In die tijd waren er nog heel weinig satellieten. Ja de eerste satelliet (de Sputnik) was al in 1957 gelanceerd. En de eerste geostationaire communicatie satelliet (de Syncom 3) dateert van 1964. Maar op het eind van de jaren 60 waren er nog steeds héél weinig satellieten.quote:Op maandag 30 juni 2014 20:58 schreef anonymoussie het volgende:
Waren er toen geen satellieten actief die foto's konden maken?
Om die optie ook maar eens in overweging te nemen.
Vraag is of de satellieten die toen actief waren zulke foto's zouden kunnen aanleveren.quote:Op maandag 30 juni 2014 21:23 schreef barthol het volgende:
[..]
In die tijd waren er nog heel weinig satellieten. Ja de eerste satelliet (de Sputnik) was al in 1957 gelanceerd. En de eerste geostationaire communicatie satelliet (de Syncom 3) dateert van 1964. Maar op het eind van de jaren 60 waren er nog steeds héél weinig satellieten.
De Geostationaire weersatellieten die wij nu kennen (zoals b.v. Meteosat) zijn allemaal van latere datum.
klopt.quote:Op maandag 30 juni 2014 21:25 schreef anonymoussie het volgende:
[..]
Vraag is of de satellieten die toen actief waren zulke foto's zouden kunnen aanleveren.
Dit was de kwaliteit in 1959:quote:Op maandag 30 juni 2014 21:25 schreef anonymoussie het volgende:
[..]
Vraag is of de satellieten die toen actief waren zulke foto's zouden kunnen aanleveren.
Mwa. 1959 - 1960quote:Op maandag 30 juni 2014 21:29 schreef ATuin-hek het volgende:
[..]
Dit was de kwaliteit in 1959:
[ afbeelding ]
Die foto van mij was dan ook van een flinke afstandquote:Op maandag 30 juni 2014 21:44 schreef anonymoussie het volgende:
[..]
Mwa. 1959 - 1960
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Ik moet wel zeggen, het is niet makkelijk wat te vinden uit die tijd.
De kwaliteit van de foto uit '68 is een stuk beter, zo'n 9 jr later.quote:Op maandag 30 juni 2014 22:10 schreef ATuin-hek het volgende:
[..]
Die foto van mij was dan ook van een flinke afstandMaakt het verzenden ervan ook weer gecompliceerder.
Het was een ontwikkeling in dezelfde tijd. Zowel die race naar de Maan, als de ontwikkelingen t.a.v. satellieten. Die laatste ontwikkeling is natuurlijk na 1972 hard doorgegaan.quote:Op maandag 30 juni 2014 22:33 schreef anonymoussie het volgende:
[..]
De kwaliteit van de foto uit '68 is een stuk beter, zo'n 9 jr later.
Nouja, als je bedenkt wat er nodig was voor die foto (achterkant van de maan btw) is het ook niet zo heel gek. De satelliet in kwestie moest geheel geautomatiseerd die foto maken. Vervolgens moest deze in een automatisch fotolab ontwikkeld worden. De ontwikkelde negatieven zijn gescand met een soort primitieve TV video camera en vervolgens naar de aarde gestuurd als een soort fax signaal. Best knap voor 1959, als je er zo over nadenktquote:Op maandag 30 juni 2014 22:33 schreef anonymoussie het volgende:
[..]
De kwaliteit van de foto uit '68 is een stuk beter, zo'n 9 jr later.
Staan in de OPquote:
Idd. Dat klopt wel.quote:Op maandag 30 juni 2014 22:54 schreef barthol het volgende:
[..]
Het was een ontwikkeling in dezelfde tijd. Zowel die race naar de Maan, als de ontwikkelingen t.a.v. satellieten. Die laatste ontwikkeling is natuurlijk na 1972 hard doorgegaan.
Dat is waar.quote:Op maandag 30 juni 2014 23:12 schreef ATuin-hek het volgende:
[..]
Nouja, als je bedenkt wat er nodig was voor die foto (achterkant van de maan btw) is het ook niet zo heel gek. De satelliet in kwestie moest geheel geautomatiseerd die foto maken. Vervolgens moest deze in een automatisch fotolab ontwikkeld worden. De ontwikkelde negatieven zijn gescand met een soort primitieve TV video camera en vervolgens naar de aarde gestuurd als een soort fax signaal. Best knap voor 1959, als je er zo over nadenkt
Oh daar heb ik overheen gelezen. Ik zal het rustig doorlezen.quote:Op dinsdag 1 juli 2014 00:37 schreef theguyver het volgende:
[..]
Staan in de OPonder de spoiler!
Het was zoveel text dat het te lang duurde om alles te laden dat we alles maar in spoiler hebben gezet.
En dan te bedenken dat de eerste op silicium gebaseerde transistor pas in n 1954 werd geproduceerd, dan heb ik het over.quote:Op maandag 30 juni 2014 23:12 schreef ATuin-hek het volgende:
[..]
Nouja, als je bedenkt wat er nodig was voor die foto (achterkant van de maan btw) is het ook niet zo heel gek. De satelliet in kwestie moest geheel geautomatiseerd die foto maken. Vervolgens moest deze in een automatisch fotolab ontwikkeld worden. De ontwikkelde negatieven zijn gescand met een soort primitieve TV video camera en vervolgens naar de aarde gestuurd als een soort fax signaal. Best knap voor 1959, als je er zo over nadenkt
holy shit ik hoop niet dat hij elektromonteur is, anders liet ik m nog niet eens in de buurt van mijn lichtschakelaar komen!!quote:
de discussies in de comments op zijn videos zijn prachtig.quote:Op maandag 7 juli 2014 15:55 schreef theguyver het volgende:
[..]
holy shit ik hoop niet dat hij elektromonteur is, anders liet ik m nog niet eens in de buurt van mijn lichtschakelaar komen!!
Allemachtigquote:
Wat een chaosquote:
quote:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |