ik lurk normaal alleen maar ik vind dat duo van jou wel zo ontzettend leuk!quote:Op donderdag 26 juni 2014 22:15 schreef _NIKKI_ het volgende:
Cwen, ik hoop echt oprecht dat de dagen voor jou snel niet meer zo donker zijn.
FR wat knap van Sac!![]()
Franny, ik vind dat jij altijd zo kalm en wijs overkomt hier, volgens mij bén je dat ook gewoon. En kindjes hebben nu echt eenmaal andere behoeften bij hun papa dan bij hun mama. Je doet het volgens mij echt ontzettend goed met I, ze krijgt zoveel liefde en aandacht van je, een betere mama kan ze zich niet wensen hoor.
Vandaag heef Tim zijn broertje ontdekt. Voor het eerst keek hij echt naar zijn broertje alsof hij zeggen wilde: "Huh nog een baby, wat doet die hier dan?" En hij was echt zijn broertje even aan het checken want hij probeerde hem telkens aan te raken.Ohh jongens, ik word er echt een beetje emotioneel incontinent van.
![]()
![]()
![]()
Kennelijk? Man, je ruikt naar een Frans bakkertje op zondagmorgen en je mag alles uitzoeken!quote:Op donderdag 26 juni 2014 21:33 schreef Burdie het volgende:
[..]
Dat herken ik wel deels, mijn man kan kuiken bij overprikkeling 'gewoon' rustig krijgen, ik heb daar meestal de borst bij nodig. Kennelijk ruik ik naar melk.
Ja doen hoor! Ik heb van de afgelopen 4 jaar heel veel korte filmpjes van L en dat is zo leuk om terug te kijken.quote:Op donderdag 26 juni 2014 22:23 schreef Limone het volgende:
Aaaw Nikki! Die S. die het maar allemaal toelaat nog.![]()
Grappig om je stem te horen.
Ik maak eigenlijk nooit filmpjes, misschien toch wel eens leuk om te doen!
quote:Op donderdag 26 juni 2014 22:27 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
ik lurk normaal alleen maar ik vind dat duo van jou wel zo ontzettend leuk!![]()
Zelfs mijn man vindt ze leuk! Dat zegt hel veel! Dus even wat![]()
![]()
voor S. en T.
/wegsluipt
Ja zo'n filmpje heb ik ook. Met van die knorrende geluidjes enzo. Heerlijk!quote:Op donderdag 26 juni 2014 22:36 schreef GotC het volgende:
S. en T.Het zijn echt schatjes! Snap dat emo wel Nikki!
Filmpjes maken is idd een aanrader. Wij hebben bv ook gefilmd hoe T. wakker werd toen hij een paar weken oud was.!
Ja en dat voorzichtige uitrekken..quote:Op donderdag 26 juni 2014 22:41 schreef _NIKKI_ het volgende:
[..]
Ja zo'n filmpje heb ik ook. Met van die knorrende geluidjes enzo. Heerlijk!
Ik vond laatst zo'n filmpje om mn telefoon van de kraamweek dat mn vriend had gemaaktquote:Op donderdag 26 juni 2014 22:36 schreef GotC het volgende:
S. en T.Het zijn echt schatjes! Snap dat emo wel Nikki!
Filmpjes maken is idd een aanrader. Wij hebben bv ook gefilmd hoe T. wakker werd toen hij een paar weken oud was.!
Ik las dit gisteravond al en was helemaal ontroerd.quote:Op donderdag 26 juni 2014 22:15 schreef _NIKKI_ het volgende:
Cwen, ik hoop echt oprecht dat de dagen voor jou snel niet meer zo donker zijn.
FR wat knap van Sac!![]()
Franny, ik vind dat jij altijd zo kalm en wijs overkomt hier, volgens mij bén je dat ook gewoon. En kindjes hebben nu echt eenmaal andere behoeften bij hun papa dan bij hun mama. Je doet het volgens mij echt ontzettend goed met I, ze krijgt zoveel liefde en aandacht van je, een betere mama kan ze zich niet wensen hoor.
Heel grappig. Een broertje is het leukste speelgoed! Ik moet nu meteen denken aan de foto van Kyara van haar tweetal dat aan de borst elkaar in de ogen prikt.quote:Vandaag heef Tim zijn broertje ontdekt. Voor het eerst keek hij echt naar zijn broertje alsof hij zeggen wilde: "Huh nog een baby, wat doet die hier dan?" En hij was echt zijn broertje even aan het checken want hij probeerde hem telkens aan te raken.Ohh jongens, ik word er echt een beetje emotioneel incontinent van.
![]()
![]()
![]()
quote:Op vrijdag 27 juni 2014 11:46 schreef Hilzillah het volgende:
Ik wil ook babykletsen en vertellen en posten en vragen en en en en Ik miste julie![]()
Plus dat ik ook niet mijn hele facebook vol wil spammen met alleen maar babyspul
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Love, it will not betray, dismay or enslave you
It will set you free
Fietsen en voetballen.quote:Op zaterdag 28 juni 2014 05:25 schreef Burdie het volgende:
Mijn baby heeft het nooit gehad, huilen is hier nooit zonder reden.
Ik denk eigenlijk dat je kind eerder honger heeft dan om 22 uur.
Wat doe je nog meer met de baby dan hem laten slapen?
Hij is in totaal 1,5 uur per dag wakker? Dat vind ik wel erg veel.quote:Op zaterdag 28 juni 2014 02:07 schreef Trebo het volgende:
Hebben jullie baby's ook zogenaamde huiluurtjes (gehad)?
Onze kleine man slaapt als een beer. Hij is nu 10 weken en slaapt ongeveer van 22:00 - 05:00 uur, dan van 05:30 - 11:00 uur en dan van 12:00 tot 15:30 uur.
Maar dan.. van 15:30 tot 22:00 heeft hij heel veel hazeslaapjes en veel huilmomentjes. Vooral het laatste uur voor de 22:00 uur fles huilt hij eigenlijk alleen maar.
Hoort er gewoon bij?
Ja. En ook rond de 10 weken.quote:Op zaterdag 28 juni 2014 02:07 schreef Trebo het volgende:
Door het fietsen en voetballen nam ik je vorige post ook niet meer serieusquote:Op zaterdag 28 juni 2014 08:14 schreef Trebo het volgende:
Hij krijgt om 22, 5, 11, 4 en 19 uur de fles. Om 22 en 11 uur 180 cc en de rest 150 cc. Ik was wat sarcastisch uiteraard met voetballen, maar baby's slapen nou eenmaal veel. Tuurlijk hebben we hem veel bij ons overdag en 'spelen' we met hem. Maar op een gegeven moment (eind vd middag en avond) wordt hij jengelig en huilerig en lijkt ontroostbaar
Wat RunForrestRun beschrijft hebben wij precies hetzelfde.
Dat. X2quote:Op zaterdag 28 juni 2014 05:25 schreef Burdie het volgende:
Mijn baby heeft het nooit gehad, huilen is hier nooit zonder reden.
Ik denk eigenlijk dat je kind eerder honger heeft dan om 22 uur.
Wat doe je nog meer met de baby dan hem laten slapen?
Ik meen me te herinneren dat HA geen zin meer heeft als er al normale kv is gegeven..maar pin me er niet op vast.quote:Op zaterdag 28 juni 2014 13:27 schreef Cwen het volgende:
Babyacné komt volgens mij toch vooral voor bij bv? Ellie had het idd ook zo.
En uitslag bij kma kan wel...
Krampjes en spugen kan natuurlijk op heel veel duiden, en ook op niets. Heeft je oudste het ook?
Beetje koelen is vaak goed bij uitslag, maar zou even overleggen met de ha maandag. En anders hypoallergeen proberen?
Als het kma is kan dat wel helpen. De schade is er dan al wel maar de klachten worden er wel minder van.quote:Op zaterdag 28 juni 2014 13:33 schreef GotC het volgende:
[..]
Ik meen me te herinneren dat HA geen zin meer heeft als er al normale kv is gegeven..maar pin me er niet op vast.
JJ, even langs de HA maandag, maar voor nu idd koelen en niet teveel smeersels ertegenaan gooien.
Ah dat dusquote:Op zaterdag 28 juni 2014 13:34 schreef -Bubseltje- het volgende:
[..]
Als het kma is kan dat wel helpen. De schade is er dan al wel maar de klachten worden er wel minder van.
Ik ook niet, wij hebben het gedaan in overleg met de ha.quote:Op zaterdag 28 juni 2014 13:35 schreef GotC het volgende:
[..]
Ah dat dusAl zou ik overstappen van voeding niet zomaar doen.
Trebo, lees dit eens. Ik heb ook een flesvoedingskindje, maar toen ik dat las, kwam het allemaal enorm bekend voor. En toen ik stopte met me druk maken over wat er 'mis' kon zijn, en maar gewoon accepteerde dat ze 's avonds onrustig was en veel bij mij wilde zijn, luchtte dat voor onszelf heel erg op, en was het opeens ook binnen een paar dagen over.quote:Op zaterdag 28 juni 2014 08:14 schreef Trebo het volgende:
Hij krijgt om 22, 5, 11, 4 en 19 uur de fles. Om 22 en 11 uur 180 cc en de rest 150 cc. Ik was wat sarcastisch uiteraard met voetballen, maar baby's slapen nou eenmaal veel. Tuurlijk hebben we hem veel bij ons overdag en 'spelen' we met hem. Maar op een gegeven moment (eind vd middag en avond) wordt hij jengelig en huilerig en lijkt ontroostbaar
Wat RunForrestRun beschrijft hebben wij precies hetzelfde.
Hier idd ook erg 'last' van baby acne en het is pas beter geworden na een week of 10 en toen kwam er berg voor in de plaats. Dat kan overigens ook bij de oortjes zitten, dus dat kunnen de gele korsten ook zijnquote:Op zaterdag 28 juni 2014 13:46 schreef JaleesaJoia het volgende:
Ze heeft er voor zover ik aan haar merk, geen last van. En als ik google op baby acne ziet het er inderdaad hetzelfde uit.
Alleen als ik me verder inlees, staat er dat dit vaak alleen in de eerste week na de geboorte voorkomt.
Ook heeft ze gelige korstjes op dr oren die blijkbaar ook bij die acne horen. Maar wat dat betreft zou je volgens hun wel contact op moeten nemen met de HA.
Ik ga gewoon maandag even bellen, even langsgaan kan natuurlijk nooit kwaad.
Vandaag gaan we op stap en waren we van plan flesjes water te kopen voor de voeding, ben benieuwd of dat dan gaat helpen
Thanks voor de adviezen
Ik vind hem fijn, want soms hoor ik wel wat, maar slaapt ie meteen door en dan zie ik dat en maak ik hem niet wakker door te gaan kijken. Maar de onze springt pas aan als er geluid is.quote:Op zaterdag 28 juni 2014 14:08 schreef Sinister-D- het volgende:
Hallo jonge ouders, even een vraagje: mijn vrouw moet over 3 weken bevallen van onze (voorlopig) eerste kleine.
We zijn nog de laatste kleine dingen bijeen aan het rapen. Onder andere nog een babyfoon. Nu smijten ze je met van alles en nog wat om de oren, en de techniek staat niet stil. Ik was er een tijdje geleden aan het denken om er eentje van Luvion te kopen, met camera en monitor waarbij ook een uitbreidings-module voor WIFI voor bestaat zodat je ook via internet op je smartphone kan kijken. Leuk, aardig, schattig en ''zelf geen moment missen'' en dat soort verkoop-praat.
Nu heb ik toch weer mijn twijfels om überhaupt iets met camera/monitor aan te schaffen nu, niet zozeer omdat het toch al wat duurder is, maar gewoon omdat je toch niet de hele dag de tijd hebt om te gaan staren naar een scherm.
Dus nu mijn werkelijke vraag: is zo'n ding wel een echte aanwinst ten opzichte van een normale babyfoon waarbij je enkel audio hebt? Of kan ik mijn geld beter spenderen aan andere nuttigere spullen, en dan maar een traditionele babyfoon.
Hier was huilen vroegahhhh (da's meer dan 6 maanden geleden al) juist door oververmoeid zijn. Tegenwoordig is het 's avonds nog wel eens ivm verwerken van dingen, maar niet in slaap kunnen komen.quote:Op zaterdag 28 juni 2014 02:07 schreef Trebo het volgende:
Onze kleine man slaapt als een beer. Hij is nu 10 weken en slaapt ongeveer van 22:00 - 05:00 uur, dan van 05:30 - 11:00 uur en dan van 12:00 tot 15:30 uur.
Maar dan.. van 15:30 tot 22:00 heeft hij heel veel hazeslaapjes en veel huilmomentjes. Vooral het laatste uur voor de 22:00 uur fles huilt hij eigenlijk alleen maar.
Hoort er gewoon bij?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op zaterdag 28 juni 2014 21:14 schreef Kimpossible het volgende:
Nikkiwat een lekker bekkie! Is het nou s of t? Haha! T. Toch??
Jullie gaan door voor de koelkast.quote:
Wat doet ze dat al netjes!quote:Op zaterdag 28 juni 2014 22:45 schreef Cwen het volgende:
Oh ja, beter laat dan nooit... Het filmpje van zelf etende Ellie!
http://s1193.photobucket.(...)zpsnkaovrob.mp4.html
Jaquote:Op zaterdag 28 juni 2014 22:39 schreef _NIKKI_ het volgende:
Over dure dingen gesproken, Moppert, is R nog steeds helemaal fan van zijn kangaroogevalstoelding?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Sjakie ♥ 10-7-10
Japie ♥ 4-2-14
Wat gaaf!quote:Op zaterdag 28 juni 2014 22:45 schreef Cwen het volgende:
Oh ja, beter laat dan nooit... Het filmpje van zelf etende Ellie!
http://s1193.photobucket.(...)zpsnkaovrob.mp4.html
Ja dat past nog heel prima. ik maak wel even een foto om het te laten zienquote:Op zondag 29 juni 2014 09:41 schreef Dot. het volgende:
Ik had ook nog een vraagje aan Moppert, aangezien jullie eenzelfde cosleeper hebt als wij (alleen dan de maxi toch?). Past R. er nog in? Stip begint er namelijk enigszins uit te groeien. Sowieso in de breedte, want hij mept telkens tegen de spijlen aan, maar als hij zich een beetje afzet met zn beentjes ligt hij met zn hoofd bovenin.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Toen onze mop een mopje was,
Was ze aardig om te zien;
Nu bromt zij alle dagen
En bijt nog bovendien.
quote:Op zondag 29 juni 2014 10:04 schreef Moppert het volgende:
En hij is dus niet mega dundat het nog past maar komt echt door de maxi maat
Oh, dat gaat idd nog prima! Ik zie dat de maxi idd ook 10 cm langer is dan die wij hebbenSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Helaas paste die echt niet op onze kamer. Maar ik ben wel echt heel blij dat we hem hebben, geniaal ding!
Ik heb er bij L pas ook eentje 'lekgeprikt'. Hij zat er al maanden en echt op een plek dat het net leek alsof het een snotje was.quote:Op zondag 29 juni 2014 18:00 schreef DJMomo het volgende:
Ja. Alleen blijft stuiter Sjaak niet stil liggen.
Heb er nu één te pakken geloof ik.
Goede tip! Dat deden wij ook inderdaad!quote:Op zondag 29 juni 2014 18:52 schreef Burdie het volgende:
Herkenbaar Chanty, zware dagen zijn dat. Hoe lang is DirtyHarry vrij?
Zijn het ook elke keer echt hongersignalen die hij afgeeft? Wil hij misschien op de borst van je man wel slapen? (Die ruikt niet naar melk).
Ik ben echt zo niet het type om stil te zittenquote:Op zondag 29 juni 2014 18:32 schreef DJMomo het volgende:
Oh had ik helemaal niet. Ben ook na twee weken pas weer eens naar buiten gegaan vlgs mij. Naar HA op en neer voor anti spruw spul.
Ahwww nikkiquote:Op zondag 29 juni 2014 22:13 schreef _NIKKI_ het volgende:
Chanty, doe inderdaad gewoon even een rondje om je huis en zeker niet te ver, want je hebt best kans dat je een stuk minder sterk bent dan je nu denkt. Ik knapte echt op van even buiten zijn. Zelfs gewoon even op het bankje in het zonnetje zitten deed me goed.
Maargoed, ik ben het type dat nu ook nog steeds af en toe even naar buiten moet zonder kindjes, dus misschien ben ik niet zo'n goede graadmeter.
T heeft vandaag zijn handjes ontdekt. Zo schattig hoe hij telkens vol verwondering naar zijn handjes kijkt.En T en S hebben steeds meer interesse in speelgoed. T is vanavond een kwartier bezig geweest met het ontdekken van zijn paarse olifant. Hij werd aangeraakt, geknepen, aangevallen en opgegeten.
Plaatje bij t praatje.
[ link | afbeelding ]
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Al geprobeerd maar ligt nog steeds ruk. Ik frommel dus het dekbed tussen mijn benen en drapeer de rest onder en om mijn buikquote:Op zondag 29 juni 2014 23:14 schreef Hobbesje het volgende:
Chanty een voedingskussen onder je knieholtes! Dat ligt zoveel lekkerder op je rug. En op je zij idd iets onder je buik (ik deed er een badlaken onder).
En dat trekken komt blijkbaar door het afhechten. Ik had het rechts. Met het oplossen van alle hechtingen wordt het beter.
Tnx ladies! Ik ga de dame maar eens wat geven en het bed in.
Ik weet ook dat het erbij hoort en had me gelukkig altijd erop ingesteld dat het naast leuk ook zwaar is. Had me alleen niet ingesteld op een keizersnede erbijquote:Op maandag 30 juni 2014 04:06 schreef Take_A_Picture het volgende:
Komt idd allemaal goed Chanty. Eerste weken zijn ook erg pittig!
Uiteindelijk ontstaat er een ritme naarmate je hummel ouder wordt. Ik vind het heerlijk hoe klein m'n guppie is, maar eerlijk gezegd ben ik ook heel blij als we een paar maanden verder zijn.
Ervaring met maxi leert mij dat ze dan niet meteen gaan janken zodra je ze neerlegt en dat ze wel in wakkere toestand zelf in slaap kunnen gaan vallen.
Mijn mini vertikt dat momenteel nog steeds en dat is soms best vermoeiend!
Maargoed, nu moet ik haar toch weer pogen in slaap te voeden en weg te leggen
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Sjakie ♥ 10-7-10
Japie ♥ 4-2-14
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Het zullen wel verlate kraamtranen zijn....
Net even buiten in de tuin gezeten, dat was op zich wel fijn. Morgen moeten we voor de gehoortest naar het gezondheidscentrum dus dan voor het eerst weer de deur uit. Kijken hoe dat gaat.Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
En voor jou ook eenquote:Op maandag 30 juni 2014 18:06 schreef Kursor het volgende:
Man gaat morgen weer werken en ik weet echt niet hoe ik het in m'n eentje moet gaan doen
quote:Op maandag 30 juni 2014 18:11 schreef Kursor het volgende:
Gelukkig wel school, maar ochtendritueel alleen is heel zwaar.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik had mijn kraamtranen ook pas op de laatste dag dat ik kraamhulp had...
Hier leverde het geen pijn op. Maar, en ja het is stom, krampjes horen erbij. Heel vervelend, maar hier had ze ook vaak kramp. Ik liet W. altijd met haar lopen, lopen, lopen, zolang ik het zelf niet kon. Dat was het enige dat hielp. Maar krampjes zijn kutquote:Op maandag 30 juni 2014 21:53 schreef Chanty het volgende:
Iemand ervaring met infacol? Net gegeven voor de voeding en ineens tijdens de voeding begint hij hysterisch te huilen. Duidelijk pijnwerkt dat spul averechts? Hij huilt alweer vanaf half zes
De voeding kan zeer doen. Infacol heeft ook even nodig om in te werken.quote:Op maandag 30 juni 2014 21:53 schreef Chanty het volgende:
Iemand ervaring met infacol? Net gegeven voor de voeding en ineens tijdens de voeding begint hij hysterisch te huilen. Duidelijk pijnwerkt dat spul averechts? Hij huilt alweer vanaf half zes
Ja hier een paar weken gebruikt. Zonder problemen overigens, maar of het nou echt de krampjes verhielp...quote:Op maandag 30 juni 2014 21:53 schreef Chanty het volgende:
Komt vanzelf goed. Laat je man het anders even doen. Heen en weer lopen/wiegen. Kan jij even rustig worden. Die krampjes horen er bij en worden meestal minder bij drie maanden. Ook jij kan hetquote:Op maandag 30 juni 2014 22:00 schreef Chanty het volgende:
Vanalles al geprobeerd niks is goedIk kan dit niet.
Jawel, echt. Maar dit hoort er in het begin ook wel bij. Geef 'm aan je man, laat hem maar lopen. Warm kruikje op z'n buik... Even tot rust komen. Pak een boek, bel je moeder, verzet je zinnen.quote:Op maandag 30 juni 2014 22:00 schreef Chanty het volgende:
Vanalles al geprobeerd niks is goedIk kan dit niet.
Leg je haar op haar rug?quote:Op maandag 30 juni 2014 21:50 schreef Take_A_Picture het volgende:
Ik ben op het punt beland dat ik morgen een osteopaat ga bellen. Ik heb het gevoel dat m'n dame gewoon niet tevreden is als ze wakker is. Zodra ik haar neerleg is het al janken en ik trek het niet meer zo goed![]()
Ik begin nu gigantisch aan mezelf te twijfelen en mezelf de schuld te geven. Als in, het is mijn schuld dat ze niet tevreden is, ik snap haar niet, etc etc.
Ik wil nu kijken of er misschien iets is wat verholpen kan worden en wat ervoor zorgt dat m'n lieve kleine purkie tevredener maakt.
+1! Of op een warme kruik.quote:Op maandag 30 juni 2014 23:03 schreef Limone het volgende:
Ik vind het zelf ook fijn als ik kramp heb om met mijn buik op een kussen te liggen.
Chanty, wij hielden bij krampjes E. altijd zo vast:quote:Op dinsdag 1 juli 2014 10:21 schreef Chanty het volgende:
Ik heb al jullie reacties gelezen alleen even niet de fut om op iedereen persoonlijk te reageren.
In ieder geval vind ik het fijn om te lezen dat jullie soortgelijke gedachten hebben gehad. Juud dat terugstoppen… Dat was gisteren ook mijn gedachte en dan voel ik me daar weer rottig overMaar goed, geen wereldvreemde gedachten en gevoelens dus gelukkig.
Bedankt voor alle krampjes tips, het meeste wisten we al van de kraam/ vriendinnen/ internet. Hielp gisteren allemaal niet of tijdelijk. Die houding op de arm hebben we ook geprobeerd maar ik vind dat hoofdje er dan zo eng bijhangen. Kraam heeft ons die houding helaas niet met baby uitgelegd maar mogen komt iemand van het consultatiebureau langs die wil ik dan nog eens vragen om het te laten zien.
Gisteren heeft Lucas dus een minuut of 20 echt liggen krijsen van de pijn. Damn ik vind het vreselijk als hij huilt en ik weet niet wat hij heeft. Maar het is pas echt verschrikkelijk als hij huilt en je weet dat hij pijn heeft en je kunt niks doen. En al helemaal dat ik het gevoel heb dat het kwam doordat ik m die infacol heb gegeven. We gaan vandaag even langs de apotheek advies inwinnen. Hij werd iig gisteren iets rustiger en heb hem toen opnieuw aangelegd en toen is hij om half elf eindelijk in slaap gevallen. En we hebben vervolgens echt een super nacht gehad en ook nu is hij gewoon weer gaan slapen na de voeding. Zelfs nadat hij een deel terug had gespuugd is hij meteen weer in slaap gevallen. Eens zien wat de rest van de dag brengt.
Eens proberen de volgende keer. Ook even ons kersenpitkussen opgegraven, die kruik is zo zwaar maar dat kussen is wel fijn. Of eigenlijk is het geen kussen maar zijn het pantoffels met pitten die je in de magnetron kunt doenquote:Op dinsdag 1 juli 2014 10:27 schreef Tante_Soesa het volgende:
[..]
Chanty, wij hielden bij krampjes E. altijd zo vast:
Dan bungelt het hoofdje niet want dat ligt dan keurig in je handpalm.
Fijn dat de nacht goed is gegaan en verder is denk ik alles al gezegd
Geen idee of het iets is, maar deze zag ik in mijn zoektocht naar een luieretui: http://www.kipkep.com/nl/16-woller-warmtekussen.htmlquote:Op dinsdag 1 juli 2014 10:21 schreef Chanty het volgende:
Ik heb al jullie reacties gelezen alleen even niet de fut om op iedereen persoonlijk te reageren.
In ieder geval vind ik het fijn om te lezen dat jullie soortgelijke gedachten hebben gehad. Juud dat terugstoppen… Dat was gisteren ook mijn gedachte en dan voel ik me daar weer rottig overMaar goed, geen wereldvreemde gedachten en gevoelens dus gelukkig.
Bedankt voor alle krampjes tips, het meeste wisten we al van de kraam/ vriendinnen/ internet. Hielp gisteren allemaal niet of tijdelijk. Die houding op de arm hebben we ook geprobeerd maar ik vind dat hoofdje er dan zo eng bijhangen. Kraam heeft ons die houding helaas niet met baby uitgelegd maar mogen komt iemand van het consultatiebureau langs die wil ik dan nog eens vragen om het te laten zien.
Gisteren heeft Lucas dus een minuut of 20 echt liggen krijsen van de pijn. Damn ik vind het vreselijk als hij huilt en ik weet niet wat hij heeft. Maar het is pas echt verschrikkelijk als hij huilt en je weet dat hij pijn heeft en je kunt niks doen. En al helemaal dat ik het gevoel heb dat het kwam doordat ik m die infacol heb gegeven. We gaan vandaag even langs de apotheek advies inwinnen. Hij werd iig gisteren iets rustiger en heb hem toen opnieuw aangelegd en toen is hij om half elf eindelijk in slaap gevallen. En we hebben vervolgens echt een super nacht gehad en ook nu is hij gewoon weer gaan slapen na de voeding. Zelfs nadat hij een deel terug had gespuugd is hij meteen weer in slaap gevallen. Eens zien wat de rest van de dag brengt.
Jaaa, die is heel fijn!! Je zou de mijne wel mogen overnemen Chanty, hij is alleen knalrozequote:Op dinsdag 1 juli 2014 10:49 schreef Dot. het volgende:
[..]
Geen idee of het iets is, maar deze zag ik in mijn zoektocht naar een luieretui: http://www.kipkep.com/nl/16-woller-warmtekussen.html
Fijn dat je een goede nacht hebt gehad iig!
En dan klinkt ook lekker Fazz! Dat is hier helaas nog maar 1 keer gebeurd![]()
Stip had dus vanochtend 38,5... Maar na een flinke poepluier kreeg ik alweer een sms dat hij lekker lag te spelen, dus misschien zat er gewoon iets dwars. Ik neig nu eigenlijk wel naar het afzeggen van zijn enting aankomende vrijdag, of ben ik dan te voorbarig. Hij is nu snotterig en ik heb liever dat hij helemaal gezond is voordat we er iets 'slechts' bij stoppen. Maar hij kan zich natuurlijk helemaal hersteld hebben vrijdag?
Mijn zusje had dat, maar dat kwam doordat ze het ijzeren rek in de magnetron had laten zitten. Belde ze me op "ehhh, jouw magnetron hè.. Hoort die te vonken als je hem aan zet?". Die vonken kwamen weer op het kussen en *poef*.quote:Op dinsdag 1 juli 2014 10:53 schreef Limone het volgende:
Volgens mijn kraam was een kersenpitkussen gevaarlijk, omdat in zo'n kussen de warmte niet gelijkmatig verdeeld is en je dus op 1 plek een warmteklont kan krijgen terwijl het op een andere plek prima aanvoelt.
En het was gevaarlijk omdat het in de fik kon vliegen in de magnetron. Toen ze dat vertelde keek ik zo:
quote:Op dinsdag 1 juli 2014 11:48 schreef Limone het volgende:
Nee, ik begrijp dat dat echt zo is van die fik, maar verband tussen 'gevaarlijk' voor de baby en 'fik in de magnetron' ontging mij een beetje. anders dan het huis in de fik zou vliegen, maar dat kan ook met een gasfornuis. Is koken dan ook gevaarlijk voor de baby?![]()
Dat overleeft hij welquote:Op dinsdag 1 juli 2014 11:34 schreef Cwen het volgende:
[..]
Jaaa, die is heel fijn!! Je zou de mijne wel mogen overnemen Chanty, hij is alleen knalroze.
Als mijn man kookt wel.quote:Op dinsdag 1 juli 2014 11:48 schreef Limone het volgende:
Nee, ik begrijp dat dat echt zo is van die fik, maar verband tussen 'gevaarlijk' voor de baby en 'fik in de magnetron' ontging mij een beetje. anders dan het huis in de fik zou vliegen, maar dat kan ook met een gasfornuis. Is koken dan ook gevaarlijk voor de baby?![]()
Ehhh... ¤5, da's namelijk ongeveer 't benzinegeld als ik 'm wil brengenquote:Op dinsdag 1 juli 2014 12:14 schreef Chanty het volgende:
[..]
Dat overleeft hij welwat vraag je ervoor?
Ja de 3 maanden prik. Ik dacht dat ze er 2 kregen, dus dat scheelt gelukkig alweer wat. Zo sneu dat ze dan net weer een beetje gekalmeerd zijn en rats daar gaat de volgende prik dat kleine spekkebeentje in.quote:Op dinsdag 1 juli 2014 13:04 schreef Rijstebuiltje het volgende:
Is het de 3 maanden prik Nikki?
Dan krijgen ze er (gelukkig) maar 1.
Mijn meiske heeft m vorige week gehad en ze heeft er gelukkig geen last van gehad op een wat gevoelig beentje na.
Sterkte weer!
quote:Op dinsdag 1 juli 2014 10:23 schreef Chanty het volgende:
En gotC omg,… hoe kan die van jou nu al lopen? Je bent nog maar net bevallen toch![]()
Oh als je dat zou willen doenquote:Op dinsdag 1 juli 2014 13:07 schreef Cwen het volgende:
[..]
Ehhh... ¤5, da's namelijk ongeveer 't benzinegeld als ik 'm wil brengen. Opsturen kan ook, maar jij woont in Z'meer toch? Ik 1 dorp daaronder
.
Maar vast heel lekkerrr!quote:
NUOAW!quote:Op maandag 30 juni 2014 18:58 schreef GotC het volgende:
Ik wil ook nog even pimpen met m'nlangs de bank stappende baby
Ik heb ze even gemaild of het een probleem is om de enting uit te stellen iddquote:Op dinsdag 1 juli 2014 12:56 schreef _NIKKI_ het volgende:
Dot, ik zou het denk even aankijken met Stip. En mocht hij echt ziek zijn dan kun je op het moment zelf nog besluiten om uit te stellen. Tenminste, ik neem aan dat je ook voor de reguliere controle moet en niet alleen voor de vaccinatie.
Mijn schoonvader gaat morgen mee. Brrr ik kan zo slecht tegen die prikken. Vanmorgen in de auto op weg naar mijn werk dacht ik eraan en werd alweer helemaal naar.
Je hebt pm!quote:Op dinsdag 1 juli 2014 13:24 schreef Chanty het volgende:
[..]
Oh als je dat zou willen doenZoetermeer idd. Pm maar wat jou schikt
Is inderdaad lastig inschatten hoeveel het is. Het sproeit er zeker twee a drie keer per dag met zo'n boog uit. Lucas krijgt het voor elkaar om over zijn wieg heen op de grond te spugenquote:Op dinsdag 1 juli 2014 16:24 schreef Tally het volgende:
Het lijkt altijd veel Chanty. Pas als je echt denkt dat er hele flessen uitkomen (in bv geval een beetje moeilijk) zou ik aan de bel trekken.
En ik zelf zou infacol blijven geven niet alleen tijdens de krampjes.
Chanty het lijkt vaak meer dan het is, maar houdt wel in de gaten dat het niet meer en meer wordt.quote:Op dinsdag 1 juli 2014 16:31 schreef Chanty het volgende:
[..]
Is inderdaad lastig inschatten hoeveel het is. Het sproeit er zeker twee a drie keer per dag met zo'n boog uit. Lucas krijgt het voor elkaar om over zijn wieg heen op de grond te spugen
Klopt voor de voeding. Geef je het trouwens een keer per dag? Wat ik opmaak uit de gebruiksaanwijzing is dat je het gewoon voor iedere voeding geeft.quote:Op dinsdag 1 juli 2014 16:45 schreef _NIKKI_ het volgende:
[..]
Chanty het lijkt vaak meer dan het is, maar houdt wel in de gaten dat het niet meer en meer wordt.
Infacol kun je het beste vlak voor de voeding geven volgens mij. Dat stond zover ik me kan herinneren in de gebruiksaanwijzing. Misschien kun je het een keer 's morgens proberen als hij rustig is.
Voor iedere voeding inderdaad.quote:Op dinsdag 1 juli 2014 16:49 schreef Chanty het volgende:
[..]
Klopt voor de voeding. Geef je het trouwens een keer per dag? Wat ik opmaak uit de gebruiksaanwijzing is dat je het gewoon voor iedere voeding geeft.
Voor elke voeding, klopt. Ik zal ook Cinababy meenemen voor je. Mocht je over een paar weken geen verbetering zien, kun je dat proberen.quote:Op dinsdag 1 juli 2014 16:49 schreef Chanty het volgende:
[..]
Klopt voor de voeding. Geef je het trouwens een keer per dag? Wat ik opmaak uit de gebruiksaanwijzing is dat je het gewoon voor iedere voeding geeft.
quote:Op dinsdag 1 juli 2014 17:02 schreef Cwen het volgende:
[..]
Voor elke voeding, klopt. Ik zal ook Cinababy meenemen voor je. Mocht je over een paar weken geen verbetering zien, kun je dat proberen.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt."All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
quote:Op dinsdag 1 juli 2014 17:49 schreef Franny_G het volgende:
Ik zou infacol nog een tijdje proberen en juist ook doen als hij geen krampjes heeft, want op die manier kun je de krampjes misschien voorkomen of verminderen.
Lekker dat je even op pad bent geweest, Chanty. Hoe voelde dat? En hoe vond L. het?
Ik ben er vanmiddag ook op uit gegaan met I en dat heeft me goed gedaan. Eerst lopend naar Dudok. Daar koffie met taart genomen.. Na een tijdje kwam een keurige heer naar ons toe, pak aan, een jaar of 70. "Mag ik u even complimenteren? Wat heeft u een prachtig kind! En wat zit ze lief bij haar moeder. De vader zal wel trots zijn'. En met een knikje nam hij weer afscheid. Ik vond het zo lief.
Daarna nog naar het museum geweest ook. Al met al heb ik tussendoor twee keer een half uur zitten voeden. Een keer in Dudok en een keertje op een bankje voor het museum. Dat ging prima. En ik voelde ook enorme stuwing opkomen, dus volgens mij is I. goed bezig..
Wie bekijkt wie?Eerste dosis infacol zit er weer in. Hij was wel een beetje boos aan het huilen na de voeding maar dat was omdat hij de hik hadSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Gelukkig tot nu toe verder rustig. Nu snel proberen te eten
En Lucas vond het uitje vooral heeeel slaapverwekkendViel in de auto meteen in slaap (3 minuten rijden). Dat is dus ook een manier om hem stil te krijgen
En wat een mooi compliment
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
Doen we al idd maar er komt niet altijd een boertje. Houden m na de voeding sowieso 10 minuten rechtopquote:Op dinsdag 1 juli 2014 18:37 schreef Franny_G het volgende:
Klinkt goed! Hik kan inderdaad vervelend zijn. Goed laten boeren na een voeding is trouwens ook van belang om krampjes te voorkomen. Vooral eventueel ook tijdens de voeding tussendoor doen als L zich verslikt in de melk of gewoon heel veel binnenkrijgt in korte tijd. Dat bleek bij I nogal cruciaal te zijn.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Oh en bij de verloskundige alleen maar gejanktze vroeg waar mini was en ik heb bijna geen woord normaal uit kunnen brengen.
Echt, hormonen ftwschaamde me dood
Tralalalaaa
Dat is onder mijn huisquote:Op dinsdag 1 juli 2014 17:10 schreef Chanty het volgende:
[..]![]()
En bolletje helaas. Misschien over een paar weken om de klossen terug te brengen
Mèh dat is balen.quote:Op woensdag 2 juli 2014 15:30 schreef Moppert het volgende:
ohnoesss de R.ufter heeft vlekken in zijn gezicht en op zijn hoofd en het lijkt waterpokken
Oh balen zeg! Hij is iets ouder dan Japie toch? Nu was Jaap ook nog wel erg klein dat ie pokken kreeg. Ik gebruikte een calendula zalf oid van vsm. Kidsclin durfden apotheek en ik niet aan.quote:Op woensdag 2 juli 2014 15:30 schreef Moppert het volgende:
ohnoesss de R.ufter heeft vlekken in zijn gezicht en op zijn hoofd en het lijkt waterpokken
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En gewoon omdat het kan een buitenspelende T en S.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op woensdag 2 juli 2014 22:35 schreef klaprooss het volgende:
Hilz ik moet altijd grinniken om je woordgrapjes
Hier hebben we met 11 (en een halve) maand een afspraak staan. Dan krijgen ze ook weer een prikje. Ik zou even bellen als je vorige keer geen nieuwe afspraak hebt gemaakt, want dat is al bijna.. (En de vakantieperiode komt er aan)quote:Op woensdag 2 juli 2014 21:55 schreef Hilzillah het volgende:
Gelukkig is de koorts weg Dot. Kindjes horen niet ziek te zijn. Minstens tot hun 15e
Weet je al wat het is Moppert?
Aaahw! Klaproos. Je mini is tof!! En de sissy blocks ook!
(Mijn moeder had voor de Senn ook zachte blokken gekocht, en volgens mijn vader waren dat 'Sissy blocks'. Een echte vent speelt met blokken van hout. Want daar kan je zo lekker mee gooien)
Gelukkig geen last van de prikken Nikki! Wij hebben hier ook iedere keer geluk gehad
Wie weet trouwens wanneer ik weer naar het consternazi bureau zou moeten?? Knaapje is bijna 11 maanden.
Ik zal maar eens gaan bellen dan. Normaal moet ik idd altijd een nieuwe afspraak maken bij vertrek. Laatste afspraak was zo'n groeps afspraak met meerdere moeders tegelijk. Ik vond er niks an. Een beetje een 'hallo, ik ben Lidewei en ik ben een dwangmatige shopper' achtig iets.quote:Op donderdag 3 juli 2014 07:48 schreef hilliebillie het volgende:
[..]
Hier hebben we met 11 (en een halve) maand een afspraak staan. Dan krijgen ze ook weer een prikje. Ik zou even bellen als je vorige keer geen nieuwe afspraak hebt gemaakt, want dat is al bijna.. (En de vakantieperiode komt er aan)
Nee, dat lukte niet alleen... Maar de vorige keer gewoon zwemmen welquote:Op donderdag 3 juli 2014 13:27 schreef Limone het volgende:
Oh leuk Cwen, babypeuterzwemmen! De eerste keer vond ik zo ontroerend. Met dat trotse koppie boven het water. Heb je foto's gemaakt?
Die muppet van jou ook met dat prachtige haarquote:Op donderdag 3 juli 2014 13:11 schreef Cwen het volgende:
Chanty, beter laat dan nooit, maar wat is L toch leuk!![]()
Hopelijk heeft 'ie de Woller nog niet nodig gehad.
Verder niet heel goed bijgelezen, heb even m'n handen vol aan m'n sprongetjes makende, tanden krijgende, avontuurlijke en toch ook plakkerige alleen-in-leeftijd-nog baby! Ze is een pakket, zeg maar... Maar wel een lieve.
J. Knapperd!
Arme R. Hoe is 't nu, Moppert?
T en S. Niet ziek geworden?
Dot, fijn dat 'ie weer beter is!
Toch een primeur vandaag: ik ben met Ellie gaan babyzwemmen. Het was nog even wennen allemaal, maar volgens mij vond ze het wel leuk.
11 maanden afspraak staat hier ook al... De 31e. Bah.
Ohnee dat is niet praktisch! Hoewel.. Bij onze babyzwemmen was er een vader met een Go Pro op z'n hoofd.quote:Op donderdag 3 juli 2014 13:55 schreef Cwen het volgende:
[..]
Nee, dat lukte niet alleen... Maar de vorige keer gewoon zwemmen wel. Is inderdaad té lief - hoewel Ellie vooral ernstig kijkt
.
Poeh ik durf er geen antwoord op te geven, want dat weet ik echt niet meer van L.quote:Op donderdag 3 juli 2014 23:09 schreef Limone het volgende:
Is een slaapzakje dan nog wel veilig? Of kan ik beter kiezen voor een dunne pyjama?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |