandag 30 juni 2014 20:56 schreef snoenk het volgende:
Wanneer komt die nesteldrang? Ik heb vooral zin om op mn luie billen te zitten. En dan maar heel hard hopen dat er niemand langskomt want 3 dieren aan het verharen
quote:Op maandag 30 juni 2014 20:55 schreef Stormqueen het volgende:
Oh trouwens!
[ afbeelding ]
leuk geworden!.:)quote:Op maandag 30 juni 2014 20:55 schreef Stormqueen het volgende:
Oh trouwens!
[ afbeelding ]
Tof geworden!quote:Op maandag 30 juni 2014 20:55 schreef Stormqueen het volgende:
Oh trouwens!
[ afbeelding ]
Wat denk je zelf?quote:Op maandag 30 juni 2014 20:49 schreef snoenk het volgende:
Spannend morgen be.
Als het goed is weet ik of ik morgen een jongens of een meisjesbaby krijgpas kwart voor 9 's avonds. Dat duurt nog laaang
+1quote:Op maandag 30 juni 2014 21:00 schreef snoenk het volgende:
Enige wat ik nu wel graag zou willen is met de babykamer beginnen. Maar dan liever eigenlijk ook gewoon poef, klaar en ook nog naar mn zin. Ik wil hem af maar er niets voor hoeven doen eigenlijk
^^ wat zij zeggen, met alles.quote:
1e kindje toch of niet ( ik ben echt een ramp in dat soort dingenquote:Op maandag 30 juni 2014 21:25 schreef snoenk het volgende:
[..]
Denk zelf een jongen maar zou het wel een hele leuke verrassing vinden als het een meisje is
niet gemeen hoor, hoogstens een beetje hormonaalquote:Op maandag 30 juni 2014 21:19 schreef Twinkle20 het volgende:
SQ hij's echt vet geworden!
Hmmm ik heb manlief zaterdag al gevraagd om vandaag de badkamer een sopbeurt te geven.
Uiteindelijk ben ik er vanmiddag om 15.30 uur zelf maar aan begonnen na een hoop gezucht en gesteun van mijn kant want er was nog geen vinger naar uit gestoken![]()
Op dat soort momenten kan ik hem wel killen eigenlijk. Ben extra niet lief voor hem geweest toen hij het avondeten stond te maken. Eigen schuld. Ben ik gemeen of ben ik gemeen.. Sorry dan
.
Ik zei niet dat het een goed plan was... Ze lagen in de weg en ik had de tas lichter ingeschat...quote:Op maandag 30 juni 2014 23:12 schreef Stormqueen het volgende:
Je kan niet stofzuigen of traplopen vanwege de pijn maar met gewichten zeulen leek wel een goed plan? Bijzonder
ja ehhh dat doe je jezelf aan hoor, dat schuldgevoel.quote:Op maandag 30 juni 2014 23:36 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
Ik voel me al schuldig als ik 1.5 uur op bed heb gelegen... Terwijl ik zo goed als niks mag...
Klopt helemaalquote:Op maandag 30 juni 2014 23:39 schreef kwakz0r het volgende:
[..]
ja ehhh dat doe je jezelf aan hoor, dat schuldgevoel.niemand die iets van jou verwacht behalve jij zelf.
snap wel dat t kut is als je niks kan, echt, maar t is een eindig iets, en t over je heen laten komen lijkt me zoveel relaxter voor jezelf!
over op bed liggen gesproken, dit ochtendmens gaat naar bed. nog tien toetsen afmaken morgenochtend maar ik kan nu echt niet meer....
Ben je nog best ver gekomen toch?!quote:Op maandag 30 juni 2014 23:39 schreef kwakz0r het volgende:
[..]
over op bed liggen gesproken, dit ochtendmens gaat naar bed. nog tien toetsen afmaken morgenochtend maar ik kan nu echt niet meer....
Ik zit ook nog te kijkenquote:Op dinsdag 1 juli 2014 00:21 schreef geppie het volgende:
[..]
Ben je nog best ver gekomen toch?!
Slaap lekker meiden! Ik zit nog even voetbal te kijken
quote:Op maandag 30 juni 2014 20:48 schreef JufMariska het volgende:
[..]
Haha! Door dit berichtje ging ik ook eens rustig naar m'n buik zitten staren, en jawel hoor: beweging!Tot 3x toe, maar toen lief ook ging opletten deed meneer in m'n buik natuurlijk net niks meer
Was jouw vorige kindje ook te vroeg?quote:Op dinsdag 1 juli 2014 07:32 schreef LaLouchi het volgende:
Goedemorgen. Het word nu officieel een Juli kindje. Had zelf gegokt op eind Juni![]()
Succes vandaag Blue!
Oooh en sunshine ik snurk tegenwoordig ook als een ouwe vent, had ik de vorige zwangerschap ook.quote:Op dinsdag 1 juli 2014 08:00 schreef rebel-angel het volgende:
Blue veel succes vandaag, hoe laat komt ze?
Nee 2 weken te laat, maar het was gewoon een beetje een gevoel. Misschien omdat dit een jongen is en de eerste een meisjequote:Op dinsdag 1 juli 2014 07:33 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Was jouw vorige kindje ook te vroeg?
Allemaal de schuld van de hormonenquote:Op dinsdag 1 juli 2014 08:06 schreef rebel-angel het volgende:
Kijk nou wat ik heb gedaan![]()
Wat een zooi
Ah dat verklaardquote:Op dinsdag 1 juli 2014 08:19 schreef rebel-angel het volgende:
Die heb ik volgens mij niet aangepast, volgens eigen berekening was ik een dagje later
Spannend!!quote:Op dinsdag 1 juli 2014 08:21 schreef BlueEyes het volgende:
Thanks meiden![]()
Ze komt tussen 9-13
Vind het nu stiekem wel even spannend, heb van schrik maar 4 uur geslapen ook
Zal ik stripbaar zijn en zal het wat doen?
En wat als niet, hoe is dan m'n bloeddruk vandaag?
Ik hou jullie op de hoogte, voor nu nog maar even omdraaien in mn bedje!
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op dinsdag 1 juli 2014 09:55 schreef Crumpette het volgende:
goeiemorgen! succes vandaag Blue!
oh boy, wat me vannacht/vanmorgen toch gebeurt..SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik heb er nog steeds niet echt veel last van *afklop*
Wel van de week dat ik nieste en in mijn broek piste, dat was ook een first timer
disclaimer
Een bed is alles wat ze ècht nodig heeft, en als jij er zelf geen issues mee hebt is dat prima tochquote:Op dinsdag 1 juli 2014 09:55 schreef Roomsnoes het volgende:
Ons bedje staat ook pas sinds 35 weken hoor. Maar dat staat voorlopig op onze kamer. Haar eigen kamertje is nog niet klaar. Nog wat plinten, de boel op z'n plek zetten en gordijnen naaien. Klein beetje stress wel, maar das vooral voor mijn gemoedsrust. Het bedje staat immers en dat maken we toch pas op als we thuiskomen. Verhuizen zou ik dan mooi niet meer doen haha.
ik had van de week dat ik nieste en een scheet lietquote:Op dinsdag 1 juli 2014 09:56 schreef Stormqueen het volgende:
[..]Ik heb er nog steeds niet echt veel last van *afklop*
Wel van de week dat ik nieste en in mijn broek piste, dat was ook een first timer
There's a first time for everything!quote:Op dinsdag 1 juli 2014 09:56 schreef Stormqueen het volgende:
[..]Ik heb er nog steeds niet echt veel last van *afklop*
ben jij alweer 35 wekenquote:Op dinsdag 1 juli 2014 10:10 schreef marel88 het volgende:
[..]
There's a first time for everything!
Ik ben met 35 weken ook nog helemaal niet bezig met kamertjes etc. Dat had ik de eerste zwangerschap nooit aangekund, maar nu denk ik: dat minimensje heeft de eerste dagen alleen maar mij, luiers en schone kleertjes nodig, het is een illusie te denken dat ie in z'n eigen bed slaapt, en als het toch nodig is is het wiegje in 2 uurtjes in elkaar gezet en opgemaakt. Heerlijke instelling! M'n man is wat minder chill![]()
Nou speel ik wel een beetje vals, peuter is net naar haar grote kamer dus er staat een min of meer af kamertje klaar. Maar ook zonder dat zou ik tot 37 weken geen haast maken denk ik...
O, en in het kader van beter laat dan nooit: Cygne, wat fijn dat er uiteindelijk zo goed naar je geluisterd is en dat de echo er goed uitzag. Zekerheid heb je voorlopig niet, maar wel een veel beter gevoel. Onzekerheid en je niet gehoord voelen is slopend, ik heb zo met je meegeleefd!
Spannend bluequote:Op dinsdag 1 juli 2014 08:21 schreef BlueEyes het volgende:
Thanks meiden![]()
Ze komt tussen 9-13
Vind het nu stiekem wel even spannend, heb van schrik maar 4 uur geslapen ook
Zal ik stripbaar zijn en zal het wat doen?
En wat als niet, hoe is dan m'n bloeddruk vandaag?
Ik hou jullie op de hoogte, voor nu nog maar even omdraaien in mn bedje!
Helpt dat echt als je gestript bent?quote:Op dinsdag 1 juli 2014 10:24 schreef Chanty het volgende:
[..]
Spannend blueHopelijk ben je stripbaar. Dan nog ff sexen en dan de baby eruit werpen
Nou ja seks wordt wel vaak als advies gegeven sowieso. En dat advies kreeg ik ook na mijn strippoging en het resultaat is bekendquote:
quote:Op dinsdag 1 juli 2014 10:39 schreef Twinkle20 het volgende:
Mja dat ben ik dan weer maar ik zou het vrij nasty vinden als ik van tevoren nog lig te seksen met mijn man en een paar uur later pers ik het er weer allemaal uit![]()
![]()
Maja poep is ook niet alles![]()
dat beschrijft toch de hele zwangerschap?quote:Op dinsdag 1 juli 2014 10:54 schreef Sunshine1982 het volgende:
Gewoon wat opsparen en als je het nodig hebt injecteren.
quote:Op dinsdag 1 juli 2014 10:54 schreef Crumpette het volgende:
[..]
dat beschrijft toch de hele zwangerschap?
Hè, jammer BE. Balen van je bloeddruk. Hoe hoog was 'ie?quote:Op dinsdag 1 juli 2014 10:58 schreef BlueEyes het volgende:
Effe snelle update:
Verweekte bmm maar niet stripbaar.
Nu onderweg naar ziekenhuis want hoge bloeddruk
quote:Op dinsdag 1 juli 2014 10:58 schreef BlueEyes het volgende:
Effe snelle update:
Niet leuk. Succes!quote:Op dinsdag 1 juli 2014 10:58 schreef BlueEyes het volgende:
Effe snelle update:
Huh.. nee toch.. die moesten eerst nog seksenquote:
Ja, nog 37 u en 20 min werkenquote:Op dinsdag 1 juli 2014 10:11 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
ben jij alweer 35 weken![]()
Bijna verlof!![]()
Geniet ervan, want de dagen vliegen echt voorbij!quote:Op dinsdag 1 juli 2014 11:41 schreef marel88 het volgende:
Balen, Blue. Succes in het zh!
[..]
Ja, nog 37 u en 20 min werken
(Binnen kantoortijden dan hè, ook nog zo'n 80 u daarbuiten)
Ik ga op m'n eerste echte vrije dag de hele dag op de bank liggen met boeken en tijdschriften, ik verheug me er nu al op!
Die 80 uur vallen hopelijk onder "de rest van de dag" en niet onder "werken" he?quote:Op dinsdag 1 juli 2014 11:41 schreef marel88 het volgende:
Balen, Blue. Succes in het zh!
[..]
Ja, nog 37 u en 20 min werken
(Binnen kantoortijden dan hè, ook nog zo'n 80 u daarbuiten)
Ik ga op m'n eerste echte vrije dag de hele dag op de bank liggen met boeken en tijdschriften, ik verheug me er nu al op!
Ja, vagina. Volgens de poli gynaecologie komt het door de inwendige echo, dat ze net iets geraakt hebben bij de bmm. Gisteren na ontlasting. Het is dan na 't plassen één veeg bloed en daarna helemaal niks meer.quote:Op dinsdag 1 juli 2014 12:10 schreef Stormqueen het volgende:
Maar komt het dan echt uit je vagina, cygne? Of ergens anders uit?
Nee, dat is werken in privetijd, en het is een grove ruime schattingquote:Op dinsdag 1 juli 2014 11:49 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
Die 80 uur vallen hopelijk onder "de rest van de dag" en niet onder "werken" he?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Maar dan heb ik daarna ook echt verlof![]()
Oh, dat is dan wel schrikken ja. Hopelijk houdt het snel opquote:Op dinsdag 1 juli 2014 12:13 schreef Cygne het volgende:
[..]
Ja, vagina. Volgens de poli gynaecologie komt het door de inwendige echo, dat ze net iets geraakt hebben bij de bmm. Gisteren na ontlasting. Het is dan na 't plassen één veeg bloed en daarna helemaal niks meer.
quote:Op dinsdag 1 juli 2014 12:13 schreef marel88 het volgende:
[..]
Nee, dat is werken in privetijd, en het is een grove ruime schattingPff, respect dat je het voor elkaar krijgt hoorSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Maar dan heb ik daarna ook echt verlof![]()
disclaimer
Bloedverlies komt zo vaak voor! Ik heb dagelijks bloedverlies, echt super vervelend! Bloed is stom!quote:Op dinsdag 1 juli 2014 12:13 schreef Cygne het volgende:
[..]
Ja, vagina. Volgens de poli gynaecologie komt het door de inwendige echo, dat ze net iets geraakt hebben bij de bmm. Gisteren na ontlasting. Het is dan na 't plassen één veeg bloed en daarna helemaal niks meer.
Ik krijg nu een hele lage dosis, omdat ze liever helemaal geen bloeddrukverlagers voorschrijven. De gyneacoloog verwacht niet dat hij verder zal zakken, maar heeft het meer voorgeschreven om in ieder geval een stijging te voorkomen.quote:Op dinsdag 1 juli 2014 12:07 schreef Sunshine1982 het volgende:
Maar als de medicijnen aanslaan, dan hoef je toch niet zo vroeg ingeleid te worden? Of wel?
Tnx!quote:Op dinsdag 1 juli 2014 12:15 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
Oh, dat is dan wel schrikken ja. Hopelijk houdt het snel op
[..]
Pff, respect dat je het voor elkaar krijgt hoor![]()
Voor mij hoefde het ook niet meer hoor. Dikke onhandige buik en had toen al wat pijn in mijn buik. Maar als er een keizersnede dreigt ben je tot veel bereidquote:Op dinsdag 1 juli 2014 11:19 schreef Radyhyn het volgende:
[..]
Huh.. nee toch.. die moesten eerst nog seksen
Twink.. ik denk er ook zo over hoor.. het idee alleen al.. vlak ervoor nog..
Maar geloof trouwens niet dat Chanty het zo erg vond hihi
Van wie heb je dit dieet gekregen? Ben je bij een diëtist geweest? Je hoeft namelijk echt niet op een houtje te bijten bij zwangerschapsdiabetes, het gaat om een doelmatige koolhydraatspreiding en een keuze voor juiste producten / type koolhydraten.quote:Op dinsdag 1 juli 2014 12:45 schreef Sunshine1982 het volgende:
Nou! Geen fijn begin van de maand!
Vanavond een moorkop!![]()
![]()
![]()
EINDELIJK wat lekker zoets! Die zwangerschapssuiker zuigt echt... Dieet is vooral een hongerdieet. 2 boterhammen tussen de middag
daar kan je toch niet op leven? En die cerealkoekjes met weinig koolhydraten zit echt geen smaak of geur aan
![]()
Aangezien ik het toch wel knap van mezelf vind dat ik met honger en craving naar zoet een kitkat chunky laat liggen in de koelkast, vind ik dat ik wel een moorkop verdient hebMoorkop schijnt ook minder koolhydraten en dus suikers te bevatten als een plak ontbijtkoek
Say what??? Ik ga er nu ook één halenquote:Op dinsdag 1 juli 2014 12:45 schreef Sunshine1982 het volgende:
Moorkop schijnt ook minder koolhydraten en dus suikers te bevatten als een plak ontbijtkoek
Ja een diëtiste in het ziekenhuis. 's Morgens max 2 bruine boterhammen met beleg (geen zoet beleg). Dan als tussendoortje 2 sultanakoekjes ongesuikerd of een stuk fruit. Dan tussen de middag weer 2 bruine boterhammen met een beker melk/karnemelk, en dan als tussendoortje ook een koekje (1 evergreen bijv) of een stuk fruit. En dan als prak 3 aardappels, groente, stukje vlees. Toetje mag, maar dan wel anderhalf uur nadat je gegeten hebt. En dan vooral een mager toetje.quote:Op dinsdag 1 juli 2014 12:47 schreef Spees_Eend het volgende:
[..]
Van wie heb je dit dieet gekregen? Ben je bij een diëtist geweest? Je hoeft namelijk echt niet op een houtje te bijten bij zwangerschapsdiabetes, het gaat om een doelmatige koolhydraatspreiding en een keuze voor juiste producten / type koolhydraten.
Oh dat is het! Ik heb een zwak voor frikandellenquote:Op dinsdag 1 juli 2014 12:48 schreef Stormqueen het volgende:
ja gep, dat is precies de reden dat ik niet met dat soort frikandellen in zee gaIk denk niet dat ik daar kalm onder zou kunnen blijven
![]()
Ik hoop desalniettemin dat er snel een andere oplossing gevonden kan worden!
Wat belachelijk weinig voedsel voor een hoogzwangerequote:Op dinsdag 1 juli 2014 12:52 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Ja een diëtiste in het ziekenhuis. 's Morgens max 2 bruine boterhammen met beleg (geen zoet beleg). Dan als tussendoortje 2 sultanakoekjes ongesuikerd of een stuk fruit. Dan tussen de middag weer 2 bruine boterhammen met een beker melk/karnemelk, en dan als tussendoortje ook een koekje (1 evergreen bijv) of een stuk fruit. En dan als prak 3 aardappels, groente, stukje vlees. Toetje mag, maar dan wel anderhalf uur nadat je gegeten hebt. En dan vooral een mager toetje.
Op zich valt het best mee, maar ik mis dat zoete gewoon heel erg. Chocola vooral. Terwijl ik nooit zo van de chocola was
Ik zondig ook wel eens moet ik eerlijk zeggenquote:Op dinsdag 1 juli 2014 12:53 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
Wat belachelijk weinig voedsel voor een hoogzwangereDat is wat ik ongeveer eet als ik af wil vallen
Oh, dat valt inderdaad wel mee. Ik zou bij bruinbrood wel even opletten dat het volkoren is. Als je echt honger hebt zou je misschien met je diëtist kunnen overleggen of je een wat eiwitrijker tussendoortje zou mogen. Een klein schaaltje magere kwark vult veel beter dan een evergreen. Kun je evt. zoet maken met suikervrije siroop. Met een sultana als tussendoortje is an sich niet zoveel mis, maar ik vind het ook niet echt iets toevoegen zeg maar. Een volkoren knäckebröd met wat tonijn of magere kaassoort of sandwichspread is wat vullender en levert ook wat meer nuttige voedingsstoffen dan een sultana.quote:Op dinsdag 1 juli 2014 12:52 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Ja een diëtiste in het ziekenhuis. 's Morgens max 2 bruine boterhammen met beleg (geen zoet beleg). Dan als tussendoortje 2 sultanakoekjes ongesuikerd of een stuk fruit. Dan tussen de middag weer 2 bruine boterhammen met een beker melk/karnemelk, en dan als tussendoortje ook een koekje (1 evergreen bijv) of een stuk fruit. En dan als prak 3 aardappels, groente, stukje vlees. Toetje mag, maar dan wel anderhalf uur nadat je gegeten hebt. En dan vooral een mager toetje.
Op zich valt het best mee, maar ik mis dat zoete gewoon heel erg. Chocola vooral. Terwijl ik nooit zo van de chocola was
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik zie nu trouwens de 'max' staan. Wat heeft ze gezegd dan? Dat 1 snee brood 's ochtends ook goed is? Want dat lijkt mij nogal weinig eerlijk gezegd.
Verdorie, nou heb ik trek in frikandellen. En die mag ik toch al niet vanwege het varkensvlees wat erin zitquote:Op dinsdag 1 juli 2014 12:52 schreef geppie het volgende:
[..]
Oh dat is het! Ik heb een zwak voor frikandellen
+1!!quote:Op dinsdag 1 juli 2014 12:53 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
Wat belachelijk weinig voedsel voor een hoogzwangereDat is wat ik ongeveer eet als ik af wil vallen
quote:Op dinsdag 1 juli 2014 12:56 schreef Spees_Eend het volgende:
[..]
Oh, dat valt inderdaad wel mee. Ik zou bij bruinbrood wel even opletten dat het volkoren is. Als je echt honger hebt zou je misschien met je diëtist kunnen overleggen of je een wat eiwitrijker tussendoortje zou mogen. Een klein schaaltje magere kwark vult veel beter dan een evergreen. Kun je evt. zoet maken met suikervrije siroop. Met een sultana als tussendoortje is an sich niet zoveel mis, maar ik vind het ook niet echt iets toevoegen zeg maar. Een volkoren knäckebröd met wat tonijn of magere kaassoort of sandwichspread is wat vullender en levert ook wat meer nuttige voedingsstoffen dan een sultana.Ja, ik heb meestal wel volkoren. Heb nu allison, dat is toch ook soort van volkoren? En dan van die knackebrod hou ik erin, dat klinkt wel lekkerSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Maar is het nu echt zo dat een moorkop minder koolhydraten bevat als een (flinke) plak ontbijtkoek? Ik las het op de bekende voedingssites, maar ik kan me er eerlijk gezegd weinig bij voorstellen![]()
Je hebt toch ook van die halal-kip achtige dingenquote:Op dinsdag 1 juli 2014 12:58 schreef Risu het volgende:
[..]
Verdorie, nou heb ik trek in frikandellen. En die mag ik toch al niet vanwege het varkensvlees wat erin zit
Oh ja... Heerlijkquote:Op dinsdag 1 juli 2014 13:01 schreef geppie het volgende:
[..]
Je hebt toch ook van die halal-kip achtige dingen
ik vind de hoeveelheid ook weinig hoor, dan zou ik de hele dag honger hebben! en brood moeten eten smorgens.. brrrquote:Op dinsdag 1 juli 2014 13:01 schreef Risu het volgende:
Ik zou ook problemen hebben met het dieet van sunshine. Niet vanwege de hoeveelheid, maar meer omdat ik geen melk lusten ik bij bruine boterhammen en dergelijke altijd vreselijke diaree krijg.
Sultana moet ik ook niet, maar fruit kan eer wel in.
Maar normaal gesproken wordt een dieet wel in samenspraak met de cliënt opgesteld hoor, als jij geen brood lust dan wordt er naar een alternatief gezocht wat ook aan de eisen voldoet. Ik laat niemand gaan voordat we beiden tevreden zijn hoorquote:Op dinsdag 1 juli 2014 13:01 schreef Risu het volgende:
Ik zou ook problemen hebben met het dieet van sunshine. Niet vanwege de hoeveelheid, maar meer omdat ik geen melk lusten ik bij bruine boterhammen en dergelijke altijd vreselijke diaree krijg.
Sultana moet ik ook niet, maar fruit kan eer wel in.
Prik je thuis, met een vingerprikker?quote:Op dinsdag 1 juli 2014 12:56 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Ik zondig ook wel eens moet ik eerlijk zeggenafgelopen zaterdag sushi op en ik zat er ook weer boven
Een paar weken geleden 2 boterhammen met nutella, ook weer erboven. Dus het is wel nodig...
Oooooh, nou dan zal er voor mij ook wel een optie zijn, mocht dat nodig blijken. Scheelt weer.quote:Op dinsdag 1 juli 2014 13:04 schreef Spees_Eend het volgende:
[..]
Maar normaal gesproken wordt een dieet wel in samenspraak met de cliënt opgesteld hoor, als jij geen brood lust dan wordt er naar een alternatief gezocht wat ook aan de eisen voldoet. Ik laat niemand gaan voordat we beiden tevreden zijn hoor. Ik weet niet of dat bij Sunshine ook zo gebeurd is?
http://nevo-online.rivm.nl/ProductenZoeken.aspx
Hier kun je betrouwbare voedingswaarden vinden Sunshine. Let op, wel per 100 gram, niet per portie. Dus zelf even kijken waar je dan op uitkomt.
25 juli! Das dus al deze maand!quote:Op dinsdag 1 juli 2014 12:46 schreef geppie het volgende:
Roomsnoes laatste weekje werken! Diep respect dat je tot de 37e week bent doorgegaan ondanks je bekken! Ik houd wel van die Niet lullen, maar poetsen mentaliteit! Wanneer ben je ook alweer uitgerekend of hield je dat voor jezelf?
Heeft ze gezegd dat je geen Brinta mag?quote:Op dinsdag 1 juli 2014 13:09 schreef Sunshine1982 het volgende:
Ja Sq
En tja, samenspraak... Niet echt. Ze heeft wel suggesties gegeven en ik heb een boekje meegekregen met wat ik mag en niet mag. Het was een beetje van 'ja maar je kan beter dat en dat nemen' als ik bijvoorbeeld zei dat ik brinta als ontbijt nam (zonder suiker en boter). Dusja dan luister je dan maar naar![]()
Nog een paar weekjes... Komt goed
Oh dit is wel fijn om te weten, ik lust al die dieet dingen nooit zoals kwark, hüttenkäse, melk. Dacht echt dat wordt hel op aarde zo'n dieet!quote:Op dinsdag 1 juli 2014 13:04 schreef Spees_Eend het volgende:
[..]
Maar normaal gesproken wordt een dieet wel in samenspraak met de cliënt opgesteld hoor, als jij geen brood lust dan wordt er naar een alternatief gezocht wat ook aan de eisen voldoet.
Dat niet, maar ze zei wel dat ik het beter bij boterhammen kon houden. En zo waren er meer dingen waarvan ik dacht dat goed was, maar waarvan zij zei dat ik het beter anders kon doen.quote:Op dinsdag 1 juli 2014 13:09 schreef Spees_Eend het volgende:
[..]
Heeft ze gezegd dat je geen Brinta mag?
Bij mij is het hormonaal.quote:Op dinsdag 1 juli 2014 12:46 schreef geppie het volgende:
Dyre ook al hoge bloeddruk, balen zeg! Hoe wordt dat eigenlijk veroorzaakt, ik dacht altijd heel naïef dat het inherent aan stress was maar dat zal het niet (alleen) zijn...
Klopt, ik ben naar het MMC doorgestuurd. Vind ik op zich wel fijn, ik hoor goede verhalen over het Vrouw, Moeder, Kind-centrum. Tot nu toe zelf ook prettig ontvangen daar.quote:Op dinsdag 1 juli 2014 12:53 schreef mefke79 het volgende:
Dyre, welk ziekenhuis loop jij? Jij zat toch ook in de regio 040? Sterkte iig want hoge bloeddruk is echt niet fijn en zeker niet bij jouw termijn.
Ik ben benieuwd naar haar onderbouwingquote:Op dinsdag 1 juli 2014 13:12 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Dat niet, maar ze zei wel dat ik het beter bij boterhammen kon houden. En zo waren er meer dingen waarvan ik dacht dat goed was, maar waarvan zij zei dat ik het beter anders kon doen.
Nee hoor, ik ben blij dat je ook jouw mening geeftquote:Op dinsdag 1 juli 2014 13:15 schreef Spees_Eend het volgende:
[..]
Ik ben benieuwd naar haar onderbouwingEen kom magere melk met Brinta (= volkoren, vezelrijk, complexe koolhydraten) zonder suiker is objectief gezien namelijk een prima alternatief. En sorry, nu ben ik toch bezig om ongevraagd advies te geven maar ik kan het niet zo goed laten als ik zoiets lees
Dan heb je mijn lijstje niet gelezenquote:Op dinsdag 1 juli 2014 13:18 schreef Heliotrope het volgende:
Ik eet volgens mij meer dan iedereen tot nu toe.5 boterhammen per dag, zeker drie stuks fruit, veel avondeten, en vaak overdag tussendoor reepachtige dingen en in de avond altijd wel iets van koekjes ofzo (in dubbele hoeveelheid). Dat fruit en al die grote hoeveelheden tussendoortjes zijn sinds ik zwanger ben.
Wat een hoop ziekenhuisbezoeken, sterkte!
welke app gebruik jij daarvoor?quote:Op dinsdag 1 juli 2014 13:19 schreef Stormqueen het volgende:
ik begon met kcals invoeren maar ik ging een beetje tranen, dus ik stop er mee. Erg gevoelig puntje nog steeds. Wijze les.
Als daar nu geen aanleiding voor is zou ik dat ook niet doen hoor, zeker als dat stress oplevertquote:Op dinsdag 1 juli 2014 13:19 schreef Stormqueen het volgende:
ik begon met kcals invoeren maar ik ging een beetje tranen, dus ik stop er mee. Erg gevoelig puntje nog steeds. Wijze les.
Oh dit ja.. Heb normaal gesproken al erg moeite met drinken, maar nu dat het moet (niet meer voor mezelf) gaat het wel iets beter. Ik red nu met moeite 3 van die halve liter flesjes water per dag. Gisteren strandde ik al bij twee, en nu zit op 1 glas over de hele dag (hup hup, drinken!)quote:Op dinsdag 1 juli 2014 13:22 schreef Dyre het volgende:
Drinken doe ik wel nog steeds te weinig denk ik.
Op het werk pak ik regelmatig thee, maar 's avonds thuis moet ik er echt aan denken om te drinken, anders pak ik pas als ik echt dorst heb (en dat is dus blijkbaar te laat). En zelfs dan pak ik maar een half glaasje iedere keer, omdat het dorstgevoel daarmee over is.
Een hele pot thee zetten of een fles water vullen en dat gedurende de avond op proberen te drinken heb ik al regelmatig geprobeerd, iedere keer experiment mislukt
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |