Hey beste mensen,
Ik ben sinds kort atheïst, overtuigd en wel.
Maar ik ben (jammer genoeg) redelijk zwaar christelijk opgevoed. Daar komt het volgende probleem namelijk, ik leer veel over scheikunde en natuurkunde (biologie is de schaduw ook) en daar heb ik veel aan, om een voorbeeld te geven; de zon brandt door middel van de combinatie zwaartekracht en kernfusie die daardoor veroorzaalt wordt, mijn ouders echter, noemen dit een wonder en als ik uitleg hoe het wertk worden ze kwaad, toen zeiden ze dat ik dankbaar moest zijn (en ze weten dat ik niet geloof) vroeg ik waarom, waarop zei antwoorden; dat god de zon laat branden. Toen zuchte ik en zei ik nadat ik alles al 10x had uitgelegd; er bestaat geen god, als je ruzie wilt hebben met zo iemand moet je dat zeggen...
Maar goed, ik weet dat ik de vrijheid van geloof en van meningsuiting heb maar van mijn ouders mag dat allebei niet... Ik moet mee maar de kerk; waar ik tegen ben ( dat jij bijvoorbeeld naar een ander geloof gaat luisteren, verplicht...).
Maar hoe kan ik dit oplossen? Ik wil niet geloven en mijn ouders erkennen geen rechten... (Ruzies worden ook steeds groter... Ben het zat aan het worden)
Hoopend op een oplossing,
Joost