abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 14 juli 2014 @ 23:25:02 #251
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_142306522
quote:
0s.gif Op maandag 14 juli 2014 23:02 schreef Juud79 het volgende:

[..]

Jeutje, ik vind daar wel heel erg wat van....
Je kan haar toch ook thuis meer aanbieden, thuisscholing dus.
Dat ze slim is wil ik wel geloven, maar sociaal emotioneel, kan ze op dat gebied ook al in een groep meedraaien op die manier?
Dit vooral.

Daarbij snap ik het dringende niet zo heel erg; voorlopig is het een paar weken vakantie en gaat niemand naar school.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  maandag 14 juli 2014 @ 23:35:31 #252
159615 PureEvil
Everybody Lies.
pi_142306998
Leer haar thuis dingen idd...Als ze dat leuk vind? tellen, schrijven, kleuren, knutselen? groot/klein, wat hoort er niet bij etc. die boekjes kan je overal kopen.....Je kan dr ook gebarentaal leren, mocht je op zoek zijn naar een uitdaging :P

Of denk ik nou gewoon te simpel? Geen ervaring mee dus....

Om even terug te komen op dat andere.....Ik doe nooit de deuren dicht bij de kids, en er komt zeker geen haakje op.

Ik ga morgen op zoek naar een ander traphekje, hopelijk is het probleem dan voorbij....Mn man heeft vanavond het hekje wat hoger vastgezet, dat er dus aan de onderkant wat ruimte is, dan kan ze er niet over/onder door iig. Ben benieuwd morgenvroeg...
  maandag 14 juli 2014 @ 23:42:35 #253
423656 Moppert
omgwtfbbqroflwouters
pi_142307310
Ik zou juist gaan voor veel uitstapjes, museum jaarkaart en mooi boek over de natuur en ontdekken.
Toen onze mop een mopje was,
Was ze aardig om te zien;
Nu bromt zij alle dagen
En bijt nog bovendien.
pi_142313903
quote:
0s.gif Op maandag 14 juli 2014 22:59 schreef lunko1979 het volgende:
Even een vraag: Ik heb een dochtertje van 3,5 die voor loopt op haar leeftijdsgenootjes.
(Deze mening wordt gedeeld door de kinderopvang en een test afgenomen in het radboud).

We zijn nu met de school bezig maar deze wil geen kinderen aannemen onder de 4, omdat ze dan niet verzekerd zouden zijn, derhalve zijn we in afwachting van een reactie van de gemeente. Alleen deze reactie laat nu al 4 weken op zich wachten en de tijd begint gewoon te dringen.

We willen ons kind helemaal niet pushen of beweren niet dat ze hoog begaafd is, mijn vrouw (met een historie in de kinderopvang) en ik zijn van mening dat als een kind op bepaalde vlakken achterloopt de gemeente kosteloos het bijspijkeren financiert, terwijl als een kind voorloopt er geen middelen zijn. Onze dochter stagneert nu dus in haar ontwikkeling.

Iemand hier die vaker met dit bijltje heeft gehakt en ons wat informatie kan verschaffen?
En wat verwacht je van de kleuterklas? Dat ze daar gelijk gaan leren lezen en rekenen?
pi_142313911
PE, wij hebben ook hoge traphekjes, werkt perfect.
pi_142314257
Geen ervaring met hoogbegaafdheid op die leeftijd.

wat de dochter van pe doet wil mijn neefje ook wel doen. Die van mij komt alleen uit bed om te plassen en anders roept ze. Ze heeft gisteren bij haar oma wel in haar broek geplast. Het is voor haar nu ook anders daarczijn ipv thuis. Ik die er niet is. En ze heeft ergens wel door dat zorro (de kat) ziek is. Als er spuug ligt zegt ze ook zorro is ziek.
  dinsdag 15 juli 2014 @ 08:12:55 #257
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_142314437
En hoe is het met jou fr?
Unlike those who hide the truth, i tell it like it is......
pi_142314517
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 juli 2014 08:12 schreef Susie het volgende:
En hoe is het met jou fr?
Goed
Wel stijf en last van mijn schouder maar douchen ging goed.
Mijn bd is prima, temp 37,5 wel een hoge pols maar dat heb ik altijd wel. Ik hoop vanmiddag naar huis te mogen. Bel wel het vloeibare eten nu al beu. Dat wordt nog wat de konende 2 a 3 weken
pi_142314664
quote:
0s.gif Op maandag 14 juli 2014 23:08 schreef _Bar_ het volgende:
Lunko geen ervaring mee.

Roy word bijna 5 en is best aan het ontwikkelen, en door de speltherapie leert hij steeds beter spelen.
Op het moment oefenen ze met de ringtoren,blokkentoren en een zelf gemaakt spel met wc rollen, en kralen die in de rollen moeten.
Hij heeft van ons op vakantie een stapeltoren gekregen die hij andersom bouwt van klein naar groot.

Ik vraag me af of er nog meer is in deze fase wat dan leuk is en wat Roy aankan? Of zijn die van jullie hier al weer (te) groot voor?

Van ons krijgt hij een speelhuis in de tuin, met glijbaan.
Wij hebben pas deze gekocht, een spel van goki:

http://www.treadlightlytoys.co.uk/productimage.php?product_id=194

Ook stapelen en voor oudere kinderen kan je het moeilijker maken door de dobbelsteen erbij te gebruiken.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_142314734
Gelukkig heb ik een kind (bijna 4 :o) die nog steeds niet zelf zijn bed uit komt en ons altijd nog roept. Ondanks dat hij overdag graag klimt en klautert.

Hij is overigens ook vlot op taal en begrip gebied maar gaat gewoon met vier naar school. Ook nooit bij stil gestaan om dat eerder te doen. Hij gaat vier dagdelen per week naar de psz (laatste week nu) en zeker het laatste half jaar is daar minder uitdaging voor hem. Maar gelukkig houdt hij ook van lekker spelen.
thuis is hij wel ook bezig met letters/cijfers. Op dit moment met landen/continenten. Dus heeft hij een kinderatlas met de vlaggen van de landen. Wij proberen thuis mee te gaan in de uitdaging die hij zoekt.
  dinsdag 15 juli 2014 @ 09:33:27 #261
100412 mefke79
komt goed!
pi_142315370
Lunko kinderen mogen inderdaad niet voor die termijn naar een gewone kleuterklas. Er zijn wel scholen waar een 3+ groep bij de kleuterklas mee draait en waar ze dan spelenderwijs wat oppikken. Onze oudste was vlak voor hij vier werd ook bezig met cijfers en letters, maar eenmaal op school was dat helemaal weg. Hij had kennelijk genoeg uitdaging in andere dingen en heeft in groep 1 lekker veel gespeeld.
Trouwens, ook kinderen die opvallen doordat ze voorlopen komen echt wel bovendrijven in de normale kdv/psz situaties en methoden. Daar wordt dan ook echt wel op ingespeeld.
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
  dinsdag 15 juli 2014 @ 10:03:43 #262
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_142315806
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 juli 2014 08:38 schreef Phaidra het volgende:

[..]

Wij hebben pas deze gekocht, een spel van goki:

http://www.treadlightlytoys.co.uk/productimage.php?product_id=194

Ook stapelen en voor oudere kinderen kan je het moeilijker maken door de dobbelsteen erbij te gebruiken.
ik heb dit zitten bekijken maar dit is dan weer veel te moeilijk nog voor Roy en het geduld ontbreekt er ook nog eens bij.
Herinnering is een vorm van ontmoeting.
pi_142315937
Lenko, denk je dat die school haar wel extra uitdaging kan bieden? Wat de meeste groep 1 dingen zijn nog erg speels. Hoe gaat het met de andere ontwikkelingen, misschien meer motorische uitdaging zoeken om haar bezig te houden?
Ik zou ook kijken of je thuis extra's aan kan bieden. Op internet/pinterest zijn ook leuke ideeën te vinden voor activiteiten.

Bar, kan hij al iets met fantasiespel? Daan is al een poos gek op zijn kookspullen. Eerst was het simpel een broodje op een bordje doen en geven. Nu "bakt" hij steeds meer met fantasie bestellingen. Is iets anders dan bouwen, maar wie weet..
  dinsdag 15 juli 2014 @ 10:13:16 #264
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_142315967
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 juli 2014 09:33 schreef mefke79 het volgende:
Trouwens, ook kinderen die opvallen doordat ze voorlopen komen echt wel bovendrijven in de normale kdv/psz situaties en methoden. Daar wordt dan ook echt wel op ingespeeld.
En dit.
Ik heb niet het idee dat het aangebodene op de PSZ niet voldoende uitdaging biedt, waarbij het kleine groepje en het beperkte aantal VVE-kindjes wellicht een rol speelt.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  dinsdag 15 juli 2014 @ 10:29:16 #265
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_142316260
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 juli 2014 10:11 schreef Deepfreeze het volgende:

Bar, kan hij al iets met fantasiespel? Daan is al een poos gek op zijn kookspullen. Eerst was het simpel een broodje op een bordje doen en geven. Nu "bakt" hij steeds meer met fantasie bestellingen. Is iets anders dan bouwen, maar wie weet..
nee dat is echt nog niet aan de orde bij Roy.
Roy kijkt vluchtig in boekjes, foto boeken (vooral van ons zelf) die gaan goed. verder voetbalt hij graag, hij helpt mij graag mee in de tuin (onkruid er mee uithalen, groenten ermee uit halen) hij loopt graag rond met zijn wandelhondje (hondje op wieltjes) ballonnen ligt onze woonkamer bezaait mee. en dan nu alsmaar bouwen van zachte blokken of plastic blokken. (de grotere) heb de houtenblokken van zolder gehaald maar dat is gelijk gooien en daarmee kan hij nog niet stapelen.
Ik ga er wel mee zitten hoor met de houten blokken en dan bouwen we samen, of we proberen ze ergens in te krijgen.

Dit hebben ze afgelopen maandag op speltherapie gedaan:
. Eerst samen kurken in potjes gedaan ( doos met ongeveer 12 lege filmrol potjes en daar moeten dan 12 kurken in) Dit is nog wat moeilijk voor Roy, maar we doen het zodat hij leert dat ik zijn hand vast neem en we het zo samen doen en dit gaat steeds beter. Daarna heeft hij heerlijk alleen met de ringentoren gespeeld.
pi_142316380
Dus meer motorische dingen? Even denken.
Iets als kegelen (paar plastic flessen en een bal)? Of zitten daar al teveel "regels"aan?
Of muziekinstrumenten? "helpen" schoonmaken?

Of inspiratie opdoen om iets te maken op Pinterest:
http://nl.pinterest.com/biancavanveghel/activiteitenborden/
  dinsdag 15 juli 2014 @ 10:46:24 #267
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_142316587
ik heb zelf voor thuis voelstaven gemaakt, en een fluordouche. en ik wil graag een slagvaste spiegel gaan bestellen, alleen die zijn zo duur.

Ik de tuin komt er ook een waterspel gemaakt van lege flessen.
maar dank je wel voor je tips het bord op pinterest is interessant om nog meer van die borden te maken.
pi_142321903
Sorry bar niet echt tips. Jullie zijn al zo goed bezig :*

hier is de oudste nu op de psz zijn afscheid aan het vieren. Hij had er zo'n zin in!!!!!
pi_142323992
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 juli 2014 06:22 schreef Troeta het volgende:

[..]

En wat verwacht je van de kleuterklas? Dat ze daar gelijk gaan leren lezen en rekenen?
Nee, maar daar wordt ze wel meer uitgedaagd. Thuis met nog zo'n smurf van 2 (deze ontwikkelt "gewoon") is het zoeken van uitdagingen gewoon lastiger. Ze staat nu stil in haar ontwikkeling, als ze na de zomer zou starten zou ze Aug/Sept 2015 in groep 2 beginnen, als er niks gebeurt gaat ze in Januari naar groep 1, en start ze Aug/Sept 2015 wederom in groep 1.
pi_142324303
vast niet. Als ze pas in januari begint en de school vindt dat ze meer uitdaging nodig heeft gaat ze alsnog in sep/2015 naar groep 2 hoor.
pi_142324582
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 juli 2014 15:00 schreef watmoetikkiezen het volgende:
vast niet. Als ze pas in januari begint en de school vindt dat ze meer uitdaging nodig heeft gaat ze alsnog in sep/2015 naar groep 2 hoor.
Dit ja
pi_142325169
Dit is zoals ze het ons hebben uitgelegd.
pi_142325356
Ik denk dat ze dan al naar groep 2 zou mogen, maar is het heel erg als de ontwikkeling niet zo snel blijft gaan?
Ik geloof echt wel in hoogbegaafde kinderen hoor, maar te snel door de peuter en kleuterperiode gaan lijkt mij niet goed.
Kan je het niet in dingen thuis zoeken? Extra taal leren, educatieve spellen?

Oh laatste dag As? Voor de vakantie of Yaro zelf?
  dinsdag 15 juli 2014 @ 15:32:34 #274
100412 mefke79
komt goed!
pi_142325419
Wat de rest zegt, ze gaat dan echt wel naar groep 2. Maar, dan blijft de vraag of ze er echt klaar voor is, of ze er gelukkiger van wordt. En groep 2 is gewoon nog steeds een kleuterklas he, dus met spelen en leuke dingen doen. Tuurlijk, ook met werkjes, maar dat voert niet de boventoon.
Ik zou overigens wel kijken wat voor school je kiest. De ene school en methode biedt waarschijnlijk meer ruimte voor dit soort kinderen dan een andere school.
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
pi_142326090
In alle eerlijkheid denk ik dat je wel héél erg je best moet doen om een kind te laten stagneren in de ontwikkeling. Hun hele wezen is erop ingesteld om te leren en te ontwikkeling en het vraagt volgens mij forse chronische deprivatie om dat echt definitief een halt te roepen.

Waaraan merk je dat haar ontwikkeling stilstaat? Ik kan me daar zo weinig bij voorstellen bij een peuter :? En hoe erg is het dan, als ze zich niet ontwikkelt? Waar ben je bang voor?
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')