Leuk! hoe kan ik meedoen?
Ga naar de site (die binnenkort online komt) en volg daar de verdere aanwijzingen.
Mag ik zomaar van alles invullen?
Je mag alles noemen wat je wilt, zolang het nummer maar voor de eerste keer in 2001 of eerder is uitgebracht.
Moet ik nog meer weten?
Je kan kiezen of je een top10, top25, top50 of een top100 invult. In een top10 mag je 1 nummer per artiest noemen, in een top25 2, in een top50 3 en in een top100 5.
Het heeft verder weinig zin om nummers te in te vullen waarvan je van te voren al kan voorspellen dat niemand anders ze noemt.
Oh, en als je alles hebt ingevuld en opgestuurd moet je ff in dit topic posten.
Verder mag je best je lijstje hier posten maar het telt pas mee als je het via de site opstuurt.
Wanneer krijgen we de uitslag?
In ieder geval niet voor 1 december, maar de precieze datum hangt een beetje af van het aantal inzendingen, irl activiteiten en nog wat andere zaken die ik hier niet zal noemen.
Seborik alvast en nog bedankt voor je webruimte
Verder commentaar kunnen jullie hieronder kwijt...
[Dit bericht is gewijzigd door menjo op 19-10-2002 19:30]
quote:Vraagje, wat houdt dit in theorie in? Betekent dit dan je van 1 artiest 5 platen in de top 100 mag zetten waar je maar wil, dus eventueel 5 platen van 1 artiest op de eerste vijf plaatsen? Niet dat ik dat van plan ben, maar ik wil gewoon toch wel iets aan vrijheid hebben bij mijn lijst, niet dat ik straks van mijn favoriete groep 1 nummer in de top 10, eentje op 11, eentje op 26, eentje op 51 en eentje op 52 persé plaatsen moet, omdat het anders tegen de regels is. Omdat dat de hoogst mogelijke posities zijn die dan zijn toegestaan, als je het op een bepaalde manier leest tenminste.
Op zaterdag 19 oktober 2002 17:59 schreef menjo het volgende:
Moet ik nog meer weten?
Je kan kiezen of je een top10, top25, top50 of een top100 invult. In een top10 mag je 1 nummer per artiest noemen, in een top25 2, in een top50 3 en in een top100 5.
quote:Ach, daar reken ik toch wel een beetje op. Ik ga niet mijn mening aanpassen aan die van anderen, dus als er straks maar 2 of 3 nummers uit mijn hele top 100 uiteindelijk de eindlijst halen, dan vind ik dat niet echt een ramp.
Het heeft verder weinig zin om nummers te in te vullen waarvan je van te voren al kan voorspellen dat niemand anders ze noemt.
En ik vind het best interessant om andermans lijstjes ook in dit topic te lezen, voor wie dat wil delen met anderen uiteraard. Als niemand bezwaar heeft, plaats ik de mijne wel in dit topic, zo gauw ie af is uiteraard.
quote:Je mag 'm hier posten als je wil (maar dat hoeft niet), maar je moet 'm iig invullen op de site (die w/s morgen of anders begin volgende week online gaat).
Op zaterdag 19 oktober 2002 21:51 schreef dolle_hond het volgende:
wil je dat ik de top100 hier post? en op je site plaats?
quote:Ja.
Op zaterdag 19 oktober 2002 22:48 schreef Grobbel het volgende:[..]
Vraagje, wat houdt dit in theorie in? Betekent dit dan je van 1 artiest 5 platen in de top 100 mag zetten waar je maar wil, dus eventueel 5 platen van 1 artiest op de eerste vijf plaatsen?
quote:vind ik ook. Dat niemand DDE kent interesseert me dan ook niet, bijvoorbeeld.
Op zaterdag 19 oktober 2002 22:48 schreef Grobbel het volgende:
Ach, daar reken ik toch wel een beetje op. Ik ga niet mijn mening aanpassen aan die van anderen, dus als er straks maar 2 of 3 nummers uit mijn hele top 100 uiteindelijk de eindlijst halen, dan vind ik dat niet echt een ramp.
Mijn aanpak:
Ik heb eerst mijn hele mp3 collectie afgespeurd en elke nummer wat ik dacht een kans te maken de top 100 te halen genoteerd. Ik had toen een lijst van ongeveer 250 nummers. Toen ben ik gewoon per nummer gaan invoegen in een lijst. Dus telkens kijken... wel beter dan die, niet beter dan die, dus daar hoort hij. Natuurlijk is het een moment opname. Als ik die gisteren of morgen had gedaan, zou hij er waarschijnlijk anders uitgezien hebben... blijft moeilijk...
quote:En je cd's dan?
Op zondag 20 oktober 2002 14:07 schreef Gorro het volgende:
Ik heb eerst mijn hele mp3 collectie afgespeurd en elke nummer wat ik dacht een kans te maken de top 100 te halen genoteerd.
quote:he? Cd's wat zijn dat?
Op zondag 20 oktober 2002 14:14 schreef Fitnessboy het volgende:[..]
En je cd's dan?
quote:Ik heb al mijn cd's omgezet naar mp3. Dat is veel handiger. Hoef je niet meer cd te wisselen enzo. En als je 192 of 256 kbps doet, hoor je het verschil tog niet. En aangezien mijn pc tog altijd aan staat en op mijn stereo is aangesloten...
Op zondag 20 oktober 2002 14:14 schreef Fitnessboy het volgende:[..]
En je cd's dan?
quote:Ik merk nu trouwens pas hoe streng dit is, nu ik met 15 nummers van Pavement zit die ik er persé in wil hebben, 8 van Motorpsycho en 10 van dEUS... En dat is dus *zelfs* nu ik ben uitgegaan van een lijst van 15.000* nummers aanvankelijk. Het zal er Spartaans aan toegaan, die selectieprocedure.
Op zaterdag 19 oktober 2002 17:59 schreef menjo het volgende:Moet ik nog meer weten?
* En nee, ik heb wel een leven. Maar ik was 2 maanden geleden hier al mee begonnen.
quote:Mijn aanpak zal vergelijkbaar zijn, maar ik heb lang niet alles als mp3. Mijn schijfruimte is te weinig, momenteel
Op zondag 20 oktober 2002 14:07 schreef Gorro het volgende:
Ik heb al een eerste versie van mijn lijst gemaakt.Mijn aanpak:
Ik heb eerst mijn hele mp3 collectie afgespeurd en elke nummer wat ik dacht een kans te maken de top 100 te halen genoteerd. Ik had toen een lijst van ongeveer 250 nummers. Toen ben ik gewoon per nummer gaan invoegen in een lijst. Dus telkens kijken... wel beter dan die, niet beter dan die, dus daar hoort hij. Natuurlijk is het een moment opname. Als ik die gisteren of morgen had gedaan, zou hij er waarschijnlijk anders uitgezien hebben... blijft moeilijk...
Oja zou je de 'invulpagina' wel zo kunnen maken dat je je lijst kunt copy/pasten? Bij die metal top 666 moet ik al die titels weer opnieuw gaan intypen...
quote:Sukkel
Op zondag 20 oktober 2002 14:47 schreef hbuurt het volgende:[..]
he? Cd's wat zijn dat?
Misschien moet ik m'n weekje vakantie ook maar eens gaan besteden aan het maken van een top 100.
ik weet bv. nu al dat veel van mijn favoriete nummers niet heel erg vaak genoemd gaan worden. (hoeveel mensen kennen The Peeps eigenlijk ) Dus moet ik dan maar bekendere nummers kiezen omdat meer mensen die dan kiezen?
quote:Ik vind het ook een flauwe opmerking van menjo.
Op maandag 21 oktober 2002 13:44 schreef dr_diablos het volgende:
Maar er zijn zo ontiegelijk veel bands in zo ontiegelijk veel genres met zo ontiegelijk veel nummers, zullen er dan wel vaak dezelfde nummers in de lijstjes voorkomen? straks wint er een of andere beatles song omdat 3 mensen dat nummer noemden. zegt dat dan nog wel iets?
oftewel, hoeveel lijstjes denk je nodig te hebben om tot een 'ietszeggende' lijst te komen?ik weet bv. nu al dat veel van mijn favoriete nummers niet heel erg vaak genoemd gaan worden. (hoeveel mensen kennen The Peeps eigenlijk
) Dus moet ik dan maar bekendere nummers kiezen omdat meer mensen die dan kiezen?
quote:De invulpagina wordt ongeveer hetzelfde als voor de fok100 en de metal666, maar voor grote lijsten werkt dat idd niet zo handig... daar bedenk ik nog wat op.
Op maandag 21 oktober 2002 11:04 schreef ranja het volgende:
Oja zou je de 'invulpagina' wel zo kunnen maken dat je je lijst kunt copy/pasten? Bij die metal top 666 moet ik al die titels weer opnieuw gaan intypen...
quote:Ik schat dat rond de 100 lijstjes wel een leuke lijst oplevert, maar dat kan ik ook helemaal verkeerd hebben natuurlijk... Maar ik denk dat het uitendelijk wel mee zal vallen, bepaalde numers zullen gewoon vaker genoemd worden dan andere.
Op maandag 21 oktober 2002 13:44 schreef dr_diablos het volgende:
Maar er zijn zo ontiegelijk veel bands in zo ontiegelijk veel genres met zo ontiegelijk veel nummers, zullen er dan wel vaak dezelfde nummers in de lijstjes voorkomen? straks wint er een of andere beatles song omdat 3 mensen dat nummer noemden. zegt dat dan nog wel iets?
oftewel, hoeveel lijstjes denk je nodig te hebben om tot een 'ietszeggende' lijst te komen?
quote:
ik weet bv. nu al dat veel van mijn favoriete nummers niet heel erg vaak genoemd gaan worden. (hoeveel mensen kennen The Peeps eigenlijk) Dus moet ik dan maar bekendere nummers kiezen omdat meer mensen die dan kiezen?
quote:Het is misschien een flauwe opmerking, maar het is wel de realiteit
Op maandag 21 oktober 2002 13:55 schreef dolle_hond het volgende:[..]
Ik vind het ook een flauwe opmerking van menjo.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |