En daarvoor is die search dan ook meer dan genoeg.quote:Op zondag 29 juni 2014 14:12 schreef Leandra het volgende:
[..]
Als de verdenking van opzet er is kun je iemand vrij makkelijk vasthouden.... zeker in de VS.
Ja dat is absoluut zo, maar die zitten niet allemaal van te voren op te zoeken welke gevolgen die fouten hebben, om maar wat te noemen, en gaan vervolgens op een parkeerplaatse en toneelstukje opvoeren.quote:Op zondag 29 juni 2014 14:16 schreef moussie het volgende:
[..]
Tja, we weten voor de rest eigenlijk vrij weinig van de situatie .. feit is gewoon dat de meest normale en verantwoordelijke mens in de juiste (of beter gezegd verkeerde) omstandigheden grove fouten kan maken met desastreuze gevolgen.
Kan zijn, dat daar de supervisie ook laks is, maar dat wil nog niet zeggen dat deze man dan dus maar onschuldig is. Kan ook zomaar zijn dat hij terecht wordt vastgehouden, he.quote:Op zondag 29 juni 2014 14:12 schreef Leandra het volgende:
Als de verdenking van opzet er is kun je iemand vrij makkelijk vasthouden.... zeker in de VS.
En als je de deur opent, kijk je naar binnen, lijkt mij. En dan zie je ook de achterbank en wat daar op staat.quote:Op zondag 29 juni 2014 13:55 schreef moussie het volgende:
[..]
Dan moet je daar wel zitten natuurlijk, als je alleen de deur opent om iets in de auto te leggen heb je daar niets aan.
Ja, dat kan inderdaad, maar ik vind het op z'n minst vreemd dat je kennelijk regelmatig in je eentje een kind tegen de rijrichting in vervoert maar daar dan geen zicht op hebt.quote:Op zondag 29 juni 2014 14:16 schreef moussie het volgende:
[..]
Tja, we weten voor de rest eigenlijk vrij weinig van de situatie .. feit is gewoon dat de meest normale en verantwoordelijke mens in de juiste (of beter gezegd verkeerde) omstandigheden grove fouten kan maken met desastreuze gevolgen.
Dat opzoeken kan dus gewoon een samenloop van omstandigheden zijn, en hetgeen jij een toneelstuk noemt een ouder in shock. En sorry hoor, wat dat aangaat vindt ik de ervaring van de politie geen doorslaggevend gegeven, die vergissen zich wel vaker.quote:Op zondag 29 juni 2014 14:18 schreef Alentejana het volgende:
[..]
Ja dat is absoluut zo, maar die zitten niet allemaal van te voren op te zoeken welke gevolgen die fouten hebben, om maar wat te noemen, en gaan vervolgens op een parkeerplaatse en toneelstukje opvoeren.
Dat er reden is om te twijfelen is zonder meer waar. Ik vraag me alleen af wat je ermee opschiet om die man nu op dit moment vast te houden en te ondervragen? Als het een tragisch ongeluk was voelt die man zich verschrikkelijk schuldig, hoe veel waarde kan je dan hechten aan een bekentenis na langdurige ondervraging?quote:Kan zijn, dat daar de supervisie ook laks is, maar dat wil nog niet zeggen dat deze man dan dus maar onschuldig is. Kan ook zomaar zijn dat hij terecht wordt vastgehouden, he.
Ja en omdat de politie zich soms vergist is deze man onschuldig.quote:Op zondag 29 juni 2014 14:35 schreef moussie het volgende:
[..]
. En sorry hoor, wat dat aangaat vindt ik de ervaring van de politie geen doorslaggevend gegeven, die vergissen zich wel vaker.
[..]
Dat er reden is om te twijfelen is zonder meer waar. Ik vraag me alleen af wat je ermee opschiet om die man nu op dit moment vast te houden en te ondervragen? Als het een tragisch ongeluk was voelt die man zich verschrikkelijk schuldig, hoe veel waarde kan je dan hechten aan een bekentenis na langdurige ondervraging?
quote:Although he was in a jail 200 miles away, Justin Ross Harris played a large part in his 22-month-old son's funeral Saturday afternoon.
Harris is being held in the Cobb County Jail without bond for his role in the June 18th death of his toddler son Cooper, but using his wife's speakerphone, he was able to address the hundreds gathered at the funeral service at Tuscaloosa's University Church of Christ. He also stayed on the line and listened to words spoken by his father, his pastor and his wife.
After Harris' father-in-law led those gathered in the church in a round of applause celebrating the 22 months of life Cooper shared with his family and friends, he asked Harris to say a few words while he was on the phone.
Through the cell phone's speakers, Harris fought through tears and sobbing to apologize for not being at the funeral and to thank the friends and family in the sanctuary for supporting him and his wife in this time of tragedy.
"Thank you for everything you've done for my boy," he said, according to a CNN report. "Good life. (Inaudible) No words to say. Just horrible. (Inaudible) I'm just sorry I can't be there."
Harris' wife Leanna also took the lectern to thank their loved ones and to publicly answer the questions she said she has struggled with in the last 10 days. She said she misses her son deeply, but finds solace knowing Cooper is shielded from knowing the pain of a broken heart, from mourning the death of his own loved ones and from being exposed to the hard truths of a world that she called broken.
Leanna Harris also said she was not angry at God nor at her husband Ross, who left their son in a car seat in his SUV last Wednesday and found him dead after he finished his day at work. Citing the Book of Job, she said the Lord gives and takes away, and his name should be praised in good times and bad.
She also told her husband she loved him.
"Am I angry with Ross?" CNN quoted her as saying. "Absolutely not. It has never crossed my mind. Ross is and was and will be, if we have more children, a wonderful father. Ross is a wonderful daddy and leader for our household. Cooper meant the world to him."
Prayers and a eulogy were given by David Eldridge, the pastor of the church in Marietta, Ga. that the Harris family attends.
Eldridge said anger was a natural response to the death of a child -- anger at God for allowing it to happen, anger at those who speak of the situation without understanding it, anger at a system that Eldridge called impersonal, one that kept Harris in a jail in Georgia instead of at his son's funeral in Tuscaloosa. Eldridge's message centered on the lessons of Ephesians chapter 4, in which the apostle Paul instructs Christians to not allow anger to cause them to sin.
After a closing prayer, the immediate family left the church for a private burial and the hundreds of people gathered for the service were dismissed.
Ze hebben oa zijn computer in beslag genomen dan kunnen ze gewoon de zoekgeschiednis nakijken he. Inmiddels heeft jij ook bekend dat hij het op heeft gezocht.quote:Op zondag 29 juni 2014 14:44 schreef deedeetee het volgende:
Hoe kwam de politie er achter dat er op de pc van de man naar info over hoe lang het duurt om in een hete auto te overlijden gekeken is ?
http://www.al.com/news/bi(...)tml#incart_most-readquote:The warrants show police seized a number of items from the father's home: A white iPhone 5, Hyundai car, home laptop computer, computer tower, a Google Chromecast Internet searcher and other electronic devices. Police said the searches were intended to find blood, DNA, hair fibers, latent impressions, writings and photographs relating to child abuse, child neglect, homicide to children, and cruelty to children.
The warrants also outlined the timeline of events the day 22-month-old Cooper Harris died. On June 18, police were called at 4:24 p.m. to 2955 Akers Mill Rd, Atlanta GA regarding a person down call. When the officers arrived on scene, they found Cooper dead. A homicide investigation was launched, according to the warrants.
Harris was witnessed pulling into the parking lot of Uncle Maddio's Pizza in his 2011 Hyundai Tucson. The vehicle came to a sudden stop and Ross quickly got out, opened the driver side passenger door and pulled out Cooper.
"Justin was witnessed yelling, 'Oh my god what have I done','' the warrant says. "He then began doing CPR on the child. EMS responded to the scene. It was obvious that the child was deceased."
Harris told police he went to work that morning and forgot to drop the child off at day care. He left his Marietta home and took the child to Chik-fil-A in Vinings and then went to work. The child was left in the SUV from 9:30 a.m. until he was discovered by Justin at around 4:20 p.m. when he was driving to meet up with some friends.
Authorities later said they received information that Harris went to his SUV during lunchtime, and put something in it.
Ja ga me even woorden in de mond leggen. Ik zei dat jarenlange ervaring geen bewijs is, en niet meer dan dat.quote:Op zondag 29 juni 2014 14:45 schreef Alentejana het volgende:
Die bovenste foto laat trouwens ook nog heel goed het zicht zien dat je hebt als je naast de auto staat en je deur openmaakt
[..]
Ja en omdat de politie zich soms vergist is deze man onschuldig.
En jij doet alsof er geen onschuldigen in de gevangenis zitten.quote:De man wordt vastgehouden omdat hij verdacht wordt van moord en daar zullen ze redenen voor hebben. Maar als jij liever hebt dat moordenaars vrij rond lopen...
Als hij onschuldig is, blijkt dat ook heus wel. Ze hebben daar deskundigen voor. Wij horen niet wat hij zegt en hoe hij het zegt. Je doet et of iedereen bij de recherche incompetent is.
Over welke foto heb je het? En hoezo sta je voor de achterdeur als je de passagiersdeur openmaakt?quote:En op die bovenste foto kun je dus goed zien wat je ziet als je bij een auto staat om de deur van de passagierplek open te maken, want dan sta je voor de achterdeur. Hoe kun je dan het kind missen?
Dat je het vergeet, dat wil ik wel aannemen, maar als je dan nog eens terugkomt naar je auto en het dan niet ziet... We hebben het niet over een muis, maar een kind van bijna twee.
Schijnbaar niet, bij de zelfde gevallen hier in Nederland en België werd dit ook nagelaten.quote:Op zondag 29 juni 2014 15:01 schreef Alentejana het volgende:
[..]
Ze hebben oa zijn computer in beslag genomen dan kunnen ze gewoon de zoekgeschiednis nakijken he. Inmiddels heeft jij ook bekend dat hij het op heeft gezocht.
Ze zochten eigenlijk naar tekenen van kindermishandeling.
[..]
http://www.al.com/news/bi(...)tml#incart_most-read
Ik weet niet om welk soort daycare het gaat, maar missen ze zo´n kind dan niet als er een afspraak is gemaakt om het kind daar te brengen of als het er dagelijks komt? Gaan ze dan niet bellen?
Precies, als je het hebt opgezocht en het is opzettelijk dan weet je dat je kind al dood is, niet stervend (gaat best snel hoor), dan ga je niet nog een paar uur wachten tot je je kind vindt.quote:Op zondag 29 juni 2014 15:19 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Schijnbaar niet, bij de zelfde gevallen hier in Nederland en België werd dit ook nagelaten.
Ik vind het wel apart dat hij tussen de middag naar zijn auto is gelopen wetende dat hij daar een stervend of al overleden kind aan zou treffen. Dat risico nemen lijkt mij dan weer minder waarschijnlijk.
Ik weet niet goed wat ik van deze zaak moet denken. Dat opzoeken op de pc kan ook toeval zijn.
Hij was gewoon naar zijn werk, als hij niet naar zijn werk was gegaan, had hij dat moeten verantwoorden.......quote:Op zondag 29 juni 2014 15:29 schreef moussie het volgende:
[..]
Precies, als je het hebt opgezocht en het is opzettelijk dan weet je dat je kind al dood is, niet stervend (gaat best snel hoor), dan ga je niet nog een paar uur wachten tot je je kind vindt.
Als je je kind bewust zo wil doden, je hebt opgezocht hoe lang het duurt etc, en je kind zit sinds 9 uur in de auto, dan weet je dat je kind tegen lunchtijd al dood is. Het lijkt mij volkomen onlogisch dat je je kind dan niet op dat moment 'vindt' maar nog een paar uur wacht.quote:Op zondag 29 juni 2014 15:38 schreef Alentejana het volgende:
[..]
Hij was gewoon naar zijn werk, als hij niet naar zijn werk was gegaan, had hij dat moeten verantwoorden.......
Ze brengen het alsof hij vergeten was dat het kind in de auto zat.quote:Op zondag 29 juni 2014 15:52 schreef DarkAccountant het volgende:
Maar goed, hij was het kind dus vergeten af te zetten bij de kinderopvang, dat bevestigt dan toch (deels) mijn theorie dat het hier om een noodoplossing ging, om dat kind in de auto te laten zitten terwijl hij ging werken.
Maar ja, ik weet natuurlijk ook niet alles wat de politie daar weet, maar het leek me wel de meest logische verklaring.
http://www.usatoday.com/s(...)oy-funeral/11609771/quote:More information on the case could be released over the next 48 hours. According to the clerk's office, the applications for a total of 11 search warrants will be released this weekend. The warrants will not spell out what police actually found or seized, but they will include information about their theory of the crime and what specifically they were looking for.
Harris will remain locked up at least until his probable cause hearing on July 3.
Ik las op CNN dat het kind in de opvang van het bedrijf zat, op hetzelfde terrein.quote:Op zondag 29 juni 2014 15:52 schreef DarkAccountant het volgende:
Maar goed, hij was het kind dus vergeten af te zetten bij de kinderopvang, dat bevestigt dan toch (deels) mijn theorie dat het hier om een noodoplossing ging, om dat kind in de auto te laten zitten terwijl hij ging werken.
Maar ja, ik weet natuurlijk ook niet alles wat de politie daar weet, maar het leek me wel de meest logische verklaring.
Mmm, dat zou wel wat vreemder zijn ja. We hebben te weinig info.quote:Op zondag 29 juni 2014 17:08 schreef moussie het volgende:
[..]
Ik las op CNN dat het kind in de opvang van het bedrijf zat, op hetzelfde terrein.
Nee hoor, juist niet. De meeste fouten gebeuren namelijk als je op de automatische piloot je dagelijkse routine afwerkt. Te vergelijken met het 'heb ik de ... wel dicht gedraaid' moment, dat vrijwel iedereen wel kent, alleen dan in dit soort gevallen met verschrikkelijke gevolgen.quote:Op zondag 29 juni 2014 17:27 schreef DarkAccountant het volgende:
[..]
Mmm, dat zou wel wat vreemder zijn ja. We hebben te weinig info.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |