abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_141968361
Dat had eva ook. Maar dat bleef zo. We zijn toen gestopt met het middagslaapje en dat werkte prima.
Ik weet niet of Ean nog slaapt tussen de middag?
pi_141968624
Als Zoë een middagslaapje doet dan slaapt ze zeker niet voor 22:00. :)
Wipkip met prachtige Wipkuikentjes O+
Try to be a rainbow in someone's cloud.
pi_141968625
Zelden. Ze doet het ook als ze 's middags niet geslapen heeft.
  zondag 6 juli 2014 @ 17:57:26 #154
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_141974196
Hier ligt ze er vaak pas 20.30 in, voordat ze slaapt is het vaak 21.00 :X En dan is ze rustig weer rond 6 wakker.
Merk dat we in een cyclus zitten, want op deze manier kan ze dus zeker niet zonder middagslaap.
Vanavond dus op tijd naar bed (streven is dan 19.30 erin) en morgen zonder slaapje of een klein tukkie. We moeten morgenmiddag half 3 bij een bedrijfsarts zijn, dus zal ze wel in de auto in slaap vallen.

[ Bericht 0% gewijzigd door Susie op 06-07-2014 18:14:50 ]
Unlike those who hide the truth, i tell it like it is......
pi_141975912
Tinu, we hebben wel verteld wat we gingen doen en zo veel mogelijk uitgelegd. Maar ik denk dat het toch nog lastig was om echt te begrijpen wat vakantie inhield totdat we er waren.

De laatste tijd is het ook een heel gedoe rondom slapen. Het lijkt erop dat hij rond zijn 'normale' tijd, 19.30, gewoon moe is. Maar het inslapen gaat toch een stuk beter als het een uurtje later is. Zonder middagslaapje kan hij nog niet. Tijdens de vakantie wel een paar keer gedaan, maar rond etenstijd is het dan helemaal over. Ik denk dat dit weer zo'n gezellige overgangsperiode is :P.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_141976796
Ze slaapt meestal rond 20.00 .. middag slaapjes zijn max. een uur en een kwartier als ik geluk heb...
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
pi_141981718
Phaidra, ja begrijp ik. Soms is het lastig. Aan de ene kant begrijpen de kleintjesalheel veel. Maar kan me denken, dat zezich van zoiets misschien geen voorstelling kunnen maken.

Wewaren vandaag naar Burger's zoo en daarnapannenkoeken eten. Was zo gezellig en ze hebben volgehouden tot 21 uuren mijn peuter dus zonder middagslaapje. Raad eenswie er nu knockout is? O+
Carpe Diem- Pluk de Dag
Life is unfair and then you die
Wat U niet wil dat u geschiedt doe dat ook een ander niet
  zondag 6 juli 2014 @ 21:22:42 #158
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_141982735
Jij? :P

Streven mislukt... :P Het was kwart over 8 en het is nu net een kwartier stil.
pi_141983437
quote:
1s.gif Op zondag 6 juli 2014 21:04 schreef Tinuviel het volgende:
Phaidra, ja begrijp ik. Soms is het lastig. Aan de ene kant begrijpen de kleintjesalheel veel. Maar kan me denken, dat zezich van zoiets misschien geen voorstelling kunnen maken.

Wewaren vandaag naar Burger's zoo en daarnapannenkoeken eten. Was zo gezellig en ze hebben volgehouden tot 21 uuren mijn peuter dus zonder middagslaapje. Raad eenswie er nu knockout is? O+
Ik denk dat we nu 1x per maand op vakantie moeten om de routine erin te houden *O* :+ ;)

Gezellig een dagje dierentuin en pannenkoeken! Ik hoop dat je beter weer had daar? Hier heeft het vanmiddag gehoosd!
Venus in pocketformaat
© loveli
  zondag 6 juli 2014 @ 21:59:07 #160
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_141984961
Hier ook 'gedoe' met slapen hoor, al toch wel de zomertijd zijn die dat doet.
'Mama, het is nog licht buiten, Niene is nog niet moe hoor'
Als Lientje een middagdut doet (ze valt als ze moe is nog wel in slaap op de bank zo'n 3x per week) dan slaapt ze pas rond 21.00-21.30 uur.

Dus nu laat ik haar nog max 15-30 minuten slapen, ik vertel haar ook dat ik haar weer wakker maak als ze besluit te gaan liggen.

's Ochtends is het geregeld 05.30-06.00 uur :O
Ik word daar echt gek van, we gaan ook zo'n wekker voor haar kopen die laat zien of het tijd is om op te staan, 06.00-06.15 uur kan ik in de zomer nog wel mee leven, maar nog eerder wakker niet.
'Mama, de zon schijnt, het zonnetje is op, we moeten naar beneden.' }:|
  zondag 6 juli 2014 @ 22:16:30 #161
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_141985837
Dat vind ik dus ook zo irritant, zo vroeg wakker...en voor mij dan weer de reden dat ik haar smiddags laat slapen, heb ik ook even rust :@ Ze slaapt dan ook zo 2 uur weg...
  zondag 6 juli 2014 @ 22:22:53 #162
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_141986268
quote:
0s.gif Op zondag 6 juli 2014 22:16 schreef Susie het volgende:
Dat vind ik dus ook zo irritant, zo vroeg wakker...en voor mij dan weer de reden dat ik haar smiddags laat slapen, heb ik ook even rust :@ Ze slaapt dan ook zo 2 uur weg...
Maar los je het dan niet op door haar niet te laten slapen overdag? Heb je dat al eens een weekje geprobeerd. Ik merk wel dat bijv na een ochtend peuterzaal ze de volgende ochtend later wakker is, zo rond 06.30-07.00 uur.

Ik vond de rust ook heerlijk, al heb ik dan de kleintjes vaak nog wel wakker. Maar ja, het gaat echt niet meer, want dan heb ik 's avonds geen rust. En juist dan heb ik ze graag beide op bed en wat tijd voor mezelf. :)
pi_141986278
quote:
1s.gif Op zondag 6 juli 2014 21:34 schreef Phaidra het volgende:

[..]

Ik denk dat we nu 1x per maand op vakantie moeten om de routine erin te houden *O* :+ ;)

Gezellig een dagje dierentuin en pannenkoeken! Ik hoop dat je beter weer had daar? Hier heeft het vanmiddag gehoosd!
We hadden wel wat regen, maar het echte hozen begon gelukkig pas rond kwart voor 7 toen we al in het restaurant zaten.

Juud balen is dat met het vroege opstaan. Hier ook vaak een vroege ochtend. We hebben ook overwogen zo een wekker te kopen, maar hebben we niet echt gedaan. Met de grote proberen we nu in te perken hoe laat hij ons wakker mag maken met een echte klok, maar inmiddels kan hij al wel wat klokkijken.
Carpe Diem- Pluk de Dag
pi_141987772
Hier wel zo'n klok maar dat was geen succes. En nu met zindelijkheid moet ze ook naar de wc als ze moet. Het helpt vast ook niet dat het rolluik van haar niet helemaal dicht mag. Dan kan ze niks zien en de lamp moet aan. Dus veel licht bij het gaan slapen en vroeg wakker door het het ochtendlicht. En een kat met standje luchtalarm schiet ook niet op. Ze wordt net als ons en haar zusje snel wakker.

[ Bericht 1% gewijzigd door F_r op 06-07-2014 23:04:22 ]
  zondag 6 juli 2014 @ 22:57:04 #165
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_141988028
Och Paidra, heel herkenbaar die eerste week van de vakantie acclimatiseren. Vraag je je af waarom je het ze eigenlijk aan doet hè? Gelukkig werd het beter. Ook dat is herkenbaar.
Wij gaan het er van de week toch maar weer op wagen in ieder geval ;)

We zijn trouwens toch voor een uitbreiding van kdv uren gegaan ipv een combi gastouder en kdv.
Het ging nog maar om zes maanden :o en om dan een heel traject van nieuwe gastouder leren kennen en wennen in te gaan. Er was geen gastouder dichtbij genoeg die hem van school zou kunnen halen dus dan werd het toch weer BSO. Dat is nu meteen geregeld en in hetzelfde gebouw als het kdv. Kortom continuïteit voor ons mannetje was ons meer waard dan de besparing die het op zou leveren.

[ Bericht 46% gewijzigd door laziness op 06-07-2014 23:04:01 ]
Ik heb je lief mijn hele leven
  maandag 7 juli 2014 @ 06:32:56 #166
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_141995328
quote:
0s.gif Op zondag 6 juli 2014 22:22 schreef Juud79 het volgende:

[..]

Maar los je het dan niet op door haar niet te laten slapen overdag? Heb je dat al eens een weekje geprobeerd. Ik merk wel dat bijv na een ochtend peuterzaal ze de volgende ochtend later wakker is, zo rond 06.30-07.00 uur.

Ik vond de rust ook heerlijk, al heb ik dan de kleintjes vaak nog wel wakker. Maar ja, het gaat echt niet meer, want dan heb ik 's avonds geen rust. En juist dan heb ik ze graag beide op bed en wat tijd voor mezelf. :)
Een week hebben nog niet geprobeerd wel eens 2 dagen achter elkaar, maar dat maakt voor de ochtend niet uit. Vanmorgen was het 5 uur, aai over dr bol gegeven en toen 6.15.
pi_141995857
Hier staat sinds kort de wekker weer om 6 uur en Dot jodelde vrolijk om 5.50 dat ze Dirk Scheele wilde zien. Die hebben we in februari gezien (in het 'tiater') en dat duikt af en toetoe opeens weer op.

We waren gister helemaal geschokt. 's middags met moe in de auto kruipen vroeg ze nog om een speel, 's avonds weigerde ze die opeens. Voor het eerst. Zelfs toen ze een uur later haar hele bed volspuugde, vroeg ze er niet om. Trots O+

Minder leuk is dat ze zichzelf heel vies vindt dan en zich voor ons probeert te verstoppen. Toen ik zei dat ik haar lief vond, riep ze heel hard nee. Vanmorgen hetzelfde toen ik zei dat ik trots was dat ze zonder sspeen had geslapen. Dit soort dingen gebeurt de laatste tijd wel vaker, word ik niet blij van.

Dag lief dagboek...
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
  maandag 7 juli 2014 @ 08:51:01 #168
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_141996304
Ik heb denk ik iedere dag wel een verbaas momentje, dat ik denk hoe komt ze daar nu weer op?! Ik moet echt eens een klein boekje kopen en dat soort dingen opschrijven.
  maandag 7 juli 2014 @ 10:53:51 #169
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_141998398
Vanyel, wat goed! Helemaal vanzelf, dat is wel een hele fijne manier.
Wat jammer dat ze complimentjes maar moeilijk kan aannemen.
Ik heb je lief mijn hele leven
  maandag 7 juli 2014 @ 13:00:32 #170
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_142001788
Geloof niet dat ze straks in de auto in slaap zal vallen....ze is net in slaap gevallen op de bank :D Hoeft ze niet naar bed, valt ze zelf in slaap. Moet ze naar bed, ligt ze nog een half uur te zingen en wil ze niet.
Echt, kinderen...ik begrijp ze niet! :D
pi_142022608
quote:
0s.gif Op maandag 7 juli 2014 13:00 schreef Susie het volgende:
Geloof niet dat ze straks in de auto in slaap zal vallen....ze is net in slaap gevallen op de bank :D Hoeft ze niet naar bed, valt ze zelf in slaap. Moet ze naar bed, ligt ze nog een half uur te zingen en wil ze niet.
Echt, kinderen...ik begrijp ze niet! :D
:D O+
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
pi_142023090
quote:
0s.gif Op zondag 6 juli 2014 22:57 schreef laziness het volgende:
Och Paidra, heel herkenbaar die eerste week van de vakantie acclimatiseren. Vraag je je af waarom je het ze eigenlijk aan doet hè? Gelukkig werd het beter. Ook dat is herkenbaar.
Wij gaan het er van de week toch maar weer op wagen in ieder geval ;)
Ja, ik werd er soms wel een beetje verdrietig van. Gelukkig waren er ook genoeg momenten dat hij duidelijk genoot. Jullie ook veel plezier en succes!

Vanyel, wat ontzettend goed dat ze zelf zonder speen wilde *O*.

Uurtje geleden lag mini net op bed, ik was nog boven op de gang. Beneden was m'n vriend samen met iemand anders de tuinmeubels door het huis aan het tillen (stonden aan de voorkant omdat de tuin opnieuw is betegeld) en er was wat gebots en gerommel te horen. Mini heel droog: "Kan er niet door! Past niet!" _O-
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_142023867
Phaidra die moet je opschrijven.
Vanyel wat knap van dot.

Hier vond er een dat ze niet hoefde te slapen en wel op mocht staan. Waarop ik zei is goed dan ga ik in jouw bed slapen. Nee nee nee dat mogguh nie.
Vriend lag in bad en heeft nog een hele poos gehoord: ,,ikke benne boos op mama, ikke wille oppustaan maar dat mag niet van mama, ik heel boos" keer tig keer.
pi_142026184
Vanyel wat goed van je peuter, dat ze zelf zonder speen wilde.

Phaidra hopelijk gaat het de volgende vakantie beter ook als het langer dan een maand duurt.

Susie kinderen zijn soms moeilijk te begrijpen ;)

Hier vandaag bloed prikken voor de allergie test maar mijn peuter heeft zich heel goed gehouden.
Carpe Diem- Pluk de Dag
pi_142026343
Hopelijk niet te veel resultaten Tinuviel.

Ik zal maar niet vertellen wie vandaag per se wel een speen moest...
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')