abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 28 juni 2014 @ 21:33:19 #51
280022 houdjemond
Sicker than the rest.
pi_141661467
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 juni 2014 21:22 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

Nee? Grote katachtigen zoals die ook daar voorkomen (alhoewel sporadisch gezien de getuigenissen) eten soms ook aas, en dan vooral juist het liefst van grotere zoogdieren. Zij slepen daarbij het lijk of delen van het lijk naar een voor hen veilige plek waar zij niet hoeven te vechten met andere 'gegadigden'.
Wanneer er meer te halen valt dan zij op kunnen dan zullen zij later zeker terugkeren om te kijken of er nog steeds wat ligt.
Waarom 'na uren'? Daar kan best een dag of een paar dagen tussen zitten. Ze zijn toch dik 2 maanden zoek geweest?

Kijk eens naar het eetgedrag van katten en honden; Honden schrokken want roedeldieren die samen ter plekke eten. Katten peuzelen want solitair levende dieren die het eten verplaatsen naar een veilige plek.
Grote vogels die aas eten zoals die grote gier soort die daar voor komt eten ook ter plaatse en pikken een karkas leeg.
Het verspreiden van de resten wijst dus op katachtigen.
Zit wat in hoewel het me sterk lijkt..

Maar wat hebben we, stukje voet en een heupbot..
Waarom dan niet in totaal meegenomen en alle botjes bij elkaar, of ieg in de buurt.

Waarom hun tas stroom-opwaarts?
T2K; "Je posts zijn leuker dan je lijstje"
-Scorpion_17
pi_141661478
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 juni 2014 21:25 schreef Ouder1 het volgende: Als ledematen breken dan zijn er nog een heleboel weefsels omheen die het lichaamsdeel bij elkaar houden.
Dit geloof ik dus ook. Mensen zoeken té snel naar verklaringen wáárom die lichaamsstukken uit elkaar zijn en dús de rivier heeft het gedaan. Kan al niet, die schoen is in de natuur gevonden, niet in of meters van de rivier. Daarnaast: hoevaak werden overleden lichamen niet jaren later in water teruggevonden, ook in tropische klimaten, óók in woeste rivieren maar dan waren weliswaar botten en bekken gebroken maar inderdaad zoals je zegt, alsnog was het lichaam bij elkaar.
pi_141661951
Als ik mijn hond een kip geef, ligt na een paar uur ook overal wat...
pi_141661962
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 juni 2014 21:33 schreef houdjemond het volgende:
Zit wat in hoewel het me sterk lijkt..
Alles wat ik bedenk rammelt ergens wel. Maar alle andere mogelijke verklaringen ook.
quote:
Maar wat hebben we, stukje voet en een heupbot..
Waarom dan niet in totaal meegenomen en alle botjes bij elkaar, of ieg in de buurt.
Omdat een heel mensenlichaam voor veel van de katachtigen die daar voorkomen te groot en te zwaar is om in zijn geheel te verplaatsen. Dus scheuren zij stukken af. Ook ga ik er als leek vanuit dat er meer aaseters zijn dan alleen die grotere katachtigen;
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Als de lichamen in het water of half op de kant lagen kunnen de resten daarna ook gemakkelijker verder meegenomen zijn door de stroming; zeker kleinere delen.
quote:
Waarom hun tas stroom-opwaarts?
Ik begreep dat de tas stroomafwaarts is gevonden. Als hij is blijven drijven en niet vast zat aan één van beide meiden (wat ruimte over laat voor een misdrijf) dan kan hij met wat geluk verder zijn afgedreven want lichter en want drijvend. Snelstromend water zet altijd eerst zware delen af.

Maar die tas blijft mij in elk scenario dat ik kan bedenken hoofdpijn bezorgen.
pi_141662021
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 juni 2014 20:39 schreef Mr.Ping het volgende:

[..]

Misschien was de schoen te lastig, heb ik ook als ik krab eet.
:D
pi_141662104
Maar STEL dat het een misdrijf is, kan evengoed die meiden een taxi terug naar huis wilden pakken (komt wel degelijk overeen met die getuige waaraan de meiden vroeger of ze beter een taxi of bus konden pakken, die getuige die hen daar bij die plek zag wachten en die getuige die zei één van de meiden, Kris of Lisanne, er ziek uitzag) en ze weliswaar dat pad zijn opgeweest (want ze zijn er gezien) maar erna gewoon terug zijn gegaan... en iets is misgegaan niet eens in dat gebied maar er gewoon achteraf zijn gedumpt, ik weet niet, toch blijft iets in me dit zeggen. Een gigantisch dwaalspoor van heb ik me jou daar.
pi_141662128
Ik blijf denken dat er derden bij betrokken waren. Dat is logischer dan elk ander scenario.
  zaterdag 28 juni 2014 @ 21:51:51 #58
280022 houdjemond
Sicker than the rest.
pi_141662161
Ja maar als je echt astma hebt, dan stop je toch altijd voor de zekerheid je pufje in je tas?
Helemaal in dat warme benauwde klimaat..
-Scorpion_17
  † In Memoriam † zaterdag 28 juni 2014 @ 21:59:22 #59
240917 Mula
pi_141662460
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 juni 2014 21:50 schreef Halcon het volgende:
Ik blijf denken dat er derden bij betrokken waren. Dat is logischer dan elk ander scenario.
Maar hoe kan je dat rijmen met de fotos die ze schijnbaar gemaakt hebben totdat de batterij van hun camera op was? Als dat waar is, lijkt me toch dat ze verdwaald zijn.

Het zal me trouwens niet verrbazen als ze verdwaald zijn, omdat ze ergens van geschrokken zijn en de verkeerde kant opgegaan zijn. Een wild dier of iemand die ze probeerde te beroven?
pi_141662469
ouder1:
katten peuzelen absoluut NIET
ik ben fokker van het grootste huiskatten ras de maine coon (poezen zo rond 5/6kg) (mijn) katers 10 kg..
ik voer rauw vlees , hart kippelevers kippenekken(met bot) eendagskuikens vis enz enz (favo is gemalen konijn)
mijn lieve echt zacht aardige beestjes, veranderen in bloeddorstige killers als ik ze kipoenekken geef...
(instinkt zegt prooi doden dus zelfs dat vlees word op* hun manier gedood*, versleept en aan stukken gescheurd, en opgegeten met bot..
en stop maar niet je hand ertussen..
sociaal, ja normaal wel, maar hun prooi verdedigen ze met hun leven, ook andere poes moet niet trachten het hapje van een ander te pikken..
als het ligt te ontdooien, vreten ze zich door de zak heen , of tanden worden in een bak gezet,, ook keihard bevroren is geen probleem... en dit zijn nog maar huiskatjes...
pi_141662538
Een tas laat heus wel los van een lichaam dat een aantal dagen in de rivier ligt. En anders wel in de dagen erna. Het wordt lastiger als de tas voor zo'n band heeft die je kunt vastmaken. Maar ook dan zal na een aantal weken de tas wel losraken.

Hoe langer je ermee bezig bent, hoe beter je de meiden 'kent' en hoe bizarder het denkbeeld wordt dat ze zo de rivier in zijn gekletterd. Maar misschien is dit wel de beste optie, andere opties zijn nog veel verschrikkelijker.
  zaterdag 28 juni 2014 @ 22:02:51 #62
280022 houdjemond
Sicker than the rest.
pi_141662614
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 juni 2014 21:59 schreef b_engeltje het volgende:
ouder1:
ik ben fokker van het grootste huiskatten ras de maine coon (poezen zo rond 5/6kg) (mijn) katers 10 kg..
ik voer rauw vlees , hart kippelevers kippenekken(met bot) eendagskuikens vis enz enz (favo is gemalen konijn)
mijn lieve echt zacht aardige beestjes, veranderen in bloeddorstige killers als ik ze kipoenekken geef...
(instinkt zegt prooi doden dus zelfs dat vlees word op* hun manier gedood*, versleept en aan stukken gescheurd, en opgegeten met bot..
sociaal, ja normaal wel, maar hun prooi verdedigen ze met hun leven, ook andere poes moet niet trachten het hapje van een ander te pikken..
als het ligt te ontdooien, vreten ze zich door de zak heen , of tanden worden in een bak gezet,, ook keihard bevroren is geen probleem... en dit zijn nog maar huiskatjes...
hmhm, ook een sterk punt, we wonen hier aan een weiland en heb de liefste katten van de hele wereld, maar probeer niet een muisje of vogeltje * zelf gevangen * uit hun bekje te trekken want dan ben je de L**.

Als ze iets hebben en hun tanden staan erin is het klaar.
-Scorpion_17
pi_141662633
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 juni 2014 22:01 schreef Loekie1 het volgende: Een tas laat heus wel los van een lichaam dat een aantal dagen in de rivier ligt.
Ja maar was de tas in de rivier geslingerd... dan was hij niet zo schoon aagetroffen. Ook zou het wat raar zijn iedereen zegt die rivier zo'n lichaam kan breken, maar de zonnebrillen nog compleet intact zijn. Ook de BH's zagen nog schoon uit.
pi_141662653
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 juni 2014 21:49 schreef Jezus9 het volgende:
Maar STEL dat het een misdrijf is, kan evengoed die meiden een taxi terug naar huis wilden pakken (komt wel degelijk overeen met die getuige waaraan de meiden vroeger of ze beter een taxi of bus konden pakken, die getuige die hen daar bij die plek zag wachten en die getuige die zei één van de meiden, Kris of Lisanne, er ziek uitzag) en ze weliswaar dat pad zijn opgeweest (want ze zijn er gezien) maar erna gewoon terug zijn gegaan... en iets is misgegaan niet eens in dat gebied maar er gewoon achteraf zijn gedumpt, ik weet niet, toch blijft iets in me dit zeggen. Een gigantisch dwaalspoor van heb ik me jou daar.
Ik ken het gebied niet en weet niet of die 'gevaarlijke oversteek' (het lijkt aannemelijk dat zij daar of daar in de buurt in het water terecht kunnen zijn gekomen op de één of andere manier) gemakkelijk vanaf een weg bereikbaar is. Anders wordt het wel een heel groot vraagteken hoe hun lichamen daar gekomen zijn, dood en vanaf de 'bewoonde wereld'.

Bij een misdrijf denk ik eerder aan iemand tegengekomen zijn op dat pad of zelfs daar met iemand hebben afgesproken. Dat laatste lijkt mij erg onwaarschijnlijk want links of rechtsom moet het haast wel een local (of 2 of meer) zijn die de weg daar goed weet. En zij leken het juist goed te kunnen vinden met twee andere toeristen.
pi_141662665
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 juni 2014 21:51 schreef houdjemond het volgende:
Ja maar als je echt astma hebt, dan stop je toch altijd voor de zekerheid je pufje in je tas?
Helemaal in dat warme benauwde klimaat..
Broekzak?
pi_141662706
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 juni 2014 22:03 schreef Jezus9 het volgende:

[..]

Ja maar was de tas in de rivier geslingerd... dan was hij niet zo schoon aagetroffen. Ook zou het wat raar zijn iedereen zegt die rivier zo'n lichaam kan breken, maar de zonnebrillen nog compleet intact zijn. Ook de BH's zagen nog schoon uit.
Het was misschien best een stevige tas en de tas had wél slijtageplekken. Dat zullen verse slijtageplekken zijn anders brengen ze dat niet naar buiten.
pi_141662708
Er zijn daar overigens veel riviertjes en beekjes toch? In dat soort landen heb je toch ook wel eens van die vaarders die je naar de overkant brengen voor een klein bedrag, zo kunnen ze die mannen ook hebben leren kennen, met een kano/boot meegenomen, gelokt door ze naar de 'overkant' te brengen.
  zaterdag 28 juni 2014 @ 22:05:51 #68
280022 houdjemond
Sicker than the rest.
pi_141662748
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 juni 2014 22:03 schreef Jezus9 het volgende:

[..]

Ja, en alles nog heel, dat heeft dus geen dagen/weken in een rivier gedreven..
-Scorpion_17
pi_141662915
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 juni 2014 21:59 schreef Mula het volgende:

[..]

Maar hoe kan je dat rijmen met de fotos die ze schijnbaar gemaakt hebben totdat de batterij van hun camera op was? Als dat waar is, lijkt me toch dat ze verdwaald zijn.

Het zal me trouwens niet verrbazen als ze verdwaald zijn, omdat ze ergens van geschrokken zijn en de verkeerde kant opgegaan zijn. Een wild dier of iemand die ze probeerde te beroven?
Dat kan ook eerder zijn geweest. Zo'n batterij is snel leeg.
pi_141662927
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 juni 2014 22:05 schreef houdjemond het volgende:

[..]

Ja, en alles nog heel, dat heeft dus geen dagen/weken in een rivier gedreven..
Als de stroming niet zo sterk was heeft het lichaam misschien dagenlang in een bocht op de bodem gelegen.
Ik denk dat er niemand is geweest die op het idee zou zijn gekomen om in de rivier te zoeken. Terwijl het eigenlijk niet zo'n rare gedachte is.
pi_141662954
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 juni 2014 21:49 schreef Jezus9 het volgende:
Dat een getuige zegt dat een vd twee er ziek uit zag zou ik niet te serieus nemen, dat kan je in het voorbij lopen echt niet zo even zien. Voor de rest ga ik met je verhaal mee.
Even a broken clock is right twice a day.
pi_141662964
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 juni 2014 21:59 schreef b_engeltje het volgende:
ouder1:
Oké. Dan een andere manier om aan te geven wat ik bedoel:

Niet voor beelddenkers!!!

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  zaterdag 28 juni 2014 @ 22:13:38 #73
280022 houdjemond
Sicker than the rest.
pi_141663030
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 juni 2014 22:10 schreef Loekie1 het volgende:

[..]

Als de stroming niet zo sterk was heeft het lichaam misschien dagenlang in een bocht op de bodem gelegen.
Ik denk dat er niemand is geweest die op het idee zou zijn gekomen om in de rivier te zoeken. Terwijl het eigenlijk niet zo'n rare gedachte is.
Zonder details, lijken gaan drijven.
-Scorpion_17
pi_141663226
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 juni 2014 22:01 schreef Loekie1 het volgende:
Een tas laat heus wel los van een lichaam dat een aantal dagen in de rivier ligt. En anders wel in de dagen erna.
Hoe dan? En vooral ook; als het botsen tegen rotsen/stenen hen het leven heeft gekost, hoe blijft de inhoud van de tas dan onbeschadigd als die bij één van hen op de rug zat?
Als hij over één schouder hing.. ja.. Maar zouden ze dat gedaan hebben bij zo'n oversteek? Ik zou dan zelfde rugzak goed om doen om mijn handen goed vrij te hebben en niet gehinderd te worden door een zwierende tas aan mijn schouder/arm. En te voorkomen dat hij in het water valt natuurlijk.
pi_141663364
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 juni 2014 22:04 schreef Jezus9 het volgende:
Er zijn daar overigens veel riviertjes en beekjes toch? In dat soort landen heb je toch ook wel eens van die vaarders die je naar de overkant brengen voor een klein bedrag, zo kunnen ze die mannen ook hebben leren kennen, met een kano/boot meegenomen, gelokt door ze naar de 'overkant' te brengen.
De gewone foto's die ik zie op andere plaatsen daar geven ondiep water aan. De foto van de gevaarlijke oversteek lijkt veel later (na de vondsten?) gemaakt te zijn en toen was het ondertussen regenseizoen geworden en stond de rivier hoog. Toen de meiden verdwenen stond het water laag door wekenlange droogte.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')