Spannend.. even afwachten dus. Het kan nog allemaal gewoon prima zijn hoor!quote:Op dinsdag 24 juni 2014 10:31 schreef Lurktmeteenrietje het volgende:
LingueHeel veel sterkte!
Ik mag maandag weer. Er was nog geen hartslag, maar dat was (in het gunstige geval) omdat het te klein was om die te zien.
Ontzettend. Dat is, volgens de arts, ook wel een teken dat het niet per definitie fout zit.quote:Op dinsdag 24 juni 2014 10:33 schreef Crumpette het volgende:
[..]
Spannend.. even afwachten dus. Het kan nog allemaal gewoon prima zijn hoor!mijn eerste echo was ik ook minder ver dan gedacht, en moest ik wachten op een tweede voor ik een hartje zag. Voel je je wel zwanger?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.ik werk, slaap of vermaak me met m'n peuter, dat is alles. Lekker even niksen en reageren op Fok is er over 3 weken weer bij hoop ik! Maar het gaat allemaal nog goed, heb er nog lol in, baby doet het goed, dus ik bikkel nog even door!
quote:Op dinsdag 24 juni 2014 11:35 schreef marel88 het volgende:
En ik heb al zo lang niet gepost dat ik zelfs Chanty nog niet gefeliciteerd had. Van harte meid! Je hebt het fantastisch gedaan, ben je al naar huis?
En Lurkt, ik hoop dat je volgende week een mooie groei en een knipperend hartje ziet. Mijn duimen draaien voor jou!
trouwens
Ik lees wel veel mee, maar deze laatste weken voor mijn verlof zijn zo bizar druk,Ik miste je al!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.ik werk, slaap of vermaak me met m'n peuter, dat is alles. Lekker even niksen en reageren op Fok is er over 3 weken weer bij hoop ik! Maar het gaat allemaal nog goed, heb er nog lol in, baby doet het goed, dus ik bikkel nog even door!
Maar gelukkig gaat het goed met je. En kan me voorstellen dat het druk is zoHou vol!
disclaimer
haha, ja, 't arm kind zal toch een matras moeten hebben om op te slapen enzoquote:Op dinsdag 24 juni 2014 11:46 schreef marel88 het volgende:
Tnx dames!
Gaan jullie nog weg deze zomer, Fee? Of ben je echt 6 weken thuis met de kindjes?
En SQ, ik vind het zo leuk te lezen dat je toch echt wel de zwangerschap "ingegroeid" bent! Als je zelfs een shopdate hebt gepland...
Pfoei, wat een klus! Maar superster dat je t nu afmaakt. En dat gevoel als het klaar isquote:Op dinsdag 24 juni 2014 11:46 schreef marel88 het volgende:
Tnx dames!
Gaan jullie nog weg deze zomer, Fee? Of ben je echt 6 weken thuis met de kindjes?
En SQ, ik vind het zo leuk te lezen dat je toch echt wel de zwangerschap "ingegroeid" bent! Als je zelfs een shopdate hebt gepland...
Ja, gelukkig heb ik dat de afgelopen tijd twee keer bij collega's gezien, dus ik weet een beetje waar ik het voor doe!quote:Op dinsdag 24 juni 2014 12:05 schreef kwakz0r het volgende:
[..]
Pfoei, wat een klus! Maar superster dat je t nu afmaakt. En dat gevoel als het klaar is
Waarschijnlijk voel je haar voor die tijd al welquote:Op dinsdag 24 juni 2014 14:08 schreef LadyTagliatelle het volgende:
Ik heb zojuist mijn 20 weken echo gehad. Maandag vertrek ik 3 weken naar Ecuador om daar ontwikkelingswerk te doen. Gelukkig mag ik meteen naar de VK wanneer ik weer op nederlandse bodem ben om te checken of het hartje nog werkt.
En een aanvulling voor het lijstje. Ik heb een meisje in mijn buik
mijn moederstroopwafel zit tegen mijn buikquote:Op dinsdag 24 juni 2014 14:28 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
Waarschijnlijk voel je haar voor die tijd al welEn weer een meisje er bij, leuk
Ja is bij mij ook, en de dag na de SEO voelde ik het ineens (met 19+1). Zegt natuurlijk niets voor jouw situatie, maar ik vond het zelf erg meevallen, had er al rekening mee gehouden dat ik het pas in mijn derde trimester zou gaan voelen ofzoquote:Op dinsdag 24 juni 2014 14:32 schreef LadyTagliatelle het volgende:
[..]
mijn moederstroopwafel zit tegen mijn buikdus ze zei dat het wat langer kon duren voor ik haar kon voelen.
ik ben pas 18 weken en een dag, volgens de echo vandaag 18 weken en 5 dagenquote:Op dinsdag 24 juni 2014 14:34 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
Ja is bij mij ook, en de dag na de SEO voelde ik het ineens (met 19+1). Zegt natuurlijk niets voor jouw situatie, maar ik vond het zelf erg meevallen, had er al rekening mee gehouden dat ik het pas in mijn derde trimester zou gaan voelen ofzoDus houdt moed
Precies, goeie spiritquote:Op dinsdag 24 juni 2014 14:40 schreef LadyTagliatelle het volgende:
[..]
ik ben pas 18 weken en een dag, volgens de echo vandaag 18 weken en 5 dagendus ik heb nog alle kans
Ik ga met een groep jongeren bouwen aan een cacao opslagplaats voor de boeren daar. Zodat ze een betere prijs kunnen vragen voor hun oogst. Op deze manier krijgen ze wat meer geld, en kunnen ze beter hun gezin onderhouden en eventueel kinderen naar school sturen.quote:Op dinsdag 24 juni 2014 14:41 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
Precies, goeie spirit
Wat voor vrijwilligerswerk ga je doen?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op dinsdag 24 juni 2014 15:11 schreef Cygne het volgende:
Ik heb ineens aardig wat witte afscheiding. Normaal heb ik dat altijd voor menstruatie en de vorige keer voor de miskraam.vies hè! Hier ook behoorlijk last van en ik zit op 25 weken.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Ik heb ineens aardig wat witte afscheiding. Normaal heb ik dat altijd voor menstruatie en de vorige keer voor de miskraam.ik heb dat ook wel eens, weet niet of dat je een beetje gerust maaktSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.maar het hoeft niks te zijn. Vk zei dat het normaal was.
Born to Lose, but Built to Win.
Ik heb ineens aardig wat witte afscheiding. Normaal heb ik dat altijd voor menstruatie en de vorige keer voor de miskraam.Ik heb dat al de hele zwangerschap, inlegkruisjes ftw!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.S. 2014
J. 2016
Jup, heel herkenbaar. Maar heb ook wel vertrouwen dat het goed komt. Ik heb gekkere mensen kinderen groot zien brengenquote:Op dinsdag 24 juni 2014 15:16 schreef DagenNachtdromer het volgende:
Hebben jullie ook last van dat de tijd te langzaam én te snel gaat? Aan de ene kan wil ik het kleintje eruit kijken, zo benieuwd ben ik naar dat kleine persoontje dat ik meedraag. En aan de andere kant is moeder worden zo iets groots en spannends. Zou ik het wel kunnen enzo, en dan toch kan ik niet wachten![]()
Nogal een uitdaging, die onthoud ik ook evenquote:Op dinsdag 24 juni 2014 15:18 schreef Spees_Eend het volgende:
Over 'zou ik het wel kunnen' gesproken... Mijn zoon was vanochtend nogal.......een uitdaging en ik kreeg bijkans een paniekaanval van het idee dat ik er dan nog een pasgeboren baby bij zou hebben
Oohja, zo herkenbaarquote:Op dinsdag 24 juni 2014 15:18 schreef Spees_Eend het volgende:
Over 'zou ik het wel kunnen' gesproken... Mijn zoon was vanochtend nogal.......een uitdaging en ik kreeg bijkans een paniekaanval van het idee dat ik er dan nog een pasgeboren baby bij zou hebben
Oh, en dit had ik dus echt totaal nietquote:Op dinsdag 24 juni 2014 15:22 schreef Sunshine1982 het volgende:
Wacht maar tot jullie verlof daar is. Dan vliegt de tijd!
Ja, die eerste weken blijven echt gruwelijk. Pas na de tweede echo werd het wat echter hier. Maar dat is normaal denk ik, het is ook nog zo ontastbaar, met het blote oog nauwelijks zichtbaar, en toch al zo aanwezig voor jezelf. Hopelijk vind je wat afleidingquote:Op dinsdag 24 juni 2014 15:21 schreef Cygne het volgende:
Ik vind het nu alleen nog maar veel te langzaam gaan.![]()
Ik vind het wel echt een niemandsland. Alsof het nu nog niet echt 'telt'.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Vind het zo leuk voor je. Want volgde jou juist een beetje hier toen het allemaal zo onzeker en lastig was. Ben echt heel benieuwd hoe het zal zijn als je moeder bent en hoe je meisje eruit gaat zien!quote:Op dinsdag 24 juni 2014 15:32 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
Ik doe het soms al een beetje*trots*
quote:Op dinsdag 24 juni 2014 15:32 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
Ik doe het soms al een beetje*trots*
+1... kan er niet bij met mijn pet...quote:Op dinsdag 24 juni 2014 15:45 schreef BlueEyes het volgende:
Och Lingue heb zo intens met je te doen![]()
Zou zoveel willen zeggen maar het haalt niets uit wat ik zeg, dat gevoel kan ik niet wegnemen.
quote:Op dinsdag 24 juni 2014 15:49 schreef Lingue het volgende:
Dat kan niemand helaas. Mn vrienden zitten ook een beetje met hun handen in hun haar hoe ze mij moeten troosten. Moet er toch alleen doorheen....
En zo voelt dat ook een beetje, alleen....
Jeetje Lingue, ik lees het nu pas. Wat vreselijk voor je. Heel veel sterktequote:Op dinsdag 24 juni 2014 15:49 schreef Lingue het volgende:
Dat kan niemand helaas. Mn vrienden zitten ook een beetje met hun handen in hun haar hoe ze mij moeten troosten. Moet er toch alleen doorheen....
En zo voelt dat ook een beetje, alleen....
Ik moet zeggen dat ik dat soort opmerkingen ergens wel mis. Noren zijn zo gereserveerd, die zullen zelden spontaan tegen je praten, zo in het wild. Vandaag bij de apotheek voor het eerst een vreemde (buitenlandse) mevrouw die geïnteresseerd hoe lang ik nog moest, en hoe het ging enzo. En dat was eigenlijk best leuk haha. En toen dacht ik: ergens jammer dat ik nu met toeter net zo onzichtbaar ben als andersquote:Op dinsdag 24 juni 2014 16:18 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
In 1.5 uur ziekenhuis heb ik gehoord
-je gaat zeker wel bijna bevallen?
- is zeker zwaar zo'n tweelingzwangerschap..?
- weet je zeker dat het er maar 1 is?
En er zat een oud vrouwtje zomaar aan mn buik...![]()
Vreemde mensen met een mening
[ Bericht 30% gewijzigd door Zoë23 op 25-06-2014 08:33:51 ]
Helaas "hoort" het erbij... Volgende x n oud nr invullenquote:Op dinsdag 24 juni 2014 20:14 schreef Crumpette het volgende:
Mag ik ff klagen? Werd vanmiddag gebeld door een telefooncentrale met een brutale student er achter van Ouders van nu, omdat ik zo'n box heb aangevraagd. Hij wou mijn gegevens controleren.. ik voelde de bui al hangen dus zei hem dat ik volledig in staat ben om mijn adres juist in te vullen, dus daar niks van snapte. En idd, daar kwam al het aanbod voor het tijdschrift.
Na drie keer te hebben gezegd dat ik geen interesse had in het tijdschrift - en hij bleef doorzagen - vroeg ik hem of hij bij het het woord "geen interesse" niet op een knopje moest drukken waarmee de vragen ophielden. En of hij uberhaupt gegevens wou checken. Vervolgens checkt hij wat gegevens, en prompt krijg ik een half uur later een mail-nieuwsbrief in mijn mailbox? Alsof ik me daar voor zou aanmelden!telemarketeers. Dit hoort toch niet bij een zwangerbox?
Helpt niet, je hebt toestemming gegeven middels zo'n briefje invullenquote:Op dinsdag 24 juni 2014 20:19 schreef Crumpette het volgende:
ik heb me al gemeld bij het bel-me-niet register.
quote:Op dinsdag 24 juni 2014 20:25 schreef Zoë23 het volgende:
Irritant ja crumpette
Vorige week kwam er voor het eerst een buurvrouw naar me toe "komt er weer iets aan?"
bij de outbound en aan de deur hanteren ze de regel drie keer nee is nee!quote:Op dinsdag 24 juni 2014 20:26 schreef Crumpette het volgende:
Nou dat ook echt he! het ging me ook meer om de toon van die jongen dan iets anders. Plus, ik heb wel eens op een callcentre gewerkt (inbound, geen verkoop), en er zijn stricte regels voor zo'n gesprek. En regel 1 is, als iemand aangeeft "geen interesse" houdt het meteen op. Marketing jongens met targets
quote:Op dinsdag 24 juni 2014 20:27 schreef Crumpette het volgende:
[..]![]()
ik heb de afgelopen dagen al ongevraagde buik-voelers gehadik dacht niet dat dat echt waar was. tot nu.
Ben ik ook wel benieuwd naarquote:Op dinsdag 24 juni 2014 20:29 schreef Spees_Eend het volgende:
Maar wat voor mensen doen dat dan?Ik heb nog nooit een wildvreemde aan mn buik gehad en ik ben echt niet bijzonder ontoegankelijk ofzo
eeh, publiek na afloop van een voorstellingquote:Op dinsdag 24 juni 2014 20:29 schreef Spees_Eend het volgende:
Maar wat voor mensen doen dat dan?Ik heb nog nooit een wildvreemde aan mn buik gehad en ik ben echt niet bijzonder ontoegankelijk ofzo
quote:Op dinsdag 24 juni 2014 20:34 schreef AwayTL het volgende:
Geen ongewenste buikvoelers gehad de vorige keer. Als iemand het dit keer wel doet, doe ik het terug. Gewoon hand op hun buik leggen en dom droog blijven kijken
.
Kan me nu al verheugen op de blik in iemands ogen.
quote:Op dinsdag 24 juni 2014 20:34 schreef AwayTL het volgende:
Geen ongewenste buikvoelers gehad de vorige keer. Als iemand het dit keer wel doet, doe ik het terug. Gewoon hand op hun buik leggen en dom droog blijven kijken
.
Hahahaquote:Op dinsdag 24 juni 2014 20:34 schreef AwayTL het volgende:
.
quote:Op dinsdag 24 juni 2014 20:43 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
[..]
Hahaha
Tot nu toe 1x een buikvoelende buitenstaander gehad. En dat was dus een oud dametje, ach ja...
LL,. Vervelend dat jullie niet op 1 lijn zitten wb kraamvisite, hier de afspraak dat de eerste week alleen maar naaste familie komt.
Oh en de ontdekking vd dag: mn striae heeft striae
dat schiet ook niet op... Kunnen jullie niet afspreken om het straks gewoon van dag tot dag te bekijken ipv nu al dingen vast te leggen daarover? Hopelijk komen jullie er uitquote:Op dinsdag 24 juni 2014 20:32 schreef LaLouchi het volgende:
Mijn vriend heeft het idee jan en alleman uit te nodigen in de kraamtijd. Zie er vreselijk tegenopElke keer als ik erover begin dan snapt ie niet dat ik dat niet wil / kan.
quote:Op dinsdag 24 juni 2014 20:47 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
Ik heb al sinds de pubertijd striae door mn vet, maar nu is mn buik veel meer gegroeid en ronder geworden en nu zag ik rode plekken in mn oude strepen...
GM, dat zou ik zelf idd ook het liefste willen.quote:Op dinsdag 24 juni 2014 20:46 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
dat schiet ook niet op... Kunnen jullie niet afspreken om het straks gewoon van dag tot dag te bekijken ipv nu al dingen vast te leggen daarover? Hopelijk komen jullie er uit
quote:Op dinsdag 24 juni 2014 20:51 schreef Zolena het volgende:
Ll lastig, maar hij zal het maar moeten gaan snappen dan. Teveel mensen op bezoek is niet leuk. Maar een kraam is ook erg goed in dat afremmen.![]()
Buikvoelers ook geen last van. Maar werk in een mannenwereld ik denk dat dat helpt. Die zijn er niet zo mee bezig. Ze hadden sowieso niet in de gaten dat ik zwanger was. Toen ik vertelde dat ik zwanger was zei 1 oh ik vond al dat je nog niet zo zomerklaar was...![]()
![]()
lol, die kreeg coco destijds ook volgens mijquote:Op dinsdag 24 juni 2014 20:53 schreef Razztwizzle het volgende:
Balen gewoonmezelf! Is er niks dat tegen striae werkt? Ik smeer me suf maar zie ook al strepen ontstaan..
Vandaag zag m'n kind de lol van mondelingen inik werd helemaal beurs geschopt tijdens het ondervragen van 4havo, en kon m'n lachen bijna niet inhouden
.
Moest heel erg lachen om de lieve dingen die ze zeggen bij het weggaan. Van die grote pubers en dan: "Nou, eh, succes met de bevalling straks hè".
cadeautjequote:Op dinsdag 24 juni 2014 20:58 schreef Razztwizzle het volgende:
En dan vooral de jongensDe meisjes houden het meer bij "Veel plezier met de baby straks" . Oh en eentje had nog een 'cadeautje voor de baby'
maar toen bedacht ze dat ze me dat beter na de mondelingen kon geven want anders leek het omkoperij
Dus nu heb je iemand anders ermee opgescheept?quote:Op dinsdag 24 juni 2014 20:29 schreef Tante_Soesa het volgende:
Ik heb gewoon altijd een fout nr ingevuld, nergens last van gehad :p
Ja, zegt de kraam daar ook wat van?quote:Op dinsdag 24 juni 2014 20:51 schreef Zolena het volgende:
Ll lastig, maar hij zal het maar moeten gaan snappen dan. Teveel mensen op bezoek is niet leuk. Maar een kraam is ook erg goed in dat afremmen.![]()
Buikvoelers ook geen last van. Maar werk in een mannenwereld ik denk dat dat helpt. Die zijn er niet zo mee bezig. Ze hadden sowieso niet in de gaten dat ik zwanger was. Toen ik vertelde dat ik zwanger was zei 1 oh ik vond al dat je nog niet zo zomerklaar was...![]()
![]()
quote:Op dinsdag 24 juni 2014 21:09 schreef Amsel het volgende:
[..]
Dus nu heb je iemand anders ermee opgescheept?![]()
Ik stond laatst in de lift en toen zei een wildvreemd meisje (of nouja, een twintiger) spontaan "wat heb je een mooie buik!" En toen wilde ik iets aardigs terugzeggen maar het lukte niet want ik kon alleen maar glunderen
Nee hooguit kun je proberen de huid een beetje soepel te houden maar striae zijn onderhuidse scheuren en die zijn niet te stoppenquote:Op dinsdag 24 juni 2014 20:53 schreef Razztwizzle het volgende:
Balen gewoonmezelf! Is er niks dat tegen striae werkt? Ik smeer me suf maar zie ook al strepen ontstaan..
Vandaag zag m'n kind de lol van mondelingen inik werd helemaal beurs geschopt tijdens het ondervragen van 4havo, en kon m'n lachen bijna niet inhouden
.
Moest heel erg lachen om de lieve dingen die ze zeggen bij het weggaan. Van die grote pubers en dan: "Nou, eh, succes met de bevalling straks hè".
Oohquote:Op dinsdag 24 juni 2014 21:29 schreef BlueEyes het volgende:
Ik heb een buik en rug vol gordelroos ipv striae
Lijdzaam ondergaanquote:Op dinsdag 24 juni 2014 21:30 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
[..]
Oohkun je daar iets aan doen?
quote:Op dinsdag 24 juni 2014 21:47 schreef Hilmo het volgende:
Lingue, wat vreselijk!Heel veel sterkte!
Jeetje, ik schrik echt van al die berichten dat het toch mis gaat of mis lijkt te gaan. Dat zoiets ook nog kan gebeuren, heb ik me nooit zo beseft... En als ik dan ook nog lees over dat het later in de zwangerschap mis gaat, jeetje. Ik begin nu ook echt pas te genieten en toch ook wel echt een beetje al een band te krijgen voor zover dat kan, en dan is zoiets echt een eng idee.
Aan je buik zitten zomaar, wow, zal mij dat gaan gebeuren? Naast mijn zus en mijn moeder, niemand en vreemden helemaal niet. Ik ga echt heel raar kijken mocht dat gebeuren.
En lieve, mooie reacties over mijn buik heb ik ook nog niet gehad, zou dat wel echt gaaf vinden
dat klinkt goed HilmoSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.dat zal wel opluchten!
Nee maar als de baby er is wil hij zo ongeveer al zijn vrienden en zijn vrij grote familie meteen uitnodigen. Voor in de eerste week, want dan is hij een week vrij en dat leek hem wel zo makkelijk. Maar ik zit er helemaal niet op te wachten.quote:Op dinsdag 24 juni 2014 21:42 schreef Amsel het volgende:
Maar LaLouchi, wat wil je vriend nu al plannen dan? Al met mensen afspreken wanneer ze langskomen? Dat kan toch helemaal niet, je hebt toch geen flauw idee hoe je eraan toe bent dan?
misschien kunnen jullie overleggen of een paar van die vrije dagen juist na de kraamweek kunnen zijn? Als de kraam weg is heb je alle hulp nodig waarschijnlijk.. en dan ben je toch al weer wat verder.quote:Op dinsdag 24 juni 2014 22:10 schreef LaLouchi het volgende:
[..]
Nee maar als de baby er is wil hij zo ongeveer al zijn vrienden en zijn vrij grote familie meteen uitnodigen. Voor in de eerste week, want dan is hij een week vrij en dat leek hem wel zo makkelijk. Maar ik zit er helemaal niet op te wachten.
Nee en als je bevallen bent waarschijnlijk helemaal niet meer. Ik zou het dus veto-en hormones ftw En stel dat je superwonan bent en fit genoeg bent dan kan je alsnog iedereen uitnodigen.quote:Op dinsdag 24 juni 2014 22:10 schreef LaLouchi het volgende:
[..]
Nee maar als de baby er is wil hij zo ongeveer al zijn vrienden en zijn vrij grote familie meteen uitnodigen. Voor in de eerste week, want dan is hij een week vrij en dat leek hem wel zo makkelijk. Maar ik zit er helemaal niet op te wachten.
Benauwd zijn, hijgen, zwaar ademen, geen conditie lijken te hebben en halverwege een trap moeten rusten...quote:Op dinsdag 24 juni 2014 22:09 schreef Cygne het volgende:
Hilmo, dat drukt mij ook wel met mijn neus op de feiten.
Ik heb het echt heel erg benauwd de hele tijd. Krijg gewoon bijna geen lucht. Ook zonder inspanning. Herkenbaar voor iemand uit begin zwangerschap?
zit het in een gele tube? Fijn spul was dat. Van medela geloof ik.quote:Op dinsdag 24 juni 2014 22:45 schreef Chanty het volgende:
klopt maar de kraam raadde die vooralsnog af. Heb nu een of andere zalf die goed werkt, smeer mijn eigen melk erop en verder goed luchten dus ren de hele dag halfnaakt rond. nou ja, zit vooral in bed
Lanolinequote:Op dinsdag 24 juni 2014 22:45 schreef Chanty het volgende:
klopt maar de kraam raadde die vooralsnog af. Heb nu een of andere zalf die goed werkt, smeer mijn eigen melk erop en verder goed luchten dus ren de hele dag halfnaakt rond. nou ja, zit vooral in bed
quote:Op dinsdag 24 juni 2014 22:54 schreef Skoap het volgende:
[..]
zit het in een gele tube? Fijn spul was dat. Van medela geloof ik.
Wat klink je heerlijk gelukkig
Geniet ze
Ik vind het soms best beangstigend. Lig nu op bed en heb t nu ook. Echt continu.quote:Op dinsdag 24 juni 2014 22:50 schreef Loj het volgende:
[..]
Benauwd zijn, hijgen, zwaar ademen, geen conditie lijken te hebben en halverwege een trap moeten rusten...
Check! (Ook nog halverwege de zwangerschap)
Kunnen ze je die rust echt geven? Dan lijkt het mij prima hoor maar besef je wel dat ze best eens anders kunnen reageren dan je verwacht. En dat voor jou ook alles anders aan kan voelen. (en 2 weken zit je ook nog met de nasleep van de bevalling)quote:Op dinsdag 24 juni 2014 23:31 schreef Crumpette het volgende:
Hmm, zit me ineens te bedenken of ik het anders aan moet pakken.. met kerst zou de schoonfamilie (4stuks) bij ons komen... maar als ik een week later beval dan gepland dan zijn ze er dus min of meer meteen.. ik dacht, loopt wel los, het huis is groot zat, moeten ze mij en beeb ook maar een beetje rust geven.. maar als ik het zo hoor weet ik het niet. Maar als ik beval voor/rond de 15e, en het gaat goed, is er weer niks aan de hand misschien. Ze wonen in engeland.. vorige kerst waren ze hier 5 dagen. Was prima, ze weten zelf de weg wel naar de keuken enzo. Iig als ze komen moeten ze zichzelf volledig bedruipen
Eens met moppert! Mijn ouders zijn ook niet erg aanwezig of aandacht vragerig maar toen J was geboren wilden ze het liefst elk moment bij ons zijn. Logisch vanuit hun oogpunt maar je hebt echt je rust nodig. Plan desnoods dan vaste rust tijden in en leg die al vast voordat de baby er is. Dan weten ze dat en is het enkel en alleen op je strepen blijven staanquote:Op dinsdag 24 juni 2014 23:31 schreef Crumpette het volgende:
Hmm, zit me ineens te bedenken of ik het anders aan moet pakken.. met kerst zou de schoonfamilie (4stuks) bij ons komen... maar als ik een week later beval dan gepland dan zijn ze er dus min of meer meteen.. ik dacht, loopt wel los, het huis is groot zat, moeten ze mij en beeb ook maar een beetje rust geven.. maar als ik het zo hoor weet ik het niet. Maar als ik beval voor/rond de 15e, en het gaat goed, is er weer niks aan de hand misschien. Ze wonen in engeland.. vorige kerst waren ze hier 5 dagen. Was prima, ze weten zelf de weg wel naar de keuken enzo. Iig als ze komen moeten ze zichzelf volledig bedruipen
Ik droomde dat m'n man vreemdging, ook zo'n leuke!quote:Op woensdag 25 juni 2014 06:32 schreef BlueEyes het volgende:
Jahoor... anders droom ik over m'n terugplooi ipv zoete dromen over bevallen en m'n minitje die eruit gekomen is
Dat had ik laatst een paar nachten achter elkaar. En 's ochtends maar boos zijn op mijn vriend.quote:Op woensdag 25 juni 2014 07:14 schreef Amsel het volgende:
[..]
Ik droomde dat m'n man vreemdging, ook zo'n leuke!
Wat voel je bij die voorweeen zeg maar?quote:Op woensdag 25 juni 2014 08:02 schreef LaLouchi het volgende:
MeldKleintje zit er nog! Wel weer veel last gehad van voorweeën vannacht
![]()
SQ, ik zou ervoor gaan dat het minder pijn doet als poepen
Hoelaat mag je?quote:Op woensdag 25 juni 2014 08:18 schreef Hilmo het volgende:
Vandaag pretecho! Ben zenuwachtig, hoe mooi zal het eruit komen te zien, hoe ziet ons kindje er echt uit, is het een aardige man die het doet, hoe ga ik het vinden.
Meestal is het andersom, zeker bij een eerste kindje.quote:]woensdag 25 juni 2014 08:18[/url] schreef Amsel het volgende:[/b]
Je hoort toch ook dat vrouwen denken "ach het zijn maar voorweeën" en dat dan blijkt dat het al echte weeën zijn? Ik ben zo benieuwd (en bang) hoe dat straks allemaal voelt!
16.00 uur. Inderdaad, dat ga ik inderdaad proberen. Eerst maar naar het werk, dus dat scheelt enigszins.quote:Op woensdag 25 juni 2014 08:27 schreef BlueEyes het volgende:
[..]
Hoelaat mag je?
Probeer er open naartoe te gaan dan valt alles uiteindelijk mee!
Wilde nog op je reageren gister.quote:Op woensdag 25 juni 2014 08:54 schreef Hilmo het volgende:
[..]
16.00 uur. Inderdaad, dat ga ik inderdaad proberen. Eerst maar naar het werk, dus dat scheelt enigszins.
Ik heb eens gekeken naar wat er op duidt op ijzertekort, en dat is het precies! Gevoel van flauwvallen, duizeligheid, zweten, hartkloppingen, concentratie moeilijkheden, vermoeidheid! Zal de verloskundige ook wel herkennen. Ik wil eigenlijk niet extra geprikt worden, dus dan is het uitzingen tot volgende week vrijdag als ik sowieso bloedgeprikt moet worden voor resus factor en ijzer.
Nah, ik vind het vreselijk. Het is echt heel erg stil en doods zo.quote:Op woensdag 25 juni 2014 09:29 schreef AwayTL het volgende:
Ik heb goede dagen. Energie is op vol, de baby laat zich goed voelen en de mini man is ook de hele dag al enthousiast. Gisteren goed nieuws op het werk gekregen, nog niks concreets, maar het is toch fijn dat de juridische afdeling eigenlijk mij erbij wil hebben. Kan ik misschien toch nog wat met mijn studie doen!
Nu even lekker een ontbijtje aan het pakken bij de hema met zn 2. Lekker rustig aan.
Hilmo veel plezier bij de echo.
SQ, alleen werken lijkt me echt hemels juist.
lekker muziekje opzetten? Sparren met onsquote:Op woensdag 25 juni 2014 09:32 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
Nah, ik vind het vreselijk. Het is echt heel erg stil en doods zo.
(ik ben geen voorstander van kippenhok hoor, na een jaar bij personeelszaken te hebben gewerkt was ik ook lichtelijk doorgedraaid, maar af en toe een beetje sparren met collega's kan ik erg waarderenanders kan ik net zo goed thuis gaan zitten werken)
Hoeveel ben je aangekomen tot nu toe?quote:Op woensdag 25 juni 2014 09:32 schreef Crumpette het volgende:
Vanmorgen wakker met buikpijn... maar zo na het ontbijt blijkt dat het voornamelijk honger moet zijn geweest.
Maar op de weegschaal weer minder.. ik begin me een beetje af te vragen of het wel goed gaat met de baby als ik niet veel aankom? Ik snap dat het een beetje schommelt en dat dagelijks wegen eigenlijk alleen maar onrust brengt, maar toch..
Ik denk het wel, op zich. En het is toch kerst.. ik kijk ook wel uit naar kerst met de babyquote:Op dinsdag 24 juni 2014 23:35 schreef Moppert het volgende:
[..]
Kunnen ze je die rust echt geven? Dan lijkt het mij prima hoor maar besef je wel dat ze best eens anders kunnen reageren dan je verwacht. En dat voor jou ook alles anders aan kan voelen. (en 2 weken zit je ook nog met de nasleep van de bevalling)
Nou, ik werk in een kantoortuinquote:Op woensdag 25 juni 2014 09:33 schreef Crumpette het volgende:
[..]
lekker muziekje opzetten? Sparren met ons
ja, vandaag zit ik maar weer op +1,2.. Ik weet niet, ik dacht dat als de placenta klaar was het grote groeien zou beginnen..quote:Op woensdag 25 juni 2014 09:35 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
Hoeveel ben je aangekomen tot nu toe?
Vergeet niet dat je baby + placenta nu samen ongeveer een half pond wegen. Samen met extra bloed, vruchtwater en vergrote baarmoeder is 1-2 kilo in de normale range. Maar er zijn geen stelregels voor. Zolang je niet extreem afvalt is er niets aan de hand!
quote:Op woensdag 25 juni 2014 09:37 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
Nou, ik werk in een kantoortuindus dat zullen de andere teams me niet in dank afnemen
(alle tussenwandjes zijn van parachutestof). Maar als ik wil weten hoe het met de approvalstatus van project xxx zit zal ik het hier zeker even komen vragen
![]()
De baby gaat pas in het derde trimester echt gewicht in de schaal gooien. Echt, probeer je er geen zorgen over te maken. Als de verloskundige dat niet doet, hoef jij dat ook niet te doen. Denk aan al die kilo's die je straks niet extra kwijt hoeft te raken na de bevallingquote:Op woensdag 25 juni 2014 09:37 schreef Crumpette het volgende:
[..]
ja, vandaag zit ik maar weer op +1,2.. Ik weet niet, ik dacht dat als de placenta klaar was het grote groeien zou beginnen..
Het voelt als een soort van druk op je onderbuik in combinatie met hele erge menstruatieklachten. En er zit geen regelmaat in, kan zomaar om het uur zijn, dan ineens weg en dan weer terug etc. Het is wel best pijnlijk soms. En het gaat weg onder de douche, VK zegt dat als het niet weggaat onder de douche en er zit wel regelmaat in dat het dan weleens echte weeën kunnen zijn.quote:Op woensdag 25 juni 2014 08:05 schreef BlueEyes het volgende:
[..]
Wat voel je bij die voorweeen zeg maar?
Ik heb alleen een druk spartelkind sinds zondagavond. Voornamelijk tegen 24.00 en dan echt met flink geweld wordt er door de buik heen geschoven.
Maar echt voorwerk zit er hier geloof ik niet.
Of ik ben te naief het te herkennen, zou net wat voor mij zijn
ik zie mijn vk pas weer op 9 juli, dus die kan zich nergens druk over makenquote:Op woensdag 25 juni 2014 09:39 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
De baby gaat pas in het derde trimester echt gewicht in de schaal gooien. Echt, probeer je er geen zorgen over te maken. Als de verloskundige dat niet doet, hoef jij dat ook niet te doen. Denk aan al die kilo's die je straks niet extra kwijt hoeft te raken na de bevalling
15+2!quote:Op woensdag 25 juni 2014 09:40 schreef DevilsAndDust het volgende:
Hoeveel weken ben je nu, Crumpette?
Toen was ik ook nog geen anderhalve kilo aangekomen. Inmiddels ben ik 20 weken en zit ik net op +3. Mijn buik en baarmoeder groeien goed, en de verloskundige doet niet anders dan goedkeurend knikken bij mijn gewicht. Ik zou me er dus geen zorgen over maken!quote:
De vorige keer was ik toen iets van 1-2kg aangekomen en uiteindelijk een baby van 3865gramquote:
Volgensmij ben ik iets verder dan jij, 17 weken, en ben een kilo minder sinds de 12 weken. Baby doet het gezien het hartje en schoppen prima. ( hoop dat het een beetje geruststelt)quote:Op woensdag 25 juni 2014 09:37 schreef Crumpette het volgende:
[..]
ja, vandaag zit ik maar weer op +1,2.. Ik weet niet, ik dacht dat als de placenta klaar was het grote groeien zou beginnen..
Baby neemt wat hij/zij nodig heeft. Ik ben in week 1 t/m 13 10 kilo afgevallen, daarna stilgestaan, en nu in drie weken ongeveer 1-1,5 kilo bijgekomen. Ik begin nu langzaam te groeien dus. De gyn vindt het helemaal prima!quote:Op woensdag 25 juni 2014 09:32 schreef Crumpette het volgende:
Vanmorgen wakker met buikpijn... maar zo na het ontbijt blijkt dat het voornamelijk honger moet zijn geweest.
Maar op de weegschaal weer minder.. ik begin me een beetje af te vragen of het wel goed gaat met de baby als ik niet veel aankom? Ik snap dat het een beetje schommelt en dat dagelijks wegen eigenlijk alleen maar onrust brengt, maar toch..
Mijn collegaquote:Op woensdag 25 juni 2014 10:25 schreef BlueEyes het volgende:
Even een angelsounds doen vanavond Sq?
En anders bellen hoor!
Door de verhalen van gisteren ben ik trouwens ook wel even van slag geweest hoor. Ondanks dat je elkaar nooit IRL gezien hebt komt het best even aan. En dan het verhaal van Crumpette haar vriendin erbij plus het verhaal van de collega van .. (vergeten wie het was) maakte het voor mezelf even weer down to earth.
Kendegij ffkes een sigaretje paffen om te kijken of ze daarop reageertquote:Op woensdag 25 juni 2014 10:33 schreef Stormqueen het volgende:
Ik lig nu even in de kolfkamer in mijn buik te porren. Overigens kan ik meteen een klacht indienen: de schoonmakers hebben de kolfkamer als basis geclaimdHangen meerdere jassen, tassen en er liggen lunchpakketten en sigaretten op tafel
Bellen lijkt me idd prima plan!quote:Op woensdag 25 juni 2014 10:41 schreef Spees_Eend het volgende:
Als ze echt diep slapen zijn ze bijna niet wakker te krijgen zei mijn echoscopist. Maar als je het echt niet vertrouwt lijkt dit mij een uitgelezen reden om je vk te bellen!
Een paar slokken cola/sinas/iets met suiker? Daar krijg ik wel goede reacties op.quote:Op woensdag 25 juni 2014 10:44 schreef Stormqueen het volgende:
Ik geef het nog evenIk merk wel dat als ze een hele drukke dag heeft gehad, dat ze daarna echt veel rustiger is. Maar ik moet toegeven, ik laat me makkelijk gek maken door verhalen van anderen met babies die alle dagen altijd complete buikverbouwingen houden.
Nope, alle trucs uiteraard al uit de kast gehaald...quote:Op woensdag 25 juni 2014 10:50 schreef Skittles het volgende:
[..]
Een paar slokken cola/sinas/iets met suiker? Daar krijg ik wel goede reacties op.
Agreed!quote:Op woensdag 25 juni 2014 10:59 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
Dan zit er maar 1 ding SQ, naar huis en in bad, als Henka dan niet reageert toch maar bellen...
ah, balenquote:Op woensdag 25 juni 2014 11:12 schreef Dyre het volgende:
Bah,bloeddruk toch weer te hoog (140/95), dus vanmiddag naar het ziekenhuis voor ctg, bloedafname en opnieuw bloeddruk meten... vriendje werkt in utrecht vandaag, dus moet ook nog alleen. Heb nog niet eens een ponsplaatje daar
SQ,ik ga vanavond ook naar die voorlichtingsavond
Dyre wat doe je!! Das heul niet de bedoeling hoor, dat is ook net de grens van de onderdruk die ze hier aanhouden. Hebben ze alvast eiwitten in de urine gestickt bij de vk zelf? Rustig aan he, hoelaat moet je in het ziekenhuis zijn?quote:Op woensdag 25 juni 2014 11:12 schreef Dyre het volgende:
Bah,bloeddruk toch weer te hoog (140/95), dus vanmiddag naar het ziekenhuis voor ctg, bloedafname en opnieuw bloeddruk meten... vriendje werkt in utrecht vandaag, dus moet ook nog alleen. Heb nog niet eens een ponsplaatje daar
SQ,ik ga vanavond ook naar die voorlichtingsavond
vervelend is dat hè?! Heb er gisteren ook een dikke huilbui om gehad. Zo'n gevoel van j eigenlijk nooit veilig voelen. En als je zulke berichten hoort ga je je van alles in je hoofd halenquote:Op woensdag 25 juni 2014 10:20 schreef Stormqueen het volgende:
Mijn kind is irritant stil momenteel, al sinds gistermiddag weerEn zeker door die berichten van gisteren trek ik dat uitzonderlijk slecht
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |