abonnement Unibet Coolblue
pi_141560458
quote:
0s.gif Op woensdag 25 juni 2014 23:58 schreef Poolbal het volgende:

[..]

Lees alle 22 delen nog maar even terug, dan zie je misschien in waarom men vraagtekens bij het simpelweg verdwalen stelt.
Wel wat gelezen. Gaat nergens over als mensen die zich 24/7 bezighouden met de zaak tot de conclusie komen dat het hoogstwaarschijnlijk wel zo is. Maar je hoort het vanzelf.
pi_141560464
quote:
0s.gif Op donderdag 26 juni 2014 00:01 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

En "men" is helaas (iig voor zover we weten) schromelijk overdreven voor wat er gevonden is.. *O*
Inderdaad. Wat is de verklaring voor deze hype? Met respect voor familie.
pi_141560495
quote:
0s.gif Op woensdag 25 juni 2014 23:56 schreef Fierce. het volgende:

[..]

Er wordt door professionals vanuit gegaan dat ze waarschijnlijk zijn verdwaald. Maar op fok weten ze het beter.

Nee, ik denk omdat mensen dat spannender vinden.
Welke professionals? Al wat ik daar over gelezen heb is een jungle expert uit Panama die zegt dat je daar in die jungle regelmatig mensen tegen komt. Dan lijkt het mij vreemd om te verdwalen.

Hier een ervaringsverhaal van die trail:
http://earthdrifter.com/b(...)rs-became-separated/
quote:
Upon starting the trail we witnessed two young schoolchildren whizzing across a short bridge crossing a low river.
quote:
Meandering along and taking in the stunning scenery, we came across a local man toting a machete and a bag of green vegetables
quote:
We kept walking and admiring the trail when we came across a Canadian girl and avid hiker of the earth
quote:
We stood and talked when a native Boquete guide and a few tourists
Hier wat meer info over de trails daar:
http://www.hablayapanama.com/nl/ecotourism/boquete/hiking/
pi_141560563
quote:
0s.gif Op donderdag 26 juni 2014 00:03 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

Welke professionals? Al wat ik daar over gelezen heb is een jungle expert uit Panama die zegt dat je daar in die jungle regelmatig mensen tegen komt. Dan lijkt het mij vreemd om te verdwalen.

Hier een ervaringsverhaal van die trail:
http://earthdrifter.com/b(...)rs-became-separated/

[..]

[..]

[..]

[..]

Hier wat meer info over de trails daar:
http://www.hablayapanama.com/nl/ecotourism/boquete/hiking/
En als je niemand tegenkomt heb je een probleem. Maar wie is die man dan?
pi_141560602
quote:
0s.gif Op donderdag 26 juni 2014 00:04 schreef Globali het volgende:

[..]

En als je niemand tegenkomt heb je een probleem. Maar wie is die man dan?
Welke man?
pi_141560607
quote:
0s.gif Op donderdag 26 juni 2014 00:03 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

Welke professionals? Al wat ik daar over gelezen heb is een jungle expert uit Panama die zegt dat je daar in die jungle regelmatig mensen tegen komt. Dan lijkt het mij vreemd om te verdwalen.

Hier een ervaringsverhaal van die trail:
http://earthdrifter.com/b(...)rs-became-separated/

[..]

[..]

[..]

[..]

Hier wat meer info over de trails daar:
http://www.hablayapanama.com/nl/ecotourism/boquete/hiking/
Professionals die zich bezighouden met de zaak. Lees betrouwbare nieuwssites. Of journaal. Ja, heb je niks aan dat soort ervaringen van bloggers (met alle respect verder), maar zijn ook bloggers die zeggen dat je wel kunt verdwalen. Snap niet waarom mensen gewoon niet bepaalde dingen willen aannemen. Het is het meest logische dat ze zijn verdwaald of verongelukt, niet dat iemand ze daar van het leven heeft beroofd. Maar dat komt nog wel aan het licht vroeg of laat.
pi_141560661
quote:
0s.gif Op woensdag 25 juni 2014 23:55 schreef Prixie het volgende:

[..]

Hopelijk is een vreselijk einde hun bespaard gebleven .
ik vind de dood anders best een vreselijk einde :{
...
pi_141560708
quote:
0s.gif Op woensdag 25 juni 2014 23:51 schreef Globali het volgende:

[..]

Dat overleef je waarschijnlijk niet. Of jij moet meer weten dan ik.
http://www.cougarinfo.org/attacks3.htm
She was born in spring but I was born too late, blame it on a simple twist of fate.
pi_141560744
quote:
Ik geloof het wel. Als die aanvallen heb je een zeer groot probleem. Dat win je niet.
pi_141560784
Misschien nog interessant vanwege de beelden van de omgeving en interviews:

Reconstructie van Panamese tv-zender NexTV van 3 weken geleden (Spaanstalig):

pi_141560795
De oplossing ligt vaak in simpelheid. In dit geval natuur. Dat is zeer overweldigend. Gewelddadig bijna.
pi_141560798
Video, Panamese TV, van 5 minuten, interessant, grootste deel heb ik kunnen vertalen:

http://www.tvn-2.com/Noti(...)omar-otro-rumbo.aspx

Bekijk de video en lees de tekst ernaast, het is niet moeilijk te begrijpen, Spaans. :)

Lisanne Froon en Kris Kremers waren bijna klaar met hun opleiding psychologie [in Utrecht, Mata] en kozen Panama om hun stage uit te voeren, sociaal werk in Casa Esperanza via Language School waar ze verbleven in een van hun gebouwtjes. Toen de Nederlandsen in Panama aankwamen, verbleven ze enkele dagen in Bocas del Toro bij dezelfde school, dat ook dienst doet als hostel. Ze reisden naar Boquete om hun cursus Spaans te beginnen.

Nederlandse (?) toerist in Boquete (stem, geen beeld): “Ze verbleven bij een familie aangesloten bij het hostel en gingen vrijwilligerswerk doen bij Casa Esperanza, maar, ik weet niet waarom, miscommunicatie? Werkte niet.”

In Boquete het werk was nog niet beschikbaar en er waren enkele dagen vrij voor Kris en Lisanne. Deze dagen gebruikten ze om een trip te maken naar de vulkaan, maar ze kwamen nooit aan bij de gids [Feliciano Gonzalez].

Feliciano: “We hebben geprobeerd ze te bellen, we stelden ons in contact met de familie van het huisje. We hadden zelf geen sleutel om het huisje binnen te gaan, maar we konden zien dat de meisjes niet in hun kamer waren.

In de maanden erop vertrokken teams met 12 speurhonden uit Nederland op zoek naar de meisjes in de omgeving van Boquete [en dus niet bij Alto Romero/Changuinola/Culubré, Mata]. TVN deed mee met een van de zoektochten gedurende 7 uur, door de bergen, samen met het Rode Kruis en medewerkers van het ministerie. De weg is onbegaanbaar op enkele punten. Vol met hellingen en gevaarlijke stroompjes/riviervalleitjes.

Tijdens de zoektocht spraken we met een van de getuigen die de Nederlandsen gezien zou moeten aan het begin van de El Pianista. Hij DACHT dat zij het waren.

Interviewer: “Waar gingen ze heen?”
“Ja, naar boven”
“....” (versta ik niet)
Interviewer: “Hadden ze tassen, rugzakken bij zich?”
“Nee, heb ik niet gezien, ik zag ze zo eventjes...”

De El Pianista heet zo omdat bij het begin er een natuurlijk concert is dat de vele vogels brengen met hun zang. Tijdens de zoektocht sloegen de honden aan op verscheidene plekken langs de rivier [welke?]. De volgende dag vonden ze twee vastgebonden matrassen in een andere vallei in de buurt. Op een gegeven moment dachten ze dat de Nederlandsen erin zaten maar gelukkig bleek dat niet het geval. De matrassen zijn overgedragen aan het openbaar ministerie.

Na het onderzoeken van alle mogelijke wegen die El Pianista kende, kwam men tot de conclusie dat de meiden NIET verdwaald waren op de trail.

Feliciano:
“het lijkt me dat de autoriteiten zeggen: ‘het neemt veel tijd in beslag’”
“Wanneer ze aankomen bij een plaats om op te letten, de grens ... [kan het ff niet volgen wat hij precies wil zeggen]”
“De mensen zijn gewend om toeristen in Boquete te zien”

Politie:
“Op dit moment kan niets worden uitgesloten”
“Wij moeten alle personen die betrokken zijn verhoren, echter door het terrein lopend kunnen we enkele eerdere verklaringen uitsluiten gedurende het onderzoek”

De families van de meisjes hebben vanaf het begin gezegd dat de meisjes van de trail afgeraakt moeten zijn maar na 2 maanden:

Vader een van de meiden:
“Op dit moment sluiten we andere mogelijkheden niet uit, een van de mogelijkheden zou kunnen zijn dat iemand ze meegenomen heeft. De reden waarom hier 2 Fiscales Superiores [politie, lijkt me, Mata] zijn is dat we hier te maken hebben met een andere mogelijke oorzaak van hun verdwijning”

De meiden waren niet verdwenen op de trail en er werd een zoektocht georganiseerd en hun kamer werd onderzocht door niet-professionals. Nu zijn veel aanwijzingen verdwenen.

Politie:
“eerst moet een onderzoeksexpert naar binnen en belangrijke details zoals agendas, en briefjes veiligstellen, zien wat de meisjes echt op hun kamer hadden. Ze hadden aanwijzingen kunnen vinden die op bepaalde onderwerpen het onderzoek verder zou kunnen helpen, zoals wat ze van plan waren te gaan doen in de komende dagen.

Op alle muren en plekken in Boquete hangen de gezichten van de jonge vrouwen. Die in het dorp waren om hun sociaal werk af te ronden en af te studeren
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_141560808
quote:
0s.gif Op woensdag 25 juni 2014 23:57 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Ik gok dat ingetrokken twitteraccount (zelf niets van gezien, wel anderen over gehoord). Zouden innig in elkaars armen gestorven zijn enzo..

Dikke BS, want er is vooralsnog bijna niks van de meiden teruggevonden -O-
Dit verhaal lijkt zijn oorsprong te hebben in het verhaal van ene Rianne Brouwer die een paar jaar geleden in Cambodja dood gevonden werd, innig verstrengeld met haar vakantievriendje.
pi_141560869
quote:
4s.gif Op donderdag 26 juni 2014 00:10 schreef El_Matador het volgende:
Video, Panamese TV, van 5 minuten, interessant, grootste deel heb ik kunnen vertalen:

http://www.tvn-2.com/Noti(...)omar-otro-rumbo.aspx

Bekijk de video en lees de tekst ernaast, het is niet moeilijk te begrijpen, Spaans. :)

Lisanne Froon en Kris Kremers waren bijna klaar met hun opleiding psychologie [in Utrecht, Mata] en kozen Panama om hun stage uit te voeren, sociaal werk in Casa Esperanza via Language School waar ze verbleven in een van hun gebouwtjes. Toen de Nederlandsen in Panama aankwamen, verbleven ze enkele dagen in Bocas del Toro bij dezelfde school, dat ook dienst doet als hostel. Ze reisden naar Boquete om hun cursus Spaans te beginnen.

Nederlandse (?) toerist in Boquete (stem, geen beeld): “Ze verbleven bij een familie aangesloten bij het hostel en gingen vrijwilligerswerk doen bij Casa Esperanza, maar, ik weet niet waarom, miscommunicatie? Werkte niet.”

In Boquete het werk was nog niet beschikbaar en er waren enkele dagen vrij voor Kris en Lisanne. Deze dagen gebruikten ze om een trip te maken naar de vulkaan, maar ze kwamen nooit aan bij de gids [Feliciano Gonzalez].

Feliciano: “We hebben geprobeerd ze te bellen, we stelden ons in contact met de familie van het huisje. We hadden zelf geen sleutel om het huisje binnen te gaan, maar we konden zien dat de meisjes niet in hun kamer waren.

In de maanden erop vertrokken teams met 12 speurhonden uit Nederland op zoek naar de meisjes in de omgeving van Boquete [en dus niet bij Alto Romero/Changuinola/Culubré, Mata]. TVN deed mee met een van de zoektochten gedurende 7 uur, door de bergen, samen met het Rode Kruis en medewerkers van het ministerie. De weg is onbegaanbaar op enkele punten. Vol met hellingen en gevaarlijke stroompjes/riviervalleitjes.

Tijdens de zoektocht spraken we met een van de getuigen die de Nederlandsen gezien zou moeten aan het begin van de El Pianista. Hij DACHT dat zij het waren.

Interviewer: “Waar gingen ze heen?”
“Ja, naar boven”
“....” (versta ik niet)
Interviewer: “Hadden ze tassen, rugzakken bij zich?”
“Nee, heb ik niet gezien, ik zag ze zo eventjes...”

De El Pianista heet zo omdat bij het begin er een natuurlijk concert is dat de vele vogels brengen met hun zang. Tijdens de zoektocht sloegen de honden aan op verscheidene plekken langs de rivier [welke?]. De volgende dag vonden ze twee vastgebonden matrassen in een andere vallei in de buurt. Op een gegeven moment dachten ze dat de Nederlandsen erin zaten maar gelukkig bleek dat niet het geval. De matrassen zijn overgedragen aan het openbaar ministerie.

Na het onderzoeken van alle mogelijke wegen die El Pianista kende, kwam men tot de conclusie dat de meiden NIET verdwaald waren op de trail.

Feliciano:
“het lijkt me dat de autoriteiten zeggen: ‘het neemt veel tijd in beslag’”
“Wanneer ze aankomen bij een plaats om op te letten, de grens ... [kan het ff niet volgen wat hij precies wil zeggen]”
“De mensen zijn gewend om toeristen in Boquete te zien”

Politie:
“Op dit moment kan niets worden uitgesloten”
“Wij moeten alle personen die betrokken zijn verhoren, echter door het terrein lopend kunnen we enkele eerdere verklaringen uitsluiten gedurende het onderzoek”

De families van de meisjes hebben vanaf het begin gezegd dat de meisjes van de trail afgeraakt moeten zijn maar na 2 maanden:

Vader een van de meiden:
“Op dit moment sluiten we andere mogelijkheden niet uit, een van de mogelijkheden zou kunnen zijn dat iemand ze meegenomen heeft. De reden waarom hier 2 Fiscales Superiores [politie, lijkt me, Mata] zijn is dat we hier te maken hebben met een andere mogelijke oorzaak van hun verdwijning”

De meiden waren niet verdwenen op de trail en er werd een zoektocht georganiseerd en hun kamer werd onderzocht door niet-professionals. Nu zijn veel aanwijzingen verdwenen.

Politie:
“eerst moet een onderzoeksexpert naar binnen en belangrijke details zoals agendas, en briefjes veiligstellen, zien wat de meisjes echt op hun kamer hadden. Ze hadden aanwijzingen kunnen vinden die op bepaalde onderwerpen het onderzoek verder zou kunnen helpen, zoals wat ze van plan waren te gaan doen in de komende dagen.

Op alle muren en plekken in Boquete hangen de gezichten van de jonge vrouwen. Die in het dorp waren om hun sociaal werk af te ronden en af te studeren

Nietszeggend dus.
pi_141560877
quote:
0s.gif Op donderdag 26 juni 2014 00:05 schreef Fierce. het volgende:

[..]

Professionals die zich bezighouden met de zaak. Lees betrouwbare nieuwssites. Of journaal. Ja, heb je niks aan dat soort ervaringen van bloggers (met alle respect verder), maar zijn ook bloggers die zeggen dat je wel kunt verdwalen. Snap niet waarom mensen gewoon niet bepaalde dingen willen aannemen. Het is het meest logische dat ze zijn verdwaald of verongelukt, niet dat iemand ze daar van het leven heeft beroofd. Maar dat komt nog wel aan het licht vroeg of laat.
Alle opties moeten worden opengehouden, het gaat niet om wat het meest logische is. Mensen nemen dingen niet zomaar aan nee, heel normaal dat je je vraagtekens zet bij sommige dingen. Er is nu nog te weinig bekend om al je conclusies te trekken.
Op maandag 21 oktober 2013 22:14 schreef pussycatdoll het volgende:
Karamelkindje meldt zich.
pi_141560898
quote:
0s.gif Op donderdag 26 juni 2014 00:12 schreef Globali het volgende:

[..]

Dank je wel voor de moeite
Graag gedaan. :*
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_141560908
quote:
0s.gif Op donderdag 26 juni 2014 00:05 schreef Fierce. het volgende:
Professionals die zich bezighouden met de zaak. Lees betrouwbare nieuwssites. Of journaal.
Ik heb doorgaans geen blind vertrouwen in journalisten, jij wel? Er werd hier eerder een link geplaatst:
http://www.ad.nl/ad/nl/10(...)rk-van-derde-n.dhtml
Lijkt mij best geloofwaardig en een professional.
pi_141560909
quote:
1s.gif Op donderdag 26 juni 2014 00:12 schreef ntm het volgende:

[..]

Alle opties moeten worden opengehouden, het gaat niet om wat het meest logische is. Mensen nemen dingen niet zomaar aan nee, heel normaal dat je je vraagtekens zet bij sommige dingen. Er is nu nog te weinig bekend om al je conclusies te trekken.
Het gaat niet om wat Sjaak uit Woerden denkt.
pi_141560912
quote:
0s.gif Op donderdag 26 juni 2014 00:09 schreef Globali het volgende:

[..]

Ik geloof het wel. Als die aanvallen heb je een zeer groot probleem. Dat win je niet.
Sorry ik begrijp je berichtje niet helemaal. Wat geloof je wel? In de meeste gevallen 'win' je het wel. Poema's zijn erg schuw, vallen zelden aan (laat staan op twee mensen) en aanvallen zijn meestal niet dodelijk.

Jaguars vallen sowieso geen mensen aan.
She was born in spring but I was born too late, blame it on a simple twist of fate.
pi_141560921
quote:
0s.gif Op donderdag 26 juni 2014 00:06 schreef sacha het volgende:

[..]

ik vind de dood anders best een vreselijk einde :{
Ik ook. Ergens hoop ik dat het snel en pijnloos is gegaan. Al zijn alle mogelijke scenario's vreselijk. Eigenlijk zijn hier ook geen passende woorden voor.
pi_141560926
quote:
16s.gif Op donderdag 26 juni 2014 00:13 schreef El_Matador het volgende:

[..]

"graag gedaan" :*
Bedankt voor de moeite. Maar het verhaal zegt niets.
  donderdag 26 juni 2014 @ 00:13:46 #72
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_141560929
quote:
0s.gif Op donderdag 26 juni 2014 00:10 schreef Meaghan het volgende:

[..]

Dit verhaal lijkt zijn oorsprong te hebben in het verhaal van ene Rianne Brouwer die een paar jaar geleden in Cambodja dood gevonden werd, innig verstrengeld met haar vakantievriendje.
Ah ok, dank ^O^ . In ieder geval hier niet van toepassing dus.
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
pi_141560969
quote:
0s.gif Op donderdag 26 juni 2014 00:13 schreef JeanPaulBelmondo het volgende:

[..]

Sorry ik begrijp je berichtje niet helemaal. Wat geloof je wel? In de meeste gevallen 'win' je het wel. Poema's zijn erg schuw, vallen zelden aan (laat staan op twee mensen) en aanvallen zijn meestal niet dodelijk.

Jaguars vallen sowieso geen mensen aan.
ALS die aanvallen overleef je het waarschijnlijk niet. Het is gewoon een huiskat keer 100.
  donderdag 26 juni 2014 @ 00:15:33 #74
42366 Staal
Happy cupcake. :')
pi_141561002
quote:
0s.gif Op donderdag 26 juni 2014 00:00 schreef Globali het volgende:

[..]

Ik ga gewoon uit van internationaal nieuws. Men lag niet direct bij elkaar.
Ik heb natuurlijk niet zo gek veel bronnen. Alleen maar Reuters, AP, AFP, Al-Jazeera, BBC, RTL, NOS, VK, AD, TG en oh, Ja CNN dat overal wat later mee komt.

Feit is dat hoe die meisjes gevonden zijn daar nog steeds aannames zitten terwijl dat nu juist zo belangrijk is.
Un certain jeune homme
Saint-Mandé, 6 octobre 1929 - Paris, 7 août 2010.
Als je teveel denkt aan de tijd die je nog hebt vergeet je te leven.
pi_141561009
Ik heb een nare kat.Bij anderen is het keer 200.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')