quote:Het parcours van het Nederlands Kampioenschap Wegwielrennen in Ootmarsum is moeilijker dan de eerste indruk doet vermoeden: geen enkele kilometer is vlak. Een deel van het parcours gaat zelfs midden door de stad Ootmarsum, over de eeuwenoude klinkers. Start en finish vinden plaats op de Almelosestraat ter hoogte van Tichelwerk.
Cijfers
Het parcours heeft een totale lengte van 13,5 kilometer. Het hoogste punt is de Wittenberg. De hellingen bedragen 3 tot 6%.
Parcoursbeschrijving
1. Startlocatie op de Kuiperberg, Almelosestraat N349;
2. Na de Kuiperberg linksaf;
3. Hezebergweg, na ca 400 m rechtsaf;
4. Ageleresweg, afdaling richting Agelo. Bij splitsing rechts aanhouden;
5. Heggelkampweg, bij de viersprong ter hoogte van Café Agelo linksaf;
6. Weerselosestraat N736, na 400 m. linksaf;
7. Hezebergweg, viersprong rechtsaf;
8. Zonnenbergweg, klim/afdaling richting Ootmarsum tot aan de Weerselosestraat, daarna rechtsaf,
9. Weerselosestraat, na 300 m linksaf;
10. Kleinesweg, na 400 m linksaf;
11. Rossumerstraat N736 richting het centrum van Ootmarsum wordt Oldenzaalsestraat;
12. In de bebouwde kom, einde Oldenzaalsestraat rechtsaf;
13. Grotestraat, (kasseienstrook). Einde Grotestraat rechtsaf;
14. Schiltstraat en linksaf;
15. Marktstraat, linksaf Molenstraat, einde Molenstraat rechtsaf;
16. Nieuwe Almelosestraat tot aan rotonde linksaf, Laagsestraat;
17. Oude Ootmarsum, links aanhouden;
18. Nutterweg, glooiend en klimmend deel richting Witteberg tot aan de Vasserweg. Vasserweg linksaf;
19. Ootmarsum, einde Vasserweg rechtsaf;
20. Finish, klim naar de Kuiperberg + 68 NAP, Almelosestraat.
http://www.wielerflits.nl(...)nt-tegen-doping.htmlquote:Renners maken op NK statement tegen doping
De deelnemers aan het Nederlands kampioenschap zullen aanstaande zondag speciale stuurdoppen gebruiken waarmee zij een statement maken tegen dopinggebruik. Dat meldt de KNWU. Het profpeloton wil zich in het kader van de campagne 'Koers Schoon, Gebruik je doppen' uitspreken voor een integere, eerlijke en gezonde wielersport.
De campagne is een initiatief van de KNWU, de Dopingautoriteit en NOC*NSF. Op de stuurdoppen staat de tekst ‘100% Dope Free’. In de week na het NK krijgen alle licentiehouders van de KNWU dezelfde stuurdoppen gratis thuisgestuurd.
De heren morgen vanaf 14:30 bij de NOSquote:
Nog 10 rondentwitter:KNWULive twitterde op zaterdag 28-06-2014 om 11:19:53De namen: Bol, Oomen, Korevaar, v Trijp, Goeree, Bosman, Kerkhof, De Kleijn & Niek Boom. Voorsprong 30" #NKW2014 reageer retweet
Edit: Kopgroep weer op 25''twitter:KNWULive twitterde op zaterdag 28-06-2014 om 11:59:32Beelden van kopgroep en peloton. Nog 10". De vlucht lijkt te stranden #NKW2014 http://t.co/JZbKOl94Gy reageer retweet
kan je de renners dit jaar niet aandoen nu Blof daar ook aan het spelen isquote:Op zaterdag 28 juni 2014 09:40 schreef Sjoerd102 het volgende:
Toch zou ik graag eens een NK in Zeeland zien.
Lijkt me dat je rond de Brouwersdam een prachtig parcours kan maken.
Helemaal vlak, maar waaiers zullen daar zeker een rol spelen.
http://goo.gl/maps/LYSDA
twitter:giolippens twitterde op zaterdag 28-06-2014 om 14:10:14Tim Kerkhof wordt in Ootmarsum nationaal kampioen bij beloften na een tumultueuze sprint van de kopgroep. Favoriet Mike Teunissen gevallen reageer retweet
quote:Op zaterdag 28 juni 2014 18:45 schreef borisz het volgende:
1 Iris Slappendel
2 Lucinda Brand
3 Marianne Vos
[ afbeelding ]
dan hebben ze richting eind de gaskraan goed open gehad... Kneteman had toch best een flinke voorsprong!quote:Op zaterdag 28 juni 2014 18:45 schreef borisz het volgende:
1 Iris Slappendel
2 Lucinda Brand
3 Marianne Vos
[ afbeelding ]
leuke actiequote:Op zondag 29 juni 2014 10:23 schreef borisz het volgende:
Voor het NK #MetBobbie --> http://www.nspyre.nl/metbobbie/
Ik support voor Tjallingii!quote:Op zondag 29 juni 2014 11:56 schreef TheArt het volgende:
Grote kopgroep met 8 min voorsprong:
Vd Lijke, Tjallingii, Leezer (Belkin), Bulgac, Stamsnijder, vd Haar (Giant-Shimano), Hamelink (Jo Piels), De Greef, v Haaren, Hooghiemster (Koga), Verschoor (Novo Nordisk), Gmelich Meijling, Smit (Metec), Kos (Airgas), Hereijgers (De Rijke).
Wie gaat dit dichtrijden joh.....
t hangt er een beetje van af wat Belkin wil. In principe zou Tjallingi het heel lang moeten kunnen volhouden en bijna iedereen lossen (en dan wrs met Leezer overblijven), maar durven ze dat aan?quote:Op zondag 29 juni 2014 11:56 schreef TheArt het volgende:
Vd Lijke, Tjallingii, Leezer (Belkin), Bulgac, Stamsnijder, vd Haar (Giant-Shimano), Hamelink (Jo Piels), De Greef, v Haaren, Hooghiemster (Koga), Verschoor (Novo Nordisk), Gmelich Meijling, Smit (Metec), Kos (Airgas), Hereijgers (De Rijke).
Giant denk ik, die hebben de beste sprinters in het peloton.quote:Op zondag 29 juni 2014 11:56 schreef TheArt het volgende:
Hoogerland gaat het dichtrijden om vervolgens de sprint aan te trekken voor Van Hummel. Forza Androni!quote:Op zondag 29 juni 2014 12:22 schreef Van_Poppel het volgende:
[..]
Giant denk ik, die hebben de beste sprinters in het peloton.
Whehehe. Gewoon met 15 man op kop van het pelotonquote:Op zondag 29 juni 2014 12:58 schreef Marcoss het volgende:
In Spanje is het iets duidelijker welke ploeg de favoriet is
[ afbeelding ]
Dank voor de link.quote:Op zondag 29 juni 2014 13:14 schreef Columbiafan het volgende:
Giant voor Kittel of Degenkolb in Duitsland?
http://www.hr-online.de/w(...)dex.jsp?rubrik=55795
hier de beelden, nog 30 kilometer
quote:Op zondag 29 juni 2014 13:14 schreef Columbiafan het volgende:
Giant voor Kittel of Degenkolb in Duitsland?
http://www.hr-online.de/w(...)dex.jsp?rubrik=55795
hier de beelden, nog 30 kilometer
Echt zelden zoiets slechts gehoord inderdaad.quote:
Hij heeft ook zo'n documentairestem.quote:Op zondag 29 juni 2014 13:43 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
[..]
Echt zelden zoiets slechts gehoord inderdaad.
Deze man heeft volgens mij nog nooit een koers gezien.
Nee dusquote:Op zondag 29 juni 2014 13:46 schreef poiuytr het volgende:
Denken jullie dat die commentator weet wie welke renner is?
Neequote:Op zondag 29 juni 2014 13:46 schreef poiuytr het volgende:
Denken jullie dat die commentator weet wie welke renner is?
Moeilijkste voorspelling ooitquote:Op zondag 29 juni 2014 13:45 schreef Mykonos het volgende:
Greipel gaat gewoon z'n titel prolongeren nu Kittel eraf is
Net als Herklotz van 1994. Gouden jaar voor de Duitsers.quote:Op zondag 29 juni 2014 13:55 schreef Columbiafan het volgende:
Die Bauhaus staat me ook wel aan, goede jonge sprinter
quote:Bliksem en regen opnieuw boven Ootmarsum. De renners krijgen het zwaar te verduren #NKW2014
In Monaco denken ze daar tijdens de F1 anders overquote:Op zondag 29 juni 2014 14:57 schreef marcodej het volgende:
Ik ga geen twee euro betalen om op de openbare weg te staan.
Dan ga je er níet staan.quote:Op zondag 29 juni 2014 14:57 schreef marcodej het volgende:
Al die (semi)dichte helmen zijn van een afschuwelijke lelijkheid.quote:Op zondag 29 juni 2014 15:05 schreef Wombcat het volgende:
Het is al vaker gezegd, maar die helmen van Garmin zijn echt fokking lelijk.
Past wel prima bij de brillen die ze erbij aan hebben geschaft.quote:Op zondag 29 juni 2014 15:05 schreef Wombcat het volgende:
Het is al vaker gezegd, maar die helmen van Garmin zijn echt fokking lelijk.
Ja, maar die van Garmin zijn nog wat lelijker.quote:Op zondag 29 juni 2014 15:05 schreef marcodej het volgende:
[..]
Al die (semi)dichte helmen zijn van een afschuwelijke lelijkheid.
Dekker had een vooruitziende blik dat dit niks voor hem is...quote:Op zondag 29 juni 2014 14:52 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Maakt het in elk geval iets voor de echte bikkels.
Nounounou.quote:Op zondag 29 juni 2014 15:06 schreef Mexicanobakker het volgende:
Schiet eens op met die koers godverdomme.
Joris van den Berg is nog erger.quote:
Niet? Zo'n bedrag zou ik nog wel over hebben voor een rondkoers of etappe van de Tour.quote:Op zondag 29 juni 2014 14:57 schreef marcodej het volgende:
Niemand is zo erg als Herbert.quote:Op zondag 29 juni 2014 15:07 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Joris van den Berg is nog erger.
Lui varkenquote:Op zondag 29 juni 2014 15:08 schreef OProg het volgende:
Zich bij die drie van Garmin voegen en meewerken.
Daar had Dekker geen zin in.
Dit valt me tegen van je.quote:Op zondag 29 juni 2014 15:08 schreef Cavaliers het volgende:
[..]
Niemand is zo erg als Herbert.
''Wist jij Maarten, dat als Botero in Colombia traint, hij geen KELME shirtje aan kan doen? Anders loopt hij het risico ontvoerd te worden''
kots
Naar de Belg kan gewoon hoor.quote:Op zondag 29 juni 2014 15:09 schreef Mexicanobakker het volgende:
Ik zap wel naar de Belg of Eurosport.
Oh, wacht.
Nu blijkt al dat een mannetje extra dan best handig was geweest.quote:
''Die Millar, dat is me toch een renner zeg! Een heuze wereldreiziger. Eigenlijk een Schot, maar geboren op Malta en opgegroeid in Hong Kong''quote:Op zondag 29 juni 2014 15:09 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Dit valt me tegen van je.
Herbert >>> Joris.
jaquote:Op zondag 29 juni 2014 15:10 schreef Maver24 het volgende:
met de tour krijgen we toch wel weer herbert mag ik hopen
Roy Curvers uit Roggel. Voor de NCL-posters een legendarisch renner.quote:Op zondag 29 juni 2014 15:13 schreef Sjoerd102 het volgende:
Curvers, mijn adoptierenner voor de tour.
Was het daarvoor niet ooit de bedoeling om onbekende renners te kiezen?quote:Op zondag 29 juni 2014 15:13 schreef Sjoerd102 het volgende:
Curvers, mijn adoptierenner voor de tour.
Als je 100 Nederlanders vraagt wie Curvers is, kijken ze je alle 100 vragend aanquote:Op zondag 29 juni 2014 15:14 schreef Steven184 het volgende:
[..]
Was het daarvoor niet ooit de bedoeling om onbekende renners te kiezen?
Sjoerd volgt meer koersen dan die 100 Nederlanders..quote:Op zondag 29 juni 2014 15:15 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Als je 100 Nederlanders vraagt wie Curvers is, kijken ze je alle 100 vragend aan
Mart moet ingrijpen, hij is daar toch.quote:Op zondag 29 juni 2014 15:17 schreef Ajacied422 het volgende:
In 10 minuten al zoveel faal bij de NOS.
Wanneer gaat die boel een keer kapot.
Bob Spaak draait zich in z'n graf om.quote:Op zondag 29 juni 2014 15:17 schreef Jason22 het volgende:
[..]
Mart moet ingrijpen, hij is daar toch.
Ok, bedanktquote:Op zondag 29 juni 2014 15:19 schreef TargaFlorio het volgende:
[..]
Rechtsboven staat een 1 dus ik vermoed nog 1 ronde.
Precies, dat nummer rechtsboven stond dus niet voor het aantal nog te komen rondes, maar voor de voorsprong in minutenquote:Op zondag 29 juni 2014 15:21 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Gelukkig wisten we dat al door het verschil bovenin beeld
En weg is het kek klokje.quote:Op zondag 29 juni 2014 15:22 schreef Ajacied422 het volgende:
Er komt nu een kek klokje rechtsonderin.
Dit is wel iets te bizar, ja.quote:Op zondag 29 juni 2014 15:23 schreef Marcoss het volgende:
Als die 2 Giants straks niet gediskwalificeerd worden
Belachelijk inderdaadquote:Op zondag 29 juni 2014 15:23 schreef Marcoss het volgende:
Als die 2 Giants straks niet gediskwalificeerd worden
De NOS kan alleen een rood balkje in beeld brengen.quote:Op zondag 29 juni 2014 15:24 schreef Steven184 het volgende:
Ik mis de pijl bij Robert, waarom heeft de NOS dat nog niet?
Zal wel een italiaanse ploegleider in de auto zitten, dus hij weet niet wat de verschillen zijn.quote:Op zondag 29 juni 2014 15:25 schreef OProg het volgende:
Johnnie Hoogerland heeft zelfs hier last van de taalbarrière binnen de ploeg.
Dat leek mij dus ook, maar kennelijk vinden ze dat hun kopstukken voorin zitten.quote:Op zondag 29 juni 2014 15:27 schreef Mansjester het volgende:
Waarom legt Belkin het plat? Dat groepje was 20 man ofzo, waarvan 7 van Belkin.
Leek me niet zo gek om aan te sluiten
Boom gaat idd de sprint niet winnen van een Van Poppel of Sinkeldam, dus zal iets moeten ondernemen zometeen.quote:Op zondag 29 juni 2014 15:27 schreef Mansjester het volgende:
Waarom legt Belkin het plat? Dat groepje was 20 man ofzo, waarvan 7 van Belkin.
Leek me niet zo gek om aan te sluiten
Die regels komen er ook vanaf volgend jaar.quote:Op zondag 29 juni 2014 15:28 schreef TargaFlorio het volgende:
Voor die regenjacks, dat de UCI daar regels voor op moet stellen. Als sponsor eis je dat toch gewoon?
Die eerste twee groepen komen straks wel samen.quote:Op zondag 29 juni 2014 15:28 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Dat leek mij dus ook, maar kennelijk vinden ze dat hun kopstukken voorin zitten.
Dat hoor ik net ook, maar dat zou toch niet nodig moeten zijn?quote:Op zondag 29 juni 2014 15:29 schreef Steven184 het volgende:
[..]
Die regels komen er ook vanaf volgend jaar.
Eens, snap er ook geen fuck van vanuit de sponsors gezien.quote:Op zondag 29 juni 2014 15:30 schreef TargaFlorio het volgende:
[..]
Dat hoor ik net ook, maar dat zou toch niet nodig moeten zijn?
Ik zag net de namen van groep 2.quote:Op zondag 29 juni 2014 15:31 schreef Wombcat het volgende:
Qua informatievoorziening is het wel terug naar 1990
Of ze hebben een Italiaanse regisseur in dienst.quote:Op zondag 29 juni 2014 15:31 schreef Wombcat het volgende:
Qua informatievoorziening is het wel terug naar 1990
Zelfs in Italië geven ze dan nog de KM en tijdsverschil aan linksboven.quote:Op zondag 29 juni 2014 15:32 schreef OProg het volgende:
[..]
Of ze hebben een Italiaanse regisseur in dienst.
Is absoluut geen man van eendaagse koersen.quote:Op zondag 29 juni 2014 15:33 schreef Steven184 het volgende:
Die Poels, ook gewoon zo'n bizarre renner he.
Dat wel, alleen die slaat nog wel eens op hol.quote:Op zondag 29 juni 2014 15:33 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Zelfs in Italië geven ze dan nog de KM en tijdsverschil aan linksboven.
Neuh, normaal doet Mart altijd het NK, maar Joris is de opvolger van Mart.quote:
Ook niet van rondes gezien zijn grilligheid.quote:Op zondag 29 juni 2014 15:33 schreef Van_Poppel het volgende:
[..]
Is absoluut geen man van eendaagse koersen.
Ik telde er meerdere keren 13, dus ga dr maar uit dat ie er van af is (en dus nog niemand)quote:Op zondag 29 juni 2014 15:34 schreef Sjoerd102 het volgende:
Zit Hooghiemster nu wel of niet in die 1e groep.
Volgens het olijke NOS duo wel.
Volgens het twitteraccount van het NK heeft die moeten lossen.
Twitteraccount vertrouw ik meerquote:Op zondag 29 juni 2014 15:34 schreef Sjoerd102 het volgende:
Zit Hooghiemster nu wel of niet in die 1e groep.
Volgens het olijke NOS duo wel.
Volgens het twitteraccount van het NK heeft die moeten lossen.
Wees blij dat hij weet dat het wel Belkin is.quote:
Vindt ie vast fijn.quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |