abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_142009532
Oeps, dubbel.
pi_142013997
Het eten was idd duur. Ik heb ook elke dag op Red Bull geleefd, omdat dat zelfs nog goedkoper was dan cola en water :/ (want meer inhoud..) beetje vreemd hoor.
Maar, het was wel een geweldig feestje!
Ik vond Rodrigo y Gabriela, Jack Johnson, Angus & Julia Stone, Bastille, Pearl Jam en Skrillex echt geweldig!
The Black Keys vond ik er tegenvallen dit keer. De timing was niet helemaal goed... maar het lijkt alsof verder niemand dat heeft gemerkt (behalve mijn groepje en ikzelf).
pi_142015127
Was de eerste keer Werchter voor mij. Ik zou het iedereen aanraden.

Wat voor mijn vrienden een grote reden zou zijn om het festival over te slaan is het gebrek aan simpele herrie tussen de optredens door. Echter blijkt dat er gewoon een prachtige Jupiler en North West Walls stage is die prima invulling geven aan deze wens. Raar dat dit niet naar buiten wordt gebracht (nergens staat duidelijk dat deze stages aanwezig zijn, terwijl ze met hun geluid en bezoekers toch echt een plek verdienen :).

Misschien is dit ook wel om het "Rock" Werchter te houden, in plaats van Lowlands achtena te gaan met DJ's en dito bezoekers.

Nouja. Ik heb geweldig genoten, leuke mensen, leuke optredens, alleen te kleine tenten die continue vol waren. Heb slechts 3 keer een normale plek kunnen bemachtigen.
pi_142019636
Ik heb ook enorm genoten. Was de 1e keer en ga volgend jaar zeker weer. De file op de heenweg
was wel een beetje jammer. Ik ging om 12.00 van huis en had om 17.30 m'n
tentje staan.. :{ Verder was alles eigenlijk leuk, de regen iets minder maar ach had ook wel weer wat.

Dansen buiten bij de Crystal Fighters was eigenlijk best verkoelend in de regen.
Alleen tijdens het voetbal had het wel wat minder gekund.

Ik kwam vooral voor The Black Keys en KOL, tijdens BK regende het best wel
maar goed 23 feb. kan ik ze weer droog zien. KOL vond ik ook weer geweldig, dat gezeur
dat ze er geen 'show' van maken vind ik zo'n onzin. De muziek is in hun geval gewoon
echt genoeg. Dat geklets ertussendoor vind ik ook niet bij hen passen.
Sex on fire hadden ze van mij over mogen slaan maar gelukkig ook veel 'oudere' nummers.

Stromae was ook een toffe afsluiter ^O^
And then one day you find,
Ten years have got behind you.
No one told you when to run,
You missed the starting gun.
pi_142026421
quote:
0s.gif Op maandag 7 juli 2014 20:41 schreef xApple het volgende:
Ik heb ook enorm genoten. Was de 1e keer en ga volgend jaar zeker weer. De file op de heenweg
was wel een beetje jammer. Ik ging om 12.00 van huis en had om 17.30 m'n
tentje staan.. :{ Verder was alles eigenlijk leuk, de regen iets minder maar ach had ook wel weer wat.

Dansen buiten bij de Crystal Fighters was eigenlijk best verkoelend in de regen.
Alleen tijdens het voetbal had het wel wat minder gekund.

Ik kwam vooral voor The Black Keys en KOL, tijdens BK regende het best wel
maar goed 23 feb. kan ik ze weer droog zien. KOL vond ik ook weer geweldig, dat gezeur
dat ze er geen 'show' van maken vind ik zo'n onzin. De muziek is in hun geval gewoon
echt genoeg. Dat geklets ertussendoor vind ik ook niet bij hen passen.
Sex on fire hadden ze van mij over mogen slaan maar gelukkig ook veel 'oudere' nummers.

Stromae was ook een toffe afsluiter ^O^
Wow, wij vertrokken rond half 12, zijn vlak voor het terrein nog bij de Lidl gestopt voor boodschappen, en onze tent stond om 3 uur gewoon al. Waren we waarschijnlijk net de drukte voor.
pi_142028907
Wij vertrokken om 11.00 uur en heb eigenlijk helemaal geen file gezien, alleen het laatste stukje rond de rotonde in Haacht, maar dan ben je er al bijna.

Wat was het weer gaaf. Ondanks de regen, eigenlijk de eerste keer dat ik zoveel regen meemaak op Werchter (in 17 jaar), maar het maakt eigenlijk niks uit.

De eerste dag was meteen helemaal top met White Lies, Placebo en Metallica. Arctic Monkeys ook, alleen wel een stuk minder sfeer dan ze in een zaal geven. Pearl Jam was ook geweldig, 2,5 uur lang. Alleen Eddie was wat statisch dat was jammer. Maar ik hoorde dat hij last van een knie had of zo, dus begrijpelijk. En hij had stom haar ;( .
Maar het hoogtepunt was toch wel vooraan staan bij Interpol, die echt een festivalset deden.
  maandag 7 juli 2014 @ 23:24:36 #108
358523 IkStampOpTacos
Tacostamper extraordinaire
pi_142029860
quote:
0s.gif Op maandag 7 juli 2014 18:47 schreef xuryah het volgende:
Het eten was idd duur. Ik heb ook elke dag op Red Bull geleefd, omdat dat zelfs nog goedkoper was dan cola en water :/ (want meer inhoud..) beetje vreemd hoor.
Maar, het was wel een geweldig feestje!
Ik vond Rodrigo y Gabriela, Jack Johnson, Angus & Julia Stone, Bastille, Pearl Jam en Skrillex echt geweldig!
The Black Keys vond ik er tegenvallen dit keer. De timing was niet helemaal goed... maar het lijkt alsof verder niemand dat heeft gemerkt (behalve mijn groepje en ikzelf).
Gewoon bier drinken dan. :')
It's my life, it's now or never, I ain't gonna live forever.
-
Headstrong to take on anyone.
pi_142032110
quote:
0s.gif Op maandag 7 juli 2014 23:24 schreef IkStampOpTacos het volgende:

[..]

Gewoon bier drinken dan. :')
Niet iedereen drinkt alcohol hè..
pi_142036693
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 juli 2014 00:32 schreef xuryah het volgende:

[..]

:') :')
  dinsdag 8 juli 2014 @ 10:14:03 #111
358523 IkStampOpTacos
pi_142037472
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 juli 2014 00:32 schreef xuryah het volgende:

[..]

-
pi_142038518
Was ook mijn eerste keer Werchter en het was mooi. Stromae als aflsuiter echt een mooie climax. Verder vond ik Foster the People en Royal Blood erg goed en Opposites en Parov Stelar Band waren mooie feestjes. Ook leuk om Metallica, Placebo en Arctic Monkeys eens live gezien te hebben. Alex Turner liep er vooral tegen het einde van het optreden bij alsof hij straalbezopen was maar ik vond ze wel lekker strak spelen. Informatievoorziening kan wat mij betreft wel beter. Dat er ook gedraaid werd bij de North West Walls was niet duidelijk en ook de routebeschrijving op de site is erg summier. Wij stonden vanaf de afslag van de E19 die op de site wordt aangegeven meer dan twee uur in de file. En dan wordt er verder ook niet aangegeven hoe je in zone B of C kan komen. Eten verschilde erg vond ik. Een "Black Angus Burger" voor tien euro die er uit zag als een standaardafbakburger met wat tomaat was mijn slechtste koop maar de pastasalades bij die bus voor vijf euro waren prima.
pi_142042861
Pete Doherty was ook geweldig! Haha, als je gewoon zo voor 80.000 man gaat staan. En hij vond het leuk, wilde niet meer weg op het eind, eerste alle instrumenten nog proberen.
pi_142050792
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 juli 2014 13:05 schreef bloodymary1 het volgende:
Pete Doherty was ook geweldig! Haha, als je gewoon zo voor 80.000 man gaat staan. En hij vond het leuk, wilde niet meer weg op het eind, eerste alle instrumenten nog proberen.
Vond Pete eerder een nogal sneue vertoning, met dat skateboard op het laatst..
pi_142050857
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 juli 2014 16:24 schreef unown het volgende:

[..]

Vond Pete eerder een nogal sneue vertoning, met dat skateboard op het laatst..
Zeker, maar sneu kan ook heel leuk zijn om naar te kijken.
pi_142050889
Vanaf vanavond drie dagen lang rond 00.30 Werchter op Canvas!
pi_142057429
Hoogtepunt was toch wel Robert Plant! Wat een stem heeft die kerel nog steeds.
pi_142059296
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 juli 2014 10:14 schreef IkStampOpTacos het volgende:

[..]

nee hoe jullie reageren zegt alweer genoeg.
Nee, niet iedereen drinkt alcohol. gek hé, wat raar!
pi_142166131
Waar was de 4de stage, de zogenaamde afterpartytent, nou eigenlijk? Dat was toch niet de paarse tent bij de Hivecamping ofwel? Heb er anders geen kunnen vinden. :{

Prima camping nu trouwens. Veel meer voorzieningen dan anders in de a-zone, alleen jammer dat de Hema er niet meer was.

Goede optredens gezien bij Pearl Jam, Royal Blood, Rudimental, Jack Johnson, Arsenal, Miles Kane, Damon Albarn, Robert plant, Temperance Movement, Black keys, Parov Stelar, Twenty one Pilots. Stromae was ook een mooie afsluiter. Verder nog aangenaam verrast door Moderat in KlubC zaterdagavond.

Vond Arctic Monkeys een lichte tegenvaller, kwam waarschijnlijk door mijn, op dat moment chagrijnige, gezelschap. :')

Sbtrkt was ook wel goe.. oh wacht. :'( :{w

Dat was nu mijn 3de keer Werchter, maar het bevalt goed daar. Volgend jaar wellicht weer.
pi_142167262
De hive was wel echt een grandioos goed geregelde camping. Wel zonde dat de 'afterparty'tent om twee uur al klaar was.
pi_142200797
Weet iemand of er nog ergens opnames online staan? Weet dat er vorig jaar op Youtube een paar optredens stonden, maar kan ze nu niet echt vinden.
pi_142207474
Er is nu ook een boek ivm 40 jaar Werchter. Ik heb dat gekocht, is echt een super mooi en interessant boek!
pi_142215354
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 juli 2014 11:26 schreef NM. het volgende:
Weet iemand of er nog ergens opnames online staan? Weet dat er vorig jaar op Youtube een paar optredens stonden, maar kan ze nu niet echt vinden.
http://www.skynet.be/nl/f(...)-2014/concert-videos
hey ik ben tim
pi_145484882
Rock Werchter 2015 week vervroegd

We hoeven iets minder lang te wachten op Rock Werchter 2015. Het festival wordt namelijk een week naar voren gehaald en vindt nu plaats van 25 tot 28 juni 2015.

De organisatie laat dat vandaag weten op hun site. Ze geeft aan dat deze beslissing is genomen zodat het festival binnen het tourschema van een headliner valt. De gesprekken lopen echter nog, en definitieve namen kunnen nog niet worden gegeven.

Rock Werchter vindt nu tegelijk plaats met Glastonbury, en dat zou wel eens geen toeval kunnen zijn. Wij houden je vanzelfsprekend op de hoogte. In de tussentijd kun je meediscussiëren op ons forum.

http://festileaks.com/2014/10/rock-werchter-2015-week-vervroegd/
Je weet het niet?!
pi_145484910
De Morgen over Rock Werchter: “Dit móet bijna om AC/DC of U2 gaan”

Bart Steenhaut, chef-muziek bij De Morgen reageert op het opvallende nieuws dat Rock Werchter volgend jaar een week eerder dan gebruikelijk plaatsvindt. “Dit móet bijna om AC/DC of U2 gaan”

De Rock Werchter organisatie meldde gisteren het volgende op hun website: “Rock Werchter zal volgend jaar van donderdag 25 juni tot en met zondag 28 juni plaatsvinden. We schuiven dus een weekje naar voor en dat in functie van één van de headliners. De gesprekken lopen nog. Namen kunnen we nog niet meegeven. We houden jullie sowieso op de hoogte.”

Over dit laatste heeft Bart Steenhaut, chef-muziek bij De Morgen, wel een mening: “Dit móet bijna om AC/DC of U2 gaan. Alleen voor namen van dergelijk kaliber neem je zo’n ingrijpende beslissing. Er zijn niet zoveel namen waarvoor je je festival een week gaat vervroegen én ook nog eens de examenagenda van veel studenten gaat doorkruisen. AC/DC of U2, kan bijna niet anders”, zegt hij. “Het zijn – met Bruce Springsteen – zowat de enige namen die groot genoeg zijn voor een dergelijke operatie. En voor beide namen geldt: een concert op Rock Werchter zou een echte stunt zijn. AC/DC speelde immers nog nooit op het festival, en bij U2 is het volgend jaar exact 30 jaar geleden dat ze voor het laatst op Rock Werchter stonden. Ze speelden later nog wel eens op de weide tijdens de ‘Zooropa’-tournee, maar het laatste concert op het festival zelf was dus in 1985.”

Op Twitter en de internetfora werd al snel gemopperd en geklaagd dat Rock Werchter voor het eerst de examenagenda van veel studenten doorkruist. Die bedenkingen maakte Bart Steenhaut ook: “Veel festivalgangers zitten dan nog volop in de examens. Wat me sterkt in de overtuiging dat de organisatie met een ‘oudere’ act zal uitpakken. Voor zo’n naam spelen examenoverwegingen namelijk veel minder.”

Overigens lijken Bart Steenhaut namen als Prince, Muse, Foo Fighters, Radiohead en Pink Floyd geen serieuze optie om het festival een week voor te vervroegen. “Pink Floyd toert niet, en die andere namen mogen dan wel top zijn, ik denk niet dat Rock Werchter daar een week voor opschuift.”

De verschuiving van Rock Werchter heeft ook gevolgen voor Graspop Metal Meeting. De komende editie van Graspop Metal Meeting vindt plaats van vrijdag 19 juni tot en met zondag 21 juni.

Wij houden je vanzelfsprekend op de hoogte van alle ontwikkelingen en geruchten rondom Rock Werchter 2015. In de tussentijd kun je meediscussiëren op ons forum.

Dit artikel is gebaseerd op een stuk uit het Belgische dagblad De Morgen.

http://festileaks.com/201(...)-om-acdc-of-u2-gaan/
Je weet het niet?!
  zondag 9 november 2014 @ 08:35:20 #126
44470 ErikT
Lekker PSV!
pi_146455086
U2 wordt hiet niet ( *O* ):
http://www.99festivals.com/rock-werchter-2015-wie-is-het/

Dus AC/DC waarschijnlijk. Zeggen ook dat ze naar België komen:
http://festileaks.com/2014/11/acdc-naar-belgie-2015/

Dat is wel erg tof.
Yeah, well, that's just, like, your opinion, man.
3 weken sterren kijken in augustus: www.iayc.org
pi_146462703
quote:
14s.gif Op zondag 9 november 2014 08:35 schreef ErikT het volgende:
U2 wordt hiet niet ( *O* ):
http://www.99festivals.com/rock-werchter-2015-wie-is-het/

Dus AC/DC waarschijnlijk. Zeggen ook dat ze naar België komen:
http://festileaks.com/2014/11/acdc-naar-belgie-2015/

Dat is wel erg tof.
Dat was toch al lang bekend, is een oud bericht. En verder kunnen ze zoveel zeggen in een interview.

Het is wel zowat zeker dat ACDC en Foo Fighters op Werchter komen volgend jaar. Maar ik kan me nog steeds niet voorstellen dat ze voor een van die twee twee festivals gaan verzetten. Zijn niet groter of meer bijzonder dan de headliners die ze normaal hebben.
pi_146465327
quote:
0s.gif Op zondag 9 november 2014 14:19 schreef bloodymary1 het volgende:

[..]

Dat was toch al lang bekend, is een oud bericht. En verder kunnen ze zoveel zeggen in een interview.

Het is wel zowat zeker dat ACDC en Foo Fighters op Werchter komen volgend jaar. Maar ik kan me nog steeds niet voorstellen dat ze voor een van die twee twee festivals gaan verzetten. Zijn niet groter of meer bijzonder dan de headliners die ze normaal hebben.
Ik denk dat je je daarin vergist. Als rock werchter de Foo Fighters dit jaar niet hebben zal dat een groot gemis zijn. Ze zijn een must voor festivals van dat kaliber. En dit zeg ik totaal niet als fan
pi_146481170
quote:
1s.gif Op zondag 9 november 2014 15:46 schreef theodoor9 het volgende:

[..]

Ik denk dat je je daarin vergist. Als rock werchter de Foo Fighters dit jaar niet hebben zal dat een groot gemis zijn. Ze zijn een must voor festivals van dat kaliber. En dit zeg ik totaal niet als fan
Je zal waarschijnlijk ook wel gelijk hebben, gezien het feit dat die in het eigenlijke Werchter weekend in de USA zitten, maar ik blijf het opmerkelijk vinden. Werchter heeft zoveel goede acts.
pi_146483588
quote:

[..]

Mee eens. Foo Fighters - hoewel ik er een schurfthekel aan heb - zijn niet groter dan andere headliners van de afgelopen jaren. ACDC is wel speciaal, maar toch wel een beetje gedateerd. U2 is absoluut een no go.
  zondag 9 november 2014 @ 23:13:26 #131
403866 richolio
#MacMasterrace
pi_146484079
Is Rock Werchter een leuk festival?
'Richolio _O_' - tong80
LAST.FM
pi_146485492
Ik denk dat RW niet voor een specifiek grote mega-act als U2 is verzet maar meer voor meerdere grotere acts...
  zondag 9 november 2014 @ 23:55:49 #133
358523 IkStampOpTacos
pi_146485516
quote:
10s.gif Op zondag 9 november 2014 23:13 schreef richolio het volgende:
Is Rock Werchter een leuk festival?
Hangt er vanaf wat je leuk vindt.
-
  maandag 10 november 2014 @ 07:38:34 #134
44470 ErikT
Lekker PSV!
pi_146489297
quote:

[..]

Ja maar hier nog niet gepost. Ik reageerde op het laatste nieuws hier aanwezig.

Ik vind AC/DC overigens wel vrij bijzonder, en Foo Fighters is live stukken beter dan alle headliners op Werchter de afgelopen paar jaar muv Pearl Jam. (Heb ze een paar jaar terug op Pinkpop gezien, en ik was echt onder de indruk.)
pi_146490882
quote:
0s.gif Op maandag 10 november 2014 07:38 schreef ErikT het volgende:

[..]

Ja maar hier nog niet gepost. Ik reageerde op het laatste nieuws hier aanwezig.

Ik vind AC/DC overigens wel vrij bijzonder, en Foo Fighters is live stukken beter dan alle headliners op Werchter de afgelopen paar jaar muv Pearl Jam. (Heb ze een paar jaar terug op Pinkpop gezien, en ik was echt onder de indruk.)
FES / Rock Werchter 2015 // 25-28 juni // België #1 is een 2015 topic.
  maandag 10 november 2014 @ 19:18:03 #136
44470 ErikT
Lekker PSV!
pi_146508015
quote:
Bedankt!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')