Assyriërs gaan toch haten als je ze Arabier noemt?quote:Op vrijdag 27 juni 2014 19:19 schreef Peunage het volgende:
Jullie weten dan ook niet hoe nationalistisch Arabische christenen vaak zijn.
ik heb contact met een aantal diaspora assyriers en arabische christenen. Over het algemeen zijn ze inderdaad erg nationalistisch en baathistisch. Maar dat is natuurlijk het gevolg van de drama die ze sinds 2004 hebben meegemaakt. Diaspora meningen zijn echter altijd extremer dan degenen die daar wonen. Die hebben echt liever de peshmerga hoor. Maar de diaspora die ik ken noemen peshmerga irakese verraders.quote:Op vrijdag 27 juni 2014 19:19 schreef Peunage het volgende:
Jullie weten dan ook niet hoe nationalistisch Arabische christenen vaak zijn.
Hun nationaliteit is dan ook Irakees en niet Arabisch.quote:Op vrijdag 27 juni 2014 19:30 schreef IPA35 het volgende:
[..]
Assyriërs gaan toch haten als je ze Arabier noemt?
Dat denk ik niet. Ze worden ook gewoon door het leger beschermd.quote:Op vrijdag 27 juni 2014 19:30 schreef ChanceThePepper het volgende:
[..]
ik heb contact met een aantal diaspora assyriers en arabische christenen. Over het algemeen zijn ze inderdaad erg nationalistisch en baathistisch. Maar dat is natuurlijk het gevolg van de drama die ze sinds 2004 hebben meegemaakt. Diaspora meningen zijn echter altijd extremer dan degenen die daar wonen. Die hebben echt liever de peshmerga hoor. Maar de diaspora die ik ken noemen peshmerga irakese verraders.
Nja, tegenwoordig kan de meerderheid toch geen aramees meer en is arabisch de voertaal onder diaspora.quote:Op vrijdag 27 juni 2014 19:30 schreef IPA35 het volgende:
[..]
Assyriërs gaan toch haten als je ze Arabier noemt?
Eeh Baklava en Illias, lees je dat?quote:Op vrijdag 27 juni 2014 19:00 schreef SadPanda het volgende:
EU-delegatie bevestigt brandstichting van Iraakse christelijke kerken
http://mediawerkgroepsyri(...)christelijke-kerken/
Jij spreekt over Arabische christenen. Heb altijd het idee dat de meerderheid Assyriërs zijn in Irak?quote:Op vrijdag 27 juni 2014 19:31 schreef Peunage het volgende:
[..]
Hun nationaliteit is dan ook Irakees en niet Arabisch.
klopt, maar in nineve hebben ze liever de peshmerga dan ISIS.quote:Op vrijdag 27 juni 2014 19:32 schreef Peunage het volgende:
[..]
Dat denk ik niet. Ze worden ook gewoon door het leger beschermd.
Met Arabische bedoelde ik die van Irak+Syrië.quote:Op vrijdag 27 juni 2014 19:34 schreef IPA35 het volgende:
[..]
Jij spreekt over Arabische christenen. Heb altijd het idee dat de meerderheid Assyriërs zijn in Irak?
Arabier is een etniciteit.quote:Op vrijdag 27 juni 2014 19:31 schreef Peunage het volgende:
[..]
Hun nationaliteit is dan ook Irakees en niet Arabisch.
hij bedoelt dat assyriers zich verbonden voelen met Irak en niet met arabisch zijn. Dat ze daarom ook vaak super nationalistisch zijn. Arabische christenen hebben beiden.quote:
Oh zo, ja overdreven nationalisme is nooit goed.quote:Op vrijdag 27 juni 2014 19:38 schreef ChanceThePepper het volgende:
[..]
hij bedoelt dat assyriers zich verbonden voelen met Irak en niet met arabisch zijn. Dat ze daarom ook vaak super nationalistisch zijn. Arabische christenen hebben beiden.
Áls de Koerden autonoom worden, willen zij ook autonomie. Er is best wel wat vijandigheid tussen de 2.quote:Op vrijdag 27 juni 2014 19:43 schreef IPA35 het volgende:
Als ze zo nationalistisch zijn t.o.v. Irak waarom willen velen van hen dan autonomie?
Het nieuwe Irak sinds 2004 is niet het irak waar ze zo nationalistisch over zijn.quote:Op vrijdag 27 juni 2014 19:43 schreef IPA35 het volgende:
Als ze zo nationalistisch zijn t.o.v. Irak waarom willen velen van hen dan autonomie?
Wanneer hebben ze dat gedaan en heb je een bron?quote:Op vrijdag 27 juni 2014 19:44 schreef Peunage het volgende:
ISIS heeft trouwens 140 Koerdische jongeren gekidnappt en gaat ze hersensppelen.
Baklava heeft al een tijdje niet gepost
http://edition.cnn.com/20(...)choolboys/index.htmlquote:Op vrijdag 27 juni 2014 19:56 schreef mrstylo het volgende:
[..]
Wanneer hebben ze dat gedaan en heb je een bron?
Ze hebben trouwens ook een kennis van mij ontvoerd.quote:Op vrijdag 27 juni 2014 19:44 schreef Peunage het volgende:
ISIS heeft trouwens 140 Koerdische jongeren gekidnappt en gaat ze hersensppelen.
Baklava heeft al een tijdje niet gepost
quote:Op vrijdag 27 juni 2014 20:32 schreef Baklava95 het volgende:
[..]
Ze hebben trouwens ook een kennis van mij ontvoerd.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |