quote:
Op woensdag 25 juni 2014 07:58 schreef Lurktmeteenrietje het volgende:Open ik zomaar een topic. Oeps. Ik wilde eigenlijk reageren op het alcoholgebeuren.
Nee, natuurlijk drink je niet als je weet dat je zwanger bent, hoe pril ook. Alcohol nemen is namelijk een keuze, tenzij het een probleem is dat je dan weer beter kunt oplossen vóór je (bewust) zwanger wordt.
En de vergelijking met een stressvolle baan? Uhm..... Ik vraag me werkelijk af of de
gevolgen van stress in welke zin dan ook vergeleken mogen worden met de
gevolgen van alcohol tijdens de zwangerschap.
Ik begrijp best dat iemand zich verdedigt voor haar eigen keuzes, maar dit is wel een erg vreemde vergelijking. Er zijn meer dan genoeg redenen om een keer niet te drinken (medicijnen, last van je maag, morgen vroeg op, ik ben de Bob, etc) zonder dat er gelijk wordt gedacht dat je zwanger bent.
Ik ben niet uit op een discussie, maar aangezien ik de vergelijking maakte, wil ik toch nog 1x reageren.
Ten eerste zei ik in het vorige topic al dat ik ook geen druppel meer zou drinken als ik weet dat ik zwanger ben, laat dat duidelijk zijn (wat Amsel ook zegt dus!).
Het gaat mij om de weken waarin er misschien een kans is dat je zwanger bent, maar je nog niet kunt testen / nog geen positieve test hebt. En om de opmerking "waarom zou je het risico lopen?" in die weken.
Het
enige dat ik wilde zeggen met die vergelijking was dat
ik niet durf te beweren dat een enkel glaasje wijn
in die weken per definitie meer kwaad kan dan bijvoorbeeld(!) een stressvolle baan (die doorgaans langer 'duurt' dan die 2 weken).
Edit: en dat laatste -dat mensen heus niet denken dat je zwanger bent- is dus gewoon niet waar. Ik dronk een keer niet vanwege een voedselvergiftiging en mensen hebben serieus tot het volgende feestje gedacht dat ik zwanger was.
(Een enkeling vroeg zelfs of ik toch geen miskraam gehad had
)Zo, en nu weer verder met de regen, graag!