Wat heeft hij dan meegemaakt? Is hij kindsoldaat geweest in Congo? Is zijn familie voor zijn ogen geslacht en in een massagraf gegooid? Oh nee wacht, zijn vader heeft hem op jonge leeftijd verlaten. Wooow shocking zeg. Niet leuk, maar om dan te doen alsof hij zo'n zwaar leven heeft gehad en dat het logisch is dat je je dan misdraagt slaat nergens op.quote:Memphis Depay staat bekend als een niet altijd even gemakkelijke jongen. Maar volgens zijn oma moeten we daar niet te zwaar aan tillen. "Hij heeft veel meegemaakt en is daardoor wel eens tegendraads, maar daar moet je doorheen prikken."
Dus, tja. Ik denk eerlijk gezegd dat hij best veel heeft meegemaakt.quote:ijn biologische ouders zijn al jaren gescheiden. Zijn moeder was niet gelukkig op het pad der liefde en een foute keuze heeft er voor gezorgd dat zij en haar zoon jarenlang worden geconfronteerd met tirannie van het ergste soort.
quote:Op dinsdag 24 juni 2014 13:31 schreef zovty het volgende:
[..]
Dus, tja. Ik denk eerlijk gezegd dat hij best veel heeft meegemaakt.
Zowaar eens met je eens.quote:Op dinsdag 24 juni 2014 13:40 schreef chroestjov het volgende:
Iedereen heeft wel een rugzak, alleen sommige mensen hebben een grotere rugzak dan anderen.
Ik heb ook een rug en een zak....quote:Op dinsdag 24 juni 2014 13:40 schreef chroestjov het volgende:
Iedereen heeft wel een rugzak, alleen sommige mensen hebben een grotere rugzak dan anderen.
Ik heb een Louis Vuitton duffle bag.quote:Op dinsdag 24 juni 2014 13:40 schreef chroestjov het volgende:
Dan is het voorbeeld misschien minder geschikt, maar alsnog vind ik het irritant omdat dan maar te pas en te onpas te melden.quote:Op dinsdag 24 juni 2014 13:36 schreef mokkiemok het volgende:
terechte klacht echter niet bij Depay
als je even verder zoekt kom je tot de ontdekking dat hij best wat heeft "mee gemaakt"
Dat zeg ik niet, maar bij veel van die John Williams-types is het gewoon aandachttrekkerij.quote:Op dinsdag 24 juni 2014 13:43 schreef theunderdog het volgende:
ts is een stoere boy, en is van mening dat je alleen veel hebt meegemaakt als je kindsoldaat bent geweest...
Er wordt gewoon gemeld dat hij niet zo,n leuke jeugd heeft gehad, zijn vader heeft hem verlaten en zijn stiefvader mishandelde hem..quote:Op dinsdag 24 juni 2014 13:45 schreef TC03 het volgende:
[..]
Dat zeg ik niet, maar bij veel van die John Williams-types is het gewoon aandachttrekkerij.
Ik ben vroeger als kind wel soldaat geweest!quote:Op dinsdag 24 juni 2014 13:43 schreef theunderdog het volgende:
ts is een stoere boy, en is van mening dat je alleen veel hebt meegemaakt als je kindsoldaat bent geweest...
okquote:Op dinsdag 24 juni 2014 13:46 schreef Totem_paal het volgende:
[..]
Ik ben vroeger als kind wel soldaat geweest!
en
Cowboy
Ridder
politie agent
dokter
Dus je kan wel zeggen dat ik ook veel heb mee gemaakt.
en daar was ik het ook mee eenschquote:Op dinsdag 24 juni 2014 13:43 schreef TC03 het volgende:
[..]
Dan is het voorbeeld misschien minder geschikt, maar alsnog vind ik het irritant omdat dan maar te pas en te onpas te melden.
Oké, misschien in zijn geval wel, maar bij de meeste mensen heb ik het idee dat het allemaal wel meevalt.quote:Op dinsdag 24 juni 2014 13:46 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Er wordt gewoon gemeld dat hij niet zo,n leuke jeugd heeft gehad, zijn vader heeft hem verlaten en zijn stiefvader mishandelde hem..
Het kan best zijn dat jij mentaal gezien een echte rambo bent, maar voor veel mensen is dit toch wel erg om mee te maken.
quote:
Ahja.. ik heb wel geleerd om daar niet over te oordelen...quote:Op dinsdag 24 juni 2014 13:49 schreef TC03 het volgende:
[..]
Oké, misschien in zijn geval wel, maar bij de meeste mensen heb ik het idee dat het allemaal wel meevalt.
Ik hoorde vorige week ook iemand op de radio die claimde dat ze veel had meegemaakt, met als resultaat dat ze haar zoontje maar één uur per week mag zien. Die mensen claimen aandacht terwijl ze in feite gewoon verschrikkelijk slechte ouders zijn, zodanig zelfs dat de rechter het niet wenselijk acht dat je meer dan een uur per week contact hebt met je kind. Beter ga je dan gewoon in de spiegel kijken hoe het kan dat je dat blijkbaar niet in staat bent een kind op te voeden i.p.v. uit te huilen op de radio.
Of als excuus inderdaad. Dat is dan ook precies wat hun probleem is, naar de oorzaak (waar ze niks aan kunnen doen) kijken en niet naar de werkelijke problemen die het oplevert.quote:Op dinsdag 24 juni 2014 13:49 schreef TC03 het volgende:
[..]
Oké, misschien in zijn geval wel, maar bij de meeste mensen heb ik het idee dat het allemaal wel meevalt.
Ik hoorde vorige week ook iemand op de radio die claimde dat ze veel had meegemaakt, met als resultaat dat ze haar zoontje maar één uur per week mag zien van Jeugdzorg o.i.d. Die mensen claimen aandacht terwijl ze in feite gewoon verschrikkelijk slechte ouders zijn, zodanig zelfs dat de rechter het niet wenselijk acht dat je meer dan een uur per week contact hebt met je kind. Beter ga je dan gewoon in de spiegel kijken hoe het kan dat je dat blijkbaar niet in staat bent een kind op te voeden i.p.v. uit te huilen op de radio.
Je mist mijn punt. Ik heb het niet over hardheid. Ik bagatelliseer andermans problemen niet.quote:Op dinsdag 24 juni 2014 13:51 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Ahja.. ik heb wel geleerd om daar niet over te oordelen...
De een gaat pas kapot bij zijn van een kindersoldaat en de ander gaat mentaal al naar de vernieling als die zijn kind maar 1 uur per week mag zien door eigen schuld..
Ieder mens is anders. Maar vrijwel iedereen heeft een breekpunt.
Wauw, voor het eerst ben ik het gewoon met je eens, terwijl je meestal, nee altijd eigenlijk, echt poep lultquote:Op dinsdag 24 juni 2014 13:50 schreef Chai het volgende:
Het is vooral irritant als mensen dat soort uitspraken zelf doen om te laten zien hoe wijs ze zijn.
Terwijl je daar dan verder helemaal niks van merkt en ze ook geen uitleg geven waar iemand iets aan heeft als ze bijvoorbeeld advies (een loze kreet meestal: 'Ja je moet gewoon schijt hebben aan wat mensen van je denken. Ik heb veel meegemaakt, ik heb een harde maar wijze les geleerd.') geven.
Je OP heeft anders typisch de mentaliteit "mensen moeten niet janken, want er zijn altijd mensen die nog ergere dingen meemaken"...quote:Op dinsdag 24 juni 2014 13:52 schreef TC03 het volgende:
[..]
Je mist mijn punt. Ik heb het niet over hardheid. Ik bagatelliseer andermans problemen niet.
quote:Op dinsdag 24 juni 2014 13:52 schreef BlueJeans het volgende:
[..]
Wauw, voor het eerst ben ik het gewoon met je eens, terwijl je meestal, nee altijd eigenlijk, echt poep lult
Ik houd het simpel voor je.quote:Op dinsdag 24 juni 2014 13:53 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Je OP heeft anders typisch de mentaliteit "mensen moeten niet janken, want er zijn altijd mensen die nog ergere dingen meemaken"...
Dat vind ik ook al zo'n kuttermquote:
Wie doet dat dan?quote:Op dinsdag 24 juni 2014 13:54 schreef TC03 het volgende:
[..]
Ik houd het simpel voor je.
Wat mensen wel mogen: janken.
Wat mensen niet mogen: problemen misbruiken om aandacht te zoeken en excuses te verzinnen voor wangedrag.
Nou dat voorbeeld wat ik net gaf van die vrouw op de radio. En ook bij dat voorbeeld van Depay proef ik een sfeer van "neem het hem niet kwalijk, hij heeft zo moeilijk gehad". Oké, het is vervelend als je in je jeugd mishandeld bent, maar dat is toch geen excuus om 10 (?) jaar later wangedrag te vertonen?quote:
Maar wat voor wangedrag vertoont Depay dan?quote:Op dinsdag 24 juni 2014 13:55 schreef TC03 het volgende:
[..]
Nou dat voorbeeld wat ik net gaf van die vrouw op de radio. En ook bij dat voorbeeld van Depay proef ik een sfeer van "neem het hem niet kwalijk, hij heeft zo moeilijk gehad". Oké, het is vervelend als je in je jeugd mishandeld bent, maar dat is toch geen excuus om 10 (?) jaar later wangedrag te vertonen?
Weet ik niet precies, ik lees overal dat hij een probleemkind was/is. Maar het gaat niet specifiek over Depay.quote:Op dinsdag 24 juni 2014 13:56 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Maar wat voor wangedrag vertoont Depay dan?
Dat is voor het punt van TS helemaal niet relevant en hij rekent hem dat gedrag ook niet aan.quote:Op dinsdag 24 juni 2014 13:56 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Maar wat voor wangedrag vertoont Depay dan?
"probleemkind"...quote:Op dinsdag 24 juni 2014 13:56 schreef TC03 het volgende:
[..]
Weet ik niet precies, ik lees overal dat hij een probleemkind was/is. Maar het gaat niet specifiek over Depay.
Maar heel herkenbaar toch? Iedereen heeft dat soort onzin weleens gehoord.quote:Op dinsdag 24 juni 2014 13:52 schreef BlueJeans het volgende:
[..]
Wauw, voor het eerst ben ik het gewoon met je eens, terwijl je meestal, nee altijd eigenlijk, echt poep lult
Wanneer is iets janken en wanneer niet dan?quote:Op dinsdag 24 juni 2014 13:54 schreef TC03 het volgende:
[..]
Ik houd het simpel voor je.
Wat mensen wel mogen: janken.
Wat mensen niet mogen: problemen misbruiken om aandacht te zoeken en excuses te verzinnen voor wangedrag.
Ik ga niet oordelen over andermans problemen, ik oordeel wel wanneer mensen dit als excuus gaan gebruiken.
Als iemand letterlijk denkt "ik heb vroeger heel wat meegemaakt, dus heb ik het recht om deze winkel te overvallen" Dan heb je een punt en wordt dit als excuus gebruikt.quote:Op dinsdag 24 juni 2014 13:55 schreef TC03 het volgende:
[..]
Nou dat voorbeeld wat ik net gaf van die vrouw op de radio. En ook bij dat voorbeeld van Depay proef ik een sfeer van "neem het hem niet kwalijk, hij heeft zo moeilijk gehad". Oké, het is vervelend als je in je jeugd mishandeld bent, maar dat is toch geen excuus om 10 (?) jaar later wangedrag te vertonen?
Ik had misschien beter het voorbeeld van Depay niet kunnen noemen. Ik heb niets tegen Depay en ik stoor me niet aan hem. Ik stoor me alleen aan de mensen die 'veel hebben meegemaakt' en daarmee te koop lopen.quote:Op dinsdag 24 juni 2014 13:59 schreef Confetti het volgende:
Het is duidelijk dat het bovenin niet goed zit bij Depay. Over een paar jaar hoor je er niets meer van.
Huh? Dat hebben ze toch gedaan, en de conclusie is dat ze zo veel hebben meegemaakt dat ze gewoon niet weten hoe een ouder normaal handelt.quote:Op dinsdag 24 juni 2014 13:49 schreef TC03 het volgende:
Beter ga je dan gewoon in de spiegel kijken hoe het kan dat je dat blijkbaar niet in staat bent een kind op te voeden i.p.v. uit te huilen op de radio.
eensquote:Op dinsdag 24 juni 2014 13:28 schreef TC03 het volgende:
Klacht: mensen die aandacht trekken met hun 'problemen'.
Het is alleen wel erg makkelijk om alles maar op een moeilijke jeugd te gooien.quote:Op dinsdag 24 juni 2014 14:01 schreef sturmpie het volgende:
[..]
eens
zolang je niet minstens 1 x verkracht bent in je leven, al je geld is gejat, je meerdere malen slachtoffer bent van lichamelijke mishandeling. door je ouders in elkaar geslagen. psychisch mishandelt. dan heb je geen recht van klagen. om van kindsoldaat nog maar niet te spreken, dat is in NL beetje moeilijk, om kindsoldaat te zijn geweest als je hier bent geboren.
De toon was meer van 'die belachelijke rechters in Nederland verbieden me mijn kind te zien'.quote:Op dinsdag 24 juni 2014 14:00 schreef zovty het volgende:
[..]
Huh? Dat hebben ze toch gedaan, en de conclusie is dat ze zo veel hebben meegemaakt dat ze gewoon niet weten hoe een ouder normaal handelt.
Ook dan was Depay een verkeerd voorbeeld, want hij heeft "veel meegemaakt" maar zijn oma loopt daarmee te koop te lopen, niet hij.quote:Op dinsdag 24 juni 2014 14:00 schreef TC03 het volgende:
[..]
Ik had misschien beter het voorbeeld van Depay niet kunnen noemen. Ik heb niets tegen Depay en ik stoor me niet aan hem. Ik stoor me alleen aan de mensen die 'veel hebben meegemaakt' en daarmee te koop lopen.
Het gaat ook om de uitspraak van zijn oma, niet over hemzelf.quote:Op dinsdag 24 juni 2014 14:03 schreef Sisko het volgende:
[..]
Ook dan was Depay een verkeerd voorbeeld, want hij heeft "veel meegemaakt" maar zijn oma loopt daarmee te koop te lopen, niet hij.
Je mist mijn puntquote:Op dinsdag 24 juni 2014 14:04 schreef Chai het volgende:
[..]
Het gaat ook om de uitspraak van zijn oma, niet over hemzelf.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |