abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_141620251
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 juni 2014 15:41 schreef jackie12 het volgende:
ouder 1 vertel jij eens heel kort samengevat jouw visie denk dat wij ongeveer hetzelfde denken
Ik denk dat er heel veel scenario's zijn die allemaal kunnen, we weten gewoon te weinig.

Maar als ik er één moet kiezen kom ik toch op het misdrijf uit.

Een getuige gaf aan dat ze moe waren en terug naar hun kamer wilden en toch gingen ze daarna die trail op. {Even een klein stukje om te kijken?}
Het was al laat en de duisternis valt daar snel {Het lijkt aannemelijk dat ze dat wisten}

Waarom zijn ze dan doorgelopen? Iemand tegengekomen? Of meerdere personen? Stel dat dat zo is, 1 of 2 mannen bijvoorbeeld, locals, die hebben hen na een gezellig gesprekje aangeboden hen via een shortcut terug te brengen, of aangeboden bij hen thuis te eten oid. {Toch gaaf als je in contact komt met een echte local, een indiaan bijvoorbeeld, en ze nodigen je bij hen thuis uit? Een once-in-a-lifetime-event}. Uitrusten nabij de rivier, tas op de struik gezet gewoon omdat vasthouden als je uitrust niet nodig is, eventueel al wat ongemakkelijk voelen omdat er 'iets' niet lijkt te kloppen, de tocht langer is dan die persoon of personen hadden gezegd.. Dan een verkrachting gevolgd door moord om hen het zwijgen op te leggen. {Daarbij richting de echte rivierbedding, weg van de rugzak gesleept?} Spullen door dader/daders achtergelaten om geen verdenkingen op hen te laten richten. Doel was ook de seks, niet de spullen.
Indien ze naar de oever zijn gesleept kunnen de lichamen bij het stijgen van de rivier een paar dagen later meegesleept zijn maar wel of niet, uiteindelijk door één of meerdere grote aaseters gevonden, aan stukken gescheurd en verspreid. 30 km verderop resten vinden is bij grote katachtigen niet uitzonderlijk.

Maar ook dit stikt gewoon van de aannames en vraagtekens. Het kan maar hoeft niet zo gebeurd te zijn natuurlijk.

Punt in dit verhaal waar enkelen over vallen; "welke verkrachter gaat op de loer liggen in de jungle", vind ik geen valide punt omdat ook verkrachters nogal eens gewoon een geboden kans grijpen en helemaal niet 'op de loer' hebben gelegen.
pi_141620288
Dat is ook wel heel vreemd ja, dat ze om 15.00 dus nog zijn vertrokken om dat stuk te lopen.
Hopelijk wordt ooit nog iets duidelijk.
pi_141620319
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 juni 2014 15:50 schreef VaLkyRie het volgende:

[..]

Nouja, hoe dan ook, kan me voorstellen dat je daar de weg kan kwijtraken. Zag in de suggesties nog deze film van de zoektocht in Boquete. Wat een begroeiing, doodeng om daar de weg kwijt te zijn.
Maar die lopen dan idd niet op de trail inB4 iemand dat denkt.
  vrijdag 27 juni 2014 @ 16:35:11 #54
130298 TheThirdMark
To what Purpose!
pi_141620399
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 juni 2014 16:28 schreef DonJames het volgende:

[..]

Dat kan. In theorie. Totdat je erachter komt dat in een cloud forest werkelijk alles is begroeid met mos..

[ afbeelding ]

Succes! :W
Die foto is genomen met de rug richting het zuiden, je punt?
pi_141620403
quote:
1s.gif Op vrijdag 27 juni 2014 15:51 schreef Njosnavelin het volgende:

[..]

Die dieren gaan toch niet eerst die kleren uitdoen? Eten ze gewoon op. Behalve schoenen dan..
Zou kunnen maar voelt niet goed. Ooit geprobeerd een kat een pil te voeren? Als je het in iets lekkers verpakt vreten ze er nog vaak gewoon omheen.. ;(
pi_141620446
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 juni 2014 16:28 schreef DonJames het volgende:

[..]

Dat kan. In theorie. Totdat je erachter komt dat in een cloud forest werkelijk alles is begroeid met mos..

[ afbeelding ]

Succes! :W
Ook mijn gedachten :)

Ik denk dat velen toch een jungle onderschatten en het vergelijken met de Veluwe... ofzo...
Dream like you live forever
Live like you'll die today...
JD
pi_141620504
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 juni 2014 16:35 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

Zou kunnen maar voelt niet goed. Ooit geprobeerd een kat een pil te voeren? Als je het in iets lekkers verpakt vreten ze er nog vaak gewoon omheen.. ;(
Lijkt mij ook dat ze die kleding gewoon niet opeten en dat helemaal het gebied in de broek moeilijk te bereiken is voor dieren ( helemaal als dat broekje van spijkerstof is ).
  vrijdag 27 juni 2014 @ 16:39:41 #58
21089 VaLkyRie
tot de schijt ons doodt!
pi_141620521
quote:
14s.gif Op vrijdag 27 juni 2014 16:35 schreef TheThirdMark het volgende:

[..]

Dat alles vol zit met mos :) je ziet geen boomschors, alles zit onder het mos. Noord, oost, zuid, west, onder, boven, mos, mos, mos, mos.
Uitgelaten geeft het publiek een staande ovulatie.
pi_141620545
quote:
14s.gif Op vrijdag 27 juni 2014 16:35 schreef TheThirdMark het volgende:

[..]

Op veel bomen en in valleien groeit mos. Mos houdt niet echt van zon en zal dus vooral gedijen aan de vochtige kant van een boom of aan de schaduwzijde van een vallei.
Windrichting
In Nederland is de voornaamste windrichting tijdens regenbuien Noord West. Aan deze kant van de stam van een boom is dan ook het meest bedekt met groene aanslag (van micro-organismen en mossen ed.) Zo kun je snel, maar niet echt nauwkeurig het noorden bepalen.

Werkt niet overal uiteraard.... :)
JD
pi_141620581
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 juni 2014 16:00 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

Link? Dat is wel belangrijk als dat klopt!
Moet je ff kijken op nu.nl of wtf. nl
br@m
  vrijdag 27 juni 2014 @ 16:42:41 #61
130298 TheThirdMark
To what Purpose!
pi_141620600
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 juni 2014 16:39 schreef VaLkyRie het volgende:

[..]

Dat alles vol zit met mos :) je ziet geen boomschors, alles zit onder het mos. Noord, oost, zuid, west, onder, boven, mos, mos, mos, mos.
En zoals ik al zeg is die foto genomen met de rug richting het zuiden. Dat iets niet snel zichtbaar is wil niet zeggen dat het niet zichtbaar is in zijn algeheel. Maar daarnaast zijn er nog tal van manieren die je kunnen vertellen waar de windrichtingen zich bevinden. Makkelijkst met de zon, maar met de maan kan het evengoed, als je maar een horloge hebt. En daarnaast een gewone ordinaire speld. Werkt ook fantastisch.
Nu moet ik hier wel weer de kanttekening zetten dat als de dames deze standaard technieken al niet kennen, ze nog niets wijzer waren geworden als ze hadden geweten wat het noorden, oosten, zuiden of westen was.
pi_141620619
quote:
14s.gif Op vrijdag 27 juni 2014 16:42 schreef TheThirdMark het volgende:

[..]

En zoals ik al zeg is die foto genomen met de rug richting het zuiden. Dat iets niet snel zichtbaar is wil niet zeggen dat het niet zichtbaar is in zijn algeheel. Maar daarnaast zijn er nog tal van manieren die je kunnen vertellen waar de windrichtingen zich bevinden. Makkelijkst met de zon, maar met de maan kan het evengoed, als je maar een horloge hebt. En daarnaast een gewone ordinaire speld. Werkt ook fantastisch.
Nu moet ik hier wel weer de kanttekening zetten dat als de dames deze standaard technieken al niet kennen, ze nog niets wijzer waren geworden als ze hadden geweten wat het noorden, oosten, zuiden of westen was.
Je denkt er misschien wel net zo makkelijk over als de dames hadden gedacht...
  vrijdag 27 juni 2014 @ 16:43:41 #63
130298 TheThirdMark
To what Purpose!
pi_141620628
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 juni 2014 16:40 schreef Mystic_HBC het volgende:

[..]

Op veel bomen en in valleien groeit mos. Mos houdt niet echt van zon en zal dus vooral gedijen aan de vochtige kant van een boom of aan de schaduwzijde van een vallei.
Windrichting
In Nederland is de voornaamste windrichting tijdens regenbuien Noord West. Aan deze kant van de stam van een boom is dan ook het meest bedekt met groene aanslag (van micro-organismen en mossen ed.) Zo kun je snel, maar niet echt nauwkeurig het noorden bepalen.

Werkt niet overal uiteraard.... :)
Het enige waar je met veel survival dingen rekening mee moet houden is boven en onder de evenaar.
  vrijdag 27 juni 2014 @ 16:45:19 #64
21089 VaLkyRie
tot de schijt ons doodt!
pi_141620657
quote:
14s.gif Op vrijdag 27 juni 2014 16:42 schreef TheThirdMark het volgende:

[..]

Nee, natuurlijk heb je gelijk dat een redelijk ervaren iemand de windrichtingen kan bepalen, ook in een jungle. Toch is in de jungle rondlopen in de nacht nooit aan te raden. Maargoed, in zo'n cloudforest zit dus wel alles onder het mos, das één van de dingen die me is bijgebleven, overal mos en overal dauw. Je zag letterlijk geen boomschors.
  vrijdag 27 juni 2014 @ 16:45:25 #65
130298 TheThirdMark
To what Purpose!
pi_141620659
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 juni 2014 16:43 schreef nummer_zoveel het volgende:

[..]

Je denkt er misschien wel net zo makkelijk over als de dames hadden gedacht...
Nee. Ik trek al 20 jaar door bossen, wouden en jungles. Ik geef toe, voor mij is het een goede hobby dus ik weet van te voren zoveel mogelijk over het gebied. En nee, ik weet niet alles. Maar als je goed voorbereid bent zijn de verrassingen zelden naar.
pi_141620661
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 juni 2014 15:57 schreef Sjongejonge11 het volgende:
Interessante punten over de lengte van het Pianista trail en 's nachts verdwalen in de jungle. Misschien hebben ze dat trail willen volgen, zich pas 's avonds gerealiseerd dat het te lang was om uit te lopen, en omgedraaid, omdat ze voor het donker terug in Boquete wilden wezen. Ze hadden immers geen slaapzak of warme kleren bij zich, en moesten de volgende dag met vrijwilligerswerk beginnen. Het wordt donker, ze raken in paniek, lopen steeds sneller, dwalen 's nachts van het pad af, en bevinden zich de volgende ochtend ergens diep in de jungle. Van daaruit steeds wanhopigere pogingen om het trail terug te vinden, verre afdwalingen, uitdroging, uitputting, een ongeluk, ééntje die in haar eentje verdergaat, enz. Geloofwaardiger dan een moord m.i.
Dit klinkt op een paar punten na ook heel aannemelijk.

Overvallen tijdens de terugtocht door het donker? Ja.. maar juist het eerste stuk van het pad is goed begaanbaar en kan je bijna niet missen. Hoever zijn ze het pad dan opgegaan dat ze vóór dat gemakkelijke begin door het donker werden overvallen op de terugweg? En waarom liepen ze zo ver door terwijl ze vlak daarvoor van een trip van 45 minuten totaal al zo moe waren dat ze terug wilden naar hun kamer?
En eentje die in haar eentje verder gaat kan er bij mij gewoon niet in door de vindplaats van de lichaamsresten. Hoe groot is de kans dat als ze op echt verschillende plekken overlijden, hun resten wel bij elkaar gevonden worden een heel eind uit de buurt van die tas? Dat is toch vreemd?
pi_141620675
quote:
14s.gif Op vrijdag 27 juni 2014 16:43 schreef TheThirdMark het volgende:

[..]

Het enige waar je met veel survival dingen rekening mee moet houden is boven en onder de evenaar.
Nee... Het enige juiste antwoord, en dat omvat ook jou evenaar dingetje, is:

Situation awareness....
JD
  vrijdag 27 juni 2014 @ 16:46:27 #68
130298 TheThirdMark
To what Purpose!
pi_141620677
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 juni 2014 16:45 schreef VaLkyRie het volgende:

[..]

Nee, natuurlijk heb je gelijk dat een redelijk ervaren iemand de windrichtingen kan bepalen, ook in een jungle. Toch is in de jungle rondlopen in de nacht nooit aan te raden. Maargoed, in zo'n cloudforest zit dus wel alles onder het mos, das één van de dingen die me is bijgebleven, overal mos en overal dauw. Je zag letterlijk geen boomschors.
Dat ga ik ook nooit zeggen :D Fuck, zelfs in een Nederlands bos rondlopen in de nacht is al dom. Hier kan je hooguit een keer je enkel breken als je niet ziet waar je loopt, daar is het net een stuk erger.
  vrijdag 27 juni 2014 @ 16:47:07 #69
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_141620691
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 juni 2014 16:45 schreef VaLkyRie het volgende:

[..]

Jij niet, maar de expert hierboven schijnbaar wel.
Haters everywhere but I don't really care.
pi_141620695
quote:
14s.gif Op vrijdag 27 juni 2014 16:45 schreef TheThirdMark het volgende:

[..]

Nee. Ik trek al 20 jaar door bossen, wouden en jungles. Ik geef toe, voor mij is het een goede hobby dus ik weet van te voren zoveel mogelijk over het gebied. En nee, ik weet niet alles. Maar als je goed voorbereid bent zijn de verrassingen zelden naar.
Waarheid als een baksteen... Voorbereiding... Het is het halve werk...
JD
  vrijdag 27 juni 2014 @ 16:48:52 #71
130298 TheThirdMark
To what Purpose!
pi_141620737
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 juni 2014 16:46 schreef Mystic_HBC het volgende:

[..]

Nee... Het enige juiste antwoord, en dat omvat ook jou evenaar dingetje, is:

Situation awareness....
Klopt. Door al het moois dat er te zien is niet vergeten dat het slechts een façade is.

quote:
1s.gif Op vrijdag 27 juni 2014 16:47 schreef matthijst het volgende:

[..]

Jij niet, maar de expert hierboven schijnbaar wel.
Je hoeft geen expert te zijn om windrichtingen te kunnen bepalen. Als je er tijd in wil steken kost het je hooguit een uur.
pi_141620947
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 juni 2014 16:09 schreef VaLkyRie het volgende:
Vanaf het moment dat ze in die jungle zijn, is verdwalen een plausibele optie, maar hoe en waarom zijn ze daar gekomen?
Ik heb begrepen, correct me if I'm wrong, dat ze wel gezien zijn op het begin van die trail..
pi_141620956
quote:
1s.gif Op vrijdag 27 juni 2014 16:10 schreef anonymoussie het volgende:

[..]

Hij is gaan pitten.
Doet de sfeer goed ^O^
pi_141620987
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 juni 2014 16:13 schreef kurk_droog het volgende:

[..]

Die wijven konden geen spaans en die mensen geen engels, miscommunicatie alom dus.
Dat ging toch alleen over die vrouw De Kam?
  vrijdag 27 juni 2014 @ 17:00:18 #75
21089 VaLkyRie
tot de schijt ons doodt!
pi_141621016
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 juni 2014 16:58 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

Dat ging toch alleen over die vrouw De Kam?
Volgens de OP, maar misschien speelt de taal ook een rol bij andere getuigenverklaringen. Sommige dingen spreken elkaar gewoon zo tegen...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')