SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.M'n baby had honger, dus ik denk, ga even op fok kijken!
Die modderdag klinkt tof! Leuke foto ook
Ik heb laatst bordjes geschilderd met Saar (zo'n pakket van de hema). Was echt leuk om te doenSaar vond t ook fantastisch. Mijn idee is om dat ieder jaar te doen, en dan zie je zo de vooruitgang terug qua schilderkunst hoop ik
![]()
.
Verder zitten er meerdere mensen in een verhuizing las ik? Wij gaan ook verhuizen. Half juli krijgen we de sleutel. Nog wat klussen, maar niet veel gelukkig. En verhuizen wordt easypeasy want we hoeven de straat maar schuin over te steken. We gaan dus letterlijk naar de overkant![]()
Omen, wat heeft Riley? Hoop dat ze er snel weer bovenop is![]()
Hier ging het super en was er amper wennen nodig eigenlijk. Nouja, we sliepen een paar nachten bij mijn ouders en daar heeft ze wel flink gespookt en daardoor voornamelijk tussen ons in geslapen. Maar toen we in het nieuwe huis trokken stonden al onze bekende spulletjes hier al. Ik denk dat dat erg scheelde. De eerste nachten sliepen we alledrie als een blok! Afgelopen nacht werd ze wel een paar keer wakker weer, maar dat is dan niet zo erg.quote:Op zaterdag 28 juni 2014 01:42 schreef Loj het volgende:
Zo, hopelijk heb ik vanaf morgen weer tijd om te reageren/lezen..
Ik zit nu namelijk voor de laatste keer in dit huis met een wakkere Ow. Vanaf morgen zitten we in het nieuwe huis!
Ik ben benieuwd hoe Ow dat gaat vinden.
Hoe gaat t wennen aan het nieuwe huis bij jou Spirit?
Amen! Dat heb ik hier ook gemerkt. Ik legde haar in dr eigen bed, in een kamer met vertrouwde spulletjes, als ze huilt zijn wij er, en ze heeft altijd als een roosje geslapen (tenzij natuurlijk ziek oid).quote:Op zaterdag 28 juni 2014 12:02 schreef elamanilo het volgende:
Volgens mij is het voor (kleine) kindjes vooral van belang dat papa en mama in de buurt zijn, dan maakt het verder niet uit waar ze slapen. Waar papa en mama zijn, is hun thuis
Mijn uk (bijna vier) is alle jaren ook door het vuurwerk met oud &nieuw heen geslapen. En onze buren waren echt niet subtiel bezig...quote:Op zaterdag 28 juni 2014 12:08 schreef LadyBlack het volgende:
Zo bizar trouwens, het onweerde hier vannacht echt idioot hard, en E heeft geen kik gegeven![]()
Ik ben helemaal niet bang voor onweer, maar ik lag verstijfd van angst in bed, greep in een reflex naar de hand van mn vriend en moest echt even bijkomen van de eerste krakende knal!En daarna echt van die superlage holle donders.... spooky!
Dit geloof ik inderdaad. Huis is waar papa en mama zijnquote:Op zaterdag 28 juni 2014 12:02 schreef elamanilo het volgende:
ebben!
Volgens mij is het voor (kleine) kindjes vooral van belang dat papa en mama in de buurt zijn, dan maakt het verder niet uit waar ze slapen. Waar papa en mama zijn, is hun thuis
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Sarcasme. Herken het.
Nohquote:Op zaterdag 28 juni 2014 22:32 schreef Spirit82 het volgende:
Ik vind het zo bijzonder dat zij, door alleen zichzelf te zijn, zoveel mensen vrolijk maakt
Jaquote:Op zaterdag 28 juni 2014 22:41 schreef kleinzusje het volgende:
Oh LB die foto's van je meisje met modder ! Dat zal jullie deugd doenJe wilde haar wat losser laten met drinken vies worden toch ?
Nachtje weken in OA of groene zeepquote:Op zaterdag 28 juni 2014 22:47 schreef LadyBlack het volgende:
[..]
Ja![]()
Ben wel erg benieuwd hoe de kleertjes uit de was komen overigens, ik heb ze eerst op de hand gewassen maar de moddervlekken bleven wel errrrrg zichtbaarGelukkig waren het oude gekregen kleertjes.
Ik dacht 2 weken..... D kreeg het 2 weken na J.quote:Op zondag 29 juni 2014 11:31 schreef LadyBlack het volgende:
Hoe zat dat nou met waterpokken... ik wil heel graag op kraamvisite, maar was afgelopen maandag dus bij een kindje met verse waterpokken. Hoe lang moet ik wachten voor ik weet of E ze wel of niet heeft gekregen?
Rivm zegt dat de incubatietijd max 3 weken is. Dus dan weet je t pas?
Wat een n00b ben ik soms ook nog
Ja dan gaat ze dus lachen.... en als ik haar dan weer laat drinken en bijvoorbeeld dr handje vasthou, dan bijt ze (hard)quote:Op zondag 29 juni 2014 22:56 schreef Omentielvo het volgende:
LB lukt afkoppelen nog? Dus dat je haar afkoppel en dan zeg. Nee. Alleen drinken zonder krabben, want je doet mama pijn zo.voor het juichen
Oh dit is zo herkenbaar. En Luc lacht me dan ook keihard uit als ik boos word.quote:Op zondag 29 juni 2014 22:38 schreef LadyBlack het volgende:
Verder had ik vandaag een rotdag en vond ik dr af en toe niet liefZe is me echt aan het uittesten en slaat, krabt en bijt me
En negeren lukt me niet altijd, zeker niet als ik ook nog knallende koppijn heb... Oh en ik wil dr eigenlijk ook gewoon leren dat t niet mag, maar ze gaat alleen maar lachen als ik boos word
Ook herkenbaar, alleen dan ipv in haar, op de (witte) muur, als zijn eetgewoonten verbeterd zijn maar weer sauzen...quote:Op maandag 30 juni 2014 11:10 schreef LadyBlack het volgende:
Nog zoiets; ze smeert nu haar eten in haar haar als ze uitgegeten raaktNatuurlijk omdat we daar de eerste keer ook op reageerden.
Dreumes
Nou dat heb ik ook. En ik schrok er de eerste keer ook echt van dat ik dat voelde.quote:Op maandag 30 juni 2014 11:59 schreef Spirit82 het volgende:
Als ik heel moe ben en Isa slaat me, dan moet ik me zo beheersen om niet terug te slaan. Niet hard ofzo, maar op de een of andere manier is dat een eerste, instinctieve reactie. Geen idee waarom, maar ik schrik er iedere keer zo erg van Ik hoop echt dat dat snel verdwijnt. Voor alle duidelijkheid, ik sla dus niet, maar dat gevoel vind ik zo vreselijk.
Ik kan het me goed voorstellen... Hier is dat met bijten. Ik weet dat het door haar tandjespijn komt, ik weet dat ze me niet opzettelijk pijn wil doen... Maar toch is het ergens heel verleidelijk om haar even goed aan te pakken. Het heeft alleen totaal geen nut, dus we leggen het maar steeds weer uit...quote:Op maandag 30 juni 2014 12:28 schreef Skoap het volgende:
[..]
Nou dat heb ik ook. En ik schrok er de eerste keer ook echt van dat ik dat voelde.
Maar ik dat toch dat het ergens een heel natuurlijke gevoel/reactie is.
en nee gelukkig heb ik nog nooit terug geslagen...
Ow, wat vreselijk herkenbaar, helaas...quote:Op maandag 30 juni 2014 11:59 schreef Spirit82 het volgende:
Als ik heel moe ben en Isa slaat me, dan moet ik me zo beheersen om niet terug te slaan. Niet hard ofzo, maar op de een of andere manier is dat een eerste, instinctieve reactie. Geen idee waarom, maar ik schrik er iedere keer zo erg vanIk hoop echt dat dat snel verdwijnt. Voor alle duidelijkheid, ik sla dus niet, maar dat gevoel vind ik zo vreselijk.
Terecht keuze van de dames, fien en pien is fantastischquote:Op zondag 29 juni 2014 22:23 schreef Kyara het volgende:
Hier hadden ze last van kiesjes (denk ik) en ik was aan het voeden toen de 1-1 viel. Niks gezien maar wel gehoord. Meiden keken niet op of om.
D had vooral last maar toen ik haar dentinox gaf, wilde J ook dentinox hebben
Ze gaat ineens zo hard in hun taalontwikkeling. Appel, aardbei, bank af. We zijn in de twee lettergreepwoordjes terecht gekomen. En ze noemen elkaar nu "zus"
En ook leuk. Ze hebben een lievelingsboekje. Dat moet ik blijven voorlezen. En hoe toepasselijk....
[ afbeelding ]
quote:Op maandag 30 juni 2014 13:53 schreef Kyara het volgende:
Ook ik herken het gevoel wel. Combinatie van onmacht, frustratie en eigen vermoeidheid/niet lekker in je vel zitten. Hier wel meer richting peuter dan richting dreumesjes. Gelukkig niet zo vaak en ook zo weer weg.
Leuke foto Shandaly! Envoor het kruipen!
Leuk Mineola! Ik heb een klein beetje de indruk dat ze zich er in herkennen. Ze staren ook gefascineerd naar de pagina's waar ze allebei naast elkaar staan.
Ook grappig: mijn man zei iets tegen J die op de grond aan het spelen was. Alleen hij noemde haar D. Dus ik zeg "nee, dat is J". Hoor ik ineens vanaf de grond een verbaast "Oh?!?"
Oh heerlijk!quote:Op maandag 30 juni 2014 13:23 schreef Shandaly het volgende:Alsof ze weet dat mama de tijd al veel te hard vindt gaan
Dat eerste. Om beter wakker te worden sta ik half 6 op. Dan kleed ik me rustig aan, fok en Facebook even en ga ik even goed naar het toiletquote:Op maandag 30 juni 2014 07:59 schreef LadyBlack het volgende:
Wat ben jij vroeg Omenheb je zelf veel tijd nodig 's ochtends of heb je veel reistijd?
Ze kan het toch echt heel goed hoor. Oefent regelmatig. Maar daar maak ik meestal geen foto's van. Eigenlijk zou ik dat wel eens moeten doen, gewoon, voor later... als in "zo was het ook" (Mocht ik ook per ongeluk toch weer gaan rammelen ofzoquote:Op maandag 30 juni 2014 14:44 schreef LadyBlack het volgende:
[..]
Oh heerlijk!![]()
En wat een blij ei is het toch. Ik kan me die helemaal niet keihard huilend voorstellen
quote:Op maandag 30 juni 2014 16:14 schreef elamanilo het volgende:
![]()
Ik moet zeggen dat ie d'r eigenlijk altijd wel goed op let, maar natuurlijk doet ie ook wel eens iet ontactisch op het verkeerde moment![]()
De meeste vervelende geluiden komen hier eigenlijk van buiten, zoals dat er dan opeens iemand begraven wordt en de kerkklokken gaan luiden (we wonen 3 meter naast de kerk) precies als het pluisje op het punt staat in slaap te vallen aan de borst en het raam open staat. En dan blijven ze ook een kwartier slaan....Of op zaterdagochtend, dat ze net nog even in slaap valt aan de borst zodat we even langer kunnen uitslapen, maar dat het draaiorgel dan aangaat onder ons raam....
Of dat iemand 's avonds besluit om vuurwerk af te gaan steken of zo
gewoon random uit het niets.
Dat doet ze ook zeker niet. Ze heeft een andere aanpak van opvoeden dat betekend niet dat ze haar kind aan haar lot overlaat.quote:Op maandag 30 juni 2014 20:21 schreef Moppert het volgende:
Overspannen of niet een kind heeft aandacht nodig en een kind is er nou eenmaal wel 24 uur per dag en 7 dagen per week. En alle aandacht die je er in stopt krijg je positief terug. Nu denk je dat ze lastig is?
Nee, nu is ze aan het ontdekken. En daar hebben ze inderdaad bepaalde grenzen bij nodig. Maar een Nee als het aankomt op aandacht is niet een nee die nodig is. Je kan een kind niet aan haar eigen lot over laten.
Ja ik was al bang voor dit soort reacties en ik ga er niet eens op in. Mensen die vaker in dit topic posten, weten dat ik niet de moeder ben zoals jij me nu af probeert te schilderen. Als jij anders wilt denken, prima.quote:Op maandag 30 juni 2014 20:21 schreef Moppert het volgende:
Overspannen of niet een kind heeft aandacht nodig en een kind is er nou eenmaal wel 24 uur per dag en 7 dagen per week. En alle aandacht die je er in stopt krijg je positief terug. Nu denk je dat ze lastig is?
Nee, nu is ze aan het ontdekken. En daar hebben ze inderdaad bepaalde grenzen bij nodig. Maar een Nee als het aankomt op aandacht is niet een nee die nodig is. Je kan een kind niet aan haar eigen lot over laten.
Ik ben nog op vakantiequote:Op maandag 30 juni 2014 20:24 schreef Olf het volgende:
Serieus, 'aan haar lot overlaten' omdat ze weleens nee zegt op bepaalde dingen? Ik denk dat dat ook niet was wat ela bedoelde, ondanks andere opvoedstijl.
Zo, dit is mijn comeback na een klein weekje vakantie! Het was heerlijk!
+1 - het weekendje.quote:Op maandag 30 juni 2014 20:24 schreef Olf het volgende:
Serieus, 'aan haar lot overlaten' omdat ze weleens nee zegt op bepaalde dingen? Ik denk dat dat ook niet was wat ela bedoelde, ondanks andere opvoedstijl.
Zo, dit is mijn comeback na een klein weekje vakantie! Het was heerlijk!
Meningen verschillenquote:Op maandag 30 juni 2014 20:29 schreef Moppert het volgende:
Ik vind het bij een nee laten wel aan het lot over laten eigenlijk.Ik vind dat je een kind het wel naar de zin moet maken en dat hoeft niet per definitie te betekenen dat het wel met de afstandbediening mag meppen maar dan ga jee met het kind zitten of geef je vervanging zoals Ela zegt.
quote:Op maandag 30 juni 2014 20:49 schreef elamanilo het volgende:
maar er zijn dus ook heus andere manieren om naar dingen/situaties/gebeurtenissen te kijken.
Het klinkt alsof ouders die (wel eens) 'nee' zeggen het niet fijn vinden dat hun kroost eigen ideeën heeft :pquote:Op maandag 30 juni 2014 20:49 schreef elamanilo het volgende: Ik vind het juist fijn dat ze eigen ideeën heeft en ik wil haar daarin begeleiden en zelf de wereld laten ontdekken.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op maandag 30 juni 2014 21:05 schreef Cocotrimonium het volgende:
[..]
[..]
Het klinkt alsof ouders die (wel eens) 'nee' zeggen het niet fijn vinden dat hun kroost eigen ideeën heeft :p
Hell, ik vind mezelf een verdomd goede moeder, en ik zeg iedere dag wel een paar keer 'nee'**. Als ik jouw posts lees zou ik bijna denken dat ik heul niet zo'n goede moeder ben. bijna
Waarom klinkt mij dit bekend in de oren?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Mwoah. Ik kan me vaak vinden in jouw opvoedstijl maar nu druk je je wellicht wat onhandig uit. Ik vind niet perse dat het mijn taak is het mijn kinderen naar de zin te maken. Ik vind het mijn taak ze te voeden, verzorgen, veilig te houden, gelukkig te maken, ze de ruimte en mogelijkheden geven zich te ontwikkelen op een manier die aansluit bij hun natuurlijke behoeftes, maar ik vind het niet mijn taak ze te entertainen. Nu doe ik dat wel vaak, omdat ik dat nu eenmaal graag doe (en laten we eerlijk zijn, ik heb alle tijd van de wereld, soort van) maar ik vind het geen tekortkoming van andere ouders als ze daarin minder enthousiast zijn. Tijd met je kind doorbrengen is heel waardevol, maar staat voor mij niet perse gelijk aan ze in alles tegemoet komen. In dit huis zorgen we voor elkaar, houden we rekening met elkaar, en leren we ook dat anderen behoeftes hebben, zoals mama, en dat het echt prima is als mama ook aangeeft dat ze grenzen heeft. Voorleven is een groot goed, en dat kindjes leren dat mama niet 24/7 dienstbaar is lijkt me prima. Zolang de basis maar is dat mama er is wanneer nodig, en dat lijkt me in het geval van Spirit echt absoluut waar. Hoe je dat vertaalt naar dat Isa aan haar lot wordt over gelaten is beyond me. En tbh vind ik dat ook echt wel heel jammer. Er spreekt iets heel veroordelends uit, en dat kan onprettig als je mentaal al zo'n gevecht aan het leveren bent. Ik vermoed dat je dat niet zo hebt bedoeld overigens.quote:Op maandag 30 juni 2014 20:29 schreef Moppert het volgende:
Ik vind het bij een nee laten wel aan het lot over laten eigenlijk.Ik vind dat je een kind het wel naar de zin moet maken en dat hoeft niet per definitie te betekenen dat het wel met de afstandbediening mag meppen maar dan ga jee met het kind zitten of geef je vervanging zoals Ela zegt.
Zoals heel vaak heb je een supergoed puntquote:Op maandag 30 juni 2014 20:41 schreef Moppert het volgende:
Ik heb niets tegen een Nee heik vind een nee heel begrijpelijk maar juist als het je allemaal teveel is dan is nu even dat beetje aandacht wat je down te road weer wat extra rust geeft.
En ik snap dat het er niet altijd in zit maar betrekken bij gewone dingen zoals boodschappen opruimen is toch een prima tip? of juist als het je teveel is en ze scheuren met iets wat niet mag iets geven wat wel mag zodat je zelf lekker zen kan zitten met een kopje thee en wat chocola.
Amen!!!quote:Op maandag 30 juni 2014 21:42 schreef L-E het volgende:
[..]
Mwoah. Ik kan me vaak vinden in jouw opvoedstijl maar nu druk je je wellicht wat onhandig uit. Ik vind niet perse dat het mijn taak is het mijn kinderen naar de zin te maken. Ik vind het mijn taak ze te voeden, verzorgen, veilig te houden, gelukkig te maken, ze de ruimte en mogelijkheden geven zich te ontwikkelen op een manier die aansluit bij hun natuurlijke behoeftes, maar ik vind het niet mijn taak ze te entertainen. Nu doe ik dat wel vaak, omdat ik dat nu eenmaal graag doe (en laten we eerlijk zijn, ik heb alle tijd van de wereld, soort van) maar ik vind het geen tekortkoming van andere ouders als ze daarin minder enthousiast zijn. Tijd met je kind doorbrengen is heel waardevol, maar staat voor mij niet perse gelijk aan ze in alles tegemoet komen. In dit huis zorgen we voor elkaar, houden we rekening met elkaar, en leren we ook dat anderen behoeftes hebben, zoals mama, en dat het echt prima is als mama ook aangeeft dat ze grenzen heeft. Voorleven is een groot goed, en dat kindjes leren dat mama niet 24/7 dienstbaar is lijkt me prima. Zolang de basis maar is dat mama er is wanneer nodig, en dat lijkt me in het geval van Spirit echt absoluut waar. Hoe je dat vertaalt naar dat Isa aan haar lot wordt over gelaten is beyond me. En tbh vind ik dat ook echt wel heel jammer. Er spreekt iets heel veroordelends uit, en dat kan onprettig als je mentaal al zo'n gevecht aan het leveren bent. Ik vermoed dat je dat niet zo hebt bedoeld overigens.
Dat wilde ik even kwijt. Kusjes all around!
Oh wat fijn zeg! Wat een verlichting kan dat al brengen he, dat je daar een gebaar voor hebtquote:Op maandag 30 juni 2014 21:40 schreef kaatjejannie het volgende:
De fysio zag aanleiding vaker te komen. Zeker omdat luuk zo gefrustreerd raakt. Ze heeft zich in het bezoek gericht op het woord bal, en we hebben dat ook gedaan de dagen na haar bezoek. Hij lijkt nu het woord bal te zeggen
Ook schudt hij nu met zijn hoofd als hij nee bedoeld. Heerlijk. Scheelt hem echt enorm veel frustratie. Hij hoeft niet meer te gillen.
Wat super fijn!quote:Op maandag 30 juni 2014 21:40 schreef kaatjejannie het volgende:
Ook schudt hij nu met zijn hoofd als hij nee bedoeld. Heerlijk. Scheelt hem echt enorm veel frustratie. Hij hoeft niet meer te gillen.
+1! Precies wat ik ook wilde zeggenquote:Op maandag 30 juni 2014 21:42 schreef L-E het volgende:
[..]
Mwoah. Ik kan me vaak vinden in jouw opvoedstijl maar nu druk je je wellicht wat onhandig uit. Ik vind niet perse dat het mijn taak is het mijn kinderen naar de zin te maken. Ik vind het mijn taak ze te voeden, verzorgen, veilig te houden, gelukkig te maken, ze de ruimte en mogelijkheden geven zich te ontwikkelen op een manier die aansluit bij hun natuurlijke behoeftes, maar ik vind het niet mijn taak ze te entertainen. Nu doe ik dat wel vaak, omdat ik dat nu eenmaal graag doe (en laten we eerlijk zijn, ik heb alle tijd van de wereld, soort van) maar ik vind het geen tekortkoming van andere ouders als ze daarin minder enthousiast zijn. Tijd met je kind doorbrengen is heel waardevol, maar staat voor mij niet perse gelijk aan ze in alles tegemoet komen. In dit huis zorgen we voor elkaar, houden we rekening met elkaar, en leren we ook dat anderen behoeftes hebben, zoals mama, en dat het echt prima is als mama ook aangeeft dat ze grenzen heeft. Voorleven is een groot goed, en dat kindjes leren dat mama niet 24/7 dienstbaar is lijkt me prima. Zolang de basis maar is dat mama er is wanneer nodig, en dat lijkt me in het geval van Spirit echt absoluut waar. Hoe je dat vertaalt naar dat Isa aan haar lot wordt over gelaten is beyond me. En tbh vind ik dat ook echt wel heel jammer. Er spreekt iets heel veroordelends uit, en dat kan onprettig als je mentaal al zo'n gevecht aan het leveren bent. Ik vermoed dat je dat niet zo hebt bedoeld overigens.
Ik ben nog steeds fan van Luuk dus dit is goed nieuwsquote:Op maandag 30 juni 2014 21:53 schreef kaatjejannie het volgende:
Gefeliciteerd lb! !!
Luuk kan trouwens ook ja knikken. Zooooo fijn.
Hoi!quote:
+1!quote:Op maandag 30 juni 2014 21:57 schreef Kyara het volgende:
Overigens wil dat samenspelen hier niet zo. Ik mag niet meespelen. Als ik er bij kom zitten dan ben ik meteen een klimpaal en wordt het stoeien en kietelen (ook heel leuk hoor).
Kijk, hierom hou ik dus van dit forum. Andere zienswijze, en daarmee kan ik mn geweten soms heel fijn sussenquote:Op maandag 30 juni 2014 22:12 schreef Suikertante het volgende:
Hoezo ongeïnteresseerd? Zij doet/doen dan toch ook iets voor zichzelf? Het klinkt heel lief, met het poppenhuisEn naar het toiletgaan levert hier momenteel ook huilen op. Het duurt welgeteld drie seconden en dan speelt ie weer verder
Die tanden zijn inderdaad wel zijn handelsmerk geworden LB
Bij gebrek aan de mogelijkheid voor een traphekje (onze trap is open en vrijstaand) hebben we hier nu drie plankjes met scharnieren aan elkaar bevestigd die dan over de eerste en tweede tree vallen. Dat scheelt echt veel omkijken!quote:Op maandag 30 juni 2014 22:15 schreef LadyBlack het volgende:
Ik liet eerst de deuren gewoon open, maar we hebben nog geen traphekje in de hal, en E vindt dat ze al trap kan lopen![]()
Hm.... heb je een foto? Ik denk dat ik t idee wel heb, maar wij hebben ook een lastige trap voor een hekje, dus inspiratie is welkom.quote:Op maandag 30 juni 2014 22:20 schreef Suikertante het volgende:
[..]
Bij gebrek aan de mogelijkheid voor een traphekje (onze trap is open en vrijstaand) hebben we hier nu drie plankjes met scharnieren aan elkaar bevestigd die dan over de eerste en tweede tree vallen. Dat scheelt echt veel omkijken!
Toen we thuis kwamen van vakantie was ik F binnen een minuut kwijt en toen was hij al boven! (ik supertrots natuurlijk)
Best een aanrader dus, een traphekje
In verband met luiheid stuur ik die even via FB ok?quote:Op maandag 30 juni 2014 22:22 schreef LadyBlack het volgende:
[..]
Hm.... heb je een foto? Ik denk dat ik t idee wel heb, maar wij hebben ook een lastige trap voor een hekje, dus inspiratie is welkom.
quote:Op maandag 30 juni 2014 22:26 schreef Suikertante het volgende:
[..]
In verband met luiheid stuur ik die even via FB ok?
+1quote:Op maandag 30 juni 2014 22:22 schreef LadyBlack het volgende:
[..]
Hm.... heb je een foto? Ik denk dat ik t idee wel heb, maar wij hebben ook een lastige trap voor een hekje, dus inspiratie is welkom.
quote:
Nou vooruitquote:Op maandag 30 juni 2014 22:35 schreef Sylver_ het volgende:
Oh Suiker, als je niet meer lui bent mag ik die foto dan ook zien?![]()
Thnx!quote:Op maandag 30 juni 2014 22:37 schreef Suikertante het volgende:
[..]
[..]
Nou vooruit
[ afbeelding ][ afbeelding ]
Dat kleine randje haakt dus achter de bovenste tree zodat het geheel niet naar beneden glijdt.
+1quote:Op maandag 30 juni 2014 22:15 schreef LadyBlack het volgende:
Ik liet eerst de deuren gewoon open, maar we hebben nog geen traphekje in de hal, en E vindt dat ze al trap kan lopen![]()
Aah okey, dan had ik nergens over heen gelezen. Goed dat je je eigen gevoel hebt gevolgd. Hopelijk kan zij nog meer voor jullie betekenen.quote:Op maandag 30 juni 2014 22:30 schreef kaatjejannie het volgende:
Ik bedoelde idd de logo ipv de fysio.
quote:Op maandag 30 juni 2014 22:45 schreef Kyara het volgende:
[..]
Maar meestal sneak ik er even tussenuit
Erg hequote:Op maandag 30 juni 2014 22:36 schreef LadyBlack het volgende:
Potver dat gaat dan ook hard Sylver! Wie komen er nog meer bijna aan?
Nog 3.5 mnd!quote:Op maandag 30 juni 2014 22:36 schreef LadyBlack het volgende:
Kiwisoep, Hilzillah, Laiv, Wizzy, en hilliebillie en ik moeten nog 2 maanden wachten!quote:Op maandag 30 juni 2014 22:36 schreef LadyBlack het volgende:
Voor je t weet gaat ze naar schoolquote:Op maandag 30 juni 2014 22:49 schreef Sylver_ het volgende:
Thanks Suiker! Dat ziet er uit als iets dat ik nog wel kan maken is het ergens kant-en-klaar te koop?![]()
[..]
Erg he![]()
En ik maar denken dat het maar een cliche was als mensen zeggen dat het zo hard gaat ..
Misschien moeten we ze maar op maat gaan maken, gat in de markt!quote:Op maandag 30 juni 2014 22:49 schreef Sylver_ het volgende:
Thanks Suiker! Dat ziet er uit als iets dat ik nog wel kan maken is het ergens kant-en-klaar te koop?![]()
Maar wat als ze ook overdag amper slapen?quote:Op maandag 30 juni 2014 16:01 schreef LadyBlack het volgende:
Oei ja dat is zwaar....
Dan maar terug naar het principe uit de kraamweek? Als de baby slaapt, slaapt de moeder. Dus overdag ook ff liggen als zij slaapt?
Dit!quote:Op maandag 30 juni 2014 21:42 schreef L-E het volgende:
[..]
Ja het is erger dan ooit. En het valt niet meer te sussen met wat drinken (of misschien wel, maar dat doen we niet). Hij zit vooral dan heel erg niet lekker in z'n vel. Dus veel draaien en woelen. Huilen als je hem oppakt, huilen als je hem neerlegt. Hij wil heel graag slapen, maar het lukt hem gewoon niet.quote:Op maandag 30 juni 2014 23:39 schreef Suikertante het volgende:
Gulara is het nog steeds zo'n drama joh? En helemaal geen aanwijsbare reden, gewoon geen slaap nodig? Of is het wel huilen? Heftig man.. Gelukkig zie ik jullie ook heel happy zijn
Dat klinkt erg idyllisch!quote:Op maandag 30 juni 2014 23:54 schreef Olf het volgende:
Vakantie hier was relaxt, 's morgens stokbrood halen met dochter en dat zij dan teruglopend alvast er aan knabbeltvoor het eerst in het zwembad, en daarna alleen maar badje, badje blijven roepen
klimmen en klauteren en crêpes eten
En ook nog eens de heuglijke leeftijd van anderhalf bereikt. Het is zo gezellig!
Daar zijn de meningen over verdeeld. Hij lijkt namelijk ook sprekend op z'n vader.quote:Op maandag 30 juni 2014 23:54 schreef Olf het volgende:
Gulara, weinig slaap klinkt heftigmaar ik zie ook zoveel leuke foto's van je zoon! Je hebt echt een kloon van jezelf gemaakt he.
Wat frappant toch he. Blijkbaar is het overdag zó leuk dat hij niet meer wil slapenquote:Op dinsdag 1 juli 2014 00:41 schreef Gulara het volgende:
[..]
Ja het is erger dan ooit. En het valt niet meer te sussen met wat drinken (of misschien wel, maar dat doen we niet). Hij zit vooral dan heel erg niet lekker in z'n vel. Dus veel draaien en woelen. Huilen als je hem oppakt, huilen als je hem neerlegt. Hij wil heel graag slapen, maar het lukt hem gewoon niet.
Maar goed, het gaat vast wel weer over.
Maar we zijn happy hoor. Even weer de tijdelijke oplossing dat vriend even wat uurtjes apart gaat liggen zodat hij ook wat slaap krijgt, en dan bikkelen we hier wel weer doorheen.
En overdag doen we regelmatig gave dingen en is Pi ook supergaaf over het algemeen, dus dat scheelt een hoop.
Dude, als je verder leest, dan zie je dat ik echt de enige ben die het fijner vindt om geen nee te zeggen... Dus. Thanks voor je relaasquote:Op maandag 30 juni 2014 23:42 schreef Gulara het volgende:
Oeh suiker wat een gezellig plekkie onder de trap.
En ben ik trouwens de enige die Nee geen vies woord vindt?
Nou dan mag/kan iets niet, big deal. Verzinnen we iets anders!![]()
Ik heb in m'n leven zo vaak nee gehoord. En in veel gevallen ben ik achteraf zo verschrikkelijk blij dat het geen ja was.
Ik wíl mijn kind ook helemaal niet leren dat de hele wereld met hem mee waait. Ik wil hem meegeven dat dingen soms niet lopen zoals je het voor ogen had. Maar dat hij altijd een keuze heeft hoe hij daar mee om kan gaan. En teleurgesteld zijn kan en mag. Maar ik hoop echt dat ik hem kan begeleiden dat het niet zo'n frustratieschreeuwerd (ik chargeer) wordt elke keer wanneer het woordje Nee valt.
Schroom niet om gewoon een flesje melk te geven hoor! En het gaat over, echt waar!quote:Op dinsdag 1 juli 2014 00:41 schreef Gulara het volgende:
[..]
Ja het is erger dan ooit. En het valt niet meer te sussen met wat drinken (of misschien wel, maar dat doen we niet). Hij zit vooral dan heel erg niet lekker in z'n vel. Dus veel draaien en woelen. Huilen als je hem oppakt, huilen als je hem neerlegt. Hij wil heel graag slapen, maar het lukt hem gewoon niet.
Maar goed, het gaat vast wel weer over.
Maar we zijn happy hoor. Even weer de tijdelijke oplossing dat vriend even wat uurtjes apart gaat liggen zodat hij ook wat slaap krijgt, en dan bikkelen we hier wel weer doorheen.
En overdag doen we regelmatig gave dingen en is Pi ook supergaaf over het algemeen, dus dat scheelt een hoop.
Blegh, ik ben niet gemaakt voor zwart op wit. Allemaal veels te letterlijk terwijl ik mezelf normaal nogal ventileer met een knipoog, sarcasme en dergelijke. En ja ik chargeer en overdrijf een hoop.quote:Op dinsdag 1 juli 2014 11:18 schreef elamanilo het volgende:
[..]
Dude, als je verder leest, dan zie je dat ik echt de enige ben die het fijner vindt om geen nee te zeggen... Dus. Thanks voor je relaas
Heb je nog een hele onorthodoxe die hier misschien nog niet voorbij is gekomen.quote:Op dinsdag 1 juli 2014 10:45 schreef L-E het volgende:
Olf, het klinkt echt heerlijk inderdaad
Gulara, heftig. Is Pi altijd al een lastige slaper geweest? Ik merk dat ik de neiging heb om allemaal tips hier neer te plempen, want 'ik ken het zo goed' enzomaar je hebt alles natuurlijk allang geprobeerd, x 1000. Dus ik bespaar je dat en wens je veel succes en kracht toe. En een tof kind maakt wel dat het te doen is allemaal, ook dat ken ik
Klopt het dat ik XM al even niet heb gezien? Hoe gaat het daar?
bij mij kwam dit inzicht door Theo Maassen. Die vertelde hoe het gegaan was als de dieren toen ze van het land op de kant kwamen tegen waren gehouden door iemand die riep dat 'dit niet de bedoeling is'quote:Op maandag 30 juni 2014 21:57 schreef Kyara het volgende:
Ik geloof dat ik me in de meeste posts wel kan vinden.
En L-E brengt het ook wel goed onder woorden.
Overigens vind ik het "niet nee zeggen" soms ook wel moeilijk. Bij mij kwam de ommekeer toen M uit zichzelf al begon met "nee, mag niet", "nee, niet doen", "dat is niet de bedoeling" en "daar moet je afblijven". Toen heb ik wel een traantje weggepinkt want dat is NIET de boodschap die ik aan mijn kinderen wil meegeven. Dat wil niet zeggen dat hier nooit een "nee" valt.
Ela, bedankt voor jouw inzichten. Daar ga ik wel wat dingen van gebruiken. Het gaat helaas niet altijd op want vooral M's speelgoed is interessant. En samenspelen met blokjes is hier ook een bron van drama als de een wil bouwen en de andere 2 willen slopenMaar dat komt vanzelf wel.
Overigens wil dat samenspelen hier niet zo. Ik mag niet meespelen. Als ik er bij kom zitten dan ben ik meteen een klimpaal en wordt het stoeien en kietelen (ook heel leuk hoor). Maar boekjes lezen we wel veel en eindelijk kan dat ook met 3 kinderen tegelijk zonder strijd. Dat is echt zo leuk, met 3 kindjes een boekje lezen![]()
![]()
![]()
Klopt hoorquote:Op dinsdag 1 juli 2014 16:21 schreef debuurvrouw het volgende:
bij mij kwam dit inzicht door Theo Maassen. Die vertelde hoe het gegaan was als de dieren toen ze van het land op de kant kwamen tegen waren gehouden door iemand die riep dat 'dit niet de bedoeling is'
Dus probeer ik het te voorkomen. Ga in gesprek maar soms is iets gewoon nee. En 'omdat ik het zeg.' toevallig.
* weer verder lurkt *
Dat klopt. Samen spelen leren ze pas vanaf 4 jaar. Dan kunnen ze hetzelfde spel spelen. Dezelfde fantasie delen zeg maar.quote:Op dinsdag 1 juli 2014 16:25 schreef bitterend het volgende:
Kyara volgens mij begint samen spelen pas op een latere peuter leeftijd..R speelde vaak op het kdv naast anderen maar merk nu dat ze echt echt samen gaan spelen (31 maanden dus). En als ik hier op de grond komt zitten ben ik ook direct een klimpaal
Hahaha, ik moest zo hard lachen om de visualquote:Op dinsdag 1 juli 2014 13:57 schreef LadyBlack het volgende:
En ligt nu onder luid gebrul een kuikentje in een boek af te lebberen
Laten we zeggen dat we allemaal blij zijn dat ik nog steeds bv geef, anders zou ik het ook niet wetenquote:Op dinsdag 1 juli 2014 14:29 schreef Gulara het volgende:
[..]
Heb je nog een hele onorthodoxe die hier misschien nog niet voorbij is gekomen.
Zie je hier abnormale grenzen voorbij komen? En wat zijn dat dan? En wie bepaalt dat?quote:Op dinsdag 1 juli 2014 12:46 schreef Troeta het volgende:
[..]
Schroom niet om gewoon een flesje melk te geven hoor! En het gaat over, echt waar!
Wat het nee zeggen betreft. Sommige dingen mogen gewoon niet. Op de tafel staan bijv. leuk als je 1 kind hebt, maar bij 2 kinderen worden dat al snel nare valpartijen.
Een ander kindje slaan is ook gewoon keihard NEE. Ik vind het onbegrijpelijk als je dat soort dingen toestaat.
Je kind een veilige thuishaven geven met normale grenzen en liefde, dat doet een kind pas goed!
quote:Op woensdag 2 juli 2014 00:01 schreef L-E het volgende:
Ik maak me sowieso nooit druk. Mijnes zei augurk met 4 maanden.
Félientje heeft nergens last van gehad. Ook niet na een weekquote:Op woensdag 2 juli 2014 07:22 schreef Spirit82 het volgende:
Wij hadden gisteren bmr en mens prikken bij cb. De eerse prik viel alles mee, maar de tweede was naar. Ze heeft altijd reactie op prikjes, dus ik ben benieuwd. Over een week zou de reactie komen (koorts, hangerig, uitslag ). We gaan het zien! Stats: bijna 11 kg en bijna 81 cmMijn grote meid
+1quote:Op woensdag 2 juli 2014 10:00 schreef Tally het volgende:
[..]
Félientje heeft nergens last van gehad. Ook niet na een week
Mensen zijn lomp idd. Mijn man zegt dat we altijd terug kunnen kaatsen met 'Die van ons is tenminste knap' maar dat vind ik een tikje onaardigquote:Op woensdag 2 juli 2014 12:01 schreef Spirit82 het volgende:
LE, die onderzekerheid mbt dergelijke opmerkingen van anderen kent iedere moeder denk ik welLaatst een gesprek met de baas van mijn man die het nodig vond te benadrukken hoeveel beter/eerder/sneller zijn dochter wel niet was dan Isa. Nou weet ik dat Isa echt niet langzaam is voor haar leeftijd, maar toch steekt het. Sommige mensen zijn gewoon uber lomp. Blijkbaar vindt hij het tof zich beter dan anderen te voelen, ofzo
Ik lees hier mee (alvast inspiratie opdoenquote:Op maandag 30 juni 2014 22:15 schreef LadyBlack het volgende:
[..]
Kijk, hierom hou ik dus van dit forum. Andere zienswijze, en daarmee kan ik mn geweten soms heel fijn sussen
Oh en E kan ook écht nog niet loslopen hoor, of los staan for that matter....
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ela, niet nodig hoor.Met een actieve dreumes lees ik soms selectief en reageer ik soms kort voor de bocht. Vind het wel fijn als mensen daar iets van zeggen.
![]()
Suiker is het toevallig een dun broekje? Ik vind em tof!
Spirit hopelijk vallen de prikjes mee.
Oh en we hebben een nieuw lievelingswoord: bambam!![]()
Wij zitten ook op nog geen tien woorden hoor.quote:Op woensdag 2 juli 2014 12:59 schreef Suikertante het volgende:
Kippenkontboks
Hier nog helemaal geen woord hoor, behalve Aai en Oehoe (als hij een uil ziet) en Whaaaa (als hij een beer ziet). En mama. Maar dat koppelt hij volgens mij nog niet zo aan mij.
Het broekje is redelijk dun ja, voor een spijkerbroek zeker! Die broeken van dat Deense merk, dat zijn echt mijn lievelingszomerbroeken nu. Maar ik weet niet of jij die kunt krijgen daar.
Fixed.quote:Op woensdag 2 juli 2014 13:44 schreef Suikertante het volgende:
Shandaly wat fijn dat het allemaal zo goed ging
Werk ze!
Gulara het zijn deze! En ik heb dan alleen die met de beestjes erop. Die andere zien er hetzelfde uit, maar daarvan weet ik het dus niet zeker.
Ik wilde nog zeggen dat de H&M korte broeken ook tof zijn (nog extra tof als je ze omslaat) maar misschien heb je wel een hele goede reden (lees: geen ozonlaag!) om lange broeken te willen.
Daar leek/lijkt het wel op. Niet zozeer meer sneller maar er zit meer drive achter. Maar ook nu hoor ik al een paar maandjes "het zal niet lang meer duren". Dat heb ik bij M dus ruim 6 maanden aangehoord....quote:Op woensdag 2 juli 2014 11:15 schreef L-E het volgende:
Kyara, ik dacht juist dat je meiden wel wat sneller gaan dan M. destijds, is dat niet het geval?
Riley is toch nog geen 18 maanden? Hier staat op de cb vragenlijst bij 18 maanden 'spreekt uw kind al meer dan 3 woorden (papa en mama niet meerekenen)? Ik heb op die vraag nee moeten antwoordenquote:Op woensdag 2 juli 2014 12:15 schreef Omentielvo het volgende:
Over onzekerheden.
Praten doet ze nog steeds met kleine woordjes. Ze maakt nog geen twee woorden zinnetjes of langere woorden. Daar kan ik soms wel ineens me zorgen over maken. Terwijl ze zich dus wel telkens vooruitgang boekt
Bwaaaah dus niks aan de hand! Vorige meting zal rond 11 maanden zijn geweest? (even uitgaande van de standaard cb-afspraken?)quote:Op woensdag 2 juli 2014 21:13 schreef L-E het volgende:
Fieder, ik mis je altijd, al-tijdBeterschap voor je jongetje, niet leuk!
Weet ik niet goed LB, bij de laatste meting was hij bijna 9 kilo en ik geloof 72 cm, en dat was drie maanden geleden ongeveer. Hij oogt denk ik ook wat kleiner/jonger, omdat hij nog niet loopt of kruiswoordpuzzels maakt.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Uiteraard! Welkom vast!quote:Op woensdag 2 juli 2014 21:19 schreef Sylver_ het volgende:
Mag ik toch al komen meepraten hier?Het duurt dan nog wel 3 weken voordat ze officieel een dreumes is omg! Een heuse dreumes! maar als ik jullie verhalen lees past ze inmiddels toch echt beter hier dan in het babytopic
FOTOquote:Op woensdag 2 juli 2014 21:23 schreef Olf het volgende:
Spirit, gierende dreumes met papa is echt het liefste wat er is he! Sowieso houd ik van vaderdochtermomenten, ze zijn zo leuk samen! Maar ik merk hier wel dat dochter het het állerleukst vindt als we met z'n drieën zijn!
Mijnese had vandaag dr eerste haarspeldje in, MIJLPAAL.
Het is alleen het speldje hoor! En de plukken die nu het kapsel lijken, zijn gewoon de langstequote:Op woensdag 2 juli 2014 21:24 schreef Olf het volgende:
Waaaah LB die foto! Wat een knapperd! Ik vind kinderen met een heus kapsel ook altijd zoveel ouder lijken inderdaad.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |