Tja, het blijft gissen natuurlijk, maar mogelijk deden vader en moeder het om de beurt en was het die dag eigenlijk haar beurt?quote:Op zondag 29 juni 2014 20:43 schreef Alentejana het volgende:
Maar dan lijkt het me ook nog gewone routine om hem na je werk weer op te halen.
We hebben het dan over twee maal vergeten dat je je kind bij je hebt.
En drie maal niet zien wat je in je auto hebt.
Jij gaat eerst met je kind eten, vervolgens rijd je 1 km verder naar je werk, dat is amper gasgeven en afremmen, en dan ben je vergeten dat je je kind net nog weer in zijn zitje hebt gewurmd?quote:Op zondag 29 juni 2014 21:26 schreef moussie het volgende:
[..]
Tja, het blijft gissen natuurlijk, maar mogelijk deden vader en moeder het om de beurt en was het die dag eigenlijk haar beurt?
Kind valt meteen in slaap, vader heeft haast, hoofd vol met andere dingen .. misschien is hij zelf ziek en heeft pillen gekregen van de doctor met bijwerkingen (dat die dus eigenlijk al niet mocht rijden), geen idee. Ik bedoel maar, het gebeurt ook dat je net nog je sleutels hebt gepakt voor je de deur uit liep, en toch vergeet je de deur op slot te draaien. Menselijke hersenen zijn maar vreemde onbetrouwbare dingen .. een kleine verandering in je hormonale evenwicht door stress of whatever en je bent de kluts kwijt.quote:Op maandag 30 juni 2014 00:14 schreef Alentejana het volgende:
[..]
Jij gaat eerst met je kind eten, vervolgens rijd je 1 km verder naar je werk, dat is amper gasgeven en afremmen, en dan ben je vergeten dat je je kind net nog weer in zijn zitje hebt gewurmd?
Hoe wil je dat verklaren?
Wat het mogelijke motief aangaat blijven die rare woorden van de moeder aan me knagen, maar aan de andere kant realiseer ik me wel dat met name gelovige mensen onbegrijpelijk fatalistisch kunnen zijn. Goed mogelijk dat we het nooit zullen weten.quote:Maar nogmaals motief ontbreekt... dus ja, ik ga niet "moordenaar" roepen hoor, maar the chain of events, zoals dat dan heet, kloppen niet echt met "vergeten".
Ja, maar je weet toch hoe dat in de media gaat, daar worden dingen snel verdraaid (ook omdat ze ooggetuigen te snel als bron nemen en geen hoor en wederhoor toepassen).quote:Op zondag 29 juni 2014 16:18 schreef Alentejana het volgende:
[..]
Ze brengen het alsof hij vergeten was dat het kind in de auto zat.
Anders zou je op z´n minst het kind mee naar binnen nemen op je werk. Moet toch eten, (dat ontbijt is echt niet genoeg voor een hele dag) drinken, en een schone luier op zijn tijd. Een kind de hele dag in een auto laten is trouwens op zich ook pure mishandeling.
Die sleutels kletsten niet tegen je een minuut eerder. Maar goed, alles kan.quote:Op maandag 30 juni 2014 00:51 schreef moussie het volgende:
[..]
Kind valt meteen in slaap, vader heeft haast, hoofd vol met andere dingen .. misschien is hij zelf ziek en heeft pillen gekregen van de doctor met bijwerkingen (dat die dus eigenlijk al niet mocht rijden), geen idee. Ik bedoel maar, het gebeurt ook dat je net nog je sleutels hebt gepakt voor je de deur uit liep, en toch vergeet je de deur op slot te draaien. Menselijke hersenen zijn maar vreemde onbetrouwbare dingen .. een kleine verandering in je hormonale evenwicht door stress of whatever en je bent de kluts kwijt.
Dit is wat de politie heeft vrijgegeven.quote:Op maandag 30 juni 2014 01:53 schreef DarkAccountant het volgende:
[..]
Ja, maar je weet toch hoe dat in de media gaat, daar worden dingen snel verdraaid (ook omdat ze ooggetuigen te snel als bron nemen en geen hoor en wederhoor toepassen).
http://healthland.time.co(...)kill-their-own-kids/quote:You have identified five main circumstances in which parents kill their children.
The first is “altruistic.” The classic case is the mother who plans to take her own life and believes that the children are better off in heaven with her. Number Two is the case in which the parent is acutely psychotic. The third type is fatal battering [as described above]. The fourth is [to get rid of] an unwanted baby, for example an infant born out of wedlock. The final category is spousal revenge, [in which a parent kills the children to hurt the partner], typically after infidelity.
Het is ook niet zo belangrijk, want ze hebben de moeder niet opgepakt.quote:Op maandag 30 juni 2014 12:15 schreef moussie het volgende:
Bedoel je deze?
[..]
http://healthland.time.co(...)kill-their-own-kids/
Overigens vind ik het op zich juist helemaal niet vreemd dat beiden onafhankelijk van elkaar hebben opgezocht hoe lang zoiets duurt, als je het nieuws ziet (op 11 juni is er een baby in de auto gevonden) en erover gaat praten, en tijdens dat gesprek gaat beseffen dat het iedereen kan gebeuren is het opzoeken een volgende logische stap. En welke woorden er precies zijn gebruikt bij die zoekopdracht, tja, met dat automatische aanvullen zou ik daar niet zo zwaar aan tillen.
Dus ze denken (nog) niet dat de ouders het samen hebben gepland .. hmz ..quote:Op maandag 30 juni 2014 12:25 schreef Alentejana het volgende:
[..]
Het is ook niet zo belangrijk, want ze hebben de moeder niet opgepakt.
Jij hebt dan ook geen kind, plus dat je beseft dat het iedereen kan gebeuren. Als je wel een kind hebt en zoals velen ervan overtuigd bent dat het jou nooit en te nimmer zou gebeuren (hoe kan je je eigen kind nou vergeten) is het een ander verhaal, dan moet je het eigenlijk opzoeken om je te informeren over de gevaren.quote:Zelf heb ik het trouwens nog nooit opgezocht, zelfs nu niet. Ik zie het nut er niet van om te weten hoe lang het duurt. Je moet gewoon nooit zo´n klein kind in de auto laten- al begrijp ik het als het ligt te slapen en je wipt alleen de winkel in- en al helemaal niet als het heet is.
Roep ik ook altijd. De auto kan geramd worden, of iemand gaat er met de auto vandoor met kind er nog in.quote:Op maandag 30 juni 2014 12:46 schreef moussie het volgende:
Btw, zelfs al is het niet zo heet en je denkt dat het maar 2 minuten is, dan nog niet achterlaten. Er kan altijd iets gebeuren dat je niet kan controleren
In beginsel ja, maar als het echt kloteweer is en ik moet b.v. even bij de bakker zijn laat ik mijn dochter nog wel eens even achter in de auto, mits ik het volle zicht daarop houd.quote:Op maandag 30 juni 2014 12:46 schreef moussie het volgende:
Btw, zelfs al is het niet zo heet en je denkt dat het maar 2 minuten is, dan nog niet achterlaten. Er kan altijd iets gebeuren dat je niet kan controleren
Het een sluit het ander niet uit, maar als ik ga tanken met de auto dan kan ik niet lopend of met de fiets gaan.quote:Op maandag 30 juni 2014 13:06 schreef Alentejana het volgende:
[..]
Roep ik ook altijd. De auto kan geramd worden, of iemand gaat er met de auto vandoor met kind er nog in.
Maar ik snáp wel dat mensen het doen. Iedereen neemt gecalculeerde risicos nu en dan.
Nou ja, ik ben zelf van de generatie dat men gewoon liep met kinderen al of niet in een wagentje of ze achter-dan wel voorop de fiets meenam, zal ik er ook maar bijzeggen.
Van de andere kant: toch wel goed om even uit te zoeken hoe e.e.a. precies zit.quote:Op maandag 30 juni 2014 13:13 schreef Leandra het volgende:
Ik denk dat een aantal users het naar aanleiding van dit topic (en wereldwijd een heleboel mensen naar aanleiding van de arrestatie), wel opgezocht heeft wat er kan gebeuren als een kind in de auto achtergelaten wordt.
Mijn man had gisteren vreselijke verhalen gelezen (een man die tot 3 keer toe het alarm van zijn auto hoorde afgaan, naar zijn auto keek, niemand bij de auto zag staan en telkens het alarm op afstand uitschakelde.... en nog niet bedacht dat hij zijn kind er in achtergelaten had).
Dat wil niet zeggen dat mocht hij volgende week zo vergeetachtig zijn, dat hij "dus" gepland had onze zoon in de auto te vergeten.
Interieurdetectie kun je uitzetten meestal. Soms door het alarm een tweede keer in te schakelen. Bij mijn auto zit er een knopje voor in het portier...quote:Op maandag 30 juni 2014 13:16 schreef Leandra het volgende:
Het een sluit het ander niet uit, maar als ik ga tanken met de auto dan kan ik niet lopend of met de fiets gaan.
Overigens blijft mijn peuter dan wel in de auto zitten, ook als ik ga afrekenen, en gezien de werking van het alarm van onze auto zet ik die dan dus niet op slot.
Ja klopt, maar ik weet dat het onverantwoord is om een kind in een afgesloten auto te laten zitten, zeker als de zon schijnt, en ik merk dat als ik zelf even een 2-seconden-klusje heb waarbij mijn peuter in de auto blijft zitten, dat ik zijn raam dan openzet.quote:Op maandag 30 juni 2014 13:16 schreef DS4 het volgende:
[..]
Van de andere kant: toch wel goed om even uit te zoeken hoe e.e.a. precies zit.
Nee, ik snap die insteek, maar wel als hij vervolgens iets in de auto gaat zetten en dan nog je kind niet ziet. En eerst met hem gaat eten en dan zeggen dat je hem vergeet af te zetten bij daycare etc.quote:Op maandag 30 juni 2014 13:13 schreef Leandra het volgende:
Ik denk dat een aantal users het naar aanleiding van dit topic (en wereldwijd een heleboel mensen naar aanleiding van de arrestatie), wel opgezocht heeft wat er kan gebeuren als een kind in de auto achtergelaten wordt.
Mijn man had gisteren vreselijke verhalen gelezen (een man die tot 3 keer toe het alarm van zijn auto hoorde afgaan, naar zijn auto keek, niemand bij de auto zag staan en telkens het alarm op afstand uitschakelde.... en nog niet bedacht dat hij zijn kind er in achtergelaten had).
Dat wil niet zeggen dat mocht hij volgende week zo vergeetachtig zijn, dat hij "dus" gepland had onze zoon in de auto te vergeten.
Ja, onze auto heeft ook een "doors only" functie, waarbij het alarm niet afgaat zodra er iets in de auto beweegt, maar het kost me veel te veel moeite die functie in te schakelen.quote:Op maandag 30 juni 2014 13:18 schreef DS4 het volgende:
[..]
Interieurdetectie kun je uitzetten meestal. Soms door het alarm een tweede keer in te schakelen. Bij mijn auto zit er een knopje voor in het portier...
Geen zicht op je kind... Er hoeft maar 1 idioot te zijn die je kind meeneemt. Kans is nihil, maar ik zou het niet willen nemen.
Nou.... nou is mijn man niet erg vergeetachtig, maar mannen en iets niet zien verbaast me dan weer helemaal nietquote:Op maandag 30 juni 2014 13:20 schreef Alentejana het volgende:
[..]
Nee, ik snap die insteek, maar wel als hij vervolgens iets in de auto gaat zetten en dan nog je kind niet ziet. En eerst met hem gaat eten en dan zeggen dat je hem vergeet af te zetten bij daycare etc.
Nou ging het hier meer om het vergeten zelf.quote:Op maandag 30 juni 2014 13:19 schreef Leandra het volgende:
Ja klopt, maar ik weet dat het onverantwoord is om een kind in een afgesloten auto te laten zitten, zeker als de zon schijnt, en ik merk dat als ik zelf even een 2-seconden-klusje heb waarbij mijn peuter in de auto blijft zitten, dat ik zijn raam dan openzet.
Ik weet het niet, het is typisch zoiets dat onvoorstelbaar is tot het je overkomt denk ik...quote:Op maandag 30 juni 2014 13:23 schreef DS4 het volgende:
[..]
Nou ging het hier meer om het vergeten zelf.
Ken overigens wel iemand die het presteerde om aangekomen op zijn werk te constateren dat er nog een kind in de auto lag en zo rechtsomkeert mocht naar het kdv. Dat kost dan gelukkig alleen maar een beetje tijd.
Zoals ik al aangaf: ik ben idioot voorzichtig met die kleine van mij. Op zich wel raar, want zelf flirt ik al mijn hele leven met Magere Hein... O well...quote:Op maandag 30 juni 2014 13:21 schreef Leandra het volgende:
Ja, onze auto heeft ook een "doors only" functie, waarbij het alarm niet afgaat zodra er iets in de auto beweegt, maar het kost me veel te veel moeite die functie in te schakelen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |