Dit vooral.quote:Op maandag 14 juli 2014 23:02 schreef Juud79 het volgende:
[..]
Jeutje, ik vind daar wel heel erg wat van....
Je kan haar toch ook thuis meer aanbieden, thuisscholing dus.
Dat ze slim is wil ik wel geloven, maar sociaal emotioneel, kan ze op dat gebied ook al in een groep meedraaien op die manier?
En wat verwacht je van de kleuterklas? Dat ze daar gelijk gaan leren lezen en rekenen?quote:Op maandag 14 juli 2014 22:59 schreef lunko1979 het volgende:
Even een vraag: Ik heb een dochtertje van 3,5 die voor loopt op haar leeftijdsgenootjes.
(Deze mening wordt gedeeld door de kinderopvang en een test afgenomen in het radboud).
We zijn nu met de school bezig maar deze wil geen kinderen aannemen onder de 4, omdat ze dan niet verzekerd zouden zijn, derhalve zijn we in afwachting van een reactie van de gemeente. Alleen deze reactie laat nu al 4 weken op zich wachten en de tijd begint gewoon te dringen.
We willen ons kind helemaal niet pushen of beweren niet dat ze hoog begaafd is, mijn vrouw (met een historie in de kinderopvang) en ik zijn van mening dat als een kind op bepaalde vlakken achterloopt de gemeente kosteloos het bijspijkeren financiert, terwijl als een kind voorloopt er geen middelen zijn. Onze dochter stagneert nu dus in haar ontwikkeling.
Iemand hier die vaker met dit bijltje heeft gehakt en ons wat informatie kan verschaffen?
Goedquote:
Wij hebben pas deze gekocht, een spel van goki:quote:Op maandag 14 juli 2014 23:08 schreef _Bar_ het volgende:
Lunko geen ervaring mee.
Roy word bijna 5 en is best aan het ontwikkelen, en door de speltherapie leert hij steeds beter spelen.
Op het moment oefenen ze met de ringtoren,blokkentoren en een zelf gemaakt spel met wc rollen, en kralen die in de rollen moeten.
Hij heeft van ons op vakantie een stapeltoren gekregen die hij andersom bouwt van klein naar groot.
Ik vraag me af of er nog meer is in deze fase wat dan leuk is en wat Roy aankan? Of zijn die van jullie hier al weer (te) groot voor?
Van ons krijgt hij een speelhuis in de tuin, met glijbaan.
ik heb dit zitten bekijken maar dit is dan weer veel te moeilijk nog voor Roy en het geduld ontbreekt er ook nog eens bij.quote:Op dinsdag 15 juli 2014 08:38 schreef Phaidra het volgende:
[..]
Wij hebben pas deze gekocht, een spel van goki:
http://www.treadlightlytoys.co.uk/productimage.php?product_id=194
Ook stapelen en voor oudere kinderen kan je het moeilijker maken door de dobbelsteen erbij te gebruiken.
En dit.quote:Op dinsdag 15 juli 2014 09:33 schreef mefke79 het volgende:
Trouwens, ook kinderen die opvallen doordat ze voorlopen komen echt wel bovendrijven in de normale kdv/psz situaties en methoden. Daar wordt dan ook echt wel op ingespeeld.
nee dat is echt nog niet aan de orde bij Roy.quote:Op dinsdag 15 juli 2014 10:11 schreef Deepfreeze het volgende:
Bar, kan hij al iets met fantasiespel? Daan is al een poos gek op zijn kookspullen. Eerst was het simpel een broodje op een bordje doen en geven. Nu "bakt" hij steeds meer met fantasie bestellingen. Is iets anders dan bouwen, maar wie weet..
Nee, maar daar wordt ze wel meer uitgedaagd. Thuis met nog zo'n smurf van 2 (deze ontwikkelt "gewoon") is het zoeken van uitdagingen gewoon lastiger. Ze staat nu stil in haar ontwikkeling, als ze na de zomer zou starten zou ze Aug/Sept 2015 in groep 2 beginnen, als er niks gebeurt gaat ze in Januari naar groep 1, en start ze Aug/Sept 2015 wederom in groep 1.quote:Op dinsdag 15 juli 2014 06:22 schreef Troeta het volgende:
[..]
En wat verwacht je van de kleuterklas? Dat ze daar gelijk gaan leren lezen en rekenen?
Dit jaquote:Op dinsdag 15 juli 2014 15:00 schreef watmoetikkiezen het volgende:
vast niet. Als ze pas in januari begint en de school vindt dat ze meer uitdaging nodig heeft gaat ze alsnog in sep/2015 naar groep 2 hoor.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |