SPOILER: Schema'sOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Diverse linksOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Apps voor op telefoonsOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Wedstrijdtijden voorspellenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Wie loopt er waar en wanneer?Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: 2014 ChallengeOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Verlopen ChallengesOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Formule voor het berekenen van je maximale hartslagOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: PRs bijhoudenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Ten commandments for the runnerOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Why we runOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Blogs van enkele vaste postersOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 0% gewijzigd door Swetsenegger op 30-06-2014 09:56:53 ]![]()
Rook jij? Moet je nagaan wat voor tijden en afstanden je gaat lopen als het lukt om te stoppen!!quote:Op zondag 29 juni 2014 15:28 schreef De_kluizenaar het volgende:
Na het lezen van de RW denk ik altijd: "Ja. Vanaf nu ga ik ook helemaal gezond leven. Stop met roken, minder koolhydraten, eerder naar bed en stop met drinken"
Dus ik stop weer met roken en zo.
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!![]()
Het was bij vlagen flink afzien, maar ik heb mijn training doorgezet: 4 x 3000m met 500m's wandelen tussendoor. Toch 13,5 km op de teller. Dan maar zoSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Dat is wel leuk om eens te bekijken.quote:Op zondag 29 juni 2014 15:45 schreef La_Tramposa het volgende:
[..]
Rook jij? Moet je nagaan wat voor tijden en afstanden je gaat lopen als het lukt om te stoppen!!Ik ben de Schim. Door de angstige stad ren ik. Door het eeuwige lijden vlucht ik weg.![]()
Mijn grootste verbeterpunt zit hem vooral in meer tijd nemen om te herstellen denk ikquote:Op zondag 29 juni 2014 15:52 schreef De_kluizenaar het volgende:
[..]
Dat is wel leuk om eens te bekijken.Voeding kan beter, maar is al redelijk oke. En misschien nog een paar kg eraf maar afvallen tijdens Marathontraining lijkt me niet handig.
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!![]()
Vanochtend meegedaan aan de Kampinaloop in Boxtel, drie rondjes door de natuur.
Het was een eenmalig loopje in een erg mooie omgeving.
Ik ging niet weg met een bepaalde tijd in mijn hoofd, gewoon lekker lopen en dat zorgt er wel voor dat je echt lekker loopt!
Is maar goed ook want de uitslagen op uitslagen.nl zijn best apart.
Je kon 1, 2 of 3 rondjes lopen en in de lijst met uitslagen staan alle tijden maar niet per afstand ingedeeld.
http://www.endomondo.com/workouts/364792450/10903000![]()
quote:Op zondag 29 juni 2014 15:50 schreef Quoi het volgende:
Het was bij vlagen flink afzien, maar ik heb mijn training doorgezet: 4 x 3000m met 500m's wandelen tussendoor. Toch 13,5 km op de teller. Dan maar zoNiiiice!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En dan maar een oud wijf haha. Maar wel een oud wijf met 13,5K toch?
I want to jump all my limitations but the shoes upon my feet![]()
Netjes hoor!quote:Op zondag 29 juni 2014 15:53 schreef La_Tramposa het volgende:
[..]
Mijn grootste verbeterpunt zit hem vooral in meer tijd nemen om te herstellen denk ikVoeding kan beter, maar is al redelijk oke. En misschien nog een paar kg eraf maar afvallen tijdens Marathontraining lijkt me niet handig.
Nee ik moet eerst nog een rest van 20 jaar slecht leven kwijt.Ik ben de Schim. Door de angstige stad ren ik. Door het eeuwige lijden vlucht ik weg.![]()
Gekke afstand ookquote:Op zondag 29 juni 2014 16:00 schreef runninglinda het volgende:
Vanochtend meegedaan aan de Kampinaloop in Boxtel, drie rondjes door de natuur.
Het was een eenmalig loopje in een erg mooie omgeving.
Ik ging niet weg met een bepaalde tijd in mijn hoofd, gewoon lekker lopen en dat zorgt er wel voor dat je echt lekker loopt!
Is maar goed ook want de uitslagen op uitslagen.nl zijn best apart.
Je kon 1, 2 of 3 rondjes lopen en in de lijst met uitslagen staan alle tijden maar niet per afstand ingedeeld.
http://www.endomondo.com/workouts/364792450/10903000Maar ziet er wel uit als een lekker loopje!
Au
Ik heb een warm bad nodig nu
Kierkegaard: Life Can Only Be Understood Backwards, But It Must Be Lived Forwards![]()
Distance: 34.01 kmquote:
Time: 3:47:46
Avg Speed: 9.0 km/h
Calories: 2,598 C
Kierkegaard: Life Can Only Be Understood Backwards, But It Must Be Lived Forwards![]()
Mijn godquote:Op zondag 29 juni 2014 16:12 schreef SEMTEX het volgende:
[..]
Distance: 34.01 km
Wat. een. afstand.
Heeft Hoe-die-nie de badkraan al aan gezet?♥ || Baby catcher in training || ♥![]()
Woooow! Kanjer. Maar wat een goed gevoel moet dat zijn.. die marathon gaat gewoon lukken!quote:Op zondag 29 juni 2014 16:12 schreef SEMTEX het volgende:
[..]
Calories: 2,598 CIk hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!![]()
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Uurrecord bekertje![]()
Op een parcours met 140 hoogtemeters...
Dat moet dus nog scherper gesteld worden
Met een verbeten grimas en een verborgen glimlach.![]()
Nee, mag ik zelf doen. Zo ff naar boven strompelenquote:Op zondag 29 juni 2014 16:14 schreef Yuki het volgende:
[..]
Mijn god
Wat. een. afstand.
Heeft Hoe-die-nie de badkraan al aan gezet?
Wow...quote:Op zondag 29 juni 2014 16:12 schreef SEMTEX het volgende:
[..]
Das wel ineens een flinke afstand...Met een verbeten grimas en een verborgen glimlach.![]()
Ik dacht serieus op 32km: ik lijk wel gek, vanaf nu zou ik nog 10km moetenquote:Op zondag 29 juni 2014 16:14 schreef La_Tramposa het volgende:
[..]
Woooow! Kanjer. Maar wat een goed gevoel moet dat zijn.. die marathon gaat gewoon lukken!Laatste 4 gingen heel moeizaam. Maar wat ik nu doe, wordt straks hopelijk steeds meer een makkie.
Maar straks ga je iets sneller, dus dan hoef je in tijd niet zo heel veel meer (neem ik aan?). En er staat publiek langs de kant, en je gaat taperen..quote:Op zondag 29 juni 2014 16:16 schreef SEMTEX het volgende:
[..]
Ik dacht serieus op 32km: ik lijk wel gek, vanaf nu zou ik nog 10km moetenLaatste 4 gingen heel moeizaam. Maar wat ik nu doe, wordt straks hopelijk steeds meer een makkie.
Die laatste 8 op karakter, i.t.t. de topictitel
Maar waarom nu al zo ver?quote:Op zondag 29 juni 2014 16:16 schreef SEMTEX het volgende:
[..]
Ik dacht serieus op 32km: ik lijk wel gek, vanaf nu zou ik nog 10km moetenLaatste 4 gingen heel moeizaam. Maar wat ik nu doe, wordt straks hopelijk steeds meer een makkie.
Jouw M duurt toch ook nog even?Met een verbeten grimas en een verborgen glimlach.![]()
Nog iets meer dan 100 dagen, zegt Runkeeper me. Dat vind ik al aardig dichtbij komen. En ik wil niet als langste afstand 32km gelopen hebben. Dit loopje was vooral mijn langstdurende loopje, ik verwacht mijn eerste M in ongeveer 4 uur te lopen, dan is dit alvast een hele mooie training geweestquote:Op zondag 29 juni 2014 16:18 schreef Guard het volgende:
[..]
Maar waarom nu al zo ver?
Jouw M duurt toch ook nog even?Dat verwacht ik ook, al zou ik 'm het liefst in ongeveer 5:45 per km willen lopen. Het publiek langs de kant in Eindhoven maakt inderdaad veel goedquote:Op zondag 29 juni 2014 16:17 schreef La_Tramposa het volgende:
Maar straks ga je iets sneller, dus dan hoef je in tijd niet zo heel veel meer (neem ik aan?). En er staat publiek langs de kant, en je gaat taperen..
Die laatste 8 op karakter, i.t.t. de topictitel(en de opblaas 'man met de hamer'
)
quote:Op zondag 29 juni 2014 16:12 schreef SEMTEX het volgende:
[..]
Hoe lang nog tot de marathon?
-edit- ah spuit elf. Wel een beetje vroeg om 'm nu al te lopen, maar neem aan dat je nog wel een keer de 35 gaat aantikken?![]()
104 dagenquote:En ja, een 35-je ergens in augustus misschien? Binnenkort begint sowieso mijn marathontraining met de club van streamnl.
Ik zit nu op 25 km als langste LDL (tel ik even die langere trails niet meequote:Op zondag 29 juni 2014 16:20 schreef SEMTEX het volgende:
[..]
Nog iets meer dan 100 dagen, zegt Runkeeper me. Dat vind ik al aardig dichtbij komen. En ik wil niet als langste afstand 32km gelopen hebben. Dit loopje was vooral mijn langstdurende loopje, ik verwacht mijn eerste M in ongeveer 4 uur te lopen, dan is dit alvast een hele mooie training geweest
[..), en bij mij is het ook nog minder dan 90 dagen.
Langste voorbereidings LDL wordt 35 km voor mij, maar dat is pas over twee maanden of zo...Met een verbeten grimas en een verborgen glimlach.![]()
Ongeveer een maand voor je M ja. Maar als je 'm nu al in de benen hebt wordt het straks alleen maar makkelijker.quote:Op zondag 29 juni 2014 16:23 schreef SEMTEX het volgende:
[..]
104 dagenEn ja, een 35-je ergens in augustus misschien? Binnenkort begint sowieso mijn marathontraining met de club van streamnl.
![]()
Hoe lang is je langste trail?quote:Op zondag 29 juni 2014 16:25 schreef Guard het volgende:
[..]
Ik zit nu op 25 km als langste LDL (tel ik even die langere trails niet mee), en bij mij is het ook nog minder dan 90 dagen.
Langste voorbereidings LDL wordt 35 km voor mij, maar dat is pas over twee maanden of zo...![]()
29 km, maar dat is was alweer dik anderhalve maand geleden.quote:
Vorige week dus 27 kmMet een verbeten grimas en een verborgen glimlach.![]()
Maar al dat geploeter tegen heuvels op tellen dubbelquote:Op zondag 29 juni 2014 16:27 schreef Guard het volgende:
[..]
29 km, maar dat is was alweer dik anderhalve maand geleden.
Vorige week dus 27 km![]()
![]()
quote:Op zondag 29 juni 2014 16:25 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Ongeveer een maand voor je M ja. Maar als je 'm nu al in de benen hebt wordt het straks alleen maar makkelijker.Fijn, eindelijk iemand die niet zegt dat ik te vroeg piek. Komt allemaal wel goed
![]()
Burgers burned: 518
Pffff verdwaaldag. Plan was de N70 op en dan ergens een afsteekje nemen om na ruim een uur weer terug te zijn. Ik werd echter onderweg gebeld en na het telefoongesprek realiseerde ik me dat ik op Onbekend Terrein was. Het dichte bladerdak was ook dusdanig GPS-onvriendelijk dat er teruggevallen moest worden op het van nature aanwezige orientatievermogen van de mens. En bij Stipstreep is wat onderontwikkeld. Resultaat: na ???? km trail was ik nog net binnen de 2 uur (1:58:31) terug bij de auto.
![]()
De echte heuvels bergen komen over 3 wekenquote:Op zondag 29 juni 2014 16:28 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Maar al dat geploeter tegen heuvels op tellen dubbelMet een verbeten grimas en een verborgen glimlach.![]()
Als dit je langste LDL was en er geen 1 meer volgde had je te vroeg gepiekt ja. Als je er straks nog meer gaat lopen (gewoon je M training) is het alleen maar meegenomen denk ik. Ik had graag extra LDL's gelopen voor mijn M, want na 35KM was het gewoon volledig op. En volgens mij kan je dat voorkomen door te zorgen dat 30+ afstanden min of meer 'normaal' worden. Net zoals uiteindelijk de HM afstand de standaard 'normale' LDL was tijdens de marathon training.quote:Op zondag 29 juni 2014 16:28 schreef SEMTEX het volgende:
[..]Fijn, eindelijk iemand die niet zegt dat ik te vroeg piek. Komt allemaal wel goed
![]()
Oef. dat viel tegen in Weesp.
Het blijkt maar weer dat ik me beter voel op afstanden tot 15 kilometer. Heel rustig van start gegaan en met wat groepjes mee gelummeld. Mooi parcours door centrum van Weesp om daarna langs de Vecht heen en weer te lopen.
Op de tien kilometer nog volledig fris. Doorgekomen in 52:52. Rustig water gedronken (God, wat was het warm) en wat suikers naar binnen gewerkt. Toen de andere kant van het parcours door het open veld en daar stond de wind hard te blazen.
Op het keerpunt bij de 15km een klein dipje en daar helaas niet meer uit kunnen komen. Die knie begon wat te zeuren en uiteindelijk verstandige keuze gemaakt om rustig te joggen en af en toe wat wandelpauzes te nemen en niks te forceren.
Uiteindelijk gefinisht in 1:58:12. Geen nieuw PR, maar dat zat er simpelweg niet in. De afgelopen twee weken bijna niet gerend en dat voelde ik.
Alsnog een leuke dag gehad, maar deze race laten we maar even achter ons. Schema is nu leeg, maar er is vast wel een leuke 5k binnenkort
http://www.endomondo.com/workouts/364866243/12224443![]()
Ja precies, wil mijn benen langzamerhand steeds meer laten wennen aan die pokkeafstanden en mijn laatste echt lange duurloopje was ook alweer even geleden.quote:Op zondag 29 juni 2014 16:30 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Als dit je langste LDL was en er geen 1 meer volgde had je te vroeg gepiekt ja. Als je er straks nog meer gaat lopen (gewoon je M training) is het alleen maar meegenomen denk ik. Ik had graag extra LDL's gelopen voor mijn M, want na 35KM was het gewoon volledig op. En volgens mij kan je dat voorkomen door te zorgen dat 30+ afstanden min of meer 'normaal' worden. Net zoals uiteindelijk de HM afstand de standaard 'normale' LDL was tijdens de marathon training.Kierkegaard: Life Can Only Be Understood Backwards, But It Must Be Lived Forwards![]()
bekertje!quote:Op zondag 29 juni 2014 16:34 schreef Littlecreep het volgende:
Oef. dat viel tegen in Weesp.
Het blijkt maar weer dat ik me beter voel op afstanden tot 15 kilometer. Heel rustig van start gegaan en met wat groepjes mee gelummeld. Mooi parcours door centrum van Weesp om daarna langs de Vecht heen en weer te lopen.
Op de tien kilometer nog volledig fris. Doorgekomen in 52:52. Rustig water gedronken (God, wat was het warm) en wat suikers naar binnen gewerkt. Toen de andere kant van het parcours door het open veld en daar stond de wind hard te blazen.
Op het keerpunt bij de 15km een klein dipje en daar helaas niet meer uit kunnen komen. Die knie begon wat te zeuren en uiteindelijk verstandige keuze gemaakt om rustig te joggen en af en toe wat wandelpauzes te nemen en niks te forceren.
Uiteindelijk gefinisht in 1:58:12. Geen nieuw PR, maar dat zat er simpelweg niet in. De afgelopen twee weken bijna niet gerend en dat voelde ik.
Alsnog een leuke dag gehad, maar deze race laten we maar even achter ons. Schema is nu leeg, maar er is vast wel een leuke 5k binnenkort
http://www.endomondo.com/workouts/364866243/12224443
Wat goed zeg!quote:Op zondag 29 juni 2014 16:12 schreef SEMTEX het volgende:
[..]
Calories: 2,598 C![]()
Pfoeiiii die afstanden hier! Respect mensen!
Ik moet nog over dat mentale streepje van die 10K heen hahaGaat gebeuren! Ik wil voor het einde van mijn vakantie op de 12K zitten. Moet lukken.
I want to jump all my limitations but the shoes upon my feet![]()
Mooi loopje Semtex
Gaat helemaal goedkomen met die M van je!
Ik heb een bekertje!![]()
Dat was lang geleden. Nu hopen dat ik niet te vroeg piek en er volgende week nog meer vanaf kan
Why get married and make one man miserable when I can stay single and make thousands miserable? -Carrie Snow
Op woensdag 21 oktober 2015 14:26 schreef kanovinnie het volgende:
Silk is niet hosselbaar voor een simpele sterveling als ik.![]()
Hulde voor de bekertjes
Waanzinnige afstanden, bekertjes en toploopjes weer
Bedacht me vannacht (je moet wat als je niet kan slapen) dat ik het weer compleet verkeerd heb uitgekiend, die 5 naar 10km in 14 weken. Over 2 maandjes ben ik weer bijna een maand in Peru en daar valt gewoon niet te lopen (ok, op Lima na als ik me daar toe kan zetten). Maar laatste keer dat ik terug kwam uit Peru ging het lopen bijna vanzelf, dus ik heb goede hoop dat ik het schema daarna gewoon weer oppak![]()
Nu nog even rommelen en dan straks kijken wat Oranje gaat doen
Ik hou me bezig met het organiseren van reizen naar Argentinie, Chili en Peru voor Tipica Reizen.![]()
Heel netjes SEM!![]()
Ik was met mijn oranje jurkje gestrand in het OV. Nu dus maar terug en met de tuut. De wedstrijd wordt gekeken in het altijd bruisende Zoetermeerincl zeer moeie benen!
![]()
Nog even een vraagje aan de deskundigen over mijn 5-10km schema. Ze gaan uit van 4 verschillende snelheden:
• Run on a slow pace = Jogging (= Same speed as 'Slow pace')
• Normal running pace (A little faster than Jogging, but you must be able to talk during the run)
• Run fast (Near sprint)
• Accelerated run
Week 1 is 1x 25´ slow, nog een keer 25´ slow en dan 30´ slow, geen vragen
Maar week 2 begint met 10x 15¨ "Accelerated run", afgewisseld met 15¨ jogging. Hoe snel is die accelerated run? Dat ik echt doodga of gewoon stevig versnellen? En ik neem aan dat het handig is om eerst een paar minuten in te lopen?
De training daarna is 10´ slow, 3´ "run fast", 7´ slow, 3´ fast en nog eens 7´ slow. Dat wordt lekker doodgaanEn dan de week afsluiten met 30¨ slow, heftig weekje.
Ik hou me bezig met het organiseren van reizen naar Argentinie, Chili en Peru voor Tipica Reizen.![]()
15 sec is heel weinig, dus ik zou gewoon zoveel versnellen als lukt. En wel goed inlopen inderdaad, ik doe meestal een km.quote:Op zondag 29 juni 2014 17:08 schreef flipsen het volgende:
Nog even een vraagje aan de deskundigen over mijn 5-10km schema. Ze gaan uit van 4 verschillende snelheden:
• Run on a slow pace = Jogging (= Same speed as 'Slow pace')
• Normal running pace (A little faster than Jogging, but you must be able to talk during the run)
• Run fast (Near sprint)
• Accelerated run
Week 1 is 1x 25´ slow, nog een keer 25´ slow en dan 30´ slow, geen vragen
Maar week 2 begint met 10x 15¨ "Accelerated run", afgewisseld met 15¨ jogging. Hoe snel is die accelerated run? Dat ik echt doodga of gewoon stevig versnellen? En ik neem aan dat het handig is om eerst een paar minuten in te lopen?
De training daarna is 10´ slow, 3´ "run fast", 7´ slow, 3´ fast en nog eens 7´ slow. Dat wordt lekker doodgaanEn dan de week afsluiten met 30¨ slow, heftig weekje.
Maar na 10x 15 sec voelt het vast niet als heel weinigquote:Op zondag 29 juni 2014 17:11 schreef La_Tramposa het volgende:
[..]
15 sec is heel weinig, dus ik zou gewoon zoveel versnellen als lukt. En wel goed inlopen inderdaad, ik doe meestal een km.En ook maar 15 seconden rust tussendoor steeds... Maar dus toch maar voluit gaan dan
Ik ging maar weer eens het rondje lopen wat tot nu toe altijd hard faalde. Heb het volgens mij al een keer of 6 geprobeerd ondertussen, zowel tijdens Evy met ingeplande looptijd, als daarna waarbij ik het in een stuk wilde lopen, maar elke keer ging het gewoon niet. Vaak kramp, laatste keer zulke erge steken in mn zij dat het zelfs met wandelen niet meer weg ging, en zo elke keer weer iets.
Maargoed, vorige week 5,5 km gelopen, en deze is 'maar' 5,3, dus ik moet dat gewoon kunnen.
Lekker rustig begonnen dus (wat nog werd geholpen door het feit dat ze deze week grind op het asfalt hebben gestort dat nog maar half aangereden was), en de eerste km ging lekker. Toen een beetje versneld met het idee dan km 3 weer langzamer te doen, km 4 weer wat sneller en dan kijken wat ik nog over had voor km 5.
Maar na 2 km voelde het allemaal nog prima, dus lekker doorgelopen, dacht dat ik toch wel langzamer ging, ook vanwege wind tegen op dat stuk, maar dat bleek helemaal niet zo te zijn. Tijdens km 4 toen toch maar wat rustiger, want dan is het toch nog een end, en toen ik hoorde dat ik daar doorkwam onder de 32 min maar gas gegeven voor een bekertje. En dat lukte
Hoop dat het volgende week tijdens de Ekiden ook zo lekker gaat, zou leuk zijn!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Why get married and make one man miserable when I can stay single and make thousands miserable? -Carrie Snow
Op woensdag 21 oktober 2015 14:26 schreef kanovinnie het volgende:
Silk is niet hosselbaar voor een simpele sterveling als ik.
Forum Opties Forumhop: Hop naar: