abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 24 juni 2014 @ 08:46:08 #1
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_141479662
Nav van de discussie in het OUD FB topic is besloten het lijstje in dit topic te laten vervallen.
Alle OUD-users en hun kindjes die daar behoefte aan hadden, kun je terugvinden in het verjaardagslijstje op de Fok!wiki:

http://wiki.fok.nl/index.php/Ouder%28s%29_Kalender

Voel je vrij om daar je eigen gegevens aan te passen.

Over vriendjes en peuterlogica
Herinnering is een vorm van ontmoeting.
  dinsdag 24 juni 2014 @ 08:47:18 #2
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_141479681
Ik vraag het me wel eens af hoelang het hier nog gaat duren voordat we er echt mee aan de slag kunnen gaan, het zindelijk worden.
Wel heeft Roy echt intresse in de wc, en ik zet hem er dan ook gewoon zonder luier op en dan zie ik het wel.
Wat ons wel opvalt is dat het Roy dus werkelijk niks uitmaakt ofdat hij lang of kort met een vieze luier rond loopt. Hij geeft niks aan van ik heb iets in mijn luier zitten ofzo, en hij gaat er ook niet eerder van huilen oid.

Verder lijkt het zalfje behoorlijk goed te werken, ik zie voor het eerst geen vuurrode billen en de meeste plekken zijn ook weggetrokken :)
pi_141479871
Bar ik hoorde dat het idd geen nut heeft om een kind dat niet aangeeft te moeten proberen zindelijk te maken. Hoe lang het gaat duren, geen idee, dat vind ik moeilijk in te schatten.

Fijn, dat het zalfje goed helpt.
Carpe Diem- Pluk de Dag
Life is unfair and then you die
Wat U niet wil dat u geschiedt doe dat ook een ander niet
  dinsdag 24 juni 2014 @ 09:31:35 #4
292060 TimeJumper
Jumping around ;)
pi_141480502
Pffff Rayen is weerrrr ziek, weer verkouden met koorts.
Gisteren de huisarts gebeld of ze zijn oren even wilden checken, maar nee hoor, ik moest het maar even aanzien. :{
Is gewoon verkouden met koorts normaal bij peuters?
Gisterochtend begon hij al met 38.1 en 's avonds was het 39.3

Fijn Bar dat het al veel is weggetrokken ^O^
Rayen 2½ jaar!
pi_141480567
Sofie wil niet plassen wanneer het ons juist goed uit komt. Dus hebben we al regelmatig de wc van de supermarkt opgezocht. Nu zeg ik tegen dr dat ze het nog even op moet houden.

Hier gaf sofie het ook echt niet aan. Maar met 3,5 vond ik t wel tijd worden eigenlijk. Dus even een weekje door gezet.
Plassen gaat prima. Ook in de nacht. Nu de rest nog.
*poef* nu is het weg
pi_141480593
Hier ook een snotterig jongetje (en ik snotter ook :') )

Wat betreft zindelijkheid, Cas kijkt er nog helemaal niet naar om. Wel is de inhoud van zijn luier interessant en wil hij altijd even kijken. En een schoonmoeder die mij loopt te pushen dat ik er nu toch echt wel mee bezig moet helpt ook niet mee ;) Ik heb 3 weken bouwvak dus we kijken wel eens of meneer het boeiend vindt, en anders lekker niet :6

[ Bericht 0% gewijzigd door Cyntiaa op 24-06-2014 09:43:41 ]
  dinsdag 24 juni 2014 @ 12:46:02 #7
259886 pessie
There's a new chef in tow
pi_141485680
TJ, vervelend zeg dat je niet even langs mag komen om te checken! Oorpijn gaat hier trouwens altijd gepaard met gegil, dus tegenwoordig zit ik er zelden naast. Heb je pcm gegeven?

Ik ben geloof ik niet zo aardig wb zindelijk worden :@ Nathan vond het op zich wel grappig, dat potje maar stiekem ook nog wel eng. Ik was zelf na een maand wel klaar met 2 kinderen in de luiers. Dus stickerboekje gekocht, potje neergezet, luier uit en onderbroekje aan. Plassen was binnen een paar dagen gepiept. Poepen ging veel lastiger. Tsja, en natplassen gebeurd, heb ik ook nooit een probleem van gemaakt, met een spuugbaby had ik toch al heel veel was dus die broekjes konden mooi mee. Wel eens gehoord dat een kind straf kreeg omdat het op een voor de moeder ongunstig tijdstip de broek natplaste, maar daar ben ikzelf absoluut geen voorstander van. Nu eigenlijk nooit meer een natte broek/nat bed. Wel regelmatig een boompje wat bewatert wordt.
Nathan is zelfs een keer met een medewerker van de appie mee naar boven naar de wc geweest :D . En bij ons in het centrum is bij de bieb een wc waar hij vaak naartoe gaat.
  dinsdag 24 juni 2014 @ 12:47:38 #8
259886 pessie
pi_141485721
Oh en vanochtend werd hij opgehaald door de vader van een vriendje om te komen spelen, vraag ik "Nathan, moet je nog even plassen?", hij: "Nee hoor, dat kan ook wel bij vriendje zijn huis" _O-
  dinsdag 24 juni 2014 @ 13:14:13 #9
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_141486636
Haha, lekker bijdehand!

Ik wil er ook wel vaart achter zetten. Ik moet er niet aan denken dat hij nog niet zindelijk is als hij naar de kleuterschool gaat, al duurt dat natuurlijk nog een jaar. En straf als hij nat is? Nooit! Ik ga er maar vanuit dat het geen opzet is. Eén keer heeft ventje uit dwarsigheid op het tapijt geplast, maar na mijn reactie denk ik dat hij dat nóoit meer zal doen ;)
pi_141486675
potje hebben wij hier nooit gedaan. hier was de truck alles of niets en langzaam opgebouwd. na twee weken ging hij zelf rennen naar de wc.
hij was wel eerder poep zindelijk dan plas zindelijk.
de nacht ging vanzelf een half jaar later.
  dinsdag 24 juni 2014 @ 14:32:59 #11
292060 TimeJumper
Jumping around ;)
pi_141489352
Oh ik zou nog voor iemand de anti-exceem rode billen creme opzoeken
Ben de naam vergeten :@
Maar hier is die dan
Miconazolnitraat en hydrocortison (dat is 1 tube he dus geen twee soorten ;) )
2x per dag dun aanbrengen
Rayen 2½ jaar!
  dinsdag 24 juni 2014 @ 14:37:56 #12
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_141489536
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 juni 2014 14:32 schreef TimeJumper het volgende:
Oh ik zou nog voor iemand de anti-exceem rode billen creme opzoeken
Ben de naam vergeten :@
Maar hier is die dan
Miconazolnitraat en hydrocortison (dat is 1 tube he dus geen twee soorten ;) )
2x per dag dun aanbrengen
hèhè dit is waar we nu Roy mee insmeren :P
pi_141495389
Hier deels bezig met zindelijk worden, af en toe heeft hij interesse in het potje of wc, ooit lukt dat en ooit niet, ooit wil hij ook zo lang blijven zitten tot er wel iets komt(dat kan ooit gerust een uur zijn). Hij voelt het ook nog niet echt aan komen.

Maar de interesse begint dus te komen (en vooral bij oma wil hij graag op het potje want dan mag hij even Dora kijken op de tablet, en dat zit hij as we speak ook te doen zag ik net een foto voorbij komen :9 )
Waarschijnlijk in de zomer veel in de blote billen buiten lopen en potje in de buurt..
Boos worden zal ik ook niet doen als het mis gaat, ben alleen wel bang dat hij een keer poept/plast op de bank ofzo maar misschien moet ik dat ook maar los laten.. Laatst wel een keer mis op de tegelvloer toen hij eigenlijk op het potje zat en ik even buiten was, kwam ie me roepen 'mama poep' (met ook nog een klein spoor ;) )
Maar we zien wel wanneer het gaat lukken
  dinsdag 24 juni 2014 @ 18:33:01 #14
292060 TimeJumper
Jumping around ;)
pi_141497874
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 juni 2014 14:37 schreef _Bar_ het volgende:

[..]

hèhè dit is waar we nu Roy mee insmeren :P
Nou dan is het toch hetzelfde wat ze hadden.
Werkt als een tierelier toch ;)

Trouwens, toch nog naar de huisarts geweest, ik zat ernaast :@ geen oorontsteking. Nou ja gelukkig maar, nu weet ik het tenminste zeker ;)
Rayen 2½ jaar!
  dinsdag 24 juni 2014 @ 19:18:23 #15
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_141499878
Werkt helemaal top we zien er nu al bijna niks meer van ^O^

we zijn bezig om Roy te leren om zelf te eten en dan met name het zelf prikken met de vork. Maar dat is echt nog erg moeilijk voor hem.
wel mooi om te zien want hij gaat dan heel geconcentreerd tong uit zijn mond dat proberen en om vervolgens heel boos te worden omdat het niet lukt.

en het blokken bouwen gaat ineens niet meer,hij zet telkens er een blok naast of ervoor. Volgende week de oogarts maar weer eens bellen. Het lijkt namelijk alsof hij geen diepte ziet.
pi_141504691
TJ dank voor het navragen. Ik zal met L nog eens naar de ha gaan en bespreken welke zalf beter is of misschien toch eens die van jou proberen. Desnoods zelf weer naar de dermatologie.

Ik heb vandaag oefenbroekjes voor L gekocht bij de Kruidvat voor ¤3/ ¤4 per stuk afgeprijsd. Volgens het label lekken deze niet door. Ik zal jullie laten weten of het echt zo is.

Oh en de tip van de fles mee voor een jongen vind ik goud waard, die ga ik ook meenemen.

Ik word ook niet boos om plas op de grond. Vind het wel vervelend dat mijn grote van ruim 5 jaar er nog een handje van heeft te moeten plassen 5 minuten adat we van huis weg zijn, in de supermarkt of weet ik veel waar. Het lijkt soms een uitdaging om overal eens de wc uit te proberen.
Carpe Diem- Pluk de Dag
  dinsdag 24 juni 2014 @ 20:57:43 #17
292060 TimeJumper
Jumping around ;)
pi_141505895
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 juni 2014 20:35 schreef Tinuviel het volgende:
TJ dank voor het navragen. Ik zal met L nog eens naar de ha gaan en bespreken welke zalf beter is of misschien toch eens die van jou proberen. Desnoods zelf weer naar de dermatologie.

Ik heb vandaag oefenbroekjes voor L gekocht bij de Kruidvat voor ¤3/ ¤4 per stuk afgeprijsd. Volgens het label lekken deze niet door. Ik zal jullie laten weten of het echt zo is.

Graag gedaan :W ik las je naam en toen wist ik het weer, jij was het die het vroeg :+

Ben benieuwd naar de oefenbroekjes of ze werkelijk niet lekken, dus laat het je ervaring vooral horen ;)
Rayen 2½ jaar!
  dinsdag 24 juni 2014 @ 22:35:11 #18
259886 pessie
pi_141512216
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 juni 2014 20:35 schreef Tinuviel het volgende:

Ik word ook niet boos om plas op de grond. Vind het wel vervelend dat mijn grote van ruim 5 jaar er nog een handje van heeft te moeten plassen 5 minuten adat we van huis weg zijn, in de supermarkt of weet ik veel waar. Het lijkt soms een uitdaging om overal eens de wc uit te proberen.
Dat zal hier niet heel snel meer gebeuren, en keer was ik weg met beide kinderen en het kon echt niet dus zei ik "stoppestoppestop tot we thuis zijn!' was denk ik 20 minuten, maar sindsdien moet hij niet meer overal de wc uit proberen :P . Oh, en hij redde het dus ook tot thuis *O* .
  dinsdag 24 juni 2014 @ 22:37:43 #19
259886 pessie
pi_141512383
Tj, beter uitsluiten dan dat je hier mee zit en niet weet wat te doen. Lauren had laatst keelontsteking en ik wilde dat ik toch eerder was gegaan, arm meiske.

Bar, dat is wel raar dat het nu opeens niet meer gaat. Hoop dat de oogarts je meer kan vertellen.
pi_141512568
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 juni 2014 22:35 schreef pessie het volgende:

[..]

Dat zal hier niet heel snel meer gebeuren, en keer was ik weg met beide kinderen en het kon echt niet dus zei ik "stoppestoppestop tot we thuis zijn!' was denk ik 20 minuten, maar sindsdien moet hij niet meer overal de wc uit proberen :P . Oh, en hij redde het dus ook tot thuis *O* .
Soms zeg ik ook, dat hij het moet ophouden. Ik vind het nog weleens moeilijk in te schatten hoe urgent het is. Ik wil natuurlijk ook niet, dat hij in zijn broek plast.

Bar, balen, dat het blokken bouwen niet meer gaat. Idd beter voor zijn door een ogencheck.
Carpe Diem- Pluk de Dag
  † In Memoriam † woensdag 25 juni 2014 @ 08:00:41 #21
37843 lady-wrb
kortaf
pi_141522662
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 juni 2014 19:18 schreef _Bar_ het volgende:
Werkt helemaal top we zien er nu al bijna niks meer van ^O^

we zijn bezig om Roy te leren om zelf te eten en dan met name het zelf prikken met de vork. Maar dat is echt nog erg moeilijk voor hem.
wel mooi om te zien want hij gaat dan heel geconcentreerd tong uit zijn mond dat proberen en om vervolgens heel boos te worden omdat het niet lukt.

en het blokken bouwen gaat ineens niet meer,hij zet telkens er een blok naast of ervoor. Volgende week de oogarts maar weer eens bellen. Het lijkt namelijk alsof hij geen diepte ziet.
als hij geen diepte ziet, zal aanprikken met een vork ook wel een probleem zijn
  woensdag 25 juni 2014 @ 14:00:08 #22
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_141531370
Ik blijf het grappig vinden; niet in de middag willen slapen, haar toch in bed leggen en dat je na de was in de droger gedaan te hebben en een klein wasje op hebt gehangen, in haar kamer kijkt en ze ver in dromenland is O+
Unlike those who hide the truth, i tell it like it is......
  woensdag 25 juni 2014 @ 14:26:29 #23
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_141532261
leuk is dat He Susie O+
  woensdag 25 juni 2014 @ 18:24:20 #24
292060 TimeJumper
Jumping around ;)
pi_141540798
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 juni 2014 22:37 schreef pessie het volgende:
Tj, beter uitsluiten dan dat je hier mee zit en niet weet wat te doen. Lauren had laatst keelontsteking en ik wilde dat ik toch eerder was gegaan, arm meiske.

Bar, dat is wel raar dat het nu opeens niet meer gaat. Hoop dat de oogarts je meer kan vertellen.
Ja de laatste keer had ik een dubbele oorontsteking gemist :@ maar ja hij gaf ook helemaal niks aan, zat niet vaker aan zijn oren. Zelfs nog aan zijn oor zitten trekken, hij gaf geen krimp.
Gelukkig vond de arts het helemaal geen probleem, het zijn altijd "die tantes" aan de balie die zo moeilijk doen ;)

Haha Susie heel herkenbaar dat niet willen slapen en dan binnen 5 minuten in dromenland zijn.
Rayen 2½ jaar!
pi_141545348
Susie heel herkenbaar. Hier gaat het net zo.
Carpe Diem- Pluk de Dag
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')