abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 1 december 2002 @ 01:08:37 #151
37835 Anemoon
I am a human being??
pi_7080125
Goeie vragen die iedereen voor zichzelf zou moeten stellen wanneer ie deze
foto's beoordeelt op echtheid.
Ik weet het nog net niet zo.... maar het vastleggen van onstoffelijke entiteiten is zeker wel mogelijk, alleen ziet dat er dan niet zo uit.
Bijvoorbeeld het bestaan en het vastleggen van ECTOPLASMA is allang bewezen, maar dat is iets anders dan een "geestverschijning" zoals hier nogal eenduidig en kort-door-de-bocht wordt gesteld.

Het is niet zo interessant omdat er niets bekend is over hoe de foto's zijn genomen etc.

Van ectoplasma is echter wel bekend dat dat waarneembaar is.

pi_7080838
Wat is ectoplasma? Die term doet me trouwens denken aan de Ghostbusters
  zondag 1 december 2002 @ 09:12:00 #153
12728 MrWilliams
freaky freak
pi_7083203
Vraag maar eens aan Nyles als je foto's van spoken wil hebben, die kan echt hele goeie maken. Kun je nog zelf kiezen wie je als spook wil ook.

Leuk al die foto's, maar het bewijst niks, noch geeft het een algemeen beeld op de vraag of spoken bestaan en in welke vorm dit dan is.

Het is een beetje absurd dat een fototoestel meer dan het lichtspectrum zou kunnen waarnemen dan wij, dus het lijkt me zeer onwaarschijnlijk dat er werkelijk spoken op die foto's staan. Als het aanwezig was geweest, dan zou je dat eerst met je eigen ogen zien, alvorens je er een foto van maakt. Een foto legt daarentegen (door de aard van het apparaat, configuratie van de lenzen, diafragma, sluitertijd, etc.etc.) wel een ander beeld vast van de werkelijkheid dan dat wij waarnemen.

Het is leuk dat mensen deze "foutjes" van de camera proberen te verklaren, maar ik geloof pas iets als ik het met m'n eigen ogen heb gezien.

Ik zeg overigens niet dat ik niet in geesten/spoken geloof, maar ik geef even een reden waarom men niet weg zou moeten lopen met foto's als bewijs hiervoor. Eigen ervaringen zijn vele malen krachtiger en zijn een instant overtuiging.

Ik zou wel blij zijn als ik foto's kon maken van wat er nu werkelijk op m'n netvlies verscheen. Dan zou ik meteen kunnen uitsluiten dat m'n hersens iets met het beeld hadden gedaan als ik iets vreemds zag.

now get busy! am i paranoid? YES you're paranoid!
  zondag 1 december 2002 @ 11:49:08 #154
23604 J-Will
Hou je klep dicht!
pi_7083827
laatst zag ik trouwens op discovery een foto uit jaren 60 ofzo, echt een vodje.
Was een man die een foto van zijn dochtertje maakte maar daarachter zag je een ufo achtig iets.
Die foto was wel "eng".
Ik geloof ook eerder in buitenaardse wezentjes dan in spoken.

En dat ectoplasme was dat niet een witachtige brij die sommige mensen uit konden kitsen als ze in trance waren?
heb ik ook op discovery gezien

Anders krèdde een poar patse!
met dank aan SF
http://nba-fan.blogspot.com
pi_7084209
quote:
Op zondag 1 december 2002 00:48 schreef J-Will het volgende:
Ik heb vier vragen voor de botte koppen die hardnekkig in deze onzin blijven geloven.

1. Waarom zou iemand een foto maken van een grasveld om er later per ongeluk achter te komen dat er een orb ofzoiets opstaat?

Maak jij nooit een in andermans ogen een 'onzinnige' foto? Trouwes, de spookfoto's waar jij op doelt zijn meestal een uitsnede van een groter geheel
quote:
2. Waarom is er nog nooit wetenschappelijk bewijs geleverd voor het bestaan van deze "spoken"?
Men doet talloze onderzoeken naar het fenomeen. Kijk maar eens op deze site

Ik quote:

They basis of a ghost's existence is energy. It needs energy to haunt. Parapsychologists seldom choose to study ghosts because they simply didn't know how. How does one get hard copy proof of their existence? They were looking at the problem all wrong. Everyone is looking at these entities from a supernatural or unnatural viewpoint. The answer was there all along. It's all about physics. New, stronger theories have evolve and technology has finally caught up. Look at the scientific evidence! Test these theories. They will work. The very laws of physics that exist for us should apply for ghosts if they are a part of our reality. After all, what we are and everything around us is fundamentally energy.

quote:
3. Waarom blijven jullie zo volhouden? Als spoken zouden bestaan zou hier allang bewijs voor zijn!
Of jij wilt het bewijs niet zien. Jij wimpelt elke foto of filmfragment al gelijk af als nep. Op de sites eerder genoemd staan talloze foto's. Sommigen zullen inderdaad wel nep zijn of makkelijk te verklaren, maar zeker niet allemaal. Zo zijn er ook openbare webcams waarop regelmatig wat 'bovennatuurlijks' te zien is.
quote:
4. waarom wordt er nooit een meerdere video's / foto's gemaakt van zo'n geval? Dan kun je tenminste uitsluiten dat het de lensflare was.
Als dat wel een keer het geval is, zou je het dan ineens wel geloven?

Hier een paar filmpjes van Ghoststudy

Lens flare?
Lens flares?
Sigarettenrook?

pi_7084254
quote:
Op zondag 1 december 2002 09:12 schreef MrWilliams het volgende:
Het is een beetje absurd dat een fototoestel meer dan het lichtspectrum zou kunnen waarnemen dan wij, dus het lijkt me zeer onwaarschijnlijk dat er werkelijk spoken op die foto's staan. Als het aanwezig was geweest, dan zou je dat eerst met je eigen ogen zien, alvorens je er een foto van maakt.
Dat heb ik dus eens getest met mijn (digitale) fotocamera. Men zegt dat de 'entiteiten' zich in het UV en/of IR spectrum bevinden. Nu weet iedereen dat afstandsbedieningen met IR werken en dat het licht niet waarneembaar is voor het menselijk oog. Maar als ik een willekeurig afstandsbediening pak dan kan ik duidelijk het IR ledje zien knipperen op het display van m'n camera. Een camera kan dus wel dingen oppikken die we zelf niet kunnen waarnemen.

En de spookverhalen van dat TV's spontaan aan springen is hiermee dus ook best logisch

zondag 1 december 2002 @ 18:53:04 #157
12728 MrWilliams
freaky freak
pi_7089282
Ik zou zo graag eerst eens bewijzen willen zien die uitsluiten dat het om een fenomeen gaat dat onstaat door de (statische?) energie van het apparaat waarmee het zogenaamde spook vastgelegd wordt. En natuurlijk de energie van de apparaten die worden vastgelegd.

Net zoiets als dat aangetoond is (een of ander programma op discovery) men in een gecontroleerde omgeving, door het genereren en veranderen van een electrisch veld rond de hersenen, mensen kon laten hallucineren. Zo werden 'tunnels met wit licht' ,'geesten' en andere onverklaarbare fenomenen waargenomen.

Het zijn leuke foto's om naar te kijken, maar ze zeggen niks. De teksten die worden geschreven zijn hoogst subjectief en laten veel aan de verbeelding over. Ook worden ze geinterpreteerd door mensen die duidelijk hun mening al klaar hebben liggen, zodat deze bij voorbaat al uitsluiten dat het misschien om een ander fenomeen kan gaan. De voorbeelden (ook de filmpjes) kunnen lens-flare zijn.

Je kan zo'n zelfde 'orb' met je webcam namaken: Pak je webcam en een aansteker (of een klein lichtje) Je kunt nu door de lichtbron, op een bepaalde afstand van de camera te houden een gespiegelde lichtpunt creeren. Laat de lichtbron dan juist buiten het gezichtsveld van de camera komen (het liefst het meest verlichte deel ervan, zodat het beeld niet verstoord wordt) en maak een foto. Walla, je zelfgemaakte orb).. En beweeg je de lichtbron dan kun je ook een filmpje van maken.

hehehe... ik had em wel in de gaten!

(en dan kun je natuurlijk zeggen dat het echt is omdat de reflectie in m'n ogen ook zo'n puntje weergeeft... dat laat ik wel aan iemand anders over, want ik weet hoe de foto gemaakt is)

[Dit bericht is gewijzigd door MrWilliams op 01-12-2002 19:21]

zondag 1 december 2002 @ 19:42:30 #158
12728 MrWilliams
freaky freak
pi_7090149
En zie hier hoeveel orbs en geesten er in mijn achtertuin verblijven.

(even voor de duidelijkheid: Het regent, en als de flits gaat geven sommige druppels door hun vorm het licht terug aan de camera + de grote 'orbs' zijn hele kleine druppeltjes op de lens. De langere strepen zijn vallend regenwater (van het raam) die ook reflecteren door licht van een lamp na de flits.)

Ik wil niemand van zijn/haar geloof afbrengen. Ik wil alleen duidelijk maken dat men objectief naar de foto's moet kijken en zich afvragen wat er werkelijk op gebeurt.

pi_7100110
nou ik wil eigenlijk ook wel mee kan dat..ben redelijk objectief, maar heeeeel erg benieuwd naar dit... ik heb trouwens een fotocamera met night shot altijd handig he
[b]wie is er niet gaar[/b]
  maandag 2 december 2002 @ 13:32:49 #160
31536 Pontianak
Shadow of the Vampire
pi_7101173
Deze foto heeft mijn opa in zijn collectie zitten, als ik nou maar wist aan wie ze mij doet denken

Fear their sweet hypnotic voices[br]Flee their icy hands and Breath[br]Save yourself, young bride, from evil[br]Flee the love that brings you death.
  maandag 2 december 2002 @ 13:35:24 #161
40977 Hackney
Randomiz3d/Offtopique
pi_7101204
quote:
Op maandag 2 december 2002 13:32 schreef Pontianak het volgende:
Deze foto heeft mijn opa in zijn collectie zitten, als ik nou maar wist aan wie ze mij doet denken

[afbeelding]

GM Defected Discotheque
  maandag 2 december 2002 @ 13:36:32 #162
31536 Pontianak
Shadow of the Vampire
pi_7101220
quote:
Op maandag 2 december 2002 13:35 schreef Hackney het volgende:

[..]

Ja, dat was ook mijn eerste gedachte
Fear their sweet hypnotic voices[br]Flee their icy hands and Breath[br]Save yourself, young bride, from evil[br]Flee the love that brings you death.
pi_7101451
quote:

[afbeelding]

kylie minogue
ja..? dus..? en..?
  maandag 2 december 2002 @ 19:44:53 #164
37401 M.ALTA
The Truth is Gold
pi_7108370
quote:
Op zondag 1 december 2002 01:08 schreef Anemoon het volgende:
Ik weet het nog net niet zo.... maar het vastleggen van onstoffelijke entiteiten is zeker wel mogelijk, alleen ziet dat er dan niet zo uit.
Bijvoorbeeld het bestaan en het vastleggen van ECTOPLASMA is allang bewezen, maar dat is iets anders dan een "geestverschijning" zoals hier nogal eenduidig en kort-door-de-bocht wordt gesteld.

Het is niet zo interessant omdat er niets bekend is over hoe de foto's zijn genomen etc.

Van ectoplasma is echter wel bekend dat dat waarneembaar is.

Ja, he goed zeg, Anemoon.

Ik had laatst iets gevonden over fakirs in India die deze geesten gewoon kunnen opwekken en ermee kunnen communiceren !

n.b.

iets met het bereiken van de status van erkend magier of zoiets, heel interessant !

Morgen, dat beloof ik, gaat alles beter. Dan schijnt de zon, en dan zingen de vogels, dan waait er weer een frisse wind. [url]http://www.niburu.nl[/url] * [url]http://www.rense.com[/url] * [url]http://www.daanspeak.com[/url]
pi_7371569

Naar aanleiding van topic Verschijning op foto? alwaar je de uitleg kan vinden .
pi_7378955
quote:
Op zondag 1 december 2002 01:08 schreef Anemoon het volgende:
ik doe nu ongeveer 3 jaar een grafische opleiding, en ik vind zelf dat ik al een aardig 'instinct' heb opgebouwd om te zien of iets fake is of niet. waar je zoal op moet letten (vooral bij ufo foto's) is de lichtval. maar ook dit is zeer goed te vervalsen d.m.v. Photoshop (digitale bewerkingen van foto's) of 3D animatie programma's.
ik zou b.v. best wel eens voor de gein een levensechte ufo foto kunnen maken (en eentje die niet vaag is, maar super scherp. dat is al best een tijdje mogelijk!). en daar zit het 'em nou juist: in principe kun je alles zo goed vervalsen dat het niet van echt te onderscheiden is. dat dit nooit echt voor de volle 100% gedaan word, bij b.v. special effects in film, ligt meer aan een tijd en geld limiet. maar stel je voor: je hebt alle tijd en hoeft geen geld uit te geven, dan kun je zo ver gaan als je zelf wilt. op die manier kun je hele enge dingen doen, door dus beeldopnames te maken, die net echt zijn. dit soort technieken blijken dus ook door onze vrienden, de illuminati gebruikt te worden (er worden zelfs hologrammen genoemd!!!). en er is geen grotere macht, dan de mensen dingen wijs kunnen maken, die gewoon niet waar of niet echt zijn.
Hoeveel jonko's moeten we smoken, voordat we vrij zijn, van dit regime?
  dinsdag 17 december 2002 @ 11:48:18 #167
38223 Takkembah
Beetje gek en raar
pi_7384219
Kewl!!!!!!

Kloten met foto's is goed....

Maar goed. Misschien zijn er foto's op het internet te vinden van de vroegere jaren, zonder de invloed van de digitale revolutie?

Dat zou ik dan weleens graag zien...

Alexa en Seth zijn lief
See everything; overlook a great deal; correct a little
  dinsdag 17 december 2002 @ 13:36:53 #168
31536 Pontianak
Shadow of the Vampire
pi_7386407
quote:
Op dinsdag 17 december 2002 11:48 schreef Takkembah het volgende:
Kewl!!!!!!

Kloten met foto's is goed....

Maar goed. Misschien zijn er foto's op het internet te vinden van de vroegere jaren, zonder de invloed van de digitale revolutie?

Dat zou ik dan weleens graag zien...

Juist met dat soort foto's kun je heel leuke dingen doen, omdat iedereen denkt dat dat wel origineel moet zijn....
pi_7389077
quote:
Op zondag 20 oktober 2002 12:34 schreef _Draven_ het volgende:
Hm misschien een leuk kasteeltje uitzoeken??

http://www.enctype.de/castles/castles.htm
Nederlandse kastelen waar het spookt, plus uitleg wat er gebeurd zou moeten zijn.

Aldenghoor is creepy.... denk er maar is aan als je daar snachts komt, echt zo 1tje voor in een film
Lambo of Rekt
pi_7389134
Ok,... een geest kan je niet op de foto zetten omdat hij geen licht weerkaatst... ik geloof wel in geesten, maar op de foto zetten geloof ik niet in, om het simpele feit dat hij geen licht weerkaatst!
Lambo of Rekt
  dinsdag 17 december 2002 @ 23:44:40 #171
31536 Pontianak
Shadow of the Vampire
pi_7400277
quote:
Op dinsdag 17 december 2002 15:45 schreef EggsTC het volgende:
Ok,... een geest kan je niet op de foto zetten omdat hij geen licht weerkaatst... ik geloof wel in geesten, maar op de foto zetten geloof ik niet in, om het simpele feit dat hij geen licht weerkaatst!
Ik heb het idee dat dat wat de meesten als een geest zouden omschrijven eerder is ingegeven door Hollywood dan door reality...
  woensdag 18 december 2002 @ 00:08:02 #172
21527 Fonkmeistah
Zinloos Geweldig
pi_7400704
quote:
2. Waarom is er nog nooit wetenschappelijk bewijs geleverd voor het bestaan van deze "spoken"?
omdat ze niet in een reageerbuisje passen
quote:
3. Waarom blijven jullie zo volhouden? Als spoken zouden bestaan zou hier allang bewijs voor zijn!
das in feite het zelfde als vraag 2 , maar er is wel dmv van wetenschappelijk onderzoek aangetoond dat uittredingen tijdens BDE ervaringen werkelijkheid zijn. maw . het bewustzijn/ziel kan weldegelijk buiten het lichaam 'rondspoken' en zou dan dus eventueel ook onder juiste omstandigheden gefotografeerd kunnen worden..

neemt niet weg dat er veel grappenmakers nepfoto's verspreidden

Zij die willen voorkomen dat je de werkelijke geschiedenis kent, zijn er op uit hem te herhalen.
Do not attempt to think or depression may occur, All sports broadcasts will proceed as normal
  maandag 23 december 2002 @ 21:05:46 #173
7092 Oosthoek
Homo SAABiens
pi_7506110
quote:
Op dinsdag 17 december 2002 15:45 schreef EggsTC het volgende:
Hoe vaak moeten we jou nog gaan influisteren dat alles wat je kunt waarnemen, licht weerkaatst. Als jij spoken ziet, weet ik zeker dat je hem ook kunt fotograferen, of je moet mentaal niet lekker zijn en ze zien vliegen.
daarna schilderde ik mijn schaduw
deed het licht uit
en genoot bij de gedachte dat ik de enige mens ter wereld ben met een schaduw in volstrekte duisternis
pi_7535015
quote:
Op zaterdag 19 oktober 2002 21:53 schreef Fixxxer het volgende:

[..]

d'r zijn mensen die beweren dat je geesten kunt fotograferen in de vorm van lichtbolletjes, met het blote oog zie je die niet.

Heb talloze foto's gemaakt met zulke bolletjes.. denk nog altijd dat het gewoon stof op de lens is...
  maandag 7 juli 2003 @ 21:41:04 #175
59483 PeanutDaan
'zik - (AstraSat)
pi_11628787
quote:
Op zaterdag 19 oktober 2002 22:29 schreef Cici het volgende:
Enneh, hoezo alarmcentrale.
Er gaat toch nix gebeuren.
Ssup!

je weet toch! Indo's zijn allemaal supersticious als maar kan
Maar die piccies met die "orbs" ,internet staat er bol mee ... maar inderdaad bij sommige piccies gaan me nek haren rechtop staan !
Of je er nu ingelooft of niet ....some things are true!

Greet|Z DaaN

Digital Emotions | "ik wil ook op de foto!!!"
  dinsdag 8 juli 2003 @ 02:18:36 #176
14614 Pridemeid
dromenvanger
pi_11634221
[offtopic]Btje zinloze kick, imo

Maar dan toch maar de mogelijkheid aangrijpen:
Komt die meet er nog? Maakt mij niks uit waar, kheb geen top 3 oid.

prrrrr

If you're not confused, you're not paying attention
  donderdag 10 juli 2003 @ 19:34:06 #177
59935 addictive
-=-=-=-=-=-=-=-
pi_11691416
quote:
Op zaterdag 19 oktober 2002 21:56 schreef existenz het volgende:
2 woorden:
1) photoshop
2) fototrucage

Die 2 verklaren alle foto's...

idd, ik geloof er ook niet in, heb je in photoshop zo gedaan.
  donderdag 10 juli 2003 @ 19:41:58 #178
57192 EdjeScoupe
Killer-bone!
pi_11691565
quote:

[afbeelding]

ik hou het op eerst foto gemaakt van een vrouw, daarna van de tuin, met hetzelfde negatief-plaatje, dus 2 afbeeldingen op 1 foto.

Wordt in haast elk fotografie-boek uitgelegd hoe je dat moet maken.

don't bite the hand that feeds, bitch!!
pi_11692747
Omdat vals geld bestaat, bestaat écht geld niet..?

Omdat valse spookfoto's bestaan, kunnen er geen echte bestaan..?

pi_11847543
quote:
Op donderdag 10 juli 2003 20:37 schreef iteejer het volgende:

koekoek dit soort dingen kun je niet uitsluiten ... maar aangezien er nog geen rationeel wetenschappelijk bewijs voor is ... formules, cijfertjes... fysieke dingen ... dan gaan mensen het opeens geloven.
  vrijdag 18 juli 2003 @ 13:03:07 #181
39650 StorieZnl
KarateHamster
pi_11857296
quote:
Ik heb vier vragen voor de botte koppen die hardnekkig in deze onzin blijven geloven.

1. Waarom zou iemand een foto maken van een grasveld om er later per ongeluk achter te komen dat er een orb ofzoiets opstaat?

4. waarom wordt er nooit een meerdere video's / foto's gemaakt van zo'n geval? Dan kun je tenminste uitsluiten dat het de lensflare was.

Verder wa sik nog nie met lezen, maar wou zijn vraagjes toch even beantwoorden!!

> Misschien omdat men het grasveld mooi vind? Iemand houd van de natuur, ziet een superrr groot grasveld met een paar bloemetjes, en wopla, flits, gras staat er op!

> Omdat mensen het niet willen geloven! Wat voor een hel zou er losbreken als men en de rest van de wereld er achter komt dat er nog meer zielen op deze wereld leven dan adat wij eigenlijk al denken!!

> Zie punt 2!! Daarbij wil ik troevoegen, de bewijzen zijn gepost, de foto's!! Sommigen zijn totaal bullshit, maar somige foto's die ik zie (En niet hoofdzakelijk in dit topic) zijn toch wel aardig overtuigend! Het bewijs wat dus geleverd word, negeren jullie gewoon, jah, het is de sluitingstijd aka regen!!

> Omdat zo'n geval niet geplanned is! Men maakt een fotootje van een grasveld, hoop hem in te kunnen lijsten en aan de muur te kunnen hangen, maar hij is 'mislukt' door 'dingen' op de foto!

En hier heb ik écht over nagedacht!
pi_11860724
Jay heeft z'n toekomstige (haunted) huis (kasteel) gevonden!!!

Edit:
Sorry, beetje offtopic. Got a little carried away...

"Anybody wanna waste some time?"
- Marion Silver, Requiem for a Dream
pi_11868304
quote:
Op donderdag 10 juli 2003 20:37 schreef iteejer het volgende:

Dat écht geld bestaat is bewijs voor *dikke portomonnee opentrekt*

Spoken heb ik NOG geen overtuigend bewijs van gezien.

Meeste foto's hier lijken meer op (overbelichte) sigarettenrook en door glas gereflecteerde mannetjes dan op spoken.

En dat spoken niet door een camera waargenomen worden is dikke onzin, als iets met het oog waargenomen kan worden (reflecteerd dus licht) dan word het zeker met een camera waargenomen.

pi_11868977
quote:
Op zaterdag 19 oktober 2002 22:16 schreef existenz het volgende:
Ok
3) Natuurverschijnselen/vuiltjes op lens
lijkt me onwaarschijnlijk
mijn vriend heeft ooit foto's gemaakt met zijn digicam.
stuk of 3 maal snel achter elkaar, op de ene foto waren duidelijk ORB's te zien, op de andere niet, heel vreemd.
geen vuiltje op de lens dus.
wel vreemd dat deze ORB's veel te zien waren op onze vakantie foto's op oude plekken met een lang verleden.

kan het niet verklaren, maar zeker wel interessant om je erin te verdiepen.

ow, en de foto's die we genomen hebben, hebben we binnen genomen(voor de duidelijkheid, hier regende het dus niet )

[Dit bericht is gewijzigd door _lunatic_ op 18-07-2003 22:27]

And shepherds we shall be, for thee my Lord for thee, Power hath descended forth from thy hand, that our feet may swiftly carry out thy command, we shall flow a river forth to thee, and teeming with souls shall it ever be. In nomine patrie, et fili
  maandag 28 juli 2003 @ 15:46:01 #185
59256 MacLeod1
The mind is everything.
pi_12069295
quote:
Op zaterdag 19 oktober 2002 21:46 schreef Bastard het volgende:
[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

http://photos2.ghostweb.com/moisture1.html -> zie de explanatory ervan...

-MacLeod

We are shaped by our thoughts; we become what we think. When the mind is pure, joy follows like a shadow that never leaves. - Buddha (563?-483? BC)
  maandag 28 juli 2003 @ 15:56:00 #186
15405 stigchel
Dit is waar!
pi_12069601
Je kunt het bewijs van spoken nooit bewijzen met een foto. Een foto is gewoon niet overtuigend genoeg. Videobeelden ook niet, geluidsopnamen ook niet. Alleen een geestverschijning onder laboratorium omstandigheden bijgewoont door specialisten en onpartijdige getuigen kan ooit een soort van bewijs leveren. En dan alleen als de geest daadwerkelijk meewerkt aan het experiment.

En als dat gebeurd hebben we een probleem. Want dat komen er inderdaad ineens een heleboel zielen bij. En ons kent ons dus voor je het weet hem je pro en anti spook bewegingen. En de geschiedenis bekijkend zullen die spoken dan eerst eens lekker onderdrukt en uitgebuit worden en na een tijdje zullen ze rechten bedingen. Dan mogen spoken ook ineens stemmen en kinderen adopteren.
Ja dan is het einde natuurlijk echt helemaal zoek. Dat is zo'n belachelijke situatie daar wil echt niemand aan. De spoken zelf het allerminst, medunkt.

pi_12333590
Ik heb een paar weken terug eens een filmrolletje van m'n vakantie ontwikkeld. Ja goed he? Anyhoe, om t rolletje vol te maken maakte ik een foto van m'n slaapkamer omdat ik van kamer zou veranderen. M'n tv staat ook op die foto.
Als m'n tv aan staat, brandt er een rood lampje rechts onderin. Op de foto speelt zich iets af, geen idee wat, ik herken er niks in, maar ik dacht telkens dat de tv gewoon aanstond. Nu wilde ik m laatst in een map stoppen, ik kijk nog eens goed, zie ik dat er geen rood lampje brandt van dat de tv aanstaat. Maar ik ben er vrij skeptisch over; misschien kon je t lampje niet zien vanuit die hoek en stond de tv gewoon aan of is het toch een soort weerkaatsing van de kamer etc. Ik kan me ook helemaal niet herinneren of de tv nou aan of uit stond toen ik de foto maakte.
Tap tap tap
  † In Memoriam † zondag 10 augustus 2003 @ 12:34:03 #188
34726 Fratz
Max
pi_12333809
ontopic: wie heeft er nog wat pics?
There are no secrets in life, just hidden truths that lie beneath the surface.
  † In Memoriam † zondag 10 augustus 2003 @ 12:40:31 #189
47213 ArmaniMania
pi_12333889
Jammer dat bijna iedereen denkt dat spoken iets is waar je door heen kunt kijken of iets dergelijks. Komt denk ik ook een beetje door de filmindustrie. Hierdoor wordt er weinig gelooft in geesten.
pi_12334064
dit blijft een kick ass site; elke maand een nieuwe laing foto's:

http://www.ghoststudy.com/monthly/aug03/zombie.html

Tap tap tap
  † In Memoriam † zondag 10 augustus 2003 @ 22:53:44 #191
34726 Fratz
Max
pi_12344738
* schopje

pics?

There are no secrets in life, just hidden truths that lie beneath the surface.
pi_12344774
quote:
Op vrijdag 18 juli 2003 15:21 schreef -Jay-20- het volgende:
Jay heeft z'n toekomstige (haunted) huis (kasteel) gevonden!!!

[afbeelding]

[afbeelding]

Edit:
Sorry, beetje offtopic. Got a little carried away...

Hier ben ik in geweest
Schijnt idd te spoken
α & Ω
Yaaaaaamaaaaaaaaahaaaaaaaaaaaaaaaa
pi_12344914
quote:
Op zondag 20 oktober 2002 14:34 schreef Jenova het volgende:

[..]

He ,daar ben ik geweest ,schijnt het inderdaad te 'spoken'

Mmm, zie ik ook al met een kloon van me 10 maanden geleden
α & Ω
Yaaaaaamaaaaaaaaahaaaaaaaaaaaaaaaa
pi_12345322
quote:
Op zondag 10 augustus 2003 22:55 schreef Ker_Plunk het volgende:

[..]

Hier ben ik in geweest
Schijnt idd te spoken

oh daar ben ik gister nog langsgereden...
Tap tap tap
pi_12361794
Ik geloof wel in geesten voor meer foto's moet je maar op mijn site kijken.
  maandag 11 augustus 2003 @ 18:42:37 #196
31101 _Led_
Visje aaien niemand zeggen
pi_12361909
quote:
Op zaterdag 30 november 2002 13:26 schreef Blondje het volgende:
Foto's ziijn genomen in 2de woreld oorlog in Egypte...! K
[afbeelding]
Iedereen ziet er "normaal" uit behalve die man in ut zwart op de achtergrond.

[afbeelding]
Dees is van iets dichterbij genomen..!

[afbeelding]
...mmhzz... kan je doorheen kijkuh....

Weet niet of ik dit wel moet geloven....

Dis dus weer typisch optisch bedrog - alleen omdat de belichting van z'n hofd precies aansluit op die van de scheiding tussen muur wen wandkleed(?) lijkt het of ie doorzichtig is.

Als je de rest om 'm heen (dat wandkleed en die muren dus) even weghaalt men een fijn tekenprogramma, zul je zien dat die kerel nietdoorzichtig[/b] is, maar dat de belichting gewoon klopt.

aangezien je ogen naar binnen vallen zijn je oogkassen aan de bovenkant donker door de belichting.
Aangezien hij daarmee toevallig zo'n beetje op dezelfde lijn zit als dat kleed,
lijkt het dus of het contrast-verschil tussen kleed en muur zich voortzet in z'n gezicht.

Kom op zeg, als je deze al gelooft wil ik niet weten wat voor rare dingen je je voor de rest wel niet in je hoofd haalt

zzz
pi_12362258
Ik geloof het wel ik bedoel aarom zouden mensen andere bang maken of opgaan stoken dat heeft toch geen zin. Dan kan ik niet zo goed foto's nemen met een vinger ervoor enzeggen dat dat geesten zijn. Er is geen bewijs omdat de meeste mensen te scheiterig zijn om het ut te zoeken. Ze geloven er niet in. Maar als het echt is is het eng dus doen ze het maar niet en dat is het probleem. Zoveel emnsen geloven er in en er zijn zoveel verhalen. Ik heb er ook een paar die ik zelf mee heb gemaakt met vrienden. Dus wat ik bedoel is dat sommige mensen de waarheid niet willen weten. Ze zijn bang. De meesten doen het niet om optevallen. Ik zei voor de grap. Kijk een zwarte geest. Ze piste in der broek van angst. Dat was een meisje di zei dat ze echt waren. Dan is het toch echt als een meisje van 16 er voor in der broek pist.
pi_38509182
gisteren was ik in de efteling . en sinds kort heb ik een digitale camera .. ik was gewoon foto's aan het maken van actracties enzo.. toen ik savonds op de computer mijn foto's aan het bekijken was kwam ik deze ook tegen.

http://i72.photobucket.com/albums/i177/koenn/S5030238.jpg
  zondag 4 juni 2006 @ 15:29:57 #199
149969 VHG
Traceur
pi_38530276
quote:
Op zaterdag 3 juni 2006 18:38 schreef koen... het volgende:
gisteren was ik in de efteling . en sinds kort heb ik een digitale camera .. ik was gewoon foto's aan het maken van actracties enzo.. toen ik savonds op de computer mijn foto's aan het bekijken was kwam ik deze ook tegen.

http://i72.photobucket.com/albums/i177/koenn/S5030238.jpg

wat een enge leeuw
pi_38868986
Nouwja voor de liefhebbers van orbs heb ik hier nog een mooie foto was paar weken terug op een feesje van een kameraad in de schuur.

Om het nog ff spannend te maken voor onze griezelaars het huis is ouder dan 100 jaar dusja wie weet wat der allemaal gebeurt is.

[ Bericht 14% gewijzigd door Lilith-Wicca op 15-06-2006 09:57:40 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')