abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_141698581
quote:
0s.gif Op zondag 29 juni 2014 20:43 schreef Alentejana het volgende:
Maar dan lijkt het me ook nog gewone routine om hem na je werk weer op te halen.
We hebben het dan over twee maal vergeten dat je je kind bij je hebt.
En drie maal niet zien wat je in je auto hebt.
Tja, het blijft gissen natuurlijk, maar mogelijk deden vader en moeder het om de beurt en was het die dag eigenlijk haar beurt?

Hoe dan ook, voor bijna alles in dit hele tragische gebeuren kan er een verklaring zijn, reasonable doubt .. alleen een ding kan ik op geen enkele manier plaatsen. En dat is de uitspraak van moeder over hetgeen het kind nu bespaart blijft. Is zij ongeneeslijk ziek of zo, is dit suicide by lethal injection?
pleased to meet you
  zondag 29 juni 2014 @ 22:05:20 #127
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_141701034
Ik heb de owners manual van de 2011 Hyundai Tucson net even doorgekeken, maar zo te zien werkt het alarm behoorlijk basic, en reageert het alleen op het openen van deuren, achterklep en motorkap zonder gebruik van de afstandsbediening/sleutel.
En de motor kan niet starten als het alarm geactiveerd is, ook niet met de sleutel.

Maar er staat niets over reageren op beweging in de auto, en in principe zou je dus een ruit kunnen inslaan zonder dat het alarm afgaat, zolang je maar geen deur opent.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_141709003
quote:
0s.gif Op zondag 29 juni 2014 21:26 schreef moussie het volgende:

[..]

Tja, het blijft gissen natuurlijk, maar mogelijk deden vader en moeder het om de beurt en was het die dag eigenlijk haar beurt?
Jij gaat eerst met je kind eten, vervolgens rijd je 1 km verder naar je werk, dat is amper gasgeven en afremmen, en dan ben je vergeten dat je je kind net nog weer in zijn zitje hebt gewurmd?
Hoe wil je dat verklaren?

Maar nogmaals motief ontbreekt... dus ja, ik ga niet "moordenaar" roepen hoor, maar the chain of events, zoals dat dan heet, kloppen niet echt met "vergeten".
pi_141710996
quote:
0s.gif Op maandag 30 juni 2014 00:14 schreef Alentejana het volgende:

[..]

Jij gaat eerst met je kind eten, vervolgens rijd je 1 km verder naar je werk, dat is amper gasgeven en afremmen, en dan ben je vergeten dat je je kind net nog weer in zijn zitje hebt gewurmd?
Hoe wil je dat verklaren?
Kind valt meteen in slaap, vader heeft haast, hoofd vol met andere dingen .. misschien is hij zelf ziek en heeft pillen gekregen van de doctor met bijwerkingen (dat die dus eigenlijk al niet mocht rijden), geen idee. Ik bedoel maar, het gebeurt ook dat je net nog je sleutels hebt gepakt voor je de deur uit liep, en toch vergeet je de deur op slot te draaien. Menselijke hersenen zijn maar vreemde onbetrouwbare dingen .. een kleine verandering in je hormonale evenwicht door stress of whatever en je bent de kluts kwijt.

quote:
Maar nogmaals motief ontbreekt... dus ja, ik ga niet "moordenaar" roepen hoor, maar the chain of events, zoals dat dan heet, kloppen niet echt met "vergeten".
Wat het mogelijke motief aangaat blijven die rare woorden van de moeder aan me knagen, maar aan de andere kant realiseer ik me wel dat met name gelovige mensen onbegrijpelijk fatalistisch kunnen zijn. Goed mogelijk dat we het nooit zullen weten.
pleased to meet you
  maandag 30 juni 2014 @ 01:53:04 #130
380998 DarkAccountant
Dark numbers, full daylight
pi_141712716
quote:
0s.gif Op zondag 29 juni 2014 16:18 schreef Alentejana het volgende:

[..]

Ze brengen het alsof hij vergeten was dat het kind in de auto zat.

Anders zou je op z´n minst het kind mee naar binnen nemen op je werk. Moet toch eten, (dat ontbijt is echt niet genoeg voor een hele dag) drinken, en een schone luier op zijn tijd. Een kind de hele dag in een auto laten is trouwens op zich ook pure mishandeling.
Ja, maar je weet toch hoe dat in de media gaat, daar worden dingen snel verdraaid (ook omdat ze ooggetuigen te snel als bron nemen en geen hoor en wederhoor toepassen).

Die man zal wel in paniek geweest zijn toen hij zijn kind dood aantrof in de auto, misschien heeft hij wel iets geroepen in de trant van "I forgot! I forgot!' Dat hebben omstaanders dan gehoord en in de media wordt dat dan "man vergeet zijn kind in de auto".

Terwijl het denk ik uit alle bronnen hierboven wel duidelijk is dat hij zijn kind helemaal niet was vergeten, meer nog, hij was tijdens een pauze op zijn werk of zo zelfs teruggekeerd naar de auto (volgens mij gewoon om te kijken of alles nog goed ging, waarom doe je dat anders).

Hij was zijn kind niet 'vergeten', hij was de kinderopvang 'vergeten'.

En ja, dan komt een of andere politie-officier je hele computer nakijken, ja dan kan je bij de meeste mensen wel 'verdacht' materiaal vinden hoor. Ik heb naar aanleiding van sommige topics hier op Fok! al een heleboel vreemde dingen opgezocht. Als ik ooit verdacht wordt van een seriemoord, dan hang ik in de USA volgens mij aan de galg als ze zich daar op gaan baseren, terwijl dat natuurlijk totaal geen bewijskracht heeft.

En dan nog zijn familie die hem nota bene nog een hart onder de riem steekt op de begrafenis, dat zegt toch ook wel wat.
pi_141715801
quote:
0s.gif Op maandag 30 juni 2014 00:51 schreef moussie het volgende:

[..]

Kind valt meteen in slaap, vader heeft haast, hoofd vol met andere dingen .. misschien is hij zelf ziek en heeft pillen gekregen van de doctor met bijwerkingen (dat die dus eigenlijk al niet mocht rijden), geen idee. Ik bedoel maar, het gebeurt ook dat je net nog je sleutels hebt gepakt voor je de deur uit liep, en toch vergeet je de deur op slot te draaien. Menselijke hersenen zijn maar vreemde onbetrouwbare dingen .. een kleine verandering in je hormonale evenwicht door stress of whatever en je bent de kluts kwijt.
Die sleutels kletsten niet tegen je een minuut eerder. Maar goed, alles kan.
quote:
0s.gif Op maandag 30 juni 2014 01:53 schreef DarkAccountant het volgende:

[..]

Ja, maar je weet toch hoe dat in de media gaat, daar worden dingen snel verdraaid (ook omdat ze ooggetuigen te snel als bron nemen en geen hoor en wederhoor toepassen).

Dit is wat de politie heeft vrijgegeven.
Hij heeft luttele minuten (shortly before, half a mile away) ontbeten in een fastfoodrestaurant.
Hij is vergeten de baby af te leveren bij daycare.
Hij is tussen de middag teruggegaan om iets in de auto te zetten. Via de bestuurderskant op de passagiersstoel, is later naar buiten gekomen.
Hij heeft toegegeven dat hij opgezocht heeft hoelang het duurt voordat een hond doodgaat in een auto, omdat "hij bang was dat het zou gebeuren", op zijn computer op zijn werk.
Na zijn werk zou hij met vrienden weggaan (hoezo heb je dan je kind mee? Blijkbaar was hij helemaal vergeten dat hij zijn kind meehad die dag.)
Tien minuten later stopt hij op een parkeerplaats van een winkelcentrum. (Al of niet gespeeld) in paniek trekt hij het kind uit het zitje en legt het op de grond. Een getuige spreekt van beentjes omhoog-rigor mortis.

De politie heeft diverse dingen van hem in beslag genomen en zocht naar bewijzen van kindermishandeling. Ze krijgen niet zomaar een huiszoekingsbevel los. Daar moet een overtuigende reden voor zijn. Het feit dat er teveel dingen achterelkaar gebeurden die niet rijmen met "vergeten" maakt dat deze zaak afwijkt van andere waarbij kinderen vergeten worden.

Dat heeft dus niks te maken met wat getuigen zeggen. En ook niet met weten dat je kind in de auto zit en gaan kijken of het goed gaat. Op het middaguur staat de zon het hoogst en het was smorgens meteen al warm en dan laat je en kind niet in een auto als je opgezocht hebt waar je zo bang voor bent dat het dood gaat in een hete auto...Zelfs als hij ging kijken of het goed ging, had hij dan al als de bliksem zijn kind eruit moeten halen, levend of dood.
En dan klopt het ook niet dat hij er pas achter kwam dat zijn kind in de auto zat toen hij na zijn werk naar vrienden zou gaan...Je theorie gaat echt niet op.

Los daarvan komt moord ook in "perfecte gezinnetjes" voor.

Er zijn 5 redenen voor kindermoord. Wat ik onthouden heb is niet aan de ander gunnen (komt niet eens het vaakst voor) en "denken dat het ´t beste voor hem is, leed willen besparen". Dit past in wat de moeder heeft gezegd, trouwens.

Ik zal even het artikel zoeken waar het in stond.
Ik zoek ook even of de warrants al online staan.

[ Bericht 4% gewijzigd door Alentejana op 30-06-2014 11:18:35 ]
pi_141717248
According to Sunday’s warrants, Harris’ wife, Leanna, also made similar statements to police about researching car deaths and how they occur.

Hier de hele lijst nog eens opgesomd. Van de warrant.

http://www.wsbtv.com/news(...)child-deaths-/ngWJX/

"On Saturday, warrants stated Harris told police he researched child deaths inside vehicles because he was fearful it could happen to his son.
According to Sundays warrants, Harris wife, Leanna, also made similar statements to police about researching car deaths and how they occur.
Police used the warrants to seize several items from Harris' car and home, including several computers, an iPad and iPhone.
Harris 22-month-old son died on June 18 after being left in a car for nearly eight hours. Harris told police he forgot his son was in the car and went to work.
According to the warrants, Harris took his son to a Chick-fil-A a short distance from his office for breakfast. He then drove to work and left Cooper inside the car in his rear-facing car seat. Police say Harris was supposed to drop Cooper off at an on-site daycare at his office that day.
Police said earlier this week that Harris went to his car around lunchtime that day and put something inside the drivers door.
After work, he got into his car and was driving to meet up with friends when he pulled over into a shopping center and pulled Coopers body from the car.
The warrants say he then began doing CPR on the child. When someone came to assist him, he stopped providing medical attention to the child and started making calls on his cellphone."
pi_141718647
Bedoel je deze?
quote:
You have identified five main circumstances in which parents kill their children.

The first is “altruistic.” The classic case is the mother who plans to take her own life and believes that the children are better off in heaven with her. Number Two is the case in which the parent is acutely psychotic. The third type is fatal battering [as described above]. The fourth is [to get rid of] an unwanted baby, for example an infant born out of wedlock. The final category is spousal revenge, [in which a parent kills the children to hurt the partner], typically after infidelity.
http://healthland.time.co(...)kill-their-own-kids/

Overigens vind ik het op zich juist helemaal niet vreemd dat beiden onafhankelijk van elkaar hebben opgezocht hoe lang zoiets duurt, als je het nieuws ziet (op 11 juni is er een baby in de auto gevonden) en erover gaat praten, en tijdens dat gesprek gaat beseffen dat het iedereen kan gebeuren is het opzoeken een volgende logische stap. En welke woorden er precies zijn gebruikt bij die zoekopdracht, tja, met dat automatische aanvullen zou ik daar niet zo zwaar aan tillen.
pleased to meet you
pi_141718713
Ja die, hier wat uitgebreider:

Altruistic filicide—The parent kills the child because it is perceived to be in the best interest of the child.
Acts associated with parental suicidal ideation—The parent may believe that the world is too cruel to leave the child behind after his or her death.
Acts meant to relieve the suffering of the child—The child has a disability, either real or imagined, that the parent finds intolerable.

Acutely psychotic filicide—The parent, responding to psychosis, kills the child with no other rational motive. This category may also include incidents that occur secondary to automatisms related to seizures or activities taking place in a post-ictal state.

Unwanted child filicide—The parent kills the child, who is regarded as a hindrance. This category also includes parents who benefit from the death of the child in some way (e.g., inheriting insurance money, marrying a partner who does not want step-children).

Accidental filicide—The parent unintentionally kills the child as a result of abuse. This category includes the rarely occurring Munchausen syndrome by proxy.

Spouse revenge filicide—The parent kills the child as a means of exacting revenge upon the spouse, perhaps secondary to infidelity or abandonment.

The most common motive in Resnick's study was altruism. In total, this category accounted for 49 percent of the cases reviewed. The least common motive was spousal revenge, which accounted for only two percent of the murders. This comprehensive classification system can be applied to both female and male perpetrators.
pi_141718977
quote:
0s.gif Op maandag 30 juni 2014 12:15 schreef moussie het volgende:
Bedoel je deze?

[..]

http://healthland.time.co(...)kill-their-own-kids/

Overigens vind ik het op zich juist helemaal niet vreemd dat beiden onafhankelijk van elkaar hebben opgezocht hoe lang zoiets duurt, als je het nieuws ziet (op 11 juni is er een baby in de auto gevonden) en erover gaat praten, en tijdens dat gesprek gaat beseffen dat het iedereen kan gebeuren is het opzoeken een volgende logische stap. En welke woorden er precies zijn gebruikt bij die zoekopdracht, tja, met dat automatische aanvullen zou ik daar niet zo zwaar aan tillen.
Het is ook niet zo belangrijk, want ze hebben de moeder niet opgepakt.

Zelf heb ik het trouwens nog nooit opgezocht, zelfs nu niet. Ik zie het nut er niet van om te weten hoe lang het duurt. Je moet gewoon nooit zo´n klein kind in de auto laten- al begrijp ik het als het ligt te slapen en je wipt alleen de winkel in- en al helemaal niet als het heet is.
  maandag 30 juni 2014 @ 12:35:58 #136
334494 Dance99Vv
Praise Bastet
pi_141719269
hetgeen mij verbaasde is dat hij zei dat het kind stikte terwijl het al lang dood was, zijn verhaal is ongeloofwaardig.Zou me niks verbazen als het kind een bepaalde aandoening/ziekte heeft.
There is only one religion
pi_141719576
quote:
0s.gif Op maandag 30 juni 2014 12:25 schreef Alentejana het volgende:

[..]

Het is ook niet zo belangrijk, want ze hebben de moeder niet opgepakt.
Dus ze denken (nog) niet dat de ouders het samen hebben gepland .. hmz ..

quote:
Zelf heb ik het trouwens nog nooit opgezocht, zelfs nu niet. Ik zie het nut er niet van om te weten hoe lang het duurt. Je moet gewoon nooit zo´n klein kind in de auto laten- al begrijp ik het als het ligt te slapen en je wipt alleen de winkel in- en al helemaal niet als het heet is.
Jij hebt dan ook geen kind, plus dat je beseft dat het iedereen kan gebeuren. Als je wel een kind hebt en zoals velen ervan overtuigd bent dat het jou nooit en te nimmer zou gebeuren (hoe kan je je eigen kind nou vergeten) is het een ander verhaal, dan moet je het eigenlijk opzoeken om je te informeren over de gevaren.
Btw, zelfs al is het niet zo heet en je denkt dat het maar 2 minuten is, dan nog niet achterlaten. Er kan altijd iets gebeuren dat je niet kan controleren
pleased to meet you
pi_141720135
quote:
0s.gif Op maandag 30 juni 2014 12:46 schreef moussie het volgende:

Btw, zelfs al is het niet zo heet en je denkt dat het maar 2 minuten is, dan nog niet achterlaten. Er kan altijd iets gebeuren dat je niet kan controleren
Roep ik ook altijd. De auto kan geramd worden, of iemand gaat er met de auto vandoor met kind er nog in.
Maar ik snáp wel dat mensen het doen. Iedereen neemt gecalculeerde risicos nu en dan.

Nou ja, ik ben zelf van de generatie dat men gewoon liep met kinderen al of niet in een wagentje of ze achter-dan wel voorop de fiets meenam, zal ik er ook maar bijzeggen.
  maandag 30 juni 2014 @ 13:13:38 #139
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_141720331
Ik denk dat een aantal users het naar aanleiding van dit topic (en wereldwijd een heleboel mensen naar aanleiding van de arrestatie), wel opgezocht heeft wat er kan gebeuren als een kind in de auto achtergelaten wordt.
Mijn man had gisteren vreselijke verhalen gelezen (een man die tot 3 keer toe het alarm van zijn auto hoorde afgaan, naar zijn auto keek, niemand bij de auto zag staan en telkens het alarm op afstand uitschakelde.... en nog niet bedacht dat hij zijn kind er in achtergelaten had).
Dat wil niet zeggen dat mocht hij volgende week zo vergeetachtig zijn, dat hij "dus" gepland had onze zoon in de auto te vergeten.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_141720386
quote:
0s.gif Op maandag 30 juni 2014 12:46 schreef moussie het volgende:

In beginsel ja, maar als het echt kloteweer is en ik moet b.v. even bij de bakker zijn laat ik mijn dochter nog wel eens even achter in de auto, mits ik het volle zicht daarop houd.

Van de andere kant: als ouder ben je wel snel idioot overdreven voorzichtig. Zelfs ik vind dat ik vaak idioot overdreven voorzichtig doe. Ik blijf het wel doen op de een of andere manier, maar rationeel kan ik het niet verklaren. ;)
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
  maandag 30 juni 2014 @ 13:16:08 #141
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_141720406
quote:
0s.gif Op maandag 30 juni 2014 13:06 schreef Alentejana het volgende:

[..]

Roep ik ook altijd. De auto kan geramd worden, of iemand gaat er met de auto vandoor met kind er nog in.
Maar ik snáp wel dat mensen het doen. Iedereen neemt gecalculeerde risicos nu en dan.

Nou ja, ik ben zelf van de generatie dat men gewoon liep met kinderen al of niet in een wagentje of ze achter-dan wel voorop de fiets meenam, zal ik er ook maar bijzeggen.
Het een sluit het ander niet uit, maar als ik ga tanken met de auto dan kan ik niet lopend of met de fiets gaan.
Overigens blijft mijn peuter dan wel in de auto zitten, ook als ik ga afrekenen, en gezien de werking van het alarm van onze auto zet ik die dan dus niet op slot.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_141720416
quote:
0s.gif Op maandag 30 juni 2014 13:13 schreef Leandra het volgende:
Ik denk dat een aantal users het naar aanleiding van dit topic (en wereldwijd een heleboel mensen naar aanleiding van de arrestatie), wel opgezocht heeft wat er kan gebeuren als een kind in de auto achtergelaten wordt.
Mijn man had gisteren vreselijke verhalen gelezen (een man die tot 3 keer toe het alarm van zijn auto hoorde afgaan, naar zijn auto keek, niemand bij de auto zag staan en telkens het alarm op afstand uitschakelde.... en nog niet bedacht dat hij zijn kind er in achtergelaten had).
Dat wil niet zeggen dat mocht hij volgende week zo vergeetachtig zijn, dat hij "dus" gepland had onze zoon in de auto te vergeten.
Van de andere kant: toch wel goed om even uit te zoeken hoe e.e.a. precies zit.
pi_141720469
quote:
0s.gif Op maandag 30 juni 2014 13:16 schreef Leandra het volgende:

Het een sluit het ander niet uit, maar als ik ga tanken met de auto dan kan ik niet lopend of met de fiets gaan.
Overigens blijft mijn peuter dan wel in de auto zitten, ook als ik ga afrekenen, en gezien de werking van het alarm van onze auto zet ik die dan dus niet op slot.
Interieurdetectie kun je uitzetten meestal. Soms door het alarm een tweede keer in te schakelen. Bij mijn auto zit er een knopje voor in het portier...

Geen zicht op je kind... Er hoeft maar 1 idioot te zijn die je kind meeneemt. Kans is nihil, maar ik zou het niet willen nemen.
  maandag 30 juni 2014 @ 13:19:05 #144
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_141720479
quote:
0s.gif Op maandag 30 juni 2014 13:16 schreef DS4 het volgende:

[..]

Van de andere kant: toch wel goed om even uit te zoeken hoe e.e.a. precies zit.
Ja klopt, maar ik weet dat het onverantwoord is om een kind in een afgesloten auto te laten zitten, zeker als de zon schijnt, en ik merk dat als ik zelf even een 2-seconden-klusje heb waarbij mijn peuter in de auto blijft zitten, dat ik zijn raam dan openzet.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_141720501
quote:
0s.gif Op maandag 30 juni 2014 13:13 schreef Leandra het volgende:
Nee, ik snap die insteek, maar wel als hij vervolgens iets in de auto gaat zetten en dan nog je kind niet ziet. En eerst met hem gaat eten en dan zeggen dat je hem vergeet af te zetten bij daycare etc.
  maandag 30 juni 2014 @ 13:21:34 #146
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_141720540
quote:
0s.gif Op maandag 30 juni 2014 13:18 schreef DS4 het volgende:

[..]

Interieurdetectie kun je uitzetten meestal. Soms door het alarm een tweede keer in te schakelen. Bij mijn auto zit er een knopje voor in het portier...

Geen zicht op je kind... Er hoeft maar 1 idioot te zijn die je kind meeneemt. Kans is nihil, maar ik zou het niet willen nemen.
Ja, onze auto heeft ook een "doors only" functie, waarbij het alarm niet afgaat zodra er iets in de auto beweegt, maar het kost me veel te veel moeite die functie in te schakelen.
Als er een situatie is waarbij dat nodig zou zijn dan neem ik m'n kind liever mee naar buiten dan hem te laten zitten.

Overigens heb ik eigenlijk altijd zicht op hem als ik hem in de auto laat zitten (andere momenten dan tijdens het afrekenen na het tanken zijn er eigenlijk niet).
Wullie bin KOEL © Soneal
  maandag 30 juni 2014 @ 13:23:14 #147
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_141720587
quote:
0s.gif Op maandag 30 juni 2014 13:20 schreef Alentejana het volgende:

[..]

Nee, ik snap die insteek, maar wel als hij vervolgens iets in de auto gaat zetten en dan nog je kind niet ziet. En eerst met hem gaat eten en dan zeggen dat je hem vergeet af te zetten bij daycare etc.
Nou.... nou is mijn man niet erg vergeetachtig, maar mannen en iets niet zien verbaast me dan weer helemaal niet :X
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_141720599
quote:
0s.gif Op maandag 30 juni 2014 13:19 schreef Leandra het volgende:

Ja klopt, maar ik weet dat het onverantwoord is om een kind in een afgesloten auto te laten zitten, zeker als de zon schijnt, en ik merk dat als ik zelf even een 2-seconden-klusje heb waarbij mijn peuter in de auto blijft zitten, dat ik zijn raam dan openzet.
Nou ging het hier meer om het vergeten zelf.

Ken overigens wel iemand die het presteerde om aangekomen op zijn werk te constateren dat er nog een kind in de auto lag en zo rechtsomkeert mocht naar het kdv. Dat kost dan gelukkig alleen maar een beetje tijd. ;)
  maandag 30 juni 2014 @ 13:25:17 #149
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_141720640
quote:
0s.gif Op maandag 30 juni 2014 13:23 schreef DS4 het volgende:

[..]

Nou ging het hier meer om het vergeten zelf.

Ken overigens wel iemand die het presteerde om aangekomen op zijn werk te constateren dat er nog een kind in de auto lag en zo rechtsomkeert mocht naar het kdv. Dat kost dan gelukkig alleen maar een beetje tijd. ;)
Ik weet het niet, het is typisch zoiets dat onvoorstelbaar is tot het je overkomt denk ik...
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_141720663
quote:
0s.gif Op maandag 30 juni 2014 13:21 schreef Leandra het volgende:

Ja, onze auto heeft ook een "doors only" functie, waarbij het alarm niet afgaat zodra er iets in de auto beweegt, maar het kost me veel te veel moeite die functie in te schakelen.
Zoals ik al aangaf: ik ben idioot voorzichtig met die kleine van mij. Op zich wel raar, want zelf flirt ik al mijn hele leven met Magere Hein... O well...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')