abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 26 juni 2014 @ 21:38:30 #1
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_141593004
Welkom in het babytopic! *O*

Een lijst met de verjaardagen van veel OUD-users en hun kindjes vind je op de Fok!wiki:
http://wiki.fok.nl/index.php/Ouder%28s%29_Kalender

De baby wiki-lijst vind je hier:
http://wiki.fok.nl/index.php/BabyTopic

Voel je vrij je gegevens in dit lijstje toe te voegen/aan te passen :s)

donderdag 26 juni 2014 @ 21:49:13 #2
101840 Rijstebuiltje
Du Hast.. Du Hast mich
pi_141593735
Oeh, nieuw deeltje! :)

Snel maar eens bijlezen!
Ik ben sinds maandag weer aan het werk, dus weer eventjes omschakelen!

Alles gaat iig super goed hier :) O+
Wir müssen leben, bis wir sterben!
pi_141595642
Cwen, ik hoop echt oprecht dat de dagen voor jou snel niet meer zo donker zijn. :*

FR wat knap van Sac! *O*

Franny, ik vind dat jij altijd zo kalm en wijs overkomt hier, volgens mij bén je dat ook gewoon. En kindjes hebben nu echt eenmaal andere behoeften bij hun papa dan bij hun mama. Je doet het volgens mij echt ontzettend goed met I, ze krijgt zoveel liefde en aandacht van je, een betere mama kan ze zich niet wensen hoor. :*

Vandaag heef Tim zijn broertje ontdekt. Voor het eerst keek hij echt naar zijn broertje alsof hij zeggen wilde: "Huh nog een baby, wat doet die hier dan?" En hij was echt zijn broertje even aan het checken want hij probeerde hem telkens aan te raken. O+ Ohh jongens, ik word er echt een beetje emotioneel incontinent van. :'( O+ :'(

pi_141596104
Aaaw Nikki! Die S. die het maar allemaal toelaat nog. O+ :D Grappig om je stem te horen. :)

Ik maak eigenlijk nooit filmpjes, misschien toch wel eens leuk om te doen!
  donderdag 26 juni 2014 @ 22:27:37 #5
149959 SQ
snelle trees
pi_141596462
quote:
0s.gif Op donderdag 26 juni 2014 22:15 schreef _NIKKI_ het volgende:
Cwen, ik hoop echt oprecht dat de dagen voor jou snel niet meer zo donker zijn. :*

FR wat knap van Sac! *O*

Franny, ik vind dat jij altijd zo kalm en wijs overkomt hier, volgens mij bén je dat ook gewoon. En kindjes hebben nu echt eenmaal andere behoeften bij hun papa dan bij hun mama. Je doet het volgens mij echt ontzettend goed met I, ze krijgt zoveel liefde en aandacht van je, een betere mama kan ze zich niet wensen hoor. :*

Vandaag heef Tim zijn broertje ontdekt. Voor het eerst keek hij echt naar zijn broertje alsof hij zeggen wilde: "Huh nog een baby, wat doet die hier dan?" En hij was echt zijn broertje even aan het checken want hij probeerde hem telkens aan te raken. O+ Ohh jongens, ik word er echt een beetje emotioneel incontinent van. :'( O+ :'(

ik lurk normaal alleen maar ik vind dat duo van jou wel zo ontzettend leuk! O+ O+
Zelfs mijn man vindt ze leuk! Dat zegt heel veel! Dus even wat O+ O+ O+ voor S. en T. :D

/wegsluipt

[ Bericht 0% gewijzigd door SQ op 26-06-2014 22:33:59 ]
disclaimer
pi_141596512
quote:
1s.gif Op donderdag 26 juni 2014 21:33 schreef Burdie het volgende:

[..]

Dat herken ik wel deels, mijn man kan kuiken bij overprikkeling 'gewoon' rustig krijgen, ik heb daar meestal de borst bij nodig. Kennelijk ruik ik naar melk ;).
Kennelijk? Man, je ruikt naar een Frans bakkertje op zondagmorgen en je mag alles uitzoeken! *O* 8)7 :s)

Papa ruikt gewoon naar papa.
pi_141596722
quote:
0s.gif Op donderdag 26 juni 2014 22:23 schreef Limone het volgende:
Aaaw Nikki! Die S. die het maar allemaal toelaat nog. O+ :D Grappig om je stem te horen. :)

Ik maak eigenlijk nooit filmpjes, misschien toch wel eens leuk om te doen!
Ja doen hoor! Ik heb van de afgelopen 4 jaar heel veel korte filmpjes van L en dat is zo leuk om terug te kijken. :Y

quote:
0s.gif Op donderdag 26 juni 2014 22:27 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

ik lurk normaal alleen maar ik vind dat duo van jou wel zo ontzettend leuk! O+ O+
Zelfs mijn man vindt ze leuk! Dat zegt hel veel! Dus even wat O+ O+ O+ voor S. en T. :D

/wegsluipt
O+

Nog even en dan ben je hier legaal. ;)
  donderdag 26 juni 2014 @ 22:36:03 #8
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_141597074
S. en T. *; Het zijn echt schatjes! Snap dat emo wel Nikki!
Filmpjes maken is idd een aanrader. Wij hebben bv ook gefilmd hoe T. wakker werd toen hij een paar weken oud was. O+!
pi_141597436
quote:
0s.gif Op donderdag 26 juni 2014 22:36 schreef GotC het volgende:
Filmpjes maken is idd een aanrader. Wij hebben bv ook gefilmd hoe T. wakker werd toen hij een paar weken oud was. O+!
Ja zo'n filmpje heb ik ook. Met van die knorrende geluidjes enzo. Heerlijk! O+
  donderdag 26 juni 2014 @ 22:46:24 #10
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_141597809
quote:
1s.gif Op donderdag 26 juni 2014 22:41 schreef _NIKKI_ het volgende:

[..]

Ja zo'n filmpje heb ik ook. Met van die knorrende geluidjes enzo. Heerlijk! O+
Ja en dat voorzichtige uitrekken.. O+
pi_141606956
quote:
0s.gif Op donderdag 26 juni 2014 22:36 schreef GotC het volgende:
Ik vond laatst zo'n filmpje om mn telefoon van de kraamweek dat mn vriend had gemaakt *; Bij het Boek van Ikke zit een cd om alles op te branden, maar hoe groot is de kans dat er over 20 jaar nog cd's gedraaid kunnen worden? Daarom hier dus ook redelijk wat in hard copy van de fotos.

Echt, wanneer komt mn weerstand weer terug? Ik pik echt elk verkoudheidje op sinds mn zwangerschap :{ Wij zitten wat vroeger dan normaal beneden en Stip is moe en chago. Ik had gisteren zn nagels geknipt en er is dus een venijnig hoekje achtergebleven, dus hij heeft nu drie mooie krassen op zn hoofd :X

En hij is vandaag precies 3 maanden! *O*
pi_141607762
Limone, dat plaatje _O-

Nikki, die blik van T! Onbetaalbaar O+

Dot, ehhh... Hier ging het met 6 mnd wat beter, toen werd Ellie verkouden en ik niet meer zo ;)

Mabawa, hoe bevalt 't M op de opvang? Dacht er ineens aan!

Hier maak elke dag een 10 sec filmpje. Met 1 jaar gaan we dat selectief monteren voor het overzicht van 1 jaar O+
Home is where the O+ is...
pi_141607766
Grrr... Dubbel.
pi_141607768
OMG... Eh, 3x is scheepsrecht ;)
pi_141608092
Oh, ik zie nu je filmpje pas Nikki! Wat zijn ze toch ook leuk! Dat handje van T over de mond van S :D

Wat een leuk idee Cwen! Hier is elke vermaanddag een foto volgens mij nog niet eens gelukt :X
  vrijdag 27 juni 2014 @ 09:56:22 #16
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_141608455
Wat tof Cwen! Dat heb ik altijd.. van die leuke ideeën die ik vanaf het begin had willen doen maar nu te laat mee ben :')
We hebben wel elke vermaanddag een foto gemaakt ^O^
pi_141608873
quote:
0s.gif Op donderdag 26 juni 2014 22:15 schreef _NIKKI_ het volgende:

FR wat knap van Sac! *O*

Ik las dit gisteravond al en was helemaal ontroerd. :'( . :) . Dankjewel.

quote:

Heel grappig. Een broertje is het leukste speelgoed! Ik moet nu meteen denken aan de foto van Kyara van haar tweetal dat aan de borst elkaar in de ogen prikt. :D .

En wat liggen ze lekker rustig en zoet!
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_141610941
Pssssst... Hoi enzo :) Ik denk dat terug lezen niet zoveel zin heeft :')
  vrijdag 27 juni 2014 @ 11:37:22 #19
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_141611015
Hillzzzzzzz! :W
pi_141611254
Ik wil ook babykletsen en vertellen en posten en vragen en en en en Ik miste julie O+ O+
Plus dat ik ook niet mijn hele facebook vol wil spammen met alleen maar babyspul :D
pi_141615484
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 juni 2014 11:46 schreef Hilzillah het volgende:
Ik wil ook babykletsen en vertellen en posten en vragen en en en en Ik miste julie O+ O+
Plus dat ik ook niet mijn hele facebook vol wil spammen met alleen maar babyspul :D
:W hallooooo
en dat laatste is zo herkenbaar :')
♥ J & S
pi_141618458
Hillz!! O+

Vertel op dan! :D

Mijn baby probeert zelf te eten met een lepel O+. Kijken of ik 'n filmpje voor elkaar krijg...
pi_141619198
Mijn de Senn is hulleke, maar dat weten jullie al van gezichtsboek... 14 kilo stunt :') whaahaa
Hij heeft inmiddels 5 eetstenen en 1 onderweg. Hij was bijna een vampiertje, maar 1 boventandje verpest het. Hij eet heel veel, lust haring en zalm en kibbeling en makreel, alleen aardbeien zijn zum kotzen. Letterlijk :D Zelf eten is alleen maar leuk als je alles in je haar mag smeren. En dat haar jonguh... Dat is LANG!! 8 juli gaat daar de schaar in. Daar ben ik wel een beetje sip over. Ik wil Beatle haar. Maar Jaco heeft gedreigd het zelf te knippen als ik het niet laat doen ;( En ik heb van mijn sm een kostuumpje gekregen, voor als mijn schoonzus gaat trouwen de 11e. Kruipen kan hij nog steeds niet. Tijgeren ook niet en buik liggen dat is iets wat de duivel bedacht heeft. Dus zo leert hij het nooit. Stappen aan de hand is tof, het liefst de hele dag. Maar als dat niet kan dan is alleen Dora tof genoeg om hem daar vanaf te houden. Oh, en eten...

*Pfoe* dat was het wel geloof ik!!

Oh, en Klap, je foto's op gezichtsboek O+ O+ O+
Cwen, ik stuur de Senn binnenkort op les bij Ellie!
pi_141619388
hilz wat een grote vent heb je toch O+

Mijn mini weegt nu 8,3 maar die vindt vooral d'r fles niet meer zo interessant en kruipen wel.
Ik heb nu een baby die zich volgens mij ontwikkelt volgens het boekje. Ze heeft ook een heel erg sterke wil nu al dat belooft nog wat.
  vrijdag 27 juni 2014 @ 16:29:34 #25
129011 -Bubseltje-
absofuckinglutely!!
pi_141620206
Sac jij groeit lekker!

En de Senn ook al O+

S. komt amper aan. Zit nu op 7,2 dacht vanmorgen dat ze eindelijk wat aangekomen was... toen ging ik zelf nog een keer en was ik zelf zwaarder -O-. Ze eet goed gelukkig dat wel.
pi_141621084
Jee Hilzillah, wat een reus! :o Net zo zwaar als m'n oudste :D

(Verder niet bijgelezen)
  vrijdag 27 juni 2014 @ 17:23:04 #27
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_141621617
Zo ik kom heel voorzichtig hier meegeluren. Posten zal er misschien nog even niet zoveel van komen, maar dan kan ik me iig alvast wat inlezen :D
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
pi_141625929
Chanty :W

Welkom!
pi_141627108
Nikki, dat filmpje :D . Die T. laat het allemaal maar lief over zich heenkomen.

Hoi Hilz :W . Wat een beertje, die Senn. En ik moest echt even heel hard nadenken wat je bedoelde met eetstenen :D .

Hoi Chanty! Als schrijven niet lukt nemen we wel genoegen met foto's van Fernando
O-) .

N. ontdekte vanmorgen een wiebelding :o
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Love, it will not betray, dismay or enslave you
It will set you free
  vrijdag 27 juni 2014 @ 21:21:29 #30
231121 Sylver_
Gooi mielies!
pi_141629076
Bevalt het werken weereen beetje, Rijst?

Nikki, dat filmpje! _O- O+ Ik moest even heel erg lachen toen T. zijn handje over neus en mond van S had en S maar wild zwaaien met z'n handjes - 'whelp!' Gelukkig ging T snel verder met ontdekken. Echt super schattig :D

En die Senn - wat een grote jongen al! :D Zo te horen wil hij het kruipen liever overslaan en gelijk aan het lopen beginnen :)

En awwwh, N ontdekt een wiebelding! O+

Oh, en welkom Chanty! :)
Ignorance is bliss, but knowledge is power.
pi_141632964
Jouw mini is heul geen mini FR :D

Hoi Chanty! :* En foto's vind ik ook goed hè!!

Wiebeldingen zijn tof RFR, vooral om op te eten :D O+
pi_141636837
Hebben jullie baby's ook zogenaamde huiluurtjes (gehad)?

Onze kleine man slaapt als een beer. Hij is nu 10 weken en slaapt ongeveer van 22:00 - 05:00 uur, dan van 05:30 - 11:00 uur en dan van 12:00 tot 15:30 uur.

Maar dan.. van 15:30 tot 22:00 heeft hij heel veel hazeslaapjes en veel huilmomentjes. Vooral het laatste uur voor de 22:00 uur fles huilt hij eigenlijk alleen maar.

Hoort er gewoon bij?
  zaterdag 28 juni 2014 @ 05:25:53 #33
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_141637942
Mijn baby heeft het nooit gehad, huilen is hier nooit zonder reden.
Ik denk eigenlijk dat je kind eerder honger heeft dan om 22 uur.
Wat doe je nog meer met de baby dan hem laten slapen?
KuikenGuppy
pi_141638036
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 juni 2014 05:25 schreef Burdie het volgende:
Fietsen en voetballen.
  zaterdag 28 juni 2014 @ 07:21:51 #35
231121 Sylver_
Gooi mielies!
pi_141638134
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 juni 2014 02:07 schreef Trebo het volgende:

Onze kleine man slaapt als een beer. Hij is nu 10 weken en slaapt ongeveer van 22:00 - 05:00 uur, dan van 05:30 - 11:00 uur en dan van 12:00 tot 15:30 uur.

Maar dan.. van 15:30 tot 22:00 heeft hij heel veel hazeslaapjes en veel huilmomentjes. Vooral het laatste uur voor de 22:00 uur fles huilt hij eigenlijk alleen maar.

Hoort er gewoon bij?
Hij is in totaal 1,5 uur per dag wakker? Dat vind ik wel erg veel.
  zaterdag 28 juni 2014 @ 07:38:28 #36
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_141638163
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 juni 2014 06:28 schreef Trebo het volgende:

[..]

Fietsen en voetballen.
Misschien houdt hij meer van hardlopen en schaken, probeer dat eens.
KuikenGuppy
pi_141638180
quote:
Ja. En ook rond de 10 weken.
N. was toen zo'n twee weken telkens tussen 18:00 en 21:00 aan het huilen, jammeren, zonder dat er iets aan de hand was (net een fles gehad, boertje gelaten, schone luier). Ik heb haar toen maar veel bij me genomen, uiteindelijk ging het weer voorbij.

Krijgt hij dan maar vier keer voeding per dag (05:00, 11:00, 15:30 en rond 22:00)? Misschien nog een fles erbij doen en wat minder cc per fles? N. zit nu (vier maanden) nog steeds of vijf flessen.
It will set you free
pi_141638189
Geen huiluurtje. Hier ook alleen met reden.
pi_141638261
Hij krijgt om 22, 5, 11, 4 en 19 uur de fles. Om 22 en 11 uur 180 cc en de rest 150 cc. Ik was wat sarcastisch uiteraard met voetballen, maar baby's slapen nou eenmaal veel. Tuurlijk hebben we hem veel bij ons overdag en 'spelen' we met hem. Maar op een gegeven moment (eind vd middag en avond) wordt hij jengelig en huilerig en lijkt ontroostbaar

Wat RunForrestRun beschrijft hebben wij precies hetzelfde.
pi_141638267
Hier hadden beide kinderen dat. Lijkt ook wat op het verwerken van de dag.
  zaterdag 28 juni 2014 @ 08:41:07 #41
231121 Sylver_
Gooi mielies!
pi_141638409
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 juni 2014 08:14 schreef Trebo het volgende:
Hij krijgt om 22, 5, 11, 4 en 19 uur de fles. Om 22 en 11 uur 180 cc en de rest 150 cc. Ik was wat sarcastisch uiteraard met voetballen, maar baby's slapen nou eenmaal veel. Tuurlijk hebben we hem veel bij ons overdag en 'spelen' we met hem. Maar op een gegeven moment (eind vd middag en avond) wordt hij jengelig en huilerig en lijkt ontroostbaar

Door het fietsen en voetballen nam ik je vorige post ook niet meer serieus :P

Maar kan het niet (ook) zijn wat Burdie zegt, dat hij misschien eerder dan om 22.00u honger heeft?
pi_141638756
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 juni 2014 05:25 schreef Burdie het volgende:
Dat. X2
Sjakie ♥ 10-7-10
Japie ♥ 4-2-14
pi_141639107
Probeer de fles idd misschien wat eerder te geven Trebo. Hier heeft mijn kleintje meestal om 8 uur al zn laatste fles van de dag, maar die is wel iets ouder :)

Wij hadden gisteren ons eerste avondje uit en het ging heel goed met Stip! Lekker veel updates gekregen en wij hebben genoten van Eels en sushi :)

Hoi Chanty! :W Gaat het goed met je?

En wb hillzillah! Met je grote man :)

En wat ziet N. er lief uit zo, helemaal verbaasd met dr teen :D
pi_141641801
Volgens mij zitten hier ook mama's met ervaring betreft koemelk allergie toch?? Ik heb het sterke vermoeden dat Joëly ook koemelk allergie heeft.

Vanaf het begin af aan spuugt ze na elke fles minimaal 2/3 keer. Ze heeft onwijze krampjes en sinds een aantal dagen ook dit:

Iemand die dit herkent?? Ik ga maandag de huisarts sowieso bellen, maar ik hoopte het voor die tijd op een of andere manier te kunnen verlichten.. Iemand?? :'(
Worrying won't keep the bad stuff from happening, it just prevents you from enjoying the good.
pi_141642070
Het kan ook net zo goed warmte uitslag zijn hoor. Féline had het ook maar dat was geen allergie.
Wipkip met prachtige Wipkuikentjes O+
Try to be a rainbow in someone's cloud.
pi_141642192
Het zou ook 'gewoon' babyacné kunnen zijn, toch?
pi_141642227
Jaleesa, kan het op de foto niet heel goed zien, maar zitten er 'puskopjes' op de pukkeltjes? J had het heel erg, maar het trekt nu gelukkig alweer weg. Google eens op baby-acne. Doet geen pijn, alleen wat minder fotogeniek.
  zaterdag 28 juni 2014 @ 13:05:11 #48
129011 -Bubseltje-
absofuckinglutely!!
pi_141642345
Hier kma, maar ik herken deze klachten niet. Arm mupje ik zou niet weten wat je er nu aan zou kunnen doen.
Wat voor voeding geef je?
  zaterdag 28 juni 2014 @ 13:17:52 #49
101840 Rijstebuiltje
Du Hast.. Du Hast mich
pi_141642704
Doe je kraanwater gebruiken voor de fles JJ?

Wij zitten qua afstand niet zo ver van elkaar en mijn meisje had het rond de periode die Joëly nu is, ook heel erg!
Ik gebruik nu flesjes water van de Lidl, het werd in no-time minder en nu heeft ze er nagenoeg geen last meer van..:)

Het vele spugen ken ik niet, maar dat komt misschien omdat mijn meisje geen spuger is..
Wir müssen leben, bis wir sterben!
pi_141642823
Lijkt me niet dat het aan het water ligt. Misschien dat ik ook wel 'jullie' kraanwater heb (weet niet precies waar de scheidslijn ligt), maar ik geef borstvoeding. ;) (beetje fokken tijdens een voeding)
pi_141642987
Babyacné komt volgens mij toch vooral voor bij bv? Ellie had het idd ook zo.
En uitslag bij kma kan wel...

Krampjes en spugen kan natuurlijk op heel veel duiden, en ook op niets. Heeft je oudste het ook?

Beetje koelen is vaak goed bij uitslag, maar zou even overleggen met de ha maandag. En anders hypoallergeen proberen?
  zaterdag 28 juni 2014 @ 13:33:13 #52
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_141643150
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 juni 2014 13:27 schreef Cwen het volgende:
Babyacné komt volgens mij toch vooral voor bij bv? Ellie had het idd ook zo.
En uitslag bij kma kan wel...

Krampjes en spugen kan natuurlijk op heel veel duiden, en ook op niets. Heeft je oudste het ook?

Beetje koelen is vaak goed bij uitslag, maar zou even overleggen met de ha maandag. En anders hypoallergeen proberen?
Ik meen me te herinneren dat HA geen zin meer heeft als er al normale kv is gegeven..maar pin me er niet op vast.

JJ, even langs de HA maandag, maar voor nu idd koelen, misschien een zemelenbad proberen en niet teveel smeersels ertegenaan gooien. :)
pi_141643169
Wat googlen en info van CB gaf als antwoord dat het niet door borstvoeding komt, maar nog door hormonen (hormoonveranderingen) van de zwangerschap. Wisselt per kind wat het resultaat is. M'n oudste had het lang zo erg niet als baby nu.

Het zegt gelukkig niks over acne in de puberteit ;).
  zaterdag 28 juni 2014 @ 13:34:25 #54
129011 -Bubseltje-
absofuckinglutely!!
pi_141643178
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 juni 2014 13:33 schreef GotC het volgende:

[..]

Ik meen me te herinneren dat HA geen zin meer heeft als er al normale kv is gegeven..maar pin me er niet op vast.

JJ, even langs de HA maandag, maar voor nu idd koelen en niet teveel smeersels ertegenaan gooien. :)
Als het kma is kan dat wel helpen. De schade is er dan al wel maar de klachten worden er wel minder van.
  zaterdag 28 juni 2014 @ 13:35:35 #55
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_141643201
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 juni 2014 13:34 schreef -Bubseltje- het volgende:

[..]

Als het kma is kan dat wel helpen. De schade is er dan al wel maar de klachten worden er wel minder van.
Ah dat dus :) Al zou ik overstappen van voeding niet zomaar doen.
  zaterdag 28 juni 2014 @ 13:38:10 #56
129011 -Bubseltje-
absofuckinglutely!!
pi_141643265
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 juni 2014 13:35 schreef GotC het volgende:

[..]

Ah dat dus :) Al zou ik overstappen van voeding niet zomaar doen.
Ik ook niet, wij hebben het gedaan in overleg met de ha.
pi_141643430
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 juni 2014 08:14 schreef Trebo het volgende:

Trebo, lees dit eens. Ik heb ook een flesvoedingskindje, maar toen ik dat las, kwam het allemaal enorm bekend voor. En toen ik stopte met me druk maken over wat er 'mis' kon zijn, en maar gewoon accepteerde dat ze 's avonds onrustig was en veel bij mij wilde zijn, luchtte dat voor onszelf heel erg op, en was het opeens ook binnen een paar dagen over.

JJ, N. heeft iets soortgelijks gehad, maar dat kwam toen van de flesvoeding en de vetten die daarin zitten (zei de verpleegkundige). Is vanzelf over gegaan.
It will set you free
pi_141643445
Ze heeft er voor zover ik aan haar merk, geen last van. En als ik google op baby acne ziet het er inderdaad hetzelfde uit.

Alleen als ik me verder inlees, staat er dat dit vaak alleen in de eerste week na de geboorte voorkomt.

Ook heeft ze gelige korstjes op dr oren die blijkbaar ook bij die acne horen. Maar wat dat betreft zou je volgens hun wel contact op moeten nemen met de HA.

Ik ga gewoon maandag even bellen, even langsgaan kan natuurlijk nooit kwaad.

Vandaag gaan we op stap en waren we van plan flesjes water te kopen voor de voeding, ben benieuwd of dat dan gaat helpen :Y

Thanks voor de adviezen O+
Worrying won't keep the bad stuff from happening, it just prevents you from enjoying the good.
  zaterdag 28 juni 2014 @ 14:08:53 #59
144695 Sinister-D-
NL'er in België
pi_141644033
Hallo jonge ouders, even een vraagje: mijn vrouw moet over 3 weken bevallen van onze (voorlopig :P) eerste kleine.
We zijn nog de laatste kleine dingen bijeen aan het rapen. Onder andere nog een babyfoon. Nu smijten ze je met van alles en nog wat om de oren, en de techniek staat niet stil. Ik was er een tijdje geleden aan het denken om er eentje van Luvion te kopen, met camera en monitor waarbij ook een uitbreidings-module voor WIFI voor bestaat zodat je ook via internet op je smartphone kan kijken. Leuk, aardig, schattig en ''zelf geen moment missen'' en dat soort verkoop-praat.
Nu heb ik toch weer mijn twijfels om überhaupt iets met camera/monitor aan te schaffen nu, niet zozeer omdat het toch al wat duurder is, maar gewoon omdat je toch niet de hele dag de tijd hebt om te gaan staren naar een scherm.
Dus nu mijn werkelijke vraag: is zo'n ding wel een echte aanwinst ten opzichte van een normale babyfoon waarbij je enkel audio hebt? Of kan ik mijn geld beter spenderen aan andere nuttigere spullen, en dan maar een traditionele babyfoon.
Inwoner van Verenigd Limburgia! [i]Waar in 't bronsgroen eikenhout, 't nachtegaaltje zingt.[/i]
pi_141644129
Trebo, hier ook een tijdje gehad. Dat ze na de fles van 19.00 niet wilde gaan slapen terwijl ze zichtbaar moe was. Alleen maar huilen huilen huilen in bed, dus dan maar weer er uit als troosten niet helpt. Op een gegeven moment me zelf afgevraagd of ze honger kon hebben, en als ze huilde nog 60 of 90 cc extra gegeven (was ook in overleg met cb) en dan ging ze wel slapen. Dus op een gegeven moment ben ik gewoon bij de voeding van 19.00 al 210 aan gaan bieden ipv 180 en dat werkte hier goed. Dus wellicht eens proberen of het honger is?
pi_141646944
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 juni 2014 13:46 schreef JaleesaJoia het volgende:
Ze heeft er voor zover ik aan haar merk, geen last van. En als ik google op baby acne ziet het er inderdaad hetzelfde uit.

Alleen als ik me verder inlees, staat er dat dit vaak alleen in de eerste week na de geboorte voorkomt.

Ook heeft ze gelige korstjes op dr oren die blijkbaar ook bij die acne horen. Maar wat dat betreft zou je volgens hun wel contact op moeten nemen met de HA.

Ik ga gewoon maandag even bellen, even langsgaan kan natuurlijk nooit kwaad.

Vandaag gaan we op stap en waren we van plan flesjes water te kopen voor de voeding, ben benieuwd of dat dan gaat helpen :Y

Thanks voor de adviezen O+
Hier idd ook erg 'last' van baby acne en het is pas beter geworden na een week of 10 en toen kwam er berg voor in de plaats. Dat kan overigens ook bij de oortjes zitten, dus dat kunnen de gele korsten ook zijn :) Schijnbaar hebben ze er allebei geen last van trouwens.

En het komt idd van de hormonen van de zwangerschap als het baby acne is :) Vette melk oid was volgens onze arts bij het cb wat ze vroeger dachten.
pi_141647218
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 juni 2014 14:08 schreef Sinister-D- het volgende:
Hallo jonge ouders, even een vraagje: mijn vrouw moet over 3 weken bevallen van onze (voorlopig :P) eerste kleine.
We zijn nog de laatste kleine dingen bijeen aan het rapen. Onder andere nog een babyfoon. Nu smijten ze je met van alles en nog wat om de oren, en de techniek staat niet stil. Ik was er een tijdje geleden aan het denken om er eentje van Luvion te kopen, met camera en monitor waarbij ook een uitbreidings-module voor WIFI voor bestaat zodat je ook via internet op je smartphone kan kijken. Leuk, aardig, schattig en ''zelf geen moment missen'' en dat soort verkoop-praat.
Nu heb ik toch weer mijn twijfels om überhaupt iets met camera/monitor aan te schaffen nu, niet zozeer omdat het toch al wat duurder is, maar gewoon omdat je toch niet de hele dag de tijd hebt om te gaan staren naar een scherm.
Dus nu mijn werkelijke vraag: is zo'n ding wel een echte aanwinst ten opzichte van een normale babyfoon waarbij je enkel audio hebt? Of kan ik mijn geld beter spenderen aan andere nuttigere spullen, en dan maar een traditionele babyfoon.
Ik vind hem fijn, want soms hoor ik wel wat, maar slaapt ie meteen door en dan zie ik dat en maak ik hem niet wakker door te gaan kijken. Maar de onze springt pas aan als er geluid is.
  zaterdag 28 juni 2014 @ 18:08:44 #63
344364 ProjSkippy
Meestal ongevaarlijk.
pi_141651026
Hier een babyfoon met beeld en geluid. Ik vind het prettig, omdat ik nu kan zien of ze even piept in d'r slaap (omdat ze op d'r buik beland is), of dat ik er toch naar toe moet.

Ik zou wel even de recensies lezen op internet, daar heb je ook veel aan. Wij hebben voor de Alecto gekozen.
  zaterdag 28 juni 2014 @ 18:16:15 #64
344364 ProjSkippy
Meestal ongevaarlijk.
pi_141651375
quote:

Hoort er gewoon bij?
Hier was huilen vroegahhhh (da's meer dan 6 maanden geleden al) juist door oververmoeid zijn. Tegenwoordig is het 's avonds nog wel eens ivm verwerken van dingen, maar niet in slaap kunnen komen.

Aangezien jouw mini veel slaapt denk ik toch aan honger.. Maar ik vind mezelf niet alwetend. ;) Kijk eens wat er gebeurt als je hem meer aanbiedt.
  zaterdag 28 juni 2014 @ 18:54:43 #65
52229 Chanty
pi_141653172
Zie iemand foto's van Fernando, nu beter bekend als Lucas? :P Be careful what you wish for :+

BABYSPAM!

Dit gezicht na het voeden is echt onbetaalbaar O+

Gisteren heeft hij even lekker in de box gelegen terwijl wij gingen eten.

En vandaag heb ik hem voor het eerst zelf in bad gedaan O+ Dat vindt hij echt heerlijk trouwens.

Eerdere badsessie :D

Hij is gewoon alweer een week oud vandaag! En het gaat allemaal erg goed. Vannacht hebben we tussen twee voedingen door zelfs 3,5 uur kunnen slapen. Borstvoeding is echt heel goed op gang gekomen.Vaak is hij na 15 minuten aan een borst al compleet uitgeteld _O- en dan zit ik dus nog met een volle tweede borst die drie uur later dus van ellende overloopt :+ Kan wel nog erg weinig door de keizersnede maar goed… geduld. En vind het raar dat buiten het leven gewoon doorgaat en hier binnen draait alles nu om de baby. Kan me niet voorstellen dat er buiten nog een leven is :')
  zaterdag 28 juni 2014 @ 19:02:28 #66
286844 Kimpossible
Van lurker tot poster.
pi_141653445
Omg O+
Één keer in de zoveel tijd komen dromen uit!
pi_141653736
Fernando is leuk! O+ En zoveel haar!

En dat gevoel van hoe kan het leven verder gaan terwijl wij een baby hebben heb ik nog steeds af en toe :')
  zaterdag 28 juni 2014 @ 19:22:12 #68
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_141654359
Fernando O+! En raar he, dat er nog meer is dan De Bubbel waar je in leeft? :D
pi_141655007
Fernando O+
Dat koppie als hij het buikje vol heeft O+
Die haartjes O+

Omg rammeldebammel!
It will set you free
pi_141657257
Chanty wat een knapperd!
pi_141657542
Ooooh Chanty,

Wat een lekker knulletje heb je! En wat een haar O+
En heel herkenbaar dat je je niet voor kunt stellen dat de buitenwereld gewoon verder gaat :)
En dat gelukkige en voldane snoetje na de voeding O+
  zaterdag 28 juni 2014 @ 20:40:13 #72
52229 Chanty
pi_141658108
"Wat een haar" was precies het eerste dat de gyn zei toen ze hem uit mijn buik trokken :D

En ik vind het wel een beetje moeilijk op dit moment. Ben niet gemaakt om stil op bed te zitten. Kijk er echt naar uit om straks erop uit te gaan met de kleine.
pi_141659556
Ohhhh Fernando O+ wat heb je een mooi mannetje Chanty. En die haartjes, wauw wat veel! Wat fijn dat de bv zo goed loopt. Nog even rustig aan en dan kun je lekker aan de wandel met je mannetje. :)

Ik heb weer eens ontdekt hoe belangrijk rust en regelmaat zijn. De hele week wilden T en S bij mijn vader de middagfles al rond 14:00 uur in plaats van ergens tussen 16-17 uur. Als mijn vader oppast wordt er namelijk best wel met ze "gezeuld". Hij gaat vaak wel 2-3 uur met ze wandelen en moet ook L nog uit school halen 's middags. Op zich is het meer willen drinken niet erg, ik ben heel blij dat mijn vader op wil passen, maar het valt gewoon op dat T en S nu het weekend is en we lekker thuis zijn gelijk weer een ander (rustiger) ritme hebben. Ik vind het echt bijzonder wat zo'n dagje rustig aan doen zoveel scheelt. :o

Ik had vandaag een matrozenkind. :+
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_141659803
O+
S. 2014
J. 2016
  zaterdag 28 juni 2014 @ 21:14:07 #75
286844 Kimpossible
Van lurker tot poster.
pi_141660697
Nikki O+ wat een lekker bekkie! Is het nou s of t? Haha! T. Toch?? *)
Één keer in de zoveel tijd komen dromen uit!
pi_141663945
Is T, toch? O+

Chanty, wat een leuke knul!! En geniet ook van de Bubbel, is zo bijzonder O+. Voeden met 1 borst per keer doe ik trouwens nog steeds :Y.

Hier juist na 9 maanden babyfoon mét camera gekocht! Ik vind het idd fijn om te zien waar welk geluidje op duidt. Hier een Luvion, Goedkoopste model met camera.

Trebo, zou idd de fles eerder aanbieden. En zoveel als die van jou heeft Ellie nog nooit geslapen! _O-
pi_141664201
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 juni 2014 21:14 schreef Kimpossible het volgende:
Nikki O+ wat een lekker bekkie! Is het nou s of t? Haha! T. Toch?? *)
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 juni 2014 22:33 schreef Cwen het volgende:
Is T, toch? O+
Jullie gaan door voor de koelkast. ;)

En babyfoons, wij hebben er één en die staat op de kamer van S, alleen staat hij nooit aan. :+ Ik vind zo'n babyfoon met camera wel gaaf, maar wij hebben er dan 2 nodig en aangezien ik de babyfoon nu al niet gebruik denk ik niet dat het de investering waard is.

Over dure dingen gesproken, Moppert, is R nog steeds helemaal fan van zijn kangaroogevalstoelding?
pi_141664428
Oh ja, beter laat dan nooit... Het filmpje van zelf etende Ellie!
http://s1193.photobucket.(...)zpsnkaovrob.mp4.html
pi_141664610
Ik heb een babyfoon zonder camera en dat vind ik eigenlijk ideaal, ik vind het persoonlijk niet nodig te moeten zien hoe m'n kind in haar slaap beweegt, en over dat huilen en weten of je dan wel of biet moet gaan, dat heb je met een gewone babyfoon ook zo door hoor.. Tenminste ik wacht altijd heel even af of het huilen door zet, sta dus sowieso niet bij de eerste jij op haar kamertje. Maar goed heb ik ook wel een makkelijke slaper, wellicht als je een moeilijkere slaper of buikbaby hebt dat het dan wel fijn is.

De enige momenten dat ik het ooit 'mis' is als ik haar lekker hoor spelen of lachen in bed, dan ben ik gewoon wel benieuwd wat ze aan het doen is, tja dan denk ik wel eens wat zou het leuk zijn als ik kon zien wat ze doet. Maar ik zou persoonlijk geen camere babyfoon aanschaffen
pi_141665266
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 juni 2014 22:45 schreef Cwen het volgende:
Wat doet ze dat al netjes! :o
  zaterdag 28 juni 2014 @ 23:07:44 #81
423656 Moppert
omgwtfbbqroflwouters
pi_141665441
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 juni 2014 22:39 schreef _NIKKI_ het volgende:
Over dure dingen gesproken, Moppert, is R nog steeds helemaal fan van zijn kangaroogevalstoelding?
Ja :D
Toen onze mop een mopje was,
Was ze aardig om te zien;
Nu bromt zij alle dagen
En bijt nog bovendien.
pi_141665895
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 juni 2014 23:07 schreef Moppert het volgende:

[..]

Ja :D
Wat fijn! :)
  zaterdag 28 juni 2014 @ 23:23:02 #83
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_141666147
Chanty O+
KuikenGuppy
pi_141674009
Sorry sorry sorry. Weer vreselijk de boel laten versloffen hier. Sjaak flink ziek geweest, gezeik ook op zijn kdv....

Plaatje om het goed te maken! :*

SPOILER
Sjakie ♥ 10-7-10
Japie ♥ 4-2-14
  zondag 29 juni 2014 @ 09:39:18 #85
129011 -Bubseltje-
absofuckinglutely!!
pi_141674017
Chanty wat een hompie O+
Hopelijk ben je snel weer mobieler.

T matroosje O+
pi_141674036
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 juni 2014 22:45 schreef Cwen het volgende:
Wat gaaf! :D

Ik had ook nog een vraagje aan Moppert, aangezien jullie eenzelfde cosleeper hebt als wij (alleen dan de maxi toch?). Past R. er nog in? Stip begint er namelijk enigszins uit te groeien. Sowieso in de breedte, want hij mept telkens tegen de spijlen aan, maar als hij zich een beetje afzet met zn beentjes ligt hij met zn hoofd bovenin.

Hij lag gisteren zo heerlijk te slapen in zn ledikant, dat hij dus vannacht daar heeft geslapen. Ik ben twee keer zn speen terug moeten gaan geven en om 4 uur heb ik een fles gegeven in de schommelstoel daar en hem weer teruggelegd en toen werd hij om 7 uur wakker van een lekkende luier (maat 2 haalt het dus niet s nachts...). Maar volgens mij heeft hij best goed geslapen en dat zonder strak instoppen of Pacco *O*
pi_141674077
Ooooh wat een lievie Chanty O+ Dat snoetje, die haartjes O+ Ik ga er bijna weer van rammelen. Bijna *)

Babyfoon: we hebben bewust gekozen voor een babyfoon zonder camera. We hebben hem zowiezo bijna nooit aanstaan, alleen als we buiten zitten, want dan horen we de baby's niet :)

Ellie kan goed zelf eten ^O^

Lief matroosje van Nikki O+

Momo wat een mooi kind! Big blue eyes!

Dot wat fijn dat hij zo goed heeft geslapen!

Vanochtend hoorde ik allerlei geritsel in de babykamer. Ik ging kijken, lag Lucia met een big smile helemaal aan de andere kant van haar bedje met haar voetjes tegen een speeltje aan te trappelen O+ En Isabel lag er kraaiend naar te kijken O+
  zondag 29 juni 2014 @ 09:51:45 #88
423656 Moppert
omgwtfbbqroflwouters
pi_141674114
quote:
1s.gif Op zondag 29 juni 2014 09:41 schreef Dot. het volgende:
Ik had ook nog een vraagje aan Moppert, aangezien jullie eenzelfde cosleeper hebt als wij (alleen dan de maxi toch?). Past R. er nog in? Stip begint er namelijk enigszins uit te groeien. Sowieso in de breedte, want hij mept telkens tegen de spijlen aan, maar als hij zich een beetje afzet met zn beentjes ligt hij met zn hoofd bovenin.
Ja dat past nog heel prima. ik maak wel even een foto om het te laten zien :D
Nu bromt zij alle dagen
En bijt nog bovendien.
  zondag 29 juni 2014 @ 10:04:39 #89
423656 Moppert
omgwtfbbqroflwouters
pi_141674262
En hij is dus niet mega dun :D dat het nog past maar komt echt door de maxi maat

SPOILER
Nu bromt zij alle dagen
En bijt nog bovendien.
pi_141674355
quote:
0s.gif Op zondag 29 juni 2014 10:04 schreef Moppert het volgende:
En hij is dus niet mega dun :D dat het nog past maar komt echt door de maxi maat

SPOILER
Oh, dat gaat idd nog prima! Ik zie dat de maxi idd ook 10 cm langer is dan die wij hebben :) Helaas paste die echt niet op onze kamer. Maar ik ben wel echt heel blij dat we hem hebben, geniaal ding!
  zondag 29 juni 2014 @ 10:13:46 #91
423656 Moppert
omgwtfbbqroflwouters
pi_141674367
Ja deze is 50x90 en je kan hem eventueel met de verbreedplank nog breder maken (maar dan kan je geen hekje gebruiken. )
Nu bromt zij alle dagen
En bijt nog bovendien.
pi_141675831
Onze cosleeper gaat vandaag terug naar zijn eigen huis. Jammer van mijn bedopslag. ;)

Fijn dat Stip ook lekker in zijn eigen bedje slaapt!
  zondag 29 juni 2014 @ 14:40:33 #93
81363 Hilzillah
Fall Dead!
pi_141680260
Chanty wat een knappert die Fernando O+ mooie haartjes!!

Leuk pakje Nikki! Matroosjes zijn tof!

Aaaahw O+ wat een lekker koppie momo!

Ik heb voor de Senn een wiegje gebruikt omdat zijn vader daar ook in geslapen heeft enzo. Maar voor baby 2.0 (ooit) wil ik ook wel zo'n cosleeper. Zo handig en fijn dichtbij!
pi_141680394
Mooi koppie Momo! En geen waterpoklittekentjes hè? Fijn.

Ha! Die Ellie! Wat knap zeg! En dat schattige vogelgeluidje. O+ Aaa!
pi_141680944
Plaatjes teruggekeken. Wat een liefde allemaal! O+ O+ O+ Ik ga er overigens niet meer van rammelen. Heerlijk!

Limone, een klein hapje uit zijn neus. De rest is gecamoufleerd door de eczeem. Sjaak heeft ook een grote hap uit zijn neus, en daar hebben zich vier van die hoe heet het, gerstekorrels (?) in verzameld. Accentueert heel fraai. :{
Sjakie ♥ 10-7-10
Japie ♥ 4-2-14
  zondag 29 juni 2014 @ 17:26:45 #96
81363 Hilzillah
Fall Dead!
pi_141686304
Gerstekorrels zijn een bitch! Ik heb ze ook regelmatig onder mijn oog op mijn jukbeen. Mijn moeder 'opereert' ze altijd voor me weg met een naald. Maar omdat bij een kind te doen lijkt me niet zo'n succes...
pi_141686343
Gerstekorrels gaan bij baby's volgens mij vanzelf weg. I. had er ook een paar, maar die zijn nu weg.
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_141686707
Sjaak is heul geen baby meer. Wordt volgende week vier. :D
Sjakie ♥ 10-7-10
Japie ♥ 4-2-14
pi_141686861
Gerstekorrels... Heb ze zelf nu ook weer. Stom :(. Maar idd, naald doet wonderen.
pi_141687413
Ja. Alleen blijft stuiter Sjaak niet stil liggen.

Heb er nu één te pakken geloof ik.
Sjakie ♥ 10-7-10
Japie ♥ 4-2-14
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')