abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_141636717
Een topic waar we weer verder kunnen kletsen over het opvoeden van 1-jarige.. Voor zover mogelijk :P

pi_141636726
En open
pi_141636816
Ik las dat het over autostoeltjes ging. Weet niet of 'ie al genoemd is, maar wij hebben in de auto zonder isofix de maxicosi Toby/Tobi (?). Ideaal ding :Y

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
M'n baby had honger, dus ik denk, ga even op fok kijken!

Die modderdag klinkt tof! Leuke foto ook :Y

Ik heb laatst bordjes geschilderd met Saar (zo'n pakket van de hema). Was echt leuk om te doen O+ Saar vond t ook fantastisch. Mijn idee is om dat ieder jaar te doen, en dan zie je zo de vooruitgang terug qua schilderkunst hoop ik :D :') .

Verder zitten er meerdere mensen in een verhuizing las ik? Wij gaan ook verhuizen. Half juli krijgen we de sleutel. Nog wat klussen, maar niet veel gelukkig. En verhuizen wordt easypeasy want we hoeven de straat maar schuin over te steken. We gaan dus letterlijk naar de overkant :D :+

Omen, wat heeft Riley? Hoop dat ze er snel weer bovenop is :*
pi_141636823
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 juni 2014 01:59 schreef Loj het volgende:
En open
Scherp! En dat voor twee uur 's nachts!
pi_141638386
Ik denk dat de koorts komt door tandjesleed. Ze had namelijk zichtbaar last daarvan en we mochten er niet kijken. Vanmorgen was ze weer wat opgeknapt gelukkig

Danic jeetje. Een poepexplosie. En dan op een moment dat je geen extra slaapzak en pyjama hebt. Gelukkig dat het koopavond was :*

Loj bijna verhuizen *O*

En twee nachtbrakers en nog scherpe opmerkingen ook *O*
pi_141639042
* Kyara zet een extra slaapzak op de vakantie inpaklijst....

Coco :D

Dat schilderen klinkt ook tof! Ben al blij dat mijn dreumesjes net een pen/potlood vast kunnen houden. In de vakantie maar eend wat meer mee doen.

Fijn dat Riley weer is opgeknapt Omen. Jammer van muziek op schoot en Modderdag.

Zo, en nu ga ik nog even het vorige topic lezen.
pi_141639330
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 juni 2014 01:42 schreef Loj het volgende:
Zo, hopelijk heb ik vanaf morgen weer tijd om te reageren/lezen..

Ik zit nu namelijk voor de laatste keer in dit huis met een wakkere Ow. Vanaf morgen zitten we in het nieuwe huis!
Ik ben benieuwd hoe Ow dat gaat vinden.
Hoe gaat t wennen aan het nieuwe huis bij jou Spirit?
Hier ging het super en was er amper wennen nodig eigenlijk. Nouja, we sliepen een paar nachten bij mijn ouders en daar heeft ze wel flink gespookt en daardoor voornamelijk tussen ons in geslapen. Maar toen we in het nieuwe huis trokken stonden al onze bekende spulletjes hier al. Ik denk dat dat erg scheelde. De eerste nachten sliepen we alledrie als een blok! Afgelopen nacht werd ze wel een paar keer wakker weer, maar dat is dan niet zo erg.

Oh en ik werd vanochtend wakker door hartverscheurend gehuil beneden. Man was al uit bed met haar, maar ze was met haar mondhoek op de punt van de salontafel gevallen. Bloed uit haar mondje, en zooo zielig huilen ;( Gelukkig wilde ze al vrij snel weer verder spelen, maar het blijft heel zielig.
Sarcasme. Herken het.
pi_141640034
Wij zijn verhuist toen Aiden zo'n 8 maanden was. Hij sliep gelijk al heel goed in zijn nieuwe, eigen kamertje. Voorheen stond zijn bedje nog op onze kamer.
Dat is allemaal geen enkel probleem geweest. Het wennen ging gelijk al heel goed. Hij had ook veel meer ruimte in de woonkamer om te spelen. Hij begin toen net een beetje kruipen en zich op te trekken dus qua timing was het ideaal.
pi_141640388
Tekenen doe ik ook te weinig eigenlijk.

Spirit wat sneu :*

Venco ik duim voor je baan.
pi_141640917
Wij hebben ook sindskort de Tobi, zonder isofix. Bevalt hier tot nu toe ook erg goed, dame is in ieder geval erg blij dat ze rechtop kan zitten en een beetje naar buiten kan kijken O+

Wow, een bloedend kind lijkt me ook zo sneu :'( Gelukkig is ze hier tot nu toe helemaal heel gebleven.

Iedereen succes met de verhuizingen. Wij zijn nog steeds druk opzoek, maar ik hoop natuurlijk dat we de verhuizers hier snel mogen gaan volgen :) Lijkt me zo tof om een tuin te hebben!

Volgens mij is het voor (kleine) kindjes vooral van belang dat papa en mama in de buurt zijn, dan maakt het verder niet uit waar ze slapen. Waar papa en mama zijn, is hun thuis O+

Oja, kunstzinnige dingen, supertof! Dat klinkt echt als een leuk idee Coco, en dan al die bordjes aan de muur hangen <3 Zoiets wil ik ook wel gaan doen hier! Ze kon een paar maanden geleden al een potlood vasthouden zoals wij dat ook doen :D Zal d'r binnenkort weer eens laten tekenen of zelfs verven?!
  zaterdag 28 juni 2014 @ 12:06:04 #11
171422 LadyBlack
paint it black
pi_141640999
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 juni 2014 12:02 schreef elamanilo het volgende:
Volgens mij is het voor (kleine) kindjes vooral van belang dat papa en mama in de buurt zijn, dan maakt het verder niet uit waar ze slapen. Waar papa en mama zijn, is hun thuis O+

Amen! Dat heb ik hier ook gemerkt. Ik legde haar in dr eigen bed, in een kamer met vertrouwde spulletjes, als ze huilt zijn wij er, en ze heeft altijd als een roosje geslapen (tenzij natuurlijk ziek oid).
  zaterdag 28 juni 2014 @ 12:08:43 #12
171422 LadyBlack
paint it black
pi_141641052
Zo bizar trouwens, het onweerde hier vannacht echt idioot hard, en E heeft geen kik gegeven :?

Ik ben helemaal niet bang voor onweer, maar ik lag verstijfd van angst in bed, greep in een reflex naar de hand van mn vriend en moest echt even bijkomen van de eerste krakende knal! :o En daarna echt van die superlage holle donders.... spooky!
pi_141641217
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 juni 2014 12:08 schreef LadyBlack het volgende:
Zo bizar trouwens, het onweerde hier vannacht echt idioot hard, en E heeft geen kik gegeven :?

Ik ben helemaal niet bang voor onweer, maar ik lag verstijfd van angst in bed, greep in een reflex naar de hand van mn vriend en moest echt even bijkomen van de eerste krakende knal! :o En daarna echt van die superlage holle donders.... spooky!
Mijn uk (bijna vier) is alle jaren ook door het vuurwerk met oud &nieuw heen geslapen. En onze buren waren echt niet subtiel bezig...

:W hoi trouwens.
Professioneel gifmenger.
pi_141642165
Ja ik snap dat ook nooit .. Djen is best een lichte slaper maar onweer en vuurwerk slaapt ze gewoon doorheen :o

Terwijl ik bij de eerste knal meestal al recht overeind in bed zit :')
  zaterdag 28 juni 2014 @ 15:52:00 #15
378192 -mandy-
I am who I am
pi_141646884
Wat een vaste slaper is E LB!

25km zuidelijker in Assen geen onweer gehad. Alleen herrie van tt-nacht. Maar daar heeft D doorgeslapen

Arme Riley met het tandjesleed. Hopelijk zijn de tandjes in kwestie snel door.

Oh, zo zielig Spirit. Gelukkig ging ze al snel verder spelen.

Het allermooiste woord dat je dreumes zegt: mama. Gisteren voor het eerst *; :* *;

- foto weg -

[ Bericht 13% gewijzigd door -mandy- op 28-06-2014 19:59:45 ]
Mijn leven begon voor de 2de keer toen ik Djeez ontmoette en werd compleet op 26 april 2013 met de geboorte van onze zoon.
pi_141646995
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 juni 2014 12:02 schreef elamanilo het volgende:
ebben!

Dit geloof ik inderdaad. Huis is waar papa en mama zijn O+

Mandy mama is echt heel mooi O+
En die foto O+
pi_141647223
Ik wou echt dat het waar was. Maar wij zijn nu een weekje weg en hebben toch te maken met een 3 - jarige peuter met flinke heimwee ;(
pi_141651371
Hier maakt de omgeving ook wel degelijk uit hoor. Toen we bij mijn ouders sliepen of tijdens de vakantie was ze wel degelijk van de rel. Tuurlijk scheelt het dat papa en mama er zijn, maar omgeving doet ook erg veel. Waar ze zich thuis en veilig en vertrouwd voelen :)
Sarcasme. Herken het.
  zaterdag 28 juni 2014 @ 19:29:26 #19
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_141654699
Hier waren ze tijdens onze vorige vakantie ook behoorlijk van de leg ('s nachts veel gespook en dat ging thuis ook gewoon door). Fingers crossed voor onze vakantie.... hopelijk gaat het nu beter. Sowieso slapen ze bij ons op de kamer dus misschien scheelt dat. Merk wel heel erg dat ze elkaar hebben.

Verven hebben wij dan wel weer vaak gedaan, lekker met de handjes kliederen O+
  zaterdag 28 juni 2014 @ 19:55:42 #20
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_141655860
Ik heb geloof ik een overalslaper :Z Tot nu toe: opa en oma's (3 verschillende), op de camping bij oma, op de boerderij opTerschelling, appartement in Duistland, bungalow in zeeland en bij verschillende vrienden op zolder. Maakt allemaal niet uit. Alle nieuwe indrukken van de dag putten J. dan misschien zo uit dat ie altijd goed slaapt. Ik heb dus nog goede hoop voor de komende zomervakantie in de tent... *O* :Z
pi_141656057
Riley heeft de zesde ziekte. Vandaag begonnen de vlekjes. Dus toch even naar de hap gegaan.

Vanmiddag naar het park gegaan. Was erg leuk

zaterdag 28 juni 2014 @ 20:04:08 #22
378192 -mandy-
I am who I am
pi_141656198
Mooie foto Omen!

Waar gaan jullie met vakantie Kyara?
Mijn leven begon voor de 2de keer toen ik Djeez ontmoette en werd compleet op 26 april 2013 met de geboorte van onze zoon.
pi_141657557
Ik moet het hier ook even kwijt hoor :D Vanmiddag was ik boodschappen wezen doen, samen met Isa alles opgeruimd enzo. Ben ik de vaatwasser aan het leegruimen (we hebben een vaatwasser *O*), voel ik Isa ineens tegen mijn been aanleunen en hoor ik keihard *crunshcrunshcrunsh*. Dus ik denk nog, wat heeft dat spook nou weer te pakken. Staat ze gewoon met een hele appel in haar handjes, en knagen joh! Had ze gewoon lekker bijdehand van de net bijgevulde fruitschaal gejat :D

Dat kind is nog geen 14 maanden :D Ze had er zo'n lol in dat ik haar maar even haar gang heb laten gaan. O+

Dat ziet er dus zo uit
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Sarcasme. Herken het.
pi_141657623
Wauw. Dat is heel knap inderdaad O+
pi_141657674
Mijn piranha O+
Sarcasme. Herken het.
  zaterdag 28 juni 2014 @ 20:35:53 #26
378192 -mandy-
I am who I am
pi_141657729
Die appel smaakte goed! :Y)
pi_141662770
Hihi, wij hebben er ook zo eentje Spirit <3 Ze pakt ze zelf uit de fruitschaal, peertjes ook en bananen. Ook als we boodschappen doen, dan begint ze soms alvast in de winkel. Laatst heeft ze zelfs een stuk van een hele rode ui gegeten :')

Ze mag dat van ons ook dus, we geven het haar aan als ze er om vraagt :) Ook als we nog halverwege het boodschappen doen zijn, of tijdens het avondeten of zo ;)
  zaterdag 28 juni 2014 @ 22:10:38 #28
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_141662911
Beterschap voor Riley Omen! Wat staat ze er weer lekker stoer bij! O+

Geweldig Spirit! O+

Ik vind dat altijd zo leuk om te lezen Ela, hoe jullie Nin alles laten ontdekken en haar helemaal volgen O+ O+

Mandy, wij gaan een weekje naar Frankrijk, naar familie.
pi_141663230
Ik vind dat ook heel leuk om te lezen Ela. Maar ben ook benieuwd wat ze niet mag :)
Ik probeer zelf daar een weg in te vinden. Ik wil mijn kind ook leren dat ik iets moet kopen en dat het dan pas van mij is bijvoorbeeld. Ook is ze gek op scooters, maar heb ik liever niet dat ze zomaar op een scooter van een ander gaat zitten....
Vandaag in Artis was ik de enige ouder van wie het kind in haar luier + hemd met water mocht spelen. Ik voelde me werkelijk een "rare" Terwijl het echt heerlijk weer was ???
Boeiend wel !
All I need is for my man to live up to his role
Onwetendheid is zaligmakend (Nalby)
pi_141663297
Super foto Spirit !
Omen: beterschap. Wat zei de HAP ?
Hier als we weg zijn bij ons in bed. Gaat prima.
Ben heel benieuwd hoe dat nu zal gaan omdat ze op haar eigen matras slaapt.
  zaterdag 28 juni 2014 @ 22:20:46 #31
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_141663334
Beterschap voor Riley!

Haha, stoere dreumes Spirit!

Fruit mag Elin ook altijd wel eten maar niet tijdens het boodschappen doen of eten. Ik wil haar met boodschappen doen aanleren dat we in winkels eerst moeten betalen voordat het voor ons is. KZ! wat zijn we eensgezind haha Tijdens het avondeten mag het niet omdat ik dan wil dat ze andere dingen eet. Als ze klaar is mag het uiteraard wel!

E. Ligt nu voor het eerst in haar peuterbedje en eigenlijk gaat het best goed. Ze is meteen gaan slapen maar is wel al 3x uit bed gevallen, of naja, half eigenlijk. 2x tussen bed en muur op een paar kussen en 1x aan de andere kant, half op het matrasje dat daar ligt. Ze slaapt er gewoon doorheen steeds :D en hoeft er niet om te huilen. Als het goed is, is alles nu zo ingesteld dat ze nergens meer heen kan :+
  zaterdag 28 juni 2014 @ 22:26:21 #32
171422 LadyBlack
paint it black
pi_141663554
Maar wel met gespitste oren dus Soesa? :D

Omen, wat loopt Riley daar stoer! Heeft ze nog last van de vlekjes of koorts? En wat zei de arts?

Spirit, haha je piranha inderdaad :D! en herkenbaar, die vreugde om de vaatwasser! *O*

Mandy, jeeeeej het mooiste woord O+
pi_141663655
Ja het Soesa ;)
Ik probeer te zoeken naar een weg die voor ons meisje werkt. Ze is bijvoorbeeld heel voorzichtig en rustig. Ze mag van mij veel qua klimmen omdat ik steeds zie dat ze het zorgvuldig doet. Maar ze stopt ook schelpen in haar mond. Dat mag niet van mij. te gevaarlijk. Water mag ze overal drinken........... zijn de meningen over verdeeld. Als we in de speeltuin zijn mag ze buiten het hek mits er geen autoweg naast is. Nou 100 voorbeelden............. veiligheid en aansluiten staan hier nummer 1 ! Samen met ontdekken en Psychologische veiligheid door grenzen stellen.
pi_141663720
Oh mandy: Ja MAMA O+ O+
pi_141663887
Van mij mag ze wel dingen eten in de supermarkt, maar wel bij wijze van uitzondering. Bijvoorbeeld als het per ongeluk zo uit komt dat we in een eetmoment boodschappen doen.

Met water spelen KZ O+ Hier in de stad hebben ze gracht opnieuw gemaakt met een speelstukje voor kinderen. Isa zag het, moest erin en was er met geen stok uit te slaan. Uiteindelijk ook in romper en tshirt. Maar ik voelde me eerder een attractie dan ontaard, zoveel mensen als bleven staan om lachend naar mijn spelende kind te kijken O+ Ik vind het zo bijzonder dat zij, door alleen zichzelf te zijn, zoveel mensen vrolijk maakt O+

Ela, een ui?! :D Ze dacht niet bij 1 hap "laat maar!" :D

Soesa, klinkt als een goed bed ^O^
Sarcasme. Herken het.
pi_141663910
Het is wel een leerproces hoor ! Vandaag in Artis vroeg een kindje of ik hem wilde optillen bij het water. Ik vertelde hem dat ik dat best wilde maar dat ik niet wist of het van zn ouders mocht ;)
Dacht nog: Ik zeg maar Papa en mama..................... begrijpt hij het misschien ? Zegtie ( zag het al aankomen) Mn pap is er niet hooooooorrrrrrrr. :o
:)
pi_141664158
Super lief Spirit ! Hier waren het de ouders die hun kinderen steeds verboden bij het water te komen. Is een water/zand speeltoestel in de speeltuin van Artis. "Nee, pietje, niet in het water, we gaan nu naar een dier kijken". Stja, snap ook wel dat je in een dierentuin bent en ik om de hoek woon. Maar denk ook "bereid je voor en neem wat mee of ga niet naar de speeltuin" Of zo iets ..........

En dag zeggen tegen een emmertje, een schepje, de glijbaan en en en........ klinkt best raar ;)
  zaterdag 28 juni 2014 @ 22:39:21 #38
171422 LadyBlack
paint it black
pi_141664175
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 juni 2014 22:32 schreef Spirit82 het volgende:
Ik vind het zo bijzonder dat zij, door alleen zichzelf te zijn, zoveel mensen vrolijk maakt O+

Noh O+
pi_141664252
Oh LB die foto's van je meisje met modder ! Dat zal jullie deugd doen O+ Je wilde haar wat losser laten met drinken vies worden toch ?
  zaterdag 28 juni 2014 @ 22:47:57 #40
171422 LadyBlack
paint it black
pi_141664517
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 juni 2014 22:41 schreef kleinzusje het volgende:
Oh LB die foto's van je meisje met modder ! Dat zal jullie deugd doen O+ Je wilde haar wat losser laten met drinken vies worden toch ?
Ja :D

Ben wel erg benieuwd hoe de kleertjes uit de was komen overigens, ik heb ze eerst op de hand gewassen maar de moddervlekken bleven wel errrrrg zichtbaar :X Gelukkig waren het oude gekregen kleertjes.
pi_141664788
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 juni 2014 22:47 schreef LadyBlack het volgende:

[..]

Ja :D

Ben wel erg benieuwd hoe de kleertjes uit de was komen overigens, ik heb ze eerst op de hand gewassen maar de moddervlekken bleven wel errrrrg zichtbaar :X Gelukkig waren het oude gekregen kleertjes.
Nachtje weken in OA of groene zeep
pi_141672716
Eens ff kijken of ik weer zo scherp kan zijn vannacht! ;) (alleen nu zoemt er een mug om me heen, die mij afleid :( )

Schilderen klinkt leuk zeg Coco!
En tekenen vind Ow opeens superleuk Ela. Dus zou t zeker weer eens proberen! (Ik heb zo'n 5 euro tafeltje bij de ikea gekocht, dus dan kan hij daar altijd tekenen zonder dat ik strepen moet gaan verwijderen)

Onweer, leuk :D

Mandy!!! O+ O+

Balen van de heimwee Danic! En hopelijk komt het dit keer wel goed Kyara! Vorige keer zijn de slaapproblemen begonnen in de vakantie :')

Sterkte Omen met je meisje! :*

Oeh een appel! Lekker :) (rode ui... Ehmz :') ) Ow wilt altijd bananen, maar daar geef ik er toch niet meer dan anderhalf per dag van.

Leuk Soesa, voor het eerst in her peuterbedje. Is de hele nacht zo goed gegaan?

KZ, dat stukje had ik kunnen schrijven O+

Fijn Spirit dat het daar zo goed ging. Lekker aan het genieten in jullie nieuwe huis dus! En jullie hebben helemaal gelijk, als wij er zijn is het voor Ow goed.
Het verhuizen ging erg goed vandaag, we zijn zelfs al ver met opruimen. Ow vond het erg raar om in het nieuwe huis te komen met zijn spulletjes, maar na een half uur was het goed. Slapen duurde ff, hij had van alles te vertellen, maar daarna is hij heerlijk gaan slapen. Ik ben net toen hij huilend wakker werd wel meteen m'n bed uitgesprongen, want een nieuwe kamer is wel raar natuurlijk. Op m'n schoot slaapt hij nu heerlijk! Maar wegleggen lukt nog niet ;) , nu toch maar weer een poging wagen :)
  zondag 29 juni 2014 @ 07:48:09 #43
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_141673456
Het is de hele nacht goed gegaan *O*. Ze heeft gewoon doorgeslapen, is niet meer gevallen, werd vanochtend heel rustig wakker, heeft toen eerst een half uurtje liggen spelen en ging ons toen roepen (paaaaapaaa? Maaaaamaaa? Enin uit bedje!).

Ik ben trots :Y

Heeft O nog lekker geslapen Loj?
pi_141673526
De dokter zei dat her vanzelfmweer verdwijnt.

Kleinzusje. Leuk dat ze met water mocht spelen O+

Loj fijn dat de verhuizing goed ging. Heb jij na je laatste post nog kunnen slapen"

Tante Soesa *O* voor het slapen in het peuterbedje en O+ voor hoe ze wakker werd
pi_141674000
Mijn kleintje deed net een mini-spirit :X
Ze viel, precies met haar kin op de hoek van de salontafel. Bloeden joh!
Nou heeft eva als baby regelmatig een tand door haar lip gehad (sneller kruipen dan je handen kunnen bijhouden en dan een natuurstenen vloer) en dan was het altijd kwijl vermengd met bloed.
Dit was echt dik, donkerrood bloed :'(
Ik heb haar even op de natte punt van een handdoek laten sabbelen en toen ging het wel weer. Maar màn!

en ze roept mij nu als ze wakker is. Hoor je eerst gerommel in bed en dan 'mama!' O+
pi_141674415
Oh Danic, zo sneu he! Maar gelukkig geneest het snel in de mond. Getuige Isa's appelworsteling had ze er smiddags al geen last meer van ;)
Sarcasme. Herken het.
  zondag 29 juni 2014 @ 10:31:29 #47
171422 LadyBlack
paint it black
pi_141674613
O wat een goeie danic, nat washandje (die liggen hier in de la voor gezicht poetsen na het eten) ga ik onthouden voor als E zich ook zo bezeert!

En dat zou er wel eens aan kunnen komen, want ze WIL echt los staan nu, en lopen! Ze oefent t op elk mogelijk moment :D En nu ligt mn kleine bikkeltje dus al sinds 10 uur heerlijk in dr bedje :Z O+
  zondag 29 juni 2014 @ 11:31:39 #48
171422 LadyBlack
paint it black
pi_141675642
Hoe zat dat nou met waterpokken... ik wil heel graag op kraamvisite, maar was afgelopen maandag dus bij een kindje met verse waterpokken. Hoe lang moet ik wachten voor ik weet of E ze wel of niet heeft gekregen?

Rivm zegt dat de incubatietijd max 3 weken is. Dus dan weet je t pas?

Wat een n00b ben ik soms ook nog :')
pi_141675729
Danic :*

LB. Wat goed van E *O*
Ik weet het ook niet met waterpokken. Maar ik zou het rivm aanhouden. :@
pi_141676269
Volgens mij 2 a 3 weken idd LB.
  zondag 29 juni 2014 @ 13:26:41 #51
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_141678072
quote:
1s.gif Op zondag 29 juni 2014 11:31 schreef LadyBlack het volgende:
Hoe zat dat nou met waterpokken... ik wil heel graag op kraamvisite, maar was afgelopen maandag dus bij een kindje met verse waterpokken. Hoe lang moet ik wachten voor ik weet of E ze wel of niet heeft gekregen?

Rivm zegt dat de incubatietijd max 3 weken is. Dus dan weet je t pas?

Wat een n00b ben ik soms ook nog :')
Ik dacht 2 weken..... D kreeg het 2 weken na J.
Ik zou persoonlijk voorlopig nog maar even niet op kraamvisite gaan.
pi_141696625
pi_141696973
:D
Life is what happens while you are busy making other plans...
  zondag 29 juni 2014 @ 21:05:21 #54
378192 -mandy-
I am who I am
pi_141697232
arme D schrok zo van het juichen voor de doelpunten dat hij in zijn box, dat hij begon te huilen.
pi_141697416
Ach. Arme D. :*
pi_141701454
Hier ook een geschrokken baby in bed toen papa iets te hard JAAAAA!!! riep bij het eerste doelpunt. Hoewel de herrie buiten inclusief vuurwerk ook niet echt meehielp :D
Sarcasme. Herken het.
  zondag 29 juni 2014 @ 22:23:29 #57
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_141701962
Hier hadden ze last van kiesjes (denk ik) en ik was aan het voeden toen de 1-1 viel. Niks gezien maar wel gehoord. Meiden keken niet op of om.

D had vooral last maar toen ik haar dentinox gaf, wilde J ook dentinox hebben :D

Ze gaat ineens zo hard in hun taalontwikkeling. Appel, aardbei, bank af. We zijn in de twee lettergreepwoordjes terecht gekomen. En ze noemen elkaar nu "zus" O+

En ook leuk. Ze hebben een lievelingsboekje. Dat moet ik blijven voorlezen. En hoe toepasselijk....
pi_141702144
Kyara wat goed *O*
En hun lievelingsboekje O+

Spirit :*
  zondag 29 juni 2014 @ 22:38:13 #59
171422 LadyBlack
paint it black
pi_141702848
Kyara O+ O+

E deed heel goed ook de armpjes in de lucht na het doelpunt :D En heeft zich helemaal moegespeeld met haar 5-jarige held O+

Verder had ik vandaag een rotdag en vond ik dr af en toe niet lief :{ Ze is me echt aan het uittesten en slaat, krabt en bijt me tijdens het voeden :'( En negeren lukt me niet altijd, zeker niet als ik ook nog knallende koppijn heb... Oh en ik wil dr eigenlijk ook gewoon leren dat t niet mag, maar ze gaat alleen maar lachen als ik boos word :{
  zondag 29 juni 2014 @ 22:54:44 #60
378192 -mandy-
I am who I am
pi_141703765
Wat leuk Kyara met hun taalontwikkeling en dat boekje O+

E mee aan het supporteren :D .

LB :* , morgen weer een nieuwe dag zonder hoofdpijn, hopelijk gaat dan er alles vast ook zonniger uitzien.
pi_141703852
LB lukt afkoppelen nog? Dus dat je haar afkoppel en dan zeg. Nee. Alleen drinken zonder krabben, want je doet mama pijn zo.

O+ voor het juichen
  zondag 29 juni 2014 @ 23:02:08 #62
171422 LadyBlack
paint it black
pi_141704131
quote:
0s.gif Op zondag 29 juni 2014 22:56 schreef Omentielvo het volgende:
LB lukt afkoppelen nog? Dus dat je haar afkoppel en dan zeg. Nee. Alleen drinken zonder krabben, want je doet mama pijn zo.

O+ voor het juichen
Ja dan gaat ze dus lachen.... en als ik haar dan weer laat drinken en bijvoorbeeld dr handje vasthou, dan bijt ze (hard) :X

Timing is vrij belangrijk, en ook mijn eigen gemoed... Ik probeerde vandaag t ritme wat te sturen omdat we het voetbal bij vrienden gingen kijken, en dat was dus heel dom van mij :') Dus frustratie alom. Hopelijk slapen we vannacht allebei goed.

Morgen dr id-kaart aanvragen :s)
pi_141713840
Timing en je eigen gemoed zijn zeker belangrijk merk ik ook. Als ik lekker in mijn vel zit dan kan ik alles veel beter handelen. Maar blijft lastig soms die dreumesjes :*
Hebben jullie wel goed geslapen?
  maandag 30 juni 2014 @ 07:59:17 #64
171422 LadyBlack
paint it black
pi_141714213
Ja O+ wel te kort, maar vooruit ;)

Wat ben jij vroeg Omen :X heb je zelf veel tijd nodig 's ochtends of heb je veel reistijd?
pi_141715246
Ai bijten krabben is naar. :* Geen goede tips. Zeggen dat iets niet mag lukt hier maar met wisselend succes. Ik blijf het irritant vinden dat mini iets doet wat niet mag en dan gelijk met zijn vingertje foei zegt. Dus hij weet het, maar doet het toch. Maar goed schoonmoeder zei gisteren, weten is het begin, de rest komt vanzelf wel (nadat ie de prullenbak daar op de kop had gezet :@ :') ).
pi_141715282
Hoe oud is je mini Zolena? :)
pi_141715982
20 maanden.
pi_141716726
Zo jong hebben ze nog geen geweten. Dus hij begrijpt vermoedelijk wel dat als hij een bepaalde handeling uitvoert er een bepaalde reactie volgt (foei) maar hij snapt nog niet dat het de bedoeling is dat hij die handeling helemaal niet uitvoert. Hij doet het echt niet om te pesten, om bewust stout te doen :) Uiteindelijk zal er iets beklijven ;)

Kyara, wat gaan je meiden hard. Dat boekje O+
  maandag 30 juni 2014 @ 11:05:37 #69
171422 LadyBlack
paint it black
pi_141716920
Daarom was ik gisteren ook zo verdrietig, want ik werd eigenlijk pisnijdig, maar ze doet t echt niet met kwade opzet... ze weet gewoon dat er een reactie komt en is op zoek naar vermaak (want vechten tegen de slaap).

Uiteindelijk heb ik haar eind van de middag wakker in bed gelegd, vriend ingeseind en ben boodschappen gaan doen. Toen ik thuiskwam sliep ze :') Dus misschien is dit ook wel het (tijdelijke?) einde van het in slaap voeden.
pi_141716936
Nee weet ik ook wel en thuis moet ik moeite doen om mijn lachen in te houden als ie dat doet. :) Komt wel. En als ik het op tijd zie en roep doet ie het niet. :) Vooruitgang. :D Zo met een boog de andere kant op lopen en net doen of ie niet van plan was iets te doen wat niet mag.
pi_141716949
We hebben allemaal grenzen LB, en we worden allemaal boos en/of geagiteerd als iemand daar overheen gaat. Ook als dat een schattig dreumesje is dat zich van geen kwaad bewust is :*
  maandag 30 juni 2014 @ 11:10:59 #72
171422 LadyBlack
paint it black
pi_141717042
Nog zoiets; ze smeert nu haar eten in haar haar als ze uitgegeten raakt :') Natuurlijk omdat we daar de eerste keer ook op reageerden.

Dreumes O+
pi_141717376
quote:
0s.gif Op zondag 29 juni 2014 22:38 schreef LadyBlack het volgende:
Verder had ik vandaag een rotdag en vond ik dr af en toe niet lief :{ Ze is me echt aan het uittesten en slaat, krabt en bijt me :'( En negeren lukt me niet altijd, zeker niet als ik ook nog knallende koppijn heb... Oh en ik wil dr eigenlijk ook gewoon leren dat t niet mag, maar ze gaat alleen maar lachen als ik boos word :{
Oh dit is zo herkenbaar. En Luc lacht me dan ook keihard uit als ik boos word.
pi_141718169
Als ik heel moe ben en Isa slaat me, dan moet ik me zo beheersen om niet terug te slaan. Niet hard ofzo, maar op de een of andere manier is dat een eerste, instinctieve reactie. Geen idee waarom, maar ik schrik er iedere keer zo erg van :@ Ik hoop echt dat dat snel verdwijnt. Voor alle duidelijkheid, ik sla dus niet, maar dat gevoel vind ik zo vreselijk.
Sarcasme. Herken het.
pi_141718475
quote:
0s.gif Op maandag 30 juni 2014 11:10 schreef LadyBlack het volgende:
Nog zoiets; ze smeert nu haar eten in haar haar als ze uitgegeten raakt :') Natuurlijk omdat we daar de eerste keer ook op reageerden.

Dreumes O+
Ook herkenbaar, alleen dan ipv in haar, op de (witte) muur, als zijn eetgewoonten verbeterd zijn maar weer sauzen...
pi_141719062
quote:
0s.gif Op maandag 30 juni 2014 11:59 schreef Spirit82 het volgende:
Als ik heel moe ben en Isa slaat me, dan moet ik me zo beheersen om niet terug te slaan. Niet hard ofzo, maar op de een of andere manier is dat een eerste, instinctieve reactie. Geen idee waarom, maar ik schrik er iedere keer zo erg van Ik hoop echt dat dat snel verdwijnt. Voor alle duidelijkheid, ik sla dus niet, maar dat gevoel vind ik zo vreselijk.
Nou dat heb ik ook. En ik schrok er de eerste keer ook echt van dat ik dat voelde.
Maar ik dat toch dat het ergens een heel natuurlijke gevoel/reactie is.

en nee gelukkig heb ik nog nooit terug geslagen...
pi_141719266
quote:
0s.gif Op maandag 30 juni 2014 12:28 schreef Skoap het volgende:

[..]

Nou dat heb ik ook. En ik schrok er de eerste keer ook echt van dat ik dat voelde.
Maar ik dat toch dat het ergens een heel natuurlijke gevoel/reactie is.

en nee gelukkig heb ik nog nooit terug geslagen...
Ik kan het me goed voorstellen... Hier is dat met bijten. Ik weet dat het door haar tandjespijn komt, ik weet dat ze me niet opzettelijk pijn wil doen... Maar toch is het ergens heel verleidelijk om haar even goed aan te pakken. Het heeft alleen totaal geen nut, dus we leggen het maar steeds weer uit... ;(.
Home is where the O+ is...
pi_141720261
quote:
0s.gif Op maandag 30 juni 2014 11:59 schreef Spirit82 het volgende:
Als ik heel moe ben en Isa slaat me, dan moet ik me zo beheersen om niet terug te slaan. Niet hard ofzo, maar op de een of andere manier is dat een eerste, instinctieve reactie. Geen idee waarom, maar ik schrik er iedere keer zo erg van :@ Ik hoop echt dat dat snel verdwijnt. Voor alle duidelijkheid, ik sla dus niet, maar dat gevoel vind ik zo vreselijk.
Ow, wat vreselijk herkenbaar, helaas...

Weliswaar bijt of slaat Femke (nog) niet, maar haar gehuil kan me soms ook zo vreselijk irriteren dat ik haar het liefst door elkaar zou willen schudden en schreeuwen "waarom huil je nou, rotkind!?!" En uiteraard als je zelf niet lekker in je vel zit. Ik heb wel eens van die dagen waarop ik onverklaarbaar chagerijnig ben, en dan vervolgens alleen maar chagerijniger word, omdat ik van mezelf merk dat ik chagerijnig ben. Hoe lang kun je zoiets nog op hormonen verhalen?
pi_141720603
Ik heb hier al een tijdje niet meer meegepost he? Sorry!! Ik lees wel alles mee, maar vaak ook even tussendoor op m'n telefoon enzo, en dan wil ik wel reageren, maar niet op m'n telefoon, en tegen de tijd dat ik een pc ter beschikking heb, weet ik niet meer wat ik wilde zeggen, of het is al door anderen gezegd... :@

Zal ik het goedmaken met een fotootje van mijn lieve meisje?

Ze kruipt!! *O* Waar ze voorheen alleen tijgerde - weliswaar in een rotvaart, maar toch, alleen tijgeren - kan ze nu ineens echt kruipen. Op handjes en knietjes!
Tenzij ze iets in haar handen heeft, dan vervalt ze weer in het toch efficiente getijger ;)

Ze heeft nog steeds slechts 2 tandjes en doet verder nog niet echt pogingen tot lopen. En dat samen met dat ze niet echt heel groot is, maakt dat ik haar soms nog echt zo'n heel kleintje vind... Zeker zoals vanochtend, bij het baby/peuterzwemmen, waar dan 80% van de groep zelf aan komt lopen, en alle kindjes lachen met een mond vol tandjes, en al woordjes zeggen enzo..
Mijn lieve kleine meisje.... O+ O+ Alsof ze weet dat mama de tijd al veel te hard vindt gaan ;)
  maandag 30 juni 2014 @ 13:34:37 #80
381212 Gulara
From the future
pi_141720975
Oh herkenbaar hoor die pittige dreumesstreken. Hier ben ik dan ook wel eens minder gezellig. Meestal los ik het op door even twee tellen rust te zoeken (Pi op de iPad). En daarna laten we de boel de boel en gaan we iets leuks doen.
Ik probeer me er niet te lang druk om te maken/ schuldig te voelen. Het is niet leuk, maar meestal zijn we het allebei weer snel vergeten.

We waren net boodschappen doen en onze supermarkt heeft dus belachelijk klantvriendelijk personeel die naast oprecht ook heel goed afgericht zijn om hun klanten zo goed mogelijk te helpen. Wij lopen op de winkelwagens af, vriend draagt Pi. Vraagt de welkomsmedewerker of ie voor ons even een wagentje moet pakken met zo'n maxi cosi opzet erop. _O- 8)7
Ik heb even heel verbaasd naar m'n halve peuter gekeken en naar dat bakkie wat half zijn size was. :')

En verder heb ik veels te weinig tijd om mee te posten want druk en zo. Dus ik kom afentoe even snel aan- en wegwaaien. :* :W
pi_141721130
quote:
2s.gif Op zondag 29 juni 2014 22:23 schreef Kyara het volgende:
Hier hadden ze last van kiesjes (denk ik) en ik was aan het voeden toen de 1-1 viel. Niks gezien maar wel gehoord. Meiden keken niet op of om.

D had vooral last maar toen ik haar dentinox gaf, wilde J ook dentinox hebben :D

Ze gaat ineens zo hard in hun taalontwikkeling. Appel, aardbei, bank af. We zijn in de twee lettergreepwoordjes terecht gekomen. En ze noemen elkaar nu "zus" O+

En ook leuk. Ze hebben een lievelingsboekje. Dat moet ik blijven voorlezen. En hoe toepasselijk....
[ afbeelding ]
Terecht keuze van de dames, fien en pien is fantastisch O+ Dat was mijn eigen lievelingsboek vroeger :)
Mijne is dol op De koning: "nonung lese"
  maandag 30 juni 2014 @ 13:53:41 #82
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_141721596
Ook ik herken het gevoel wel. Combinatie van onmacht, frustratie en eigen vermoeidheid/niet lekker in je vel zitten. Hier wel meer richting peuter dan richting dreumesjes. Gelukkig niet zo vaak en ook zo weer weg.

Leuke foto Shandaly! En *O* voor het kruipen!

Leuk Mineola! Ik heb een klein beetje de indruk dat ze zich er in herkennen. Ze staren ook gefascineerd naar de pagina's waar ze allebei naast elkaar staan.

Ook grappig: mijn man zei iets tegen J die op de grond aan het spelen was. Alleen hij noemde haar D. Dus ik zeg "nee, dat is J". Hoor ik ineens vanaf de grond een verbaast "Oh?!?" _O-
pi_141721737
quote:
2s.gif Op maandag 30 juni 2014 13:53 schreef Kyara het volgende:
Ook ik herken het gevoel wel. Combinatie van onmacht, frustratie en eigen vermoeidheid/niet lekker in je vel zitten. Hier wel meer richting peuter dan richting dreumesjes. Gelukkig niet zo vaak en ook zo weer weg.

Leuke foto Shandaly! En *O* voor het kruipen!

Leuk Mineola! Ik heb een klein beetje de indruk dat ze zich er in herkennen. Ze staren ook gefascineerd naar de pagina's waar ze allebei naast elkaar staan.

Ook grappig: mijn man zei iets tegen J die op de grond aan het spelen was. Alleen hij noemde haar D. Dus ik zeg "nee, dat is J". Hoor ik ineens vanaf de grond een verbaast "Oh?!?" _O-

_O- Identiteitscrisisje bij J.?
  maandag 30 juni 2014 @ 14:04:44 #84
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_141721913
Ja, door onze schuld.... :@

Ander favoriet woord is "ook"

Zodra er iets met de ander gebeurd (eten, drinken, aandacht, whatever) hangt de ander er meteen bij "ook" roepend.... Want stel je voor dat je iets tekort komt.... :D
  maandag 30 juni 2014 @ 14:19:14 #85
378192 -mandy-
I am who I am
pi_141722418
*O* voor het kruipen bij Shandaly!
  maandag 30 juni 2014 @ 14:44:07 #86
171422 LadyBlack
paint it black
pi_141723280
quote:
0s.gif Op maandag 30 juni 2014 13:23 schreef Shandaly het volgende:Alsof ze weet dat mama de tijd al veel te hard vindt gaan ;)
Oh heerlijk! O+

En wat een blij ei is het toch. Ik kan me die helemaal niet keihard huilend voorstellen :D
  maandag 30 juni 2014 @ 14:49:42 #87
171422 LadyBlack
paint it black
pi_141723499
Ik kwam net bij de opvang; E was er van 9:45 tot 13:00 geweest. Ik zag haar al zitten op de gang, helemaal betraand en ik kon haar door het raam heen horen ;(

Vragen ze of ze dat thuis ook wel eens doet; 3 kwartier alleen maar krijsen?

Nee!! :'( Dat doet ze nóóit! Dus bel mij alsjeblieft als ze zich zo rot voelt :'( Ze had niet bij hun op de arm gewild, niet willen eten, helemaal niks... En ik had nog wel gezegd dat ik thuis aan het werk was, dus ik snap werkelijk niet waarom ze haar zo ellendig hebben gelaten -O-
pi_141723512
Shandaly *O*

Ook O+

Boos raken valt wel mee, maar bij echte rotdagen doe ik wat gulara doet, telefoon + teletubbies geven en zelf even een kop thee drinken, komt alles vanzelf weer goed.
Oh en bij koken augurk geven, dat vindt ie fantastisch lekker. :D En daar is hij dan wel even op aan het knagen. Dat helpt ook wel trouwens, het is vaak hetzelfde moment dat het gedram begint. Avond, beetje moe al, ook nog beetje honger, mama geen aandacht want eten koken, verveel me :'( Dus het ligt nergens aan, ik kan het niet veranderen, gaat vanzelf weer over.
  maandag 30 juni 2014 @ 15:35:22 #89
426379 elamanilo
elämänilo
pi_141725040
LB, ik sluit me aan bij Omen, als ze niet wil, dan niet. Slaan/wild doen/bijten is hier een teken dat ze er (even) genoeg van heeft. Loskoppelen, borst opbergen totdat ze weer rustig is/uitgeraasd/klaar met spelen. Het helpt hier dan wel, als ze erg moe is en wild omdat ze over haar slaap heen is, om haar op de arm te nemen en in de slaapkamer met de gordijnen dicht (of in de donkere gang) heen en weer te lopen/wiebelen. Dan is ze binnen no-time weer rustig en dan kan ze weer rustig (verder) drinken.
Verder echt heel sneu dat ze zich net zo rottig voelde bij de opvang.. Gelukkig is ze nu bij jou, lekker knuffelen :*

Verder herken ik ook de impuls om 'terug te doen' wat de kleine dame doet, vooral als ik zelf wat moe ben. Hier gaat het dan om gillen :') Maar het helpt hier 100000001 bergen om mezelf te bedenken dat áls ik het ook doe, dat dat meteen het voorbeeld is wat ik haar geef en dat zij alleen maar denkt dat dat dus de normale gang van zaken is. Heel soms geef ik wel eens een gilletje terug per ongeluk ;) maar meestal kan ik dus wel snel genoeg bedenken van 'oh shit, dit is niet het voorbeeld wat ik wil geven, ik wil juist dat ze zachtjes doet' en dan ga ik bijv. iets fluisteren tegen d'r.

Bij slaan/bijten kan het misschien ook helpen om dan terug te gaan aaien en kusjes geven? Dus hoe wil je dat ze wél doet?! En dat dan doen.

Hier helpt het trouwens ook vaak om d'r gewoon te knuffelen tot ze weer bedaard is. Dan is het meteen weer gezellig :)

En ik bedenk me ook altijd wel dat schreeuwen (of bijten of slaan) voort komt uit de onmacht om duidelijk te maken áán mij wat ze wil, wat dus ook (vaak) aan mijzelf ligt, want als ik een beetje oplet dan weet ik heus wel wat zij wil en wat er aan de hand is, dus blijkt die frustratie helemaal niet nodig te zijn. En dan kan ik haar gewoon helpen met wat ze wil.
  maandag 30 juni 2014 @ 15:45:30 #90
171422 LadyBlack
paint it black
pi_141725466
Je hebt helemaal gelijk belle, en vandaag ging dat allemaal wel goed :Y Ze heeft me ook nu gebeten, en geslagen, maar ik gaf kusjes op haar hand en toen ging ze giechelen O+ En toen ze niet in slaap ging vallen, ook goed. Paar uurtjes later opnieuw geprobeerd en toen ging t moeiteloos.

Maarja, nu had ik geen koppijn ;) en dat scheelt zo'n boel :X
En was ook mijn vriend niet in de buurt die du moment dat ze in slaap ging vallen, een smsje binnenkrijgt (brr brr), hem leest en ook maar even hardop zegt wat er in stond :X o|O

O en die frustratie omdat ze nog niet kan praten, dat speelt hier volgens mij ook! Ik denk echt dat ze zo van de leg is omdat ze wil lopen en wil praten (en last van dr kiezen heeft ;( ).
  maandag 30 juni 2014 @ 15:52:17 #91
426379 elamanilo
elämänilo
pi_141725725
Ja, het scheelt gewoon voor jezelf zoveel als je een beetje uitgeslapen bent! (Of geen hoofdpijn ;) ) Dat merk ik zelf ook heel erg. Al word ik er steeds beter in om ook juíst als ik moe ben te kunnen bedenken dat energie in tegengas geven allemaal verloren is, en ik beter mee kan veren om zo nog een beetje energie te besparen :)

(En ook herkenbaar van die (stomme) geluiden en zo op verkeerde momenten...)
  maandag 30 juni 2014 @ 15:56:07 #92
426379 elamanilo
elämänilo
pi_141725888
Hier is het nu ook al twee nachten helemaal niet leuk! Jammeren en niet kunnen slapen en zo. Ik denk dat er ook iets met tand is, maar dat denk ik wel vaker ;) dus ik weet het niet zeker. En ook dat lopen en praten inderdaad. Dat arme pluisje af en toe <3
Ze heeft ook al een paar weken dat ze 's avonds niet kan slapen, maar nu de nachten dus ook niet meer.. Wanneer wel?! Ik heb soms wel wat slaap nodig stiekem ;)
  maandag 30 juni 2014 @ 16:01:34 #93
171422 LadyBlack
paint it black
pi_141726060
Oei ja dat is zwaar....

Dan maar terug naar het principe uit de kraamweek? Als de baby slaapt, slaapt de moeder. Dus overdag ook ff liggen als zij slaapt?
  maandag 30 juni 2014 @ 16:03:40 #94
426379 elamanilo
elämänilo
pi_141726136
Ja, als ik echt omval, dan doe ik dat ook ja :D Het lukt nog net nu, ze ligt er nu in en ik ontspan eventjes :) Dat helpt ook al. En vanmorgen hebben we een poos gewandeld, dat ontspant ook wel voor ons allebei.
  maandag 30 juni 2014 @ 16:07:10 #95
171422 LadyBlack
paint it black
pi_141726254
Wel fijn overigens, dat óók supernatural dads wel eens geluid maken als t onhandig is! :@ :') (ik neem tenminste aan dat je op hem doelde?)
  maandag 30 juni 2014 @ 16:14:24 #96
426379 elamanilo
elämänilo
pi_141726463
:D :D

Ik moet zeggen dat ie d'r eigenlijk altijd wel goed op let, maar natuurlijk doet ie ook wel eens iet ontactisch op het verkeerde moment ;) :')

De meeste vervelende geluiden komen hier eigenlijk van buiten, zoals dat er dan opeens iemand begraven wordt en de kerkklokken gaan luiden (we wonen 3 meter naast de kerk) precies als het pluisje op het punt staat in slaap te vallen aan de borst en het raam open staat. En dan blijven ze ook een kwartier slaan.... }:| Of op zaterdagochtend, dat ze net nog even in slaap valt aan de borst zodat we even langer kunnen uitslapen, maar dat het draaiorgel dan aangaat onder ons raam.... }:| Of dat iemand 's avonds besluit om vuurwerk af te gaan steken of zo :? gewoon random uit het niets.
pi_141726546
Hier ook alweer twee slechte nachten. Zou het aan het weer liggen ofzo :?

Overigens denk ik dat het slaan voortkomt uit het niet haar zin krijgen. Ze kan juist heel goed duidelijk maken wat ze wil en wij begrijpen haar ook. Maar ze moet ook leren dat ze niet alles NU kan krijgen en dat sommige dingen gewoon niet mogen, zoals bloembladen uit de bos bloemen trekken en opeten, of met de afstandsbediening tegen de tafel timmeren, of reclamefolders opeten, of haar drinken op de bank lekker want dat maakt van die leuke vlekken...

Ik wil morgen gaan kijken of ik ergens waskrijt kan vinden zodat we iets meer kunnen doen samen. Op een vrije dag zijn we nu vooral bezig met boodschappen doen en spullen opruimen en huishouden, dat er weinig tijd voor ons samen wordt gemaakt.
Sarcasme. Herken het.
  maandag 30 juni 2014 @ 16:28:21 #98
171422 LadyBlack
paint it black
pi_141726881
Oehhhhh ik ben met mijn schoonzus aan het appen over mijn andere schoonzus die nu ligt te bevallen!! SPANNEND!!! O+
  maandag 30 juni 2014 @ 16:36:09 #99
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_141727109
Hier werkt trouwens bellen blazen altijd wel goed. Lekker even in de tuin, ook zonder zandbak of schommels maar gewoon bellen pakken O+

Hier is het ook om de haverklap huilen. Ze pakken continu elkaars speelgoed af. Maar omdat het over en weer gaat denk ik dat het toch beter is om het ze zelf uit te laten zoeken, zonder mijn bemoeienis.

Maar net wel een boel reclamefolders verscheurd (en opgegeten geloof ik :+ ) en D heeft ook weer een kleurpotloodje opgegeten (nou ja, aangeknaagd en de punt opgegeten....)
  maandag 30 juni 2014 @ 16:36:20 #100
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_141727113
Spannend LB!
  maandag 30 juni 2014 @ 16:36:41 #101
426379 elamanilo
elämänilo
pi_141727121
Oehhhhhh spannend LB!!
  maandag 30 juni 2014 @ 16:49:45 #102
426379 elamanilo
elämänilo
pi_141727459
Spirit, ik kijk echt heel anders tegen die dingen aan dan jij :D

Als ze hier aan de bloemen trekt, dan is dat puur omdat ze ze zo mooi vindt dat ze er graag aan wil voelen! En kleine kindjes voelen ook nog heel erg met hun mond (wordt vanzelf minder als ze groter worden), dus proeven hoort er ook bij! Ik help haar dan om samen de bloemen 'zachtjes te aaien'. Dan doe ik het voor, met 1 vingertje, en dan gaat zij daarna ook heel zachtjes met 1 vingertje aan de bloem voelen.
Ook als ze met de afstandbediening (of iets anders) op tafel slaat, dan doet ze dat omdat er geluid vanaf komt. Ik roep dan: Ohhh wat maak je mooie muziek! En dan ga ik met m'n handen, of iets wat wellicht beter geschikt is, mee op de tafel slaan en binnen no-time neemt ze dat dan over. Dan doet ze het ook met d'r handen, of dat iets-anders. En mocht de afstandbediening het begeven, dan vind ik die materiële dingen minder van belang dan haar pret ;) Die afstandbediening is wel te vervangen. (Of je legt hem hoog weg zodat ze er niet per se mee speelt als ie niet vervangbaar is?!) Maar tot nu toe is er nog nooit iets stuk gegaan hier.
Reclamefolders hebben we niet, maar het proeven van dingen komt dus nog echt voort uit het voelen met de mond hier. Ze spuugt het vanzelf uit als het niet lekker is. Verder kan ik het vaak gewoon weghalen, en als ze sputtert, dan geef ik d'r iets anders, bijv. een stukje appel ;) Kan ze dat opeten. In ieder geval zie ik in die dingen die jij noemt niet echt situaties als 'leren dat ze niet altijd d'r zin krijgt'. Dat speelt hier echt nog helemaal niet. Ze is vooral van alles aan het ontdekken en ze vindt het ook nog steeds erg leuk (juist!) als ik mee doe of help, dus ik kan het ook nog wel in banen leiden als dat nodig is (in de praktijk blijkt dit eigenlijk nauwelijks nodig).
  maandag 30 juni 2014 @ 16:55:19 #103
426379 elamanilo
elämänilo
pi_141727637
Oh en juist in die alledaagse dingen kun je heel goed 'samen iets doen'! Hier vindt ze het echt het allerleukst om samen de was uit te zoeken of op te vouwen <3 Of samen te stofzuigen! En boodschappen doen is ook altijd leuk! In de draagdoek of in het karretje! En de wandeling er naar toe en weer naar huis natuurlijk. En in de winkel, samen de brocoli aaien <3 En aan de paprika's voelen!
Spullen opruimen is ook een hit, eigenlijk gewoon het 'slepen' met spullen ;) Helpen met de vaatwasser (lees: erin gaan zitten terwijl ik het opruim). En zulks. Gewoon samen een spel van maken!
  maandag 30 juni 2014 @ 16:55:54 #104
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_141727658
Ela, hoe zou jij om gaan met een situatie als hier nu aan de orde van de dag is. Speelgoed afpakken, alles wat de een heeft, wil de ander ook. Afpakken gaat over en weer maar dat vind de ander niet altijd leuk. Ik lees overal dat je ze het samen moet laten uitzoeken (omdat het over en weer gaat en er geen verschil in leeftijd/kracht/dominantie is). Maar, ik vind dat soms moeilijk want het leidt soms wel tot traantjes.

Hoe kijk jij hier vanuit jouw blik tegen aan?
  maandag 30 juni 2014 @ 17:20:24 #105
426379 elamanilo
elämänilo
pi_141728400
Och ja, dat is hier natuurlijk nu nog 'makkelijk' met maar 1 kind ;)
Hier vindt ze het vaak ook interessant als iemand anders (ik) iets heeft, dan wil ze dat ook graag. Ik deel dan vaak met d'r, maar dat is nog niet handig als je zo klein bent, maar ik geef ook wel eens haar 'eigen'. Bijv. als ik thee drink, dan wil ze heel graag ook. Dan geef ik haar slokjes van mij, dan is het vaak al best, maar het helpt ook als ik haar een eigen bekertje geef, al dan niet met iets erin. Helemaal als ik d'r ook nog een lepeltje bij geef om te 'roeren' ;) Dan kan het niet meer stuk.
Maar misschien dat zoiets kan ook in zo'n situatie kan helpen, dat je ze allebei een eigen 'bekertje' geeft.

En misschien kan het ook wel helpen om ze te laten spelen met dingen waar er meer van zijn, zoals blokken? Of de kruitvat ringen, los maken, dan hebben ze d'r een 'heleboel'?! Het kunnen ook gewoon simpele dingen zijn, zoals een aantal plastic bekertjes of een paar pollepels. Wasknijpers, ook een grote hit hier! En tasjes, waar ze iets in en uit kunnen doen. Oude yoghurtbakjes of plastic plantenbakjes (met van die gaatjes onderin, doen het ook goed in bad en in de zandbak!). Of wc rolletjes ;) Dingen die je makkelijk met een bergje tegelijk kunt verzamelen om mee te spelen en ook weer gewoon weg kunt gooien daarna. Hoef je niet zomaar allemaal speelgoed in tweevoud aan te schaffen :D

Eventueel zelf mee spelen? Dan kun je evt. wat af leiden waar nodig. Als je merkt dat het 'de verkeerde kant' op gaat, dat je dan een beetje stuurt door zelf even mee te doen en iets te doen wat met z'n tweeen/drieen/meerdere kan. Zoals de xylofoon, als je daar gewoon meerdere 'stokjes' (takjes, oude potloden, pollepels, werken ook allemaal als stokjes) bij hebt, dan kan iedereen er samen op slaan. Eventueel een paar van zulke dingetjes bedenken, zodat je die dan in kunt zetten als dat nodig is ;)
Maar ook als je zelf mee doet, dat je dan juist iets anders pakt als iemand iets van jou 'afpakt'. Dat stimuleert ook voor hun om iets anders te gaan pakken denk ik. Misschien niet a la minute, maar ik denk dat zulk voorbeeld best snel doet volgen!
pi_141731540
quote:
0s.gif Op maandag 30 juni 2014 07:59 schreef LadyBlack het volgende:

Wat ben jij vroeg Omen :X heb je zelf veel tijd nodig 's ochtends of heb je veel reistijd?
Dat eerste. Om beter wakker te worden sta ik half 6 op. Dan kleed ik me rustig aan, fok en Facebook even en ga ik even goed naar het toilet :@
Dan rond 6.15 ga ik Riley haar ontbijt maken en haal ik haar uit bed.

Zolena ik moest een beetje lachen om de actie van jouw dreumes. Zou Riley ook kunnen doen :D

L-E duidelijke uitleg. Beide keren. Over dat ze het nog niet weten en het boos worden.

Wat een herkenbaarheid met boos worden. Hier dus ook.
Ik merk dat ik er veel makkelijker mee kan om gaan als ik goed in mijn vel zit. En soms bozer reageert als ik mezelf down voel. Ik probeer mezelf dan wel altijd te vertellen dat een mama ook maar een mens is en zich daarom wel eens vergissen.

Shandaly wat een schatje O+
*O* voor het kruipen.
+1 voor de weinige tandjes en klein zij. Riley is nu bezig met haar vijfde tandje en zit nog steeds in 74

Gulara leuk om ook weer van jou te horen :W

Kyara -O_

LB dat is zeker niet fijn dat ze dan niet even bellen. Arm moppie :*
Spannend voor je schoonzus. Is het haar eerste? Of haar tweede of haar tweede en derde?

Ela :* voor de nachten
En O+ voor jouw inzichten.

Hier had Riley een echte pechdag. Koorts is gelukkig over, maar ze heeft wel last van doorkomende tandjes. Ze wil meer praten dan ze kan en ze wil werkelijk alles zelf doen. Dus ze is een tikje minder gezellig dan ik gewend ben
Maar vandaag dus echt pech. Ze viel van haar motor. Dus ik haar troosten. En daarna viel ze om op haar hoofdje. Dus weer troosten. Ze was echt een zieltje. Gelukkig was ze heel snel stil als ik haar oppakte. O+
pi_141736127
Leuk en aardig Ela, en niet om jou tekort te doen ofzo, maar ik zit overspannen thuis, midden in een verhuizing met nog veel meer shit. Ik kan niet en wil niet 24/7 alleen met Isa bezig zijn en het haar volledig naar de zin maken, puur omdat ik daar zelf aan onderdoor zou gaan. Soms is iets gewoon Nee, zoals bij oma, zoals bij het kdv, zoals straks op school en in haar hele verdere leven zo zal zijn.
Sarcasme. Herken het.
  maandag 30 juni 2014 @ 20:21:01 #108
423656 Moppert
omgwtfbbqroflwouters
pi_141736576
Overspannen of niet een kind heeft aandacht nodig en een kind is er nou eenmaal wel 24 uur per dag en 7 dagen per week. En alle aandacht die je er in stopt krijg je positief terug. Nu denk je dat ze lastig is?
Nee, nu is ze aan het ontdekken. En daar hebben ze inderdaad bepaalde grenzen bij nodig. Maar een Nee als het aankomt op aandacht is niet een nee die nodig is. Je kan een kind niet aan haar eigen lot over laten.
Toen onze mop een mopje was,
Was ze aardig om te zien;
Nu bromt zij alle dagen
En bijt nog bovendien.
pi_141736593
quote:
0s.gif Op maandag 30 juni 2014 14:44 schreef LadyBlack het volgende:

[..]

Oh heerlijk! O+

En wat een blij ei is het toch. Ik kan me die helemaal niet keihard huilend voorstellen :D
Ze kan het toch echt heel goed hoor. Oefent regelmatig. Maar daar maak ik meestal geen foto's van. Eigenlijk zou ik dat wel eens moeten doen, gewoon, voor later... als in "zo was het ook" (Mocht ik ook per ongeluk toch weer gaan rammelen ofzo ;) )

quote:
0s.gif Op maandag 30 juni 2014 16:14 schreef elamanilo het volgende:
:D :D

Ik moet zeggen dat ie d'r eigenlijk altijd wel goed op let, maar natuurlijk doet ie ook wel eens iet ontactisch op het verkeerde moment ;) :')

De meeste vervelende geluiden komen hier eigenlijk van buiten, zoals dat er dan opeens iemand begraven wordt en de kerkklokken gaan luiden (we wonen 3 meter naast de kerk) precies als het pluisje op het punt staat in slaap te vallen aan de borst en het raam open staat. En dan blijven ze ook een kwartier slaan.... }:| Of op zaterdagochtend, dat ze net nog even in slaap valt aan de borst zodat we even langer kunnen uitslapen, maar dat het draaiorgel dan aangaat onder ons raam.... }:| Of dat iemand 's avonds besluit om vuurwerk af te gaan steken of zo :? gewoon random uit het niets.
:D opeens ;) Daar gaat vast een hele ceremonie en planning aan vooraf, maar ik kan me goed voorstellen dat het soms wat ongelukkig getimed is. Kerkklokken maken ook echt een takkeherrie als je er dicht bij zit. ('k had ooit een studentenkamer vlak bij het spoor, en daarna één vlak bij een kerk. Van het spoor had je echt minder last...)

Spannend LB, ben je al tante?

Lastig is dat soms he? Meerdere kindjes...
Hier vindt Lars het tegenwoordig fijn om gewoon aan zíjn (kleine IKEA) tafeltje te zitten, om lekker te kleuren, of nog beter, te knippen. Maar dat tafeltje is ook precies een mooie hoogte voor Femke om tegenaan te hangen, en nieuwsgierig te kijken wat Lars allemaal doet en of die papiersnippers en potloodjes ook eetbaar zijn enzo. Vervolgens begint Lars dan te piepen dat Femke aan zijn spullen zit, en Femke begint te piepen omdat Lars haar armpjes of haarzelf helemaal wegduwt etc etc.
Aan de ene kant snap ik Lars heel goed dat dat zíjn plekje is, maar ik vind ook dat hij zou moeten snappen dat Femke dat nog niet snapt en juist wil zien en doen wat haar grote broer ook allemaal doet. Ik vind het dan echt lastig hoe te reageren...

Spirit :* Ik denk dat een leuke mix tussen af en toe gewoon echt "Nee" en het soms de tijd nemen om het samen om te buigen naar een "Ja" de beste oplossing is. Misschien juist in de situatie dat je overspannen thuis zit. Geef er soms maar eens aan toe, laat de boel de boel en laat Isa je de wereld door haar ogen laten zien. :*
pi_141736635
quote:
0s.gif Op maandag 30 juni 2014 20:21 schreef Moppert het volgende:
Overspannen of niet een kind heeft aandacht nodig en een kind is er nou eenmaal wel 24 uur per dag en 7 dagen per week. En alle aandacht die je er in stopt krijg je positief terug. Nu denk je dat ze lastig is?
Nee, nu is ze aan het ontdekken. En daar hebben ze inderdaad bepaalde grenzen bij nodig. Maar een Nee als het aankomt op aandacht is niet een nee die nodig is. Je kan een kind niet aan haar eigen lot over laten.
Dat doet ze ook zeker niet. Ze heeft een andere aanpak van opvoeden dat betekend niet dat ze haar kind aan haar lot overlaat.
Wipkip met prachtige Wipkuikentjes O+
Try to be a rainbow in someone's cloud.
pi_141736698
quote:
0s.gif Op maandag 30 juni 2014 20:21 schreef Moppert het volgende:
Ja ik was al bang voor dit soort reacties en ik ga er niet eens op in. Mensen die vaker in dit topic posten, weten dat ik niet de moeder ben zoals jij me nu af probeert te schilderen. Als jij anders wilt denken, prima.
Sarcasme. Herken het.
pi_141736715
Serieus, 'aan haar lot overlaten' omdat ze weleens nee zegt op bepaalde dingen? Ik denk dat dat ook niet was wat ela bedoelde, ondanks andere opvoedstijl.

Zo, dit is mijn comeback na een klein weekje vakantie! Het was heerlijk! O+
pi_141736818
quote:
0s.gif Op maandag 30 juni 2014 20:24 schreef Olf het volgende:
Serieus, 'aan haar lot overlaten' omdat ze weleens nee zegt op bepaalde dingen? Ik denk dat dat ook niet was wat ela bedoelde, ondanks andere opvoedstijl.

Ik ben nog op vakantie *)
pi_141736925
quote:
0s.gif Op maandag 30 juni 2014 20:24 schreef Olf het volgende:

+1 - het weekendje.
  maandag 30 juni 2014 @ 20:29:04 #115
423656 Moppert
omgwtfbbqroflwouters
pi_141736940
Ik vind het bij een nee laten wel aan het lot over laten eigenlijk.Ik vind dat je een kind het wel naar de zin moet maken en dat hoeft niet per definitie te betekenen dat het wel met de afstandbediening mag meppen maar dan ga jee met het kind zitten of geef je vervanging zoals Ela zegt.
Nu bromt zij alle dagen
En bijt nog bovendien.
pi_141736966
quote:
0s.gif Op maandag 30 juni 2014 20:29 schreef Moppert het volgende:
Ik vind het bij een nee laten wel aan het lot over laten eigenlijk.Ik vind dat je een kind het wel naar de zin moet maken en dat hoeft niet per definitie te betekenen dat het wel met de afstandbediening mag meppen maar dan ga jee met het kind zitten of geef je vervanging zoals Ela zegt.
Meningen verschillen :)
En gelukkig maar zo te lezen.
pi_141737052
Ik denk niet dat Spirit dat bedoelt Moppert :)

Meer zoals ik had vandaag. Meestal mag Ow heel ff Bumba kijken terwijl ik ga koken. Nu met de verhuizing hebben we nog geen internet en YouTube kost teveel mb's ;)
Toch moest ik koken (vond ik) dus hij moest zichzelf ff vermaken. Dit werd 15 min boos en huilend aan m'n broek hangen. Sorry Ow, maar t is even zo..
Toen de lasagne in de oven stond ben ik weer heerlijk met hem gaan spelen.

Hier zijn sommige dingen gewoon nee... (scheppen in de kattenbak) maar kan ik van sommige dingen, die eigenlijk nee zijn, ook gewoon een grapje maken (op de tafel staan).

Zo ik heb trouwens toch voor t verkeerde behang voor Ow gekozen... De auto's zijn tof, maar ook als hij eigenlijk moet slapen :')

Had ik trouwens al gezegd dat ik een topdag met Ow heb gehad O+
pi_141737156
Edit ik zei iets onaardigs, moet ik helemaal niet doen.

Ik ben het gewoon niet met je eens moppert.

[ Bericht 65% gewijzigd door Zolena op 30-06-2014 20:38:50 ]
pi_141737544
Nou idd, ik leg meestal wel uit waarom iets niet mag, maar soms is het gewoon nee, klaar omdat ik het niet wil hebben. Ik ga tegen mijn anderhalfjarige echt niet altijd een pedagogisch verantwoorde verhandeling houden, soms is een simpel NEE gewoon duidelijker.

Edit: precies wat Loj zegt dus.
  maandag 30 juni 2014 @ 20:41:39 #120
423656 Moppert
omgwtfbbqroflwouters
pi_141737549
Ik heb niets tegen een Nee he ;) ik vind een nee heel begrijpelijk maar juist als het je allemaal teveel is dan is nu even dat beetje aandacht wat je down te road weer wat extra rust geeft.
En ik snap dat het er niet altijd in zit maar betrekken bij gewone dingen zoals boodschappen opruimen is toch een prima tip? of juist als het je teveel is en ze scheuren met iets wat niet mag iets geven wat wel mag zodat je zelf lekker zen kan zitten met een kopje thee en wat chocola.
Nu bromt zij alle dagen
En bijt nog bovendien.
pi_141737624
Nee :+ jij zegt dat zodra je nee zegt en het daarbij laat je kind aan z'n lot over wordt gelaten.
  maandag 30 juni 2014 @ 20:49:26 #122
426379 elamanilo
elämänilo
pi_141737882
Spirit, misschien kun je er juist wel wat uithalen, dat je nu overspannen thuis zit? Wat kan het voor kwaad om eens te proberen om met het rustige ontspannen leventje van je kleine meid mee te gaan? Ik word er zelf altijd erg rustig en ontspannen van. Met haar spelen, samen eten maken en opeten, uuuuren wandelen met haar in de doek en zo m'n hoofd leeg maken. Misschien helpt het wel om ook naar je meisje toe meer/vaker ontspannen te kunnen zijn :*
Je hoeft niet alles nu toe doen (huis schoonmaken) of perfect voor elkaar te hebben (alle kasten ingeruimd), juist het meegaan in de wereld van mijn kindje helpt mij altijd heel erg te ontspannen en beseffen dat de rest van de wereld echt niet zo veel boeit/wel kan wachten/ me niet zoveel kan schelen als de wereld van (mij en) m'n kindje.

--

En persoonlijk ben ik dus niet zo'n nee-zegger. Ik vind het veel fijner om me te verdiepen in wáárom mijn meisje iets wil of doet en er dan vanuit dat standpunt op reageren. Ik vind het juist fijn dat ze eigen ideeën heeft en ik wil haar daarin begeleiden en zelf de wereld laten ontdekken. Ik wil sámen met haar de wereld ontdekken <3 Dat voelt voor mij veel prettiger.

Als iemand anders wel nee wil zeggen, dan moet ie dat vooral doen ;) , maar er zijn dus ook heus andere manieren om naar dingen/situaties/gebeurtenissen te kijken.
pi_141738426
Ik denk dat iedereen zich daar ook wel bewust van is ela, maar dat niet iedereen daar zoals jij in staat. Ik vind mijn kind fantastisch maar soms heb ik al even genoeg aan mezelf, en heb ik niet het geduld, de tijd en de energie om me volledig en begripvol op mijn kind te richten. Sue me, ik ben ook maar een mens. En soms is mijn reactie niet juist en dan bied ik hem daar ook m'n excuses voor aan. Dat vind ik óók zinvol, dat hij dat leert. Dat ik niet perfect ben, en dat je best fouten mag maken. Ik ga heel ver voor mijn kind, maar ik vind het echt niet slecht dat hij leert dat ik niet altijd alles laat vallen als hij iets wil, of dat ik altijd tot zijn beschikking sta ter entertainment. Die manier past bij mij.

[ Bericht 1% gewijzigd door Mineola op 30-06-2014 21:13:07 ]
pi_141738771
quote:
0s.gif Op maandag 30 juni 2014 20:49 schreef elamanilo het volgende:
maar er zijn dus ook heus andere manieren om naar dingen/situaties/gebeurtenissen te kijken.
quote:
0s.gif Op maandag 30 juni 2014 20:49 schreef elamanilo het volgende: Ik vind het juist fijn dat ze eigen ideeën heeft en ik wil haar daarin begeleiden en zelf de wereld laten ontdekken.
Het klinkt alsof ouders die (wel eens) 'nee' zeggen het niet fijn vinden dat hun kroost eigen ideeën heeft :p

Hell, ik vind mezelf een verdomd goede moeder, en ik zeg iedere dag wel een paar keer 'nee'**. Als ik jouw posts lees zou ik bijna denken dat ik heul niet zo'n goede moeder ben. bijna :+

SPOILER
  maandag 30 juni 2014 @ 21:09:29 #125
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_141738953
Mijn kind zei net, terwijl ze in bed lag,: niet aankomen Enin, dat is vies :+. Zegt genoeg denk ik ;)

Ik vind 'nee' helemaal niet erg, grenzen stellen voor een dreumes is ook gewoon heel leerzaam en waardevol.
pi_141739425
O+
Sarcasme. Herken het.
pi_141739542
quote:
0s.gif Op maandag 30 juni 2014 21:05 schreef Cocotrimonium het volgende:

[..]

[..]

Het klinkt alsof ouders die (wel eens) 'nee' zeggen het niet fijn vinden dat hun kroost eigen ideeën heeft :p

Hell, ik vind mezelf een verdomd goede moeder, en ik zeg iedere dag wel een paar keer 'nee'**. Als ik jouw posts lees zou ik bijna denken dat ik heul niet zo'n goede moeder ben. bijna :+

SPOILER
Waarom klinkt mij dit bekend in de oren? :+
pi_141740634
Luuk hoort zeker dagelijks een nee. Soms met een vervanging maar zeker niet altijd. Hij heeft het er soms maar gewoon mee te doen.

De fysio zag aanleiding vaker te komen. Zeker omdat luuk zo gefrustreerd raakt. Ze heeft zich in het bezoek gericht op het woord bal, en we hebben dat ook gedaan de dagen na haar bezoek. Hij lijkt nu het woord bal te zeggen

Ook schudt hij nu met zijn hoofd als hij nee bedoeld. Heerlijk. Scheelt hem echt enorm veel frustratie. Hij hoeft niet meer te gillen.
*poef* nu is het weg
pi_141740769
quote:
0s.gif Op maandag 30 juni 2014 20:29 schreef Moppert het volgende:
Mwoah. Ik kan me vaak vinden in jouw opvoedstijl maar nu druk je je wellicht wat onhandig uit. Ik vind niet perse dat het mijn taak is het mijn kinderen naar de zin te maken. Ik vind het mijn taak ze te voeden, verzorgen, veilig te houden, gelukkig te maken, ze de ruimte en mogelijkheden geven zich te ontwikkelen op een manier die aansluit bij hun natuurlijke behoeftes, maar ik vind het niet mijn taak ze te entertainen. Nu doe ik dat wel vaak, omdat ik dat nu eenmaal graag doe (en laten we eerlijk zijn, ik heb alle tijd van de wereld, soort van) maar ik vind het geen tekortkoming van andere ouders als ze daarin minder enthousiast zijn. Tijd met je kind doorbrengen is heel waardevol, maar staat voor mij niet perse gelijk aan ze in alles tegemoet komen. In dit huis zorgen we voor elkaar, houden we rekening met elkaar, en leren we ook dat anderen behoeftes hebben, zoals mama, en dat het echt prima is als mama ook aangeeft dat ze grenzen heeft. Voorleven is een groot goed, en dat kindjes leren dat mama niet 24/7 dienstbaar is lijkt me prima. Zolang de basis maar is dat mama er is wanneer nodig, en dat lijkt me in het geval van Spirit echt absoluut waar. Hoe je dat vertaalt naar dat Isa aan haar lot wordt over gelaten is beyond me. En tbh vind ik dat ook echt wel heel jammer. Er spreekt iets heel veroordelends uit, en dat kan onprettig als je mentaal al zo'n gevecht aan het leveren bent. Ik vermoed dat je dat niet zo hebt bedoeld overigens.

Dat wilde ik even kwijt. Kusjes all around! O+
  maandag 30 juni 2014 @ 21:46:37 #130
171422 LadyBlack
paint it black
pi_141740998
quote:
0s.gif Op maandag 30 juni 2014 20:41 schreef Moppert het volgende:
Ik heb niets tegen een Nee he ;) ik vind een nee heel begrijpelijk maar juist als het je allemaal teveel is dan is nu even dat beetje aandacht wat je down te road weer wat extra rust geeft.
En ik snap dat het er niet altijd in zit maar betrekken bij gewone dingen zoals boodschappen opruimen is toch een prima tip? of juist als het je teveel is en ze scheuren met iets wat niet mag iets geven wat wel mag zodat je zelf lekker zen kan zitten met een kopje thee en wat chocola.
Zoals heel vaak heb je een supergoed punt :Y alleen je eerste post erover was wat bot ;)

Meningen verschillen en we gaan elkaar heus niet overtuigen van ons gelijk, hoeft ook niet. Ik vind t altijd fijn om al die verschillende opvoedstijlen te lezen, en dan te bekijken of ik elementen daarvan in mijn eigen opvoeding kan integreren.

Ik zou heel graag zo übermeegaand zijn als ela, maar ik ben vaak te tuttig (omg dan word je vies, eet je iets vies, bezeer je je vast, etc etc). Ik leer dus nu, mede dankzij posts hier, om dat wat los te laten en het gewoon onder mijn begeleiding te laten gebeuren. Ben ik heel blij mee :Y

En soms ben ik even niet zo meegaand en denk ik aan alle andere 'neezeggers' hier die ook fantastische moeders zijn, en dan weet ik dat dat óók goed is :) Want grenzen stellen enzo, en leren dat niet altijd alles kan.
  maandag 30 juni 2014 @ 21:47:38 #131
171422 LadyBlack
paint it black
pi_141741068
quote:
0s.gif Op maandag 30 juni 2014 21:42 schreef L-E het volgende:

[..]

Mwoah. Ik kan me vaak vinden in jouw opvoedstijl maar nu druk je je wellicht wat onhandig uit. Ik vind niet perse dat het mijn taak is het mijn kinderen naar de zin te maken. Ik vind het mijn taak ze te voeden, verzorgen, veilig te houden, gelukkig te maken, ze de ruimte en mogelijkheden geven zich te ontwikkelen op een manier die aansluit bij hun natuurlijke behoeftes, maar ik vind het niet mijn taak ze te entertainen. Nu doe ik dat wel vaak, omdat ik dat nu eenmaal graag doe (en laten we eerlijk zijn, ik heb alle tijd van de wereld, soort van) maar ik vind het geen tekortkoming van andere ouders als ze daarin minder enthousiast zijn. Tijd met je kind doorbrengen is heel waardevol, maar staat voor mij niet perse gelijk aan ze in alles tegemoet komen. In dit huis zorgen we voor elkaar, houden we rekening met elkaar, en leren we ook dat anderen behoeftes hebben, zoals mama, en dat het echt prima is als mama ook aangeeft dat ze grenzen heeft. Voorleven is een groot goed, en dat kindjes leren dat mama niet 24/7 dienstbaar is lijkt me prima. Zolang de basis maar is dat mama er is wanneer nodig, en dat lijkt me in het geval van Spirit echt absoluut waar. Hoe je dat vertaalt naar dat Isa aan haar lot wordt over gelaten is beyond me. En tbh vind ik dat ook echt wel heel jammer. Er spreekt iets heel veroordelends uit, en dat kan onprettig als je mentaal al zo'n gevecht aan het leveren bent. Ik vermoed dat je dat niet zo hebt bedoeld overigens.

Amen!!! _O_
  maandag 30 juni 2014 @ 21:47:52 #132
171422 LadyBlack
paint it black
pi_141741085
Oh en mensen ik heb een NEEFJE!!!! O+!
  maandag 30 juni 2014 @ 21:48:46 #133
171422 LadyBlack
paint it black
pi_141741142
quote:
0s.gif Op maandag 30 juni 2014 21:40 schreef kaatjejannie het volgende:

De fysio zag aanleiding vaker te komen. Zeker omdat luuk zo gefrustreerd raakt. Ze heeft zich in het bezoek gericht op het woord bal, en we hebben dat ook gedaan de dagen na haar bezoek. Hij lijkt nu het woord bal te zeggen

Ook schudt hij nu met zijn hoofd als hij nee bedoeld. Heerlijk. Scheelt hem echt enorm veel frustratie. Hij hoeft niet meer te gillen.
Oh wat fijn zeg! Wat een verlichting kan dat al brengen he, dat je daar een gebaar voor hebt ^O^
pi_141741146
quote:
0s.gif Op maandag 30 juni 2014 21:47 schreef LadyBlack het volgende:
Oh en mensen ik heb een NEEFJE!!!! O+!
O+ O+ gefeliciteerd!
pi_141741158
quote:
0s.gif Op maandag 30 juni 2014 21:40 schreef kaatjejannie het volgende:
Wat super fijn!
pi_141741427
quote:

[..]

+1! Precies wat ik ook wilde zeggen O+.
Plus, no offense, maar ik kan Ellie tig keer laten zien dat we de poes met 1 vingertje aaien... Het dringt nog niet door en dan haal ik 'r toch na een tijdje weg, voor ik met de poes naar de dierenarts of Ellie naar de ha kan.

LB, gefeliciteerd! *O*
pi_141741464
Gefeliciteerd lb! !!

Luuk kan trouwens ook ja knikken. Zooooo fijn.
*poef* nu is het weg
pi_141741508
LB, gefeliciteerd! O+ Alles goed met moeder en kind?
pi_141741536
L-E wat een heldere post. Zo goed uitgelegd

Ik ben momenteel zo zoekende wat het beste bij Riley en mij past. Ik probeer ook te kijken naar de gedachtengang van Riley. Al blijven sommige dingen gewoon echt nee. Zoals bijvoorbeeld het hondje slaan. Dan zeggen we nee en laten we gelijk zien dat ze moet aaien.

LB gefeliciteerd met je neefje O+
pi_141741619
quote:
0s.gif Op maandag 30 juni 2014 21:53 schreef kaatjejannie het volgende:
Gefeliciteerd lb! !!

Luuk kan trouwens ook ja knikken. Zooooo fijn.
Ik ben nog steeds fan van Luuk dus dit is goed nieuws ^O^ Wat gaaf ook dat het lukt om dan een woord te kiezen en zo snel resultaat te zien.
pi_141741659
KJ goed dat je naar de fysio bent gegaan. Hopelijk krijg je tips, zodat hij zich wat beter kan uitdrukken. En *O* voor het woord bal
pi_141741709
Suiker. Hoe gaat het met jou :W
  maandag 30 juni 2014 @ 21:57:11 #143
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_141741726
Ik geloof dat ik me in de meeste posts wel kan vinden.
En L-E brengt het ook wel goed onder woorden.

Overigens vind ik het "niet nee zeggen" soms ook wel moeilijk. Bij mij kwam de ommekeer toen M uit zichzelf al begon met "nee, mag niet", "nee, niet doen", "dat is niet de bedoeling" en "daar moet je afblijven". Toen heb ik wel een traantje weggepinkt want dat is NIET de boodschap die ik aan mijn kinderen wil meegeven. Dat wil niet zeggen dat hier nooit een "nee" valt.

Ela, bedankt voor jouw inzichten. Daar ga ik wel wat dingen van gebruiken. Het gaat helaas niet altijd op want vooral M's speelgoed is interessant. En samenspelen met blokjes is hier ook een bron van drama als de een wil bouwen en de andere 2 willen slopen ;) Maar dat komt vanzelf wel.

Overigens wil dat samenspelen hier niet zo. Ik mag niet meespelen. Als ik er bij kom zitten dan ben ik meteen een klimpaal en wordt het stoeien en kietelen (ook heel leuk hoor). Maar boekjes lezen we wel veel en eindelijk kan dat ook met 3 kinderen tegelijk zonder strijd. Dat is echt zo leuk, met 3 kindjes een boekje lezen O+ O+ O+ O+
  maandag 30 juni 2014 @ 21:58:51 #144
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_141741845
Oh, en gefeliciteerd LB!

En welkom terug van vakantie Olf. Hoe is het gegaan? Heb je een lange autoreis achter de rug en zo ja, heb je nog tips om een dreumes te vermaken?

Fijne vakantie nog Tally!

:W Suiker! Hoe gaat het met jou en met F?
pi_141742224
quote:
0s.gif Op maandag 30 juni 2014 21:56 schreef Omentielvo het volgende:
Suiker. Hoe gaat het met jou :W
Hoi! :W Goed hoor!
Net terug van vakantie, de eerste losse meer-stapjes-achter-elkaar zijn gezet, iedereen heeft een goed humeur :) Maar jullie dreumesen haalt hij nog steeds niet in hoor ;)
  maandag 30 juni 2014 @ 22:06:18 #146
171422 LadyBlack
paint it black
pi_141742290
quote:
2s.gif Op maandag 30 juni 2014 21:57 schreef Kyara het volgende:

Overigens wil dat samenspelen hier niet zo. Ik mag niet meespelen. Als ik er bij kom zitten dan ben ik meteen een klimpaal en wordt het stoeien en kietelen (ook heel leuk hoor).
+1!

Vanmiddag was E zoooooo leuk met dr poppenhuis aan het spelen, en ik zat achter mn laptop (te genieten van de geluidjes en het uitzicht). Het is absoluut niet wat ik wil doen als zij in de kamer is, maar als ik op de bank ging zitten, kwam ze gelijk bij mij hangen.

W00t Suiker, losse stapjes! Ik zag een foto op fb langskomen, wat heeft ie een té tof koppie gekregen met die tanden! O+
  maandag 30 juni 2014 @ 22:09:59 #147
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_141742528
KJ, wat fijn. Bedoel je echt fysio of toch logo? Het ging toch over praten? Of heb ik iets gemist? :@ :?

Suiker! Wat goed van de losse stapjes! Mijn dreumesjes heeft hij dan in elk geval al ingehaald hoor ;)

Oh LB, zo herkenbaar! Hier precies zo. Ik zit ook regelmatig achter de laptop of aan de eettafel te lezen. Klinkt heel ongeïnteresseerd inderdaad maar zodra ik ook maar richting bank ga dan hangen ze letterlijk aan mijn benen terwijl ze eerst leuk zelf aan het spelen waren. En als ze zelf aandacht willen dan weten ze me ook te vinden. Zo wacht ik ook regelmatig met naar het toilet gaan als ze leuk spelen want dat ik ook bron van drama :')
pi_141742714
Hoezo ongeïnteresseerd? Zij doet/doen dan toch ook iets voor zichzelf? Het klinkt heel lief, met het poppenhuis O+ En naar het toilet gaan levert hier momenteel ook huilen op. Het duurt welgeteld drie seconden en dan speelt ie weer verder :D

Die tanden zijn inderdaad wel zijn handelsmerk geworden LB ;)
pi_141742803
Naar de wc gaan betekend heeeeeel hard huilen en op de wc deur rammen :')
  maandag 30 juni 2014 @ 22:15:00 #150
171422 LadyBlack
paint it black
pi_141742862
quote:
0s.gif Op maandag 30 juni 2014 22:12 schreef Suikertante het volgende:
Hoezo ongeïnteresseerd? Zij doet/doen dan toch ook iets voor zichzelf? Het klinkt heel lief, met het poppenhuis O+ En naar het toiletgaan levert hier momenteel ook huilen op. Het duurt welgeteld drie seconden en dan speelt ie weer verder :D

Die tanden zijn inderdaad wel zijn handelsmerk geworden LB ;)
Kijk, hierom hou ik dus van dit forum. Andere zienswijze, en daarmee kan ik mn geweten soms heel fijn sussen oO<

Oh en E kan ook écht nog niet loslopen hoor, of los staan for that matter.... ;)
pi_141742881
Oh Tal, jij doet de deur nog dicht? Dat stadium zijn we veertig hysterische buien geleden al gepasseerd :')
pi_141742916
Suiker, fijn dat het zo goed gaat! Losse stapjes, wat een kerel al zeg!
  maandag 30 juni 2014 @ 22:15:46 #153
171422 LadyBlack
paint it black
pi_141742920
Ik liet eerst de deuren gewoon open, maar we hebben nog geen traphekje in de hal, en E vindt dat ze al trap kan lopen :')
pi_141743305
quote:
0s.gif Op maandag 30 juni 2014 22:15 schreef LadyBlack het volgende:
Ik liet eerst de deuren gewoon open, maar we hebben nog geen traphekje in de hal, en E vindt dat ze al trap kan lopen :')
Bij gebrek aan de mogelijkheid voor een traphekje (onze trap is open en vrijstaand) hebben we hier nu drie plankjes met scharnieren aan elkaar bevestigd die dan over de eerste en tweede tree vallen. Dat scheelt echt veel omkijken!
Toen we thuis kwamen van vakantie was ik F binnen een minuut kwijt en toen was hij al boven! (ik supertrots natuurlijk O+)
Best een aanrader dus, een traphekje ;)
  maandag 30 juni 2014 @ 22:22:34 #155
171422 LadyBlack
paint it black
pi_141743448
quote:
0s.gif Op maandag 30 juni 2014 22:20 schreef Suikertante het volgende:

[..]

Bij gebrek aan de mogelijkheid voor een traphekje (onze trap is open en vrijstaand) hebben we hier nu drie plankjes met scharnieren aan elkaar bevestigd die dan over de eerste en tweede tree vallen. Dat scheelt echt veel omkijken!
Toen we thuis kwamen van vakantie was ik F binnen een minuut kwijt en toen was hij al boven! (ik supertrots natuurlijk O+)
Best een aanrader dus, een traphekje ;)
Hm.... heb je een foto? Ik denk dat ik t idee wel heb, maar wij hebben ook een lastige trap voor een hekje, dus inspiratie is welkom.
pi_141743451
Olf welkom terug van vakantie. :W

Suiker *O* voor de eerste stapjes en *O* voor de vakantie

Ik houd ook van dit forum voor de inzichten

En ik heb laatst geplast met een dreumes op schoot. Die was ziek en wilde echt geen millimeter uit mijn buurt. :o :@
pi_141743666
quote:
0s.gif Op maandag 30 juni 2014 22:22 schreef LadyBlack het volgende:

[..]

Hm.... heb je een foto? Ik denk dat ik t idee wel heb, maar wij hebben ook een lastige trap voor een hekje, dus inspiratie is welkom.
In verband met luiheid stuur ik die even via FB ok?
  maandag 30 juni 2014 @ 22:27:52 #158
171422 LadyBlack
paint it black
pi_141743762
quote:
0s.gif Op maandag 30 juni 2014 22:26 schreef Suikertante het volgende:

[..]

In verband met luiheid stuur ik die even via FB ok?
^O^
pi_141743824
quote:
0s.gif Op maandag 30 juni 2014 22:22 schreef LadyBlack het volgende:

[..]

+1 oO<
pi_141743931
Ik bedoelde idd de logo ipv de fysio.
*poef* nu is het weg
  maandag 30 juni 2014 @ 22:32:21 #161
171422 LadyBlack
paint it black
pi_141744026
Oof! :W
pi_141744084
quote:
0s.gif Op maandag 30 juni 2014 22:32 schreef LadyBlack het volgende:
Oof! :W
:W
pi_141744110
Ik lees wel mee hoor, reageren komt er alleen zelden van.
pi_141744149
Mijn Secret Valentine O+
  maandag 30 juni 2014 @ 22:35:34 #165
231121 Sylver_
Gooi mielies!
pi_141744225
Oh Suiker, als je niet meer lui bent mag ik die foto dan ook zien? :+
Wij hebben ook een open trap en Nora kan erg goed trapklimmen ineens. Ik wilde al een heel hekwerk rondom maken, maar jouw oplossing klinkt beter!

Dan zal ik daarna weer terugsluipen naar het babytopic en netjes nog 3 weken wachten voordat ik hier weer post ;)
Ignorance is bliss, but knowledge is power.
  maandag 30 juni 2014 @ 22:36:43 #166
171422 LadyBlack
paint it black
pi_141744304
Potver dat gaat dan ook hard Sylver! Wie komen er nog meer bijna aan?
pi_141744372
quote:
0s.gif Op maandag 30 juni 2014 22:28 schreef _Ophelia_ het volgende:

[..]

+1 oO<
quote:
1s.gif Op maandag 30 juni 2014 22:35 schreef Sylver_ het volgende:
Oh Suiker, als je niet meer lui bent mag ik die foto dan ook zien? :+
Nou vooruit :D

Dat kleine randje haakt dus achter de bovenste tree zodat het geheel niet naar beneden glijdt. En we hebben er viltjes onder geplakt zodat de trap niet (verder) beschadigt.
Door mijn telefoonhoesje wordt alles een beetje schraal belicht met flits, maar mijn huis is normaal uiteraard brandschoon en opgeruimd.
  maandag 30 juni 2014 @ 22:38:39 #168
171422 LadyBlack
paint it black
pi_141744425

:'(
pi_141744582
quote:
0s.gif Op maandag 30 juni 2014 22:37 schreef Suikertante het volgende:

[..]

[..]

Nou vooruit :D

[ afbeelding ][ afbeelding ]

Dat kleine randje haakt dus achter de bovenste tree zodat het geheel niet naar beneden glijdt.
Thnx!
(en dat kan hier ook al niet, want dichte trap zonder leuning. :') )
pi_141744714
quote:
0s.gif Op maandag 30 juni 2014 22:38 schreef LadyBlack het volgende:
[ afbeelding ]
:'(
Bij zo'n trap zou ik ernstig overwegen om het hekje op de vierde tree te zetten. :@
  maandag 30 juni 2014 @ 22:45:31 #171
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_141744967
quote:
+1

Peuter gaat wel mee als hij de kans heeft. Die wil kijken :')

Maar meestal sneak ik er even tussenuit :@
  maandag 30 juni 2014 @ 22:46:38 #172
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_141745049
quote:
0s.gif Op maandag 30 juni 2014 22:30 schreef kaatjejannie het volgende:
Ik bedoelde idd de logo ipv de fysio.
Aah okey, dan had ik nergens over heen gelezen. Goed dat je je eigen gevoel hebt gevolgd. Hopelijk kan zij nog meer voor jullie betekenen.
pi_141745103
quote:
2s.gif Op maandag 30 juni 2014 22:45 schreef Kyara het volgende:

[..]

Maar meestal sneak ik er even tussenuit :@
:Y

Youtube met Nijnte en ik kan er even tussenuit.
  maandag 30 juni 2014 @ 22:47:43 #174
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_141745122
Handig Suiker!
  maandag 30 juni 2014 @ 22:49:27 #175
231121 Sylver_
Gooi mielies!
pi_141745219
Thanks Suiker! Dat ziet er uit als iets dat ik nog wel kan maken is het ergens kant-en-klaar te koop? :P

quote:
0s.gif Op maandag 30 juni 2014 22:36 schreef LadyBlack het volgende:
Erg he :o
En ik maar denken dat het maar een cliche was als mensen zeggen dat het zo hard gaat ..
pi_141745244
KJ dat klinkt goed *O*
  maandag 30 juni 2014 @ 22:50:24 #177
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_141745287
quote:
Nog 3.5 mnd! :W :P
pi_141745317
quote:
Kiwisoep, Hilzillah, Laiv, Wizzy, en hilliebillie en ik moeten nog 2 maanden wachten!
pi_141745464
quote:
1s.gif Op maandag 30 juni 2014 22:49 schreef Sylver_ het volgende:
Thanks Suiker! Dat ziet er uit als iets dat ik nog wel kan maken is het ergens kant-en-klaar te koop? :P

[..]

Erg he :o
En ik maar denken dat het maar een cliche was als mensen zeggen dat het zo hard gaat ..
Voor je t weet gaat ze naar school :P :'(
(Of is ze bijna 2 :'( )
pi_141745689
quote:
1s.gif Op maandag 30 juni 2014 22:49 schreef Sylver_ het volgende:

Misschien moeten we ze maar op maat gaan maken, gat in de markt! :D
Het is echt peanuts Sylver ^O^ Het breedste stuk moet dus net zo groot zijn als de traptrede.
En t gaat inderdaad snel :Y

Voor dichte trappen werkt t niet nee.. Dan kun je hem niet echt beveiligen. Of je moet gewoon een plank op maat maken en dan op de grond en op de trap iets maken waar je de plank mee kan zekeren zodat hij niet met kind en al van de trap kan lazeren? Wij moeten nu dus wel altijd over die plank heen stappen, dat is wel een nadeel. De eerste week is mijn vriend zeker acht keer van de trap gelazerd _O-
  maandag 30 juni 2014 @ 22:59:01 #181
171422 LadyBlack
paint it black
pi_141745846
Hoeiiii dit lijkt ook wel wat voor onze trap :Y

Alleen hebben wij een ronding in de trap dus t moet wel schuin gezaagd worden. Uitdaging oO<
  maandag 30 juni 2014 @ 23:24:20 #182
381212 Gulara
From the future
pi_141747535
quote:
0s.gif Op maandag 30 juni 2014 16:01 schreef LadyBlack het volgende:
Oei ja dat is zwaar....

Dan maar terug naar het principe uit de kraamweek? Als de baby slaapt, slaapt de moeder. Dus overdag ook ff liggen als zij slaapt?
Maar wat als ze ook overdag amper slapen? :'( :O
pi_141747674
Zo wij zijn ook weer thuis van vakantie.
En voorlopig blijf ik nog maar ff wakker, want de meiden moeten hun draai in bed weer even vinden geloof ik.
Rosalie begon net uit het niks keihard te gillen dus ik ren (voor zover dat gaat met een gebroken teen) zsm naar boven. Sta ik bovenaan de trap, is ze alweer stil :o
Dus die ligt lekker te spoken.

Wat betreft het 'nee'-zeggen sluit ik me aan bij de meesten. Soms is het hier ook gewoon 'nee' en hangt ze aan mijn been tijdens het koken. Maar vaak valt dat op te lossen door haar in de kinderstoel erbij te zetten met wat eigen bekertjes en een lepel oid.
Enige nadeel is dat Rosalie allang loopt en dus helemaal geen zin heeft om in de stoel te zitten. Die wil lopen. En het liefst buiten.
ik probeer wel vaak uit te leggen waarom iets niet mag (voorbeelden van Coco zijn wel heel treffend) en probeer af te leiden of een alternatief te bieden. Rosalie is ook wel goed in driftbuien. Of oprechte boosheid met een hard (en hoog) gegil. Tja, dan troost ik haar en leg uit waarom het niet mag. Maar ik geef niet toe. Dat vind ik niet consequent en zal ook alleen maar verwarrend zijn voor haar. Dan leert ze dat ze haar zin wel krijgt door drama te schoppen. Dat gaan we dus maar niet doen.

Mijn vriend heeft vanmiddag alle foto's van de vakantie op de computer gezet. En dan zie je goed dat het echt een buitenkind is. Eva ook, maar die zal bijvoorbeeld niet zomaar op blote voeten buiten lopen. Rosalie boeit het echt niks en de eerste dag plofte ze al in een grote hoop met bladeren en daarin te gaan zitten graven O+
Morgen ff kijken of ik foto's kan laten zien O-)

LB gefeliciteerd *O* wil je vertellen hoe hij heet?
  maandag 30 juni 2014 @ 23:30:34 #184
381212 Gulara
From the future
pi_141747921
quote:

[..]

Dit! *;
pi_141748657
Gulara is het nog steeds zo'n drama joh? En helemaal geen aanwijsbare reden, gewoon geen slaap nodig? Of is het wel huilen? Heftig man.. Gelukkig zie ik jullie ook heel happy zijn O+
  maandag 30 juni 2014 @ 23:42:46 #186
381212 Gulara
From the future
pi_141748863
Oeh suiker wat een gezellig plekkie onder de trap.

En ben ik trouwens de enige die Nee geen vies woord vindt?
Nou dan mag/kan iets niet, big deal. Verzinnen we iets anders! *O*
Ik heb in m'n leven zo vaak nee gehoord. En in veel gevallen ben ik achteraf zo verschrikkelijk blij dat het geen ja was.
Ik wíl mijn kind ook helemaal niet leren dat de hele wereld met hem mee waait. Ik wil hem meegeven dat dingen soms niet lopen zoals je het voor ogen had. Maar dat hij altijd een keuze heeft hoe hij daar mee om kan gaan. En teleurgesteld zijn kan en mag. Maar ik hoop echt dat ik hem kan begeleiden dat het niet zo'n frustratieschreeuwerd (ik chargeer :7 ) wordt elke keer wanneer het woordje Nee valt.
  maandag 30 juni 2014 @ 23:53:24 #187
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_141749841
Als ze peuter zijn zeggen ze zelf al de hele dag nee. Maar oh wee als jij het zegt..... :D
pi_141749933
Volgens mij gebruiken de meesten hier wel het woord 'nee' hoor! Ik vind het juist wel overzichtelijk inderdaad, sommige dingen zijn ja en andere nee, sommige boeeeeee en andere jeeeeeee. Wat een poëzie.

Gulara, weinig slaap klinkt heftig :{ maar ik zie ook zoveel leuke foto's van je zoon! Je hebt echt een kloon van jezelf gemaakt he.

LB hoezee voor een neefje! Wat leuk! Hopelijk alles goed gegaan O+

Kyara, wat bijzonder dat ze het tweelingboekje zo leuk vinden! Trekt er eigenlijk een meer naar broer toe dan de ander en vice versa of is het gewoon een olijk trio?

Vakantie hier was relaxt, 's morgens stokbrood halen met dochter en dat zij dan teruglopend alvast er aan knabbelt O+ voor het eerst in het zwembad, en daarna alleen maar badje, badje blijven roepen O+ klimmen en klauteren en crêpes eten O+ En ook nog eens de heuglijke leeftijd van anderhalf bereikt. Het is zo gezellig!
  dinsdag 1 juli 2014 @ 00:41:07 #189
381212 Gulara
From the future
pi_141752697
quote:
1s.gif Op maandag 30 juni 2014 23:39 schreef Suikertante het volgende:
Gulara is het nog steeds zo'n drama joh? En helemaal geen aanwijsbare reden, gewoon geen slaap nodig? Of is het wel huilen? Heftig man.. Gelukkig zie ik jullie ook heel happy zijn O+
Ja het is erger dan ooit. En het valt niet meer te sussen met wat drinken (of misschien wel, maar dat doen we niet). Hij zit vooral dan heel erg niet lekker in z'n vel. Dus veel draaien en woelen. Huilen als je hem oppakt, huilen als je hem neerlegt. Hij wil heel graag slapen, maar het lukt hem gewoon niet.
Maar goed, het gaat vast wel weer over.

Maar we zijn happy hoor. Even weer de tijdelijke oplossing dat vriend even wat uurtjes apart gaat liggen zodat hij ook wat slaap krijgt, en dan bikkelen we hier wel weer doorheen.
En overdag doen we regelmatig gave dingen en is Pi ook supergaaf over het algemeen, dus dat scheelt een hoop. 8-)
  dinsdag 1 juli 2014 @ 00:43:08 #190
381212 Gulara
From the future
pi_141752768
quote:
0s.gif Op maandag 30 juni 2014 23:54 schreef Olf het volgende:

Vakantie hier was relaxt, 's morgens stokbrood halen met dochter en dat zij dan teruglopend alvast er aan knabbelt O+ voor het eerst in het zwembad, en daarna alleen maar badje, badje blijven roepen O+ klimmen en klauteren en crêpes eten O+ En ook nog eens de heuglijke leeftijd van anderhalf bereikt. Het is zo gezellig!
Dat klinkt erg idyllisch! O+ En zo zag het er ook uit.

Kyara, snoes inderdaad van dat tweelingboekje. *;
  dinsdag 1 juli 2014 @ 01:38:04 #191
381212 Gulara
From the future
pi_141753620
quote:
0s.gif Op maandag 30 juni 2014 23:54 schreef Olf het volgende:

Gulara, weinig slaap klinkt heftig :{ maar ik zie ook zoveel leuke foto's van je zoon! Je hebt echt een kloon van jezelf gemaakt he.

Daar zijn de meningen over verdeeld. Hij lijkt namelijk ook sprekend op z'n vader. :P
pi_141754566
Danic welkom terug. Ik ben benieuwd naar de foto's

Gulara klinkt zwaar die nachten :*

Olf jouw vakantie klinkt O+
En al anderhalf *O*
pi_141755224
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 juli 2014 00:41 schreef Gulara het volgende:

[..]

Ja het is erger dan ooit. En het valt niet meer te sussen met wat drinken (of misschien wel, maar dat doen we niet). Hij zit vooral dan heel erg niet lekker in z'n vel. Dus veel draaien en woelen. Huilen als je hem oppakt, huilen als je hem neerlegt. Hij wil heel graag slapen, maar het lukt hem gewoon niet.

Maar we zijn happy hoor. Even weer de tijdelijke oplossing dat vriend even wat uurtjes apart gaat liggen zodat hij ook wat slaap krijgt, en dan bikkelen we hier wel weer doorheen.
En overdag doen we regelmatig gave dingen en is Pi ook supergaaf over het algemeen, dus dat scheelt een hoop. 8-)
Wat frappant toch he. Blijkbaar is het overdag zó leuk dat hij niet meer wil slapen 8-) Lijkt me naar hem telkens zo te zien maar je kunt hem ook niet wakker houden natuurlijk! Hij zal vast slapen als een roos voor hij het huis uit gaat, maar nu is het wel bikkelen. Hopelijk ziet hij binnenkort het licht! (Of eh.. Niet juist :7 )

[ Bericht 1% gewijzigd door Suikertante op 01-07-2014 09:05:13 ]
pi_141755881
Chocoladepasta al over the place :') :D
pi_141757155
Olf, het klinkt echt heerlijk inderdaad O+

Gulara, heftig. Is Pi altijd al een lastige slaper geweest? Ik merk dat ik de neiging heb om allemaal tips hier neer te plempen, want 'ik ken het zo goed' enzo :') maar je hebt alles natuurlijk allang geprobeerd, x 1000. Dus ik bespaar je dat en wens je veel succes en kracht toe. En een tof kind maakt wel dat het te doen is allemaal, ook dat ken ik :7

Klopt het dat ik XM al even niet heb gezien? Hoe gaat het daar?
  dinsdag 1 juli 2014 @ 11:18:27 #196
426379 elamanilo
elämänilo
pi_141758032
quote:
1s.gif Op maandag 30 juni 2014 23:42 schreef Gulara het volgende:
Oeh suiker wat een gezellig plekkie onder de trap.

En ben ik trouwens de enige die Nee geen vies woord vindt?
Nou dan mag/kan iets niet, big deal. Verzinnen we iets anders! *O*
Ik heb in m'n leven zo vaak nee gehoord. En in veel gevallen ben ik achteraf zo verschrikkelijk blij dat het geen ja was.
Ik wíl mijn kind ook helemaal niet leren dat de hele wereld met hem mee waait. Ik wil hem meegeven dat dingen soms niet lopen zoals je het voor ogen had. Maar dat hij altijd een keuze heeft hoe hij daar mee om kan gaan. En teleurgesteld zijn kan en mag. Maar ik hoop echt dat ik hem kan begeleiden dat het niet zo'n frustratieschreeuwerd (ik chargeer :7 ) wordt elke keer wanneer het woordje Nee valt.
Dude, als je verder leest, dan zie je dat ik echt de enige ben die het fijner vindt om geen nee te zeggen... Dus. Thanks voor je relaas ^O^
  dinsdag 1 juli 2014 @ 11:20:26 #197
426379 elamanilo
elämänilo
pi_141758097
Goeie vakantie ja Olf <3

Hier kan iemand d'r eigen naam zeggen! Dus die zegt ze nu de hele dag hihi, keischattig!
pi_141759430
Ik vind nee ook geen vies woord trouwens. Maar ik vermijd het wel graag, omdat het wel een stom woord is om steeds te horen ;)

ela, wat lief! Heb je dat al op film? O+
pi_141759446
Ela hoe lief O+
pi_141760551
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 juli 2014 00:41 schreef Gulara het volgende:

[..]

Schroom niet om gewoon een flesje melk te geven hoor! En het gaat over, echt waar!

Wat het nee zeggen betreft. Sommige dingen mogen gewoon niet. Op de tafel staan bijv. leuk als je 1 kind hebt, maar bij 2 kinderen worden dat al snel nare valpartijen.
Een ander kindje slaan is ook gewoon keihard NEE. Ik vind het onbegrijpelijk als je dat soort dingen toestaat.
Je kind een veilige thuishaven geven met normale grenzen en liefde, dat doet een kind pas goed!
  dinsdag 1 juli 2014 @ 13:54:24 #201
426379 elamanilo
elämänilo
pi_141763035
Oeh, goeie tip L-E! Eens kijken of we dat kunnen vastleggen!
  dinsdag 1 juli 2014 @ 13:57:11 #202
171422 LadyBlack
paint it black
pi_141763133
Wil iemand mij even op komen dweilen? Mijn dochter gaf net haar pop te drinken uit haar eigen rietjesbeker O+!

En ligt nu onder luid gebrul een kuikentje in een boek af te lebberen *;
  dinsdag 1 juli 2014 @ 14:27:39 #203
381212 Gulara
From the future
pi_141764217
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 juli 2014 11:18 schreef elamanilo het volgende:

[..]

Dude, als je verder leest, dan zie je dat ik echt de enige ben die het fijner vindt om geen nee te zeggen... Dus. Thanks voor je relaas ^O^
Blegh, ik ben niet gemaakt voor zwart op wit. Allemaal veels te letterlijk terwijl ik mezelf normaal nogal ventileer met een knipoog, sarcasme en dergelijke. En ja ik chargeer en overdrijf een hoop. :7
En het was zeker niet als relaas bedoeld.

En ik ben een dudette. O+
  dinsdag 1 juli 2014 @ 14:29:03 #204
381212 Gulara
From the future
pi_141764263
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 juli 2014 10:45 schreef L-E het volgende:
Olf, het klinkt echt heerlijk inderdaad O+

Gulara, heftig. Is Pi altijd al een lastige slaper geweest? Ik merk dat ik de neiging heb om allemaal tips hier neer te plempen, want 'ik ken het zo goed' enzo :') maar je hebt alles natuurlijk allang geprobeerd, x 1000. Dus ik bespaar je dat en wens je veel succes en kracht toe. En een tof kind maakt wel dat het te doen is allemaal, ook dat ken ik :7

Klopt het dat ik XM al even niet heb gezien? Hoe gaat het daar?
Heb je nog een hele onorthodoxe die hier misschien nog niet voorbij is gekomen. :P
  dinsdag 1 juli 2014 @ 14:32:47 #205
381212 Gulara
From the future
pi_141764382
En je eigen naam zeggen! O+ Hoe lief! Het is ook wel een fijne kleinemeisjesnaam om te zeggen.

Chocopasta. Lekker! :Y) :9

Je pop laten drinken. O+ Ik zou ook een plasje zijn!
  dinsdag 1 juli 2014 @ 14:40:29 #206
426379 elamanilo
elämänilo
pi_141764646
Sorry Gulara :* was ook niet zo aardig van mij..
pi_141764947
Ik was net even bezig en verloor Isa een minuutje uit het oog. Kom ik terug, zit die boef op de grond naast de lege kattenbakjes te schudden met de zak kattenvoer die ze ergens uit een kastje had gevist. De slimmerd :D O+ De kat was haar dankbaar. Ze wilde hem nog brokjes uit de hand voeren daarna, maar dat vond de kat eng, dus toen at ze de brokjes zelf maar op :')
Sarcasme. Herken het.
  dinsdag 1 juli 2014 @ 15:38:52 #208
426379 elamanilo
elämänilo
pi_141767007
Ohh knap hè Spirit, dat ze dat zo precies weet allemaal al! Ik sta er ook echt elke keer verbaasd van welke connecties en verbanden ze allemaal legt! En de dingen die ze onthoudt!

Laatst bijv. toen had ik een gat in m'n sok, onder m'n voet. Dat zag ze toen en ze vond het best eng, maar wilde het toch ook weer elke keer even zien. En nu zelfs een paar weken later kijkt ze nog vaak onder m'n voet, om te zien of er nog/weer een gat zit :') :D
(Ik herken die 'angst' omtrent gaten in kleding trouwens heel erg van mezelf van vroeger :o Toen was het mode om van die broeken met gaten te hebben, op de kont en knieën, en de toen puberale broertjes van m'n moeder liepen daar dan in rond, ik vond dat echt heeel erg eng! Ik durfde er bijna niet naar te kijken! En er ook niet bij in de buurt te komen.. Hetzelfde voor 'gaten' in mezelf, als ik was gevallen of zo, dan moest m'n oma me onder een grote badjas omkleden, want anders raakte ik er helemaal van in paniek!)

Hier ging het pas over verven en tekenen, nu was C. gisteren wat aan het aftekenen om af te zagen en toen wilde de kleine dame ook met het potlood. Dus ik deed het voor op de binnenkant van een chocoladewrap (die had ik even voorhanden haha). En daarna ging zij ook tekenen. En, wat schetst mijn verbazing?! Ze kan gewoon echt al 'inkleuren'. Het was dan alleen met een grijs potlood ;) Maar ik stond er wederom weer echt heel erg versteld van:

dinsdag 1 juli 2014 @ 16:21:07 #209
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_141768451
quote:
2s.gif Op maandag 30 juni 2014 21:57 schreef Kyara het volgende:
Ik geloof dat ik me in de meeste posts wel kan vinden.
En L-E brengt het ook wel goed onder woorden.

Overigens vind ik het "niet nee zeggen" soms ook wel moeilijk. Bij mij kwam de ommekeer toen M uit zichzelf al begon met "nee, mag niet", "nee, niet doen", "dat is niet de bedoeling" en "daar moet je afblijven". Toen heb ik wel een traantje weggepinkt want dat is NIET de boodschap die ik aan mijn kinderen wil meegeven. Dat wil niet zeggen dat hier nooit een "nee" valt.

Ela, bedankt voor jouw inzichten. Daar ga ik wel wat dingen van gebruiken. Het gaat helaas niet altijd op want vooral M's speelgoed is interessant. En samenspelen met blokjes is hier ook een bron van drama als de een wil bouwen en de andere 2 willen slopen ;) Maar dat komt vanzelf wel.

Overigens wil dat samenspelen hier niet zo. Ik mag niet meespelen. Als ik er bij kom zitten dan ben ik meteen een klimpaal en wordt het stoeien en kietelen (ook heel leuk hoor). Maar boekjes lezen we wel veel en eindelijk kan dat ook met 3 kinderen tegelijk zonder strijd. Dat is echt zo leuk, met 3 kindjes een boekje lezen O+ O+ O+ O+
bij mij kwam dit inzicht door Theo Maassen. Die vertelde hoe het gegaan was als de dieren toen ze van het land op de kant kwamen tegen waren gehouden door iemand die riep dat 'dit niet de bedoeling is'
Dus probeer ik het te voorkomen. Ga in gesprek maar soms is iets gewoon nee. En 'omdat ik het zeg.' toevallig.

* :@ weer verder lurkt *
Het maakt ook niet uit of je koopt, kraakt of huurt, buurvrouw is steeds in de buurt.
  dinsdag 1 juli 2014 @ 16:23:28 #210
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_141768543
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 juli 2014 16:21 schreef debuurvrouw het volgende:
bij mij kwam dit inzicht door Theo Maassen. Die vertelde hoe het gegaan was als de dieren toen ze van het land op de kant kwamen tegen waren gehouden door iemand die riep dat 'dit niet de bedoeling is'
Dus probeer ik het te voorkomen. Ga in gesprek maar soms is iets gewoon nee. En 'omdat ik het zeg.' toevallig.

* weer verder lurkt *
Klopt hoor :Y

:*
pi_141768628
Kyara volgens mij begint samen spelen pas op een latere peuter leeftijd..R speelde vaak op het kdv naast anderen maar merk nu dat ze echt echt samen gaan spelen (31 maanden dus). En als ik hier op de grond komt zitten ben ik ook direct een klimpaal O+
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
  dinsdag 1 juli 2014 @ 16:48:06 #212
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_141769487
Ja maar met M mag ik wel meespelen.... hij een blokje op de toren, ik een blokje op de toren etc etc...

M begint ook steeds meer samen te spelen inderdaad. Met dat ook op het kdv. Samen verstoppertje spelen en zo O+
oh ja, dreumestopic :D

Mijn dreumesjes hebben vandaag de taken verdeeld. Na wat heen en weer geduw en getrek met het -bloedirritante- roze fisherprice mandje heeft ze een de rondjes en hartjes in de stoof gedaan en de ander de vierkantjes en driehoekjes :D
pi_141770100
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 juli 2014 16:25 schreef bitterend het volgende:
Kyara volgens mij begint samen spelen pas op een latere peuter leeftijd..R speelde vaak op het kdv naast anderen maar merk nu dat ze echt echt samen gaan spelen (31 maanden dus). En als ik hier op de grond komt zitten ben ik ook direct een klimpaal O+
Dat klopt. Samen spelen leren ze pas vanaf 4 jaar. Dan kunnen ze hetzelfde spel spelen. Dezelfde fantasie delen zeg maar.
Voor die tijd spelen kinderen wel met elkaar en ook wel met hetzelfde speelgoed, maar ieder heeft zijn eigen fantasie in het spel.
pi_141771715
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 juli 2014 13:57 schreef LadyBlack het volgende:
En ligt nu onder luid gebrul een kuikentje in een boek af te lebberen *;
Hahaha, ik moest zo hard lachen om de visual :D :D

"WRROOAAHHHHH" *lebber lebber lebber* van die enorm lange uithalen met haar tong :D

En zo schattig is dat, die interactie met hun poppen/knuffels O+
pi_141774534
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 juli 2014 14:29 schreef Gulara het volgende:

[..]

Heb je nog een hele onorthodoxe die hier misschien nog niet voorbij is gekomen. :P
Laten we zeggen dat we allemaal blij zijn dat ik nog steeds bv geef, anders zou ik het ook niet weten :@
pi_141775767
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 juli 2014 12:46 schreef Troeta het volgende:

[..]

Schroom niet om gewoon een flesje melk te geven hoor! En het gaat over, echt waar!

Wat het nee zeggen betreft. Sommige dingen mogen gewoon niet. Op de tafel staan bijv. leuk als je 1 kind hebt, maar bij 2 kinderen worden dat al snel nare valpartijen.
Een ander kindje slaan is ook gewoon keihard NEE. Ik vind het onbegrijpelijk als je dat soort dingen toestaat.
Je kind een veilige thuishaven geven met normale grenzen en liefde, dat doet een kind pas goed!
Zie je hier abnormale grenzen voorbij komen? En wat zijn dat dan? En wie bepaalt dat? :)
pi_141776367
Lb ben je ondertussen al opgedweild?
Hoe lief O+

Spirit wat gaaf. O+

Kyara ik vind het leuk hoor om ook over M. te horen. Heerlijk sociaal ventje lijkt hij O+

Ela goed gedaan van N. O+

Riley is nog steeds van slag. Beetje uit haar hum. Huilt heel snel en is gewoon een beetje verdrietig. Echt heel sneu. :'(
Ze is gelukkig wel goed te troosten zodra je haar oppakt O+
  dinsdag 1 juli 2014 @ 20:10:08 #218
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_141780022
Wat knap Ela! En eigen naam zeggen O+

Aah sneu Omen, hier is D ook wat wankel in haar emoties de laatste dagen. Heb jij al een afspraak voor 18 maanden bij het CB?
pi_141780968
Bij mij op het CB hoef je pas terug te komen met 2 jaar. Vind ik wel jammer. Sowieso voor haar groei en gewicht. Maar ik vind het ook altijd fijn dat ze vragen hoe het gaat en zo. Wanneer moet jij?

Ik heb laatst Riley gewogen op onze huis weegschaal en dan komt ze rond de 8,5 kilo. Ze vond dat ding zo leuk dat ze er nu telkens zelf opklimt :D
  dinsdag 1 juli 2014 @ 20:25:26 #220
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_141781143
Ik ga niet. Afspraak was midden in onze vakantie en een andere (dubbele) afspraak was niet mogelijk. Zou pas in augustus kunnen en vlak daarna moeten we ook weer naar de kinderarts dus ik vind dat wat dubbelop. Wel wil een nog een keertje gaan wegen en meten want ik ben ook wel benieuwd. Verwacht dat ze hier wel boven de 10 kg uit komen.
pi_141781389
Ik dacht ook dat Riley boven de 10 kilo was. Maar op die meet tilde Loj haar even op en die riep meteen dat Riley echt nog geen 10 kilo is. Schatten is niet mijn sterkste kant :D
  dinsdag 1 juli 2014 @ 20:34:59 #222
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_141782173
Nou ja, hier waren ze met 14 maanden 9,4 en 9,6 kg dus ik denk wel dat ze in 4 maanden meer dan een halve kilo gegroeid zijn :D
pi_141782363
Haha. Dat lijkt me wel. Anders moet je echt je borsten heel streng gaan toe spreken :D
  dinsdag 1 juli 2014 @ 20:40:13 #224
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_141782590
Nou behalve dat eten ze sowieso wel goed geloof ik (3 boterhammen per dag, half stuk fruit, maisboogies/rozijntjes/koekje en avondeten plus yoghurt).
pi_141782775
Goede eters. Die van mij eet ook gelukkig goed. Alleen ze begint nu met vlees. :D
pi_141788737
Ah, toevallig... altijd leuk als het CB weer even onderwerp van gesprek is. Wij mogen morgenochtend voor de 14-maanden afspraak. Lekker op tijd, want 14 maanden duurt nog 2 weken, maar goed..
Ik ben erg benieuwd naar Femke's stats. Ik gok dat ze ongeveer rond de 8,5 kilo zit, maar heb wel het idee dat ze in de lengte flink is gegroeid.
Ik realiseerde me vandaag ook dat de 14-maanden-afspraak priktijd is... de BMR-versie :x Hopelijk gaat het goed, en anders doen we maar gewoon veel draagdoek- en slaaptijd dit weekend ;)

Had ik trouwens al gezegd dat ze steeds leuker wordt? O+ O+
Ze geeft 'kusjes', al lijkt het meer op kopjes geven als een poesje. Ze vindt het geweldig om net te doen alsof ze je iets wil geven, maar als je het aan wil pakken toch dat handje terug te trekken. En ze kan echt heerlijk schaterlachen als je haar kietelt in haar okseltjes... O+ O+
  dinsdag 1 juli 2014 @ 22:20:22 #227
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_141789257
Lief Shandaly! Hoe geven ze ook kopjes. Tegenwoordig ook begeleid met een "mwah" :D

Het CB is hier een paar weken dicht in de zomervakantie dus afspraken zij hier of er voor of er na. Meiden zijn 25 juli 1,5 dus de afspraak was hier ook 2 weken eerder. Wat ik wel vervelend vond is dat de afspraakbrief zo laat pas binnen kwam. Daardoor was er geen mogelijkheid meer om nog een andere dubbele afspraak in te plannen (s ochtends met de een en s middags mer de ander vond ik niet zo handig).
pi_141789836
Wij gaan voor de BMR als Stick 18 maanden is. Dat vind ik wel heel fijn eigenlijk :)
  dinsdag 1 juli 2014 @ 22:28:57 #229
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_141789943
Gaan jullie hem ook uit elkaar halen L-E? MBR en MenC?
pi_141790760
Dat wil ik wel graag ja :)
  dinsdag 1 juli 2014 @ 22:41:29 #231
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_141790978
Maar wel allebei rond de 18 maanden dus?
pi_141791370
Dat weet ik niet, ik geloof dat we met de huisarts dat moeten regelen (en dat hebben we nog niet gedaan). Eigenlijk had ik moeten zeggen: met 18 maanden hebben we een afspraak staan bij het cb voor de bmr maar ik weet dus niet of hij daar gegeven zal worden ivm uit elkaar halen.
pi_141793456
Ik had foto's beloofd maar daar kom ik nog ff niet aan toe geloof ik. Maar deze wil ik jullie niet onthouden O+

pi_141794337
Jeetje Danic, wat een grote meid!! O+ O+ Weet je zeker dat je van de goeie een foto hebt gepost? Dit is het dreumesjestopic he ;)
pi_141795264
Ja bizar hé? 15 maanden is ze nu, maar ze komt over alsof ze al ouder is.

Ik spreek dat ook regelmatig uit naar mijn vriend. Dat je niet kan indenken dat er zat kindjes van haar leeftijd zijn die nog niet lopen of nog niets zeggen. Terwijl Rosalie volgens mij bezig is met het leren van het woordenboek, zo snel gaat het momenteel.
pi_141795491
O+

Dat is maar een maandje ouder dan Stick, maar echt een heel ander kind inderdaad!
  dinsdag 1 juli 2014 @ 23:39:10 #237
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_141795776
Aah duidelijk LE!

Wat is ze al groot Danic! :o
Hier lopen ze ook niet trouwens, en ruim 17 maanden :+
pi_141796253
Dat bedoel ik Kyara. En de mijn huppelt al 4 maanden vrolijk rond :o

Motorisch snelle kinderen: I has them
  dinsdag 1 juli 2014 @ 23:47:05 #239
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_141796468
Ach, dat halen ze later nog wel in ;)
  dinsdag 1 juli 2014 @ 23:51:30 #240
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_141796879
Hier motorisch langzame kinderen, maar wel heel toffe kindjes O+
pi_141797031
Toffe kindjes zijn de bom O+
pi_141797226
Ja joh. Ik kan me daar nooit druk over maken hoor. De ene loopt sneller, de ander praat sneller. Ik geloof het allemaal wel. Toevallig zijn de mijne motorisch snel. Als ze baby zijn en daardoor gefrustreerd is dat ook niet altijd fijn (zit ik me nou te verdedigen?)
pi_141797871
Ik maak me sowieso nooit druk. Mijnes zei augurk met 4 maanden. :7

(Het was een voorbode van de nog te komen eetstoornis, denk ik. Hoe heet die aandoening waarbij mensen dingen eten die niet eetbaar zijn? het loopt compleet uit de hand ;( :') )
pi_141798099
_O- Jaaa dat is waar ja! Augurk O+
pi_141798193
quote:
0s.gif Op woensdag 2 juli 2014 00:01 schreef L-E het volgende:
Ik maak me sowieso nooit druk. Mijnes zei augurk met 4 maanden. :7
_O-

Ik in normale doen ook niet. Maar ik merk dat ik op dit moment (terwijl ik eigenlijk al hartstikke moe ben en in bed zou moeten liggen, maar te nieuwsgierig ben of België de volgende ronde in het WK haalt) toch wat moeite heb met dat Femke nog zo'n kleintje is, amper tanden heeft, amper haar heeft, geen pogingen tot lopen doet, en ook woordjes nog niet in haar repertoire heeft... :'( :@
Misschien toch maar gaan slapen :Z
pi_141803943
Hopelijk lig je er op tijd in shandaly want die onzekerheid is echt niet nodig.
je meisje doet het hardstikke goed. Hopelijk doorstaat ze de prikjes straks prima :*

hi hi LE augurk dat kan ik me ook nog wel herinneren. Hier weet Kyan ook veel worden die met eten te maken hebben.
hij gaat steeds meer praten. Maar ik vind het zo leuk om te zien hoe hij zelf woorden voor iets maakt. Bv koekoe voor koekje en toet toet voor auto. Dat heeft mijn oudstr nooit gedaan. Nu zie ik pas hoe snel die eigenlijk was :O

wat een mooi meisje Danic.
wij gaan in augustus ook naar beekse bergen. Klinkt leuk.

Verder lees ik vaak wel bij maar kan ik niet reageren op mijn mobiel en twee kids.
nu zit ik in de nacht maar nog steeds mobiel :P
pi_141805422
Shandaly wat lief dat ze kopjes geeft O+
Schaterende dreumessen. O+

Kyara dat is zeker niet handig van het CB om de een in de ochtend en de ander in de middag te doen

Danic wat is ze groot en wat een moppie O+

Augurk met vier maanden :D

Shandaly geen zorgen maken hoor :*
Jouw meisje doet het echt supergoed

As gezellig een weekje Beekse Bergen. En waarom zo laat nog op? Kon jij niet slapen of een van je kindjes niet? :*
pi_141805426
Danic wat een knapperd heb jij zeg O+
pi_141805429
Omen ik had/heb vanacht nachtdienst (en niet voorgeslapen) dus nu ben ik moe.....
straks 3 uurtje slapen en dan mag ik vanacht weer.
pi_141805622
Ik ben bij 2-0 naar bed gegaan, toen kon het niet meer mis dacht ik. (Blijkbaar was het toch nog spannend met 2-1, maar ze zijn iig door. Veel Belgische collega's dus een vrolijke dag vandaag)

Stom is dat he? Ene moment ben ik blij dat het niet zo hard gaat hier, laatste kindje, eigen tempo, prima de prima. Maar het andere moment kun je er alsnog - zelfs als 'ervaren' mama - ontzettend onzeker van worden.
pi_141805630
Wij hadden gisteren bmr en mens prikken bij cb. De eerse prik viel alles mee, maar de tweede was naar. Ze heeft altijd reactie op prikjes, dus ik ben benieuwd. Over een week zou de reactie komen (koorts, hangerig, uitslag ). We gaan het zien! Stats: bijna 11 kg en bijna 81 cm O+ Mijn grote meid O+
Sarcasme. Herken het.
pi_141805661
Mooie stats spirit. Zeker groot. Kyan was met 14 maanden 77 cm. Maar die is klein :D

Shandaly niet stom maar zeker ook niet nodig. Femke is juist zo'n heerlijk meisje. Lekker van genieten.
  woensdag 2 juli 2014 @ 09:19:26 #253
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_141806698
Oh Danic,l natuurlijk hoef je je niet verdedigen. Mijn reactie kwam ook voort uit mijn eigen angsten en onzekerheid dat we weer dezelfde kant op gaan als met M. En ook al is dat niet erg, en ontwikkelt elk kind zich op zijn/haar eigen manier en weet je dat natuurlijk best. Het steekt soms wel.

Eigenlijk een beetje wat Shandaly zegt dus :*

Overigens was mijn reactie op "wat is ze groot" ook niet alleen op het lopen/praten gericht. Ze ziet er (op die foto) ook echt een stuk ouder uit. Bijna peuter. Wel een mooie foto trouwens!

Spirit, grote dame! Hopelijk valt de reactie op de prikken mee!
pi_141806835
:@ ook voor mij was het al laat gisteren. En dan reageer ik net als Shandaly wat emotioneler geloof ik.

Maar lieve Shandaly (en Kyara trouwens ook), die onzekerheid is echt nergens voor nodig! Ieder kindje ontwikkeld zich in zijn/haar eigen tempo. En het komt eigenlijk altijd wel goed.
Mijn neefje liep pas met 20 maanden. Nu loopt hij neer dan eva (luie donder :P ).
pi_141806932
I know I know... had er zelfs al als disclaimer bijgezet dat het kwam omdat ik zelf moe was. En ook zo irritant he... dat je van jezelf weet waar dat gevoel vandaan komt, maar het toch niet uit kunt schakelen... :@

Lars liep bij 18 maanden. En begon overigens ook bij een maand of 14 pas met kruipen na een hele tijd tijgeren, dus wat dat betreft loopt z'n zusje nog mooi gelijk op met hem ;)
pi_141806981
Shandaly, Elise was motorisch ook niet snel. Maar nu bijna 2 (stop de tijd!) doet ze niet onder voor kinderen die eerder liepen. En ze had toen ze net 1 was ook maar 4 tanden :D en tis gewoon een heerlijk grietje, jouw meisje! O+

En de mijne ook! ;)

Danic, wat is ze groooot! O+
pi_141807401
quote:
0s.gif Op woensdag 2 juli 2014 07:22 schreef Spirit82 het volgende:
Wij hadden gisteren bmr en mens prikken bij cb. De eerse prik viel alles mee, maar de tweede was naar. Ze heeft altijd reactie op prikjes, dus ik ben benieuwd. Over een week zou de reactie komen (koorts, hangerig, uitslag ). We gaan het zien! Stats: bijna 11 kg en bijna 81 cm O+ Mijn grote meid O+
Félientje heeft nergens last van gehad. Ook niet na een week :)
pi_141808441
quote:
1s.gif Op woensdag 2 juli 2014 10:00 schreef Tally het volgende:

[..]

Félientje heeft nergens last van gehad. Ook niet na een week :)
+1
Zowel Rosalie als eva hebben nergens last van gehad.

As, beekse bergen is leuk, maar ik merk dat we door cp toch aardig verwend zijn.
Het huisje is een stuk kleiner en we waren erg blij dat het mooi weer was en eigenlijk steeds buiten waren. Binnen was het er niet gezelliger op geworden denk ik.
Wij hadden een kidsjungalow die aan de speeltuin zou liggen. De ligging klopte wel, maar een grasveldje met een glijbaan en 2 wipkippen zou ik geen speeltuin durven noemen.
Gelukkig heb je gratis entree tot speelland. Dat is echt supertof! Toch is het vooral voor iets oudere kinderen pas echt leuk.
Wij gaan vast nog wel eens terug, maar dan als ze 5 en 7 zijn ofzo.
pi_141808894
Hier ook geen last van die prikken gehad gelukkig! :)
pi_141809097
Kyara, ik dacht juist dat je meiden wel wat sneller gaan dan M. destijds, is dat niet het geval?

Ik kan zulke onzekerheden echt heel goed uitzetten, maar toch kan ik me voorstellen dat het steekt. Ik heb het in een andere vorm: van die mensen die menen dat ze moeten blijven benadrukken dat hun neefje/kleinzoon/buurjongen van 6 of 7 maanden echt VEEEEEL groter is dan Sticker. En dat dan 4 keer herhalen he. Ik weet echt niet wat ik daar dan op moet zeggen en dat maakt me wel weer wat onzeker. Maar daar zit dan ook een pijnpuntje: hij groeide niet genoeg in mijn buik en zal die achterstand vermoedelijk niet meer gaan inhalen. Dus eigenlijk vind ik die mensen irritant omdat ze me met de neus op de feiten drukken. Het is lekker verhelderend, een ochtendje fokken! :P

Mijn zoon liet vanmorgen een scheet en moest daar echt zo keihard om lachen. Die ellende begint nu al. :') & O+

Edit: de jongste dus he. Van de oudste is het geen nieuws. ;(
pi_141809339
Danic ik herken haar bijna niet joh, wat is ze ineens oud! Dat haar!! O+

En Son, ook van jouw foto ben ik onder de indruk!!

Spirit ik ben benieuwd, volgende week gaat F weer naar het CB en ik denk dat hij een schrielkipje is vergeleken bij jouw I :D De superfijne ophijsbroekjes van H&M kan hij bijvoorbeeld niet meer aan: ondanks dat het een stevig elastiek is bovenaan vallen ze gewoon van z'n rondebillenkippenkont af :o Wel de mooiste kippenkont evah *;
pi_141809365
Welke broekjes zijn dat Suiker? Ik zoek lekkere broekjes, maar het is het allemaal net niet :(
pi_141809541
't Waren echt mijn favoriete, deze. Ze zijn er ook in 't donker.

Ik weet toevallig dat I van Spirit die ook had of heeft (of heb ik dat verkeerd onthouden?)
pi_141810397
Ik vind ze tof, die broekjes! Heb toen precies die op de foto gekocht en het staat en zit super, alleen zakt ie ook bij Isa van haar kon hoor ;) Het is elastiek, maar ik blijf dat ding ophijsen :D
Sarcasme. Herken het.
pi_141810531
Oh dat valt mee dan :D
pi_141810541
LE, die onderzekerheid mbt dergelijke opmerkingen van anderen kent iedere moeder denk ik wel ;) Laatst een gesprek met de baas van mijn man die het nodig vond te benadrukken hoeveel beter/eerder/sneller zijn dochter wel niet was dan Isa. Nou weet ik dat Isa echt niet langzaam is voor haar leeftijd, maar toch steekt het. Sommige mensen zijn gewoon uber lomp. Blijkbaar vindt hij het tof zich beter dan anderen te voelen, ofzo :')
Sarcasme. Herken het.
pi_141810652
quote:
0s.gif Op woensdag 2 juli 2014 12:01 schreef Spirit82 het volgende:
LE, die onderzekerheid mbt dergelijke opmerkingen van anderen kent iedere moeder denk ik wel ;) Laatst een gesprek met de baas van mijn man die het nodig vond te benadrukken hoeveel beter/eerder/sneller zijn dochter wel niet was dan Isa. Nou weet ik dat Isa echt niet langzaam is voor haar leeftijd, maar toch steekt het. Sommige mensen zijn gewoon uber lomp. Blijkbaar vindt hij het tof zich beter dan anderen te voelen, ofzo :')
Mensen zijn lomp idd. Mijn man zegt dat we altijd terug kunnen kaatsen met 'Die van ons is tenminste knap' maar dat vind ik een tikje onaardig :P

Hoewel het wel waar is, onze blonde god O+

Ik ga zo'n broekje kopen!
pi_141810755
Lekker hijsen!
Sarcasme. Herken het.
pi_141810949
Spirit, die prikjes zijn altijd zielig. Ik hoop dat ze er geen last van gaat krijgen :*
Mooie stats

Sonnetje, wat een schatje O+

L-E, begint dat nu al dat ze daar om moeten lachen :D O+

Over onzekerheden.
Praten doet ze nog steeds met kleine woordjes. Ze maakt nog geen twee woorden zinnetjes of langere woorden. Daar kan ik soms wel ineens me zorgen over maken. Terwijl ze zich dus wel telkens vooruitgang boekt
Qua lengte maak ik me niet zoveel zorgen. Ze groeit keurig op haar lijntje en ik ben zelf ook niet de grootste. Alleen moet ik dat soms wel uitleggen aan mensen :D
pi_141811068
"HEY JIJ!" is hier nog steeds favoriet! Telt dat als een 2-woorden zinnetje?? :P

Sinds enkele dagen is hier het nieuwe favoriete woord "WAAAUUWWW!!! Denk daarbij de bijbehorende grote ogen van bewondering en een getuit mondje, bij werkelijk alles wat je haar geeft of laat zien. Te schattig O+ O+ O+

Omen, als ik de foto's zie van Riley dan praat ze misschien nog niet honderduit, maar is ze motorisch wel haar leeftijd vooruit! Of heb ik dat mis?
Sarcasme. Herken het.
pi_141811698
quote:

[..]

Kijk, hierom hou ik dus van dit forum. Andere zienswijze, en daarmee kan ik mn geweten soms heel fijn sussen oO<

Oh en E kan ook écht nog niet loslopen hoor, of los staan for that matter.... ;)
Ik lees hier mee (alvast inspiratie opdoen :+ ), maar bij jouw post over het achter de laptop zitten terwijl E. speelt, moest ik ineens denken aan een tip die ik las in een opvoedboek.

Kinderen zijn soms helemaal verdiept in hun spel. Dat is mooi want op die manier ontdekken ze dingen en kunnen ze hun verbeeldingskracht laten werken. Ouders hebben soms snel de neiging zich er dan mee te bemoeien, al is het alleen maar door ineens te roepen 'Wat ben je toch lekker aan het spelen zeg!" Of: 'Wat doe je dat goed!'. Goed bedoelde bemoeienis maar het kan het kind uit het spel halen waardoor de concentratie weg is. Dit kan op latere leeftijd er weer toe leiden dat een kind steeds moeilijker zichzelf kan vermaken, terwijl dat alleen spelen en opgaan in het spel dus echt een functie heeft.
Vond ik een mooi inzicht. O+ .
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
  woensdag 2 juli 2014 @ 12:52:01 #272
381212 Gulara
From the future
pi_141812078
Onzekerheden heb ik niet echt eigenlijk. Maar goed de mijne loopt ook redelijk op schema, dus dat is makkelijk praten. Hoewel ik vanochtend bedacht dat de nachten dat hij 6 uur of langer aaneen heeft doorgeslapen bij elkaar nog niet eens een maand zijn. Dus niet helemaal op schema.
Ik vind het trouwens ook best irritant als andere mensen Pi juist overdreven ophemelen. Dat ie iets doet en dat dat Echt Heel Erg Knap is dat Hij dat Al kan! En dat het Echt Wel een Heel slim jongetje is. En ik ben helemaal niet van het "je mag je kop niet boven het maaiveld uitsteken" integendeel juist.
Maar dat gepoch om vrij normale ontwikkelingen van een opgroeiend kind, dat het allemaal zo naast elkaar uitgemeten moet. Mwah.
Als je kind iets nieuws kan dan is dat tof ongeacht op welk moment dat gebeurt! *O*

En verder zag ik twee hele zoete meisjes. O+ O+

Een :* voor LE. Je kleine blonde god. Als ie kon groeien van de liefde was ie al twee meter joh!
SPOILER
Ela, niet nodig hoor. *; Met een actieve dreumes lees ik soms selectief en reageer ik soms kort voor de bocht. Vind het wel fijn als mensen daar iets van zeggen. ;)

Suiker is het toevallig een dun broekje? Ik vind em tof!

Spirit hopelijk vallen de prikjes mee.

Oh en we hebben een nieuw lievelingswoord: bambam! O+
  woensdag 2 juli 2014 @ 12:53:05 #273
381212 Gulara
From the future
pi_141812116
En ik vergat de kippenkontenboks!
pi_141812339
Kippenkontboks :D

Hier nog helemaal geen woord hoor, behalve Aai en Oehoe (als hij een uil ziet) en Whaaaa (als hij een beer ziet). En mama. Maar dat koppelt hij volgens mij nog niet zo aan mij.

Het broekje is redelijk dun ja, voor een spijkerbroek zeker! Die broeken van dat Deense merk, dat zijn echt mijn lievelingszomerbroeken nu. Maar ik weet niet of jij die kunt krijgen daar.
  woensdag 2 juli 2014 @ 13:17:43 #275
381212 Gulara
From the future
pi_141813055
quote:
0s.gif Op woensdag 2 juli 2014 12:59 schreef Suikertante het volgende:
Kippenkontboks :D

Hier nog helemaal geen woord hoor, behalve Aai en Oehoe (als hij een uil ziet) en Whaaaa (als hij een beer ziet). En mama. Maar dat koppelt hij volgens mij nog niet zo aan mij.

Het broekje is redelijk dun ja, voor een spijkerbroek zeker! Die broeken van dat Deense merk, dat zijn echt mijn lievelingszomerbroeken nu. Maar ik weet niet of jij die kunt krijgen daar.
Wij zitten ook op nog geen tien woorden hoor.

Goeie site, maar veel broeken. Welke zijn de dunnetjes?
pi_141813587
Oh, die met de beestjes en elastiek boven en onderaan. Ik zal zo even kieken.
pi_141813868
Zo.. bezoekje aan het CB zit er weer op. Femke (en ik en onze opvoedmethodes ;) ) is weer helemaal goedgekeurd! *O*

Ze was hartstikke vrolijk, brabbelde honderduit, pakte en gaf alle blokjes die ze moest doen en meer, dreumesogentest helemaal geslaagd etc etc etc. De prikken hebben we ook overleefd. Ik heb gelukkig weer kunnen voorkomen dat ze pleistertjes ging plakken op die ieniemienie gaatjes. (Echt, ik vind dat zo overdreven... van die pleisters hebben ze meer ongemak als ze verwijdert worden dan van de prikken zelf. Dat kleine speldenprikje bloed wat er uit komt... dat is in 10 sec opgedroogd)

Stats: 8,8 kg bij 74,5 cm

Mama is blij en trots!
(En nu weer hard aan het werk, want ben al veel te veel tijd kwijt geweest vanochtend :@ )
pi_141814066
Shandaly wat fijn dat het allemaal zo goed ging ^O^
Werk ze!

Gulara het zijn deze! En ik heb dan alleen die met de beestjes erop. Die andere zien er hetzelfde uit, maar daarvan weet ik het dus niet zeker.
Ik wilde nog zeggen dat de H&M korte broeken ook tof zijn (nog extra tof als je ze omslaat) maar misschien heb je wel een hele goede reden (lees: insecten?) om lange broeken te willen.
PS F heeft de green w crocodile (dat is een hele mooie kleur vaalgroen) en de orange w pelican (die heeft hij nu erg vaak aan :+ )
  woensdag 2 juli 2014 @ 13:45:50 #279
381212 Gulara
From the future
pi_141814118
quote:
0s.gif Op woensdag 2 juli 2014 13:44 schreef Suikertante het volgende:
Shandaly wat fijn dat het allemaal zo goed ging ^O^
Werk ze!

Gulara het zijn deze! En ik heb dan alleen die met de beestjes erop. Die andere zien er hetzelfde uit, maar daarvan weet ik het dus niet zeker.
Ik wilde nog zeggen dat de H&M korte broeken ook tof zijn (nog extra tof als je ze omslaat) maar misschien heb je wel een hele goede reden (lees: geen ozonlaag!) om lange broeken te willen.
Fixed. ;)

Thanks, ik ga eens kijken hoe ik ze hier kan krijgen.
pi_141814130
_O-
  woensdag 2 juli 2014 @ 15:18:54 #281
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_141817581
quote:
0s.gif Op woensdag 2 juli 2014 11:15 schreef L-E het volgende:
Kyara, ik dacht juist dat je meiden wel wat sneller gaan dan M. destijds, is dat niet het geval?
Daar leek/lijkt het wel op. Niet zozeer meer sneller maar er zit meer drive achter. Maar ook nu hoor ik al een paar maandjes "het zal niet lang meer duren". Dat heb ik bij M dus ruim 6 maanden aangehoord....

M liep dus met 21 maanden en dat was gewoon niet leuk, ook en vooral voor hem niet want daardoor mistte hij nogal veel en daarvan brak mijn moederhart. Ook behoorlijk onhandig met nog 2 baby's trouwens. Tot op heden heeft hij die achterstand ook nog niet ingehaald. Hij kan nog niet rennen of springen en hij haalt ook niet de afstanden die andere peuters kunnen lopen.

Maar goed, het zal allemaal wel loslopen (haha, woordgrapje...).

Vanochtend superleuke ochtend in de speeltuin gehad. Meiden hebben lekker geschommeld en met modder gekliederd. Foto's staan in het fototopic.
  woensdag 2 juli 2014 @ 15:21:45 #282
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_141817682
Ooh, die H&M spijkerbroekjes heb ik ook veel voor M gehad. Waren erg fijn. Voor de meisjes heb een soortgelijke meisjesvariant maar die zakt nog een beetje af.

Bambam & wauw O+

Mooie stats Shandaly! Hopelijk heeft ze niet teveel last van de prikjes...
(hier zat een keer een bloedvlek in een shirtje en die ging er niet meer uit :( dus nu wel gewoon pleistertjes, die laten vanzelf wel los)
pi_141824600
Ooohhhwww O+ ik smelt O+ Ik lig beneden op de bank en boven hoor ik een klein meisje echt helemaal stuk gaan van het lachen om haar papa O+ :'( O+
Sarcasme. Herken het.
pi_141824879
Spirit dat telt als een twee-woorden zinnetje :D
En dat alles wauw is met bijhorende gezichtsuitdrukking O+

Franny wat een mooie tip. Ik geloof daar ook echt helemaal in. O+

Gulara ik ben het helemaal met je eens. Zodra je kind iets nieuws kan is het tof

Shandaly fijn dat jullie helemaal goedgekeurd zijn
Mooie stats. O+

Kyara ik snap dat je moederhart dan breekt. :*
En die foto's ga ik zo kijken O+

Spirit O+
  woensdag 2 juli 2014 @ 19:28:15 #285
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_141825186
quote:
0s.gif Op woensdag 2 juli 2014 12:15 schreef Omentielvo het volgende:
Over onzekerheden.
Praten doet ze nog steeds met kleine woordjes. Ze maakt nog geen twee woorden zinnetjes of langere woorden. Daar kan ik soms wel ineens me zorgen over maken. Terwijl ze zich dus wel telkens vooruitgang boekt
Riley is toch nog geen 18 maanden? Hier staat op de cb vragenlijst bij 18 maanden 'spreekt uw kind al meer dan 3 woorden (papa en mama niet meerekenen)? Ik heb op die vraag nee moeten antwoorden :'( . J. is vandaag 18 maanden, en zegt nu hap, aai en open.

Kyara, ik voel met je mee. Motorisch is J. ook geen snelle. Los staan is out of the question, en aan de hand(of eigenlijk 2 handen) lopen wil meneer soms een keer proberen. Maar meestal niet, want kruipen gaat sneller... Erg frustrerend, jongere kindjes lopen m zo voorbij, en ik zou t zo leuk vinden als ie ook mee zou kunnen rondhobbelen op de speelplaats van het KDV. Nu kruipt ie lekker buiten, maar da's toch anders.
pi_141825950
Riley is over drie weken 18 maanden

MM :*
pi_141827210
Papa, Mama, Ooooooooooma, Oooooooopa, poes, die, ja en vooral nee kan ze hier al zeggen.
Kruipen doet ze ontzettend snel (en das voor ons reuze onhandig :P ) en lopen doet ze langs de bank.
Maar vaker gaan ze dan weer kruipen omdat dat sneller gaat :')

Ook wil ze sinds afgelopen weekend zelf van de bank af. Die draait dr om en laat dr zo van de bank glijden :') Ik krijg een stuip omdat ze het elke keer zelf probeert en niet zo handig is er in nog :')
Ze laat zich nog wel eens los voor ze staan :P

Gisteravond was ik even wezen zwemmen met de oudste en Opa ging oppassen. En normaal gesproken slaapt ze zo bij Opa maar dit keer heeft ze meer dan 2 uur hysterisch liggen huilen. Opa kreeg dr niet stil. Toen ik binnen kwam was het over. Maar jeetje wat een kut gevoel gaf dat zeg. Ik ging al haast nooit zonder dr weg als ik al weg ging 's avonds maar nu zeker niet meer :')
pi_141827695
Ik ben er nog hoor :W of had niemand me gemist :')
Druk op mn werk en weekendje weggeweest.

L is ziek, al 3 dagen flinke koorts, rond de 40 graden. Arm jochie :'(

Ik ga proberen vanaf hier weer aan te haken
  woensdag 2 juli 2014 @ 21:10:31 #289
171422 LadyBlack
paint it black
pi_141829135
Oei Fieder, dat is geen beetje koorts :X sterkte ermee!

E zat vandaag ook tussen verhoging en koorts in, maar heeft ook fijn zitten spelen, terwijl haar oma en ik een draagzak aan het maken waren *O*

En mijne is motorisch geen wonder, is ook nog steeds fijngebouwd, maar kan wel heel veel woordjes en geluidjes! Lijkt op dr moeder dus oO<

LE, hoe groot/klein is Sticker dan nu? E is 77 cm en bijna 9,5 kilo.
pi_141829262
Fieder, ik mis je altijd, al-tijd ;( Beterschap voor je jongetje, niet leuk!

Weet ik niet goed LB, bij de laatste meting was hij bijna 9 kilo en ik geloof 72 cm, en dat was drie maanden geleden ongeveer. Hij oogt denk ik ook wat kleiner/jonger, omdat hij nog niet loopt of kruiswoordpuzzels maakt.
  woensdag 2 juli 2014 @ 21:19:04 #291
231121 Sylver_
Gooi mielies!
pi_141829550
Mag ik toch al komen meepraten hier? :+ Het duurt dan nog wel 3 weken voordat ze officieel een dreumes is omg! Een heuse dreumes! maar als ik jullie verhalen lees past ze inmiddels toch echt beter hier dan in het babytopic :)
  woensdag 2 juli 2014 @ 21:23:35 #292
171422 LadyBlack
paint it black
pi_141829769
quote:
0s.gif Op woensdag 2 juli 2014 21:13 schreef L-E het volgende:
Fieder, ik mis je altijd, al-tijd ;( Beterschap voor je jongetje, niet leuk!

Weet ik niet goed LB, bij de laatste meting was hij bijna 9 kilo en ik geloof 72 cm, en dat was drie maanden geleden ongeveer. Hij oogt denk ik ook wat kleiner/jonger, omdat hij nog niet loopt of kruiswoordpuzzels maakt.
Bwaaaah dus niks aan de hand! Vorige meting zal rond 11 maanden zijn geweest? (even uitgaande van de standaard cb-afspraken?)

Zoontje van een vriendin hier vind ik ook altijd jonger lijken gewoon omdat ie niet zoveel haar heeft :D Daardoor, en door dr smalle koppie, leek E al heel snel een soort peutertje.

Check deze foto bijvoorbeeld O+
SPOILER
pi_141829777
Spirit, gierende dreumes met papa is echt het liefste wat er is he! Sowieso houd ik van vaderdochtermomenten, ze zijn zo leuk samen! Maar ik merk hier wel dat dochter het het állerleukst vindt als we met z'n drieën zijn!

Mijnese had vandaag dr eerste haarspeldje in, MIJLPAAL.
  woensdag 2 juli 2014 @ 21:24:12 #294
171422 LadyBlack
paint it black
pi_141829799
quote:
1s.gif Op woensdag 2 juli 2014 21:19 schreef Sylver_ het volgende:
Mag ik toch al komen meepraten hier? :+ Het duurt dan nog wel 3 weken voordat ze officieel een dreumes is omg! Een heuse dreumes! maar als ik jullie verhalen lees past ze inmiddels toch echt beter hier dan in het babytopic :)
Uiteraard! Welkom vast! *O*
pi_141829806
Waaaah LB die foto! Wat een knapperd! Ik vind kinderen met een heus kapsel ook altijd zoveel ouder lijken inderdaad.
  woensdag 2 juli 2014 @ 21:24:39 #296
171422 LadyBlack
paint it black
pi_141829814
quote:
0s.gif Op woensdag 2 juli 2014 21:23 schreef Olf het volgende:
Spirit, gierende dreumes met papa is echt het liefste wat er is he! Sowieso houd ik van vaderdochtermomenten, ze zijn zo leuk samen! Maar ik merk hier wel dat dochter het het állerleukst vindt als we met z'n drieën zijn!

Mijnese had vandaag dr eerste haarspeldje in, MIJLPAAL.
FOTO

oO< O+
pi_141829819
Tuurlijk Sylver :*

Olf, een haarspeldje!! *O* Hoe lang bleef ie zitten?
pi_141829823
Ohja, weinig haar idd. Dat helpt ook de babyfeel te vergroten he.
pi_141829837
Haar en tandjes scheelt inderdaad veel bij leeftijd schatten...
  woensdag 2 juli 2014 @ 21:25:33 #300
171422 LadyBlack
paint it black
pi_141829858
quote:
0s.gif Op woensdag 2 juli 2014 21:24 schreef Olf het volgende:
Waaaah LB die foto! Wat een knapperd! Ik vind kinderen met een heus kapsel ook altijd zoveel ouder lijken inderdaad.
Het is alleen het speldje hoor! En de plukken die nu het kapsel lijken, zijn gewoon de langste ;) Achteraan is het nog kort, en mijn moeder roept al tijden dat ik nu écht eens met haar naar de kapper moet :')
  woensdag 2 juli 2014 @ 21:25:56 #301
171422 LadyBlack
paint it black
pi_141829880
Dicht!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')