In de Sloveense stad Ljubljana is de Duitse pokermiljonair Johannes Strassmann dood gevonden. Het lichaam van de 29-jarige werd gisteren zo'n 100 meter van kroegen ontdekt waar hij voor het laatst was gezien. De politie bevestigde vandaag dat het om de Duitser ging, aldus het Duitse dagblad Bild.
![media_xl_2338148.jpg]()
Het is niet duidelijk of Strassmann slachtoffer is geworden van een misdrijf of een ongeval.
Hij was volgens Bild in de Sloveense hoofdstad om enkele bevriende pokerspelers te ontmoeten en werd sinds vorig weekend vermist. Het gevonden lijk was in een staat die directe identificatie bemoeilijkte. Daarom werd besloten tot een DNA-test. Volgens Bild heeft de zus van de pokerspeler daarvoor DNA afgestaan.
De in Bonn geboren Strassmann stond bekend als een van de beste pokeraars van Europa. Hij speelde veel online, maar ook met enige regelmaat aan de 'echte' pokertafel. In totaal verdiende hij ruim 1,5 miljoen dollar (1,1 miljoen euro) met de sport.
In een interview met een Duits medium zei hij eens: 'Ik ben gaan pokeren, omdat ik merkte dat ik er goed geld mee kan verdienen. Meer dan door een studie te volgen en daarna een normaal beroep uit te oefenen.'
http://www.volkskrant.nl/(...)-dood-gevonden.dhtml
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !