Dit topic is voor alle hardlopers, van hardlopende beginners tot helden van de RoPaRun. Het maakt niet uit of je nou met Evy loopt, je eigen schema volgt of bij een vereniging loopt: Iedereen is hier welkom! Je kan in dit topic praten over hoe het gaat, welke kleding je wil dragen, hoe zwaar/makkelijk het allemaal gaat..Je kan het zo gek niet verzinnen. Stel ook gerust vragen, we zijn hier om elkaar te helpen . ---------------------------------------------------------------------------------------------------------- Er zijn 2 hardlooptopics gaande: [LIF] Topicreeks: Hardlopen voor beginners (heet inmiddels Hardlopen) : Alles over hardlopen! Kleding, schema's, lappenmandopvang, motivatie, wedstrijdjes..you name it! [SPT] Topicreeks: Centraal topic voor amateurhardlopers : Dit topic is voor de hardlopers die geen beginners meer zijn, al aardig wat wedstrijden lopen, flink op de tijden letten maar toch nog amateurs zijn.
Kijk en post gezellig mee in het topic wat voor jou van toepassing is ----------------------------------------------------------------------------------------------------------
Gebruik je Endomondo om je voortgang bij te houden? Meld je dan aan bij het Fok! Endomondo team en laat zien dat Fok!kers ook buiten komen Stuur EERST even een PM/DM naar mosselmossel en meld je DAARNA aan op Endomondo
Ekiden Ook dit jaar doen we vanuit dit topic weer mee met de Rotterdam Ekiden, op 5 juli 2014. De Ekiden is een estafetteloop, zes personen vormen samen een team waarbij elk teamlid een eigen afstand loopt. De afstanden zijn in startvolgorde; 5km- 10km- 5km- 10km- 5km- 7,195km. In totaal wordt dus 42,195 km afgelegd, een echte "MARATHON" afstand. Een leuke gelegenheid om samen aan een wedstrijd mee te doen, ieder in zijn eigen tempo. ( www.rotterdamekiden.nl )
Het zit er weer op, vrienden zullen we nooit worden de intervaltraining en ik. Niet dat het slecht gaat of zo, sterker nog de stats zijn prima. Maar ik ben blijkbaar toch meer van 1 tempo lopen en niet wisselende tempo's. Vrijdag weer lekker LDL'en
Met een verbeten grimas en een verborgen glimlach.
Plan voor vanmiddag was hm-afstand op 6 min/km. Loop vaak op een (te) hoog tempo, dus wilde nu echt keer wat langzamer lopen. Was wel flink warm en benauwd. Km-tijden volgens mij nog nooit zo constant gehouden muv wat tijd voor rekken en strekken en wat eten.
Leek toch wel wat last van laatste te hebben, kreeg wat steek en pijn in borstbeen. Moet zeggen dat ik heel blij was dat temperatuur bij HM in april stuk lager was. Toch weer erg lekker geweest, kon me zo'n training jaar geleden echt niet voorstellen
Zo zeg... je moet er wat voor over hebben om tijdens de Ekiden je 5 km tijd te willen verbeteren.. net een voor mijn doen pittige intervaltraining achter de rug. 5 x 1 km in beoogd tempo voor de Ekiden: 2 6:32.5 1.00 6:32 3 2:00.0 0.19 10:38 4 6:42.7 1.00 6:43 5 2:00.0 0.18 11:25 6 6:16.1 1.00 6:16 7 2:00.0 0.17 11:32 8 6:24.5 1.00 6:24 9 2:00.0 0.17 11:50 10 6:35.4 1.00 6:35 Als ik ze zo achter elkaar kan lopen ben ik een tevreden vrouw, ben benieuwd of dat haalbaar is.. http://www.endomondo.com/workouts/362499620/8270328
Nu eerst even de koffer inpakken en afkoelen, en daarna bijlezen hier want ik heb zelfs het verslag van tarahumara nog niet gelezen... en dat wil ik nog wel, net als de andere verslagen
Op dinsdag 24 juni 2014 20:10 schreef Nirak het volgende: Zo zeg... je moet er wat voor over hebben om tijdens de Ekiden je 5 km tijd te willen verbeteren.. net een voor mijn doen pittige intervaltraining achter de rug. 5 x 1 km in beoogd tempo voor de Ekiden: 2 6:32.5 1.00 6:32 3 2:00.0 0.19 10:38 4 6:42.7 1.00 6:43 5 2:00.0 0.18 11:25 6 6:16.1 1.00 6:16 7 2:00.0 0.17 11:32 8 6:24.5 1.00 6:24 9 2:00.0 0.17 11:50 10 6:35.4 1.00 6:35 Als ik ze zo achter elkaar kan lopen ben ik een tevreden vrouw, ben benieuwd of dat haalbaar is.. http://www.endomondo.com/workouts/362499620/8270328
Nu eerst even de koffer inpakken en afkoelen, en daarna bijlezen hier want ik heb zelfs het verslag van tarahumara nog niet gelezen... en dat wil ik nog wel, net als de andere verslagen
Mooi tempo
quote:
Op dinsdag 24 juni 2014 19:50 schreef Guard het volgende: Het zit er weer op, vrienden zullen we nooit worden de intervaltraining en ik. Niet dat het slecht gaat of zo, sterker nog de stats zijn prima. Maar ik ben blijkbaar toch meer van 1 tempo lopen en niet wisselende tempo's. Vrijdag weer lekker LDL'en
Nu alweer snelheidstraining?
Just remember, you can't climb the ladder of success with your hands in your pockets. ~Arnold Swarzenegger
Yup, had het voor vandaag of morgen gepland, en vandaag weer voldoende hersteld om te gaan. Trainingschema ligt nu wel een beetje overhoop met 3 wedstrijdweekenden achter elkaar. Maar goed, M-day komt ook steeds dichterbij, dus we doen het maar zoals het komt en gaat.
Op dinsdag 24 juni 2014 20:47 schreef Satijn het volgende: Ben best trots dat ik gewoon al 4 lessen Renate Wennemars heb gedaan. Klinkt wel een beetje sneu naast alle marathon verhalen hier.
Helemaal niet sneu, ook mensen die een marathon lopen zijn ooit begonnen met kleine stukjes. Dus: goed bezig
Op dinsdag 24 juni 2014 20:47 schreef Satijn het volgende: Ben best trots dat ik gewoon al 4 lessen Renate Wennemars heb gedaan. Klinkt wel een beetje sneu naast alle marathon verhalen hier.
Dat is helemaal niet sneu. Iedereen begint ergens. Je mag trots op jezelf zijn, ga zo door!
Nee hoor, klinkt helemaal niet sneu, zo zijn de meesten hier begonnen! Goed bezig dus!
Nanook gefeliciteerd! En jompels voor de verslagen en foto's van LT en Tarahumara!
Misschien ga ik morgen een loopje doen. Maar ik zet geen wekkers op vakantie en het kan eigenlijk alleen voor 10 uur 's ochtends omdat het hier daarna te warm is. Dus even afwachten of ik op tijd wakker ben!
Al het succes begint bij de eerste stap
Just remember, you can't climb the ladder of success with your hands in your pockets. ~Arnold Swarzenegger
Nee hoor, klinkt helemaal niet sneu, zo zijn de meesten hier begonnen! Goed bezig dus!
Nanook gefeliciteerd! En jompels voor de verslagen en foto's van LT en Tarahumara!
Misschien ga ik morgen een loopje doen. Maar ik zet geen wekkers op vakantie en het kan eigenlijk alleen voor 10 uur 's ochtends omdat het hier daarna te warm is. Dus even afwachten of ik op tijd wakker ben!
..Maar je zit wel in een goede omgeving als het na 10u 'ochtends al te warm is!
..Maar je zit wel in een goede omgeving als het na 10u 'ochtends al te warm is!
Gran Canaria, heel goede omgeving. Ik moet even wennen aan het massatoerisme, maar de omgeving, het heerlijke strand en het lekkere eten en drinken zijn geweldig!
Plan voor vanmiddag was hm-afstand op 6 min/km. Loop vaak op een (te) hoog tempo, dus wilde nu echt keer wat langzamer lopen. Was wel flink warm en benauwd. Km-tijden volgens mij nog nooit zo constant gehouden muv wat tijd voor rekken en strekken en wat eten.
Leek toch wel wat last van laatste te hebben, kreeg wat steek en pijn in borstbeen. Moet zeggen dat ik heel blij was dat temperatuur bij HM in april stuk lager was. Toch weer erg lekker geweest, kon me zo'n training jaar geleden echt niet voorstellen
Op dinsdag 24 juni 2014 21:11 schreef Dirkos1987 het volgende: Net 8km gelopen, nu ontzettende honger. Eten jullie na het lopen op dit tijdstip nog eens iets , zo ja wat?
Ik eet uberhaupt vaak pas om 9 uur of later Je kunt ook je avondeten in 2 porties verdelen en de helft 2 uur voor het lopen eten, de andere helft erna.
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
Op dinsdag 24 juni 2014 21:11 schreef Dirkos1987 het volgende: Net 8km gelopen, nu ontzettende honger. Eten jullie na het lopen op dit tijdstip nog eens iets , zo ja wat?
Appel / ander fruit, of wat crackers. Meestal is het bij mij meer een vreetkick dan echt honger.
Harde reset van de Garmin lijkt geholpen te hebben, Garmin Connect en Endomondo zijn het gelukkig weer eens. Moest toch even glimlachen toen ik mijn loopje van vandaag in Garmin een naam gaf: "Kort test-stukkie na Garmin reset" en dan hebben we het gewoon over 3,6km in een lekker tempo. Een half jaar geleden kon ik nog geen minuut rennen volhouden
Ik hou me bezig met het organiseren van reizen naar Argentinie, Chili en Peru voor Tipica Reizen.
Op dinsdag 24 juni 2014 21:21 schreef flipsen het volgende: Harde reset van de Garmin lijkt geholpen te hebben, Garmin Connect en Endomondo zijn het gelukkig weer eens. Moest toch even glimlachen toen ik mijn loopje van vandaag in Garmin een naam gaf: "Kort test-stukkie na Garmin reset" en dan hebben we het gewoon over 3,6km in een lekker tempo. Een half jaar geleden kon ik nog geen minuut rennen volhouden
Ik ging gisteren even herstelrondje doen. Ik dacht: "laat ik hier weer links gaan dan heb ik een mooi rustig kort rondje" maar toen dacht ik ook "nee dat is wel heel kort".. Terwijl dat in het begin mijn eerste rondjes waren
Ik ging gisteren even herstelrondje doen. Ik dacht: "laat ik hier weer links gaan dan heb ik een mooi rustig kort rondje" maar toen dacht ik ook "nee dat is wel heel kort".. Terwijl dat in het begin mijn eerste rondjes waren
Ik was vandaag op de racefiets aan het uitfietsen, toen dacht ik: Hee dit is ook wel een optie voor mijn lange duurlopen straks! Als je fietsrondjes looprondjes worden, wordt het wel echt ernstig
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!