abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_141522585
Dit is hét topic voor iedereen die bezig is met zwanger raken. Als het wat moeilijker gaat of als je al in de Medische Molen zit ben je eventueel ook van harte welkom in het topic met de naam 'Als zwanger worden/blijven niet zo gemakkelijk gaat'.

Aanpassingen van je NOD (de dag waarop je niet ongesteld wil worden) gaarne dikgedrukt in je post plaatsen.

NOD:
Cholula 9 juli
Rammeltje 12 juli
Gevalletje 12 juli
Maltezer 15 juli

Users: (bezig sinds XX/20XX)

Dottey (04-2013)
Risu (04-2013)
-ik86- (05-2013)
LuDann (09-2013)
Cholula (10-2013)
MevrouwCactus (11-2013)
Minarosa (11-2013)
Bloesem. (01-2014)
Gevalletje (01-2014)
J0ycie88 (03-2014)
Rammeltje (04-2014)
Malteser (05-2014)
Twist02 (06-2014)
Sproetjes (06-2014)
Sara82 (04-2014)
(Lijstjes worden alleen aangepast als er een duidelijke nieuwe NOD aangegeven wordt. Soms zijn er mensen die posten dat ze ongesteld zijn, maar nog geen NOD erbij. Die gegevens passen we dan niet gelijk aan, anders blijven we editten en schuiven. Wil je een wijziging in de lijst, geef dan even een datum door, of een verzoek naar de onderste lijst. Maar dat laatste ook liever niet om de 2 dagen en dan weer terug omhoog. Mochten we over een verzoekje heen lezen, stuur dan even een PM'etje. )

Handige links:
Foliumzuur
Menstruele cyclus
Vruchtbaarheid
Vragen en antwoorden over zwanger worden
Freya, patientvereniging voor vruchtbaarheidsproblematiek
Online zwangerschapstest (voor de gein)

[ Bericht 0% gewijzigd door Lurktmeteenrietje op 26-06-2014 08:49:35 ]
Moeder van een IVF-wonder (2009) en een spontaan mirakel (verwacht in 2015)
pi_141522636
Open ik zomaar een topic. Oeps. Ik wilde eigenlijk reageren op het alcoholgebeuren.

Nee, natuurlijk drink je niet als je weet dat je zwanger bent, hoe pril ook. Alcohol nemen is namelijk een keuze, tenzij het een probleem is dat je dan weer beter kunt oplossen vóór je (bewust) zwanger wordt.

En de vergelijking met een stressvolle baan? Uhm..... Ik vraag me werkelijk af of de gevolgen van stress in welke zin dan ook vergeleken mogen worden met de gevolgen van alcohol tijdens de zwangerschap.

Ik begrijp best dat iemand zich verdedigt voor haar eigen keuzes, maar dit is wel een erg vreemde vergelijking. Er zijn meer dan genoeg redenen om een keer niet te drinken (medicijnen, last van je maag, morgen vroeg op, ik ben de Bob, etc) zonder dat er gelijk wordt gedacht dat je zwanger bent.
pi_141522669
Risu ook al zo'n vroege plasser :D *O*
pi_141522801
Hm, ik vind de alcoholdiscussie als je zwanger wilt worden maar niet weet of je het bent een lastige. Ik had geen flauw idee wanneer m'n eisprong was en wilde niet m'n hele leven in het teken van zwanger worden laten staan. Moet je je dan schuldig voelen over dat glas wijn de avond voor je positieve test, bij wijze van spreken? Zolang je maar resoluut stopt met drinken zodra je weet dat je zwanger bent, hoef je - vind ik! - tot die tijd echt niet al te krampachtig te doen.
pi_141522874
quote:
0s.gif Op woensdag 25 juni 2014 07:58 schreef Lurktmeteenrietje het volgende:
Open ik zomaar een topic. Oeps. Ik wilde eigenlijk reageren op het alcoholgebeuren.

Nee, natuurlijk drink je niet als je weet dat je zwanger bent, hoe pril ook. Alcohol nemen is namelijk een keuze, tenzij het een probleem is dat je dan weer beter kunt oplossen vóór je (bewust) zwanger wordt.

En de vergelijking met een stressvolle baan? Uhm..... Ik vraag me werkelijk af of de gevolgen van stress in welke zin dan ook vergeleken mogen worden met de gevolgen van alcohol tijdens de zwangerschap.

Ik begrijp best dat iemand zich verdedigt voor haar eigen keuzes, maar dit is wel een erg vreemde vergelijking. Er zijn meer dan genoeg redenen om een keer niet te drinken (medicijnen, last van je maag, morgen vroeg op, ik ben de Bob, etc) zonder dat er gelijk wordt gedacht dat je zwanger bent.
Zou jij mijn NOD uit de OP willen halen?
Je kunt tegenwoordig zoveel worden, dat ik maar gewoon blijf wie ik ben.
pi_141522879
Gefeliciteerd Risu! Wat een streepjes de laatste tijd!
Je kunt tegenwoordig zoveel worden, dat ik maar gewoon blijf wie ik ben.
  woensdag 25 juni 2014 @ 08:36:42 #7
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_141522999
Heb ik voor je gedaan Joycie.

Van harte gefeliciteerd Risu!
Het maakt ook niet uit of je koopt, kraakt of huurt, buurvrouw is steeds in de buurt.
pi_141523047
Gefeliciteerd Risu!!
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_141523127
Risu gefeliciteerd!! *O*
  woensdag 25 juni 2014 @ 08:56:27 #10
236546 droomvrouwtje
Lief, klein en schattig
pi_141523209
*O* *O* Risu gefeliciteerd!!
Be happy with the little things in life
  woensdag 25 juni 2014 @ 09:01:47 #11
143586 sproetjes
ignorance is bliss
pi_141523292
Risu!!! Gefeliciteerd :D *O*
pi_141523591
Van harte Risu! *O*
freedom is just another word for nothing left to lose
pi_141523592
Risu, jaa!! :D
Oh wauw, gefeliciteerd!! *O*
pi_141523650
quote:
0s.gif Op woensdag 25 juni 2014 08:15 schreef Amsel het volgende:
Zolang je maar resoluut stopt met drinken zodra je weet dat je zwanger bent, hoef je - vind ik! - tot die tijd echt niet al te krampachtig te doen.
Vind ik ook!
pi_141523710
Risu *O*
Home is where the O+ is...
  woensdag 25 juni 2014 @ 09:24:30 #16
149959 SQ
snelle trees
pi_141523729
quote:
0s.gif Op woensdag 25 juni 2014 08:36 schreef debuurvrouw het volgende:
Heb ik voor je gedaan Joycie.

heul niet :P ;)

Fijn dat het hier weer een beetje regent zo de laatste tijd O+
disclaimer
pi_141523734
Risu!!! *O* Gefeliciteerd!!!! Ik duim voor een plakkert voor je! :*
pi_141523946
quote:
0s.gif Op woensdag 25 juni 2014 07:58 schreef Lurktmeteenrietje het volgende:

Ik ben niet uit op een discussie, maar aangezien ik de vergelijking maakte, wil ik toch nog 1x reageren.

Ten eerste zei ik in het vorige topic al dat ik ook geen druppel meer zou drinken als ik weet dat ik zwanger ben, laat dat duidelijk zijn (wat Amsel ook zegt dus!).

Het gaat mij om de weken waarin er misschien een kans is dat je zwanger bent, maar je nog niet kunt testen / nog geen positieve test hebt. En om de opmerking "waarom zou je het risico lopen?" in die weken.

Het enige dat ik wilde zeggen met die vergelijking was dat ik niet durf te beweren dat een enkel glaasje wijn in die weken per definitie meer kwaad kan dan bijvoorbeeld(!) een stressvolle baan (die doorgaans langer 'duurt' dan die 2 weken).

Edit: en dat laatste -dat mensen heus niet denken dat je zwanger bent- is dus gewoon niet waar. Ik dronk een keer niet vanwege een voedselvergiftiging en mensen hebben serieus tot het volgende feestje gedacht dat ik zwanger was.
(Een enkeling vroeg zelfs of ik toch geen miskraam gehad had :{ )

Zo, en nu weer verder met de regen, graag! :)
  woensdag 25 juni 2014 @ 09:33:58 #19
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_141523951
quote:
0s.gif Op woensdag 25 juni 2014 09:24 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

heul niet :P ;)

Fijn dat het hier weer een beetje regent zo de laatste tijd O+
oh gottegott wat ben ik weer lekker bezig fannemorrege :') :@
*repareren doet*
Het maakt ook niet uit of je koopt, kraakt of huurt, buurvrouw is steeds in de buurt.
  woensdag 25 juni 2014 @ 09:38:38 #20
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_141524056
Risu gefeliciteerd! *O* Was geen hele erg verrassing ;)
pi_141524130
Meh geen regen hier :-( Vanochtend nog maar eens getest (dag 43), weer wit. Ik vind het niet zwanger zijn/worden nog niet eens zo erg maar wel de onzekerheid: is er iets mis met mij? Waarom is mijn cyclus niet meer zoals voor de pil? :'( Zoals anderen hier laatst ook al verwoordden. Gelukkig is vriendlief wat relaxter, die gelooft dat het vanzelf wel komt.

Kan mijn hoofd niet goed bij mijn werk houden. Zijn die lange cycli een reden om naar de huisarts te gaan of niet? Het was mij ook niet helemaal duidelijk of ik een eisprong heb gehad, de streepjes waren wel even donkerder maar omdat ik constant strepen plaste was het lastig vergelijken. Ben in november vorig jaar gestopt met de pil (daarom hoef ik ook niet in de OP... het voelt al zo lang).

Back to work dan maar.
pi_141524170
quote:
0s.gif Op woensdag 25 juni 2014 09:33 schreef twist02 het volgende:

[..]
Edit: en dat laatste -dat mensen heus niet denken dat je zwanger bent- is dus gewoon niet waar. Ik dronk een keer niet vanwege een voedselvergiftiging en mensen hebben serieus tot het volgende feestje gedacht dat ik zwanger was.
(Een enkeling vroeg zelfs of ik toch geen miskraam gehad had :{ )

Oh, dat is gek. Dat is in mijn vriendenkring totaal niet zo. Daar geloven we elkaar gewoon.
pi_141524258
quote:
0s.gif Op woensdag 25 juni 2014 09:44 schreef Lurktmeteenrietje het volgende:

[..]

Oh, dat is gek. Dat is in mijn vriendenkring totaal niet zo. Daar geloven we elkaar gewoon.
Geen idee of het ook zo bedoeld is, maar ik lees je reactie met een redelijke ondertoon...

Heel simpel: ik kan totaal niet liegen, zeker niet bij goede vrienden. Die kennen mij goed genoeg en prikken daar doorheen. En in dit geval wist ik dat iedereen iets zou vermoeden, dus zal ik het vast wat zenuwachtig gebracht hebben.
pi_141524292
Mij valt het ook direct op als iemand niet drinkt. Bij mijzelf komt voort uit mijn ziekelijke nieuwsgierigheid én omdat ik het gewoon Heel Leuk voor ze vind! :Y) O+

Gefeliciteerd Risu! Dat zijn nog eens knalstrepen! *O*
pi_141524386
quote:
0s.gif Op woensdag 25 juni 2014 09:48 schreef twist02 het volgende:

[..]

Geen idee of het ook zo bedoeld is, maar ik lees je reactie met een redelijke ondertoon...

Heel simpel: ik kan totaal niet liegen, zeker niet bij goede vrienden. Die kennen mij goed genoeg en prikken daar doorheen. En in dit geval wist ik dat iedereen iets zou vermoeden, dus zal ik het vast wat zenuwachtig gebracht hebben.
Ik doe niet aan ondertonen, ik bedoel het gewoon letterlijk.

Ik hoop dat je snel 9 maanden niet drinkt!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')