abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_141534370
en beruchte wandelaar in het gebied ,noemde ook theorieën op
slangen (beet) ,gevallen, rivier
maar zelf heeft hij het nog nooit ervaren ,hoe groot is de kans dan dat het gebeurd?
hoe groot zijn de ongelukjes met de wandelaars die wel gidsen bij zich hadden in dat gebied?, een gids houdt niet je handje vast voor het vallen namelijk ,een verkeerde beweging
pi_141534382
quote:
0s.gif Op woensdag 25 juni 2014 15:31 schreef StaceySinger het volgende:

[..]

gaat nu over Panama
ging mij over de poema
pi_141534388
quote:
0s.gif Op woensdag 25 juni 2014 15:30 schreef b_engeltje het volgende:

[..]

nee maar deze hele zaak is verre van normaal en vraagt teveel vragen op ,en teveel onmogelijkheden ,worden opeens mogelijk
theoretisch is alles mogelijk, want alles heeft plussen en minpunten, dus niet uitsluit baar
Theoretisch mogelijk, ja. Maar dat is niet hetzelfde als waarschijnlijk. Moet ik dat uitleggen?
pi_141534403
quote:
0s.gif Op woensdag 25 juni 2014 15:33 schreef DonJames het volgende:

[..]

Theoretisch mogelijk, ja. Maar dat is niet hetzelfde als waarschijnlijk. Moet ik dat uitleggen?
jou waarschijnlijkheid ,kan voor mij onmogelijk zijn ,is net hoe ruimdenkend je visie is
pi_141534448
quote:
0s.gif Op woensdag 25 juni 2014 15:34 schreef b_engeltje het volgende:

[..]

jou waarschijnlijkheid ,kan voor mij onmogelijk zijn ,is net hoe ruimdenkend je visie is
Sorry, dat heeft helemaal niks met "visie" of "ruimdenkendheid" te maken :') Statistiek is statistiek, meer kan ik er niet van maken.
pi_141534488
quote:
0s.gif Op woensdag 25 juni 2014 15:33 schreef b_engeltje het volgende:
en beruchte wandelaar in het gebied ,noemde ook theorieën op
slangen (beet) ,gevallen, rivier
maar zelf heeft hij het nog nooit ervaren ,hoe groot is de kans dan dat het gebeurd?
hoe groot zijn de ongelukjes met de wandelaars die wel gidsen bij zich hadden in dat gebied?, een gids houdt niet je handje vast voor het vallen namelijk ,een verkeerde beweging
Een ervaren gids zorgt er alleen wel voor dat je niet in levensbedreigende situaties terecht komt en/of verdwaalt.

Die vertelt je bijvoorbeeld dat het geen goed idee is om in de rivier te gaan pootje baden, dat je niet in het gewas moet gaan zitten wroeten omdat daar de slangen etc etc. Typisch dingen die 2 onervaren jonge vrouwen wel eens zouden kunnen doen...
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
pi_141534513
quote:
13s.gif Op woensdag 25 juni 2014 15:36 schreef DonJames het volgende:

[..]

Sorry, dat heeft helemaal niks met "visie" of "ruimdenkendheid" te maken :') Statistiek is statistiek, meer kan ik er niet van maken.
geef mij dan maar de statistieken van de ongelukjes in dat gebied
de slangenbeten
gevallen en verdronken mensen in de rivier
verdwaalde mensen
de bloeddorstige moordenaars
pi_141534585
quote:
0s.gif Op woensdag 25 juni 2014 15:38 schreef b_engeltje het volgende:

[..]

geef mij dan maar de statistieken van de ongelukjes in dat gebied
de slangenbeten
gevallen en verdronken mensen in de rivier
de bloeddorstige moordenaars
:')

Geef jij maar statistieken over de dodelijke poemaaanvallen in dat gebied. Dat is immers jouw theorie, dus ik neem aan dat je die kan onderbouwen. Of wil je nou zeggen dat je de boel lekker bij elkaar fantaseert?

Mag hoor, daar niet van. Maar ga nou niet denken dat dat best wel heel goed mogelijk kan zijn, want dan snap je het niet helemaal..
pi_141534630
quote:
0s.gif Op woensdag 25 juni 2014 15:40 schreef DonJames het volgende:

[..]

Geef jij maar statistieken over de dodelijke poema aanvallen in dat gebied. Dat is immers jouw theorie, dus ik neem aan dat je die kan onderbouwen. Of wil je nou zeggen dat je de boel lekker bij elkaar fantaseert?

Mag hoor, daar niet van. Maar ga nou niet denken dat dat best wel heel goed mogelijk kan zijn, want dan snap je het niet helemaal..
nee ik geef aan dat niks statistisch onderbouwd kan worden ,en het onmogelijke opeens mogelijk kan zijn jou visie ,en de mijne
pi_141534642
Big cats prowl the jungles of Panama and although you’d be extremely fortunate to catch even a glimpse of one

[ Bericht 1% gewijzigd door StaceySinger op 25-06-2014 15:45:24 (erg belangrijk) ]
"A lie is a lie even if everyone believes it. The truth is the truth even if no one believes it."
pi_141534697
quote:
0s.gif Op woensdag 25 juni 2014 15:41 schreef b_engeltje het volgende:

[..]

nee ik geef aan dat niks statistisch onderbouwd kan worden ,...
Hoezo niet? Kijk alleen al even naar de wikipediapagina van het aantal dodelijke slachtoffers van poema's. Dat zijn statistieken. En die statistieken voorspellen niet veel goeds voor het waarheidsgehalte van jouw fantasietje..
pi_141534778
Ik heb hier wel de statistieken voor slangenbeten in Panama. Panama kent toevallig de meeste slachtoffers van slangenbeten van heel Amerika, jaarlijks 2500 slachtoffers, waarvan er zo'n 25 sterven (bedenk dat de meeste hiervan medische zorg zullen krijgen). Statistieken heb ik van http://www.toxinology.org/GSI-epidemiology2.htm

Er leven o.a. een paar soorten groefkopadders (lance-de-fer, terciopelo) met een erg gemene beet, die zonder behandeling in 7% van de gevallen dodelijk is (en anders wel ernstige verschijnselen veroorzaakt, zoals necrose. De gevaarlijkste is de terciopelo: http://en.wikipedia.org/wiki/Bothrops_asper (PAS OP, bijzonder naar plaatje van de gevolgen van zo'n beet.)

Als de meiden in een nest van deze jongens gestapt zijn, heeft dat vast ook geen goede dingen gedaan voor hun overlevingskansen...
pi_141534819
quote:
0s.gif Op woensdag 25 juni 2014 15:43 schreef DonJames het volgende:

[..]

Hoezo niet? Kijk alleen al even naar de wikipediapagina van het aantal dodelijke slachtoffers van poema's. Dat zijn statistieken. En die statistieken voorspellen niet veel goeds voor het waarheidsgehalte van jouw fantasietje..
waar zijn de statistieken dan van de mensen die gebeten en overleden zijn van slangenbeten
waar zijn de verhalen (die er vast best zijn want ook in panama *praten* mensen) over hoeveel mensen er wel niet verdwaald zijn geraakt in dat gebied
hoeveel mensen er wel niet gevallen en verdronken zijn in de woeste rivier
En de bloeddorstige moordenaars , die zat alleen op Europese meisjes te wachten ,voor de rest van het jaar ,speelt hij met zijn grote teen

je ontkracht mijn theorie ,maar versterkt niet de andere
pi_141534849
Al dat loze gespeculeer hier. Ga cupcakes bakken ofzo.
  woensdag 25 juni 2014 @ 15:48:31 #115
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_141534857
De kans dat ze allebei tegelijkertijd verongelukt zijn lijkt me vrij klein. Ook omdat hun lichaamsdelen naast elkaar zijn gevonden; zijn die dan toevallig met elkaar meegespoeld 20 kilometer de rivier af? Samen zitten wachten op de dood zal ook niet gok ik zo; misschien als de ene bijna dood is, maar dan ga je als laatst overgebleven daarna nog proberen jezelf te redden mag ik hopen.

Verdwalen lijkt raar; heuvel op naar de waterval en terug. Blijft over: meegenomen en afgemaakt, door die gids bijvoorbeeld, die zegt dat ze nooit zijn komen opdagen maar wel met z'n speurneus de botten rook :)
Haters everywhere but I don't really care.
pi_141534883
quote:
0s.gif Op woensdag 25 juni 2014 15:46 schreef Sjongejonge11 het volgende:
Ik heb hier wel de statistieken voor slangenbeten in Panama. Panama kent toevallig de meeste slachtoffers van slangenbeten van heel Amerika, jaarlijks 2500 slachtoffers, waarvan er zo'n 25 sterven (bedenk dat de meeste hiervan medische zorg zullen krijgen).

Er leven o.a. een paar soorten groefkopadders (lance-de-fer, terciopelo) met een erg gemene beet, die zonder behandeling in 7% van de gevallen dodelijk is (en anders wel ernstige verschijnselen veroorzaakt, zoals necrose. Check http://en.wikipedia.org/wiki/Bothrops_asper (PAS OP, bijzonder naar plaatje van de gevolgen van zo'n beet.)

Als de meiden in een nest van deze jongens gestapt zijn, heeft dat vast ook geen goede dingen gedaan voor hun overlevingskansen...
Het is Fer-de-lance ;)

quote:
0s.gif Op woensdag 25 juni 2014 15:47 schreef b_engeltje het volgende:
waar zijn de statistieken dan van de mensen die gebeten en overleden zijn van slangenbeten
waar zijn de verhalen (die er vast best zijn want ook in panama *praten* mensen) over hoeveel mensen er wel niet verdwaald zijn geraakt in dat gebied
hoeveel mensen er wel niet gevallen en verdronken zijn in de woeste rivier
En de bloeddorstige moordenaars , die zat alleen op Europese meisjes te wachten ,voor de rest van het jaar ,speelt hij met zijn grote teen

je ontkracht mijn theorie ,maar versterkt niet de andere
Moet dat dan? Verder, dat doe ik niet omdat ik gewoonweg niet weet wat er is gebeurd. Dus dat hele dikke-duimgezuig doe ik gewoon niet aan mee. Ik zeg alleen wat als er iemand écht poep begint te praten..
  woensdag 25 juni 2014 @ 15:50:03 #117
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_141534901
quote:
Ik heb hier wel de statistieken voor slangenbeten in Panama. Panama kent toevallig de meeste slachtoffers van slangenbeten van heel Amerika, jaarlijks 2500 slachtoffers, waarvan er zo'n 25 sterven (bedenk dat de meeste hiervan medische zorg zullen krijgen).

Er leven o.a. een paar soorten groefkopadders (lance-de-fer, terciopelo) met een erg gemene beet, die zonder behandeling in 7% van de gevallen dodelijk is (en anders wel ernstige verschijnselen veroorzaakt, zoals necrose. Check http://en.wikipedia.org/wiki/Bothrops_asper (PAS OP, bijzonder naar plaatje van de gevolgen van zo'n beet.)

In dat bericht toen van nu.nl dat die rugzak was gevonden stond erbij dat in dat gebied minstens 4 soorten giftige slangen zijn.
pi_141534917
quote:
0s.gif Op woensdag 25 juni 2014 15:32 schreef Marrije het volgende:

[..]

ok, in bocas hebben ze dus een kookles gevolgd, dat ligt ook niet zo heel ver bij de vindplaats van de tas vandaan.
Bocas (het toeristenplaatsje) ligt op een eilandje: http://goo.gl/maps/XcG6L

Geen idee waarom op het kaartje wat jij plaatse ook "Bocas del Toro" staat. Waarschijnlijk omdat de hele provincie ook zo heet. Het is dus geen plaatsje in de buurt van Boquete of de vindplaats van de tas.

quote:
0s.gif Op woensdag 25 juni 2014 15:48 schreef matthijst het volgende:
Ook omdat hun lichaamsdelen naast elkaar zijn gevonden; zijn die dan toevallig met elkaar meegespoeld 20 kilometer de rivier af?
Die schoenen en bot zijn toch niet naast elkaar gevonden?
  woensdag 25 juni 2014 @ 15:52:58 #119
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_141534973
quote:
0s.gif Op woensdag 25 juni 2014 15:48 schreef Xa1pt het volgende:
Al dat loze gespeculeer hier. Ga cupcakes bakken ofzo.
leven en laten leven

Een beet van een slang zou ik nog wel geloofwaardig vinden, als ze verdwaald zijn.
  woensdag 25 juni 2014 @ 15:54:07 #120
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_141535004
quote:
0s.gif Op woensdag 25 juni 2014 15:50 schreef Tourniquet het volgende:

[..]

Bocas (het toeristenplaatsje) ligt op een eilandje: http://goo.gl/maps/XcG6L

Geen idee waarom op het kaartje wat jij plaatse ook "Bocas del Toro" staat. Waarschijnlijk omdat de hele provincie ook zo heet. Het is dus geen plaatsje in de buurt van Boquete of de vindplaats van de tas.
dank je
ik plaatste dat plaatje truowens niet en vindplaats tas was een paar km eronder
pi_141535006
quote:

ja ALS ,maar hoeveel wandelaars (met of zonder gids) is het van bekend dat deze dus gebeten zijn , en kunnen het na vertellen ?

de kans is aanwezig dat ontken ik niet ,maar de percentage ,kans dat het gebeurd heb ik het over

alles kan ,ze kunnen gebeten zijn door een slang strompelend verder geklauterd zijn ,ook nog de domme pech hebben gehad een poema tegen gekomen ,1 overlevende ,en die valt bij het oversteken van de rivier zo het water in .. domme pech alom dus
pi_141535048
quote:
0s.gif Op woensdag 25 juni 2014 15:54 schreef Marrije het volgende:

[..]

dank je
ik plaatste dat plaatje truowens niet en vindplaats tas was een paar km eronder
Oh idd, was StaceySinger. :@
pi_141535065
quote:
0s.gif Op woensdag 25 juni 2014 15:49 schreef DonJames het volgende:

[..]

Het is Fer-de-lance ;)

[..]

Moet dat dan? Verder, dat doe ik niet omdat ik gewoonweg niet weet wat er is gebeurd. Dus dat hele dikke-duimgezuig doe ik gewoon niet aan mee. Ik zeg alleen wat als er iemand écht poep begint te praten..
dat kan je dus niet op moment dat je een anders zijn mening ontkracht ,hoe onzinnig in jou ogen ook ,komt dat omdat je meer waarde hecht aan je eigen mening
dat mag ,maar dan kan je niet zeggen dat je geen mening hebt
pi_141535197
quote:
0s.gif Op woensdag 25 juni 2014 15:56 schreef b_engeltje het volgende:

[..]

dat kan je dus niet op moment dat je een anders zijn mening ontkracht ,hoe onzinnig in jou ogen ook ,komt dat omdat je meer waarde hecht aan je eigen mening
dat mag ,maar dan kan je niet zeggen dat je geen mening hebt

Wow, jij snapt het écht niet. Jij hebt een volstrekt niet-onderbouwde mening (er zijn immers verder geen feiten bekend), en die mening is bovendien statistisch niet waarschijnlijk. Daar zeg ik wat van, en daarom mag ik van Uwe Hoogheid geen mening hebben? Ondanks dat er dus geen feiten bekend zijn op basis waarvan ik een mening zou kunnen vormen?

Beter hou je op, je komt een beetje dom over zo.
  woensdag 25 juni 2014 @ 16:02:27 #125
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_141535242
quote:
0s.gif Op woensdag 25 juni 2014 16:00 schreef DonJames het volgende:

[..]

Wow, jij snapt het écht niet. Jij hebt eeen volstrekt niet-onderbouwde mening (er zijn immers verder geen feiten bekend), en die mening is bovendien statistisch niet waarschijnlijk. Daar zeg ik wat van, en daarom mag ik van Uwe Hoogheid geen mening hebben?

Beter hou je op, je komt een beetje dom over zo.
Ik vind de theorieën over orgaanhandel vermakelijker.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')