Ik krijg een meisjequote:Op woensdag 25 juni 2014 11:53 schreef DagenNachtdromer het volgende:
Nieuwe dus... Graag quoten voor wijzigingen
wow.quote:Op woensdag 25 juni 2014 12:46 schreef Cygne het volgende:
Collega van man kwam laatst terug met een echofoto aan want zijn vrouw was zwanger. Zegt een andere collega: "Oooh,12 weken? Dan kan er nog van alles misgaan hoor!".
Dat was ook nog niet zo lang na de miskraam hier. Dus man was er helemaal pissig over.quote:
wat liefquote:Op woensdag 25 juni 2014 12:51 schreef Cygne het volgende:
[..]
Dat was ook nog niet zo lang na de miskraam hier. Dus man was er helemaal pissig over.
Sowieso waren alle andere collega's niet zo blij met die opmerking.
Man zei gisteren: 'Als het nou weer mis is en we zien dat op de echo, ga ik huilen.'. En ik: 'En als het wel goed is?'. 'Ga ik ook huilen!'.
Nohh.![]()
Man is eigenlijk helemaal niet emotioneel, behalve als het daarom gaat.
Ik geloof dat zij van huis uit nog arts is ook.quote:Op woensdag 25 juni 2014 12:55 schreef LadyTagliatelle het volgende:
[..]
wat lief
kan het me voorstellen dat dat niet goed aankomt nee. Beetje dom ook van iemand om zoiets te zeggen.
Jouw onderdruk is ook heel netjes. 95 is wel een grens.quote:Op woensdag 25 juni 2014 13:04 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
Je waant je veilig na een x aantal weken, en hier leer je dan dat dit helemaal niks te betekenen hoeft...
Wel "grappig" om de ervaringen met bloeddruk te lezen, mijn bloeddruk is standaard rond de 140/80 en niemand maakt zich daar druk om want blijkbaar hoort t bij mijn lijf.
Hoelaat kun je terecht Dyre?
Oh kijk dat wist ik dan weer niet.quote:Op woensdag 25 juni 2014 13:08 schreef Skittles het volgende:
[..]
Jouw onderdruk is ook heel netjes. 95 is wel een grens.
Bovendruk is veel variabeler (door stress, hard lopen, etc.), en kan ook niet zo veel kwaad. Mijn bovendruk is vaak tussen 120 en 140.quote:Op woensdag 25 juni 2014 13:12 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
[..]
Oh kijk dat wist ik dan weer niet.
Ah joh, stuur je gewoon de halve klas er uit in het eerste uur dat je terug bentquote:Op woensdag 25 juni 2014 13:21 schreef kwakz0r het volgende:
Holy shit. Ik rekende gisteren uit dat ik dus straks 7 maanden niet werk... Dat vind zelfs ik een beetje lang... vooral omdat ik me dan afvraag of ik het nog wel "kan" met die pubers
Of ze nemen je nooit meer serieusquote:Op woensdag 25 juni 2014 13:45 schreef Crumpette het volgende:
[..]
Ah joh, stuur je gewoon de halve klas er uit in het eerste uur dat je terug bentdan gedragen ze zich wel.
Sq fijn dat je henka weer voelt!
dat zei mijn moeder ook bij mijn zus.quote:Op woensdag 25 juni 2014 13:03 schreef StarDust_ het volgende:
Of de opmerking: ''Als het deze keer maar goed gaat!"
Ditquote:Op woensdag 25 juni 2014 14:08 schreef cleany het volgende:
Gefeliciteerd NotTheSame, Danaa en Cygne trouwens!
quote:Op woensdag 25 juni 2014 12:51 schreef Cygne het volgende:
Man zei gisteren: 'Als het nou weer mis is en we zien dat op de echo, ga ik huilen.'. En ik: 'En als het wel goed is?'. 'Ga ik ook huilen!'.
Ikzelf ook, denk ik dan. Vooral bij 't idee dat hij straks ook zo met ons eigen kind kan zittenquote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
volgens mij zijn pasgeboren babies een stuk veeleisender dus dat komt vast goedquote:Op woensdag 25 juni 2014 13:21 schreef kwakz0r het volgende:
Holy shit. Ik rekende gisteren uit dat ik dus straks 7 maanden niet werk... Dat vind zelfs ik een beetje lang... vooral omdat ik me dan afvraag of ik het nog wel "kan" met die pubers
nou, gisteren een voluit jankbui gehad omdat mijn man plaagde met een zielig stemmetje dat ik geen chips had gehaald. Alleen maar grappig bedoeld.... en daarna zijn schouder letterlijk nat gehuild!quote:
Als ie er met Kerst uit is, dan zal voor mij de spanning er af zijn! Hoewel het dan pas begint volgens mij...quote:Op woensdag 25 juni 2014 14:13 schreef Crumpette het volgende:
En idd Stardust en Cygne, snap eel dat het spannend blijft nog even..
Ooh... en dan komt straks:quote:Op woensdag 25 juni 2014 15:10 schreef StarDust_ het volgende:
Opmerking van de dag door man-lief: "Je tieten passen niet meer in je bh!"![]()
Wat een schatje is het toch
He didn't!quote:Op woensdag 25 juni 2014 15:12 schreef BlueEyes het volgende:
[..]
Ooh... en dan komt straks:
'Ik verheug me nu al op de dag dat je stuwing hebt, ik mag wel een foto maken dan he?'
quote:Op woensdag 25 juni 2014 15:12 schreef BlueEyes het volgende:
[..]
'Ik verheug me nu al op de dag dat je stuwing hebt, ik mag wel een foto maken dan he?'
quote:Op woensdag 25 juni 2014 15:12 schreef BlueEyes het volgende:
[..]
Wacht maar, jouw tieten worden NOG GROTER als je babbie er uit isquote:Op woensdag 25 juni 2014 15:48 schreef BlueEyes het volgende:
Lach maar![]()
Jullie tijd komt ook heus wel![]()
(de verkapte wacht maar)
Whahaha OMG!quote:Op woensdag 25 juni 2014 15:12 schreef BlueEyes het volgende:
[..]
Hij is alleen maar trots dat mannen nu meer naar de boobs kijken. Ik voel me er nogal awkward onder.quote:Op woensdag 25 juni 2014 15:48 schreef BlueEyes het volgende:
Lach maar![]()
Jullie tijd komt ook heus wel![]()
(de verkapte wacht maar)
Ik had bij het uitdelen sowieso al niet achteraan gestaan dus dat is voor mij niks vreemds.quote:Op woensdag 25 juni 2014 16:05 schreef Skittles het volgende:
[..]
Hij is alleen maar trots dat mannen nu meer naar de boobs kijken. Ik voel me er nogal awkward onder.
Wut!?? Holy crap echt? En gaat het dan niet alleen over de eerste weken ofzo?quote:Op woensdag 25 juni 2014 16:30 schreef Cygne het volgende:
Ik ben ook benieuwd naar het haar van jullie meisje gm!
Oh gadver, ik moet echt niet lezen over obesitas en zwangerschap.![]()
Tot 75% kans op miskraam. Nou, lekker dan.
Goed man!quote:Op woensdag 25 juni 2014 16:31 schreef Amsel het volgende:
Zo, ik heb mezelf een uurtje eerder vrij gegeven omdat ik moe ben. Goed hè
Bron?quote:Op woensdag 25 juni 2014 16:30 schreef Cygne het volgende:
quote:Een miskraam:
de kans op een miskraam
is 15% bij vrouwen met een gezond
gewicht en kan bij vrouwen met overgewicht oplopen tot wel 75%. Hoe hoger
het gewicht, hoe groter de kans op een
miskraam. De eerder genoemde hormonale verstoringen lijken hiervan de oorzaak te zijn.
HO STOP!!!quote:Op woensdag 25 juni 2014 16:30 schreef Cygne het volgende:
Hoi, bmi van 50 hier.quote:Op woensdag 25 juni 2014 16:30 schreef Cygne het volgende:
Kwam 't tegen op een ander forum. Een zwangere dame met ook overgewicht met reacties van andere dames dat ze ook niet zwanger had mogen raken met overgewicht omdat ze dan 75% kans had op miskraam, met deze bron erbij.quote:Op woensdag 25 juni 2014 16:43 schreef BlueEyes het volgende:
Waarom zoek je daar nou op?
Moet je niet doen hoor!
Je maakt jezelf helemaal gek.
Sq heeft wel eens een voorbeeld geplaatst over alles wat googlebaar is in combi met zwangerschap.
Zelfs je grote teen heeft invloed wat ik me herinner.
Goed bezigquote:Op woensdag 25 juni 2014 16:31 schreef Amsel het volgende:
Zo, ik heb mezelf een uurtje eerder vrij gegeven omdat ik moe ben. Goed hè
Zwangerschapspagina?quote:Op woensdag 25 juni 2014 16:46 schreef Cygne het volgende:
[..]
Kwam 't tegen op een ander forum. Een zwangere dame met ook overgewicht met reacties van andere dames dat ze ook niet zwanger had mogen raken met overgewicht omdat ze dan 75% kans had op miskraam, met deze bron erbij.
Maar eigenlijk vind ik dat raar. Miskraam komt zo ongeveer bij 99% door een aanlegfout. Hoe zou je dan door obesitas in een keer 75% kans op een miskraam hebben.
Nee viva.quote:
Me ongi me ei me kint.quote:Op woensdag 25 juni 2014 16:48 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
Zwangerschapspagina
Waar elke menstruatie een sterretje is
Ik heb de richtlijn obesitas van de nvgk o.i.d. gelezen en daar werd ik ook niet blij van, maar je moet het echt in perspectief zien.quote:Op woensdag 25 juni 2014 16:46 schreef Cygne het volgende:
[..]
Kwam 't tegen op een ander forum. Een zwangere dame met ook overgewicht met reacties van andere dames dat ze ook niet zwanger had mogen raken met overgewicht omdat ze dan 75% kans had op miskraam, met deze bron erbij.
Maar eigenlijk vind ik dat raar. Miskraam komt zo ongeveer bij 99% door een aanlegfout. Hoe zou je dan door obesitas in een keer 75% kans op een miskraam hebben.
En er staat inderdaad tót. Maar ik vind het wel stom van zo'n ziekenhuis dat ze dat zo stellig zeggen. Terwijl dat echt niet zo hoeft te zijn.
Kijk, niks aan de hand dus.quote:Op woensdag 25 juni 2014 16:49 schreef Cygne het volgende:
[..]
Nee viva.
Overigens, lage bloeddruk, laag cholesterol, niet roken, niet drinken. Eet gezond en gevarieerd en ik sport.
En waar stoppen met roken of een wijntje laten staan helemaal niet nodig is, want dat levert alleen maar schadelijke stress op dat veel erger is dan het roken of drinkenquote:Op woensdag 25 juni 2014 16:48 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
Zwangerschapspagina
Niet googlen johquote:Op woensdag 25 juni 2014 16:49 schreef Cygne het volgende:
[..]
Nee viva.
Overigens, lage bloeddruk, laag cholesterol, niet roken, niet drinken. Eet gezond en gevarieerd en ik sport.
quote:Op woensdag 25 juni 2014 16:50 schreef Skittles het volgende:
[..]
En waar stoppen met roken of een wijntje laten staan helemaal niet nodig is, want dat levert alleen maar schadelijke stress op dat veel erger is dan het roken of drinken
Nou, vooral het venijn waarmee men elkaar bejegentquote:Op woensdag 25 juni 2014 16:51 schreef kwakz0r het volgende:
[..]maar zwanger worden met obesitas is echt onverantwoord *hijs, klok*
Ja, dat dan weer wel.quote:Op woensdag 25 juni 2014 16:51 schreef kwakz0r het volgende:
[..]maar zwanger worden met obesitas is echt onverantwoord *hijs, klok*
"En me moeder, tante, 5 nichten en omgebouwde oom deden het ook en de kinderen mankeren helemaal niets!quote:Op woensdag 25 juni 2014 16:52 schreef Cygne het volgende:
[..]
Ja, dat dan weer wel.
Ja, en roken help juist goed tegen de stress. En me kint word er zo lekker klein van. Lekker makkelijk voor me bevalling.
Se hebbe alleen soms wat problemen met ze longe. Maar dat heb ik er niks mee te maken hoor.quote:Op woensdag 25 juni 2014 16:53 schreef Skittles het volgende:
[..]
"En me moeder, tante, 5 nichten en omgebouwde oom deden het ook en de kinderen mankeren helemaal niets!"
Heftig dagje zo!quote:Op woensdag 25 juni 2014 17:21 schreef Dyre het volgende:
Ja, ik ben inmiddels wel weer thuis. De uitslagen van de onderzoeken die nog niet binnen waren vanmiddag worden volgende week doorgenomen, tenzij er iets is en dan belt ze me op.
Ik hoop echt dat de kleine toch goed doorgroeit deze week en in ieder geval niet verder zakt, want dat zou eventueel reden zijn tot opname. (en als ik iets echt niet wil....)
De gyn heeft mijn verloskundige gebeld om door te geven dat zij me overgenomen heeft. Daarna heeft de vk mij ook nog even gebeld (heel lief) om te vragen hoe ik het ervaren heb. En me daarna een beetje op de vingers te tikken dat ik echt rustig aan moet gaan doen nu (werk nog fulltime)
Misschien iets om het over te hebben met teamleider morgen.
Daarom zei ik benieuwd naar haar haren, niet of ze haren heeft want dat hadden we op de pretecho al gezienquote:Op woensdag 25 juni 2014 16:32 schreef Sunshine1982 het volgende:
Je kan toch gewoon haar zien op een echo? Of iig de VK?
Nou ik denk dat ik toch wel graag even kom kijken. Vriendje vind het ook wel interessant, anders hoort hij alles alleen maar van mij. Neem jij de jouwe ook mee?quote:Op woensdag 25 juni 2014 17:30 schreef Stormqueen het volgende:
Dyre, zie ik je straks nog? Of skip je ff?
+1!quote:Op woensdag 25 juni 2014 17:27 schreef Tante_Soesa het volgende:
[..]
Heftig dagje zo!
Enne, uit je laatste zin zou ik 'misschien' maar even weglaten
ja, begrijpelijk. Jij werkt ook fulltime toch? Das toch wel veel als het fysiek niet zo mee zitquote:Op woensdag 25 juni 2014 18:04 schreef Dyre het volgende:
[..]
Nou ik denk dat ik toch wel graag even kom kijken. Vriendje vind het ook wel interessant, anders hoort hij alles alleen maar van mij. Neem jij de jouwe ook mee?
En jullie hebben gelijk, ik ga het morgen eens goed bespreken met mijn teamleider
Dat ik dan 2 weken eerder met verlof moet is wel jammer, ik had juist alles perfect tot na nieuwjaar gepland. En nu moet ik 2 weken extra vakantie opnemen (uren die ik eigenlijk niet heb) of vlak voor de feestdagen beginnen met werken, maar dit heeft nu even prioriteit 1.
Oh oke, goed om te weten!! Had vanochtend mijn 'mama pil' ingenomen in plaats van 's avonds en had eerst bij het ontbijt en in de bus en het eerste uur op het werk echt enorm last weer. Maar ineens knapte dat op en de rest van de tijd kon ik gewoon normaal werken (kan ook toeval zijn)! Vrees alleen dat de arbo arts hier nu even mee weinig mee kan, want wat moeten we nu voor plan opstellen als het misschien op te lossen is.quote:Op woensdag 25 juni 2014 09:31 schreef Zoë23 het volgende:
[..]
Wilde nog op je reageren gister.
Mijn Hb was 8.2 maar ik voelde me echt ruk. Ik kreeg ivm tweelingzwangerschap standaard extra ijzer en ik voelde me al snel beter!
Smorgens niet meer duizelig etc. Ik heb af en toe nog wel het gevoel dat ik me naar voel. Kan me niet concentreren in de auto of bijv tijdens het lezen.
Ik neem smorgens een ijzertablet en rond 14/15u smiddags. Dan voel ik me gedurende dag het best heb ik ontdekt.
Dat je Hb goed is wil dus niet zeggen dat je ijzer ook oké is.(dat je er geen klachten van kunt hebben)
(de vorige keer na de bevalling had ik al deze klachten ook maar omdat mijn Hb goed was kreeg ik geen ijzer. Achteraf gezien had ik dat dus wel nodig gehad. )
Haha zo doet de FBTO het ook, en dan de buitenkant vd doos zit een getekende strik op, met de tekst "een cadeautje voor jou"quote:Op woensdag 25 juni 2014 18:33 schreef Razztwizzle het volgende:
De buurman kwam net een pakket van OHRA brengen. Dus ik dacht, leuk - een knuffeltje!
En dan daaronder de gruwelijke werkelijkheid van het kraampakket met verbanden in maten die ik niet eens wil weten.
Goed bedacht, OHRA.
[ afbeelding ]
Dat kraampakket heb je dan niet nodig als je in t ziekenhuis bevalt als kind te vroeg komtquote:Op woensdag 25 juni 2014 19:09 schreef Amsel het volgende:
Ohja, kraampakket, dat moet ik zelf aanvragen en ophalen bij m'n verzekering. Komt in m'n verlof wel. Net als alle andere dingen die ik uitstel tot m'n verlof. M'n kind moet echt niet te vroeg komen want ik heb veel te veel gepland in die vier weken
Ohja, dat doet CZ ookquote:Op woensdag 25 juni 2014 18:33 schreef Razztwizzle het volgende:
De buurman kwam net een pakket van OHRA brengen. Dus ik dacht, leuk - een knuffeltje!
En dan daaronder de gruwelijke werkelijkheid van het kraampakket met verbanden in maten die ik niet eens wil weten.
Goed bedacht, OHRA.
[ afbeelding ]
Oh, tof om te lezen! Ik ben ook verzekerd bij de HEMAquote:Op woensdag 25 juni 2014 20:05 schreef Sugarsnap het volgende:
Ik ben verzekerd bij Hema en mijn kraampakket was echt tof (op de gebruikelijke spullen na dan...)
Er zat een kledingsetje in (simpel truitje en wit broekje), mutsje en slofjes, Hema natural verzorgingsproducten, bilendoekjes en die supermooie gebreide strependeken! En dat voor een budgetverzekering
Eeeeeeen HEMA it is bij de volgende baby hierquote:Op woensdag 25 juni 2014 20:05 schreef Sugarsnap het volgende:
Ik ben verzekerd bij Hema en mijn kraampakket was echt tof (op de gebruikelijke spullen na dan...)
Er zat een kledingsetje in (simpel truitje en wit broekje), mutsje en slofjes, Hema natural verzorgingsproducten, bilendoekjes en die supermooie gebreide strependeken! En dat voor een budgetverzekering
En dan hebben ze net de inhoud gebudgeteerd...quote:Op woensdag 25 juni 2014 20:09 schreef mignonne het volgende:
[..]
Eeeeeeen HEMA it is bij de volgende baby hier
verder ben ik geen hebberd hoor
moet ik een beetje opschieten dusquote:Op woensdag 25 juni 2014 20:10 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
[..]
En dan hebben ze net de inhoud gebudgeteerd...
Volgens mij met 27 weken ongeveer.quote:Op woensdag 25 juni 2014 20:07 schreef Tante_Soesa het volgende:
[..]
Oh, tof om te lezen! Ik ben ook verzekerd bij de HEMA. Met hoeveel weken kreeg je 'm?
/inbreek Jaaaaaa! Afstuderen en dan even babyen is veul makkelijker dan met starten als vk en dan alweer er Tussen uit voor een verlofje. Ik zeg doeeen!quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik ben nu 27+1, ben benieuwdquote:Op woensdag 25 juni 2014 20:15 schreef Sugarsnap het volgende:
[..]
Volgens mij met 27 weken ongeveer.
So truequote:Op woensdag 25 juni 2014 16:48 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
Zwangerschapspagina
serieus?quote:Op woensdag 25 juni 2014 21:33 schreef Stormqueen het volgende:
Verder was mijn man hevig teleurgesteld door het gebrek aan bloederige filmpjes en heb ik me verkneukeld om het hoge sponsorgehalte van de presentatie
quote:Op woensdag 25 juni 2014 21:35 schreef Stormqueen het volgende:
Oh, het is óók informatief hoor. Alleen behandelden ze darmkrampjes zeer uitvoerig, want een van de sponsors was een darmkrampjesmedicijn, dat idee
oeh mag ik mag ik mag ik?quote:Op woensdag 25 juni 2014 21:33 schreef Stormqueen het volgende:
Verder was mijn man hevig teleurgesteld door het gebrek aan bloederige filmpjes en heb ik me verkneukeld om het hoge sponsorgehalte van de presentatie
voorlichtingsavond van de verloskundigequote:Op woensdag 25 juni 2014 21:38 schreef Spees_Eend het volgende:
Waar waren jullie SQ en Dyre? CZE? Of borstvoedingscursus?
mwhehe ja ik zou t bijna doen :p maar ik wil ook zo graag gewoon weer een kamertje inrichten en kleertjes kopen en dat soort ongein, lekker oppervlakkigquote:Op woensdag 25 juni 2014 20:17 schreef Kimpossible het volgende:
[..]
/inbreek Jaaaaaa! Afstuderen en dan even babyen is veul makkelijker dan met starten als vk en dan alweer er Tussen uit voor een verlofje. Ik zeg doeeen!
ff zoeken. Ik kwam er ooit eentje tegen van een epi waar ik zelf ook onpasselijk van werdquote:Op woensdag 25 juni 2014 21:38 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
bloederige filmpjes? Via pm? Hij heet bleiblei hier
dat was een dol festijn geweestquote:Op woensdag 25 juni 2014 21:40 schreef Spees_Eend het volgende:
Ohja jullie hebben dezelfde! Als ik dat geweten had, had ik ff de party gecrasht
quote:Op woensdag 25 juni 2014 21:39 schreef Stormqueen het volgende:
Oh, en manlief ziet een thuisbevalling ineens ook zitten dankzij de vk
Ik kreeg toen ik belde om de kraamzorg te regelen het bericht dat ik de zorgverzekering moest bellen om het ook even door te geven, en zij zouden het verder ook met de kraamzorg afstellen.quote:Op woensdag 25 juni 2014 21:37 schreef krijgerrtje het volgende:
Heeft elke verzekering eigenlijk een gratis kraampakket?bedenk me net dat ik m'n (studenten)verzekering nog niet eens officieel op de hoogte heb gesteld van mijn zwangerschap, misschien toch even doen
Whutquote:Op woensdag 25 juni 2014 21:41 schreef mignonne het volgende:
[..]
ff zoeken. Ik kwam er ooit eentje tegen van een epi waar ik zelf ook onpasselijk van werd![]()
En die voorlichtingsavond... volgens mij weet ik door welke firma die gegeven is. Ril... overmatige reclame voor vitaminepreparaten op natuurlijke basis hadden ze hier 2 jaar geleden en op een gegeven moment zelfs reckame voor glorix ofzo want hygiëne was zo belangrijk en dus kon je het best dat product nemen. Ik heb met t rood op mn wangen gevraagd aan de praktijk waarom ze zich in vredesnaam zo als reclamebord laten gebruiken
ja veel beter!quote:Op woensdag 25 juni 2014 21:43 schreef Spees_Eend het volgende:
[..]
Whut
Bij onze praktijk was het gewoon een informatieve powerpoint die door de verloskundige en assistente zelf werd gegeven, met als afsluiter een 'rondleiding' door de verloskundigentas, waarbij een babydaddy het te kwaad kreeg
Dat vond ik wel de moeite!
quote:
quote:Op woensdag 25 juni 2014 21:50 schreef mignonne het volgende:
[..]![]()
Of babybytes![]()
Maar die weten dan wel weer hoe je jezelf kunt strippen bij 35 weken omdat je het zat bent. Jeweets.
yakut (huhuhu) was daar ook een van de hoofdsponsors xDquote:Op woensdag 25 juni 2014 21:52 schreef Spees_Eend het volgende:
Bij ons stond er een flyer in de wachtruimte en de vk noemde het een keer bij de 27? wekenafspraak denk ik. En op Facebook maakten ze dacht ik ook reclame.
Mignonne dat klinkt wel echt als Baantjer waarbij ze allemaal Yakult drinken
haha toch n ander bedrjjf danquote:Op woensdag 25 juni 2014 21:53 schreef Stormqueen het volgende:
Hooo, zo erg was het dus echt niet![]()
De verloskundige is zelf ook een uur ongesponsord aan het woord geweest en gewoon hele goede voorlichting gegeven
Oh zover ben ik nog niet en de praktijk is niet zo van de social media volgens mij. Ze hebben alleen twitter en de laatste tweet is van april (en daarvoor januari)quote:Op woensdag 25 juni 2014 21:52 schreef Spees_Eend het volgende:
Bij ons stond er een flyer in de wachtruimte en de vk noemde het een keer bij de 27? wekenafspraak denk ik. En op Facebook maakten ze dacht ik ook reclame.
Mignonne dat klinkt wel echt als Baantjer waarbij ze allemaal Yakult drinken
Ik ben nieuwsgierig. Want naar mij idee is het voor een baby ook zwaar zo'n bevallingquote:Op woensdag 25 juni 2014 21:52 schreef Kyara het volgende:
Ik schrik een beetje van die voorlichtingsavonden zeg.
Hier werd het gegeven door een van de oudere vk's en aan het einde wilde ik echt wel thuisbevallenZe eindige met een prachtig verhaal/tekst over hoe een baby de geboorte ervaart (Mignonne, weet jij dan een beetje wat ik bedoel?). Toen ging iedereen helemaal week weer naar huis
![]()
Ik vond het zo mooi. Het was ook heftig maar de beschrijving was zo mooi dat je eigenlijk niks liever wilt dan je pasgeboren baby zelf opvangen en tegen je borst houden.quote:Op woensdag 25 juni 2014 21:56 schreef Omentielvo het volgende:
[..]
Ik ben nieuwsgierig. Want naar mij idee is het voor een baby ook zwaar zo'n bevalling
Heb je toen keihard geroepen FAKE! HOAX! ?quote:Op woensdag 25 juni 2014 21:59 schreef Stormqueen het volgende:
Ze lieten wel een filmpje zien van een pasgeboren baby die zichzelf naar de tepel werkte na de geboorte
En een 3D animatie van de geboortezonder bloed
quote:
Hoe een bevalling fysiek in zijn werk gaat, wat je kan verwachten, wat er mis kan gaan, thuis versus ziekenhuis, pijnstilling, die riedel zeg maarquote:Op woensdag 25 juni 2014 22:00 schreef Amsel het volgende:
Volgens mij doet mijn vk-praktijk zulke avonden helemaal niet. Wat komt er dan aan bod?
Het is al twee jaar terug dat ik er was, maar zo uit mijn hoofd:quote:Op woensdag 25 juni 2014 22:00 schreef Amsel het volgende:
Volgens mij doet mijn vk-praktijk zulke avonden helemaal niet. Wat komt er dan aan bod?
mwhehe weet gelijk over welke t gaat denk kquote:Op woensdag 25 juni 2014 22:02 schreef Dyre het volgende:
[..]![]()
![]()
Ja die computeranimatie was echt waardeloos onrealistisch. Iedereen naar huis gegaan met het idee dat de baby er in 3 minuten zonder bloed en met Vivaldi op de achtergrond geboren wordt
Jup, that's the onequote:Op woensdag 25 juni 2014 22:06 schreef mignonne het volgende:
[..]
mwhehe weet gelijk over welke t gaat denk k![]()
T filmpje laat wel heel duidelijk zien wat er allemaal gebeurd van binnen, maar die muziek maakt het wat dubieus idd
quote:Op woensdag 25 juni 2014 22:07 schreef Spees_Eend het volgende:
Oh ja die hadden wij ook! En die eindigde in 'the ring of fire' waardoor ik nooit meer naar dat liedje kan luisteren zonder een staand hoofdje te visualiseren
ermahgerdquote:Op woensdag 25 juni 2014 22:07 schreef Spees_Eend het volgende:
Oh ja die hadden wij ook! En die eindigde in 'the ring of fire' waardoor ik nooit meer naar dat liedje kan luisteren zonder een staand hoofdje te visualiseren
quote:Op woensdag 25 juni 2014 22:09 schreef Crumpette het volgende:
eeh hallo, dat is Bach mensen. cello sonate no. 1.
ja! Zie je welquote:Op woensdag 25 juni 2014 22:09 schreef Crumpette het volgende:
Klopt, alleen doet niet iedereen een zwangerschapscursus natuurlijkquote:Op woensdag 25 juni 2014 22:09 schreef Amsel het volgende:
Oh volgens mij krijgen wij al die info gewoon tijdens een 1-op-1 afspraak. De volgende keer moet man namelijk mee, doen een liggingsecho en krijgen we allerlei instructies en uitleg. Duurt drie kwartier, dus daar zal dan alles wel besproken worden. Maar de meeste van die info komt bij alle zwangerschapscursussen denk ik ook wel aan bod?
is prachtig ja. De versie onder dit filmpje is om te huilen zo lelijk helaas - mijn kint zou er spontaan van blijven zittenquote:Op woensdag 25 juni 2014 22:10 schreef mignonne het volgende:
[..]
ja! Zie je welgodsakke hahaha, ik weet nog dat yoyo ma ofzo dat speelde en dat k het zo mooi vond
He die hadden wij ook.quote:Op woensdag 25 juni 2014 22:06 schreef mignonne het volgende:
[..]
mwhehe weet gelijk over welke t gaat denk k![]()
T filmpje laat wel heel duidelijk zien wat er allemaal gebeurd van binnen, maar die muziek maakt het wat dubieus idd
Deze mevrouw was heel onpartijdig zei ze, maar ze behandelde alleen borstvoeding. Want, "als je besluit kunstvoeding te geven, mag best, en je zult ook heus wel een goede ouder zijn, maar vandaag gaat het alleen over borstvoedingquote:Op woensdag 25 juni 2014 22:14 schreef Spees_Eend het volgende:
Ja kreeg het ook nog prive (met partner) tijdens het 'partuspraatje' ergens op het einde. Minus het bestuderen van alle instrumenten. De informatie komt idd aardig overeen met die van een standaard cursus denk ik. Al had ik daarbij een docent die zeer duidelijk liet merken thuisbevallers hoger te waarderen dan ziekenhuisbevallers, eigen vk's waren daar een stuk genuanceerder in
Wauw zei ze dat echt?quote:Op woensdag 25 juni 2014 22:16 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
Deze mevrouw was heel onpartijdig zei ze, maar ze behandelde alleen borstvoeding. Want, "als je besluit kunstvoeding te geven, mag best, en je zult ook heus wel een goede ouder zijn, maar vandaag gaat het alleen over borstvoeding"
Vond het stukje van de verloskundige idd beter
lolquote:Op woensdag 25 juni 2014 22:16 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
Deze mevrouw was heel onpartijdig zei ze, maar ze behandelde alleen borstvoeding. Want, "als je besluit kunstvoeding te geven, mag best, en je zult ook heus wel een goede ouder zijn, maar vandaag gaat het alleen over borstvoeding"
Vond het stukje van de verloskundige idd beter
en een koekje bij de theequote:Op woensdag 25 juni 2014 22:20 schreef Dyre het volgende:
En dan krijg je nog een minipotje sudocreme toe ook![]()
is dat voor het koekje bij de thee?quote:Op woensdag 25 juni 2014 22:21 schreef Skittles het volgende:
Nee, de cursus borstvoeding is ook 7,50 als ik alleen ga en 12,50 als ik vriend meegezeuld krijg.
ja natuurlijkquote:Op woensdag 25 juni 2014 22:18 schreef Amsel het volgende:
Is dat niet ook vanwege de strenge regels omtrent reclame voor kunstvoeding?
Voor dat geld wil ik wel een tweede koekje! Voor als m'n eerste koekje tijdens het dopen in de thee uiteen valt.quote:Op woensdag 25 juni 2014 22:23 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
is dat voor het koekje bij de thee?
hmm lekker, een kopje engelse melangequote:Op woensdag 25 juni 2014 22:25 schreef Skittles het volgende:
[..]
Voor dat geld wil ik wel een tweede koekje! Voor als m'n eerste koekje tijdens het dopen in de thee uiteen valt.
quote:Op woensdag 25 juni 2014 22:09 schreef Crumpette het volgende:
even kijken op je labformulier. Als er glucose nuchter staat dsn wel, staat er enkel glucose dan niet.quote:Op donderdag 26 juni 2014 05:50 schreef Tante_Soesa het volgende:
Even een snelle vraag tussendoor, ik moet vandaag, 27+2, bloed laten prikken voor ijzer en suiker. Moet dit nuchter?
ah, dat had ik zelf ook wel kunnen bedenkenquote:Op donderdag 26 juni 2014 06:34 schreef mignonne het volgende:
[..]
even kijken op je labformulier. Als er glucose nuchter staat dsn wel, staat er enkel glucose dan niet.
wauw chanty, wat een verhaal!quote:Op woensdag 25 juni 2014 22:32 schreef Chanty het volgende:
Voor wie het leuk vinden, mijn bevallingsverhaal staat in het betreffende topic
Ik heb geen aanvullende verzekering, dus ja dan moet je t zelf betalen.quote:Op donderdag 26 juni 2014 07:46 schreef Sunshine1982 het volgende:
Da's ook raar. Sommige krijgen het kraampakket zo gratis thuisgestuurd en sommige moeten m aanvragen én betalen. Kost 21 euro, krijg wel korting.
Ligt dat aan je polis ofzo?
Maar wel weer 8 uur dichterbij de komst van je kindjequote:Op donderdag 26 juni 2014 08:06 schreef kwakz0r het volgende:
[..]
Ik heb geen aanvullende verzekering, dus ja dan moet je t zelf betalen.
Goedemorgen! Acht uur aan 1 stuk geslapen hier, en voel me alsof ik ben overreden door een vrachtwagen
Ohquote:Op donderdag 26 juni 2014 07:44 schreef Stormqueen het volgende:
Helio, je móet het hebben, dus ik zou het wel doen
Ik moest dus nu ook met 27 weken opnieuw suiker (en ijzer) laten prikken, is idd standaard bij mijn praktijk. Moest alleen bij mij dus niet nuchterquote:Op donderdag 26 juni 2014 08:21 schreef kwakz0r het volgende:
slapen, sowieso.
Ik moet tussen week 24 en 28 suiker laten prikken. Ze zei dat iedereen dat moet
Maar dat moet wel nuchter. Moet na de vingerprik ook blijven voor de glucose drink test als t niet in orde is.
Heb ik ook gehadquote:Op donderdag 26 juni 2014 08:42 schreef Tante_Soesa het volgende:
[..]
Ik moest dus nu ook met 27 weken opnieuw suiker (en ijzer) laten prikken, is idd standaard bij mijn praktijk. Moest alleen bij mij dus niet nuchteren ging gewoon via bloedprikken
Mijn diëtiste zei dat een boterham met pindakaas in principe niet zo erg was (wel met mate natuurlijk), maar dat een boterham met pindakaas light dus echt uit den boze is. Daar schijnen toch weer allerlei voedingsmiddelen ingestopt te worden die niet zo jofel zijn voor diabetespatiënten.. Ik heb net een glas chocomel light gedronken bij ontbijt, zo maar eens prikken om te kijken of dat wel kan... Het is soms best wel lastig.quote:Op donderdag 26 juni 2014 08:58 schreef Tante_Soesa het volgende:
Ik had alleen waarschijnlijk geen boterham met pindakaas en een glas vruchtensap moeten drinken drie kwartier voor het prikken
vandaar ook de "quote:Op donderdag 26 juni 2014 09:21 schreef BlueEyes het volgende:
Een voorteken dat ik dropjes wil?
Verder is er weinig aan de hand namelijk hier
bier, biefstuk, ONGEWASSEN SLA, als een hooligan!quote:Op donderdag 26 juni 2014 09:27 schreef BlueEyes het volgende:
Eet er maar een paar namens mij Crump
Het voordeel is wel, ik mag bijna filet americain![]()
En alle andere foute dingen die ik met al die hormonen hier maar niet opnoem
Heb je nog helemaal geen bloed hoeven prikken? Hoeveel weken ben je nu (ik kan ff niet rekenenquote:Op donderdag 26 juni 2014 09:24 schreef Crumpette het volgende:
Moge! ik heb nog nooit suiker geprikt eigenlijk.. zal nog wel komen.
ik eet nog rustig dropjes overigensmet lage bloeddruk mag het, toch?
omg, wie wast er nog de 3x gewassen zakken sla van de AH thuis nog een keer?quote:Op donderdag 26 juni 2014 09:28 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
bier, biefstuk, ONGEWASSEN SLA, als een hooligan!
Geen idee, ik niet, maar onvoorverpakte rauwe groente en fruit welquote:Op donderdag 26 juni 2014 09:31 schreef Crumpette het volgende:
[..]
omg, wie wast er nog de 3x gewassen zakken sla van de AH thuis nog een keer?
ja ik heb combinatietest gehad idd, maar daar zeiden ze niks over suiker. vorige week heb ik bloedgeprikt, maar ik heb niks gehoord van mijn vk over uitslagen, dus het zal wel in orde zijn. Weet ook niet of dat met suiker was? iig voor bloedgroep, ijzer, en nog wat dingen.quote:Op donderdag 26 juni 2014 09:30 schreef Tante_Soesa het volgende:
[..]
Heb je nog helemaal geen bloed hoeven prikken? Hoeveel weken ben je nu (ik kan ff niet rekenen). Had je gekozen voor de combinatietest?
staat dat niet in je mapje? Op dat formulier?quote:Op donderdag 26 juni 2014 09:33 schreef Crumpette het volgende:
[..]
ja ik heb combinatietest gehad idd, maar daar zeiden ze niks over suiker. vorige week heb ik bloedgeprikt, maar ik heb niks gehoord van mijn vk over uitslagen, dus het zal wel in orde zijn. Weet ook niet of dat met suiker was? iig voor bloedgroep, ijzer, en nog wat dingen.
ik ook niet, ik voelde me al een ontaarde moederquote:Op donderdag 26 juni 2014 09:32 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
Geen idee, ik niet, maar onvoorverpakte rauwe groente en fruit wel
mapje?quote:Op donderdag 26 juni 2014 09:33 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
staat dat niet in je mapje? Op dat formulier?
quote:
geen idee, maar ik zie mijn verloskundige op dit punt nog maar eens in de maand he.. dus ik hoor het over anderhalve week wel, lijkt me.quote:Op donderdag 26 juni 2014 09:36 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
oh, doet jouw verloskundige daar niet aan. Dat kan natuurlijk, sorry.
huh nee het waren maar 2 buisjes hoor.. ik zal eens vragen wanneer ik er weer ben.quote:Op donderdag 26 juni 2014 09:36 schreef Tante_Soesa het volgende:
[..]
Je zwangerschapskaart? Normaal hoor je alleen de uitslagen denk ik als ze niet goed zijn. Ik heb ze ook op m'n kaart gelezen. Maar met bloedprikken rond de 10 weken checken ze ook je suiker ed. Daarom moest je oa ook zoveel buisjes afgeven (6 of 7 geloof ik)
ou, je dossier wordt al aangemaakt zodra je ze belt. En ook met elk contact / echo / etc bijgewerkt. Dat is niet iets wat pas halverwege de zwangerschap gebeurtquote:Op donderdag 26 juni 2014 09:37 schreef Crumpette het volgende:
[..]
geen idee, maar ik zie mijn verloskundige op dit punt nog maar eens in de maand he.. dus ik hoor het over anderhalve week wel, lijkt me.
ja snap ik, maar het ligt bij hen op kantoor neem ik aan toch? ik kan het toch echt pas zien/vragen wanneer ik daar benquote:Op donderdag 26 juni 2014 09:38 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
ou, je dossier wordt al aangemaakt zodra je ze belt. En ook met elk contact / echo / etc bijgewerkt. Dat is niet iets wat pas halverwege de zwangerschap gebeurt
Maar jij zit in een andere regio hequote:Op donderdag 26 juni 2014 10:12 schreef Stormqueen het volgende:
Dan zou ik er ook per definitie 1 moeten.
Ik moet overigens wel terug naar de prikpoli wegens mijn rhesusfactor. Dat had de stagiaire me niet verteld de vorige keer. Al is het een Rhesus C en dus waarschijnlijk niets aan de hand.
Hoe durf je dat tevragenquote:Op donderdag 26 juni 2014 10:12 schreef BlueEyes het volgende:
Durf het bijna niet te vragen en vat het asjeblieft niet verkeerd op hoor.
Maar hebben jullie allemaal bij aanvang van de zwangerschap een bmi > 30 ivm al die glucosetesten?
Dat was hier namelijk de 'voorwaarde' voor die test.
Of natuurlijk een afwijking bij eerdere tests of zwangerschapsdiabetes in vorige zwangerschap.
Ooh mosterd weer eens na de post van Mignonne![]()
jij durft wel met alle hormonen hierquote:Op donderdag 26 juni 2014 10:12 schreef BlueEyes het volgende:
Durf het bijna niet te vragen en vat het asjeblieft niet verkeerd op hoor.
Maar hebben jullie allemaal bij aanvang van de zwangerschap een bmi > 30 ivm al die glucosetesten?
Dat was hier namelijk de 'voorwaarde' voor die test.
Of natuurlijk een afwijking bij eerdere tests of zwangerschapsdiabetes in vorige zwangerschap.
Ooh mosterd weer eens na de post van Mignonne![]()
Ja, idd, relaxte vk's! Een kindje kan natuurlijk ook 'gewoon' groot zijnquote:Op donderdag 26 juni 2014 10:35 schreef BlueEyes het volgende:
Living on the edge he qua vragen![]()
Ik begon met net geen 27 en heb uiteindelijk wel een P95 'monstertje' in me zitten.
Maar ook geen glucosetest of extra groeiecho's of checkups.
Wat dat betreft hele relaxte vk's
heb door je naam een heel verkeerd beeld van je, dacht dat je een mollige dame wasquote:Op donderdag 26 juni 2014 10:31 schreef Tante_Soesa het volgende:
Mijn bmi was <30 (28) voor m'n zwangerschap, m'n suiker in orde, buik/baarmoeder groeit netjes 'via schema' en er zijn geen bijzonderheden dus tot nu toe nog geen aanleiding voor een glucosetest. Mijn eerste kind was P50 dus daar zit ook geen aanleiding in tot testen
Kijk jij nooit in het buikentopic?quote:Op donderdag 26 juni 2014 10:54 schreef DagenNachtdromer het volgende:
[..]
heb door je naam een heel verkeerd beeld van je, dacht dat je een mollige dame was![]()
sorry
misschien moet ik dar maar eens gaan kijkenquote:Op donderdag 26 juni 2014 10:55 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
Kijk jij nooit in het buikentopic?
Ik dacht dat ze een (eind) veertiger was met puber kinderenquote:Op donderdag 26 juni 2014 10:54 schreef DagenNachtdromer het volgende:
[..]
heb door je naam een heel verkeerd beeld van je, dacht dat je een mollige dame was![]()
sorry
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |